Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:51
nilssonH wrote: 05 Feb 2023, 17:45

Jij kan beter dan dit ;) Tot de rode kaart was het nog geen 1.5xG voor Feyenoord, waarvan bijna 1 al die dubbele kans vlak na rust was. Als je dan moet komen én tegen 10 man staat loopt dat op. Dat zag je bij PSV tegen Fortuna ook. Context is hierin vrij belangrijk.
Toen zat die al over de 1.5 xG.

Image

Die rode kaart heeft uiteraard Feyenoord in de kaart gespeelt, maar we moeten niet doen alsof PSV in die fase daarvoor de betere partij was. Het is gewoon schrikbarend hoe elk idee in balbezit er gewoon letterlijk zichtbaar uit gesloopt is. Men is gewoon parkeer de bus gaan doen en hopen dat het een keertje goed valt. Lukte bij de 1-0, gelukkig vrij vroeg. Dat geluk heeft PSV gehad. En ja, dat is een manier om top wedstrijden te winnen. Dat erken ik.

Maar ook in die fase gaf PSV al veel ruimtes weg en ontbrak bij Feyenoord vooral rondom de zestien de eindpass om PSV pijn te doen. Na die rode kaart werd dat voor Feyenoord met een man meer situatie natuurlijk veel gemakkelijker. Feyenoord heeft geluk had. Ik vond hun niet geweldig spelen. Maar de pijnlijke conclusie is dat het vooral ook van de kant van PSV nergens op leek. Ik vind de reacties hierboven ook schrijnend.
Gevoelsmatig ben ik het echt oneens hoor. PSV wilde het graag compact houden en aanvaarden het gevolg daarvan. Dat we vooral op de omschakeling aan het focussen waren was mijn inziens een keuze. Dan kom je er niet vaak uit maar als je eruit komt kun je wel echt steken.

Feyenoord kon ons niet uit elkaar spelen en was afhankelijk van opportunistisch voetbal, waarbij ze met 11 tegen 11 wellicht nooit had gescoord.
Flabbergast
Veelbelovend talent
Posts: 91
Joined: 04 Nov 2020, 15:27

Ik had in het begin wel het idee dat ze vaker de diepte zochten op de flanken om zo onder de druk uit te spelen. Na een half uur lukte/deden ze dat niet meer en werd het veldspel steeds beroerder. Maar Feyenoord kwam er toch ook niet door de eerste helft?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 05 Feb 2023, 17:56
Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:51

Toen zat die al over de 1.5 xG.

Image

Die rode kaart heeft uiteraard Feyenoord in de kaart gespeelt, maar we moeten niet doen alsof PSV in die fase daarvoor de betere partij was. Het is gewoon schrikbarend hoe elk idee in balbezit er gewoon letterlijk zichtbaar uit gesloopt is. Men is gewoon parkeer de bus gaan doen en hopen dat het een keertje goed valt. Lukte bij de 1-0, gelukkig vrij vroeg. Dat geluk heeft PSV gehad. En ja, dat is een manier om top wedstrijden te winnen. Dat erken ik.

Maar ook in die fase gaf PSV al veel ruimtes weg en ontbrak bij Feyenoord vooral rondom de zestien de eindpass om PSV pijn te doen. Na die rode kaart werd dat voor Feyenoord met een man meer situatie natuurlijk veel gemakkelijker. Feyenoord heeft geluk had. Ik vond hun niet geweldig spelen. Maar de pijnlijke conclusie is dat het vooral ook van de kant van PSV nergens op leek. Ik vind de reacties hierboven ook schrijnend.
Gevoelsmatig ben ik het echt oneens hoor. PSV wilde het graag compact houden en aanvaarden het gevolg daarvan. Dat we vooral op de omschakeling aan het focussen waren was mijn inziens een keuze. Dan kom je er niet vaak uit maar als je eruit komt kun je wel echt steken.

