Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het eigenlijk wel prima als alles inkomend een lapmiddel is... Was de laatste weken toch al helemaal klaar met het spel en ik denk eigenlijk niet dat het kampioenschap er nog in zit. Ik zie liever een schone lei met zomertransfers van Stewart dan dat Marcel nu onze zak geld kapot slaat op paniekaankoop 1 2 en 3.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:12
Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:11 Als ze V. Aanholt huren, is dat iig een teken dat ze het gewoon als lapmiddel tot het einde van het seizoen zien. Prima toch. Van de zomer dan maar weer eens een poging wagen bij V. Ewijk die dan wel wat goedkoper zal zijn.
Ja, plus dat eigenlijk alles wat we nu inkomend doen.... een lapmiddel is.
Het belangrijkste is dat we vanaf nu alles op alles zetten om...

.
► Show Spoiler
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1,471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op dit moment maakt het niet uit of het koop of huur is. We hebben kwaliteit nodig en moeten brand hout lozen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:10
ComeOnPSV wrote: 30 Jan 2023, 14:09 Fijn dav Van Aanholt aan ons denkt.
Kunnen wij mooi Flightradar in de gaten houden.

Pun intended?

PSV ZET VOL IN OM DE DEAL MET DEZE GROTE TURKSE CLUB TE LATEN SLAGEN.
My thoughts exactly xD
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 30 Jan 2023, 14:14
Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:12

Ja, plus dat eigenlijk alles wat we nu inkomend doen.... een lapmiddel is.
Het belangrijkste is dat we vanaf nu alles op alles zetten om...

.
► Show Spoiler
Ja goed, we kunnen ook nog kampioen worden hoor. Daarvoor dient er echter wel erg veel te gebeuren.

Al die mutaties binnen de selectie kunnen twee kanten op: of het zorgt voor nog meer onrust en nog minder automatismen (wat bijna onmogelijk is), of het zorgt voor verfrissing, een nieuwe hierarchie en gewoonweg geschiktere spelers op bepaalde plekken.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 Jan 2023, 14:13 Je kan je druk gaan zitten maken om de financiële constructie, maar je hebt als supporter enkel te maken met het feit dat ze het shirt gaat aantrekken en voor de club gaan strijden.

Ik denk dat het huren nu juist goed is, zodat je straks in de zomer met een nieuwe TD dus écht kan gaan bouwen aan een nieuwe ploeg. Als je nu allerlei speler langdurig gaat vastleggen, dan zou dat vrij achterlijk zijn, eigenlijk. Bovendien kun je nu niet je favoriete versterkingen ophalen. Nu is het zoeken naar de spelers die er meteen kunnen staan en dan kan je in de komende maanden verder gaan kijken. Het is alleen dat PSV weer retetraag in actie komt.
Ook al aangehaald in die podcast van Doelen... Het hele verhaal 2e plek geeft ook directe plaatsing voor de CL v.a. het seizoen 23/24, speelt hier een grote rol in.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wordt PvA gehuurd met eventuele optie?
Lijkt mij wel verstandig als hetzelfde met Max gebeurd ipv dat je komend seizoen onverhoopts beide spelers met Oppergard, Mauro en Mwene beschikbaar hebt voor deze positie.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Max zelf weg wil kan ik er inkomen. Verder totaal niet. Als je niet zeker weet dat je hem definitief van de loonlijst kunt schrappen kun je hem toch net zo goed dat half jaartje aan zijn contract houden. Van Aanholt is echt geen upgrade t.o.v. van Max en komt hier ook niet voor een bos wortels en een stapel bakstenen voetballen. Bovendien heb je weer een wisseling in je toch al onrustige spelersgroep, Van Aanholt zal zich de speelstijl en de vastigheden eigen moeten maken. Ik vind het heel bijzonder allemaal en enkel te verklaren dat Toon en gladde John ons echt extreem slecht hebben achtergelaten. En ook bij deze transfer geen stap naar de toekomst. Weer een lapje genaaid op onze toch al grote lappendeken van huurlingen. Earnie krijgt een mooie bende in de schoot geworpen zo.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:12
Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:11 Als ze V. Aanholt huren, is dat iig een teken dat ze het gewoon als lapmiddel tot het einde van het seizoen zien. Prima toch. Van de zomer dan maar weer eens een poging wagen bij V. Ewijk die dan wel wat goedkoper zal zijn.
Ja, plus dat eigenlijk alles wat we nu inkomend doen.... een lapmiddel is.
Ja, niet heel gek toch. Winterse transfers zijn duur en moeilijk. PSV heeft flink gecasht. Stewart komt er in maart aan. En zoals ik al zei, ik verwacht dat er meer gaat gebeuren op korte termijn, dus geld op zak houden is nu niet geheel onverstandig.

