Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan kun je net zo goed Max houden. Die zijn gelijkwaardig aan elkaar, neig er zelfs naar om Max beter te noemen. Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat er een paar honderd back rondlopen en wij bij een bankzitter van Galatasaray uitkomen.. Je kan ook de kans pakken en een fatsoenlijke rechtsback halen waar je de komende jaren mee vooruit kunt. Met Mwene en Mauro heb je dan twee prima opties voor de linksback positie.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nieuwe speler op pagina 2000
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:50 Ja, we mogen allemaal hopen dat dat het plan is. Hoop dat de leiding hier binnenkort ook duidelijk over gaat communiceren.
:wonder:

PSV moet duidelijk communiceren dat ze voor sportief succes gaan?
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:49
trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:47

Ja, maar wat is dan het idee nu voor het komende half jaar? Wat is de doelstelling? Dat is mij totaal niet duidelijk? Gaan we nog voor het kampioenschap?
Ja, we gaan voor het kampioenschap en daardoor is het ook logisch dat je gelinkt wordt aan spelers op een leeftijd dat direct presteren een reële verwachting is ipv nu jonge talenten aantrekken die je meer tijd moet geven.
En op basis waarvan is PvA een directe versterking ten opzichte van Max? Ik zie het oprecht nog niet echt namelijk…
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2023, 22:50
Ze krijgen 1 schoenveter van Sangare.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind dat 2x een heel matig beleid eigenlijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

YMSA13 wrote: 29 Jan 2023, 22:49
Standbeeld wrote: 29 Jan 2023, 22:42
Heerenveen vraagt 10mln. Lijkt me wat teveel voor PSV en Ewijk.
Bron? Want dat lijkt me echt heel sterk. Meer dan 8 miljoen zou ik het op dit moment niet waard vinden.
https://www.feanonline.nl/sporting-kent ... joen-euro/
Door de hoge prijs is Sporting voor Bellerin gegaan. Fulham had ook interesse maar die lijken ook door te schakelen naar mogelijk Brenet. PSV gaat nu echt geen 10mln uitgeven aan Van Ewijk. Beter Aanholt huren voor 4 maanden en dan Stewart zijn werk laten doen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:52
trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:50 Ja, we mogen allemaal hopen dat dat het plan is. Hoop dat de leiding hier binnenkort ook duidelijk over gaat communiceren.
:wonder:

PSV moet duidelijk communiceren dat ze voor sportief succes gaan?
Nee, ze moeten duidelijk communiceren hoe het deze transferwindow zo heeft kunnen lopen, wat de beweegredenen waren voor die verkopen, hoe de financiën ervoor staan, of we deze zomer wel gaan investeren, waar de scouting de afgelopen half jaar precies gedaan heeft etc.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:52
Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:49
Ja, we gaan voor het kampioenschap en daardoor is het ook logisch dat je gelinkt wordt aan spelers op een leeftijd dat direct presteren een reële verwachting is ipv nu jonge talenten aantrekken die je meer tijd moet geven.
En op basis waarvan is PvA een directe versterking ten opzichte van Max? Ik zie het oprecht nog niet echt namelijk…
Als je nu 5+ miljoen op Max kunt cashen, waar je dat van de zomer (1 jaar contract) sowieso niet kan, dan is het slim om hem nu te verkopen en het geld te pakken. Van Aanholt is dan op zich een logisch plakmiddel voor nu, achter de vaste back Mauro.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:52
Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:49
Ja, we gaan voor het kampioenschap en daardoor is het ook logisch dat je gelinkt wordt aan spelers op een leeftijd dat direct presteren een reële verwachting is ipv nu jonge talenten aantrekken die je meer tijd moet geven.
En op basis waarvan is PvA een directe versterking ten opzichte van Max? Ik zie het oprecht nog niet echt namelijk…
Dat weten we niet, maar we weten wel dat Van Aanholt genoeg baggage heeft om direct te kunnen leveren, terwijl je bij een dure back van Heerenveen op zijn minst een gewenningsperiode mag verwachten. Natuurlijk kan iemand altijd verrassen (Xavi paste sneller aan dan El Ghazi), maar over het algemeen kunnen mannen met ervaring dag sneller.