Feyenoord kon ons niet uit elkaar spelen en was afhankelijk van opportunistisch voetbal, waarbij ze met 11 tegen 11 wellicht nooit had gescoord.
Ik
Compact houden is prima, maar ook in die fase vond ik Feyenoord al de overhand hebben. Ik vond PSV daarin echt al veel ruimte weg geven, gezien de hoeveelheid mensen die steeds achter de bal stonden. Maar dat kan inderdaad ook een gevoelsmatige kwestie zijn, zoals jij zegt. Ik heb ook zo niet 1, 2, 3 de beelden paraat. Wellicht dat ik hier nog op terug kom haha. Maar alsnog, het is zodra PSV aan de bal komt veel te pover. Ook in de omschakeling wmb, maar ook zodra men de bal zelf heeft en een keer moet opbouwen. En dat laatste is in deze wedstrijd tegen Feyenoord wellicht niet zo heel erg, maar tegen 15 andere tegenstanders wel.

Dat laatste zou overigens kunnen, maar is puur giswerk. Feit is dat de ruimtes groter werden bij PSV. En Feyenoord al op 1.5 xG stond.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Paar slechte keuzes. Til bracht niks. Veerman eruit en Bakayoko laten staan was bizar, gezien die zo slecht in viel.

Kwa spel lijkt het nog steeds nergens op. Ondanks 2 prima goals maar voetballend heb je misschien 10 vd 99 minuten wat laten zien.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:51
nilssonH wrote: 05 Feb 2023, 17:45

Jij kan beter dan dit ;) Tot de rode kaart was het nog geen 1.5xG voor Feyenoord, waarvan bijna 1 al die dubbele kans vlak na rust was. Als je dan moet komen én tegen 10 man staat loopt dat op. Dat zag je bij PSV tegen Fortuna ook. Context is hierin vrij belangrijk.
Toen zat die al over de 1.5 xG.

Image

Die rode kaart heeft uiteraard Feyenoord in de kaart gespeelt, maar we moeten niet doen alsof PSV in die fase daarvoor de betere partij was. Het is gewoon schrikbarend hoe elk idee in balbezit er gewoon letterlijk zichtbaar uit gesloopt is. Men is gewoon parkeer de bus gaan doen en hopen dat het een keertje goed valt. Lukte bij de 1-0, gelukkig vrij vroeg. Dat geluk heeft PSV gehad. En ja, dat is een manier om top wedstrijden te winnen. Dat erken ik.

Maar ook in die fase gaf PSV al veel ruimtes weg en ontbrak bij Feyenoord vooral rondom de zestien de eindpass om PSV pijn te doen. Na die rode kaart werd dat voor Feyenoord met een man meer situatie natuurlijk veel gemakkelijker. Feyenoord heeft geluk had. Ik vond hun niet geweldig spelen. Maar de pijnlijke conclusie is dat het vooral ook van de kant van PSV nergens op leek. Ik vind de reacties hierboven ook schrijnend.
Ik vind het vooral schrijnend wat jij tegen Ruud hebt, zelfs na vandaag. Hoe wil je in vredesnaam met de ploeg die we hebben met alle onkunde achterin en alle wisselingen voorin, wat kan je dan verwachten na alle onrust. Met kunst en vliegwerk stonden we 2-0 voor tegen de koploper met de "beste coach van de ED" (die geen toppers meer wint btw). We hebben gespeeld naar onze mogelijkheden en onszelf weer laten zien in een topper. En Makkelie die ons keihard naait, anders win je hier deze pot.
#simplythebest
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Met de pit zat het vandaag goed. Voetballend, tactisch en qua opstelling was het zoals eigenlijk al het hele seizoen weer dramatisch. Ruud is gewoon geen goede trainer. Perfect als uithangbord, maar niet als trainer.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:51 Maar we moeten niet doen alsof PSV in die fase daarvoor de betere partij was.
Dat beweert dan ook niemand. Dat PSV überhaupt goed heeft gespeeld ook niet. Dus begrijp niet helemaal waar je dit precies vandaan haalt. Het enige waar ik op reageer is je conclusie dat PSV al blij mag zijn met een punt omdat de statistieken zo in het voordeel van Feyenoord uitvallen. Dat vind ik te zwart-wit als je belangrijke nuances weg laat.
Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:51 Maar de pijnlijke conclusie is dat het vooral ook van de kant van PSV nergens op leek. Ik vind de reacties hierboven ook schrijnend.
De reacties dat men baalt dat je een overwinning (en daarmee wel degelijk de aansluiting bovenin) pas in 90+6 weggeeft? Dat lijkt mij in dit geval niet zo schrijnend eigenlijk. Dat jij er met een analytische blik anders tegenaan kijkt kan natuurlijk, maar volgens mij kan dat prima naast elkaar bestaan zonder dat één van de twee fout is.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH wrote: 05 Feb 2023, 18:13 De reacties dat men baalt dat je een overwinning (en daarmee wel degelijk de aansluiting bovenin) pas in 90+6 weggeeft? Dat lijkt mij in dit geval niet zo schrijnend eigenlijk. Dat jij er met een analytische blik anders tegenaan kijkt kan natuurlijk, maar volgens mij kan dat prima naast elkaar bestaan zonder dat één van de twee fout is.
Niet dat je daarvan baalt. Ik vind het ook ronduit kut. Het is vooral dat iets wat al weken, nee zelfs maanden, ontiegelijk fout gaat hiermee geprobeerd wordt goed te praten. Dat vind ik schrijnend. Ruud heeft in alles gewoon het sentiment mee. Ook het continue gooien op het kwaliteitsverhaal. Want als dit elke andere trainer was overkomen, bijv. Schmidt, was het sentiment niet "naja als we hadden gewonnen stonden we 1 punt achter de koploper", maar vooral "wat doet die Duitse mafklapper nu weer en hij kan er geen reet van".

