Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik begin het te begrijpen. We halen nu niks bijzonders terug, zodat we Europees voetbal komend seizoen mislopen. Dan kan volgend seizoen de focus volledig op de competitie om die felbegeerde plek 2 te bemachtigen, zonder de extra belasting van storende Europese wedstrijden tussendoor. En met een beetje geluk worden de laatst overgebleven internationals dan ook niet meer opgeroepen voor interlands, dat zou het plaatje compleet maken.

Briljant masterplan 8)
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Demenkovets wrote: 01 Feb 2023, 09:22 Ik begin het te begrijpen. We halen nu niks bijzonders terug, zodat we Europees voetbal komend seizoen mislopen. Dan kan volgend seizoen de focus volledig op de competitie om die felbegeerde plek 2 te bemachtigen, zonder de extra belasting van storende Europese wedstrijden tussendoor. En met een beetje geluk worden de laatst overgebleven internationals dan ook niet meer opgeroepen voor interlands, dat zou het plaatje compleet maken.

Briljant masterplan 8)
Klinkt als een plan, behalve dan het niet oproepen van internationals, want International = meer cash bij verkoop = altijd fijn
La vida és massa curta per no fer broma
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 01 Feb 2023, 09:15 Ok. Het ligt nu achter ons. Er kan genoeg kritiek geuit worde… doe ik ook.

Echter. Het is nu maar hopen op een goede afloop.

Zo denken ze bij PSV namelijk ook.
Denkt men dat het een goede afloop wordt, of hoopt men dat? Een subtiel verschil. ;)
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 01 Feb 2023, 09:30
Armada wrote: 01 Feb 2023, 09:15 Ok. Het ligt nu achter ons. Er kan genoeg kritiek geuit worde… doe ik ook.

Echter. Het is nu maar hopen op een goede afloop.

Zo denken ze bij PSV namelijk ook.
Denkt men dat het een goede afloop wordt, of hoopt men dat? Een subtiel verschil. ;)
Pure hoop om hiermee weg te komen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 01 Feb 2023, 09:22 Baumgartl had inderdaad dat krasje al opgelopen, PSV betaalde er desondanks flink voor. Bruma was al een apart geval, goede dribbel met weinig eindproduct, dat werd bij PSV in de eredivisie logischerwijs ook geen succes. Zahavi had gescoord in de Chinese competitie, een scout ziet toch dat hij (of Vinicius als we toch bezig zijn) geen technisch wonder is?
En Ruud maakt er geen potje van als we bepaalde spelers halen? Waarom maakte hij er dan wel een potje van met een selectie met Gakpo, Xavi, Sangare, Veerman, Luuk etc?
Precies wat ik aangeef, hij heeft te veel twijfelgevallen en gaten in de selectie om mee te werken. Zo'n beetje alle verdedigers, hij moet schuiven met bijvoorbeeld Xavi omdat mwah-aankopen als El Ghazi en Til het bij tijd en wijle niet bolwerken. Buiten het feit dat Ruud het e.e.a. te leren heeft, kan hij geen overtuigende eerste elf het veld in sturen.
Ik denk dat je het een beetje omdraait. Vanuit een goede organisatie kan je de twijfelgevallen ontlasten. Kijk maar naar feyenoord of naar hoe Cocu het deed met het laatste kampioenschap. De selectie die er tijdens de voorronde CL stond, was meer dan genoeg om Rangers te verslaan. De selectie die we nu hebben is meer dan genoeg om 3e mee te worden, en eigenlijk ook 2e of 1e (door falen ajax). Dat dat niet lukt kan je nu Brands verwijten, maar natuurlijk ook RvN, want voor de winterstop zijn er gewoon te weinig punten gehaald met de selectie die we toen hadden. Te veel afhankelijk van 1 speler. Ik vind de aanstelling van RvN een grote fout geweest. Dat we nu financieel niet flink investeren snap ik dan weer wel, dat is natuurlijk ook het gevolg van de beslissingen en prestaties in de zomer.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 01 Feb 2023, 09:32
Het Kanon wrote: 01 Feb 2023, 09:30 Denkt men dat het een goede afloop wordt, of hoopt men dat? Een subtiel verschil. ;)
Pure hoop om hiermee weg te komen.
Daar was ik al bang voor. Er is op zich goed gesnoeid, maar er is te weinig gebouwd. Een gemiste kans.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijd voor weer wat leuks, wordt er nog een walk of shame georganiseerd. Waarbij forumleden die aantoonbaar fake nieuws hebben verspreid tijdens deze transferperiode met pek en veren door de Frederiklaan moeten lopen. :lol:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 01 Feb 2023, 09:15 Echter. Het is nu maar hopen op een goede afloop. Zo denken ze bij PSV namelijk ook.
Hoop is toch uitgestelde teleurstelling? :wonder: :think: :L :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mateja wrote: 01 Feb 2023, 09:39
Ik denk dat je het een beetje omdraait. Vanuit een goede organisatie kan je de twijfelgevallen ontlasten. Kijk maar naar feyenoord of naar hoe Cocu het deed met het laatste kampioenschap. De selectie die er tijdens de voorronde CL stond, was meer dan genoeg om Rangers te verslaan.
Dat laatste vind ik niet, maar goed.