Als je Max voor een bedrag kunt verkopen wat hij simpelweg niet waard is, is het toch al een prima deal als je een gelijkwaardige back terughaalt voor minder geld?
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Aanholt voor Max? Gewoon huur voor de rest van het jaar of willen we gewoon echt niet vooruit?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:52
:wonder:

PSV moet duidelijk communiceren dat ze voor sportief succes gaan?
Nee, ze moeten duidelijk communiceren hoe het deze transferwindow zo heeft kunnen lopen, wat de beweegredenen waren voor die verkopen, hoe de financiën ervoor staan, of we deze zomer wel gaan investeren, waar de scouting de afgelopen half jaar precies gedaan heeft etc.
Dat gaat Brands jou straks haarfijn uitleggen. Dus niet zo panisch doen.
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Helaas speelt hij nog steeds een (te) grote rol hier haha
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSVTOPOss wrote: 29 Jan 2023, 22:55
ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Helaas speelt hij nog steeds een (te) grote rol hier haha
Keine
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 29 Jan 2023, 22:57
PSVTOPOss wrote: 29 Jan 2023, 22:55

Helaas speelt hij nog steeds een (te) grote rol hier haha
Keine
Ja er staat geen grote rol meer, maar Max speelt bijna alles basis dus hij speelt helaas nog steeds een te grote rol bij PSV.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 29 Jan 2023, 22:45
Jwoeloe wrote: 29 Jan 2023, 22:40 Van Aanholt lijkt me op huurbasis (of transfervrij) een prima stand-in voor Mauro. Denk dat bij PSV die laatste dagen vooral de gedachte 'opgeruimd staat netjes' heerst en dat er begin komende zomer gericht versterkt kan worden.
Ligt er een beetje aan wat zijn niveau is en wat zijn salaris zou zijn wmb. Verder is het niet verkeerd om een oudere ervaren speler op die positie te hebben ;) Hoewel, ik zou m'n geld gewoon investeren in V. Ewijk met Mwene die als back up prima links/rechts uit de voeten kan.
Als hij voor een niet al te hoog salaris bij PSV wilt komen spelen, geen/minimale transfersom kost en er vrede mee heeft om achter Mauro 2e keuze te zijn, maar wel geregeld minuten te maken, dan is dat voor mij ook prima. Dan kan je hem best een 2-jarig contract voorschotelen. Een speler die vaker niet dan wel speelt hoeft ook niet een potentiële cashcow te zijn.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verdient naar verluidt 1,7 miljoen euro bij die small club..
Dat is teveel voor een 32 jarige die niks meer opbrengt..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:52
:wonder:

PSV moet duidelijk communiceren dat ze voor sportief succes gaan?
Nee, ze moeten duidelijk communiceren hoe het deze transferwindow zo heeft kunnen lopen, wat de beweegredenen waren voor die verkopen, hoe de financiën ervoor staan, of we deze zomer wel gaan investeren, waar de scouting de afgelopen half jaar precies gedaan heeft etc.
Hier is je antwoord:

https://www.trouw.nl/sport/financieel-r ... e=copylink

En:
Heruone wrote: 28 Jan 2023, 01:10
SomaQan wrote: 28 Jan 2023, 00:06 i.p.v. een huurling die je voor een andere club opleidt of een speler haalt zonder restwaarde die niet meer zal doorgroeien en nog maar de vraag is of het een echte versterking is.
Ik denk zeker niet dat dat de visie is. Alleen is de situatie momenteel er naar toe dat dat misschien wel de beste keus is. Kijk, PSV heeft net gecasht na de Gakpo en Madueke transfer. Die transfers waren in twee opzichten essentieel:

1. PSV heeft alle financiële gaten gedicht voor dit seizoen en kan zwarte cijfers schrijven.
2. PSV wordt opeens enorm liquide en kan een financiële buffer creëren. Dat creëert stabiliteit naar de toekomst toe.

PSV is financieel nu echt wel in staat tot investeren en dat is prettig, want dat is essentieel binnen de fase waarin de club zich momenteel bevindt. Het feit is echter dat het geld niet van de bomen af te plukken is en dat de poen die PSV heeft het slechts eenmaal kan investeren. Oftewel, decision making is key. Want laten we eerlijk zijn, de laatste keer dat PSV forst cashte en daarmee fors investeerde was in het seizoen 19/20. We weten allemaal hoe dat is afgelopen en hoe we daarvan nu nog steeds de spreekwoordelijke rotte vruchten plukken. Van Bruma zijn we inmiddels af, maar we zitten notabene nog steeds met onze Baumi opgescheept. Ander voorbeeld Feyenoord na hun kampioensjaar. Veel geïnvesteerd, weinig voor terug gekregen, jarenlang een kut selectie gehad met weinig te besteden.

Nogmaals, decision making is key. Dat betekend dat je vooral nu verstandig en rationeel met het geld om moet gaan. Anders ben je weer terug bij af. Paniekaankopen hebben dus ook geen zin. Evenals het ook heel weinig zin heeft wmb om nu te gaan investeren in een speler als je er niet volledig van overtuigd bent. Dat is het lastige van de winterperiode namelijk, zoals [mention]Jwoeloe[/mention] ook zegt: in de winter zijn veel spelers niet beschikbaar en/of veelste duur. Zie bijv. Feyenoord die heel graag Zerrouki wouden en daar bereid waren fors voor te betalen.