Die 2-2 is ronduit kut. Maar laten we alsjeblief niet onze teringzooi aan problemen proberen goed te praten n.a.v. het bijna 3 punten halen in de kuip.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 18:30
nilssonH wrote: 05 Feb 2023, 18:13 De reacties dat men baalt dat je een overwinning (en daarmee wel degelijk de aansluiting bovenin) pas in 90+6 weggeeft? Dat lijkt mij in dit geval niet zo schrijnend eigenlijk. Dat jij er met een analytische blik anders tegenaan kijkt kan natuurlijk, maar volgens mij kan dat prima naast elkaar bestaan zonder dat één van de twee fout is.
Niet dat je daarvan baalt. Ik vind het ook ronduit kut. Het is vooral dat iets wat al weken, nee zelfs maanden, ontiegelijk fout gaat hiermee geprobeerd wordt goed te praten. Dat vind ik schrijnend. Ruud heeft in alles gewoon het sentiment mee. Ook het continue gooien op het kwaliteitsverhaal. Want als dit elke andere trainer was overkomen, bijv. Schmidt, was het sentiment niet "naja als we hadden gewonnen stonden we 1 punt achter de koploper", maar vooral "wat doet die Duitse mafklapper nu weer en hij kan er geen reet van".

Die 2-2 is ronduit kut. Maar laten we alsjeblief niet onze teringzooi aan problemen proberen goed te praten n.a.v. het bijna 3 punten halen in de kuip.
Spijker. Kop.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 18:30 Het is vooral dat iets wat al weken, nee zelfs maanden, ontiegelijk fout gaat hiermee geprobeerd wordt goed te praten. Dat vind ik schrijnend.
Fair enough. Ik kan niet voor de rest spreken, maar merk aan mijzelf dat het ook een vorm van coping mechanisme is. Je wilt zo graag dat het lukt, en ik kan sowieso niet in de toekomst kijken. Dus dan maar voordeel van de twijfel geven voorlopig. Maar dat betekent niet dat je niet ziet dat het niet goed is.

Overigens ook niet helemaal eens met het Schmidt verhaal. Dat was misschien in de media zo, maar ik kan mij niet herinneren dat men na het eerste seizoen met slechts 71 punten vond dat hij weg moest. Maar dat kan een verschil in perceptie zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Wordt gewoon lastig omdat je met Steward gaat bouwen richting komend seizoen. Brands kan wel zeggen dat Ruud veilig is maar hij weet als geen ander dat dat gelul is. En ik mag toch hopen dat onze AD niet zo kortzichtig is.

