Thorgan Hazard

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Fanatic-U-s wrote: 31 Jan 2023, 13:57 Dus... Thorgan Hazard...
Pas op met die puntjes... Is dit nu sarcasme? :mrgreen:
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Als puntje bij paaltje komt wel ja
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Gezien het huidige salaris van Thorgan (zou rond de 6 miljoen zijn) kan ik me voorstellen dat PSV niet zomaar een optie tot koop wil :D
Maar mooi dat hij komt, ik ben heel benieuwd!
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-PSV.html

TL;DR: Wellicht nog niet 100% wedstrijdfit, maar uitstekende voetballer. Tweebenig. Kan binnendoor maar ook voor de voorzet gaan. Goeie kop.

Klinkt goed. Dit voelt als een echte PSV-speler.
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman

Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jan 2023, 14:47 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-PSV.html

TL;DR: Wellicht nog niet 100% wedstrijdfit, maar uitstekende voetballer. Tweebenig. Kan binnendoor maar ook voor de voorzet gaan. Goeie kop.

Klinkt goed. Dit voelt als een echte PSV-speler.
Klinkt niet hoopvol richting de Kuip toe.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Jordi wrote: 31 Jan 2023, 14:51
Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jan 2023, 14:47 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-PSV.html

TL;DR: Wellicht nog niet 100% wedstrijdfit, maar uitstekende voetballer. Tweebenig. Kan binnendoor maar ook voor de voorzet gaan. Goeie kop.

Klinkt goed. Dit voelt als een echte PSV-speler.
Klinkt niet hoopvol richting de Kuip toe.
Alsof ie direct in de basis moet staan. Hij komt er later in en geeft een assist en maakt een goal.

Edit: 3-2 verloren ;)
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Qwazi a Dodo wrote: 31 Jan 2023, 12:51
M.Delgado wrote: 31 Jan 2023, 12:40

Dat denk ik ook Tinus, in de komende periode hebben we een hoop inzichten; functioneert Hazard voldoende, functioneert PSV voldoende, is het een verantwoorde aankoop naar het komend seizoen. Weinig tot geen risico's, zonder te willen jinxen.
Je gaat wel over het feit heen dat als hij in deze 4 maanden een top periode heeft er diverse andere clubs kunnen zijn die denken die willen we ook wel hebben. Dan wordt de prijs dus weer gigantisch opgedreven en komt er subtopper uit Engeland kun je het vergeten. Ik had toch echt liever een koop optie in het contract gezien...
Zeker een terechte nuance, dat risico is er ook, we liepen die risico's ook eerder met bijvoorbeeld (en al veelvoudig genoemd vandaag) Guardado.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Jordi wrote: 31 Jan 2023, 14:51
Lorenzo von Matterhorn wrote: 31 Jan 2023, 14:47 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-PSV.html

TL;DR: Wellicht nog niet 100% wedstrijdfit, maar uitstekende voetballer. Tweebenig. Kan binnendoor maar ook voor de voorzet gaan. Goeie kop.

Klinkt goed. Dit voelt als een echte PSV-speler.
Klinkt niet hoopvol richting de Kuip toe.

Laatste 2 CL-wedstrijden nog basis, 82 minuten tegen City zelfs. Zal wel fit zijn lijkt me. Op zijn minst voor 45-60 min.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

. "De laatste twee jaar heeft hij veel probleempjes gehad. Hij had een bovenbeenblessure en heeft een maand of twee zitten sukkelen met Corona, waardoor hij buiten de boot is gevallen", legt Slingers uit. "Hij is momenteel fysiek niet helemaal in orde, mist wedstrijdritme en is simpelweg een veredeld invaller. Maar als hij straks eindelijk fit is heeft PSV een leuke speler."

Hopelijk duurt het geen weken voordat ie eindelijk fit is..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Lekker dan.. we hebben toch spelers nodig die meteen fit zijn? Zondag staat of valt het seizoen..
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 31 Jan 2023, 15:09 Lekker dan.. we hebben toch spelers nodig die meteen fit zijn? Zondag staat of valt het seizoen..
Daarom komt Lukebakio vanavond uit de hoge hoed van ons Marcel :grin:
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Heeft dit WK toch nog anderhalve wedstrijd gespeeld? Tenzij hij geblesseerd is, lijkt me dat hij wedstrijdfit is
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

:lol:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Hmm dus idd zoals [mention]Menno1[/mention] al zei een type Gotze en zeker geen echte buitenspeler. Ik vraag me dan af hoe je dat moet gaan inpassen met al een Xavi en Veerman in je elftal, met geen aanvallende backs (Mauro deels mits inzetbaar), met ook al geen echte buitenspeler aan de andere kant (zal Xavi immers wel gaan spelen). En een spits die juist afhankelijk is van voorzetten en aanvoer.

