Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 01 Feb 2023, 12:49 Ik heb het vermoeden dat Brands erop doelt dat bijvoorbeeld de (top van de) scouting niet unaniem was. Wie weet waren er daar wel grote vraagtekens over Bruma en Baumgartl. Dat lijkt mij zelfs logischer dan dat ze het in de directie niet eens zijn geweest.
Dat Brands het niet eens was met hoe PSV handelde was al duidelijk toch?
Gaf in zijn Everton een interview waar hij gewoon aangaf dat er spelers werden gehaald zoals de Australiërs die nooit op een scoutingslijst hebben gestaan. Hij vond dat gewoon slecht beleid, en terecht.

Maar Guus Til is dus ook gehaald op voorspraak van Ruud van Nistelrooij. Dat vond ik dan ook wel opvallend.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 02 Feb 2023, 09:19 Stel dat zowel Van Aanholt als Hazard meerwaarde blijken te zijn en je kunt hun vastleggen dan heb je al twee topaanwinsten die al gewend zijn.
Kijkend naar de keepers: Benitez is onbetwist. Derde keeper is Waterman. Vertrekt Drommel dan haal je daar een vervanger voor, dat zal waarschijnlijk een transfervrije keeper zijn die een minder salaris heeft.
Van Aanholt blijft als hij bevalt zeker nog een jaar. Dan heb je met Van Aanholt-Mauro-Oppegard al voldoende bezetting op linksback, waar Mauro ook (zelfs als basisspeler) als rechtsback uit de voeten kan. Mwene, Ramalho en misschien wel Boscagli zullen vertrekken in de zomer en Gerrit willen we vastleggen.
Als dat zo is dan zou je Teze, Gerrit en Obispo houden als centrale verdedigers en moet er daar een ervaren topper bij. Op rechtsback hebben we ook een upgrade nodig, die samen met Sambo mag strijden voor een basissplaats.
Op het middenveld hebben we nog veel keuze. Sangaré zal vertrekken, daar moet een goede 6 voor in plaats komen. Wat mij betreft heb je dan met Til, Veerman, Guti, Xavi en ook Ledezma en Saibari keuze genoeg. Idealiter zal de basis dan bestaan uit Veerman- Xavi en de nieuwe nummer 6.
Voorin heb je met Luuk een goede spits. Als Fabio Silva zich goed laat zien zal zijn huur verlengd worden en heb je qua spitsen al een goede bezetting. De vraag is dan of Hazard zal blijven en hoe Bakayoko zich de komende periode ontwikkelt. Als Hazard echt een meerwaarde is (wat ik wel verwacht) dan moet je die proberen te behouden. El Ghazi is een prima back-up speler. Daar zou dus nog een basiswaardige speler bij moeten. Liefst een speler die zowel op links als rechts zou kunnen spelen.

In het ideaalplaatje (als blijkt dat de drie huurlingen van de tweede seizoenshelft voldoen) zou je dan in de basis 3 of 4 wisselingen krijgen. Dat zou wat mij betreft goed te doen zijn. Echter als de huurlingen floppen dan wordt het echt een grondige renovatie.
Juist het aantrekken van een Van Aanholt valt absoluut niet te rijmen met het beleid om te snijden in salarissen. Die jongen verdient een godsvermogen in Turkije en we hebben met Mauro al een goede linksback. Hoge salarissen moeten alleen betaald worden voor jongens met absolute meerwaarde.

Ook al zou een Ramalho vertrekken (Boscagli lijkt me heel onwaarschijnlijk na zo'n blessure) dan gaat PSV echt niet investeren in Branthwaite en nóg een ervaren CV. Dan heb je met Teze, Obispo, Boscagli, Branthwaite en nog een CV veel te weinig rendement uit je salarissen/investeringen. Zeker gezien het feit dat Seelt en eventueel Van de Blaak een rol in de selectie kunnen vervullen.

Realistische verwachting is in mijn ogen dat we proberen met één CV door te selecteren en er twee aanvallende impulsen er bij te krijgen op de flanken. Daarnaast een vervanger van Sangaré indien hij vertrekt.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat betreft de verdediging voor komend jaar: als het aan mij ligt gaan ze meer CV's door selecteren; van het rijtje Ramalho, Obispo, Teze mogen er van mij minimaal 2 vertrekken, indien Branthwaite haalbaar is.

Hopelijk blijkt van Aanholt een directe meerwaarde voor ons elftal, dan kan je eindelijk een keer 2 goede backs opstellen met van Aanholt op links en Mauro op rechts. Daar zit al zoveel meer voetbal in dan Max en Teze op de backposities.
Mwene zou mogen vertrekken, maar kan ook nog prima als backup blijven, zeker omdat hij aan beide kanten kan spelen.