PSV brengt zichzelf weer eens in een hele lastige situatie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH wrote: 05 Feb 2023, 18:45
Heruone wrote: 05 Feb 2023, 18:30 Het is vooral dat iets wat al weken, nee zelfs maanden, ontiegelijk fout gaat hiermee geprobeerd wordt goed te praten. Dat vind ik schrijnend.
Fair enough. Ik kan niet voor de rest spreken, maar merk aan mijzelf dat het ook een vorm van coping mechanisme is. Je wilt zo graag dat het lukt, en ik kan sowieso niet in de toekomst kijken. Dus dan maar voordeel van de twijfel geven voorlopig. Maar dat betekent niet dat je niet ziet dat het niet goed is.

Overigens ook niet helemaal eens met het Schmidt verhaal. Dat was misschien in de media zo, maar ik kan mij niet herinneren dat men na het eerste seizoen met slechts 71 punten vond dat hij weg moest. Maar dat kan een verschil in perceptie zijn.
Daar kan ik mij in herkennen hoor. Ik had er heel de week al heel weinig vertrouwen in, omdat de problemen van PSV gewoon zo fundamenteel zijn. En desalniettemin had ik vanochtend ook goede hoop en komt inderdaad toch weer de gedachte naar boven van "als je nu wint, sta je weer 1 punt achter en kan je kampioen worden". Terwijl daar eigenlijk geen enkele aanleiding toe is, ook als je deze had gewonnen. Voetbal is opportunistisch, zeker ook voor supporters. Dat maakt het zo mooi denk ik en daar zit ook de kracht voor ons supporters in. Dat je in een klote seizoen en na een klote serie wedstrijden, wetende dat het hoogstwaarschijnlijk weer een ellendige kutmiddag wordt, toch weer vol geloof voor de bank gaat zitten en denkt dat het kan. Maar juist dat sentiment is ook gevaarlijk. Dat merk ik zelf ook wel als het om de persoon v. Nistelrooij gaat. En dat speelt ook een hele duidelijke rol in de beoordeling van de media.

Ik weet niet of je VI pro hebt? Dat artikel wat ik hierboven van Zwart al liet zien, vind ik veelzeggend. Even wat simpele passages (ook voor [mention]11 Sir Tinus[/mention]):
Al in de vierde minuut wordt dat tactische scenario duidelijk zichtbaar. David Hancko wordt opgejaagd door Luuk de Jong en speelt breed op Lutsharel Geertruida. Dat is voor Simons het signaal om te gaan sprinten in de richting van de rechter centrale verdediger van Feyenoord. Waarbij hij probeert om tegelijkertijd te zorgen dat directe tegenstander Marcus Pedersen niet aanspeelbaar kan worden.

Die opzet slaagt in dit geval niet voor PSV. Pedersen herkent wat Simons probeert te doen en laat zich zakken, zodat Geertruida hem alsnog kan aanspelen. Via de rechtsback zet Feyenoord daarna een aanval op.

Dit gebeurt vaak in de eerste helft. Na de onderlinge passes tussen Geertruida en Hancko gaat de meest gegeven bal bij Feyenoord van Geertruida naar Pedersen. Op de rechterflank leeft de Noor zich uit. Hij onderneemt twee doelpogingen, zet twee dribbels in en staat met een voorzet aan de basis van de beste mogelijkheid van de thuisploeg voor rust.
Mbt Schmidt: ik had het gevoel dat de achterban, en ook het over grote deel hier op het forum, toch vrij negatief over hem was. Maar dat is wellicht iets wat ik me anders kan herinneren. Ik denk wel dat de situatie met Schmidt aanzienlijk anders was dan nu met V. Nistelrooij. En mbt het kwaliteitsverhaal wat vaak genoemd werd: ik denk dat Schmidt vorig jaar heeft laten zien met eenzelfde selectie dat er duidelijk meer uitgehaald kan worden.

Afgelopen zomer was men stellig dat men met een betere keeper en een betere spits kampioen geweest zou zijn. PSV heeft denk ik dit seizoen over een betere selectie dan vorig jaar te beschikken, ondanks dat blessures niet meezitten (maar dat was vorig jaar ook al), maar we lijken juist verder verwijdert dan ooit.