Het punt was, PSV heeft de laatste 2-3 jaar te veel geld uitgegeven aan spelers waarbij je kon verwachten (vooral scouts van wie dit hun beroep is) dat het tegen zou gaan vallen. Dat is hetgeen geweest dat de club in een moeilijke positie gebracht heeft.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De praktijk is natuurlijk een stuk weerbarstiger dan de theorie, maar je kan het jezelf een stuk makkelijker te maken door eerst naar het team te kijken en hoe je dat in zijn totaliteit wil gaan invullen binnen je budgetere kaders. Je kijkt naar opbouw van leeftijd i.c.m. van kwaliteit en je kijkt naar voetbaltechnische aspecten die je team al heeft en nog mist. Vervolgens ga je kijken of ze bij je manier van de trainer passen en wat je op dat moment al op de betreffende posities hebt rondlopen. Op die manier kan je al veel gerichter gaan zoeken naar spelers die bij je passen inclusief posities in plaats te kijken naar louter spelers die je goed vindt of waarvan je denkt dat die op korte termijn goed bij je zou kunnen worden. Je reduceert het aantal missers naar mijn mening al een stuk meer door systematisch en van bovenaf te werk te gaan.

Daarnaast kijk je naar de financiële kaders en hoe je dat wil verdelen binnen je salarishuis en afschrijvingslasten. Dan wordt je gedwongen iets vaker en langer na te denken als je uitzonderingen daarin wil gaan maken. De aankoop van Bruma was de meest belachelijke ooit als je toen naar zijn parameters keek. Dat had zowel in transfersom als salaris echt maximaal maar een derde mogen zijn en dan nog was het een mislukking geweest. Vergelijk dat eens met een Lozano als je kijkt naar leeftijd, stats, en status als jonge international van een gerespecteerd voetballand. Dan hoef je nog niet eens naar zijn specifieke kwaliteit te kijken of de spelers maar zelfs te kennen om te weten welke grote transfer sportief en financieel je zeer waarschijnlijk een heel stuk meer gaat opbrengen of je juist in de problemen kan gaan brengen.

Er komt uiteraard nog een heel stuk meer bij kijken, maar ik krijg het idee dat voetbalclubs soms best even een stapje terug mogen doen om het gezichtsveld weer wat groter te maken als het gaat om het aantrekken van spelers.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Na een korte blik in de jaarverslag van dit jaar en die van 2018/2019 snap ik het wel. Het eigen vermogen is geslonken van 35 miljoen naar ongeveer 15 miljoen euro. Corona heeft een grote impact gehad.

