Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:38
mr.top wrote: 06 Feb 2023, 10:11 Het feit dat hij de grote broer uit Amsterdam erbij haalde was niet meer dan terecht.
Vind ik niet. Heb dat altijd als zeer klein ervaren.
Ik denk dat het zelfs nog wat van fanatieker had gemogen. Het blijft een feit dat PSV vaak als onbeduidend wordt afgeschilderd in de Nederlandse media. Als de minste van de top drie clubs.

Voetbal International plaatste indertijd zelfs brieven waarin werd gesuggereerd dat de supporters in Eindhoven alleen op de tribune zaten omdat ze thuis geen stadsverwarming hadden.

Je ziet nu ook dat het als een herstel van een natuurlijke orde wordt ervaren dat Feyenoord weer meedraait in de top twee. Dus nee, dat is allemaal niet klein. Ik vind dat de club zichzelf fanatieker naar buiten op mag stellen.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Niks nieuws onder de zon. Ruud liet gister opnieuw zien tactisch niet klaar te zijn voor zijn job als hoofdcoach van PSV 1. Geen goed veldspel, rare wissels.
Vanuit menselijk oogpunt fantastisch dat hij er zit, maar het sportieve sneeuwt op deze manier wel heel erg onder.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

ik vind Ruud het anders best wel goed doen.
hij krijgt de slechtste selectie sinds 2014 onder zijn hoede, pakt punten tegen alle top clubs iets waarvan Schmidt zich nog steeds afvraagt hoe ruud dat doet.
is door in europa league , zelfs gewonnen van de nummer 1 van engeland..
wat verwachten jullie van Ruud dat hij meteen de Cl pakt?
er is geen enkele trainer die het beter zou doen met de spelers die we nu hebben.
simpelweg omdat de helft van onze spelers nog niet eens zouden uitblinken bij Rkc.
ik zou ruud gewoon lekker laten zitten want met iemand anders ga je het onmogelijk beter doen
Oans bin de Zeeuwen!
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:37 Robson was qua spelopvatting ook wel aardig. Qua training wat minder :D
Dus Rijvers en Robson? Verder niemand?

Wat zou volgens jou de spelopvatting moeten zijn? Ik zie persoonlijk de spelopvatting van Hiddink en Cocu als realistisch om mee te doen met om de prijzen. Anders gaat dat lastig worden voor PSV.

Schmidt had ik overigens ook nog graag een seizoen gezien.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Bosz.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:52Bosz.
Maar dan ga je dus voor 0 prijzen.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00

Een ervaren kracht naast een onervaren trainer is een logische zet, maar het gaat er wel om dat zo'n routinier bekend is met de huidige voetbalprincipes. Van Bommel stond onder invloed van zijn schoonvader die in 2010 was blijven hangen. Rutten had zijn beste periode in het vorige decenium, en ik heb hem bijvoorbeeld nooit op pressing kunnen betrappen. Ik weet niet welke invloed onze Spanjaard heeft, maar van hem zou ik de meer moderne principes verwachten.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 10:49 ik vind Ruud het anders best wel goed doen.
hij krijgt de slechtste selectie sinds 2014 onder zijn hoede, pakt punten tegen alle top clubs iets waarvan Schmidt zich nog steeds afvraagt hoe ruud dat doet.
is door in europa league , zelfs gewonnen van de nummer 1 van engeland..
wat verwachten jullie van Ruud dat hij meteen de Cl pakt?
er is geen enkele trainer die het beter zou doen met de spelers die we nu hebben.
simpelweg omdat de helft van onze spelers nog niet eens zouden uitblinken bij Rkc.
ik zou ruud gewoon lekker laten zitten want met iemand anders ga je het onmogelijk beter doen
Hij heeft een meer dan prima keeper, een spits die in normale doen aan 15-20 doelpunten komt, de hele eerste seizoenshelft met twee van 's lands grootste talenten mogen spelen, een middenveld dat in de top twee van de eredivisie mee moet doen en twee waardeloze verdedigers die keer op keer op keer de kans blijven krijgen. Schmidt moest het vorig jaar met een (veel) minder complete selectie doen en behaalde 81 punten. Dat je tot twee keer toe een hyperbool gebruikt in een poging om je punt kracht bij te zetten doet vermoeden dat deze post ironisch bedoeld is. Toch vrees ik het tegenovergestelde.
Last edited by El Sordo on 06 Feb 2023, 11:52, edited 1 time in total.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