Wat mij betreft zou de verdediging qua spelers er dan volgend jaar zo uitzien:

LB: van Aanholt (backup Mwene)
RCV: aankoop (backup Teze)
LCV: Branthwaite (backup Boscagli)
RB: Mauro (backup Sambo)

Mocht de aankoop beter matchen met Boscagli, dan wordt Branthwaite backup.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Kolkmania wrote: 02 Feb 2023, 10:08 Juist het aantrekken van een Van Aanholt valt absoluut niet te rijmen met het beleid om te snijden in salarissen. Die jongen verdient een godsvermogen in Turkije en we hebben met Mauro al een goede linksback. Hoge salarissen moeten alleen betaald worden voor jongens met absolute meerwaarde.
Natuurlijk rijmt dat prima. Door Van Aanholt te halen weet je heel zeker dat je volgend jaar van het hoge salaris van Max af bent en ook de afschrijvingen een dreun naar beneden hebt kunnen geven. in de zomer kan je het heroverwegen wat je met Van Aanholt doet en dat zal mede afhangen van zijn prestaties.

Daarnaast zou het zo maar eens kunnen dat hij echt wat toe gaat voegen hoor. Op linksback. En dan Mauro op rechtsback.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Siemen wrote: 02 Feb 2023, 09:55 Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Zerrouki is een ander type dan Sangaré.
Zoals Pieter Zwart het onlangs duidelijk bracht:
De ene balafpakker is de andere niet. Dit type speler is grofweg in te delen in twee categorieën: de jagers en de beschermers.

Jagers zijn types als N'Golo Kanté en Ibrahim Sangaré. Middenvelders die net zolang achter de bal aanrennen tot ze hem terug in bezit hebben. Zij zijn zó gefixeerd op veroveren dat ze weinig oog hebben voor de ruimtes die ze achterlaten. Daarom presteert Kanté het beste met een speler als Danny Drinkwater of Jorginho naast zich: controleurs die in positie blijven.

Beschermers zijn types als Casemiro en Edson Álvarez. Middenvelders die vooral veroveren door slim positie in te nemen. Door al tijdens het aanvallen bezig te zijn met goed staan bij mogelijk balverlies. Verdedigend zullen zij ook niet zo snel als een jager hun zone verlaten. Daarom presteert Casemiro het beste met creatieve spelers als Toni Kroos, Luka Modric of Christian Eriksen naast zich: voetballers die hun intuïtie volgen. Daar moet een denker naast staan.
Zerrouki is een beschermer en zou daarom prima als defensieve middenvelder gebruikt kunnen worden, met de punt naar achteren of naast Veerman met de punt naar voren.
Waarbij Veerman aan Zerrouki een beter passende partner heeft dan aan Sangaré, ondanks dat Sangaré een hoger niveau heeft.
Last edited by Ren Höek on 02 Feb 2023, 10:52, edited 1 time in total.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wel eens met [mention]Kolkmania[/mention] . Het zou raar zijn als je in de salarissen wil snijden, maar vervolgens wel een Van Aanholt +1 miljoen salaris gaat geven. Stel hij speelt weinig is dat gewoon niet te doen.

Brands gaf ook al aan dat het een lastig verhaal gaat worden. Van Aanholt zal in ieder geval salaris moeten inleveren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 10:51
Siemen wrote: 02 Feb 2023, 09:55 Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Zerrouki is een ander type dan Sangaré.
Zoals Pieter Zwart het onlangs duidelijk bracht:
De ene balafpakker is de andere niet. Dit type speler is grofweg in te delen in twee categorieën: de jagers en de beschermers.

Jagers zijn types als N'Golo Kanté en Ibrahim Sangaré. Middenvelders die net zolang achter de bal aanrennen tot ze hem terug in bezit hebben. Zij zijn zó gefixeerd op veroveren dat ze weinig oog hebben voor de ruimtes die ze achterlaten. Daarom presteert Kanté het beste met een speler als Danny Drinkwater of Jorginho naast zich: controleurs die in positie blijven.