Corona jaren buiten beschouwing gelaten, fluctueert het bedrijfsresultaat wat (afhankelijk van Euopese prestaties), waarbij het salarishuis van de spelers wel wat zorgwekkend is gestegen. Die is in de laatste jaren bijna 25 % opgelopen naar ongeveer 50 miljoen euro.

An sich is het allemaal nog niet zo risicovol. Alleen is het probleem dat het eigen vermogen zo'n deuk heeft gekregen door corona, dat enkele jaren met mindere transferresultaten niet makkelijk op te vangen zijn.
Over de gehele linie hebben we een inkomsten van ca 50-55 miljoen per jaar (gemiddeld van laatste 5 jaar), waarbij we een 10 miljoen negatief bedrijfsresultaat moeten overkomen en afschrijvingen van ca 25 miljoen euro.

We moeten bovendien niet vergeten dat we echt belabberd Europees hebben gepresteerd. Zeker als je ziet dat we wel risico's hebben genomen met salarissen en tekensommen. Dan is het resultaat dat je nu een pas op de plaats moet nemen.

Verwacht dat er voor deze zomer ca. 20-25 miljoen besteed gaat/kan worden om het eigen vermogen op een hoger niveau te brengen. Wat bij een verkoop van Sangaré naar een 35 miljoen kan stijgen. Hoger lijkt me niet realistisch ivm de afschrijvingen.

Dat is een hele opgave. Want we houden op Xavi na, echt heel veel middelmaat over. Vind dat er een centrale verdediger vervangen moet worden die het niveau omhoog krikt. Een balafpakkende middenvelder die Sangaré vervangt, en twee talentvolle aanvallers.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rickskeg wrote: 01 Feb 2023, 07:31 Over tekengeld schrijf je ook af
Klopt, maar vraag me af hoe hoog die was. Zou best hoog kunnen zijn zit ik me nu te bedenken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We kunnen de balans gaan opmaken.

Contantkoetjes verkocht:
- Cody
- Noni

Definitief uit de boeken/doorselecteren
- Max
- Bruma
- Van Ginkel

Verhuurd:
- Vertessen
- Antonissen
- Oppegard

Gehuurd en te licht bevonden:
- Hoever

Inkomend:
- Silva
- Hazard
- Van Aanholt


Het beleid is wel duidelijk als je het zo bekijkt: Stewart moet de vrijheid hebben om met een schone lei en ook een opgeschoond salarishuis en fors beperkte afschrijvingen te beginnen aan zijn job al dan niet met een nieuwe trainer. Maar dat er ruimte is gekomen lijkt mij evident. Met een vertrekkende Sangaré is het

Van Aanholt vs Max. Het zal elkaar niet heel veel ontlopen denk ik, maar Van Aanholt zal in ieder geval niet minder zijn lijkt mij. Niet veel voor gehad, maar het scheelt je een bak aan salaris en afschrijving volgend seizoen (4 miljoen samen ongeveer verwacht ik) die je kan besteden vanaf het begin ipv dat hij wacht op de juiste club en wellicht pas in augustus vertrekt of helemaal niet zelfs. De Nederlandse kern ook weer wat groter.

Cody vs Hazard
Hoeven we niet moeilijk over te doen: ga je op achteruit, maar dat zat erin. Maar met Hazard zelf ben ik wel blij: natuurlijk deels op oude glorie maar ik vind het prachtig dat hij in ons shirt komt te spelen. Tegenvallertje is dat hij nooit in een WK finale heeft gescoord. Acceptabele vervanging.

Silva: eindelijk een back-up spits en beter dan Vertessen lijkt mij.

Verhuurde spelers
Erg tevreden dat Antonissen en Oppegard verhuurd zijn. Laat ze maar bewijzen dat ze het een stap hoger dan Jong PSV kunnen laten zien. If not kan je daar ook afscheid van gaan nemen. Vertessen snap ik in zoverre niet dat ik graag meer snelheid en diepte in de selectie had gehad en dat is nu denk ik alleen Silva? Aan de andere kant komt hij wel aan spelen toe nu en als hij het goed doet wordt hij in ieder geval meer waard of kan hij zelfs terugkeren in de selectie als een grotere meneer.


