Thorgan Hazard

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV

RV1913 wrote: 31 Jan 2023, 12:47 Is al onderweg naar Eindhoven volgens RIk, dat er zoveel vaart achter zit doet toch wel vermoeden dat dit niet het enige is dat er nog gebeurd vandaag :wonder:
Ik hoop ook dat er meer komt.
Maar zoveel vaart valt toch wel mee, het is toch niet zo dat ze pas vanochtend bij hem uit zijn gekomen.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV

Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
User avatar
Qwazi a Dodo
Lid 2e elftal
Posts: 151
Joined: 25 Jan 2023, 10:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano

M.Delgado wrote: 31 Jan 2023, 12:40
11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 12:28 Als hij straks aan het einde van het seizoen 30 is met 1 jaar contract dan kan hij nooit heel duur zijn. En als hij goed is dan is het 10 miljoen dik waard, is hij iets minder goed dan kun je hem voor 5 wellicht ook overnemen. Het lijkt me wel dat het de bedoeling is dat Hazard langer dan 4 maanden blijft.
Dat denk ik ook Tinus, in de komende periode hebben we een hoop inzichten; functioneert Hazard voldoende, functioneert PSV voldoende, is het een verantwoorde aankoop naar het komend seizoen. Weinig tot geen risico's, zonder te willen jinxen.
Je gaat wel over het feit heen dat als hij in deze 4 maanden een top periode heeft er diverse andere clubs kunnen zijn die denken die willen we ook wel hebben. Dan wordt de prijs dus weer gigantisch opgedreven en komt er subtopper uit Engeland kun je het vergeten. Ik had toch echt liever een koop optie in het contract gezien...
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

RV1913 wrote: 31 Jan 2023, 12:47 Is al onderweg naar Eindhoven volgens RIk, dat er zoveel vaart achter zit doet toch wel vermoeden dat dit niet het enige is dat er nog gebeurd vandaag :wonder:
Al? Ik denk vooral dat het te maken heeft met het feit dat de markt vandaag sluit :mrgreen:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Toch wel een dure deal als zijn salaris overgenomen wordt voor die 4 a 5 maanden. Is toch al snel 2 miljoen. Dat doe je niet voor enkel een paar maandjes dus ik denk dat Dortmund en PSV er NU niet uit zijn gekomen maar dat ze wel in overleg gaan tijdens het seizoen. Een beetje dat wat PSV met Jarred ook doet.

Het lullige is dat je nog niets hebt maar ook nog niets betaalt dus je bent zelf ook mega flexibel.

Het is een aanname maar waarom moet dit op de laatste dag nog? Als je overtuigd bent had je eerder toe kunnen slaan want het lijkt me niet dat Dortmund hem perse nog wilde behouden tot eind januari.
Last edited by 11 Tinus on 31 Jan 2023, 12:55, edited 1 time in total.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Weinig tijd nog om daar met BVB over te onderhandelen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV

Madueke wrote: 31 Jan 2023, 12:54
Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Weinig tijd nog om daar met BVB over te onderhandelen
Hopelijk als hij bevalt meteen toehappen met een definitieve transfer
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Toch jammer dat er geen optie bij zit.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26

Eerst maar eens kijken hoe het gaat uitpakken. Ik hoop dat hij in ieder geval wedstrijdfit is.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Als Hazard de enige vleugelaanvaller is die je haalt en het ook nog een hele dure kale huur blijkt te zijn mogen we hier wel met elkaar spreken van een onthutsend zwakke transferperiode.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ComeOnPSV wrote: 31 Jan 2023, 12:56
Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
Je onderhandelingspositie is weg als je het goedkoper wilt hebben ja, maar je zekerheid is ook weg als iemand wél heel erg presteert.

Ik merk dat ik er heel erg van baal dat het geen zekerheid geeft richting de toekomst, een beetje vergelijkbaar als met Xavi (10x betere speler) maar we kunnen er nu nog geen beleid op maken. Dortmund zou niet super moeilijk doen mits het geen absolute sensatie wordt. Hij staat met een flink salaris in de boeken en ze kunnen nog wat miljoenen incasseren dus ik denk dat PSV er wel uit komt. Net als met Jarred.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ComeOnPSV wrote: 31 Jan 2023, 12:56
Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
Juist!
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 13:05
ComeOnPSV wrote: 31 Jan 2023, 12:56

Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
Je onderhandelingspositie is weg als je het goedkoper wilt hebben ja, maar je zekerheid is ook weg als iemand wél heel erg presteert.

Ik merk dat ik er heel erg van baal dat het geen zekerheid geeft richting de toekomst, een beetje vergelijkbaar als met Xavi (10x betere speler) maar we kunnen er nu nog geen beleid op maken. Dortmund zou niet super moeilijk doen mits het geen absolute sensatie wordt. Hij staat met een flink salaris in de boeken en ze kunnen nog wat miljoenen incasseren dus ik denk dat PSV er wel uit komt. Net als met Jarred.
Maar je hebt ook geen zekerheid dat hij presteert.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

ComeOnPSV wrote: 31 Jan 2023, 12:56
Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
Er kunnen twee dingen gebeuren:
1) Hazard doet het boven verwachting - in dit geval wil PSV de optie waarschijnlijk lichten, maar is Hazard in principe ook weer meer waard geworden
2) Hazard doet het beneden verwachting - in dit geval wil PSV de optie überhaupt niet lichten

Hoe kan de onderhandelingspositie van PSV dus verbeteren als er geen optie aanwezig is?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ComeOnPSV wrote: 31 Jan 2023, 12:56
Drommels wrote: 31 Jan 2023, 12:50 Hmm jammer dat er naar alle waarschijnlijkheid geen koopoptie in zit...
Brands heeft ooit gezegd dat het heel onhandig kan zijn om een koopoptie in het contract te hebben. Je onderhandelingpositie is direct weg.