Aankomende zomer gaat er gewoon geïnvesteerd worden. Vroege transfers o.a. verwacht ik. Zaak is dat dan nu flink de bezem er door gaat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 Jan 2023, 14:13 Je kan je druk gaan zitten maken om de financiële constructie, maar je hebt als supporter enkel te maken met het feit dat ze het shirt gaat aantrekken en voor de club gaan strijden.

Ik denk dat het huren nu juist goed is, zodat je straks in de zomer met een nieuwe TD dus écht kan gaan bouwen aan een nieuwe ploeg. Als je nu allerlei speler langdurig gaat vastleggen, dan zou dat vrij achterlijk zijn, eigenlijk. Bovendien kun je nu niet je favoriete versterkingen ophalen. Nu is het zoeken naar de spelers die er meteen kunnen staan en dan kan je in de komende maanden verder gaan kijken. Het is alleen dat PSV weer retetraag in actie komt.
Ben het zowaar helemaal met je eens. Ten eerste is dit een gek seizoen, waarin niemand echt top presteert en je geen torenhoog aantal punten nodig zal hebben om kampioen te worden. Alles ligt dus nog open. Dan kan ik het prima volgen om spelers te huren die er wel meteen staan en de kans op winnen de komende maanden vergroten, want ondanks alles heb je gewoon nog kans op het kampioenschap en sowieso de 2e plek. Verder heb je in de zomer meer tijd, een TD die ingewerkt is, meer beschikbare spelers en gunstigere prijzen om echt aan de selectie te werken. Ook heb je een andere doelstelling: puinruimen en doorselecteren. Maar dat moet wel eerst gebeuren alvorens je veel geld aan transfersommen en salarissen kan steken. Het is een proces en daarin heb ik wel alle vertrouwen in Brands en straks ook Stewart. Dat traag in actie komen stoor ik me ook aan, maar snap ik ook wel gezien de categorie spelers waarin gezocht wordt en het programma in januari, waarin je zou denken dat we veel meer punten zouden halen.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prima oplossing die van Aanholt. Wat zijn anders de alternatieven zo op 30-01? Door blijven gaan met Max was ook nooit goed geweest. Mauro lang geblesseerd geweest en nu weer geschorst. Oppegard nog niet goed genoeg en verhuurd. Kan hier wel mee leven voor die 4 maanden.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:17 Al die mutaties binnen de selectie kunnen twee kanten op: of het zorgt voor nog meer onrust en nog minder automatismen (wat bijna onmogelijk is), of het zorgt voor verfrissing, een nieuwe hierarchie en gewoonweg geschiktere spelers op bepaalde plekken.
Dat hangt natuurlijk volledig af van de spelers die inkomend nog erbij gehaald zullen worden. De komst van een Elanga, Van Aanholt & Hazard kan enorm verfrissend werken op het team natuurlijk. Je zag gelijk ook al een mooie connectie tussen Xavi en Fabio SIlva, dat zijn toffe dingen om te zien.

Een Max was bij PSV wel klaar, dus dan kan hij beter vertrekken. Alleen maar positief voor de rest van het team.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:21
Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:12

Ja, plus dat eigenlijk alles wat we nu inkomend doen.... een lapmiddel is.
Ja, niet heel gek toch. Winterse transfers zijn duur en moeilijk. PSV heeft flink gecasht. Stewart komt er in maart aan. En zoals ik al zei, ik verwacht dat er meer gaat gebeuren op korte termijn, dus geld op zak houden is nu niet geheel onverstandig.

Aankomende zomer gaat er gewoon geïnvesteerd worden. Vroege transfers o.a. verwacht ik. Zaak is dat dan nu flink de bezem er door gaat.
Je weet dat ik er ietsje anders in zit. Ik kan bepaalde zaken nu begrijpen, ik vind overigens wel dat te zwaar wordt aangezet dat 'die nieuwe TD' die ruimte moet hebben om echt te gaan bouwen.

Dat bouwen kan (deels) ook prima nu gebeuren, dan huur je er van mijn part twee maar koop je er ook minimaal eentje. Niet kopen om te kopen hoor, gewoon om jongens ook in te laten passen.

Ikzelf vind in de zomer 6/7 versterkingen halen geen goed idee, in die zin... als je er nu ook al een/twee kunt halen.