Edit: ik denk dat ik me zegje nu wel heb gedaan. Ik hou me afzijdig voordat het een dagenlange Ruud rant gaat worden waarbij ik continue in de herhaling val haha. Mijn mening is volgens mij wel duidelijk. En desalniettemin ben ik benieuwd naar de komende weken. Of we iig de boel nog enigszins op de rit kunnen krijgen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 05 Feb 2023, 17:02Ben wel blij dat Ruudje genoten heeft vandaag. Is er iig nog iemand die dit bagger voetbal kan waarderen.
Dit heb ik dus nog eens teruggeluisterd, maar dat is volgens mij totaal niet wat hij bedoelde te zeggen. Hij genoot van de wedstrijd, de emotie, van de ambiance en van PSV, waarmee hij leek te doelen op hoe PSV zich daarin staande hield. Je kan van alles opmerken over PSV, over Ruud en zijn keuzes, maar ik vond PSV vandaag ook gewoon gepassioneerd, scherp en met de juiste instelling voor de dag komen. We zijn ook weleens naar de Kuip gegaan om ons daar te laten afdrogen als elf bange hertjes. Dat gebeurde vandaag sowieso niet.

En dat gelul over xG en wie wat verdiende: ik kan er niks mee. We weten dat PSV niet top is, dat veel dingen beter moeten en dat we helemaal geen grote kans hebben op de titel. Het is geen verrassing dat Feyenoord als team beter speelt, dat het als collectief beter staat dan bij PSV. Dat verandert niet allemaal in één week tijd. Maar in topwedstrijden waarin het verschil in kwaliteit zó klein is als in deze competitie, zoals bijvoorbeeld vandaag, komt het ook aan op de kleine details die helemaal niets met tactiek te maken hebben. Dan gaat het om slimmigheidjes, meteen je kansen afmaken, vechten voor elke meter, dat soort dingen. PSV beheerst dat sowieso aardig in dit seizoen en dat is ook de reden waarom we bijna geen toppers verliezen. Ik vind het daarom ook curieus dat PSV zogenaamd niets verdiend had. Volgens mij benader je voetbal dan vanuit een te beperkt perspectief. PSV kwam nauwelijks in de problemen tot aan de rode kaart en had met 11-tegen-11 wellicht de wedstrijd uit kunnen counteren. Nu werden we met de rug tegen de muur gezet, kwamen we een man tekort en hadden we in niks de scheidsrechterlijke voordeeltjes die we wel hadden kunnen of moeten krijgen.

Dat we hier niet verliezen, is eerder een compliment aan Ruud en zijn team. Maximaal op de proef gesteld en overeind gebleven, waarbij het met een iets ander wedstrijdverloop nog veel beter had kunnen uitpakken.
Ricardo Zamora
International
Posts: 993
Joined: 09 Aug 2018, 04:41
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 05 Feb 2023, 17:40 Positief: PSV speelde iig met het besef dat vandaag de laatste strohalm om de titel was. Op dat vlak was/leek PSV iig gemotiveerd.

Verder tja, de arbitrage was maar gewoon weer eens werkelijk waar belachelijk voor een topwedstrijd. En die rode kaart van Obispo (wat er gewoon eentje was) helpt je ook totaal niet mee. Maar los daarvan heeft PSV toch ook never nooit aanspraak gehad op het behalen van één punt. Dat je hier 2-2 speelt is gewoon absurd.