Beschermers zijn types als Casemiro en Edson Álvarez. Middenvelders die vooral veroveren door slim positie in te nemen. Door al tijdens het aanvallen bezig te zijn met goed staan bij mogelijk balverlies. Verdedigend zullen zij ook niet zo snel als een jager hun zone verlaten. Daarom presteert Casemiro het beste met creatieve spelers als Toni Kroos, Luka Modric of Christian Eriksen naast zich: voetballers die hun intuïtie volgen. Daar moet een denker naast staan.
Zerrouki is een beschermer en zou daarom prima als defensieve middenvelder gebruikt kunnen worden, met de punt naar achteren of naast Veerman met de punt naar voren.
Waarbij Veerman aan Zerrouki een beter passende partner heeft dan aan Sangaré, ondanks dat Sangaré een hoger niveau heeft.
Mooi stukje. Dank!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Snijden in salarissen is niet hetzelfde als dat er geen hoge salarissen meer geboden worden ;)
Het gaat Brands vooral om een betere verhouding tussen salaris en kwaliteit.

Maar als Van Aanholt wil blijven, dan zal hij inderdaad salaris moeten inleveren. Alleen al omdat hij door de Turkse regels daar netto veel meer overhoudt van zijn brutoloon, dat gaat PSV nooit compenseren.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 10:54 Snijden in salarissen is niet hetzelfde als dat er geen hoge salarissen meer geboden worden ;)
Het gaat Brands vooral om een betere verhouding tussen salaris en kwaliteit.

Maar als Van Aanholt wil blijven, dan zal hij inderdaad salaris moeten inleveren. Alleen al omdat hij door de Turkse regels daar netto veel meer overhoudt van zijn brutoloon, dat gaat PSV nooit compenseren.
Snijden in salarissen kan ook door meer Jong PSV toe te voegen ipv dure wisselspelers, en het inkrimpen van de A selectie. Die was met 28 veel te groot zolang er geen Corona is.

Overigens is dat precies de weg vooruit voor PSV mbt salarishuis. Spelers als van Aanholt, El Ghazi, Til mogen niet meer bij de grootverdieners horen.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dit seizoen vonden/vonden veel clubs dat ze bij aanvang van het seizoen ook veel spelers nodig zouden hebben vanwege het WK in november (en in mindere mate de onzekerheid van Corona in de winter)

Komend seizoen kan je daar al wat aan doen. Verder zoals al hierboven geschreven gaat het om salaris/kwaliteitsverhouding. Het zal nooit perfect zijn, maar bij PSV was dat wel heel erg scheef gegroeid. Tevens helpen meerdere spelers van onderaf ook in veel gevallen, maar daar doet PSV al behoorlijk aan.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 10:51
Siemen wrote: 02 Feb 2023, 09:55 Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Zerrouki is een ander type dan Sangaré.
Zoals Pieter Zwart het onlangs duidelijk bracht:
De ene balafpakker is de andere niet. Dit type speler is grofweg in te delen in twee categorieën: de jagers en de beschermers.

Jagers zijn types als N'Golo Kanté en Ibrahim Sangaré. Middenvelders die net zolang achter de bal aanrennen tot ze hem terug in bezit hebben. Zij zijn zó gefixeerd op veroveren dat ze weinig oog hebben voor de ruimtes die ze achterlaten. Daarom presteert Kanté het beste met een speler als Danny Drinkwater of Jorginho naast zich: controleurs die in positie blijven.

Beschermers zijn types als Casemiro en Edson Álvarez. Middenvelders die vooral veroveren door slim positie in te nemen. Door al tijdens het aanvallen bezig te zijn met goed staan bij mogelijk balverlies. Verdedigend zullen zij ook niet zo snel als een jager hun zone verlaten. Daarom presteert Casemiro het beste met creatieve spelers als Toni Kroos, Luka Modric of Christian Eriksen naast zich: voetballers die hun intuïtie volgen. Daar moet een denker naast staan.
Zerrouki is een beschermer en zou daarom prima als defensieve middenvelder gebruikt kunnen worden, met de punt naar achteren of naast Veerman met de punt naar voren.
Waarbij Veerman aan Zerrouki een beter passende partner heeft dan aan Sangaré, ondanks dat Sangaré een hoger niveau heeft.
Bedankt [mention]Ren Höek[/mention], Pieter Zwart wat dat betreft weer eens spot on.