Wat was het ook alweer, die transferzomer: Jorginho, Marcos, Nikiforov, Demo, Abel Xavier.... etc. etc.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:21 Ja, niet heel gek toch. Winterse transfers zijn duur en moeilijk. PSV heeft flink gecasht. Stewart komt er in maart aan. En zoals ik al zei, ik verwacht dat er meer gaat gebeuren op korte termijn, dus geld op zak houden is nu niet geheel onverstandig.

Aankomende zomer gaat er gewoon geïnvesteerd worden. Vroege transfers o.a. verwacht ik. Zaak is dat dan nu flink de bezem er door gaat.
En wellicht met een nieuwe trainer en andere wensen qua spelers in een ander systeem.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 Jan 2023, 14:13 Je kan je druk gaan zitten maken om de financiële constructie, maar je hebt als supporter enkel te maken met het feit dat ze het shirt gaat aantrekken en voor de club gaan strijden.

Ik denk dat het huren nu juist goed is, zodat je straks in de zomer met een nieuwe TD dus écht kan gaan bouwen aan een nieuwe ploeg. Als je nu allerlei speler langdurig gaat vastleggen, dan zou dat vrij achterlijk zijn, eigenlijk. Bovendien kun je nu niet je favoriete versterkingen ophalen. Nu is het zoeken naar de spelers die er meteen kunnen staan en dan kan je in de komende maanden verder gaan kijken. Het is alleen dat PSV weer retetraag in actie komt.
Dit denk ik ook.

Ze hebben de eerste weken na Cody en Noni gekeken welke lange termijn mogelijkheden er zijn, zoals Sulemana of Van Ewijk. Kennelijk zijn die er niet, zijn ze te duur of zijn ze domweg niet gelukt. In de tussentijd is een TD aangetrokken die vast heeft geëist om komende zomer geld te besteden te hebben om een toekomst bestendig team te gaan neerzetten. Voor de korte termijn huren ze nu 2/3 spelers om top 2 proberen te halen en de lange termijn gaat weer spelen zodra Stewart begonnen is. Oppegard en Vertessen verhuren is ook prima. Investeren in Jong PSV is ook goed.

Soms is een pas op de plaats niet verkeerd als je er daarna maar weer 1 of 2 vooruit kunt zetten. Hoe vervelend wij als supporters dat ook vinden. Zeker in een jaar waarin alle titelkandidaten matig presteren.

Beleid voeren is soms ergens niet voor kiezen of de langere weg kiezen.

Wij supporters (ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd) roepen altijd maar dat ze die en die moeten 'halen'. Maar er spelen zoveel dingen mee die de prijs van een spelers bepalen, die de keuze van een speler bepalen én die de keuze van de verkopende club bepalen. Het is gewoon niet zo makkelijk als het soms lijkt. Maar ik ben er van overtuigd dat we voetbalverstand in onze directie hebben zitten die het maximale proberen te halen uit de middelen die beschikbaar zijn. Voor de korte, maar vooral ook de lange termijn.
Champions are not born. Champions are made during practice.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:24
Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:21

Ja, niet heel gek toch. Winterse transfers zijn duur en moeilijk. PSV heeft flink gecasht. Stewart komt er in maart aan. En zoals ik al zei, ik verwacht dat er meer gaat gebeuren op korte termijn, dus geld op zak houden is nu niet geheel onverstandig.

Aankomende zomer gaat er gewoon geïnvesteerd worden. Vroege transfers o.a. verwacht ik. Zaak is dat dan nu flink de bezem er door gaat.
Je weet dat ik er ietsje anders in zit. Ik kan bepaalde zaken nu begrijpen, ik vind overigens wel dat te zwaar wordt aangezet dat 'die nieuwe TD' die ruimte moet hebben om echt te gaan bouwen.

Dat bouwen kan (deels) ook prima nu gebeuren, dan huur je er van mijn part twee maar koop je er ook minimaal eentje. Niet kopen om te kopen hoor, gewoon om jongens ook in te laten passen.

Ikzelf vind in de zomer 6/7 versterkingen halen geen goed idee, in die zin... als je er nu ook al een/twee kunt halen.
Daar kan ik helemaal inkomen. Zeker met dat laatste ben ik het eens. Maar als je nu kijkt naar de spelers en naar de markt, wie zou je nu evt. al kunnen halen voor een marktconforme prijs? V. Ewijk noemen wij hier vaak, maar als je daar nu echt daadwerkelijk 10 miljoen op moet stuk slaan, kan je beter wachten tot de zomer waarin hij waarschijnlijk goedkoper is. Zelfde geldt voor Zerrouki die we hier vaak noemen. Tsygankov was niet voor niets ook zo relatief duur. Ik denk dat bovendien Z-Amerikaanse transfers lastig zijn, want daar heb je gewoon veel voorwerk voor nodig.