Al met al: tevreden, maar niet meer dan dat: zesje. Temeer omdat ik graag had gezien (wie niet) dat met name Cody aanmerkelijk eerder was vervangen. Ze hebben in ieder geval niet gelijk op een eenvoudig haalbare speler ingezet. Je legt het af tegen een club waarbij de zaakwaarnemer ook de eigenaar van de club is. Memphis kiest voor Atletico en Sulemana gaat voor 30 miljoen weg en Arnaut speelt nu bij de Spurs… Niet raar dat je die verliest. Had je eerder moeten schakelen: misschien wel. Is het puntverlies te wijten daaraan? Zeker niet, van die ploegen moet je gewoon kunnen winnen.

Ik ben ervan overtuigd dat Stewart betrokken is geweest bij de strategie van het afgelopen window. Dus ja: hem staat een behoorlijke klus te wachten maar het komt alles behalve onverwacht en ik denk dat hij er ook serieus zin in heeft. Heel benieuwd hoe na dit seizoen de tandem Brands/Stewart gaat zijn en welke trainer daarbij zit. Spreken we op 1 september over een overgangsjaar wat we gehad hebben? Is dit seizoen vooral de weg naar beneden ingezet? Of gebeurt er iets wonderbaarlijks en pakken we de schaal als alles goed blijkt te vallen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 01 Feb 2023, 09:32
Het Kanon wrote: 01 Feb 2023, 09:30 Denkt men dat het een goede afloop wordt, of hoopt men dat? Een subtiel verschil. ;)
Pure hoop om hiermee weg te komen.
Deze transferwindow heeft twee kanten. Allereerst een voetbaltechnische. Het verlies van Gakpo is groot met zijn rendement op alle momenten van het voetbal. Scoorde als PSV niet lekker in de wedstrijd zat, gaf in de 90e minuut de beslissende voorzet in 50/50 wedstrijden, scoorde tegen de kleintjes bij een overwicht en zijn corners waren dodelijk. Daar zijn dan twee goede voetballers voor teruggekomen met Silva en Hazard. Alleen gaan die het verlies aan rendement niet compenseren.

De tweede kant is de mentale. Ook de selectie die er nu staat is kampioenswaardig in een jaar dat Ajax op zijn gat ligt. De selectie van AZ is bijvoorbeeld echt niet beter. Alleen heeft de vertrek van je twee meest creatieve spelers een flinke mentale knauw gegeven. Daar kan een spelersgroep best overheen komen. Silva voegt wat toe en als op de training dadelijk Van Aanhalt en Hazard tot de betere horen geeft dat weer een push.

Het is vooral te hopen dat Fred Rutten heeft geleerd van zijn verleden. Die is drie keer in eenzelfde situatie gekomen (PSV, Vitesse en Feyenoord). Vooral bij die laatste twee werd het erg genant. Omdat topper Kevin Leerdam niet kwam in de winterstop melde hij zich ziek bij Vitesse. Het momentum van Vitesse (stonden er heel goed voor) was meteen weg. Fred had zich zelf aangepraat dat in de top je in de winter moest doorselecteren anders kon je net zo goed ophouden als club. Bij Feyenoord had hij ook zo'n instelling toen Chery niet kwam in de winterstop. Het is te hopen dat Fred nu met een 180 graden andere instelling op het veld staat.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Uiteindelijk, na het inzicht in het financiële plaatje toch redelijk tevreden met deze window.

Er had veel eerder iets bij moeten komen, ik ben er van overtuigd dat dit minimaal 5 verliespunten had gescheeld. (Ja, op papier hadden we alles moeten winnen, maar deze uitgaande transfers zonder vervanging doet wat met de koppies. Die zaten er niet 100% bij een dat is begrijpelijk)
Desalniettemin een behoorlijke impuls voorin, en van Aanholt kan nooit minder zijn dan Max.

