Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35

Tiktik, we komen steeds dichterbij het einde. Hoe staat het er eigenlijk voor? Ik vrees dat een opmerking van een forumlid de waarheid wordt. Op 31 januari belt Marcel nog even de ‘huurlijn’.
Koekoek!
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Captain(C) wrote: 28 Jan 2023, 23:01 Tiktik, we komen steeds dichterbij het einde. Hoe staat het er eigenlijk voor? Ik vrees dat een opmerking van een forumlid de waarheid wordt. Op 31 januari belt Marcel nog even de ‘huurlijn’.
So what? Als er maar iemand bijkomt hè
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Hatseflats wrote: 28 Jan 2023, 23:04
Captain(C) wrote: 28 Jan 2023, 23:01 Tiktik, we komen steeds dichterbij het einde. Hoe staat het er eigenlijk voor? Ik vrees dat een opmerking van een forumlid de waarheid wordt. Op 31 januari belt Marcel nog even de ‘huurlijn’.
So what? Als er maar iemand bijkomt hè
Is denk ik ook verstandiger. Je huurt iemand die je op kort termijn je doelstelling van dit jaar kan halen en ondertussen speuren naar spelers die je wel definitief kunt kopen in de zomer ipv paniek aankopen nu te doen op basis van de paniek in de media / publieke opinie.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
vak kk 1988
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 25 Dec 2022, 08:12
Clubvoorkeur: PSV

met nog 3 dagen te gaan op de transfermarkt begint de tijd toch echt te dringen !!!

komt er wel iets bij of toch WEER NIET MET ALS SMOES OP 1 FEB
- BUITENKANSJES NIET HAALBAAR
-DE JUISTE SPELER KWAM NIET VOOR BIJ
-DIE WILDE NIET KOMEN

maar ik maak me eigenlijk best wel zorgen !!!
over het verhaal in trouw. dat door toon er toch een grote puinzooi is ontstaan
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

vak kk 1988 wrote: 29 Jan 2023, 07:17 maar ik maak me eigenlijk best wel zorgen !!!
Dat zou je niet zeggen na het lezen van je post.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Riffii wrote: 28 Jan 2023, 23:07
Hatseflats wrote: 28 Jan 2023, 23:04

So what? Als er maar iemand bijkomt hè
Is denk ik ook verstandiger. Je huurt iemand die je op kort termijn je doelstelling van dit jaar kan halen en ondertussen speuren naar spelers die je wel definitief kunt kopen in de zomer ipv paniek aankopen nu te doen op basis van de paniek in de media / publieke opinie.
Er was ook niet veel tijd om eerder te speuren naar die spelers... Gakpo is een maand weg en daar had je al een half jaar bonus tijd voor. Als je dan eind januari bij een Januzaj uitkomt heb je je zaakjes niet op orde. Dan ga je van een Ferrari naar een Suzuki Alto. Ik kan me ook totaal niet vinden in de theorie dat we nu pleisters plakken zodat we in de zomer gaan knallen. Eigenlijk zeg je dan dat we dit seizoen laten lopen. Bovendien heb je dadelijk de halve voorhoede gehuurd waar weer spelers voor gehaald moeten worden als die huurlingen weg zijn alleen dan met minder geld want je bent zeker wat kwijt aan huursommen.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Mooi is dat he..
Je maakt je zorgen als supporter dat je 2 beste vleugelspelers zijn verkocht en er nog geen vervanging is..
Je wordt gemaand dat je niet zo negatief moet zijn en je de afloop van deze transferperiode moet afwachten want "het komt wel goed"..
Uiteindelijk wordt er ( naar alle waarschijnlijkheid) maar 1 vleugelspeler gehuurd, nog niet eens gekocht, maar gehuurd en dan wordt er gezegd dat het beter is om dan maar het geld in de zomerse transferperiode te stoppen..
Wat eigenlijk inderdaad betekent dat je dit seizoen min of meer afschrijft en genoegen moet nemen met een waardeloze eindklassering..
En dat noem je dan beleid?
Wonderlijk..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Koning_Mason
Talent
Posts: 83
Joined: 03 Aug 2021, 10:57
Clubvoorkeur: Die uit Eindhoven

We hebben ook niet een heel lekker track-record he, met wachten met investeren... vCL (met de kennis van nu achter wel best wat voor te zeggen, maar resultaat = gegokt en verloren).

Dit seizoen kan je echt nog in de top eindigen. Maar net zo goed ook 5e.

