Thorgan Hazard

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:14 Geen idee of (nu nog) het wat is, Hazard. Had een hele goede periode in België en later een aantal goede seizoenen bij Mönchengladbach. Ook zijn eerste seizoen bij Dortmund was echt goed. Die Hazard is een regelrechte aanwinst. Maar die gaan we helaas niet krijgen want die vorm is al 4 jaar geleden. Daarna alleen maar fors bergafwaarts gegaan. Net als zijn broer overigens. Wellicht is dat ook geen toeval? Kan natuurlijk ook fysieke redenen zijn, of mentale of een combi? Sommige spelers zijn nu eenmaal heel snel op, als je dan geen Tadic heeft (ofwel extreem goed voor je lichaam zorgt) kun je op topniveau natuurlijk al eind 20 begin 30 fysiek op zijn of je piek al gehad hebben. Helemaal als je het van dynamiek en wendbaarheid moet hebben. Wel frappant dat ze ongeveer op hetzelfde moment een enorme dip hebben gekregen in vorm en niveau. Sinds hij bij Dortmund zit ook al 9 keer blessures gehad waardoor hij wedstrijden mistte.

Is er iemand die hem afgelopen 2 seizoenen nog heeft zien spelen en er iets zinnigs over kan zeggen?

Ik zou een huur ok vinden maar hij gaat ons geen CL voetbal bezorgen ben ik bang.
Dat denk ik ook niet, beter houdt PSV de poen (als die er is) op zak en gaat het komende zomer alles op alles zetten voor de 2e plaats. Probeer ergens geld los te krijgen en investeer maar flink om die bak met geld van de CL binnen te trekken.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Mochten we ook z'n broer benaderen (ha ha) laten we dan wel de goede broer nemen. Kylian en Ethan moet je niet in de selectie willen hebben...
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Fanatic-U-s wrote: 30 Jan 2023, 11:01
Joenepsv wrote: 30 Jan 2023, 10:58 Vind een optie voor 5 miljoen best heel veel geld voor iemand die dan 30 is. Dat is voor PSV gewoon niet rendabel. Als er geld is moet dat geïnvesteerd worden in spelers die je weer kunt verkopen.

Zie zelf deze Hazard als overbrugging naar de zomer. Denk dat Hazard ook zo naar PSV kijkt.
5 miljoen voor iemand van 30 niet rendabel? Als hij zijn waarde heeft, is dat zeker wel rendabel. Je kunt geen 11 cashcows van 23 op het veld hebben staan.

Zie de casus Tadic bij onze vrienden in Amsterdam.
Bedoel meer gezien de situatie waarin we zitten. Weinig te besteden en het salarishuis moet naar beneden. Dan zijn spelers als Hazard niet de juiste gasten om in te investeren. Bovendien heb ik niet het idee dat we ervaring tekort komen. Hebben in elk linie best een aantal ervaren krachten lopen. Cashcows komen we wel tekort. We hebben zes spelers van rond de 19,20 in de selectie (dan tel ik Peersman mee) en de helft daarvan is gehuurd.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Vanthaman18 wrote: 30 Jan 2023, 11:11
En Thorgan?
Het plafond van Thorgan ligt natuurlijk duidelijk een flink stuk lager dan van Eden. Ik heb geen idee. Maar de 'discussie' die ik had met [mention]Mikelvb[/mention] ging niet over Thorgan, maar over Eden Hazard.
#FreeGeneratie4
User avatar
billyboy
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 20 Aug 2021, 14:39
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:15 Image
Hmm wat flauw zeg
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Paco Casal wrote: 30 Jan 2023, 11:08
Mikelvb wrote: 30 Jan 2023, 11:02
Hoe vaak hebben we nu al gehoord dat iemand de Eredivisie aan gort speelt en hoe vaak is dat al gelukt?
Geen idee, heb jij het paraat?