Dortmund wilde graag een definitieve koopoptie. Daar werkt Brands niet aan mee dus is dit het beste om te doen lijkt mij.
En Brands heeft altijd gelijk? Als er een koopoptie op Gerrit had gezeten dan was dat nu klaar geweest. Je hebt met een koopoptie toch ook geen onderhandeling meer nodig? Die je dan al gehad.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Nee, Brands heeft niet altijd gelijk maar het is natuurlijk heel logisch. Als er een koopoptie op Brandwond had gezeten was dat helemaal niet zeker weten klaar. Tenzij je denkt dat hij daardoor ineens goedkoper was dan nu.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 13:09 En Brands heeft altijd gelijk? Als er een koopoptie op Gerrit had gezeten dan was dat nu klaar geweest. Je hebt met een koopoptie toch ook geen onderhandeling meer nodig? Die je dan al gehad.
Zo makkelijk is het toch niet? Wellicht ging Everton alleen akkoord met een koopoptie van 10 miljoen, dat was in de situatie waarin PSV afgelopen zomer zat volkomen achterlijk geweest.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 13:04 Als Hazard de enige vleugelaanvaller is die je haalt en het ook nog een hele dure kale huur blijkt te zijn mogen we hier wel met elkaar spreken van een onthutsend zwakke transferperiode.
Kijk uit met wat je zegt. Dalijk valt de huilie huilie brigade over je heen 😉. Je weet toch dat je alles maar goed moet vinden.

Ik ben het overigens voor een groot deel met je eens. Maar in de winter is het wel een stuk moeilijker handelen (behalve bij ons dan 😉). Hopelijk zijn PvA en Hazard voltreffers.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 13:11 Nee, Brands heeft niet altijd gelijk maar het is natuurlijk heel logisch. Als er een koopoptie op Brandwond had gezeten was dat helemaal niet zeker weten klaar. Tenzij je denkt dat hij daardoor ineens goedkoper was dan nu.
Leg uit...

Als er een koopoptie op had gezeten betekend dat beide partijen akkoord zijn over een te betalen transfersom. Wat heeft dat dan nog met onderhandelen te maken?
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Kingfisher wrote: 31 Jan 2023, 13:13 Kijk uit met wat je zegt. Dalijk valt de huilie huilie brigade over je heen . Je weet toch dat je alles maar goed moet vinden.
Wat sneu en onnodig.

Denk dat iedereen 't eens is met [mention]Joenepsv[/mention].
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

DonyellMalen wrote: 31 Jan 2023, 13:12
Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 13:09 En Brands heeft altijd gelijk? Als er een koopoptie op Gerrit had gezeten dan was dat nu klaar geweest. Je hebt met een koopoptie toch ook geen onderhandeling meer nodig? Die je dan al gehad.
Zo makkelijk is het toch niet? Wellicht ging Everton alleen akkoord met een koopoptie van 10 miljoen, dat was in de situatie waarin PSV afgelopen zomer zat volkomen achterlijk geweest.
Misschien vragen ze nu door zijn goede ontwikkeling wel 15 miljoen en was 10 miljoen een koopje geweest.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 13:13
Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 13:11 Nee, Brands heeft niet altijd gelijk maar het is natuurlijk heel logisch. Als er een koopoptie op Brandwond had gezeten was dat helemaal niet zeker weten klaar. Tenzij je denkt dat hij daardoor ineens goedkoper was dan nu.
Leg uit...

Als er een koopoptie op had gezeten betekend dat beide partijen akkoord zijn over een te betalen transfersom. Wat heeft dat dan nog met onderhandelen te maken?
Je bent nog steeds aan het onderhandelen maar dan op een ander moment. Het kan tactisch voordelig zijn om zonder koopoptie de deal te sluiten maar natuurlijk ook voordelig om dit wel te doen. Geheel afhankelijk van de situatie. Dus kern van waarheid in beide nmi.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, heb hem zelf ook nooit veel zien spelen eigenlijk en ik denk Aad de Mos ook niet. Het is wel een redelijk grote naam en het is mooi om te zien dat zo iemand kiest voor PSV.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 13:18
Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 13:13

Leg uit...

Als er een koopoptie op had gezeten betekend dat beide partijen akkoord zijn over een te betalen transfersom. Wat heeft dat dan nog met onderhandelen te maken?
Je bent nog steeds aan het onderhandelen maar dan op een ander moment. Het kan tactisch voordelig zijn om zonder koopoptie de deal te sluiten maar natuurlijk ook voordelig om dit wel te doen. Geheel afhankelijk van de situatie. Dus kern van waarheid in beide nmi.
In het geval van Hazard deels eens. In het geval van een Branthwaite niet. Jonge talenten kunnen zich heel snel ontwikkelen dan is het beter om er meteen een koopoptie in te zetten. Wij laten nu merken tevreden te zijn en Everton ziet ook dat hij het hier goed doet. Hij is nu duurder dan afgelopen zomer.
Post Reply