Image
Image
Image

Titelstrijd is iig voor PSV al wel beslist. Wij doen niet meer mee. 39 punten uit 20 wedstrijden is ook echt gewoon totaal niet goed. Maar verder is het veldspel ook gewoon ronduit slecht. Tja... Wat nu?
Dit zijn schrikbarende statistieken. Helaas lijkt Ruud als trainer tekort te komen.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 05 Feb 2023, 19:01
Juancho wrote: 05 Feb 2023, 17:02Ben wel blij dat Ruudje genoten heeft vandaag. Is er iig nog iemand die dit bagger voetbal kan waarderen.
Dit heb ik dus nog eens teruggeluisterd, maar dat is volgens mij totaal niet wat hij bedoelde te zeggen. Hij genoot van de wedstrijd, de emotie, van de ambiance en van PSV, waarmee hij leek te doelen op hoe PSV zich daarin staande hield. Je kan van alles opmerken over PSV, over Ruud en zijn keuzes, maar ik vond PSV vandaag ook gewoon gepassioneerd, scherp en met de juiste instelling voor de dag komen.
Als je dit al vindt zegt het vooral heel veel waar PSV de laatste jaren mee bezig is geweest. Als je in de nog steeds open titelstrijd niet gepassioneerd speelt vandaag met een mentaliteit die daar bij hoort... Waar hebben we het dan in godsnaam over? Het leek voetballend helemaal nergens op, echt serieus schrikbarend gewoon. Kan je vechten en met passie spelen wat je wil maar dan kom je geen stap verder.

We staan er niet voor niets zo slecht voor hé. Gepassioneerd spelen en genieten van de wedstrijd beleving gaat je geen stap verder brengen. Dat is sowieso het minimale dat je mag verwachten op een dag als vandaag. Maar als je coach niet verder komt dan dat en je verder geen woord hoort over de tactiek, passing, balverlies, gebrek aan kansen, wissels, een lachwekkend antwoord geeftt over Veerman.... Sorry maar het bezorgt mij alleen maar meer kopzorgen.

Dit alles staat natuurlijk los van de idiote actie van Obispo en eerder Mauro. Dat kost je samen 5 punten. De sukkels.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Het is lang niet zo vanzelfsprekend dat je als topploeg in een topwedstrijd scherp, gepassioneerd en met de juiste mentaliteit voor de dag komt. Dat zie je overal regelmatig misgaan en is ook logisch. Maar goed: misschien ben je daar wel wat minder van op de hoogte, je zegt immers zelf dat je qua voetbal meer en meer aan je voorbij laat gaan. Dat kan.

Maar het is natuurlijk volkomen bezopen om te zeggen dat het je ook geen stap verder gaat brengen. Wat is dat voor onzin? Een elftal dat mentaal ijzersterk in elkaar zit is tot veel meer in staat dan een elftal dat hooguit tactisch goed is. Dat zie je ook vandaag weer. Voetbal bestaat uit zoveel meer lagen dan alleen wat je puur voetballend kan brengen. Bovendien verschillen managers nou eenmaal in hun kwaliteiten. Ik denk dat we bij Ruud inmiddels toch wel kunnen stellen dat hij er in elk geval de juiste spirit in weet te brengen en goed in staat is om de absolute topsportmentaliteit te kunnen communiceren. Dat benoemen en daarmee verder gaan kan het elftal in elk geval nog een beetje helpen compenseren voor de tactische en individuele tekortkomingen. Dat is ook precies de reden waarom we nog meedoen om de prijzen, ook al zijn we niet de grote favoriet. Dit PSV is geen voetbalmachine, maar heeft wel veel weg van een vechtersploeg. Dat wint misschien geen schoonheidsprijzen, maar het kan je nog behoorlijk ver brengen hoor.

Verder vond ik de uitleg over de wissel van Veerman helemaal niet zo lachwekkend trouwens. Ik vond het zelfs best logisch, hoewel ik zelf misschien een andere keuze had gemaakt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

We hebben gezien hoe mental ijzersterk dit elftal is... Prima als je vandaag daar voor wil aanpakken, moet je zelf weten. Maar dit elftal is over een langere periode juist zo instabiel en labiel als de pest gebleken. Dat zegt mij 10x meer.

Wellicht dat Ruud die passie beter als assistent kan inzetten maar het grotere werk overlaat aan een betere trainer.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Juancho wrote: 05 Feb 2023, 20:33 We hebben gezien hoe mental ijzersterk dit elftal is... Prima als je vandaag daar voor wil aanpakken, moet je zelf weten. Maar dit elftal is over een langere periode juist zo instabiel en labiel als de pest gebleken. Dat zegt mij 10x meer.

