Het zal niet realistisch zijn maar als De Vrij open staat voor Villareal, zijn wij dan ook kansloos?
Prima hersenspinsel, ben bang twee jaar te vroeg. Zou wel perfect zijn als opvolger voor Ramalho, zou voor Obispo ook een zeer welkome aanvulling zijn a la Moreno - Bruma. Hopen mag!
Ik denk ook echt dat het daar bij ons aan ontbreekt.
Al hadden we een ervaren centrale verdediger die leiding geeft aan de verdediging zou er veel minder worden gezeken op Teze en Obispo.
Sjorsensjimmie wrote: ↑27 Jan 2023, 11:15
Ik zag ergens de naam Liel Abada (Celtic) voorbij komen.
Dat lijkt me nou echt een ideale versterking voor de rechtsbuiten positie.
Voormalig KG wrote: ↑29 Dec 2022, 11:22
Ook wil ik graag een land nog breken voor Christos Zafeiris. Hij is 19 jaar jong, een centrale middenvelder
Bij Haugesund een middenmotor draait alles en vertrouwen ze volledig op deze negentienjarige.
Opgegroeid in Noorwegen, geboren in Griekenland heeft hij meer passes dan een andere speler in het team op de helft van de tegenstander gegeven(828), de meeste kansen gecreëerd (42) en de meeste schoten gelost (56).
Waaruit blijkt dat hij bij de meeste aanvallen betrokken is.
Dit maakt hem al interessant maar nog interessanter is dat in de hele Noorse Eliteserien maar drie (!!) spelers vaker de bal veroverdendan hij (208x) en hij ook vierde staat in de lijst met tackles.
Haugesund is een team dat druk zet en dit zorgt ervoor dat Zafeiris de bal 26x terug heeft gewonnen in 'the final third' op het veld, waarmee hij tweede staat in de hele competitie.
Deze combinatie van aanvallende en verdedigende kwaliteiten, durf en lef maakt hem uniek talent.
Hij is mede hierom ook de tiener met de meeste minuten in de hele competitie..
De video heet niet voor niets; Zafeiris the machine!
Hier nog een video:
Deze jongens samen of alleen Zafeiris en Nakamura zullen nog niet de helft kosten van Karlsson.
Hopelijk heeft PSV ook deze bewustwording
Deze mooie vondst vertrekt richting Praag, helaas. Was een toffe aanwinst geweest voor drie miljoen.
Voormalig KG wrote: ↑29 Dec 2022, 11:22
Ook wil ik graag een land nog breken voor Christos Zafeiris. Hij is 19 jaar jong, een centrale middenvelder
Bij Haugesund een middenmotor draait alles en vertrouwen ze volledig op deze negentienjarige.
Opgegroeid in Noorwegen, geboren in Griekenland heeft hij meer passes dan een andere speler in het team op de helft van de tegenstander gegeven(828), de meeste kansen gecreëerd (42) en de meeste schoten gelost (56).
Waaruit blijkt dat hij bij de meeste aanvallen betrokken is.
Dit maakt hem al interessant maar nog interessanter is dat in de hele Noorse Eliteserien maar drie (!!) spelers vaker de bal veroverdendan hij (208x) en hij ook vierde staat in de lijst met tackles.
Haugesund is een team dat druk zet en dit zorgt ervoor dat Zafeiris de bal 26x terug heeft gewonnen in 'the final third' op het veld, waarmee hij tweede staat in de hele competitie.
Deze combinatie van aanvallende en verdedigende kwaliteiten, durf en lef maakt hem uniek talent.
Hij is mede hierom ook de tiener met de meeste minuten in de hele competitie..
De video heet niet voor niets; Zafeiris the machine!
Hier nog een video:
Deze jongens samen of alleen Zafeiris en Nakamura zullen nog niet de helft kosten van Karlsson.
Hopelijk heeft PSV ook deze bewustwording
Deze mooie vondst vertrekt richting Praag, helaas. Was een toffe aanwinst geweest voor drie miljoen.
Dit zijn toch precies de soort spelers waarvan we er twee willen kopen, in plaatst van Kamaldeen Sulemana?
Tenminste, dat wil de helft van de forummers als ik het Transferwindow Topic mag geloven...
Zou PSV niet met een verdomd goed verhaal naar Julian Rijkhoff moeten stappen? Gozer is 18 jaar, heeft echt zieke statistieken in BVB O19 en z’n contract loopt af komende zomer. Met De Jong een jaartje ouder onderhand zou deze jonge spits toch een ideale stand-in en toekomstig opvolger zijn?
Heruone wrote: ↑27 Jan 2023, 22:06
Echt precies eergister volgens mij al opgenoemd. Maar PSV heeft daar v. Duiven en fofana lopen.