D.Millpants wrote: 06 Feb 2023, 10:55
deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:52Bosz.
Maar dan ga je dus voor 0 prijzen.
Dat denk ik niet. Herkenbaar voetbal op de helft van de tegenstander. Dan verlies je soms punten, maar dat doet PSV nu ook al jaren met kutvoetbal. Voetbal is entertainment en Bosz brengt dat.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 05 Feb 2023, 22:36 Mensen houden zichzelf echt voor de gek door maar telkens naar de selectie te blijven wijzen. Die van Feyenoord is niks beter en waarschijnlijk zelfs minder. Maar daar zit gewoon veel meer een gedachte achter en iedereen weet wat hij moet doen. Dat is het verschil.

Natuurlijk is deze selectie niet goed genoeg voor 85 punten. Maar tussen 85 en freaking 68 (waar we nu op afkoersen) zit nogal wat ruimte. Is er nou werkelijk iemand die denkt dat bv Cocu hetzelfde aantal punten had gehad als Ruud nu? Ik ben er redelijk van overtuigd dat Schmidt het beter had gedaan maar die blijft voor veel een soort rode lap. Dus pak je Cocu, denken jullie nou werkelijk dat hij op dit puntenaantal had gestaan? Echt?
Precies dit. 8 punten uit een reeks tegen Sparta, Fortuna, Vitesse, Emmen en Go Ahead is ook met deze selectie belachelijk slecht en valt de trainer/TS te verwijten. Dat was een droomreeks om de 2e seizoenshelft met een incomplete selectie mee te beginnen. Het huidige puntenaantal is voor een groot deel ook te wijten aan het werk van de trainer en TS. Natuurlijk had Schmidt het beter gedaan. Veel beter. Hij had ongeveer dezelfde selectie, maar dan Zahavi ipv De Jong, Drommel ipv Benitez, Doan ipv Xavi, en wel Götze ipv Til. Daarmee haalde hij 81 punten. Wij stevenen met het huidige gemiddelde af naar fucking 66. Dus ik gooi hem er wel in, rode lap of niet: was Schmidt gebleven waren we kampioen geworden in dit uitermate zwakke seizoen van iedereen. Omdat Schmidt een veel betere trainer is gebleken, ondanks zijn mindere punten die er zeker ook zijn. En ja, ook Cocu had het beter gedaan. Ik was niet voor het aanstellen van Cocu, omdat ik het erg inconsequent vond dat PSV weer af zou stappen van de lijn die in 2020 was ingezet. Maar dan nemen ze Van Nistelrooy en denk ik, had dan gewoon Cocu gedaan. Het voetbal hoeft van mij niet frivool en leuk te zijn. Als ik dat wil ga ik wel naar de circus. Ik wil goed voetbal, waarbij het toeval zoveel mogelijk uitgesloten wordt om resultaten te behalen. En Feyenoord heeft inderdaad geen betere selectie, schei toch uit. Maar, ondanks dat ik hem soms overschat vind, wel een betere trainer die wel patronen erin slijpt. Van Nistelrooy was een van mijn helden toen ik als kleine jongen/tiener voetbal keek, maar zelfs met die bias kan ik zeggen dat hij als trainer tekort komt vooralsnog. Met deze selectie, met al zijn zwakheden, is echt meer te behalen dan dit.
Last edited by Persepolis on 06 Feb 2023, 11:03, edited 2 times in total.
Iderealist
Talent
Posts: 68
Joined: 04 Nov 2020, 15:30
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:58
D.Millpants wrote: 06 Feb 2023, 10:55