Als je ons middenveld in moet vullen met de huidige PNV, dan is Zerrouki niet 1-op-1 de vervanger van Sangaré. Hij is dan de vervanger van Guti, omdat hij een speler is die de ruimte voor de verdediging bespeelt. Waarbij Zerrouki aan de bal in de opbouw vervolgens meer brengt dan Guti. Zie hem in die rol graag komen voor een acceptabel bedrag.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het eerste vooruitblikje is altijd het leukste, zeker ook om terug te kijken over 6 maanden, maar er is heel veel onduidelijkheid omdat we tig (ver)huurlingen hebben. Toch een paar aannames;
- PSV kan/wil Jarred kopen voor het seizoen klaar is
- Xavi blijft nog een jaar, evenals Bakayoko, omdat er nieuwe contracten klaar liggen


----------------------------------------------Benitez-----------------------------------------------
-------------------------------------------(Drommel)--------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
------Vacature--------Vacature--------------------Jarred-----------Mauro-----------
------(Mwene)----------(Teze)---------------------(Obispo)--------(Vacature)-----
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------Gutiérrez------------------Veerman-----------------------------
---------------------------(Vacature)--------------(Vacature)------------------------------
-----------------------------------------------Xavi--------------------------------------------------
-----------------------------------------------(Til)---------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------Vacature------------------Luuk(C)-----------------------Vacature------------
--------(Bakayoko)--------------(Vacature)-------------------(El Ghazi)-------------

Ik ben geen scout en heb zeker geen lijsten met interessante namen/vervangers. Ik kijk wel naar profiel en met een gevulde beurs zou je op basis van profiel nieuwe spelers kunnen halen en niet op basis van 'buitenkansjes' etc. Ik kies voor een selectie van 22 spelers waarvan de kern 15 a 16 spelers is die minimaal 25 wedstrijden spelen per jaar.

In totaal 8 aankopen waarvan minimaal 4 a 5x basis, 2x kern en 2x voor erbij. Met het (al dan niet tijdelijk) uitzwaaien voor alle spelers die nu niet in het zwart staan moet er minimaal 40 miljoen vrijgespeeld kunnen worden voor die 8 aankopen. De rest kan met jeugd opgevuld worden om de nieuwe lichting van Jong PSV ook perspectief te kunnen blijven bieden.

Verdediging
Met het behoud van eigen jeugd (Obispo-Teze-Mauro) hebben we relatief goedkope spelers die wel de nodige ervaring hebben maar ook allemaal multi inzetbaar zijn. Ik vind ze persoonlijk alle 3 goed genoeg voor PSV maar wellicht niet allemaal als basisspeler. Als je het hebt over een jong talentvol talent die goed genoeg is om er meteen te staan dan staat er JARRED in de sterren geschreven. Een absolute no-brainer en ik verwacht dat PSV hem vast gaat leggen. Ramalho en Boscagli worden dan ietwat overbodig. Wat we dan nodig hebben is heel simpel; een ervaren CV met basiskwaliteiten en een onbetwistbare basis RB.

Middenveld
Sangaré heeft heel veel kwaliteiten die we niet kunnen opvangen maar met een Zerrouki (ik ben echt groot voorstander) haal je een speler die de ED kent, betaalbaar is, waarde vertegenwoordigd en bij Guti en Veerman past. Dan heb je er weer 3 basiswaardige spelers voor 2 posities en dat hoort bij het ambitie niveau van PSV. Daarachter hebben we jeugdspelers die het nog nooit hebben laten zien op dat niveau. Hier mag dus nog minimaal een jonge talentvolle speler bij die rustig gebracht kan worden achter de eerste drie. Xavi op het middenveld is een optie maar dan wel als we goede buitenspelers halen. Til vind ik heel bruikbaar maar is niet perse basisspeler.

Aanval
Ik hoop met alles wat ik heb dat Hazard die speler gaat zijn die ik denk dat hij kan zijn. Want dat zou een speler zijn die óók ervaring toe voegt aan een jong team maar ook iemand die standaard situaties kan nemen en in de kleine ruimte kan spelen. Zou een dure kunnen worden maar hoeft niet perse. Hij zou een basiswaardige linksbuiten kunnen zijn. Daarnaast zou een succesvolle huur van Fabio Silva ook uitkomst kunnen bieden. Wie weet is hij ook bruikbaar op de flanken en heb je ineens die multifunctionele aanvaller achter Luuk die hem ook kan vervangen. Het is nog te vroeg om te oordelen maar het begin is er wel. Dan blijft er over, de aankoop der aankopen. Een basiswaardige rechtsbuiten die beter is dan Bakayoko, diepgang heeft, waarde vertegenwoordigd, talentvol is met hoge upside en bij voorkeur óók van links kan komen. Die is er normaal gesproken niet te vinden maar met een volle beurs, een nieuwe TD en 3 a 4 maanden voorbereiding hoop ik dat die er wel is.

