Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Er gaat veel moeten gebeuren.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Als de salarissen omlaag moeten zullen de selecties kleiner worden (+ meer Jong PSV) en zullen er minder topverdieners moeten zijn. Als de afschrijvingen omlaag moeten dan zullen er minder spelers worden gekocht met transfersommen en zul je vooral moeten focussen op spelers met kortlopende contracten. Wil je er in 2023/2024 staan dan moet je spelers kopen die er al zijn en niet die er nog moeten komen. En aangezien je nu een volle beurs hebt en niet met 0-1 wil beginnen dan moet je voor de eerste training 90% van de aankopen al hebben gedaan. Als je dat bij elkaar voegt heb je de visie voor de club voor de komende jaren wel te pakken vermoed ik.

Ik wil het niet te negatief samenvatten want er is nog niets over negatief over te zijn maar wat PSV dus eigenlijk wil zijn alleen maar goede spelers, die er direct staan, als er echte vacatures zijn, die niet te veel kosten aan transfersommen en niet te veel aan salaris en het liefst al beschikbaar worden in juni. Ik vind het vrij ambitieus en dat rijmt ook met mijn grootste bezwaar van het beleid in januari.

Waar gaan we shoppen? Het zou heel gek zijn als ze nu in Scandinavië uit komen nadat Brands heeft gezegd dat die markt minder interessant is. Brands noemde wel de Franse competitie en het Amerikaans netwerk van Stewart. Daar kunnen we wel wat mee denk ik. Daarnaast is de Eredivisie en het NL11 (Jong Oranje) altijd een bron waaruit PSV graag put(te). Dan denk ik sowieso aan Zerrouki (plug and play), Hilgers (kortlopend contract), van Ewijk (ervaring ED en Jong Oranje) maar ook aan Wijnaldum (huur als hij niet gaat spelen) Hateboer (kortlopend contract), Schouten (niet meer onbetwist basisspeler), Bakker (indien die minder gaat spelen) etc etc. Het zijn niet de namen waar ik op voorhand heel enthousiast van wordt maar ik denk dat zulke spelers allemaal nog wel eens aan de orde kunnen komen.

Waar ik benieuwd naar ben;
- Gaan we door met het beleid om duurdere ervaren spelers aan te trekken zonder grote afkoopsom maar met een groot salaris? (Götze, Zahavi, Luuk, Benitez)
- Zijn we in staat om huurlingen die goed presteren hier te houden? (Jarred, eventueel van Aanholt/Hazard/Silva)
- Gaan we straks weer spelers huren voor de breedte? (Jarred, Silva)
- Is het de bedoeling dat we weer (ietwat geforceerd?) Jong PSVers doorschuiven waardoor vacatures van onderaf opgevuld worden? (Vd Blaak, Comenencia, Babadi)
- Kunnen we geforceerd doorselecteren door aankopen te doen voordat er spelers weg zijn? (Teze, Obispo, Ramalho, Boscagli, Baumgartl, Vertessen)
- Gaan we weer heel veel tijd kwijt zijn met spelers uit het hoogste segment die ons laten wachten of nemen we ownership en gaan we voor het haalbare? (Depay, Danjuma)
- Kan Stewart innovatief en creatief zijn zoals PSV altijd groot is geworden/gebleven? (Amerikaanse markt, samenwerking met clubs )

Er is genoeg om naar uit te kijken maar waar ik het meeste bang voor ben is dat PSV niet concreet ziet wat de vacatures zouden moeten zijn om een stap omhoog te maken. Gaan ze inzien dat je eerst pure kwaliteit toe voegt en dat je dan spelers kunt laten gaan ipv pas in actie komen als spelers weg gaan en je te laat bent. Maar het vertrouwen in Stewart begint zoals bij iedereen. Je krijgt het vertrouwen tot het tegendeel is bewezen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Lekker onoverzichterlijk zo, twee transfertopics.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