Stel hé, PSV heeft een lijstje met spelers a, b en c en die zijn in de winter allemaal niet beschikbaar maar in de zomer wel. Dan kan je nmi nu beter een goedkope huurdeal voor een halfjaar afsluiten, met je nieuwe TD die in maart komt eens goed gaan zitten om een plan/beleid uit te stippelen en dan doelgericht vroeg te handelen in de zomer waarbij de transfers nog in het huidige boekjaar vallen. Bijv. een Zeballos of een Z-Amerikaanse speler kan zo'n geval zijn.

Dat is iig mijn persoonlijke mening. Wijsheid en zorgvuldig investeren is nu gewoon key. Als die mogelijkheid er nu niet is en van de zomer wel, moet je daarvoor kiezen. Dat gezegd hebbende: mocht PSV dan een Januzaj halen op koopbasis, zou ik dat persoonlijk op het eerste gezicht een hele slechte keuze vinden. Tenzij hij zichzelf ontpopt tot absolute glasbak, maar daar heb ik wel mijn twijfels over.
Brands is nu gewoon aan het opruimen. Alle spelers met hoge salarissen en hoge afschrijvingen die niet renderen en waarvoor men geld kan vangen eruit mieteren. Geloof me, die titel zal Brands momenteel aan zijn kont roesten. Dat interesseert hem vrij weinig. Brands wilt een situatie creëren waarbij PSV komende zomer:

1. Financieel gezond is.
2. (Vroeg) kan investeren in doelgerichte aankopen.
3. PSV met een schone lei kan beginnen.

Het is niet smakelijk, het is niet mooi, het verdient niet de schoonheidsprijs noch zouden hier de supporters voor tekenen. Maar dit lijkt wel de meest belangrijke en essentiële stap. Soms moet je flink de bezem erdoorheen halen, ongeacht of de manier waarop lelijk is, om voor jezelf een nieuwe momentum te kunnen creëren om te kunnen ontwikkelen/bouwen. Daar is PSV nu mee bezig.

Ik denk dat er op korte termijn nog veel meer staat te gebeuren... ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

milansandro wrote: 29 Jan 2023, 22:59 Verdient naar verluidt 1,7 miljoen euro bij die small club..
Dat is teveel voor een 32 jarige die niks meer opbrengt..
En hoeveel zou wel naar jouw wens zijn?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 29 Jan 2023, 22:54
trouwepsvfan wrote: 29 Jan 2023, 22:52

En op basis waarvan is PvA een directe versterking ten opzichte van Max? Ik zie het oprecht nog niet echt namelijk…
Dat weten we niet, maar we weten wel dat Van Aanholt genoeg baggage heeft om direct te kunnen leveren, terwijl je bij een dure back van Heerenveen op zijn minst een gewenningsperiode mag verwachten. Natuurlijk kan iemand altijd verrassen (Xavi paste sneller aan dan El Ghazi), maar over het algemeen kunnen mannen met ervaring dag sneller.

Als je Max voor een bedrag kunt verkopen wat hij simpelweg niet waard is, is het toch al een prima deal als je een gelijkwaardige back terughaalt voor minder geld?
Dit klinkt als een klassieke FM manager move. Verkoop de 4 sterren speler voor 50 miljoen, terwijl je in Z-Amerika een 4 sterren speler met een gelimiteerde afkoopclausule voor 10 miljoen kan ophalen :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Zou Götze ons nog een goede dienst bewezen hebben?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Opruimen en opbouwen kan toch prima naast elkaar? Ik denk dat persoonlijk daar op dit forum vooral het verschil van meningen ligt. Voor beide valt wat te zeggen maar ik zie persoonlijk helemaal niks in een half elftal vol huurlingen die niks met de club hebben, zeer waarschijnlijk ballen voor zichzelf om komend seizoen weer weg te kunnen. Je bouwt als club ook helemaal niks op richting komend seizoen waardoor de verwachtingen idioot hoog liggen voor komende zomer.

Met Stewart zijn ongetwijfeld al veel gesprekken gevoerd, hij stapt al snel in en zal echt wel een en ander geadviseerd hebben richting het opbouwen van het nieuwe PSV dat weer serieus mee moet kunnen doen.

Hoe het er nu uitziet, ik vind het behoorlijk risicovol juist itt de risico beperkingen die anderen er weer in zien.

Ieder z'n voorkeur zeg maar 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Jan 2023, 23:01
milansandro wrote: 29 Jan 2023, 22:59 Verdient naar verluidt 1,7 miljoen euro bij die small club..
Dat is teveel voor een 32 jarige die niks meer opbrengt..
En hoeveel zou wel naar jouw wens zijn?
de helft..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Realist wrote: 29 Jan 2023, 23:03
ComeOnPSV wrote: 29 Jan 2023, 22:53
Zou Götze ons nog een goede dienst bewezen hebben?
Die zei: NEIN, NEIN, NEIN!
maar er werd niet geluisterd.
Locked