Als ik het dan op som dan is het dus eigenlijk niet zo spannend. Jarred, Zerrouki, Fabio Silva, Hazard + rechtsback + ervaren CV en de belangrijke rechtsbuiten. Easy peasy.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 10:34
Kolkmania wrote: 02 Feb 2023, 10:08 Juist het aantrekken van een Van Aanholt valt absoluut niet te rijmen met het beleid om te snijden in salarissen. Die jongen verdient een godsvermogen in Turkije en we hebben met Mauro al een goede linksback. Hoge salarissen moeten alleen betaald worden voor jongens met absolute meerwaarde.
Natuurlijk rijmt dat prima. Door Van Aanholt te halen weet je heel zeker dat je volgend jaar van het hoge salaris van Max af bent en ook de afschrijvingen een dreun naar beneden hebt kunnen geven. in de zomer kan je het heroverwegen wat je met Van Aanholt doet en dat zal mede afhangen van zijn prestaties.

Daarnaast zou het zo maar eens kunnen dat hij echt wat toe gaat voegen hoor. Op linksback. En dan Mauro op rechtsback.
Ik heb het niet over de huur van dit jaar. Het gaat mij om het aantrekken van Van Aanholt op langere termijn. Dat zou in mijn ogen teveel geld kosten voor een speler die enkel in de breedte wat toevoegd.
Als hij hier voor een appel en een ei wil spelen dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar die verdient op dit moment (netto) echt gigantisch veel bij Galatasary waardoort ik die waarschijnlijkheid niet hoog acht.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik zie ons wel een poging doen voor vd Boomen. Vraag mij alleen af of hij niet teveel een type Veerman is, al dan niet iets verdedigender.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 02 Feb 2023, 12:47 Ik zie ons wel een poging doen voor vd Boomen. Vraag mij alleen af of hij niet teveel een type Veerman is, al dan niet iets verdedigender.
Ik zou na het seizoen graag zien dat we Guti laten gaan en Van Den Boomen laten komen als vervanger. Verdienen we nog geld en ik denk zelfs dat we er nog op vooruit gaan.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 02 Feb 2023, 12:47 Ik zie ons wel een poging doen voor vd Boomen. Vraag mij alleen af of hij niet teveel een type Veerman is, al dan niet iets verdedigender.
Is al wel 27 en in de zomer wordt hij 28. Ik verwacht ook wel dat er wat clubs in hem geïnteresseerd zijn. Ik heb via vrienden in Veldhoven gehoord dat er in de zomer al concrete interesse was maar hij lekker in Zuid-Frankrijk wilde blijven.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 10:51
Siemen wrote: 02 Feb 2023, 09:55 Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Zerrouki is een ander type dan Sangaré.
Zoals Pieter Zwart het onlangs duidelijk bracht:
De ene balafpakker is de andere niet. Dit type speler is grofweg in te delen in twee categorieën: de jagers en de beschermers.

Jagers zijn types als N'Golo Kanté en Ibrahim Sangaré. Middenvelders die net zolang achter de bal aanrennen tot ze hem terug in bezit hebben. Zij zijn zó gefixeerd op veroveren dat ze weinig oog hebben voor de ruimtes die ze achterlaten. Daarom presteert Kanté het beste met een speler als Danny Drinkwater of Jorginho naast zich: controleurs die in positie blijven.

Beschermers zijn types als Casemiro en Edson Álvarez. Middenvelders die vooral veroveren door slim positie in te nemen. Door al tijdens het aanvallen bezig te zijn met goed staan bij mogelijk balverlies. Verdedigend zullen zij ook niet zo snel als een jager hun zone verlaten. Daarom presteert Casemiro het beste met creatieve spelers als Toni Kroos, Luka Modric of Christian Eriksen naast zich: voetballers die hun intuïtie volgen. Daar moet een denker naast staan.
Zerrouki is een beschermer en zou daarom prima als defensieve middenvelder gebruikt kunnen worden, met de punt naar achteren of naast Veerman met de punt naar voren.
Waarbij Veerman aan Zerrouki een beter passende partner heeft dan aan Sangaré, ondanks dat Sangaré een hoger niveau heeft.
Een middenveld met Zerrouki, Veerman en Simons is echt heel mooi in balans. Waarbij we met Guti, Til en Ledezma mogelijkheden hebben om daar verschillende smaken aan toe te voegen, afhankelijk van het strijdplan en tegenstander.
Door de buffer die we hebben gecreëerd door de verkopen zou je eigenlijk een principeakkoord moeten sluiten met Twente. Zij een garantie van de transfersom van 8 miljoen en tijd om zich voor te bereidne voor de zomer. PSV anticipeert al op vertrek van Sangaré.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 02 Feb 2023, 10:51
Siemen wrote: 02 Feb 2023, 09:55 Daarentegen zou een meer voetballende, defensieve en intelligente middenvelder denk ik beter passen op de 8 positie van PSV. Een Zerrouki bijvoorbeeld. Als je Sangaré verkoopt voor 37 miljoen en daarvan een groot deel mag gebruiken voor een nieuwe middenvelder én andere posities.
Zerrouki is een ander type dan Sangaré.
Zoals Pieter Zwart het onlangs duidelijk bracht:
De ene balafpakker is de andere niet. Dit type speler is grofweg in te delen in twee categorieën: de jagers en de beschermers.