*Dubbele post*
Last edited by Juancho on 01 Feb 2023, 11:17, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 01 Feb 2023, 10:52 En aangezien je nu een volle beurs hebt en niet met 0-1 wil beginnen dan moet je voor de eerste training 90% van de aankopen al hebben gedaan. Als je dat bij elkaar voegt heb je de visie voor de club voor de komende jaren wel te pakken vermoed ik.
Wat PSV dus eigenlijk wil zijn alleen maar goede spelers, die er direct staan, als er echte vacatures zijn, die niet te veel kosten aan transfersommen en niet te veel aan salaris en het liefst al beschikbaar worden in juni. Ik vind het vrij ambitieus en dat rijmt ook met mijn grootste bezwaar van het beleid in januari.
Waar gaan we shoppen?
Gaan ze inzien dat je eerst pure kwaliteit toe voegt en dat je dan spelers kunt laten gaan ipv pas in actie komen als spelers weg gaan en je te laat bent. Maar het vertrouwen in Stewart begint zoals bij iedereen. Je krijgt het vertrouwen tot het tegendeel is bewezen.
Dit zijn idd de hele interessante vraagstukken voor komende maanden (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 01 Feb 2023, 10:43 Ik vind dit eigenlijk een beetje een lul verhaal van Marcel. Alsof PSV nu hele grote transfers doet terwijl er dus personen uit de driehoek trainer/directie/RvC het er niet mee eens zijn. de Jong heeft ook wel eens in een interview aangegeven dat iedereen onboard moet zijn. Dus nogmaals, beetje een populaire uitspraak van Marcel.
Ik heb het vermoeden dat Brands erop doelt dat bijvoorbeeld de (top van de) scouting niet unaniem was. Wie weet waren er daar wel grote vraagtekens over Bruma en Baumgartl. Dat lijkt mij zelfs logischer dan dat ze het in de directie niet eens zijn geweest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 01 Feb 2023, 12:49
Juancho wrote: 01 Feb 2023, 10:43 Ik vind dit eigenlijk een beetje een lul verhaal van Marcel. Alsof PSV nu hele grote transfers doet terwijl er dus personen uit de driehoek trainer/directie/RvC het er niet mee eens zijn. de Jong heeft ook wel eens in een interview aangegeven dat iedereen onboard moet zijn. Dus nogmaals, beetje een populaire uitspraak van Marcel.
Ik heb het vermoeden dat Brands erop doelt dat bijvoorbeeld de (top van de) scouting niet unaniem was. Wie weet waren er daar wel grote vraagtekens over Bruma en Baumgartl. Dat lijkt mij zelfs logischer dan dat ze het in de directie niet eens zijn geweest.
En ik denk dat hier ook in te lezen valt dat het niet meer zo moet zijn dat er spelers op voorspraak van de trainer komen (o.a. Gotze en Zahavi).
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb de openingspost even aangepast met alle spelers. Dus ook de verhuurde spelers.
Gelukkig is de conclusie dat er van de spelers die bij ons onder contract staan geen contract afloopt. Verder is te zien dat er verdedigend het een en ander zal gaan gebeuren met veel contracten t/m 2024.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 01 Feb 2023, 07:47 In jouw salarisschaal betaal je toch nauwelijks belasting? :P
Voor deze schaal betaal ik iig graag belasting. En zwaai ik ze nog toe ook.
Image
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hoop vooral dat ze zich richten op de markten waar nog veel te halen valt: Frankrijk, Spanje (clubs onder de top 5/6), Kroatië, Servië, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Colombia, Ecuador, VS, België en Scandinavië. Valt voldoende te vinden hoor wat nog haalbaar is.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Tovast wrote: 01 Feb 2023, 21:39 Hoop vooral dat ze zich richten op de markten waar nog veel te halen valt: Frankrijk, Spanje (clubs onder de top 5/6), Kroatië, Servië, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Colombia, Ecuador, VS, België en Scandinavië. Valt voldoende te vinden hoor wat nog haalbaar is.
Uruguay, Japan, Mexico idem.

Ben wel heel benieuwd.

Doel zit wel goed qua bezetting met Benitez, Drommel, Waterman en Peersman.