Je zou zeggen dat het heel veel trechter voetbal gaat worden op die manier.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Heruone wrote: 31 Jan 2023, 12:07
Ittot wrote: 31 Jan 2023, 11:01

Waar blijkt dat uit? Dat hij het zo goed gedaan heeft..Ik denk dat dat wel mee valt, gezien zijn statistieken en het feit dat er niet zo heel veel interesse in hem is (behalve Everton in paniek). Vorig seizoen bij 5 goals en het seizoen daarvoor bij 4 goals betrokken geweest.. Dat is 9 goals in 39 wedstrijden. Dat komt volgens mij aardig overheen met el Ghazi.
El Ghazi heeft bij alle afdankertjes gespeeld in Europa. Nooit goed gepresteerd daar. Luuk de Jong heeft 1 specifiek wapen en is bij Barca terecht gekomen als pinchhitter door Koeman.

Hazard heeft 47 interlands voor België op zijn naam, heeft in 3 seizoenen op rij vrijwel 20 G+A behaald en heeft ruim 233 wedstrijden (basis of invaller) ervaring in de Bundesliga. Ik weet niet per se of Hazard een speler is met een enorm rendement, hoewel ik denk dat hij, mits goed gebruikt wordt echt wel weer die 20 G+A moet kunnen aantikken. Zo goed is de ED namelijk niet. Vooral belangrijker, en dat hebben we ook gezien met Götze, Tadic, Blind, etc., kunnen dit soort spelers het spel naar hun hand zetten en daarin dus dienen als een absolute katalysator.

Hazard heeft nog steeds een fantastische techniek en kan qua handelingssnelheid mee op Dortmund niveau. Ik denk niet dat hij goed genoeg is voor dat niveau specifiek, daarvoor mist hij teveel (speciale) kwaliteiten (net als Götze bijv.), maar zulke spelers kunnen op ED niveau echt zo gemakkelijk mee. Daarbij scheelt dat Götze niet meer zo snel en explosief was en dat Hazard dat nog wel redelijk is. Götze was een wereldvoetballer met fysieke problemen, Hazard was een hele goede net niet voetballer voor niveau Dortmund (wat al aanzienlijk hoog is) die wel fit is. Op al zijn filmpjes spat de techniek en klasse er ook af wmb.

Daarom ben ik ook content met deze deal. Geen idee hoe hoog die koopoptie ligt. Maar men kan nu met hem een halfjaar overbruggen, hem inpassen en helemaal richting niveau krijgen (elke speler heeft altijd een aanloopperiode nodig) en daarna beslissen of je hem evt. wilt vastleggen.
Die seizoenen zijn al ff geleden. Dat is waar ik op doelde. Als hij dat niveau haalt is het een no-brainer en is het een absolute versterking. Maar dat niveau haalt hij dus al ff niet waardoor ik me afvraag wat nu wel zijn niveau is. Het zou zomaar a la Gotze een aanwinst kunnen zijn omdat de Eredivisie uiteraard een niveautje lager is. Maar het is geen gegeven dat het dan wel succesvol wordt omdat hij 4 seizoenen geleden nog top was in de BL. Grillitsch was ook top in de BL maar komt er bij Ajax niet an de pas. Net als Ocampos. Baumgartl speelde ook niet onverdienstelijk in de BL. Net als Philip Max. Maar ok die hebben het hier niet gered. En ja Hazard speelde 4 seizoenen geleden op een heel hoog niveau n de BL. Maar de afgelopen 3 seizoenen niet meer.

Voor de duidelijkheid, ik ben niet negatief over zijn huur / aankoop. Het zou inderdaad een succes kunnen worden. Maar je kunt niet zomaar over de laatste 3 seizoenen heen kijken.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Juancho wrote: 31 Jan 2023, 15:14 Hmm dus idd zoals [mention]Menno1[/mention] al zei een type Gotze en zeker geen echte buitenspeler. Ik vraag me dan af hoe je dat moet gaan inpassen met al een Xavi en Veerman in je elftal, met geen aanvallende backs (Mauro deels mits inzetbaar), met ook al geen echte buitenspeler aan de andere kant (zal Xavi immers wel gaan spelen). En een spits die juist afhankelijk is van voorzetten en aanvoer.

