Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 01 Feb 2023, 20:26Wat vooral moet veranderen is hoe PSV het budget besteed en hoe de processen gaan lopen en met welke personen.. Dat is en zal hoop ik anders zijn dan andere jaren. Maar verder verandert het niet zoveel, PSV moet het geld simpelweg slimmer en beter uitgeven. Feitelijk beginnen we straks weer op nul. We hebben vast een leuk potje geld, we zitten nou eenmaal als club in een vijver die lastig is, je hebt te maken met salarissen, tekenbonussen, makelaars fee's, het misschien wel een keer halen van de CL of anders wat verder komen in de EL. En je hebt een eigen jeugdopleiding die super belangrijk is, een scouting die de juiste spelers moet zien te vinden (jaja ze kopen ze zelf niet, dat weet ik nou wel :mrgreen: ).

Kortom, er verandert niet zo gek veel behalve dat PSV op de reset knop heeft gedrukt. En de vraag is, hoe ga je weer opbouwen nu. Dat is het enige wat voor mij eigenlijk telt want de keuzes die gemaakt moeten gaan worden zijn immens belangrijk. Niet alleen omdat de reset knop is ingedrukt, niet alleen omdat je dit seizoen gewoon kampioen kan worden en niet alleen omdat je er volgend seizoen in dat kei belangrijke seizoen er vanaf dag 1 moet staan. Het is het hele plaatje bij elkaar. Dat en alleen dat moet PSV weer stabiel maken, sportief succesvol tot zoverre dat kan, een financiële huishouding die in control is.

Maar je gaat straks in de zomer gewoon weer tegen dezelfde uitdagingen (of problemen, geef het een naam) lopen hoor. En misschien nog wel 2x zo hard omdat er zo gruwelijk veel moet gebeuren. Prima als jij of iemand anders achter die keuze staat. Ik zelf heb er best een naar gevoel over om eerlijk te zijn. Puur omdat de eerst stappen en/of signalen die gezet zijn of juist niet gezet zijn mij niet heel positief stemmen. Er moet echt wel heel veel gaan gebeuren, daadwerkelijk daden dus ipv woorden, voor ik weer in die fijne PSV flow terecht kom. Ik laat me zeker verrassen maar ik ben wel enorm voorzichtig zoals je merkt. :neh:
Ik weet niet wat je referentiekader is, maar als je zegt dat er niet zo gek veel verandert behalve dat PSV op de resetknop heeft gedrukt, dan denk ik dat je de recente trends in het voetbal totaal uit het oog bent verloren, of dat je de huidige staat van PSV niet helemaal in die context kan plaatsen. De club is niet alleen behoorlijk ziek op het moment, maar we worden links en rechts voorbijgelopen. De Premier League is het voetbal vakkundig aan het opblazen. Spelers die voor PSV interessant zijn, vertrekken tegenwoordig liever naar de hekkensluiter van Engeland, of desnoods naar het tweede niveau daar. Toptalenten in Zuid-Amerika maken steeds vaker de stap naar de VS of Brazilië. Onze verwachtingen blijven precies hetzelfde, maar het wordt steeds moeilijker om daaraan te voldoen.

De uitdagingen voor PSV zijn niet alleen hetzelfde, maar worden eigenlijk steeds zwaarder en dat ligt niet alleen aan PSV zelf. Ik ben er dus ook lang niet zo gerust op dat we het wel eventjes kunnen omdraaien door een scouting die de juiste spelers moet zien te vinden, wat dat ook mag betekenen. Er is een groeiend gat tussen wat we als supporters graag willen en wat PSV realistisch gezien voor elkaar kan krijgen. Dat betekent niet dat het einde verhaal is voor de club, maar wel dat heel veel mensen dingen beter in perspectief moeten gaan zetten.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik ben het wel met [mention]Juancho[/mention] eens dat de zomerperiode niet eens veel gemakkelijker gaat zijn. Ja er komen meer spelers beschikbaar maar er zijn ook meer clubs op zoek. Waarschijnlijk zelfs meer clubs met meer geld. Als ik dit jaar als voorbeeld neem (dikke plusjes voor John) dan hebben we echt 3x onze eerste keuze kunnen halen (aanname) en is Luuk redelijk eenvoudig geweest en bleek Xavi pas echt de hoofdprijs toen hij voor 5 jaar tekende maar was bv Benitez het voorbeeld hoe PSV het zou moeten doen. Maar dit soort transfers lukken niet altijd maar hoe meer je betaalt hoe meer kans je hebt als heel het traject klopt.