"Aan gort spelen" is natuurlijk ook een hele vage term. Laat ik het anders zeggen: Eden Hazard zou direct een van de beste spelers zijn van de Eredivisie. Wat heet: Ik denk de beste.
Sorry maar dit is echt onzin. Eden Hazard van 5 jaar geleden zou met grote afstand de beste zijn in de eredivisie. Eden Hazard van nu zeer zeker niet. Echt niet. Ja hij zal de meeste aanleg / talent hebben. Maar je hebt in het voetbal meer nodig dan dat, bijvoorbeeld motivatie. Als we Mo terug halen zou hij in potentie ook met afstand de beste zijn van de eredivisie. Maar die heeft ze niet op een rijtje dus die gaat dat niet laten zien. Hazard qua aanleg hetzelfde maar ook hij gaat dat hier niet laten zien. Heb je hem nog wel eens gezien bij Real? Ook tegen veredelde amateurs? Het is echt helemaal, helemaal niets meer. En 1 seizoen kan dat, maar dat is inmiddels al 4 seizoenen zo.

Hieronder een klein voorbeeld van die geweldige Hazard die nu volgens jou direct de beste speler vd eredivisie zou zijn:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/s ... ~acd9fd4a/
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Mo met Hazard in één zin vergelijken. Da'a echt een grapje toch? Daarnaast doet dat enkele artikeltje van je er niets van af dat je heel erg chargeert.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Vanthaman18 wrote: 30 Jan 2023, 11:05 Het woord cashcow komt me letterlijk mijn neus uit momenteel. Je kan niet alleen cashcows hebben. Moet ook ervaring bij.
Alleen cashcows? Op Sangaré na hebben we nu helemaal geen cashcows meer...
Wellicht Xavi, als we die clausule eruit kunnen slepen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

De balans is na verkoop van Noni idd wel behoorlijk krom aan het worden. Tel daarbij dat er vanuit Jong PSV ook niks aankomt komende maanden of volgend seizoen (pas de lichting daarachter hopelijk) en je hebt een aardig gat straks in de zomer met oudere spelers, huur spelers en spelers die te kort komen. Succes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:25

Sorry maar dit is echt onzin. Eden Hazard van 5 jaar geleden zou met grote afstand de beste zijn in de eredivisie. Eden Hazard van nu zeer zeker niet. Echt niet. Ja hij zal de meeste aanleg / talent hebben. Maar je hebt in het voetbal meer nodig dan dat, bijvoorbeeld motivatie. Als we Mo terug halen zou hij in potentie ook met afstand de beste zijn van de eredivisie. Maar die heeft ze niet op een rijtje dus die gaat dat niet laten zien. Hazard qua aanleg hetzelfde maar ook hij gaat dat hier niet laten zien. Heb je hem nog wel eens gezien bij Real? Ook tegen veredelde amateurs? Het is echt helemaal, helemaal niets meer. En 1 seizoen kan dat, maar dat is inmiddels al 4 seizoenen zo.

Hieronder een klein voorbeeld van die geweldige Hazard die nu volgens jou direct de beste speler vd eredivisie zou zijn:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/s ... ~acd9fd4a/
Nee, jij vindt het onzin. Dat is iets anders ;). In werkelijkheid hebben we beide geen idee.

De eredivisie is, bij vlagen, een speeltuin voor goede voetballers. Zeker als ze zo goed zijn als Eden Hazard. Kijk, als het een mentaal dingetje is dan is het wellicht een ander verhaal. Maar dan moet je hem ook niet nemen.

