Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 02 Feb 2023, 06:56 Als je Sangaré verkoopt ga je er nooit op vooruit. Nooit. Zelfde als met Cody.
Ben ik niet helemaal met je eens.
Door verkoop van Sangare heb je wel de kans om je middenveld anders en beter te gaan inkleden.

Ik vind het nu afentoe gewoonweg niet kloppen, het vult elkaar niet goed genoeg aan ofzo..
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Dat ligt natuurlijk ook aan de spelopvatting van de coach
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben benieuwd in hoeverre Vinicius Souza weer in beeld komt bij vertrek van Sangare. Al zal de City group hem vast weer willen verhuren o.i.d.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Jwoeloe wrote: 02 Feb 2023, 19:01 Ik ben benieuwd in hoeverre Vinicius Souza weer in beeld komt bij vertrek van Sangare. Al zal de City group hem vast weer willen verhuren o.i.d.
Ik denk dat PSV er sowieso niet aan ontkomt dat er weer een paar spelers gehuurd zullen gaan worden, maar hopelijk worden het er nu wel een paar minder.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 02 Feb 2023, 19:07
Jwoeloe wrote: 02 Feb 2023, 19:01 Ik ben benieuwd in hoeverre Vinicius Souza weer in beeld komt bij vertrek van Sangare. Al zal de City group hem vast weer willen verhuren o.i.d.
Ik denk dat PSV er sowieso niet aan ontkomt dat er weer een paar spelers gehuurd zullen gaan worden, maar hopelijk worden het er nu wel een paar minder.
Was het gerucht afgelopen zomer niet dat we hem wilden kopen? Heb het niet zo scherp meer op m'n netvlies. Zeker als Sangare gaat, moet je een speler terugkopen. Of dat nou Vinicius Souza is, Zerrouki of wie dan ook.

Voordeel is dat er in ieder geval voldoende voorbereidingstijd is en er direct gehandeld kan worden. Laten we hopen dat dat helpt om de selectie al vorm te geven, voordat de markt echt op gang komt. Snel handelen is sowieso gewenst met het oog op de belangen van komend seizoen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Zeker en dat zou nu ook mogelijk moeten zijn met de verkopen vorige maand. Ook als Sangaré dan nog niet verkocht is. Stewart moet zeker blijven letten op de afschrijvings- en salarislasten, maar dat proces is al in gang gezet en hij mag de boer op met een gevulde portemonnee. Dat is ook wel eens anders geweest.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 02 Feb 2023, 19:15 Zeker en dat zou nu ook mogelijk moeten zijn met de verkopen vorige maand. Ook als Sangaré dan nog niet verkocht is. Stewart moet zeker blijven letten op de afschrijvings- en salarislasten, maar dat proces is al in gang gezet en hij mag de boer op met een gevulde portemonnee. Dat is ook wel eens anders geweest.
Enig idee hoe de afschrijvingen er ongeveer uit gaan zien na vertrek Sangare deze zomer en hoe zich dat vergelijkt met vorige zomer? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe veel bestedingsruimte er kan zijn.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 19:23
Massimo wrote: 02 Feb 2023, 19:15 Zeker en dat zou nu ook mogelijk moeten zijn met de verkopen vorige maand. Ook als Sangaré dan nog niet verkocht is. Stewart moet zeker blijven letten op de afschrijvings- en salarislasten, maar dat proces is al in gang gezet en hij mag de boer op met een gevulde portemonnee. Dat is ook wel eens anders geweest.
Enig idee hoe de afschrijvingen er ongeveer uit gaan zien na vertrek Sangare deze zomer en hoe zich dat vergelijkt met vorige zomer? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe veel bestedingsruimte er kan zijn.
Dat vind ik te lastig om in te schatten vanwege te weinig concrete informatie. Mijn grove inschatting is dat dit seizoen de afschrijvingslasten niet heel veel lager zal zijn, maar dat de waarde van de spelers op de balans wel verzer zal gaan dalen. Voor dit seizoen vind ik het al heel lastig, laat staan hoe dat na dit seizoen er uit zal zien. Hooguit een algemeen beeld. Het ergste lijkt wel achter de rug. Seizoen 20/21 was echt killing.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 19:23
Massimo wrote: 02 Feb 2023, 19:15 Zeker en dat zou nu ook mogelijk moeten zijn met de verkopen vorige maand. Ook als Sangaré dan nog niet verkocht is. Stewart moet zeker blijven letten op de afschrijvings- en salarislasten, maar dat proces is al in gang gezet en hij mag de boer op met een gevulde portemonnee. Dat is ook wel eens anders geweest.
Enig idee hoe de afschrijvingen er ongeveer uit gaan zien na vertrek Sangare deze zomer en hoe zich dat vergelijkt met vorige zomer? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe veel bestedingsruimte er kan zijn.
De afschrijvingen zijn toch al wel fors omlaag aan het gaan? PSV is nu al kwijt op basis van TM bedragen (ik weet niet of ik alle contractduren goed heb, maar enfin):