Jagers zijn types als N'Golo Kanté en Ibrahim Sangaré. Middenvelders die net zolang achter de bal aanrennen tot ze hem terug in bezit hebben. Zij zijn zó gefixeerd op veroveren dat ze weinig oog hebben voor de ruimtes die ze achterlaten. Daarom presteert Kanté het beste met een speler als Danny Drinkwater of Jorginho naast zich: controleurs die in positie blijven.

Beschermers zijn types als Casemiro en Edson Álvarez. Middenvelders die vooral veroveren door slim positie in te nemen. Door al tijdens het aanvallen bezig te zijn met goed staan bij mogelijk balverlies. Verdedigend zullen zij ook niet zo snel als een jager hun zone verlaten. Daarom presteert Casemiro het beste met creatieve spelers als Toni Kroos, Luka Modric of Christian Eriksen naast zich: voetballers die hun intuïtie volgen. Daar moet een denker naast staan.
Zerrouki is een beschermer en zou daarom prima als defensieve middenvelder gebruikt kunnen worden, met de punt naar achteren of naast Veerman met de punt naar voren.
Waarbij Veerman aan Zerrouki een beter passende partner heeft dan aan Sangaré, ondanks dat Sangaré een hoger niveau heeft.
We delen dezelfde gedachte, maar jij schrijft hem mooier op dan ik zou kunnen. Ik denk inderdaad dat een voetballende, intelligente en betrouwbare beschermer beter past bij dit PSV dan een agressieve, jagende tank. Omdat het beter past in ons voetbalspel, de tegenstanders in de Eredivisie en meer ruimte overlaat voor 2 aanvallende middenvelders (want we weten inmiddels allemaal dat Sangaré geen 6 is).
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ik zie een consensus groeien van een smallere selectie om de salariskosten te verlagen, daar ga ik in mee. Per linie zou er een basis moeten zijn plus ongeveer 50% volwaardige concurrentie.

Voor het gemak uitgaande van een normale 4-3-3:

11 basisspelers plus;

Een degelijke 2e keeper (in de huidige selectie is Drommel eigenlijk overbodig bijvoorbeeld)
Een back-up back
Een back-up CV
Twee back-up middenvelders
Twee back-up aanvallers

Deze 18 spelers zou je willekeurig moeten kunnen inzetten zonder al teveel niveauverschil te hebben.
De rest moet goedkopere (jeugd-)aanvulling zijn. Daar kan best een type Mwene/Jozefszoon bijzitten bijvoorbeeld, als er op een bepaalde positie geen goede jeugdspeler is.

Inderdaad, zonder Corona, maar met de mogelijkheid om vijf keer per wedstrijd te wisselen, moet dit kunnen. Kwaliteit boven kwantiteit. Investeer maar nog meer in Jong PSV (en daaronder) om de druk van onderaf te krijgen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 02 Feb 2023, 13:36 11 basisspelers plus;

Een degelijke 2e keeper (in de huidige selectie is Drommel eigenlijk overbodig bijvoorbeeld)
Een back-up back
Een back-up CV
Twee back-up middenvelders
Twee back-up aanvallers

Deze 18 spelers zou je willekeurig moeten kunnen inzetten zonder al teveel niveauverschil te hebben.
De rest moet goedkopere (jeugd-)aanvulling zijn. Daar kan best een type Mwene/Jozefszoon bijzitten bijvoorbeeld, als er op een bepaalde positie geen goede jeugdspeler is.
Bijna helemaal mee eens, alleen denk ik dat een back-up CV en back-up CM niet het label back-up moeten krijgen maar minimaal basiswaardig zijn. Qua backs kom je daar nog wel mee weg denk ik en aanvallers wissel je het meeste dus daar is meer perspectief om tenminste 1 basiswaardige aanvaller te hebben. Dan kom je op die 14 a 15 kernspelers waar ik het over had.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Feb 2023, 13:45
SKERLA wrote: 02 Feb 2023, 13:36 11 basisspelers plus;

Een degelijke 2e keeper (in de huidige selectie is Drommel eigenlijk overbodig bijvoorbeeld)
Een back-up back
Een back-up CV
Twee back-up middenvelders
Twee back-up aanvallers