Rechtsback komt Sambo terug en zou ik Mwene laten gaan. Teze vind ik simpelweg geen optie als rechtsback, dus moet er iemand bij. Ik pleit voor Montiel. Sevilla draait niet en Monchi zal vast weer los gaan. Montiel wellicht voor 6-8 miljoen haalbaar.

Centraal achterin wil PSV dus Branthwaite kopen. Ramalho zal met zijn salaris weg mogen. Ik zou proberen Obispo en ook Teze te verkopen. Hopelijk kan Van de Blaak aansluiten en komt er een topper van een rcv. Ik zou De Vrij een geweldige optie vinden, mocht hij al naar Nederland willen. Boscagli mag het uitvechten met Gerrit.

Op linksback heb je met Mauro een topper. Van Aanholt kan verlengd worden als hij bevalt, anders wellicht Oppegard als back-up. Je kunt niet overal twee toppers hebben, zeker niet met het budget van PSV.

Ruud speelt het liefst met de punt naar achter. Ik verwacht dat Sangaré vertrekt. Zou meteen Zerrouki halen als vervanger voor 8-9 miljoen. Misschien zelfs de deal nu al maken als een soort van voorakkoord. Heerlijke speler. Guti als de andere optie.

Voor de twee andere posities vind ik Xavi (hoop zo dat hij blijft) en Veerman zeer goede opties. Daar achter is het erg dun. Hopelijk kan Ledezma de stap maken om daar een serieuze optie te worden. En ik vind Til in de juiste tactiek ook een bruikbare speler. Toch verwacht ik dat PSV een middenvelder zal gaan halen. Wijnaldum wellicht? Zou ik toejuichen. Maar een groot talent is ook zeer welkom, er mag wel wat meer waarde komen op het veld.

Op rechtsbuiten wil PSV dus de toekomst in met Bakayoko. Ik ben verder heel benieuwd wat er gaat gebeuren met Savio, die tot dusverre totaal mislukt is. Ik verwacht dat er nog een vervanger zal komen. Ik zou Lukebakio zelf geweldig vinden, echt wat we nodig hebben. Gustav Isaksen vind ik ook een geweldig talent.

In de spits hebben we Luuk en hoop ik dat Silva nog een jaar gehuurd kan worden. Zo niet, dan zou ik proberen om Boadu te huren met optie tot koop. Of wellicht de Fofana van Chelsea huren. Hopen op een doorbraak van onze eigen Fofana, maar die is vooralsnog van glas.

Op links zal er veel moeten gebeuren. El Ghazi zal mogen vertrekken vermoed ik en Hazard is zonder optie tot koop gehuurd. Ik verwacht dan ook dat de buidel getrokken gaat worden. Thiago Almada wellicht met Stewart? Die kan daar heel goed hangend op links spelen. Of is er geen geld en wordt Elanga gehuurd? Of wellicht Malen, als een soort tweede spits vanaf de linkerflank?

Al met al heeft Stewart veel te doen. Een rechtsback, rcv, lcv (Branthwaite) cdm, cm, rva, sp en lva zijn simpelweg noodzaak. 6 a 7 basisspelers. Wellicht weer 2 of 3 huurspelers onder die nieuwelingen. Eigenlijk moet je 30 a 40 miljoen uitgeven komende zomer. Of ze dat doen? Het zou wel kunnen door het geld van Madueke en vrijwel zeker Sangaré. Maar of het gebeurt?
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ga ervan uit dat PSV komende zomer alles op alles zet om met een goed gevulde beurs de markt op te gaan en een gloednieuw PSV op poten zet dat in staat zal zijn om één van de beide CL-plaatsen te claimen die in 23/24 voor het grijpen liggen.