Iets wat nog te weinig voorbij gekomen is maar wat ik zelf heel logisch vind is dat hoe meer variabelen je hebt des te moeilijker het is om alles bij elkaar te laten passen. Simpel voorbeeld, stel je hebt 2 top opties voor rechtsbuiten, 1 kost 10 miljoen en de ander is transfervrij. Dan kan er een moment komen dat je moet wachten op de transfervrije speler terwijl je voor andere posities ook die afweging moet maken. Hoe meer posities open, hoe meer variabelen en onzekerheid. Hetzelfde met het uitblijven van opties tot koop. Dan ben je afhankelijker zit je niet in de driving seat. Had je een optie van desnoods 5 a 10 miljoen op Hazard dan had je altijd de macht gehad om die keuze te maken.

Maar het is wat het is en we hebben 8 maanden geleden gezien dat als er een plan ligt het heel snel kan gaan. Ik vertrouw in de kracht van de voorbereiding , niet bij Brands (dit was niet goed genoeg), maar wel bij Stewart.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Zomer en winter Windows zijn onvergelijkbaar. De winter is veel koortsachtiger, zeker met het afgelopen WK waarbij weer hypes zijn ontstaan, was dit een winter waarin ontzettend veel is gebeurd. Ook als je naar de afgelopen transferzomer van PSV kijkt; Xavi en Benitez waren in de winter onhaalbaar geweest (want niet transfervrij), Luuk idem want uitgeleend aan Barca. Voor Gakpo stond Leeds op de stoep met 30 mil en wilde Noni graag terug naar Engeland maar gaf Brands aan dat er pas bij 40mil gepraat kon worden. Voor Cody kwam in de winter opeens razendsnel Liverpool en Noni kon aansluiten in de transferpolonaise van Chelsea.

Nee de zomer en winter zijn imo totaal onvergelijkbaar. De zomer zijn de transfers van de lange adem (al vroegtijdig contact gelegd, spelers die transfervrij komen, huurperiodes doen aflopen waardoor spelers weer beschikbaar komen) daar de winter gewoon koortsachtige, hype transfers zijn. Ik durf er ook wel een tientje op in te zetten dat als Feyenoord vorig jaar niet achter Veerman aan zat dat PSV hem pas afgelopen zomer had gehaald.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 01 Feb 2023, 21:20 Zomer en winter Windows zijn onvergelijkbaar. De winter is veel koortsachtiger, zeker met het afgelopen WK waarbij weer hypes zijn ontstaan, was dit een winter waarin ontzettend veel is gebeurd. Ook als je naar de afgelopen transferzomer van PSV kijkt; Xavi en Benitez waren in de winter onhaalbaar geweest (want niet transfervrij), Luuk idem want uitgeleend aan Barca. Voor Gakpo stond Leeds op de stoep met 30 mil en wilde Noni graag terug naar Engeland maar gaf Brands aan dat er pas bij 40mil gepraat kon worden. Voor Cody kwam opeens razendsnel Liverpool en Noni kon aansluiten in de transferpolonaise van Chelsea.

Nee de zomer en winter zijn imo totaal onvergelijkbaar. De zomer zijn de transfers van de lange adem (al vroegtijdig contact gelegd, spelers die transfervrij komen, huurperiodes doen aflopen waardoor spelers weer beschikbaar komen) daar de winter gewoon koortsachtige, hype transfers zijn. Ik durf er ook wel een tientje op in te zetten dat als Feyenoord vorig jaar niet achter Veerman aan zat dat PSV hem pas afgelopen zomer had gehaald.
Het zal zeker iets schelen, maar niet zoveel dat er nu niets gedaan kon worden in mijn ogen. Maar prima iedereen zijn eigen mening en we gaan het resultaat toch pas over 6 a 7 maanden zien. Wel leuk om dit nu al te bespreken en straks terug te lezen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ykhim wrote: 01 Feb 2023, 20:45
Juancho wrote: 01 Feb 2023, 20:26Wat vooral moet veranderen is hoe PSV het budget besteed en hoe de processen gaan lopen en met welke personen.. Dat is en zal hoop ik anders zijn dan andere jaren. Maar verder verandert het niet zoveel, PSV moet het geld simpelweg slimmer en beter uitgeven. Feitelijk beginnen we straks weer op nul. We hebben vast een leuk potje geld, we zitten nou eenmaal als club in een vijver die lastig is, je hebt te maken met salarissen, tekenbonussen, makelaars fee's, het misschien wel een keer halen van de CL of anders wat verder komen in de EL. En je hebt een eigen jeugdopleiding die super belangrijk is, een scouting die de juiste spelers moet zien te vinden (jaja ze kopen ze zelf niet, dat weet ik nou wel :mrgreen: ).