Deze 18 spelers zou je willekeurig moeten kunnen inzetten zonder al teveel niveauverschil te hebben.
De rest moet goedkopere (jeugd-)aanvulling zijn. Daar kan best een type Mwene/Jozefszoon bijzitten bijvoorbeeld, als er op een bepaalde positie geen goede jeugdspeler is.
Bijna helemaal mee eens, alleen denk ik dat een back-up CV en back-up CM niet het label back-up moeten krijgen maar minimaal basiswaardig zijn. Qua backs kom je daar nog wel mee weg denk ik en aanvallers wissel je het meeste dus daar is meer perspectief om tenminste 1 basiswaardige aanvaller te hebben. Dan kom je op die 14 a 15 kernspelers waar ik het over had.
Back-up is misschien niet het juiste woord, ik zou juist willen zien dat het geld zit in deze 17-18 spelers. Nu hebben we 5 CV's (Obispo en Teze tel ik niet meer als jeugd), dat zouden er drie moeten zijn, gelijkwaardig. Daarachter de betere versies van Seelt en Vos. Mauro, van Aanholt en een basisrechtsback, de backs van Jong PSV daarachter enz.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Gezien het bod op Branthwaite en de (hopelijk) op komst zijnde verlengingen van Xavi en Bakayoko ligt de focus van Marcel/Earnest al helemaal op volgend seizoen. Het zou me daarom niet verbazen als er op relatief korte termijn (1-2 maanden) al spelers worden vastgelegd. Dan denk ik aan bijvoorbeeld Zerrouki, Van Ewijk of misschien zelfs wel De Vrij of talenten als Sadiki. Als PSV Zerrouki wil dan zou ik in elk geval nu al proberen te handelen, idem met Van Ewijk en De Vrij.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 02 Feb 2023, 14:36 Gezien het bod op Branthwaite en de (hopelijk) op komst zijnde verlengingen van Xavi en Bakayoko ligt de focus van Marcel/Earnest al helemaal op volgend seizoen. Het zou me daarom niet verbazen als er op relatief korte termijn (1-2 maanden) al spelers worden vastgelegd. Dan denk ik aan bijvoorbeeld Zerrouki, Van Ewijk of misschien zelfs wel De Vrij of talenten als Sadiki. Als PSV Zerrouki wil dan zou ik in elk geval nu al proberen te handelen, idem met Van Ewijk en De Vrij.
Als je Zerrouki wil kun je dat in april ook al doen, zoals we toen met Drommel ook deden dacht ik. Ik vermoed dat Zerrouki het beter gaat doen dan Drommel, zelfs als keeper.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 10:34
Kolkmania wrote: 02 Feb 2023, 10:08 Juist het aantrekken van een Van Aanholt valt absoluut niet te rijmen met het beleid om te snijden in salarissen. Die jongen verdient een godsvermogen in Turkije en we hebben met Mauro al een goede linksback. Hoge salarissen moeten alleen betaald worden voor jongens met absolute meerwaarde.
Natuurlijk rijmt dat prima. Door Van Aanholt te halen weet je heel zeker dat je volgend jaar van het hoge salaris van Max af bent en ook de afschrijvingen een dreun naar beneden hebt kunnen geven. in de zomer kan je het heroverwegen wat je met Van Aanholt doet en dat zal mede afhangen van zijn prestaties.

Daarnaast zou het zo maar eens kunnen dat hij echt wat toe gaat voegen hoor. Op linksback. En dan Mauro op rechtsback.
En daarnaast betaal je voor kwaliteit, kwaliteit dat naar PSV wilt. We hebben soms geen keuze, ja Oppergod als linksback, zouden we daar blij mee zijn? We zijn toch niet het Go Ahead van Brabant?
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Feb 2023, 12:40 Het eerste vooruitblikje is altijd het leukste, zeker ook om terug te kijken over 6 maanden, maar er is heel veel onduidelijkheid omdat we tig (ver)huurlingen hebben. Toch een paar aannames;
- PSV kan/wil Jarred kopen voor het seizoen klaar is
- Xavi blijft nog een jaar, evenals Bakayoko, omdat er nieuwe contracten klaar liggen


----------------------------------------------Benitez-----------------------------------------------
-------------------------------------------(Drommel)--------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
------Vacature--------Vacature--------------------Jarred-----------Mauro-----------
------(Mwene)----------(Teze)---------------------(Obispo)--------(Vacature)-----
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------Gutiérrez------------------Veerman-----------------------------
---------------------------(Vacature)--------------(Vacature)------------------------------
-----------------------------------------------Xavi--------------------------------------------------
-----------------------------------------------(Til)---------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------Vacature------------------Luuk(C)-----------------------Vacature------------
--------(Bakayoko)--------------(Vacature)-------------------(El Ghazi)-------------

Ik ben geen scout en heb zeker geen lijsten met interessante namen/vervangers. Ik kijk wel naar profiel en met een gevulde beurs zou je op basis van profiel nieuwe spelers kunnen halen en niet op basis van 'buitenkansjes' etc. Ik kies voor een selectie van 22 spelers waarvan de kern 15 a 16 spelers is die minimaal 25 wedstrijden spelen per jaar.

