Thorgan Hazard

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 08:47 Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
Ik denk het wel. Het klopt taalkundig natuurlijk niet, maar de term wordt in de hele voetbalwereld gebruikt, ook internationaal. Denk dat dit niet zomaar gaat veranderen, deze term wordt nou eenmaal gebruikt voor deze constructie.

Ik erger me kapot aan mensen die "letterlijk" zeggen waar ze "figuurlijk" bedoelen. Maar ja, het is nu dusdanig ingeburgerd dat zelfs de betekenis in de Van Dale is aangepast zodat nu "letterlijk" zowel "letterlijk" als "figuurlijk" kan betekenen.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Dr. Gonzo wrote: 31 Jan 2023, 08:52
Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 08:47 Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
Ik denk het wel. Het klopt taalkundig natuurlijk niet, maar de term wordt in de hele voetbalwereld gebruikt, ook internationaal. Denk dat dit niet zomaar gaat veranderen, deze term wordt nou eenmaal gebruikt voor deze constructie.

Ik erger me kapot aan mensen die "letterlijk" zeggen waar ze "figuurlijk" bedoelen. Maar ja, het is nu dusdanig ingeburgerd dat zelfs de betekenis in de Van Dale is aangepast zodat nu "letterlijk" zowel "letterlijk" als "figuurlijk" kan betekenen.
Nah,

let·ter·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1precies zoals het er staat: iets letterlijk opvatten; iets letterlijk vertalen
2geheel en al, absoluut; = volstrekt: letterlijk niets
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Iemand toevallig meer informatie over de analyse van VI over Hazard?
Saibari is underrated.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

hondjevandebakker wrote: 31 Jan 2023, 08:42
Siemen wrote: 31 Jan 2023, 08:39

Xavi heeft diepgang en snelheid, Hazard ook. En ook voetballend vermogen. Bakayoko, El Ghazi, Til, Fabio hebben diepgang
Valt naar mijn mening wel mee hoeveel diepgang Hazard, El Ghazi en Bakayoko hebben hoor. Ik denk dat [mention]Armada[/mention] vooral doelt op een type Vertessen die als een gek de ruimte in blijft rennen.
Eens. Echte topsnelheid, die hebben we zo maar laten gaan. Ik ben geen topfan van Yorbe maar het is een heel specifiek wapen wat je nu niet in de selectie hebt zitten.

Bijvoorbeeld zondag. Feyenoord gaat PSV vast zetten. Durven zij de verdedigende lijn ver op te schuiven? Nu wel! Maar ik geloof dat dit anders wordt als je daar minstens een straaljager voorin hebt staan.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 08:47 Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
Een echte taal Don Quijote, hear hear :hug: Edit: kom toevallig het pleonasme ‘onverplichte optie’ tegen. Maar goed: Hazard al gesignaleerd bij de tandarts/hondentrimsalon/Belgisch nummerbord voor het stadion?
Last edited by psvgouda on 31 Jan 2023, 09:21, edited 1 time in total.
Iderealist
Talent
Posts: 68
Joined: 04 Nov 2020, 15:30
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 08:47 Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
Nee, je bent niet de enige...
Die andere Wageninger
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Trixm wrote: 31 Jan 2023, 08:58 Iemand toevallig meer informatie over de analyse van VI over Hazard?
Kleine quote uit het artikel:
HOE KLEINER DE RUIMTE, HOE MEER INVLOED OP HET SPEL

Waar zijn oudere broer Eden zijn hoogtijdagen beleefde als linksbuiten, is Thorgan het schoolvoorbeeld van een buitenspeler die nagenoeg een identieke impact heeft op beide flanken. Of hij nu als rechtsbuiten of linksbuiten start, Hazards grootste kwaliteit blijft dezelfde: met zijn extreme wendbaarheid, superieure aannames en fijne balbehandeling is hij in de kleine ruimtes bijzonder lastig te bespelen.

Hazard is eerder een 'aanvallende middenvelder' of een 'spelmaker op de flank' dan een echte vleugelspits. De Belg is op zijn best als hij zichzelf tussen de linies aanspeelbaar maakt, de defensieve aandacht naar zich toezuigt en vervolgens de oplossing vindt bij een ploeggenoot met toegenomen open ruimte.
NilisInOranje
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:21

Iderealist wrote: 31 Jan 2023, 09:05
Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 08:47 Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan de contradictie verplichte optie? Als Rikkie het blijft gebruiken in zijn artikeltjes houdt het ook niet op. Ik zal hem, ijs en weder dienende, straks eens even aanspreken daarop. :whistle:
Nee, je bent niet de enige...
Zeker niet de enigste!
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Siemen wrote: 31 Jan 2023, 09:17 Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
In datzelfde VI-artikel staat dat zijn stijl goed past bij een hele aanvallende back, wat Van Aanholt dan zou zijn.