Lijkt me dat je "zomer toppers" nog net wat makkelijker aan je te binden zijn met minstens vCL dan geen Europees.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

milansandro wrote: 29 Jan 2023, 08:01 Mooi is dat he..
Je maakt je zorgen als supporter dat je 2 beste vleugelspelers zijn verkocht en er nog geen vervanging is..
Je wordt gemaand dat je niet zo negatief moet zijn en je de afloop van deze transferperiode moet afwachten want "het komt wel goed"..
Uiteindelijk wordt er ( naar alle waarschijnlijkheid) maar 1 vleugelspeler gehuurd, nog niet eens gekocht, maar gehuurd en dan wordt er gezegd dat het beter is om dan maar het geld in de zomerse transferperiode te stoppen..
Wat eigenlijk inderdaad betekent dat je dit seizoen min of meer afschrijft en genoegen moet nemen met een waardeloze eindklassering..
En dat noem je dan beleid?
Wonderlijk..
Als er na 31 januari niks bij is gekomen, ben ik het helemaal met je eens. Nu is het nog voorbarig.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00

Koning_Mason wrote: 29 Jan 2023, 08:04 We hebben ook niet een heel lekker track-record he, met wachten met investeren... vCL (met de kennis van nu achter wel best wat voor te zeggen, maar resultaat = gegokt en verloren).
Inderdaad. We hadden alleen maar Benitez, Til, Xavi en Luuk de Jong al gehaald en de sterkhouders waren gebleven!!! 4 basisspelers is veeeel te weinig..

Aanvulling: het is niet zo dat we niet willen dat er wat bijkomt, maar de meer ervaren forumleden herkennen dit riedeltje elk jaar weer.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Breur wrote: 29 Jan 2023, 08:11
Koning_Mason wrote: 29 Jan 2023, 08:04 We hebben ook niet een heel lekker track-record he, met wachten met investeren... vCL (met de kennis van nu achter wel best wat voor te zeggen, maar resultaat = gegokt en verloren).
Inderdaad. We hadden alleen maar Benitez, Til, Xavi en Luuk de Jong al gehaald en de sterkhouders waren gebleven!!! 4 basisspelers is veeeel te weinig..

Aanvulling: het is niet zo dat we niet willen dat er wat bijkomt, maar de meer ervaren forumleden herkennen dit riedeltje elk jaar weer.


Off-topic maar altijd als ik jouw gebruikersnaam zie dan moet ik in m’n hoofd BREUER!!!! roepen
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Verkeerde topic, huilers.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

milansandro wrote: 29 Jan 2023, 08:01 Mooi is dat he..
Je maakt je zorgen als supporter dat je 2 beste vleugelspelers zijn verkocht en er nog geen vervanging is..
Je wordt gemaand dat je niet zo negatief moet zijn en je de afloop van deze transferperiode moet afwachten want "het komt wel goed"..
Uiteindelijk wordt er ( naar alle waarschijnlijkheid) maar 1 vleugelspeler gehuurd, nog niet eens gekocht, maar gehuurd en dan wordt er gezegd dat het beter is om dan maar het geld in de zomerse transferperiode te stoppen..
Wat eigenlijk inderdaad betekent dat je dit seizoen min of meer afschrijft en genoegen moet nemen met een waardeloze eindklassering..
En dat noem je dan beleid?
Wonderlijk..
Puinruimen is Marcel mee bezig, er is genoeg gespeurd maar te weinig financiële mogelijkheden om die te halen. Sommigen willen het nog steeds niet zien of horen maar die verkoop van Gakpo was heel hard nodig en daar was Gazi al voor gehaald door John.
Verkoop Madueke is een bonus en dat gaan we in de zomer hard nodig hebben om iets op te bouwen.
Als Marcel het lukt wat te huren qua kwaliteit vind ik het gezien de omstandigheden en blik op volgend seizoen best prima beleid.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Het is en blijft wel herhaling van zetten zeg. Iedere 10 pagina's kun je bingo hebben:
-Er komt niemand meer bij
-Lijstjes niet op orde
-X en Y zijn niet goed genoeg
-Huren of kopen

Alles blijft herhaald worden. Het wordt nu echt vermoeiend. Tijd voor geruchten verdorie.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

DC_PSV wrote: 28 Jan 2023, 21:14 Elanga niet bij de selectie en Januzaj geen speelminuten vandaag. Double huur morgen?
Elanga is zelfs ingevallen…. Die zou zelfs in de League Cup tegen Forest mee kunnen doen omdat United zo goed als zeker door is. Die stellen de reserves op. Dus ik vrees dat ook hij niet komt.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Als het klopt dat Januzaj zelf graag wil en dat het hangt of PSV doorpakt, zou ik verbaast zijn als hij niet komt.
Graag zou ik nog een snelle linksbuiten en Stirigu toegevoegd zien worden.

Ruud vervangen door Bosz zou het afmaken.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het probleem met nu 1 of 2 spelers huren, geld grotendeels op zak houden (huren is nooit gratis) voor de zomer, is dat je in de zomer een hele grote klus te klaren hebt. En is dat wel reëel. Die zogenaamde grote schoonmaak wordt al een paar jaar genoemd maar uiteindelijk komt er maar een fractie van terecht.