Bruma 2.4 miljoen
Max 2 miljoen
Doan 1.5 miljoen
Vinicius 1.25 miljoen

Dat is al ongeveer 7,15 miljoen. Als je dan Baumie en Romero ook nog weet te slijten, is dat weer resp. 2x 2 miljoen. Dan zit je al over de 10 miljoen aan afschrijvingen die je verlaagt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 02 Feb 2023, 20:20
Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 19:23

Enig idee hoe de afschrijvingen er ongeveer uit gaan zien na vertrek Sangare deze zomer en hoe zich dat vergelijkt met vorige zomer? Dat zou een indicatie kunnen geven hoe veel bestedingsruimte er kan zijn.
De afschrijvingen zijn toch al wel fors omlaag aan het gaan? PSV is nu al kwijt op basis van TM bedragen (ik weet niet of ik alle contractduren goed heb, maar enfin):

Bruma 2.4 miljoen
Max 2 miljoen
Doan 1.5 miljoen
Vinicius 1.25 miljoen

Dat is al ongeveer 7,15 miljoen. Als je dan Baumie en Romero ook nog weet te slijten, is dat weer resp. 2x 2 miljoen. Dan zit je al over de 10 miljoen aan afschrijvingen die je verlaagt.
Ja en Sangare zou voor wat? 3-4 miljoen nog op de balans staan? Vraag is uiteraard: wat vind PSV acceptabel om straks aan afschrijvingen te hebben: er moet nieuw kapitaal op het veld komen, maar dat betekend aankopen en dus...extra afschrijvingen. Stel je afschrijvingen gaan met 15 miljoen naar beneden na alle verkopen en puin wegwerken, hoeveel mag je dan weer de afschrijvingen omhoog doen? 10 miljoen? dat is als je 5 jaar contractduur aanneemt 50 miljoen aan aankopen (50 miljoen gedeeld door contractjaren (5) = 10 miljoen)

Ongetwijfeld maak ik hier een fout want dit zijn berekeningen op de achterkant van een sigarendoos zeg maar. Maar het gaat er wel om met wat voor portemonnee Ernie straks mag shoppen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 20:25
Heruone wrote: 02 Feb 2023, 20:20

De afschrijvingen zijn toch al wel fors omlaag aan het gaan? PSV is nu al kwijt op basis van TM bedragen (ik weet niet of ik alle contractduren goed heb, maar enfin):