Het is gewoon nu even lappen. Waarbij het fijn zou zijn als je bijv. zo'n Hazard kan huren met lage koopoptie. Dan verzeker je jezelf iig indirect wel al op een mogelijke aanwinst voor van de zomer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 30 Jan 2023, 14:24
Wat was het ook alweer, die transferzomer: Jorginho, Marcos, Nikiforov, Demo, Abel Xavier.... etc. etc.
Ruud van Nistelrooy 😀
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 30 Jan 2023, 14:26 En wellicht met een nieuwe trainer en andere wensen qua spelers in een ander systeem.
Wellicht? ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor mij een zekerheidje. Is het niet gedurende het seizoen dan is het wel direct na het seizoen. Dan komt hij zelf met het nieuws dat hij het onderschat heeft en het niet kan. Net zoals Van Basten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens met Armada. Als we alles in de zomer gaan halen heeft dat een aantal nadelen wat mij betreft:

- spelers hebben nog steeds een aanloopperiode nodig om te wennen waar ze daar anders mooi een half jaar voor hebben.
- je moet nu automatismen in je ploeg creëren met alle huurspelers en komende zomer kan je weer opnieuw beginnen.
- ik vind het wat naïef om te denken dat we de zak met geld dan "bewaren" tot de zomer. Hoe meer deals je doet, hoe meer er weg lekt naar derden zoals makelaars. Deze huurdeals zijn niet gratis, daar lekt gewoon een deel van je budget in weg. Wat je dus weer minder kunt besteden aan wel duurzame oplossingen.
- bij een eventuele voorronde CL is de kans levensgroot dat we weer een incomplete selectie gaan hebben. En mogelijk ook begin van de competitie.
- je kunt al weer uittekenen wat de smoes bij puntverlies gaat worden volgend seizoen. We zijn nog niet ingespeeld, hebben op 6 nieuwe posities spelers, etc. Je creëert weer een excuus voor falen.
Last edited by Makaveli on 30 Jan 2023, 14:36, edited 2 times in total.
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Aanholt wordt in Turkije overal net zo belachelijk gemaakt als wij deden met Bruma..

Van de andere kant; nog veel slechter als Max kan hij niet zijn
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Roys wrote: 30 Jan 2023, 14:32 Van Aanholt wordt in Turkije overal net zo belachelijk gemaakt als wij deden met Bruma..

Van de andere kant; nog veel slechter als Max kan hij niet zijn
Bij Gala liepen ze eerder weg met diezelfde Bruma. Dus wellicht hebben zij een niet zo best inschattingsvermogen..
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 30 Jan 2023, 14:30
ShovingNE2 wrote: 30 Jan 2023, 14:26 En wellicht met een nieuwe trainer en andere wensen qua spelers in een ander systeem.
Wellicht? ;)
Haha, jij bent wel echt zeker van je zaak he. Ik hoop met je mee.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh, ik ben het eens met jullie [mention]Makaveli[/mention] en [mention]Armada[/mention]. Dat zou idealiter het ideale scenario zijn. Alleen ik vrees dat dat momenteel gewoon niet haalbaar/uitvoerbaar is door de markt. Maar ook dat is iets speculatiefs, wellicht dat Brands daar meer over gaat zeggen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar [mention]Heruone[/mention] ik bewonder je vertrouwen in het project selectie 2023/2024 maar heel eerlijk ben ik het wel een beetje met Juancho eens en dat het niet vanzelfsprekend is dat we straks in juli 5 a 6 topversterkingen halen. Wie weet is het dan óók wachten tot die speler beschikbaar komt of zijn er heel veel kapers op de kust die in een grotere compteitie spelen en die spelers overtuigen. Als je het hebt over spelers die je direct kunt ophalen in juni denk ik aan de categorie Zerrouki (voor Sangaré), van Ewijk of een Hilgers. En zijn dat nu echt spelers die je niet nu al zou kunnen kopen? Hoeveel goedkoper zouden ze zijn in de zomer?

Rationeel gezien ben ik het overigens wel met je eens. Als je pakweg 50 miljoen hebt om Gakpo/Madueke/Sangaré te vervangen en te investeren in een CV en back dan moet dat in juni gewoon kunnen. Het geld is er, de ruimte in de selectie/salarishuis maar ook qua vacatures. Er zijn geen excuses om dat niet heel snel rond te hebben zeg maar. Maar toch is mijn vertrouwen aangetast door afgelopen transferperiodes, óók onder Brands.
Locked