Idealiter splits je het juist op in de winter een gedeelte en straks in de zomer nog een gedeelte met wellicht en hopelijk CL als bonus. D as 't geeft je meer tijd om te bouwen, een nieuwe selectie neer te zetten die staat en die je in die zomer kan afmaken met de laatste aankopen en ook zeker verlopen.

Als je nu alleen gaat huren, en met nog 2 spelers zijn het er nogal wat, kan je in de zomer opnieuw beginnen. Noway dat dat in 1 zomer gepropt kan worden. Want dan komen er buiten de aanval nog eens andere posities om te hoek kijken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

milansandro wrote: 29 Jan 2023, 08:01 Mooi is dat he..
Je maakt je zorgen als supporter dat je 2 beste vleugelspelers zijn verkocht en er nog geen vervanging is..
Je wordt gemaand dat je niet zo negatief moet zijn en je de afloop van deze transferperiode moet afwachten want "het komt wel goed"..
Uiteindelijk wordt er ( naar alle waarschijnlijkheid) maar 1 vleugelspeler gehuurd, nog niet eens gekocht, maar gehuurd en dan wordt er gezegd dat het beter is om dan maar het geld in de zomerse transferperiode te stoppen..
Wat eigenlijk inderdaad betekent dat je dit seizoen min of meer afschrijft en genoegen moet nemen met een waardeloze eindklassering..
En dat noem je dan beleid?
Wonderlijk..
Zo gaat het hier altijd toch. Eerst komt het allemaal goed, dan is het window afgelopen en blijkt het tegen te vallen. Dan komen de excuses dat het moeilijk is en een hoogdravende theorie waarom er wordt gewacht op het volgende window.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 29 Jan 2023, 09:55 Zo gaat het hier altijd toch. Eerst komt het allemaal goed, dan is het window afgelopen en blijkt het tegen te vallen. Dan komen de excuses dat het moeilijk is en een hoogdravende theorie waarom er wordt gewacht op het volgende window.
En meer invloed hebben wij hier ook niet. Zowel niet in negatieve als in positieve zin. De ene is liever doorlopend boos en negatief en dan valt het altijd mee, de ander bekijkt het vanuit hoop en optimisme en dan valt het zo nu en dan tegen.

En aangezien geen van beiden ook maar een seconde invloed hebben, zit ik persoonlijk liever vaker in de zon met hier en daar schaduw, dan doorlopend in de schaduw met af en toe een zonnestraal. Maar daar staat iedereen vrij in natuurlijk. Het botst alleen af en toe met elkaar: ook niets mis mee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho wrote: 29 Jan 2023, 09:48 Het probleem met nu 1 of 2 spelers huren, geld grotendeels op zak houden (huren is nooit gratis) voor de zomer, is dat je in de zomer een hele grote klus te klaren hebt. En is dat wel reëel. Die zogenaamde grote schoonmaak wordt al een paar jaar genoemd maar uiteindelijk komt er maar een fractie van terecht.

Idealiter splits je het juist op in de winter een gedeelte en straks in de zomer nog een gedeelte met wellicht en hopelijk CL als bonus. D as 't geeft je meer tijd om te bouwen, een nieuwe selectie neer te zetten die staat en die je in die zomer kan afmaken met de laatste aankopen en ook zeker verlopen.

Als je nu alleen gaat huren, en met nog 2 spelers zijn het er nogal wat, kan je in de zomer opnieuw beginnen. Noway dat dat in 1 zomer gepropt kan worden. Want dan komen er buiten de aanval nog eens andere posities om te hoek kijken.
Wat je nu kunt doen voor de lange termijn moet je zeker niet nalaten. Maar wat mij betreft hoeft dat niet geforceerd nu.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De kans wordt steeds groter dat het om 1 of 2 huurtransfers zal/zullen gaan en de manier waarop terwijl er nu wel geld en mogelijkheden zijn vind ik wel wat van. Wat ik eigenlijk dan nog hoop is dat er daarnaast nog iemand wordt gehaald a la AZ met een oog op volgend seizoen en alvast een half jaar kan wennen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 29 Jan 2023, 09:48 Die zogenaamde grote schoonmaak wordt al een paar jaar genoemd maar uiteindelijk komt er maar een fractie van terecht.
Een fractie....

11 inkomend (instromend eigen jeugd) en 15 uitgaand. 26 transfers.... Dat is geen fractie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 29 Jan 2023, 09:58
ruuddevil wrote: 29 Jan 2023, 09:55 Zo gaat het hier altijd toch. Eerst komt het allemaal goed, dan is het window afgelopen en blijkt het tegen te vallen. Dan komen de excuses dat het moeilijk is en een hoogdravende theorie waarom er wordt gewacht op het volgende window.
En meer invloed hebben wij hier ook niet. Zowel niet in negatieve als in positieve zin. De ene is liever doorlopend boos en negatief en dan valt het altijd mee, de ander bekijkt het vanuit hoop en optimisme en dan valt het zo nu en dan tegen.