Wellicht dat Ruud die passie beter als assistent kan inzetten maar het grotere werk overlaat aan een betere trainer.
Een "betere trainer" zoals Slot die na de winterstop niet weet te winnen bij Twente en Utrecht en thuis van Ajax en PSV? Ruud heeft veel fout gedaan dit seizoen, maar de wedstrijden na de winterstop zit het ook totaal niet mee. Rode kaarten vandaag en tegen Emmen nekken je, net als het missen van alle kansen tegen Fortuna en Sparta. We zijn nu "eindelijk" even compleet met Mauro die terug is en Hazard& PvA erbij. Thuis tegen Emmen en Groningen volle bak om het goede gevoel van vandaag mee te nemen.
#simplythebest
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Ykhim wrote: 05 Feb 2023, 19:01
Juancho wrote: 05 Feb 2023, 17:02Ben wel blij dat Ruudje genoten heeft vandaag. Is er iig nog iemand die dit bagger voetbal kan waarderen.
Dit heb ik dus nog eens teruggeluisterd, maar dat is volgens mij totaal niet wat hij bedoelde te zeggen. Hij genoot van de wedstrijd, de emotie, van de ambiance en van PSV, waarmee hij leek te doelen op hoe PSV zich daarin staande hield. Je kan van alles opmerken over PSV, over Ruud en zijn keuzes, maar ik vond PSV vandaag ook gewoon gepassioneerd, scherp en met de juiste instelling voor de dag komen. We zijn ook weleens naar de Kuip gegaan om ons daar te laten afdrogen als elf bange hertjes. Dat gebeurde vandaag sowieso niet.
Zeker. Maar puur uit interesse, hoe vaak heb jij Ruud wel eens wat voetbal inhoudelijks horen zeggen? Hij heeft het vaak over passie, het niet benutten van kansen of de scheidsrechter. Maar hoeveel interviews heb je met hem gehoord waarbij hij echt met een analyse kwam over wat er tactisch op het veld gebeurde?

Het begon me een tijdje terug op te vallen en toen ben ik er eens op gaan letten. Maar dat komt eigenlijk zo goed als nooit voor. Dat kan 2 dingen betekenen, ofwel houdt hij dat intern, ofwel ziet hij het gewoon echt niet en blijft daarom steken in algemeenheden. Ik hoop op het eerste maar heb toch sterk de indruk dat het 2e het geval is.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ruud is de omgekeerde Schmidt.
Het spel lijkt nergens op, alle automatismen lijken verdwenen, het is chaos troef maar dan niet de bedoelde chaos, spelers worden niet beter (op Xavi na, maar die is simpelweg bizar getalenteerd), hij verliest regelmatig van 'mindere' clubs en met name van de degradatiekandidaten, maar hij presteert opvallend goed in de topwedstrijden.

Heel vreemd eigenlijk.
Ik vond de instelling van PSV vandaag prijzenswaardig, maar het spel was wederom erg matig. Individueel werd er veel gecompenseerd door PSV, maar dit is niet vol te houden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 05 Feb 2023, 20:41
Juancho wrote: 05 Feb 2023, 20:33 We hebben gezien hoe mental ijzersterk dit elftal is... Prima als je vandaag daar voor wil aanpakken, moet je zelf weten. Maar dit elftal is over een langere periode juist zo instabiel en labiel als de pest gebleken. Dat zegt mij 10x meer.

Wellicht dat Ruud die passie beter als assistent kan inzetten maar het grotere werk overlaat aan een betere trainer.
Een "betere trainer" zoals Slot die na de winterstop niet weet te winnen bij Twente en Utrecht en thuis van Ajax en PSV? Ruud heeft veel fout gedaan dit seizoen, maar de wedstrijden na de winterstop zit het ook totaal niet mee. Rode kaarten vandaag en tegen Emmen nekken je, net als het missen van alle kansen tegen Fortuna en Sparta. We zijn nu "eindelijk" even compleet met Mauro die terug is en Hazard& PvA erbij. Thuis tegen Emmen en Groningen volle bak om het goede gevoel van vandaag mee te nemen.
Ik kijk graag vooral naar ons zelf als je het niet erg vindt. Ben wel een beetje klaar met al die excuses, wanbeleid, zogenaamd pech en arbitrage, kijken naar andere clubs. Dat gaat je geen stap verder zetten en geeft eigenlijk alleen maar je eigen falen aan.