Maargoed, laten we lekker verder gaan over zijn jongere en natuurlijk veel betere broertje, waar het topic over gaat.
#FreeGeneratie4
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Chucky wrote: 30 Jan 2023, 11:33
Vanthaman18 wrote: 30 Jan 2023, 11:05 Het woord cashcow komt me letterlijk mijn neus uit momenteel. Je kan niet alleen cashcows hebben. Moet ook ervaring bij.
Alleen cashcows? Op Sangaré na hebben we nu helemaal geen cashcows meer...
Wellicht Xavi, als we die clausule eruit kunnen slepen.
Ook zonder die als. Niemand behalve hij zelf bepaalt of hij terug naar PSG gaat :)
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:39
Ook zonder die als. Niemand behalve hij zelf bepaalt of hij terug naar PSG gaat :)
Is natuurlijk niet helemaal waar. Terug naar PSG zal hij niet willen, maar wie zegt dat hij niet naar Newcastle gaat die 12 miljoen overmaakt aan PSG? Ik noem Newcastle omdat deze in de media genoemd zijn de afgelopen periode, maar is het niet zo dat praktisch iedere club dat op deze manier kan doen? Ik hoop en denk overigens dat Simons verstandig genoeg is om nog minstens 1 jaar bij PSV te voetballen, maar ik kan me zo voorstellen dat er dan flink wat moet gebeuren binnen PSV.
#FreeGeneratie4
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:39
Chucky wrote: 30 Jan 2023, 11:33

Alleen cashcows? Op Sangaré na hebben we nu helemaal geen cashcows meer...
Wellicht Xavi, als we die clausule eruit kunnen slepen.
Ook zonder die als. Niemand behalve hij zelf bepaalt of hij terug naar PSG gaat :)
Xavi is inderdaad 'in the lead', in plaats van dat de club dat is (zoals gebruikelijk). Dat betekent dus dat PSV gelimiteerd wordt ten aanzien van verzilveren van potentieel kapitaal.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ah, leuk, deze discussie weer :think:
Het heeft ook niets met ons aankomende top huurspeler te maken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

Chucky wrote: 30 Jan 2023, 11:41
Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:39

Ook zonder die als. Niemand behalve hij zelf bepaalt of hij terug naar PSG gaat :)
Xavi is inderdaad 'in the lead', in plaats van dat de club dat is (zoals gebruikelijk). Dat betekent dus dat PSV gelimiteerd wordt ten aanzien van verzilveren van potentieel kapitaal.
Helemaal waar. Maar zonder deze limiet zou Xavi nooit bij ons hebben gespeeld. Dus we gaan er sowieso op vooruit.
En nu weer lekker door met andere aankopen?
Champions are not born. Champions are made during practice.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Paco Casal wrote: 30 Jan 2023, 11:36
Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:25

Sorry maar dit is echt onzin. Eden Hazard van 5 jaar geleden zou met grote afstand de beste zijn in de eredivisie. Eden Hazard van nu zeer zeker niet. Echt niet. Ja hij zal de meeste aanleg / talent hebben. Maar je hebt in het voetbal meer nodig dan dat, bijvoorbeeld motivatie. Als we Mo terug halen zou hij in potentie ook met afstand de beste zijn van de eredivisie. Maar die heeft ze niet op een rijtje dus die gaat dat niet laten zien. Hazard qua aanleg hetzelfde maar ook hij gaat dat hier niet laten zien. Heb je hem nog wel eens gezien bij Real? Ook tegen veredelde amateurs? Het is echt helemaal, helemaal niets meer. En 1 seizoen kan dat, maar dat is inmiddels al 4 seizoenen zo.

Hieronder een klein voorbeeld van die geweldige Hazard die nu volgens jou direct de beste speler vd eredivisie zou zijn:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/s ... ~acd9fd4a/
Nee, jij vindt het onzin. Dat is iets anders ;). In werkelijkheid hebben we beide geen idee.

De eredivisie is, bij vlagen, een speeltuin voor goede voetballers. Zeker als ze zo goed zijn als Eden Hazard. Kijk, als het een mentaal dingetje is dan is het wellicht een ander verhaal. Maar dan moet je hem ook niet nemen.