Het lijkt me duidelijk dat Ramalho, Teze, Mwene, Baumgartl en, wanneer de 'Frank de Boertjes' komend jaar niet uitblijven, Obispo tekortkomen voor die ambitie en we Van Aanholt, Max, Savio, Hazard en Silva volgend seizoen ook niet meer terugzien. Dat laatste zou in het gezonde geval ook moeten gelden voor verhuurde spelers als Vertessen en Antonisse, terwijl ik Oppegard en andermaal zou verhuren volgend jaar en daar ook Fofana en Saibari aan toe zou voegen. Verder ligt een vertrek van Drommel voor de hand en zal PSV prioriteit zetten op het vastleggen van Braithwaite en het openbreken van Simons en Bakayoko. Samen met de €37m voor de vertrekkende Sangaré zal PSV op basis van verkoop van genoemde spelers zeker zo'n €60m te besteden hebben, nog los van wat is overgebleven van de transfers die Gakpo en Madueke hebben opgeleverd.

Hoewel de begrenzing per transfer op maximaal €10m ligt, zal Stewart komende zomer creatief maar met een goed gevulde beurs de markt optrekken. Voor het eerste elftal lijkt me onderstaande selectie even haalbaar als succesvol achten, investering geschat op in totaal €62,5m.

Keepers: €0
Walter Benitez, Boy Waterman, Kjell Peersman;

Verdediging: €20,5m
Milan VAN EWIJK (€5,5m, SC Heerenveen) , Shurandy Sambo, Noah SADIKI (€0, RSC Anderlecht) , Jared BRAITHWAITE (€8m, Everton), Anthony ROUAULT (€7mToulouse), Olivier Boscagli, Carlos CUESTA (€0, KRC Genk), Mauro Junior, Gijs SMAL (€0, FC TWENTE), Emanuel van de Blaak

Middenveld: : €17m
Joey Veerman, Vinicius SOUZA (€10mLommel SK), Érick Gutiérrez, Xavi Simons, Taylor BOOTH (€7m, FC Utrecht), Richard Ledezma, Isaac Babadi

Aanval: €24m
Luuk de Jong, Zan CELAR (€5m, FC Lugano), Johan Bakayoko, Exequeil ZEBALLOS (€12m, Boca Juniors), Gustav ISAKSEN (€7m, Midjylland), Anwar El Ghazi, Jason van Duiven

Versterking jeugd: €1m
Rodrigo Macedo (€0, Braga), Kevin Bruno (€0, Sasuolo), Thijmen Blokzijl (€1m, FC Groningen)
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Gefelicteerd alvast dan met de 3e plek.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Carlos Cuesta heeft net zijn contract verlengd, dus die is niet gratis.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De focus zal in eerste instantie vooral op de aanval zijn. Onze halve voorhoede is gehuurd en je moet zsm afscheid nemen van Ghazi. Van de huurlingen Silva en Hazard is het even afwachten hoe ze presteren en in hoeverre die haalbaar zijn om definitief over te nemen en project Savio moet je zsm stoppen. Slaat nergens op dat die jongen hier rondhobbelt. Denk dat je in elk geval twee aanvallers moet halen. Geen huurlingen meer. Met Babadi en van Duiven hebben we twee toptalenten die afhankelijk van hun ontwikkeling minuten kunnen maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 02 Feb 2023, 05:26 Carlos Cuesta heeft net zijn contract verlengd, dus die is niet gratis.
En FC Twente heeft nog een jaar een optie op Gijs Smal die is ook niet gratis. En Van Ewijk 5,5 miljoen? Neem je maar 70% van de transferrechten of zo?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zie PSV eigenlijk ook niet zo snel een linksback halen. Denk dat ze de ontwikkeling van Oppegard afwachten en als die niet voldoet dan leggen ze Van Aanholt langer vast achter Mauro.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Gijs Smal is toch ook helemaal niet goed genoeg? Prima hoor dat Twente het goed doet, maar niet iedere speler is nu opeens een versterking voor PSV. Eigenlijk zou alleen Zerrouki een prima aanwinst zijn, maar ook dan ga je er direct niet op vooruit als je Sangare verkoopt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als je Sangaré verkoopt ga je er nooit op vooruit. Nooit. Zelfde als met Cody.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 06:56 Als je Sangaré verkoopt ga je er nooit op vooruit. Nooit. Zelfde als met Cody.
Als geheel kún je er best op vooruit gaan, mits je de juiste investeringen doet.

