Prof_napo wrote: ↑25 Jan 2023, 12:22
Het feit dat Bakayoko zo veel ruimte krijgt houdt eerder in dat ze geen rekening houden met hem of het "risico" accepteren dat Bakayoko de bal krijgt. Spelers die het niveau hebben kan je relatief veilig de bal laten hebben, daar komt weinig tot geen gevaar uit. De diepte in rennen zonder enige rendement is geen gevaar, als we puur kijken naar dieptemeters die hij maakt komen er mooie statistieken uit maar effectief? neen.
Geen gevaar uitkwam? Hij was notabene de enige speler, die veelal in combinatie met Xavi, uberhaubt voor gevaar zorgde. Tis verder maar net hoe je het wil bekijken. Ik denk dat ze bij Emmen geen grip kregen op Bakayoko, los van zijn rendement.
De leeftijd is niet heel relevant voor een topclub die PSV wil zijn. Je bent goed genoeg of je bent het niet, heb je de potentie kan je de kans op minuten hebben maar dan moet je wel progressie tonen. Leuk dat we een 19-jarige speler minuten hebben laten maken maar het resultaat is niet wat je beoogt. Dat ligt niet enkel aan Bakatoko overigens.
Het gaat er mij om dat je zo'n jonge speler die nog volle bak in ontwikkeling zit het minder zwaar moet rekenen dan bijv. een El G die net zo goed veel kansen mist. In dat kader vind ik zeker wel dat leeftijd een rol speelt en dus relevant is voor een topclub. Dat houdt namelijk in dat je niet te veel afhankelijk moet zijn van de grillen van een jong talent. Dan klopt er iets niet in je selectie. Xavi is nu de aanjager terwijl bijv. een Sangare dat 10x meer moet brengen.