O dat had ik niet gezien, wel toevallig Toch zou ik de kans niet laten lopen om die reden. Zeker omdat de ontwikkeling op deze leeftijd onvoorspelbaar is. Stel dat zo’n Rijkhoff er gelijk staat als stand-in, dan kan het best zijn dat je Fofana verhuurd en Van Duiven in Jong laat rijpen. Prima deal toch?
Rijkhoff zal niveau 2e spits hebben ja, iets waar Fofana op zeer korte termijn ook naar toe kan groeien. Dan haal je zo'n jongen om vervolgens Fofana te (blijven) verhuren, dat werkt niet.
Ik vind Rijkhoff een groot talent en als PSV hem kan strikken, zou ik dat echt prima vinden hoor, maar wmb zet PSV gewoon lekker in op V. Duiven en Fofana. Dat is beter voor de jeugdopleiding en nmi zijn dat ook twee hele grote talenten.
Kunnen wij voor de beoogde posities niet beter zaken doen aan de andere kant van de oceaan? Met de gelden die wij binnen hebben geharkt zouden onderstaande spelers haalbaar moeten zijn:
Facundo Farias als opvolger van Gakpo. Twintig jaar, spelend voor CA Colon, Argentinië met een transferwaarde van 8 miljoen euro volgens transfermarkt. Voor 12 miljoen zou dat haalbaar moeten zijn.
Ezequiel Zeballos als opvolger Noni Madueke. Eveneens twintig jaar, spelend voor Boca Juniors, Argentinië met een transferwaarde van 6,5 miljoen volgens transfermarkt. Voor 12 miljoen zou dat eveneens haalbaar moeten zijn.
Pedro de la Vega kan op beide flanken uit de voeten. Eenentwintig jaar, spelend voor Lanus, Argentinië met een transferwaarde van 3,2 miljoen volgens transfermarkt. Voor 6 miljoen max zou dat haalbaar moeten zijn.
Farias is inderdaad een goede aanvaller, ligt er nu wel al bijna een half jaar uit met een kruisbandblessure. Heeft daarnaast nog niet het gewenste rendement.
Zeballos heeft nog meer talent maar ook hij moet nog beginnen met doelpunten maken. Daarnaast is hij net terug van een lange blessure en zat afgelopen week voor het eerst weer bij de wedstrijdselectie.
De la Vega heeft 1,5 jaar niet gespeeld wegens een kruisbandblessure en moet nog wedstrijdfit worden.
3 leuke talentjes maar wegens rendement en blessures geen geschikte opvolgers voor deze winter. Check ook eerst even of ze uberhaupt wel fit zijn want zo'n De La Vega heeft 2 jaar geleden voor het laatst gespeeld en je beoordeelt hem nu op basis van zijn marktwaarde en een oud filmpje.
Droomde er al van dat PSV eventueel deze jongen zou halen, marktwaarde volgens transfermarkt 3.5 miljoen, maar nu enorm stuk hoger uiteraard. Deze jongen is een van de beste spelers dit WK, geweldige speler is dit:
Met Silva aan boord voor de korte termijn waarschijnlijk geen optie, maar als we voor komende zomer weer - of beter: wel - concreet voor een tweede spits de markt op gaan, lijkt me Sloveens international Zan Celar even ideaal als haalbaar. 23-jarige fysiek sterke spits (1m86) van FC Logano die als jeugdspeler van AS Roma aan de lopende band scoorde en met keurige stats (9 goals en 2 assists in 14 competitiewedstrijden) en slechts 2/3 van het totaal aantal speelminuten meepakte topscorer in de Zwitserse League is momenteel. Volgens mij een uitstekende goalgetter voor de top van de Eredivisie, met interessant perspectief op doorverkoop. Marktwaarde voorlopig bepaald op €1,5m.
O Goleiro Grande wrote: ↑28 Jan 2023, 15:53
concreet voor een tweede spits de markt op gaan, lijkt me Sloveens international Zan Celar even ideaal als haalbaar.
Ik denk dat Fofana komende zomer tweede spits is. Als hij fit kan blijven en zich goed kan ontwikkelen het komende halfjaar. Vond hem tegen Emmen vrij aardig.
concreet voor een tweede spits de markt op gaan, lijkt me Sloveens international Zan Celar even ideaal als haalbaar.
Ik denk dat Fofana komende zomer tweede spits is. Als hij fit kan blijven en zich goed kan ontwikkelen het komende halfjaar. Vond hem tegen Emmen vrij aardig.
Vind dat wel optimistisch hoor. Ik laat me graag verrassen, maar als Fofana niet de KKD aan gort schiet komend halfjaar om te bewijzen dat hij die tussenstap niet nodig heeft vertrouw ik hem liever nog een jaar op dat niveau toe of een uitleenbeurt aan pakweg Heerenveen of GAE. Met geforceerd brengen van jonge spelers ben ik wel een beetje klaar; wanneer De Jong weer zou uitvallen volgend jaar en Fofana blijkt gewoon nog niet klaar zit je weer in de penarie.