Zie 2015/16, waar er na het vertrek van Memphis en Wijnaldum wel een beter team stond dan het jaar ervoor.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 02 Feb 2023, 07:12 Als geheel kún je er best op vooruit gaan, mits je de juiste investeringen doet.
Oh, dat zeker. Maar hier ging het over Zerrouki vs Sangaré.

Helemaal eens hoor: als we dat geld goed investeren kan je er echt op vooruitgaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Een nieuw elftal bouwen wil niet zeggen dat je alles en iedereen weg moet doen, zou zelfs erg onverstandig zijn want al die exotische spelers staan er vaak niet vanaf dag 1 mits ze al tijdig aangetrokken worden.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Gijs Smal, alleen die naam al. Heb liever Rob Breed.

Gewoon lekker PvA en Mauro houden, de 2 beste LBs in Nederland. Eerst die verdediging fixen met Gerrit er permanent bij, Zerrouki ipv Ibi en een top rechtsbuiten.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Stel dat zowel Van Aanholt als Hazard meerwaarde blijken te zijn en je kunt hun vastleggen dan heb je al twee topaanwinsten die al gewend zijn.
Kijkend naar de keepers: Benitez is onbetwist. Derde keeper is Waterman. Vertrekt Drommel dan haal je daar een vervanger voor, dat zal waarschijnlijk een transfervrije keeper zijn die een minder salaris heeft.
Van Aanholt blijft als hij bevalt zeker nog een jaar. Dan heb je met Van Aanholt-Mauro-Oppegard al voldoende bezetting op linksback, waar Mauro ook (zelfs als basisspeler) als rechtsback uit de voeten kan. Mwene, Ramalho en misschien wel Boscagli zullen vertrekken in de zomer en Gerrit willen we vastleggen.
Als dat zo is dan zou je Teze, Gerrit en Obispo houden als centrale verdedigers en moet er daar een ervaren topper bij. Op rechtsback hebben we ook een upgrade nodig, die samen met Sambo mag strijden voor een basissplaats.
Op het middenveld hebben we nog veel keuze. Sangaré zal vertrekken, daar moet een goede 6 voor in plaats komen. Wat mij betreft heb je dan met Til, Veerman, Guti, Xavi en ook Ledezma en Saibari keuze genoeg. Idealiter zal de basis dan bestaan uit Veerman- Xavi en de nieuwe nummer 6.
Voorin heb je met Luuk een goede spits. Als Fabio Silva zich goed laat zien zal zijn huur verlengd worden en heb je qua spitsen al een goede bezetting. De vraag is dan of Hazard zal blijven en hoe Bakayoko zich de komende periode ontwikkelt. Als Hazard echt een meerwaarde is (wat ik wel verwacht) dan moet je die proberen te behouden. El Ghazi is een prima back-up speler. Daar zou dus nog een basiswaardige speler bij moeten. Liefst een speler die zowel op links als rechts zou kunnen spelen.

In het ideaalplaatje (als blijkt dat de drie huurlingen van de tweede seizoenshelft voldoen) zou je dan in de basis 3 of 4 wisselingen krijgen. Dat zou wat mij betreft goed te doen zijn. Echter als de huurlingen floppen dan wordt het echt een grondige renovatie.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 06:56 Als je Sangaré verkoopt ga je er nooit op vooruit. Nooit. Zelfde als met Cody.
Ik ben daar wel over gaan twijfelen, Rik. Sangaré's plafond ligt ver boven ons niveau, maar de match met PSV is toch niet ideaal. In de topwedstrijden met hoog tempo en kleine ruimtes vind ik hem excelleren, maar de wedstrijden tegen kleinere teams juist minder. Wij spelen 75% wedstrijden tegen kleinere teams waarin veel ruimte ligt, Ibi veel tijd krijgt en hij het spel moet verdelen. Hij doet dat naar behoren, maar hij zou nog veel beter passen bij een middenmotor in de Premier League ben ik van overtuigd. Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Post Reply