Maargoed, laten we lekker verder gaan over zijn jongere en natuurlijk veel betere broertje, waar het topic over gaat.
Klopt maar je bracht hetzelf nogal stellig en gechargeert. Vandaar mijn reactie ;)

Ik heb geen flauw idee of zijn broertje ons wél gaat helpen, maar laat me heel graag verrassen. Ik ben blij dat het om een huur gaat, wat ik nu mee krijg, dan houden we geld op zak voor versterkingen.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:28 Mo met Hazard in één zin vergelijken. Da'a echt een grapje toch? Daarnaast doet dat enkele artikeltje van je er niets van af dat je heel erg chargeert.
Nou, ik reageerde dus op iemand die zei dat Hazard direct de beste speler vd eredivisie zou zijn. Ik denk dat ik iets minder chargeer dan waar ik op reageer. En ik vergelijk Mo en Hazard niet op prestaties maar op puur voetbaltalent (los vh mentale gedeelte wat dus een zeer belangrijk onderschat gedeelte is).

Dat enkel artikeltje is slechts een van de vele artikels die je binnen 1 seconden kan opzoeken over Hazard en zijn vorm / mentaliteit / blessures / overgewicht etc.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Kezza75! wrote: 30 Jan 2023, 11:49
Chucky wrote: 30 Jan 2023, 11:41

Xavi is inderdaad 'in the lead', in plaats van dat de club dat is (zoals gebruikelijk). Dat betekent dus dat PSV gelimiteerd wordt ten aanzien van verzilveren van potentieel kapitaal.
Helemaal waar. Maar zonder deze limiet zou Xavi nooit bij ons hebben gespeeld. Dus we gaan er sowieso op vooruit.
En nu weer lekker door met andere aankopen?
Goed, de discussie over Xavi's clausule hoef ik ook niet te voeren hier.
Het punt was [mention]Vanthaman18[/mention] aangeeft dat we niet "alleen" maar cashcows kunnen hebben, terwijl we met Sangaré juist maar één echte cashcow hebben. De balans is dus compleet scheef.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:54
Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:28 Mo met Hazard in één zin vergelijken. Da'a echt een grapje toch? Daarnaast doet dat enkele artikeltje van je er niets van af dat je heel erg chargeert.
Nou, ik reageerde dus op iemand die zei dat Hazard direct de beste speler vd eredivisie zou zijn. Ik denk dat ik iets minder chargeer dan waar ik op reageer. En ik vergelijk Mo en Hazard niet op prestaties maar op puur voetbaltalent (los vh mentale gedeelte wat dus een zeer belangrijk onderschat gedeelte is).

Dat enkel artikeltje is slechts een van de vele artikels die je binnen 1 seconden kan opzoeken over Hazard en zijn vorm / mentaliteit / blessures / overgewicht etc.
Maar je snapt denk ik zelf ook wel dat puur op voetbaltalent en wat Eden bereikt heeft en je dat naast Mo zet, dat buiten de potentie hij amper wat heeft laten zien, dat niet super sterk over komt?
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:52
Klopt maar je bracht hetzelf nogal stellig en gechargeert. Vandaar mijn reactie ;)
Zeker. Ik ben er dan ook van overtuigd. Maar bewijzen is simpelweg onmogelijk dus non-discussie.
#FreeGeneratie4
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ardbeg wrote: 30 Jan 2023, 11:56
Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:54

Nou, ik reageerde dus op iemand die zei dat Hazard direct de beste speler vd eredivisie zou zijn. Ik denk dat ik iets minder chargeer dan waar ik op reageer. En ik vergelijk Mo en Hazard niet op prestaties maar op puur voetbaltalent (los vh mentale gedeelte wat dus een zeer belangrijk onderschat gedeelte is).

