11 Sir Tinus wrote: ↑02 Feb 2023, 12:40
Het eerste vooruitblikje is altijd het leukste, zeker ook om terug te kijken over 6 maanden, maar er is heel veel onduidelijkheid omdat we tig (ver)huurlingen hebben. Toch een paar aannames;
- PSV kan/wil Jarred kopen voor het seizoen klaar is
- Xavi blijft nog een jaar, evenals Bakayoko, omdat er nieuwe contracten klaar liggen
----------------------------------------------Benitez-----------------------------------------------
-------------------------------------------(Drommel)--------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
------
Vacature--------
Vacature--------------------Jarred-----------Mauro-----------
------(Mwene)----------(Teze)---------------------(Obispo)--------(
Vacature)-----
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------Gutiérrez------------------Veerman-----------------------------
---------------------------(
Vacature)--------------(
Vacature)------------------------------
-----------------------------------------------Xavi--------------------------------------------------
-----------------------------------------------(Til)---------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------
Vacature------------------Luuk(C)-----------------------
Vacature------------
--------(Bakayoko)--------------(
Vacature)-------------------(El Ghazi)-------------
Ik ben geen scout en heb zeker geen lijsten met interessante namen/vervangers. Ik kijk wel naar profiel en met een gevulde beurs zou je op basis van profiel nieuwe spelers kunnen halen en niet op basis van 'buitenkansjes' etc. Ik kies voor een selectie van 22 spelers waarvan de kern 15 a 16 spelers is die minimaal 25 wedstrijden spelen per jaar.
In totaal
8 aankopen waarvan minimaal 4 a 5x basis, 2x kern en 2x voor erbij. Met het (al dan niet tijdelijk) uitzwaaien voor alle spelers die nu niet in het zwart staan moet er minimaal 40 miljoen vrijgespeeld kunnen worden voor die 8 aankopen. De rest kan met jeugd opgevuld worden om de nieuwe lichting van Jong PSV ook perspectief te kunnen blijven bieden.
Verdediging
Met het behoud van eigen jeugd (Obispo-Teze-Mauro) hebben we relatief goedkope spelers die wel de nodige ervaring hebben maar ook allemaal multi inzetbaar zijn. Ik vind ze persoonlijk alle 3 goed genoeg voor PSV maar wellicht niet allemaal als basisspeler. Als je het hebt over een jong talentvol talent die goed genoeg is om er meteen te staan dan staat er JARRED in de sterren geschreven. Een absolute no-brainer en ik verwacht dat PSV hem vast gaat leggen. Ramalho en Boscagli worden dan ietwat overbodig. Wat we dan nodig hebben is heel simpel;
een ervaren CV met basiskwaliteiten en een
onbetwistbare basis RB.
Middenveld
Sangaré heeft heel veel kwaliteiten die we niet kunnen opvangen maar met een Zerrouki (ik ben echt groot voorstander) haal je een speler die de ED kent, betaalbaar is, waarde vertegenwoordigd en bij Guti en Veerman past. Dan heb je er weer
3 basiswaardige spelers voor 2 posities en dat hoort bij het ambitie niveau van PSV. Daarachter hebben we jeugdspelers die het nog nooit hebben laten zien op dat niveau. Hier mag dus nog minimaal
een jonge talentvolle speler bij die rustig gebracht kan worden achter de eerste drie. Xavi op het middenveld is een optie maar dan wel als we goede buitenspelers halen. Til vind ik heel bruikbaar maar is niet perse basisspeler.
Aanval
Ik hoop met alles wat ik heb dat Hazard die speler gaat zijn die ik denk dat hij kan zijn. Want dat zou een speler zijn die óók ervaring toe voegt aan een jong team maar ook iemand die standaard situaties kan nemen en in de kleine ruimte kan spelen. Zou een dure kunnen worden maar hoeft niet perse. Hij zou een
basiswaardige linksbuiten kunnen zijn. Daarnaast zou een succesvolle huur van Fabio Silva ook uitkomst kunnen bieden. Wie weet is hij ook bruikbaar op de flanken en heb je ineens die
multifunctionele aanvaller achter Luuk die hem ook kan vervangen. Het is nog te vroeg om te oordelen maar het begin is er wel. Dan blijft er over, de aankoop der aankopen. Een
basiswaardige rechtsbuiten die beter is dan Bakayoko, diepgang heeft, waarde vertegenwoordigd, talentvol is met hoge upside en bij voorkeur óók van links kan komen. Die is er normaal gesproken niet te vinden maar met een volle beurs, een nieuwe TD en 3 a 4 maanden voorbereiding hoop ik dat die er wel is.
Als ik het dan op som dan is het dus eigenlijk niet zo spannend. Jarred, Zerrouki, Fabio Silva, Hazard + rechtsback + ervaren CV en de belangrijke rechtsbuiten. Easy peasy.