Hopelijk wordt er in de zomer nog verder doorgeselecteerd en afscheid genomen van jongens die geen PSV materiaal zijn.
Dat is de erfenis die Toon en John namelijk hebben achtergelaten. Te veel (dure) spelers zonder het vereiste niveau.
En deels kon je dat niet weten, maar dat Doan, Drommel, Vinicius, Bruma en Zahavi het niet gingen redden was gewoon een zekerheidje, en een gok van tig miljoen. Leuk, die breedte spelers, maar zet daar maar jeugd neer dan.

Ik denk dat, als we tegen alle verwachtingen in want standaard verlies (vorig jaar voelde ook als verlies), zondag winnen in de Kuip, we nog wel eens serieus vuurwerk kunnen gaan verwachten.

Die drie nieuwe gasten lijken allemaal super gretig, en dat is besmettelijk.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Uitgaand ben ik best tevreden:
- Gakpo is een groot verlies, maar ik denk dat hij ook bij een betere financiële situatie niet meer te houden was.
- Madueke zou ik voor dat geld ook hebben laten gaan.
- Max/Van Ginkel/Hoever voegden te weinig toe.
- Oppegard heeft speeltijd nodig en ergens had ik hoop dat Ledezma ook nog verhuurd zou gaan worden.

Alleen Vertessen snap ik niet zo. Ik heb mijn twijfels of Vertessen de potentie heeft om basisspeler te worden, maar hij is wel een ander type aanvaller dan wat we nu hebben. Wel ben ik benieuwd wat PSV voor ogen heeft met deze verhuur: verhuren omdat ze echt in hem geloven of verhuren in de hoop dat hij het goed genoeg gaat doen zodat hij in de zomer verkocht kan worden. Het feit dat Bakayoko niet mocht vertrekken en ze met hem zelfs willen verlengen doet mij vermoeden dat het om de laatste reden is.

Inkomend geeft me vooral veel vraagtekens. Kwalitatief kan ik nog geen oordeel geven, maar waarom zo lang wachten op vervangers? Waarom is er niemand gekocht en zit daar een achterliggende reden achter (bijvoorbeeld interne vraagtekens of RvN wel de juiste man is en ze de nieuwe trainer niet willen opzadelen met net aangekochte spelers die vervolgens niet in zijn visie blijken te passen?)?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zal het korthouden: behalve wat overbodige spelers die weg zijn gegaan ben ik vooral niet te vreden over de gang van zaken. Ik heb enorme twijfels over de keuze voor zowel dit seizoen, als de druk die PSV zich oplegt voor komend seizoen. Je zou bijna zeggen, dat is een onmenselijke taak voor Steward maar hij zal, samen met Brands en de RvC, direct moeten leveren. Er is nu geen weg terug meer, verantwoordelijkheid is duidelijk. We gaan een gruwelijk belangrijk seizoen (in mijn beleving 1,5 seizoen) tegemoet en als dit de manier is waarop Brands en de RvC dit goed willen doorkomen... ze zijn aan zet. Geen excuses of lulverhalen meer.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben niet tevreden maar snap dat de keuzes die zijn gemaakt wellicht noodzakelijk zijn. Als je midden in een seizoen als topclub met kampioen ambities zijnde je beste speler en je grootste talent verkoopt lijkt het mij vrij logisch dat je niet tevreden bent. Het zal niet uit luxe zijn dat PSV deze keuzes heeft gemaakt. Anderzijds is er wel werk gemaakt om de selectie op te ruimen. Er is ruimte gecreëerd om weer te bouwen. Komende zomer mag het duo Brands, Stewart zich gaan bewijzen. Er moet een hoop gebeuren, zowel achterin als voorin. Dat terwijl volgend seizoen cruciaal is en de concurrentie op dit moment beter voorbereid is. Een hele uitdaging, de tijd zal het leren of we nu een stap achteruit zetten om straks er twee vooruit te zetten. Of dat deze transferperiode exemplarisch wordt voor het minder ambitieuze PSV.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 01 Feb 2023, 09:22 Buiten het feit dat Ruud het e.e.a. te leren heeft, kan hij geen overtuigende eerste elf het veld in sturen.
En dat is een excuus voor de verliespartijen tegen de degradatiekandidaten Cambuur, Groningen en Emmen + het gelijke spel tegen Fortuna?
En de tactische problemen die er nog steeds overduidelijk zijn?