Kortom, er verandert niet zo gek veel behalve dat PSV op de reset knop heeft gedrukt. En de vraag is, hoe ga je weer opbouwen nu. Dat is het enige wat voor mij eigenlijk telt want de keuzes die gemaakt moeten gaan worden zijn immens belangrijk. Niet alleen omdat de reset knop is ingedrukt, niet alleen omdat je dit seizoen gewoon kampioen kan worden en niet alleen omdat je er volgend seizoen in dat kei belangrijke seizoen er vanaf dag 1 moet staan. Het is het hele plaatje bij elkaar. Dat en alleen dat moet PSV weer stabiel maken, sportief succesvol tot zoverre dat kan, een financiële huishouding die in control is.

Maar je gaat straks in de zomer gewoon weer tegen dezelfde uitdagingen (of problemen, geef het een naam) lopen hoor. En misschien nog wel 2x zo hard omdat er zo gruwelijk veel moet gebeuren. Prima als jij of iemand anders achter die keuze staat. Ik zelf heb er best een naar gevoel over om eerlijk te zijn. Puur omdat de eerst stappen en/of signalen die gezet zijn of juist niet gezet zijn mij niet heel positief stemmen. Er moet echt wel heel veel gaan gebeuren, daadwerkelijk daden dus ipv woorden, voor ik weer in die fijne PSV flow terecht kom. Ik laat me zeker verrassen maar ik ben wel enorm voorzichtig zoals je merkt. :neh:
Ik weet niet wat je referentiekader is, maar als je zegt dat er niet zo gek veel verandert behalve dat PSV op de resetknop heeft gedrukt, dan denk ik dat je de recente trends in het voetbal totaal uit het oog bent verloren, of dat je de huidige staat van PSV niet helemaal in die context kan plaatsen. De club is niet alleen behoorlijk ziek op het moment, maar we worden links en rechts voorbijgelopen. De Premier League is het voetbal vakkundig aan het opblazen. Spelers die voor PSV interessant zijn, vertrekken tegenwoordig liever naar de hekkensluiter van Engeland, of desnoods naar het tweede niveau daar. Toptalenten in Zuid-Amerika maken steeds vaker de stap naar de VS of Brazilië. Onze verwachtingen blijven precies hetzelfde, maar het wordt steeds moeilijker om daaraan te voldoen.

De uitdagingen voor PSV zijn niet alleen hetzelfde, maar worden eigenlijk steeds zwaarder en dat ligt niet alleen aan PSV zelf. Ik ben er dus ook lang niet zo gerust op dat we het wel eventjes kunnen omdraaien door een scouting die de juiste spelers moet zien te vinden, wat dat ook mag betekenen. Er is een groeiend gat tussen wat we als supporters graag willen en wat PSV realistisch gezien voor elkaar kan krijgen. Dat betekent niet dat het einde verhaal is voor de club, maar wel dat heel veel mensen dingen beter in perspectief moeten gaan zetten.
Ok, maar het is wel zo dat de jeugdopleiding steeds meer de levensader van PSV is geworden. Zie Gakpo, Madueke, Malen, Bergwijn, Depay, etc, en Dan nu Bakayoyo. Zowel sportief als financieel kunnen we daarmee een gezonde voetbalclub zijn die meedoet voor de prijzen, tevens in Europa goed kan scoren. Er zijn zoveel teams van gelimiteerd budget geweest die top prestaties hebben geleverd…, maar daar zit wel een ijzersterk beleid achter. Wellicht dat we daar met alle wijsheid van nu, de juiste mensen aan het roer (Ruud?), en een gebalanceerde financiële huishouding (voorlopig..?) eindelijk eens naar toe kunnen gaan werken. Eigen jeugd, eigen identiteit, aangevuld met toppers uit Nederland/België en een groep Latino’s, ergens nog een verdwaalde Koreaan of Ivoriaan erbij en dan presteren, op gemoedelijke wijze, zo hoort het te zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 01 Feb 2023, 20:39
Menno1 wrote: 01 Feb 2023, 20:35 kan je maar 1x uitgeven: ga je voor een Fernandez die je 15 miljoen kost plus flink doorverkoop, met in gedachten nemend dat we maar een paar spelers boven de 30 miljoen ooit hebben verkocht en het Bruma debacle nog in gedachten? Of spreid je het risico en ga je voor 3-4 spelers a 4-5 miljoen per stuk, met het risico dat het alle 3-4 net niet spelers zijn.