In totaal 8 aankopen waarvan minimaal 4 a 5x basis, 2x kern en 2x voor erbij. Met het (al dan niet tijdelijk) uitzwaaien voor alle spelers die nu niet in het zwart staan moet er minimaal 40 miljoen vrijgespeeld kunnen worden voor die 8 aankopen. De rest kan met jeugd opgevuld worden om de nieuwe lichting van Jong PSV ook perspectief te kunnen blijven bieden.

Verdediging
Met het behoud van eigen jeugd (Obispo-Teze-Mauro) hebben we relatief goedkope spelers die wel de nodige ervaring hebben maar ook allemaal multi inzetbaar zijn. Ik vind ze persoonlijk alle 3 goed genoeg voor PSV maar wellicht niet allemaal als basisspeler. Als je het hebt over een jong talentvol talent die goed genoeg is om er meteen te staan dan staat er JARRED in de sterren geschreven. Een absolute no-brainer en ik verwacht dat PSV hem vast gaat leggen. Ramalho en Boscagli worden dan ietwat overbodig. Wat we dan nodig hebben is heel simpel; een ervaren CV met basiskwaliteiten en een onbetwistbare basis RB.

Middenveld
Sangaré heeft heel veel kwaliteiten die we niet kunnen opvangen maar met een Zerrouki (ik ben echt groot voorstander) haal je een speler die de ED kent, betaalbaar is, waarde vertegenwoordigd en bij Guti en Veerman past. Dan heb je er weer 3 basiswaardige spelers voor 2 posities en dat hoort bij het ambitie niveau van PSV. Daarachter hebben we jeugdspelers die het nog nooit hebben laten zien op dat niveau. Hier mag dus nog minimaal een jonge talentvolle speler bij die rustig gebracht kan worden achter de eerste drie. Xavi op het middenveld is een optie maar dan wel als we goede buitenspelers halen. Til vind ik heel bruikbaar maar is niet perse basisspeler.

Aanval
Ik hoop met alles wat ik heb dat Hazard die speler gaat zijn die ik denk dat hij kan zijn. Want dat zou een speler zijn die óók ervaring toe voegt aan een jong team maar ook iemand die standaard situaties kan nemen en in de kleine ruimte kan spelen. Zou een dure kunnen worden maar hoeft niet perse. Hij zou een basiswaardige linksbuiten kunnen zijn. Daarnaast zou een succesvolle huur van Fabio Silva ook uitkomst kunnen bieden. Wie weet is hij ook bruikbaar op de flanken en heb je ineens die multifunctionele aanvaller achter Luuk die hem ook kan vervangen. Het is nog te vroeg om te oordelen maar het begin is er wel. Dan blijft er over, de aankoop der aankopen. Een basiswaardige rechtsbuiten die beter is dan Bakayoko, diepgang heeft, waarde vertegenwoordigd, talentvol is met hoge upside en bij voorkeur óók van links kan komen. Die is er normaal gesproken niet te vinden maar met een volle beurs, een nieuwe TD en 3 a 4 maanden voorbereiding hoop ik dat die er wel is.

Als ik het dan op som dan is het dus eigenlijk niet zo spannend. Jarred, Zerrouki, Fabio Silva, Hazard + rechtsback + ervaren CV en de belangrijke rechtsbuiten. Easy peasy.
Mocht van Aanholt na dit seizoen niet blijven, zou je wat mij betreft ook Mwene als backup op links achter Mauro kunnen zetten. Dan kan je Sambo als backup achter een nieuwe rechtsback zetten. Heb je in ieder geval al 1 'vacature' ingevuld. En ik zou Guti omdraaien met het woordje vacature onder hem. Hij is momenteel zeker belangrijk voor het team, maar heb toch altijd het idee dat we daar nog wel een kwaliteitsimpuls kunnen gebruiken en ik zou dan ook eerder Zerrouki op de plaats van Guti zetten en Veerman op de plaats van Sangare.
Post Reply