Bruma 2.4 miljoen
Max 2 miljoen
Doan 1.5 miljoen
Vinicius 1.25 miljoen

Dat is al ongeveer 7,15 miljoen. Als je dan Baumie en Romero ook nog weet te slijten, is dat weer resp. 2x 2 miljoen. Dan zit je al over de 10 miljoen aan afschrijvingen die je verlaagt.
Ja en Sangare zou voor wat? 3-4 miljoen nog op de balans staan? Vraag is uiteraard: wat vind PSV acceptabel om straks aan afschrijvingen te hebben: er moet nieuw kapitaal op het veld komen, maar dat betekend aankopen en dus...extra afschrijvingen. Stel je afschrijvingen gaan met 15 miljoen naar beneden na alle verkopen en puin wegwerken, hoeveel mag je dan weer de afschrijvingen omhoog doen? 10 miljoen? dat is als je 5 jaar contractduur aanneemt 50 miljoen aan aankopen (50 miljoen gedeeld door contractjaren (5) = 10 miljoen)

Ongetwijfeld maak ik hier een fout want dit zijn berekeningen op de achterkant van een sigarendoos zeg maar. Maar het gaat er wel om met wat voor portemonnee Ernie straks mag shoppen.
Ik weet niet precies hoe afschrijvingen opgebouwd zijn. Of daar o.a. ook tegengelden bijzitten enzo. De afschrijvingen lagen namelijk in het seizoen 21/22 op 31 miljoen nog wat volgens mij, terwijl PSV echt geen 100 tot 130 miljoen in de selectie heeft zitten. [mention]Massimo[/mention] zal daar vast meer over kunnen vertellen.

Ik denk dat men echt wel een aantal transfers gaat doen deze zomer, waarvan er wellicht wel 2 in de categorie 10 miljoen gaan vallen. Dat is overigens slechts een voorgevoel. Ik denk dat vooral het devies van de RvC is dat de selectie qua afschrijvingen en salarislasten etc. meer in verhouding moet komen te staan met de kwaliteit op het veld. Je AD is meer risico's gaan nemen i.c.m. met een jonge onervaren TD die all-in is gegaan op oude spelers met een duur salaris zonder restwaarde en een serie veelte dure miskopen die PSV niet heeft weten te slijten. Zo'n Ginkel en Ramalho zullen qua salaris en bonussen etc. echt wel op de 2 miljoen per jaar zitten en dat is gewoon gekkenwerk voor PSV.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Hoe ist Earnie? Nog geen toppers binnengehaald voor komend seizoen hè? Man man man wat een aanfluiting.

#Earnestout
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 02 Feb 2023, 20:49 Hoe ist Earnie? Nog geen toppers binnengehaald voor komend seizoen hè? Man man man wat een aanfluiting.

#Earnestout
Zijn contract bij de Amerikanen loopt nog tot half februari voor een goede overdracht, las ik. Dan twee weken vrij om de verhuizing te regelen om vervolgens vanaf maart te knallen bij PSV.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Standbeeld wrote: 02 Feb 2023, 20:52
Grasmat wrote: 02 Feb 2023, 20:49 Hoe ist Earnie? Nog geen toppers binnengehaald voor komend seizoen hè? Man man man wat een aanfluiting.

#Earnestout
Zijn contract bij de Amerikanen loopt nog tot half februari voor een goede overdracht, las ik. Dan twee weken vrij om de verhuizing te regelen om vervolgens vanaf maart te knallen bij PSV.
Hartelijk gefeliciteerd met de Ardbeg-wisselbokaal voor het niet herkennen van sarcasme. Waarschijnlijk heb je hem maar kort in bezit, dus geniet er van zo lang het kan. :whistle:
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 02 Feb 2023, 20:34
Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 20:25

Ja en Sangare zou voor wat? 3-4 miljoen nog op de balans staan? Vraag is uiteraard: wat vind PSV acceptabel om straks aan afschrijvingen te hebben: er moet nieuw kapitaal op het veld komen, maar dat betekend aankopen en dus...extra afschrijvingen. Stel je afschrijvingen gaan met 15 miljoen naar beneden na alle verkopen en puin wegwerken, hoeveel mag je dan weer de afschrijvingen omhoog doen? 10 miljoen? dat is als je 5 jaar contractduur aanneemt 50 miljoen aan aankopen (50 miljoen gedeeld door contractjaren (5) = 10 miljoen)

Ongetwijfeld maak ik hier een fout want dit zijn berekeningen op de achterkant van een sigarendoos zeg maar. Maar het gaat er wel om met wat voor portemonnee Ernie straks mag shoppen.
Ik weet niet precies hoe afschrijvingen opgebouwd zijn. Of daar o.a. ook tegengelden bijzitten enzo. De afschrijvingen lagen namelijk in het seizoen 21/22 op 31 miljoen nog wat volgens mij, terwijl PSV echt geen 100 tot 130 miljoen in de selectie heeft zitten. [mention]Massimo[/mention] zal daar vast meer over kunnen vertellen.

Ik denk dat men echt wel een aantal transfers gaat doen deze zomer, waarvan er wellicht wel 2 in de categorie 10 miljoen gaan vallen. Dat is overigens slechts een voorgevoel. Ik denk dat vooral het devies van de RvC is dat de selectie qua afschrijvingen en salarislasten etc. meer in verhouding moet komen te staan met de kwaliteit op het veld. Je AD is meer risico's gaan nemen i.c.m. met een jonge onervaren TD die all-in is gegaan op oude spelers met een duur salaris zonder restwaarde en een serie veelte dure miskopen die PSV niet heeft weten te slijten. Zo'n Ginkel en Ramalho zullen qua salaris en bonussen etc. echt wel op de 2 miljoen per jaar zitten en dat is gewoon gekkenwerk voor PSV.
Ja wat betreft salarissen is er natuurlijk een enorme scheefgroei. Op een gegeven ogenblik zaten zo'n beetje alle grootverdieners bij PSV op de bank (Bruma, Baumgartl, Romero, van Ginkel o.a.) ipv dat ze bepalende spelers in de basis waren; waar ze natuurlijk in principe voor gehaald werden.

Dat je een Xavi een topsalaris geeft: dikke prima. Een Gakpo, een Sangare uiteraard ook. Dat zijn spelers die wat extras hebben. Maar nu verdienen jongens als el Ghazi, Til, Ramalho en eerder van Ginkel ook een top salaris, of een salaris dat hoger ligt dan de echt bepalende spelers. Daar moeten we een beetje van af.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 02 Feb 2023, 20:55
Standbeeld wrote: 02 Feb 2023, 20:52
Zijn contract bij de Amerikanen loopt nog tot half februari voor een goede overdracht, las ik. Dan twee weken vrij om de verhuizing te regelen om vervolgens vanaf maart te knallen bij PSV.
Hartelijk gefeliciteerd met de Ardbeg-wisselbokaal voor het niet herkennen van sarcasme. Waarschijnlijk heb je hem maar kort in bezit, dus geniet er van zo lang het kan. :whistle:
Lol, natuurlijk wist ik wel dat je niet serieus was. Ik dacht ik informeer de mensen hier gewoon even aan de hand van je reactie.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Heruone wrote: 02 Feb 2023, 20:34
Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 20:25

Ja en Sangare zou voor wat? 3-4 miljoen nog op de balans staan? Vraag is uiteraard: wat vind PSV acceptabel om straks aan afschrijvingen te hebben: er moet nieuw kapitaal op het veld komen, maar dat betekend aankopen en dus...extra afschrijvingen. Stel je afschrijvingen gaan met 15 miljoen naar beneden na alle verkopen en puin wegwerken, hoeveel mag je dan weer de afschrijvingen omhoog doen? 10 miljoen? dat is als je 5 jaar contractduur aanneemt 50 miljoen aan aankopen (50 miljoen gedeeld door contractjaren (5) = 10 miljoen)

Ongetwijfeld maak ik hier een fout want dit zijn berekeningen op de achterkant van een sigarendoos zeg maar. Maar het gaat er wel om met wat voor portemonnee Ernie straks mag shoppen.
Ik weet niet precies hoe afschrijvingen opgebouwd zijn. Of daar o.a. ook tegengelden bijzitten enzo. De afschrijvingen lagen namelijk in het seizoen 21/22 op 31 miljoen nog wat volgens mij, terwijl PSV echt geen 100 tot 130 miljoen in de selectie heeft zitten. [mention]Massimo[/mention] zal daar vast meer over kunnen vertellen.

Ik denk dat men echt wel een aantal transfers gaat doen deze zomer, waarvan er wellicht wel 2 in de categorie 10 miljoen gaan vallen. Dat is overigens slechts een voorgevoel. Ik denk dat vooral het devies van de RvC is dat de selectie qua afschrijvingen en salarislasten etc. meer in verhouding moet komen te staan met de kwaliteit op het veld. Je AD is meer risico's gaan nemen i.c.m. met een jonge onervaren TD die all-in is gegaan op oude spelers met een duur salaris zonder restwaarde en een serie veelte dure miskopen die PSV niet heeft weten te slijten. Zo'n Ginkel en Ramalho zullen qua salaris en bonussen etc. echt wel op de 2 miljoen per jaar zitten en dat is gewoon gekkenwerk voor PSV.
Eigenlijk zegt Brands dus, we gaan de lijn John de Jong doorzetten, alleen nu zonder het broddelwerk.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld wrote: 02 Feb 2023, 21:09
Grasmat wrote: 02 Feb 2023, 20:55

Hartelijk gefeliciteerd met de Ardbeg-wisselbokaal voor het niet herkennen van sarcasme. Waarschijnlijk heb je hem maar kort in bezit, dus geniet er van zo lang het kan. :whistle:
Lol, natuurlijk wist ik wel dat je niet serieus was. Ik dacht ik informeer de mensen hier gewoon even aan de hand van je reactie.
Zou ik ook zeggen ja!
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe wrote: 02 Feb 2023, 19:01 Ik ben benieuwd in hoeverre Vinicius Souza weer in beeld komt bij vertrek van Sangare. Al zal de City group hem vast weer willen verhuren o.i.d.
Lijkt mij de perfecte opvolger voor Sangaré. Ik betwijfel of deze jongen, van de vele spelers die toch onder de City Group vallen, echt in de plannen voorkomt om Manchester City te versterken. En zelf gaf Souza afgelopen zomer al aan liever verkocht te willen worden. Hoop dat PSV echt inzet op zijn komst en mocht het een jaar huur worden, dan lijkt me - met een contract tot 2025 - een optie tot koop toch ook niet ondenkbaar.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 02 Feb 2023, 21:11 Eigenlijk zegt Brands dus, we gaan de lijn John de Jong doorzetten, alleen nu zonder het broddelwerk.
Dat weet ik niet. Brands heeft dit niet expliciet gezegd hé. Maar als ik zo kijk naar de markt, ja. Komende zomer moet je weer 5 a 6 spelers halen waarschijnlijk. Als je dan kijkt naar de huidige markt, is 7 miljoen tegenwoordig gewoon prikkie voor een speler.

PSV zal dus enerzijds creatief moeten zijn met transfers. Een goedkopere speler uit Noorwegen, Oostenrijk bijv. Of een 18 jarig talent wat uit buiten de boot valt bij Chelsea, City, etc. Of een transfervrije grote naam zoals Benitez deze zomer imo. Branco van de Boomen zou zo'n speler kunnen zijn.

Anderzijds is het belangrijk dat de jeugd meer speeltijd krijgt. Ik vind Ledezma bijvoorbeeld echt wel een lekker spelertje en voor hem is momenteel totaal geen perspectief geweest. Dat soort spelers zal je meer moeten gebruiken. Zelfde voor een Saibari op het middenveld denk ik vanuit de breedte.

Voor PSV wordt het wmb erg belangrijk dat de talenten die nu bij JPSV rondlopen minimaal 2 a 3 van gaan slagen. Een V. Duiven die volgend seizoen wellicht bij de A-selectie betrokken kan worden of bijv. een V.d. Blaak. Dat is vanuit alle perspectieven en belangen essentieel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ik kan me bijna geheel vinden in de post van [mention]11 Sir Tinus[/mention]. De gehele selectie moet/mag inderdaad op de schop. We hadden echt een veel te grote selectie met een veel te grote groep dure middelmaat. Ik ben blij dat het team is opgeschoont.

Je kunt beter je geld stoppen in 14 a 15 basiswaardige basisspelers en dat aanvullen met spelers als Mwene/Guti achtige spelers + jeugd en met een kern van maximaal 23 spelers werken. Dus ondanks dat we veel vacatures gaan hebben volgend jaar zou ik echt voor kwaliteit gaan ipv kwantiteit (Anwar, Luuk etc.).

Jammer dat we niet geleerd hebben afgelopen jaren en nog steeds klauwen met geld aan spelers als Luuk en Anwar uitgeven. Zo blijven de salariskosten en afschrijvingen (voor de hoge teken fees) te hoog.

Liever stoppen we dat in spelers als Xavi Simons.

Maar mijn wensenlijst is nagenoeg hetzelfde als [mention]11 Sir Tinus[/mention] . Jarred kopen,. een nieuwe RB, een nieuwe RCV, minimaal een kwaliteitsspeler erbij op het middenveld en eigenlijk een compleet nieuwe aanval. Luuk voldoet gewoon echt niet. Dan heb je het over 6 spelers.

Wellicht kunnen we 1 of 2 spelers transfervrij kopen. Met het geld van Madueke (Sangare zal boekhoudkundig volgend seizoen verkocht worden om gaten te dichten) kun je aan de bak om de overige 4 a 5 spelers te kopen.

Verkopen: Baumgartl, helaas Sangare, Ramalho, Boscagli (of Obispo) en Max. Als je hier in totaal nog eens 40 a 50 miljoen voor kunt vangen houdt je wellicht boven o het bedrag van Madueke nog wat geld over voor een investering.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20

Heruone wrote: 02 Feb 2023, 20:34
Menno1 wrote: 02 Feb 2023, 20:25

Ja en Sangare zou voor wat? 3-4 miljoen nog op de balans staan? Vraag is uiteraard: wat vind PSV acceptabel om straks aan afschrijvingen te hebben: er moet nieuw kapitaal op het veld komen, maar dat betekend aankopen en dus...extra afschrijvingen. Stel je afschrijvingen gaan met 15 miljoen naar beneden na alle verkopen en puin wegwerken, hoeveel mag je dan weer de afschrijvingen omhoog doen? 10 miljoen? dat is als je 5 jaar contractduur aanneemt 50 miljoen aan aankopen (50 miljoen gedeeld door contractjaren (5) = 10 miljoen)

Ongetwijfeld maak ik hier een fout want dit zijn berekeningen op de achterkant van een sigarendoos zeg maar. Maar het gaat er wel om met wat voor portemonnee Ernie straks mag shoppen.
Ik weet niet precies hoe afschrijvingen opgebouwd zijn. Of daar o.a. ook tegengelden bijzitten enzo. De afschrijvingen lagen namelijk in het seizoen 21/22 op 31 miljoen nog wat volgens mij, terwijl PSV echt geen 100 tot 130 miljoen in de selectie heeft zitten. [mention]Massimo[/mention] zal daar vast meer over kunnen vertellen.

Ik denk dat men echt wel een aantal transfers gaat doen deze zomer, waarvan er wellicht wel 2 in de categorie 10 miljoen gaan vallen. Dat is overigens slechts een voorgevoel. Ik denk dat vooral het devies van de RvC is dat de selectie qua afschrijvingen en salarislasten etc. meer in verhouding moet komen te staan met de kwaliteit op het veld. Je AD is meer risico's gaan nemen i.c.m. met een jonge onervaren TD die all-in is gegaan op oude spelers met een duur salaris zonder restwaarde en een serie veelte dure miskopen die PSV niet heeft weten te slijten. Zo'n Ginkel en Ramalho zullen qua salaris en bonussen etc. echt wel op de 2 miljoen per jaar zitten en dat is gewoon gekkenwerk voor PSV.
Heb geen financiële kennis, maar aangezien de inkomsten van transfers en afschrijvingen los van elkaar worden gepresenteerd, zou het kunnen dat de afschrijvingen niet gelinkt zijn aan de spelers die je op het moment onder contract hebt staan?
Denk zelf dat de afschrijving van een speler wordt bepaald op aankoopsom + tekengeld verdeeld over de contractduur. Als de speler in de tussentijd dan verkocht wordt, ben je boekhoudkundig nog steeds aan het afschrijven van de spelers.

Zat gisteren zelf kort de spelers op het rijtje te zetten en kwam op ongeveer 25 miljoen uit voor afgelopen jaar. Volgens het jaarrapport zat dit op 28 of 29 miljoen euro. Dat kwam dus wel redelijk in de buurt. Indien dit klopt dan zal er qua afschrijving weinig veranderen voor volgend jaar. Door het op deze manier te bekijken kun je de uitgaven meer uitstrijken en constanter houden waardoor je makkelijker budgetten kunt maken.

Loon is een factor waar op kortere termijn meer in te snijden is. Denk dat daar relatief snel 5 miljoen bespaar kan worden. De afschrijvingen zijn overigens ook niet bizar gestegen in de laatste jaren (rekening houdend met de markt trend).
Het probleem zit hem in mijn ogen dat de corona jaren de buffer van het eigen vermogen heeft doen verdampen. Hierdoor kun je dus een jaartje minder verkopen (gemiddeld verkoopt PSV voldoende om de financiële gaten te dichten) niet overleven.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

[mention]Kolkmania[/mention] Als een speler wordt verkocht, dan wordt zijn resterende waarde op de balans in één keer afgeschreven.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Jwoeloe wrote: 02 Feb 2023, 19:10
Massimo wrote: 02 Feb 2023, 19:07

Ik denk dat PSV er sowieso niet aan ontkomt dat er weer een paar spelers gehuurd zullen gaan worden, maar hopelijk worden het er nu wel een paar minder.
Was het gerucht afgelopen zomer niet dat we hem wilden kopen? Heb het niet zo scherp meer op m'n netvlies. Zeker als Sangare gaat, moet je een speler terugkopen. Of dat nou Vinicius Souza is, Zerrouki of wie dan ook.

Voordeel is dat er in ieder geval voldoende voorbereidingstijd is en er direct gehandeld kan worden. Laten we hopen dat dat helpt om de selectie al vorm te geven, voordat de markt echt op gang komt. Snel handelen is sowieso gewenst met het oog op de belangen van komend seizoen.
Volgens mij staat Vinicius Souza altijd in de basis in Spanje, dus lijkt me dat hij daar wel kan blijven en/of voldoende interesse wekt. Ik weet overigens niet, om in [mention]Ren Höek[/mention]s termen te blijven, of Souza een type jager of beschermer is.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20

loginnaam wrote: 03 Feb 2023, 08:27 [mention]Kolkmania[/mention] Als een speler wordt verkocht, dan wordt zijn resterende waarde op de balans in één keer afgeschreven.
Hoe zou het dan kunnen dat de afschrijvingen in 2019/2020 (jaar waarin veel gekochte spelers zijn doorverkocht met Lozano, De Jong, Angelino, Pereiro) de afschrijvingen niet significant hoger liggen dan andere jaren?

Afschrijvingen per jaar:
2018/2019: 21.5m
2019/2020: 22.3m
2020/2021: 28.7m
2021/2022: 29.6m
Post Reply