Er is geen antwoord wat het goede is. Al denk ik dat de dagen dat we 10 miljoen plus uitgeven aan 1 speler wel voorlopig voorbij zijn als we de afschrijvingen naar beneden willen halen.
Klopt beste Menno en het is een open kaart discussie he want wat ga je doen. Heel interessant onderwerp. Welke leeftijdscategorie, haal je alsnog ervaring wat misschien fors op je salarislasten inhakt? Haal je toch die ene glasbak als die kans voorbij komt (als we Brands moeten geloven niet). Of probeert PSV met de zogenaamde Veerman/Sangare transfers de selectie te versterken? Bedragen van 4-8 miljoen bijv. Ik had daar graag alvast een een start mee gezien deze winter want de situatie nu en straks is wat dat betreft niet zo gek veel anders. Je hebt vooral heel veel minder tijd.
Dat ligt aan een paar factoren: beschikbaarheid oa maar ook aan Stewart die moet nog beginnen. Ik denk dat PSV overal wel open voor stond, maar dat ze vooral op zoek waren naar een pleister voor het huidige seizoen, om zo Stewart een redelijk gevulde portemonnee mee te geven voor in de zomer. Daar valt wat voor te zeggen. hoe het uitpakt weet niemand en ik ben niet over enthousiast over de pleisters, maar begrijp ook dat het heel anders had kunnen lopen als bijvoorbeeld Tsyganov (koop) wel had gehapt of dat het niveau huurlingen hoger lag (Memphis, Danjuma)

Je hebt ook pech dat er geen groot toernooi is deze zomer waar je spelers mee kan lokken. Je kan niet zeggen tegen een Danjuma: kom bij ons, dan speel je je in de kijker voor deze zomer als er een WK/EK is. de Nations League is simpelweg minder interessant lijkt mij.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus wrote: 01 Feb 2023, 21:23
Sensation wrote: 01 Feb 2023, 21:20 Zomer en winter Windows zijn onvergelijkbaar. De winter is veel koortsachtiger, zeker met het afgelopen WK waarbij weer hypes zijn ontstaan, was dit een winter waarin ontzettend veel is gebeurd. Ook als je naar de afgelopen transferzomer van PSV kijkt; Xavi en Benitez waren in de winter onhaalbaar geweest (want niet transfervrij), Luuk idem want uitgeleend aan Barca. Voor Gakpo stond Leeds op de stoep met 30 mil en wilde Noni graag terug naar Engeland maar gaf Brands aan dat er pas bij 40mil gepraat kon worden. Voor Cody kwam opeens razendsnel Liverpool en Noni kon aansluiten in de transferpolonaise van Chelsea.

Nee de zomer en winter zijn imo totaal onvergelijkbaar. De zomer zijn de transfers van de lange adem (al vroegtijdig contact gelegd, spelers die transfervrij komen, huurperiodes doen aflopen waardoor spelers weer beschikbaar komen) daar de winter gewoon koortsachtige, hype transfers zijn. Ik durf er ook wel een tientje op in te zetten dat als Feyenoord vorig jaar niet achter Veerman aan zat dat PSV hem pas afgelopen zomer had gehaald.
Het zal zeker iets schelen, maar niet zoveel dat er nu niets gedaan kon worden in mijn ogen. Maar prima iedereen zijn eigen mening en we gaan het resultaat toch pas over 6 a 7 maanden zien. Wel leuk om dit nu al te bespreken en straks terug te lezen.
O nee hoor, daar ben ik het wel mee eens, maar voo de positie waar PSV zit op de voetbal-ladder is er in de zomerwindow doorgaans veel meer mogelijk.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Sensation wrote: 01 Feb 2023, 21:20 Zomer en winter Windows zijn onvergelijkbaar. De winter is veel koortsachtiger, zeker met het afgelopen WK waarbij weer hypes zijn ontstaan, was dit een winter waarin ontzettend veel is gebeurd. Ook als je naar de afgelopen transferzomer van PSV kijkt; Xavi en Benitez waren in de winter onhaalbaar geweest (want niet transfervrij), Luuk idem want uitgeleend aan Barca. Voor Gakpo stond Leeds op de stoep met 30 mil en wilde Noni graag terug naar Engeland maar gaf Brands aan dat er pas bij 40mil gepraat kon worden. Voor Cody kwam in de winter opeens razendsnel Liverpool en Noni kon aansluiten in de transferpolonaise van Chelsea.