Als beide backs een fatsoenlijke voorzet hebben komen er alsnog wel genoeg kansen voor Luuk, denk ik. Teze, Mwene, Max en Mauro leveren veel te weinig goede voorzetten af nu. Max zou het moeten kunnen zou je zeggen maar ik zie maar weinig goede ballen van hem.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

https://www.transfermarkt.com/thorgan-h ... ler/102226

Hij is in iedere geval niet gevoelig voor zware blessures :mrgreen:
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik denk dat hij in het huidige systeem het beste op rechts past, de speler die aan die kant voor de breedte zorgt en iets lager staat dan de linksbuiten.
Xavi is hierin beter op links, dus wat dat betreft past dat goed.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Siemen wrote: 31 Jan 2023, 09:17 Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
Yup..
Heb je meer aan een type als Silva..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Siemen wrote: 31 Jan 2023, 09:17 Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
Heb Xavi de afgelopen weken ook een paar puntgave voorzetten gegeven die tussen keeper en verdediging vallen. Met Mauro/PvA heb je twee aanvallende backs die ook een voorzet kunnen geven en ook El Ghazi kan Luuk in stelling brengen. Het probleem ligt hem dan niet aan de aanvoer denk ik.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats wrote: 31 Jan 2023, 08:54
Dr. Gonzo wrote: 31 Jan 2023, 08:52
Ik denk het wel. Het klopt taalkundig natuurlijk niet, maar de term wordt in de hele voetbalwereld gebruikt, ook internationaal. Denk dat dit niet zomaar gaat veranderen, deze term wordt nou eenmaal gebruikt voor deze constructie.

Ik erger me kapot aan mensen die "letterlijk" zeggen waar ze "figuurlijk" bedoelen. Maar ja, het is nu dusdanig ingeburgerd dat zelfs de betekenis in de Van Dale is aangepast zodat nu "letterlijk" zowel "letterlijk" als "figuurlijk" kan betekenen.
Nah,

let·ter·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1precies zoals het er staat: iets letterlijk opvatten; iets letterlijk vertalen
2geheel en al, absoluut; = volstrekt: letterlijk niets
Ok, inderdaad niet in de Van Dale. Maar het is nu wel correct taalgebruik:

"In de praktijk wordt letterlijk, vooral in de spreektaal, ook als versterkend bijwoord gebruikt. Letterlijk kan dan ook voorkomen in gevallen waarin juist sprake is van overdrachtelijk, figuurlijk taalgebruik. Daar hoeft geen bezwaar tegen te worden gemaakt."
(taaladvies.nl)
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

TheSyb wrote: 31 Jan 2023, 09:29
Siemen wrote: 31 Jan 2023, 09:17 Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
Heb Xavi de afgelopen weken ook een paar puntgave voorzetten gegeven die tussen keeper en verdediging vallen. Met Mauro/PvA heb je twee aanvallende backs die ook een voorzet kunnen geven en ook El Ghazi kan Luuk in stelling brengen. Het probleem ligt hem dan niet aan de aanvoer denk ik.
Deels waar. Als Ruud inderdaad zijn tactiek aanpast naar meer aanvallende backs (Mauro en PvA i.p.v. Teze en Mwene), dan komen er voldoende voorzetten. Ik doelde echter niet alleen op voorzetten. Mits Xavi en Hazard de flankspelers worden, komt er veel beweging bij, maar Luuk valt dan zwaarder tegen is mijn inschatting. Een balvaardige spits die kan meecombineren en loopt op steekpasses werkt dan beter, zoals Malen dat deed.
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV

TheSyb wrote: 31 Jan 2023, 09:29
Siemen wrote: 31 Jan 2023, 09:17 Een type Xavi dus? Dan krijgen we twee spelmakers op de flanken met Veerman en Sangaré erachter. Luuk komt dan helaas minder goed uit de verf.
Heb Xavi de afgelopen weken ook een paar puntgave voorzetten gegeven die tussen keeper en verdediging vallen. Met Mauro/PvA heb je twee aanvallende backs die ook een voorzet kunnen geven en ook El Ghazi kan Luuk in stelling brengen. Het probleem ligt hem dan niet aan de aanvoer denk ik.
Past ook goed bij een meer voetballende spits als Silva verwacht ik
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Voor mijn gevoel is Xavi op links beter, maar op rechts een no brainer voor Oranje, wat misschien helpt hem een jaar te behouden, en voor mijn gevoel is Hazard ook beter op links dan op rechts. Het grappige is dat ik El Ghazi ook weer beter op rechts vind dus Xavi terug op 10 is niet ondenkbaar.

Ik ben geen Ruud maar ik zou kiezen voor Veerman op 10, Xavi rechts en Hazard links en als Luuk niet heel snel gaat scoren dan moet Fabio de kans krijgen in de punt.
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

RV1913 wrote: 31 Jan 2023, 09:23 https://www.transfermarkt.com/thorgan-h ... ler/102226

Hij is in iedere geval niet gevoelig voor zware blessures :mrgreen:
PSV --> "Hold my beer"
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

Voetbalsupporters die het over Dikke Vandale hebben.

:nuts:
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Den Bondskoots wrote: 31 Jan 2023, 09:53 Voetbalsupporters die het over Dikke Vandale hebben.

:nuts:
Zijn er alleen maar dunne vandalen dan?
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Je bent zelf een dikke vandaal....
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

DadOfFour wrote: 31 Jan 2023, 10:49 Je bent zelf een dikke vandaal....
Mo, is that you?
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Uit het artikel van de VI blijkt het een soort hangende links- en rechtsbuiten te zijn. Een 10 op de vleugels zeg maar. Zoals Xavi dat ook is. Geen man voor de diepgang. Vanaf rechts een goede voorzet. Komt hij vanaf links dan een goede steekbal. Zijn kracht ligt in de kleine ruimte. Bij Gladbach destijds een goed rendement. Bij Dortmund minder, ook dankzij blessures en dat hij op andere plekken werd gezet vanwege de concurrentie. Hij heeft wel op het WK gespeeld dus (hopelijk) komt hij niet zoals El Ghazi binnen.
Post Reply