Laat PSV aub weer PSV worden. En dat begint bij de club zelf. We spelen voorlopig een belabberd seizoen met eveneens belabberd voetbal. En voorlopig zie ik geen enkel teken van verbetering en progressie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1,080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25

Als Benitez hier niet een aantal wereldreddingen verricht ja je er gewoon af met 5-2. Zat totaal geen structuur in het spel. Zelfs na de 0-2 had ik geen moment het idee dat de drie punten in de pocket waren. We lieten ons veel te gemakkelijk vastzetten in ons eigen strafschopgebied. En dan was Feyenoord nog niet eens op volle sterkte.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 05 Feb 2023, 20:50Zeker. Maar puur uit interesse, hoe vaak heb jij Ruud wel eens wat voetbal inhoudelijks horen zeggen? Hij heeft het vaak over passie, het niet benutten van kansen of de scheidsrechter. Maar hoeveel interviews heb je met hem gehoord waarbij hij echt met een analyse kwam over wat er tactisch op het veld gebeurde?
Niet zoveel, maar ik heb ook niet heel veel interviews teruggeluisterd.

Het is voor mij verder ook helemaal geen vraag, want ook ik zie dat het tactisch belabberd is en dat Ruud niet bepaald dezelfde capaciteiten heeft als andere trainers. Defensief is het te wankel, hoewel het iets beter staat dan voor de winterstop, maar vooral aanvallend is het echt pover. Het is teveel toevalsvoetbal. Dat kan aardig werken als er voldoende aanvallende kwaliteit op het veld staat, maar dit is niet duurzaam. Het is eigenlijk van alle soorten voetbal net niet. Voor mij is het de vraag of dat aan Ruud ligt, of misschien aan het spelersmateriaal, of aan een combinatie van beide. Schmidt wordt hier regelmatig geprezen, maar die had twee jaar nodig om met veel van deze spelers tot enigszins acceptabel voetbal te komen en had niet het nadeel dat z'n beste spelers halverwege verkocht moesten worden. Daarnaast zie ik ook dat dit seizoen lang niet alles fout gaat en dat Ruud zelf heel goed begrijpt dat dingen beter moeten, iets waarop hij grip probeert te krijgen door dingen daadwerkelijk aan te passen. Onder huidige omstandigheden kan ik dan best leven met het idee dat ook Ruud de ruimte krijgt om zich te ontwikkelen en te vinden wat voor hem en zijn selectie werkt. Dat kost tijd en punten, dat is niet prettig, maar ik zie met onze middelen en status niet direct geweldige alternatieven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dus je wil serieus nog 1, 5 jaar door gaan in deze twijfel terwijl volgend seizoen zo'n beetje alles bepalend is voor de komende 5 jaar? Of wanneer zeg je wel, zo kan het niet verder?

We hebben nu, eindelijk, een nieuwe TD die al snel vol aan de bak moet voor komende seizoen. Tis wel zo handig om te weten of Ruud met zijn voetbal (wat dat ook mag zijn) coach is of dat het plan anders wordt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 05 Feb 2023, 20:56 Ruud is de omgekeerde Schmidt.
Het spel lijkt nergens op, alle automatismen lijken verdwenen, het is chaos troef maar dan niet de bedoelde chaos, spelers worden niet beter (op Xavi na, maar die is simpelweg bizar getalenteerd), hij verliest regelmatig van 'mindere' clubs en met name van de degradatiekandidaten, maar hij presteert opvallend goed in de topwedstrijden.

Heel vreemd eigenlijk.
Ik vond de instelling van PSV vandaag prijzenswaardig, maar het spel was wederom erg matig. Individueel werd er veel gecompenseerd door PSV, maar dit is niet vol te houden.
Mooie samenvatting, hier kan ik mij wel in vinden. Heel opvallend ja, want je ziet nul patronen, slecht samenspel en geen enkele lijn in het spel. En daar blijft maar geen vooruitgang in komen..
Post Reply