Nee de zomer en winter zijn imo totaal onvergelijkbaar. De zomer zijn de transfers van de lange adem (al vroegtijdig contact gelegd, spelers die transfervrij komen, huurperiodes doen aflopen waardoor spelers weer beschikbaar komen) daar de winter gewoon koortsachtige, hype transfers zijn. Ik durf er ook wel een tientje op in te zetten dat als Feyenoord vorig jaar niet achter Veerman aan zat dat PSV hem pas afgelopen zomer had gehaald.
Dat tientje wil ik dan wel makkelijk verdienen want Pröpper was gestopt dus er was een vacature en geld. Dus ook als Feyenoord niet achter Veerman aan had gezeten, of in ieder geval niet zo publiekelijk, was Veerman nog steeds vorig jaar in de winter gekomen. Je kan ook het risico niet nemen om te wachten met een speler want er kan altijd zo opeens een andere club doorheen fietsen zoals wij hebben laten zien.

Dokken Sensation! :money:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

loginnaam wrote: 01 Feb 2023, 21:41
Sensation wrote: 01 Feb 2023, 21:20 Zomer en winter Windows zijn onvergelijkbaar. De winter is veel koortsachtiger, zeker met het afgelopen WK waarbij weer hypes zijn ontstaan, was dit een winter waarin ontzettend veel is gebeurd. Ook als je naar de afgelopen transferzomer van PSV kijkt; Xavi en Benitez waren in de winter onhaalbaar geweest (want niet transfervrij), Luuk idem want uitgeleend aan Barca. Voor Gakpo stond Leeds op de stoep met 30 mil en wilde Noni graag terug naar Engeland maar gaf Brands aan dat er pas bij 40mil gepraat kon worden. Voor Cody kwam in de winter opeens razendsnel Liverpool en Noni kon aansluiten in de transferpolonaise van Chelsea.

Nee de zomer en winter zijn imo totaal onvergelijkbaar. De zomer zijn de transfers van de lange adem (al vroegtijdig contact gelegd, spelers die transfervrij komen, huurperiodes doen aflopen waardoor spelers weer beschikbaar komen) daar de winter gewoon koortsachtige, hype transfers zijn. Ik durf er ook wel een tientje op in te zetten dat als Feyenoord vorig jaar niet achter Veerman aan zat dat PSV hem pas afgelopen zomer had gehaald.
Dat tientje wil ik dan wel makkelijk verdienen want Pröpper was gestopt dus er was een vacature en geld. Dus ook als Feyenoord niet achter Veerman aan had gezeten, of in ieder geval niet zo publiekelijk, was Veerman nog steeds vorig jaar in de winter gekomen. Je kan ook het risico niet nemen om te wachten met een speler want er kan altijd zo opeens een andere club doorheen fietsen zoals wij hebben laten zien.

Dokken Sensation! :money:
Ach, ik zie het al, de zin “bij wijze van spreken” was compleet weggevallen in m’n post… :mrgreen:
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Sensation wrote: 01 Feb 2023, 21:43
loginnaam wrote: 01 Feb 2023, 21:41

Dat tientje wil ik dan wel makkelijk verdienen want Pröpper was gestopt dus er was een vacature en geld. Dus ook als Feyenoord niet achter Veerman aan had gezeten, of in ieder geval niet zo publiekelijk, was Veerman nog steeds vorig jaar in de winter gekomen. Je kan ook het risico niet nemen om te wachten met een speler want er kan altijd zo opeens een andere club doorheen fietsen zoals wij hebben laten zien.