Oftewel, dat PSV nu al meer wedstrijden heeft verloren dan heel vorig seizoen ligt niet aan de selectie.
Een eventueel mislopen van het kampioenschap kan daar wel mee te maken hebben, maar het allergrootste probleem is Ruud.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 01 Feb 2023, 11:23 Ik zal het korthouden: behalve wat overbodige spelers die weg zijn gegaan ben ik vooral niet te vreden over de gang van zaken. Ik heb enorme twijfels over de keuze voor zowel dit seizoen, als de druk die PSV zich oplegt voor komend seizoen. Je zou bijna zeggen, dat is een onmenselijke taak voor Steward maar hij zal, samen met Brands en de RvC, direct moeten leveren. Er is nu geen weg terug meer, verantwoordelijkheid is duidelijk. We gaan een gruwelijk belangrijk seizoen (in mijn beleving 1,5 seizoen) tegemoet en als dit de manier is waarop Brands en de RvC dit goed willen doorkomen... ze zijn aan zet. Geen excuses of lulverhalen meer.
Uiteraard weten ze bij PSV ook dat dit maar vooral volgend seizoen superbelangrijk is. Goed dat in tegenstelling tot Feyenoord en Ajax er nu een TD is.

Er moest blijkbaar verkocht worden omdat anders risico groot was dat als je PSV onder curatele bij de KNVB kwam. Dan was de slagkracht deze zomer helemaal weggeweest. Dit zwarte scenario zal niet zo dichtbij zijn geweest als gesuggereerd, maar toch. Met de verkoop van Madueke is nu een oorlogspot gecreëerd waarmee Brands en Stewart los kunnen gaan deze zomer. Strategisch een goede zet. Het opruimen van 'dood hout' maar veelverdieners als Max en Van Ginkel moeten ook in dat licht gezien worden.

Met Hazard en Silva is PSV denk ik op zoek gegaan naar zekerheidjes. Ze waren best bereid te investeren maar die opties kozen voor iets anders (Sulemana, Depay) of de club wilde niet meewerken (Lukebakio). En dit zijn dan de namen die in de pers kwamen. De winterwindow is gewoon duur en ingewikkeld. Uiteraad had ik ook graag iemand gezien die 1 op 1 het rendement van Gakpo meeneemt maar die liggen niet bepaald voor het oprapen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De neiging is er bij me om positief vooruit te kijken met goede hoop op de corners en schoten van Hazard, en de dynamiek van Silva. En niet meer het lijden van Max te hoeven aanzien.

Maarrrrrr. Minder dan een week voor de topper tegen feyenoord en 2 weken voor de europese wedstrijd moet je nu dus die spelers gaan inpassen. En intussen heb je dankzij vooral het missen van kansen door el Ghazi, Luuk, Saibari en Bakayoko alweer een bak punten ingeleverd.

Waarom moest het met deze 3 spelers die je haalt zo fukking lang duren ? Je wist midden december al dat je een reserve spits wilde aanschaffen en dat er een buiten bij moest. Die hadden hun vlieguren de afgelopen potten moeten maken. Tergend.