Je zou zeggen dat het heel veel trechter voetbal gaat worden op die manier.
De spits wisselen voor een ander type spits, zo eentje die we nu als huur hebben..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 31 Jan 2023, 15:27
Juancho wrote: 31 Jan 2023, 15:14 Hmm dus idd zoals [mention]Menno1[/mention] al zei een type Gotze en zeker geen echte buitenspeler. Ik vraag me dan af hoe je dat moet gaan inpassen met al een Xavi en Veerman in je elftal, met geen aanvallende backs (Mauro deels mits inzetbaar), met ook al geen echte buitenspeler aan de andere kant (zal Xavi immers wel gaan spelen). En een spits die juist afhankelijk is van voorzetten en aanvoer.

Je zou zeggen dat het heel veel trechter voetbal gaat worden op die manier.
De spits wisselen voor een ander type spits, zo eentje die we nu als huur hebben..
Kan, dan ben je wat minder afhankelijk als spits en zou je meer beweging/dynamiek kunnen krijgen in je aanval, maar dan nog blijf je houden dat het vooral allemaal spelers zijn die in de bal komen, die een speelgebied rondom het centrale hebben. Die dus in elkaars ruimtes gaan spelen. Daarom vroeg ik het eerder al, met Xavi hebben we toch al zo'n type speler die het bovendien fantastisch doet? Heeft PSV niet veel meer behoefte aan een echte buitenspeler (die best eens naar binnen kan, zie Gakpo) maar die wel het veld breed houdt, die diepte heeft etc.

Voorlopig snap ik de invulling dan ook niet helemaal. Maar misschien gaan we wel anders spelen natuurlijk. Vind het iig lastig om op papier een 11tal neer te zetten die goed bij elkaar past, met specifieke kwaliteiten en waar je meerdere kanten mee op kan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ruud heeft Til op 10 gebruikt en Xavi als buitenspeler omdat er geen geschikte vleugelspelers waren door het wanbeleid om zo laat te handelen. Het is niet uit te sluiten dat El Ghazi gewoon die diepgang moet verzorgen op rechts en Xavi vanuit de rug van Luuk. Het zou mijn keuze niet zijn omdat ik geloof in Xavi en Hazard vanaf de flanken maar het zou wel kunnen.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

M.Delgado wrote: 31 Jan 2023, 14:59
Qwazi a Dodo wrote: 31 Jan 2023, 12:51

Je gaat wel over het feit heen dat als hij in deze 4 maanden een top periode heeft er diverse andere clubs kunnen zijn die denken die willen we ook wel hebben. Dan wordt de prijs dus weer gigantisch opgedreven en komt er subtopper uit Engeland kun je het vergeten. Ik had toch echt liever een koop optie in het contract gezien...
Zeker een terechte nuance, dat risico is er ook, we liepen die risico's ook eerder met bijvoorbeeld (en al veelvoudig genoemd vandaag) Guardado.
Wellicht heeft PSV wel "goede afspraken" met de speler gemaakt. Zijn ze best goed in. Althans, afgaande op reacties. Met Gakpo zouden er ook "goede afspraken" gemaakt zijn mbt meewerken met een transfer.
Last edited by Mr. Spock on 31 Jan 2023, 15:39, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Uhmm pardon.. Zou iemand onze trainer überhaupt even kunnen uitleggen wat diepgang is?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon 4-2-2-2 à la Schmidt :D
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Nog steeds geen officiële berichten vanuit de club. Ik betwijfel steeds meer of deze transfer wel zal Thorgan.

Gezien zijn achternaam is daar ook wel een redelijk risico toe.
Last edited by FritskePhilips on 31 Jan 2023, 15:53, edited 1 time in total.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

milansandro wrote: 31 Jan 2023, 15:06 Hij is momenteel fysiek niet helemaal in orde, mist wedstrijdritme en is simpelweg een veredeld invaller.
Dat klinkt als een echte Brands aanwinst. :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

deninho32 wrote: 31 Jan 2023, 15:52
milansandro wrote: 31 Jan 2023, 15:06 Hij is momenteel fysiek niet helemaal in orde, mist wedstrijdritme en is simpelweg een veredeld invaller.
Dat klinkt als een echte Brands aanwinst. :D
Jij klinkt als Falentijn tijdens de espn podcast. Nee, Hazard is niks joh. Heeft niks gepresteerd.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De vraag is hoe snel hij wedstrijdfit zal zijn. Duurt het 1 of 2 maanden heb je er weinig aan de rest van het seizoen, maar als dat al binnen een paar wedstrijden is, dan heb je een hele leuke speler die rendement kan leveren en vooral dat laatste heeft PSV flink aan ingeboet.
Post Reply