Dokken Sensation! :money:
Ach, ik zie het al, de zin “bij wijze van spreken” was compleet weggevallen in m’n post… :mrgreen:
No backsies! Tientje graag! :mrgreen:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Goede en mooie discussie mannen! Er staat PSV natuurlijk ook enorm veel te wachten waarbij de druk er behoorlijk op ligt bij Brands, Steward en de RvC. Ik kom later nog even terug op wat genoemde punten uit posts hierboven (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

"Onze salarissen zijn in vijf jaar gestegen van 37 naar 63 miljoen euro per jaar. Er kwam te veel stress op onze transferpolitiek. Druk die niet meer gezond was", legde Brands uit, waarmee hij ook indirect verwees naar het vertrek van technisch directeur John de Jong, vorig jaar september.
63 miljoen aan salarissen in een selectie met vooral middelmaat. Bizar hoe dit zover heeft kunnen komen en mooi dat Marcel puin aan het ruimen is.
#simplythebest
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Bizar. Van mij mag de selectie ook gewoon krimpen. Is ie nu trouwens ook, en dat is prima.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Juancho wrote: 01 Feb 2023, 22:51 Er staat PSV natuurlijk ook enorm veel te wachten waarbij de druk er behoorlijk op ligt bij Brands, Steward en de RvC.
Eerst die vacature nog dan wel invullen: https://www.PSV.nl/PSV/club/organisatie/steward.htm
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 01 Feb 2023, 23:40 63 miljoen aan salarissen in een selectie met vooral middelmaat. Bizar hoe dit zover heeft kunnen komen en mooi dat Marcel puin aan het ruimen is.
En dan moet je je bedenken dat de salariskosten van Ajax het dubbele (!) van dat van PSV bedragen.
De salariskosten van Ajax zijn hoger dat die van PSV en Feyenoord samen:

RANGLIJST SALARISKOSTEN 2021/22

# CLUB SALARIS
1 Ajax 109.400.000
2 PSV 55.200.000
3 Feyenoord 48.200.000
4 AZ 23.100.000
5 FC Utrecht 18.500.000
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Robson de Souza wrote: 01 Feb 2023, 12:23 Hopelijk gaat Marcel samen met Stewart zorgen dat de PSG-clausule van Simons verdwijnt. Dan heb je voor volgend jaar direct een sterkhouder en garantie op tientallen miljoenen over enkele jaren. Ook zou dit direct een boost geven aan de supporters. Dus Marcel, maak ons blij.
Marcel leest hier dus mee lijkt mee. Absoluut een goede zaak. Overigens: mocht Simons een terugkeer naar PSG sowieso niet zin zitten dan is het natuurlijk een formaliteit en een lekkere positie vanuit Xavi, en eigenlijk ook Brands. Xavi krijgt zijn verdiende upgrade, Brands verdient een grote pluim en PSV heeft dan met zekerheid de "cashcow" (sorry, daar is ie weer) die Simons zou moeten zijn op het veld staan. Hopelijk gaat het lukken.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heeft er iemand een link naar zijn verhaal?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

[mention]Juancho[/mention] Ik wil wel eens je kijk op een concreet voorbeeld als metafoor. Als je een huis koopt waar gebreken zijn, bijvoorbeeld wat lekkages, repareer je dan eerst de lekkages of laat je dat even voor wat het is en begin je met het verbouwen van je badkamer? Ik denk dat we het erover eens zijn dat je moeilijk in 1x het hele huis naar je wensen kan maken. Zie dat als metafoor om het herbouwen te verspreiden over meerdere Windows. Daarin geef ik je dus gelijk. Maar ga jij al beginnen met het opbouwen als het nog zo lek als een mandje is? Of repareer je eerst alle gebreken, spaar je egen en ga je dan opbouwen?
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

RIO wrote: 02 Feb 2023, 09:13 Heeft er iemand een link naar zijn verhaal?
Bedoel je dat interview
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

Interview met Marcel.