Dat enkel artikeltje is slechts een van de vele artikels die je binnen 1 seconden kan opzoeken over Hazard en zijn vorm / mentaliteit / blessures / overgewicht etc.
Maar je snapt denk ik zelf ook wel dat puur op voetbaltalent en wat Eden bereikt heeft en je dat naast Mo zet, dat buiten de potentie hij amper wat heeft laten zien, dat niet super sterk over komt?
Ik denk dat je het zelf niet zo goed snapt, maar dat is verder prima.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Paco Casal wrote: 30 Jan 2023, 12:12
Ittot wrote: 30 Jan 2023, 11:52
Klopt maar je bracht hetzelf nogal stellig en gechargeert. Vandaar mijn reactie ;)
Zeker. Ik ben er dan ook van overtuigd. Maar bewijzen is simpelweg onmogelijk dus non-discussie.
Dat mag! Er zijn ook mensen overtuigd dat onze Minister President bloed van baby's drinkt. Dus dat Eden Hazard direct de beste speler vd eredivisie is na 4 jaar helemaal niets te hebben laten zien is in dat opzicht niet eens zo'n gekke gedachte ;) (speciaal voor [mention]Ardbeg[/mention] zal ik er bij zetten dat ik chargeer)
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

billyboy wrote: 30 Jan 2023, 11:23wat flauw ze
Joenepsv wrote: 30 Jan 2023, 11:18
Fanatic-U-s wrote: 30 Jan 2023, 11:01

5 miljoen voor iemand van 30 niet rendabel? Als hij zijn waarde heeft, is dat zeker wel rendabel. Je kunt geen 11 cashcows van 23 op het veld hebben staan.

Zie de casus Tadic bij onze vrienden in Amsterdam.
Bedoel meer gezien de situatie waarin we zitten. Weinig te besteden en het salarishuis moet naar beneden. Dan zijn spelers als Hazard niet de juiste gasten om in te investeren. Bovendien heb ik niet het idee dat we ervaring tekort komen. Hebben in elk linie best een aantal ervaren krachten lopen. Cashcows komen we wel tekort. We hebben zes spelers van rond de 19,20 in de selectie (dan tel ik Peersman mee) en de helft daarvan is gehuurd.
We hebben net twee cashcows goed verkocht, vind je het heel gek dat alles even tot bedaren moet komen voordat de volgende weer klaar staan? In de jeugd zitten voldoende jongens met potentie, waaronder Bakayoko, maar ze volgen elkaar niet achter elkaar op.

Het is overigens ook niet mogelijk om te investeren in een cashcow die er direct staat - dat is dan namelijk een speler van de gevestigde orde en geen cashcow. En voor PSV zijn resultaten juist ook belangrijk, vooral nu er twee CL-plaatsen te vergeven zijn.
Ex unitate vires
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Fanatic-U-s wrote: 30 Jan 2023, 12:44
billyboy wrote: 30 Jan 2023, 11:23wat flauw ze
Joenepsv wrote: 30 Jan 2023, 11:18

Bedoel meer gezien de situatie waarin we zitten. Weinig te besteden en het salarishuis moet naar beneden. Dan zijn spelers als Hazard niet de juiste gasten om in te investeren. Bovendien heb ik niet het idee dat we ervaring tekort komen. Hebben in elk linie best een aantal ervaren krachten lopen. Cashcows komen we wel tekort. We hebben zes spelers van rond de 19,20 in de selectie (dan tel ik Peersman mee) en de helft daarvan is gehuurd.
We hebben net twee cashcows goed verkocht, vind je het heel gek dat alles even tot bedaren moet komen voordat de volgende weer klaar staan? In de jeugd zitten voldoende jongens met potentie, waaronder Bakayoko, maar ze volgen elkaar niet achter elkaar op.

Het is overigens ook niet mogelijk om te investeren in een cashcow die er direct staat - dat is dan namelijk een speler van de gevestigde orde en geen cashcow. En voor PSV zijn resultaten juist ook belangrijk, vooral nu er twee CL-plaatsen te vergeven zijn.
Ja vind ik eigenlijk wel gek. Als je ervoor kiest om met name een Madueke te verkopen en je niks klaar hebt staan om hem te vervangen is best gek. Met Gakpo ook maar daar kon ik de noodzaak nog van inzien. Je mag van een professionele organisatie wel iets meer verwachten dan wat we nu zien. Als supporters verdienen wij een toekomstbestendige club en die krijgen we niet door een lappendeken van huurdeals.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Maar komtie nou?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Post Reply