En aangezien geen van beiden ook maar een seconde invloed hebben, zit ik persoonlijk liever vaker in de zon met hier en daar schaduw, dan doorlopend in de schaduw met af en toe een zonnestraal. Maar daar staat iedereen vrij in natuurlijk. Het botst alleen af en toe met elkaar: ook niets mis mee.
Er is een verschil tussen proberen te begrijpen waarom we staan waar we staan en bespreken hoe het beter moet, ten opzichte van alleen maar roepen dat je niet moet zeiken. De mensen die niet verder kijken dan nu neus lang is en die zogenaamd zo positief zijn staan wel vooraan als de zoveelste afgang een feit is om de trainer af te fikken en te roepen om zijn ontslag. Terwijl er veel meer dingen mis gaan die optellen tot de financiële en sportieve teloorgang van de afgelopen tijd.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 29 Jan 2023, 09:59
Juancho wrote: 29 Jan 2023, 09:48 Het probleem met nu 1 of 2 spelers huren, geld grotendeels op zak houden (huren is nooit gratis) voor de zomer, is dat je in de zomer een hele grote klus te klaren hebt. En is dat wel reëel. Die zogenaamde grote schoonmaak wordt al een paar jaar genoemd maar uiteindelijk komt er maar een fractie van terecht.

Idealiter splits je het juist op in de winter een gedeelte en straks in de zomer nog een gedeelte met wellicht en hopelijk CL als bonus. D as 't geeft je meer tijd om te bouwen, een nieuwe selectie neer te zetten die staat en die je in die zomer kan afmaken met de laatste aankopen en ook zeker verlopen.

Als je nu alleen gaat huren, en met nog 2 spelers zijn het er nogal wat, kan je in de zomer opnieuw beginnen. Noway dat dat in 1 zomer gepropt kan worden. Want dan komen er buiten de aanval nog eens andere posities om te hoek kijken.
Wat je nu kunt doen voor de lange termijn moet je zeker niet nalaten. Maar wat mij betreft hoeft dat niet geforceerd nu.
Het hoeft toch ook niet geforceerd? Je kan toch hele strategische aankopen doen? Bijv jonge talentvolle spelers die je alvast een half jaar voorsprong geeft. Een nieuwe rechtsback, ik noem maar wat. Of een hele talentvolle aanvaller.

Ik vind dat zogenaamde zomer VS winter gebeuren eigenlijk wel meevallen. In de zomer is het ook verdomd lastig voor PSV is gebleken. De balans moet je zien te vinden. Zeker als je zelf als club wel bereid bent om in de winter belangrijke spelers te laten gaan. Daar moet je iets mee, juist ook met oog op komend seizoen.

Wat mij betreft kan dat prima in combi met de zomer periode. Maar met alleen wat huurspelers ga je dat in mijn ogen niet voor elkaar krijgen. En daar lijkt het, 3 dagen voor sluiten markt, wel op. Persoonlijk vind ik dat geen goed beleid en leg je jezelf weer gigantisch veel druk op voor de zomer markt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 29 Jan 2023, 10:07 Er is een verschil tussen proberen te begrijpen waarom we staan waar we staan en bespreken hoe het beter moet, ten opzichte van alleen maar roepen dat je niet moet zeiken. De mensen die niet verder kijken dan nu neus lang is en die zogenaamd zo positief zijn staan wel vooraan als de zoveelste afgang een feit is om de trainer af te fikken en te roepen om zijn ontslag. Terwijl er veel meer dingen mis gaan die optellen tot de financiële en sportieve teloorgang van de afgelopen tijd.
Maar dan is denk ik tussen jou en mij nog het verschil dat ik vind dat iedereen die echt verantwoordelijk is voor de teloorgang inmiddels een functie elders hebben. Ik ben overigens niet positief, en optimistisch is erg lastig.

Al die zaken die hiertoe geleid hebben staan wat mij betreft los van wel of niet ontslaan van de trainer. Mijn stellige overtuiging is dat Ruud net zo'n goede trainer/coach gaat worden als Marco van Basten. Die kon er ook geen kloten van. Dan hebben ze misschien nog wel verstand van voetbal, maar een tactiek overbrengen op een spelersgroep dat ze ook allemaal hetzelfde doen gaat hem nooit worden.

En als er een speler komt dan wacht ik liever af hoe hij het gaat doen dan dat ik hem op voorhand zo hard de grond in trap dat je nooit meer positief kan zijn al trapt hij er 15 in de tweede seizoenshelft (niet per se jij, in zijn algemeenheid).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked