Thorgan Hazard

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Persepolis wrote: 01 Feb 2023, 12:23
koetje wrote: 01 Feb 2023, 12:12 Hazard is toch gewoon wedstrijdfit?

Heeft een WK gespeeld. Viel de afgelopen weken uit de selectie van Dortmund maar heeft blijkbaar wel twee oefenpotjes gespeeld.
Lijkt mij ook. Al eerder gezegd, stel hij was gebleven bij Dortmund, dan was hij toch ook nog inzetbaar aankomend weekend? Waarom zou hij nu opeens niet inzetbaar zijn, al dan niet als invaller? Hij zegt zelf ook gewoon wedstrijdfit te zijn. Het is niet dat hij maandenlang niks heeft gespeeld of terugkomt van een langdurige blessure. Ik verwacht hem gewoon in de selectie dit weekend, of uiterlijk de wedstrijd erna.
Hij wilde zelf ook graag spelen zondag gaf hij aan, en hij vond zich topfit!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Dat vinden spelers doorgaans al snel van zichzelf, dus dat neem ik met een korreltje zout. Ondanks dat Hazard al een tijdje weinig gespeeld heeft, vind ik het wel bemoedigend dat hij 22 januari nog op de bank zat bij Dortmund.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Hij zal inderdaad niet voor niets op de bank hebben gezeten bij Dortmund, hij is dan misschien niet 100% wedstrijdfit - dat hij een hele wedstrijd zou kunnen spelen - maar neem toch aan dat hij gewoon mee getraind heeft de afgelopen weken.
Zet hem er maar in zondag, die Rotterdammers zullen niet weten wat ze overkomt!
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 01 Feb 2023, 12:30 Dat vinden spelers doorgaans al snel van zichzelf, dus dat neem ik met een korreltje zout. Ondanks dat Hazard al een tijdje weinig gespeeld heeft, vind ik het wel bemoedigend dat hij 22 januari nog op de bank zat bij Dortmund.
Dat laatste is de voornaamste reden dat ik denk dat hij gewoon inzetbaar is. Spelers die wekenlang nodig hebben om fit te worden zijn doorgaans spelers die net terugkomen van een blessure, of maandenlang geen minuut hebben gespeeld. Wij hebben wel meer van die spelers gehad dus ik snap de terughoudendheid wel, maar bij Hazard is beide niet het geval. Was daar gewoon inzetbaar, en zal dat daarom hier ook zijn verwacht ik.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

En als hij geen 90 min kan spelen is het nog steeds prima om het eerste uur te laten spelen. El Ghazi is ook beter dan invaller namelijk.

Xavi en Hazard op de flanken... dat had je een jaar geleden eens moeten voorspellen. Zeker in combinatie met Gakpo bij Liverpool, Madueke bij Chelsea, Bakayoko bijna van PSG en zonder dat we kampioen werden of CL haalden.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

233 wedstrijden Bundesliga.
30 wedstrijden Champions League.
47 interlands.

Bonne chance Thorgy 👏
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 01 Feb 2023, 12:38 En als hij geen 90 min kan spelen is het nog steeds prima om het eerste uur te laten spelen. El Ghazi is ook beter dan invaller namelijk.

Xavi en Hazard op de flanken... dat had je een jaar geleden eens moeten voorspellen. Zeker in combinatie met Gakpo bij Liverpool, Madueke bij Chelsea, Bakayoko bijna van PSG en zonder dat we kampioen werden of CL haalden.
Hij zal denk ik op links spelen met Van Aanholt of Mauro die langs de lijn komt. Ik denk niet dat Ruud met twee passers op de flank gaat spelen. Xavi dus centraal.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Sparts wrote: 01 Feb 2023, 12:54
11 Sir Tinus wrote: 01 Feb 2023, 12:38 En als hij geen 90 min kan spelen is het nog steeds prima om het eerste uur te laten spelen. El Ghazi is ook beter dan invaller namelijk.

Xavi en Hazard op de flanken... dat had je een jaar geleden eens moeten voorspellen. Zeker in combinatie met Gakpo bij Liverpool, Madueke bij Chelsea, Bakayoko bijna van PSG en zonder dat we kampioen werden of CL haalden.
Hij zal denk ik op links spelen met Van Aanholt of Mauro die langs de lijn komt. Ik denk niet dat Ruud met twee passers op de flank gaat spelen. Xavi dus centraal.
Het lijkt me niet verstandig om een geschorste speler op te stellen. Dan gaat ons het sowieso punten kosten...
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Grasmat wrote: 01 Feb 2023, 15:02
Sparts wrote: 01 Feb 2023, 12:54

Hij zal denk ik op links spelen met Van Aanholt of Mauro die langs de lijn komt. Ik denk niet dat Ruud met twee passers op de flank gaat spelen. Xavi dus centraal.


Het lijkt me niet verstandig om een geschorste speler op te stellen. Dan gaat ons het sowieso punten kosten...
Een reglementaire 3-0 is wellicht beter dan de werkelijke uitslag.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Onderscheid a..s. zondag en de wedstrijden erna uiteraard.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Hazard moet je in de Kuip zeker opstellen, bij oudere spelers is het m.i. niet ongebruikelijk dat ze maximaal presteren als ze hun eerste wedstrijd spelen voor een nieuwe club. Motivatie, geldingsdrang, nog niet doorgeprikte illusies enz.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Hij trainde vandaag al meer. Natuurlijk stel je hem op zondag :grin:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

ziege maar ook zagge wrote: 01 Feb 2023, 18:44 Hazard moet je in de Kuip zeker opstellen, bij oudere spelers is het m.i. niet ongebruikelijk dat ze maximaal presteren als ze hun eerste wedstrijd spelen voor een nieuwe club. Motivatie, geldingsdrang, nog niet doorgeprikte illusies enz.
Dan moeten we ook een plekje vrij houden voor Fredje Rutten
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Uitstekende goal. Hopelijk een voorbode naar meer! :strong:
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Is zijn huursom nu al waard en ingelost!!
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

A la Cody, naar binnen komen en korte hoek
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Een flits van zijn klasse. Heel erg blij mee, ook die techniek in de kleine ruimte. Verder viel er niets te winnen voor hem en Silva. El Ghazi eruit komt goed uit, kan Hazard op links en Xavi op rechts.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

Snelste goal van een debutant in de Eredivisie ooit?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon een uitstekende speler als hij zijn niveau bereikt
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Een flits van zijn klasse gezien, ja, maar viel verder niet best in. Ik snap nooit waarom je nog eens vijftien keer een opzichtige vrije trap wil versieren als er de eerste keren niet gefloten is. Je verwacht van zo'n ervaren speler toch iets meer inzicht.

En bovendien ook gewoon slap in de duels, maar dat is niet nieuw. Wel jammer in dit soort duels.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 05 Feb 2023, 16:59 Een flits van zijn klasse gezien, ja, maar viel verder niet best in. Ik snap nooit waarom je nog eens vijftien keer een opzichtige vrije trap wil versieren als er de eerste keren niet gefloten is. Je verwacht van zo'n ervaren speler toch iets meer inzicht.

En bovendien ook gewoon slap in de duels, maar dat is niet nieuw. Wel jammer in dit soort duels.
Misschien heeft hij hetzelfde als o.a. Gotze.

Zien dat de scheidsrechters hier bepaald niet consequent fluiten.

Gelijk heeft ie.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Slappe hap ondanks zijn goal. Maar goed, aan hem heeft het niet gelegen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zonder zijn goal had je hier verloren.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Prima invalbeurt, hoor. Aan een aantal acties, balaannames en de goal zie je zijn klasse. Verder was het puur verdedigen wat we deden na rust, dus veel meer kun je ook niet vragen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Prima goal! Ook zag je zijn mooie techniek vaak terug in aannames. Lijkt in veel op Gotze eigenlijk. Incl. De zwakkere kanten. Maar hier gaan we wel plezier aan beleven mits hij fit blijft.
Post Reply