Maar goed Feyenoord-PSV staat op zich. Hopen op een wonder dat de puzzel in 1 keer in elkaar valt.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben zelf niet tevreden. Kan me ook niet voorstellen dat supporters tevreden zijn als je twee beste aanvallers verkocht worden en daar slechts één vervanger voor komt en dat ook nog op de laatste dag. Dat is niet bevorderlijk voor je prestaties in het lopende seizoen. Buiten dat heb je jezelf op 1-0 achterstand gezet voor volgend seizoen. Waar onze concurrenten in relatieve rust kunnen toewerken naar dat hele belangrijke jaar zal onze selectie een duiventil zijn. We hebben precies datgene gedaan wat ons in deze hoek heeft gedrukt en dat is puur de focus op de korte termijn houden. We hebben drie dure huurlingen gehaald die hopelijk kunnen leveren maar we hebben niet verder dan een half jaar vooruit gekeken. Ja had imo naast die drie huurlingen ook prima één of twee strategische transfers kunnen en moeten doen. Stewart staat voor een enorme klus in de zomer en dat anders gekund.

Het enige positieve is wel dat je een aantal niks toevoegende spelers hebt kunnen lozen. Bruma die definitief weg is (eindelijk), Max en Van Ginkel die zwaar op de salarispost drukten en een paar talenten verhuurd.

Vanaf nu moet de focus vol op de zomer. Laat Stewart meteen maar beginnen want hij zal alle tijd nodig hebben om er iets van te maken.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FritskePhilips wrote: 01 Feb 2023, 07:02

Als laatste wil ik toch even mijn gram halen, aangezien de verbasteringen de afgelopen periode mij weer om de oren zijn gevlogen; ik ben blij dat Brands expliciet heeft uitgesproken dat er meervoudig contact is geweest met kamp Depay en dat men erg ver was.

Dat was namelijk het eerste gedeelte van het gerucht waarop ik hier werd beschimpt. Deel 2, wat inmiddels zowat in een forum-meme is veranderd, dat Ruud spelers van statuur afwijst op basis van mentaliteits- en lifestyle-aspecten, is (nog) niet veel over gecommuniceerd op socials en op MSM.

Dit zal wellicht later nog volgen. Maar zo niet, laat het dan geen aanleiding of excuus zijn om te blijven verbasteren; het is immers gebleken dat het gemelde gerucht een kern van waarheid bevatte. Hetgeen vrijwel iedereen op dit forum naar zoekt.
Wat ik me kan herinneren is dat er werd gezegd dat Memphis rond was met PSV maar vanwege zijn instelling o.i.d. werd geweigerd. In feite een mengsel van de 2 zaken die je hier apart aanhaalt. Dat vond en vind ik nog steeds onzin waarvan het tegenovergestelde nog niet van bewezen is; Brands zegt namelijk dat ze contact hadden maar hij voor Atletico koos toen die voorbij kwamen. Dat is hetgeen waar ik toen over viel, en nu nog steeds. Kan natuurlijk dat dat helemaal niet hetgene is waar jij aan refereert.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er zitten nog wel wat nuances aan deze transferperiode. Er is wel wat meer geprobeerd dan aan de oppervlakte komt, de wil was er wel.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 01 Feb 2023, 11:49
Waarom moest het met deze 3 spelers die je haalt zo fukking lang duren ? Je wist midden december al dat je een reserve spits wilde aanschaffen en dat er een buiten bij moest. Die hadden hun vlieguren de afgelopen potten moeten maken. Tergend.

Maar goed Feyenoord-PSV staat op zich. Hopen op een wonder dat de puzzel in 1 keer in elkaar valt.
In theorie mee eens. Je verspeelt de eerste weken al hele kostbare punten en dan moet je het ook nog eens met niet ingewerkte spelers opnemen tegen Feyenoord in de aan- of afhaakwedstrijd.

Silva was pas in de loop van januari beschikbaar na het conflict met Anderlecht. PSV heeft toen wel snel gehandeld.
Een speler als Hazard komt pas in de laatste dagen beschikbaar. Zo'n speler wacht op beter opties dan PSV, bijvoorbeeld uit de PL. Als die niet komen is pas de weg vrij.
Van Aanholt is gekomen na het vertrek van Max. Eintracht heeft pas laat toegeslagen, of ze waren eerder maar PSV moet nog een alternatief vinden.

De winterwindow is veel korter, de vijver waarin gevist wordt is kleiner en transfers zijn duur.
Locked