User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Over de window

- Hazard was 18u 's avonds pas rond.
- PvA was 4 minuten voor de deadline rond.
- PvA willen ze 1,5 jaar houden en ze hopen dat Hazard uiteindelijk ook langer kan blijven.
- Transfer van Gakpo zagen ze zeker aankomen, transfer van Madueke niet totdat Chelsea met geld ging smijten.
- PSV wilde Vertessen graag verhuren omdat hij te vaak op de bank zit.
- Ruud wilde heel graag een extra spits aangezien we daar alleen De Jong hebben.
- Marcel verwoordt heel netjes dat het er financieel heel slecht voor stond, hij noemt het vaak mislopen van CL als oorzaak.
- Toon is niks te verwijten > corona
- PSV heeft na deze window weer een sterke basis financieel gezien.
- Marcel vindt het jammer dat er zoveel kwaliteit is vertrokken maar het gaf de ruimte om de club weer financieel gezond te maken.
- PSV had een rustige window voorzien waardoor Brands het zelf wilde doen. Dit viel alleen een beetje tegen.
- Gesproken met Steinsson en Stewart. Ze hebben gekozen voor ervaring ipv 'talent' Steinsson.
- Toen Stewart concreet benaderd en iedereen was erg positief. Familie is PSV-fan, sterk netwerk (in VS), geen te groot ego en het is een harde werker.
- Amerikaanse markt is erg interessant
- Hij vindt het belangrijk om in gesprek te gaan met fans en media gezien de situatie van PSV.
- Hij sprak niet over Bakayoko maar hij gaf wel aan dat je op een gegeven moment spelers en kwaliteit moet behouden. Ze hebben nog wat transfers tegengehouden.
- Waarom niet meteen een vervanger van Gakpo? Tsygankov wilde ze kopen maar kwam niet, andere spelers wilde ook niet komen in de winter. Uiteindelijk voor huren gekozen.
- El Ghazi werd in de zomer gehaald als eventuele vervanger van Gakpo.
- Erg belangrijk dat we komende jaren weer CL halen. Met Stewart wordt een nieuwe koers gevaren waar ze deze winter mee zijn gestart.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Laten we hopen dat de keuze voor Stewart de juiste is geweest. Tijd voor vuurwerk in de zomer. En jammer dat ze eigenlijk niet echt diep ingaan op de financiële situatie, wat een soort van beloofd is. Het blijft nu heel oppervlakkig met enkele dooddoeners als missen CL en corona. Al viel dat ook wel te verwachten van het eigen clubkanaal, zeker als je het gaat bespreken tijdens een rondje wandelen door de bossen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Toch wel opvallend dat het over uitgaande transfers ging en Brands zei “we hebben er ook wel een aantal tegen kunnen houden”, jammer dat Maddy daar niet op doorging maar er overheen praatte. Was wel benieuwd over wie dat dan zou gaan. Bakayoko is obvious, maar wie nog meer? En aan het einde nog over vervanging Cody “er waren een aantal spelers die we wilden kopen, dat lukte niet dus moesten we korte termijn denken maar allicht dat zij van de zomer weer op het lijstje komen”, Tsja, dan willen we toch namen horen?! Was wel open over Tsygankov, en in VI al over Memphis, maar dat zijn beide geen jongens die van de zomer haalbaar zullen zijn, dus toch benieuwd wie dan wel..
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 03 Feb 2023, 21:55 Toch wel opvallend dat het over uitgaande transfers ging en Brands zei “we hebben er ook wel een aantal tegen kunnen houden”, jammer dat Maddy daar niet op doorging maar er overheen praatte. Was wel benieuwd over wie dat dan zou gaan. Bakayoko is obvious, maar wie nog meer? En aan het einde nog over vervanging Cody “er waren een aantal spelers die we wilden kopen, dat lukte niet dus moesten we korte termijn denken maar allicht dat zij van de zomer weer op het lijstje komen”, Tsja, dan willen we toch namen horen?! Was wel open over Tsygankov, en in VI al over Memphis, maar dat zijn beide geen jongens die van de zomer haalbaar zullen zijn, dus toch benieuwd wie dan wel..
Drommel is ook bekend toch? Everton dat Branthwaite elders wilde stallen?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Denk wel dat we blij mogen zijn met Brands aan het roer. Heb afgelopen transferperiode en in het verleden (imo terecht) kritiek op hem gehad en hij zal zeker niet alles goed doen maar hij is volgens mij een echte leider en niet bang om impopulaire beslissingen te nemen. En we zitten/zaten in een fase dat je daar niet voor weg komt. Ik kan me aan de verkopende kant dan ook vinden in zijn verhaal al had hij wel beter moeten anticiperen op de verkopen. Dat gezegd hebbende heb ik wel het idee dat het vizier op de toekomst gaat. Met de aanstelling van Stewart hebben we een ervaren en sterke voetbalman waar ik in elk geval alle vertrouwen in heb. Nu zorgen dat we het komend half jaar goed doorkomen en dan kan Brands verder bouwen aan een gezonde en vooral toekomst bestendige club.
Post Reply