Maar dan ga je dus voor 0 prijzen.
Dat denk ik niet. Herkenbaar voetbal op de helft van de tegenstander. Dan verlies je soms punten, maar dat doet PSV nu ook al jaren met kutvoetbal. Voetbal is entertainment en Bosz brengt dat.
Ik zie Bosz ook graag komen, maar als het gaat om wat ze hun teams hebben laten presteren mag hij de veters van Hiddink nog niet eens strikken.
Die andere Wageninger
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

jij bekijkt het echt te positief hoor.
Benitez is goed helemaal mee eens
de volledige verdediging is compleet waardeloos op mischien PVA na maar dat is nog te vroeg om te zeggen.
Ik weet niet in welke selectie jij zit te kijken maar ik weet niet waar jij een spits vandaan tovert die er 15-20 gaat maken.
2 van het lands grootste talenten???? Xavi Simons uiteraard maar wie dan nog meer? guus til? Drommel?
"een middenveld dat in de top twee van de ere mee moet doen'' alleen sangare de rest is niet goed genoeg voor PSV.( xavi is aanvaller atm dus niet meegerekend bij middenvelders)
ik moet echt bijna lachen toen ik las dat je vind dat Schmidt een mindere selectie had. hier zet je je echt voor schut.
zahavi gotze doan een fitte bosca Gakpo voor een heel seizoen, die had echt een veel betere selectie hoor.
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 05 Feb 2023, 22:36 Mensen houden zichzelf echt voor de gek door maar telkens naar de selectie te blijven wijzen. Die van Feyenoord is niks beter en waarschijnlijk zelfs minder. Maar daar zit gewoon veel meer een gedachte achter en iedereen weet wat hij moet doen. Dat is het verschil.

Natuurlijk is deze selectie niet goed genoeg voor 85 punten. Maar tussen 85 en freaking 68 (waar we nu op afkoersen) zit nogal wat ruimte. Is er nou werkelijk iemand die denkt dat bv Cocu hetzelfde aantal punten had gehad als Ruud nu? Ik ben er redelijk van overtuigd dat Schmidt het beter had gedaan maar die blijft voor veel een soort rode lap. Dus pak je Cocu, denken jullie nou werkelijk dat hij op dit puntenaantal had gestaan? Echt?
Ben het helemaal met je eens. Er zijn er hier gewoon een aantal fan van Ruud. Ongeacht wat je zegt, je gaat ze toch niks wijsmaken. Steeds dezelfde herhaling van zetten (van beide kanten overigens).
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 11:08 ik moet echt bijna lachen toen ik las dat je vind dat Schmidt een mindere selectie had. hier zet je je echt voor schut.
zahavi gotze doan een fitte bosca Gakpo voor een heel seizoen, die had echt een veel betere selectie hoor.
De Jong is beter dan Zahavi. Simons beter dan Doan. Benitez beter dan Drommel. Götze was wel een sterkhouder die vertrok. Boscagli en degenen die er nu staan is me echt om het even. Dat zijn 3 posities die sterker zijn geworden, en 1 zwakker. Jij kan ook rekenen neem ik aan.
Gakpo is nu weg, maar daarvoor het hele seizoen fit geweest, vorig seizoen lag hij er 7 wedstrijden uit. En zonder hem moet je ook die 5 wedstrijden in januari winnen hoor.
Veel betere selectie vorig seizoen? Laat me niet lachen.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Misschien ben ik wel één van de weinige, maar vind dat RVN nu een betere selectie heeft dan voor de winterstop.

Oke, met Gakpo en Madueke ben je veel individuele kwaliteit kwijt geraakt maar als geheel/team denk ik dat het elftal stabieler is.
Ben ervan overtuigd dat Slot met dit materiaal kampioen zou worden.

- Silva is een + ten opzichte van Vertessen
- Madueke speelde voor de winter eigenlijk niet, dus die mis je niet (vergeleken met voor de winter)
- Gakpo mis je weldegelijk, maar wel Hazard denk ik dat we tijdelijk een goede vervanger hebben (ook in teamverband)
- Van Aanholt is een + ten opzichte van Max
- Mauro is speelklaar en een + ten opzichte van Teze als rechtsback
- Branthwaite is nu basisspeler en dat is een +
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Dan ben je de enige inderdaad maat. :D
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 06 Feb 2023, 11:41 Dan ben je de enige inderdaad maat. :D

Waarom is PSV dan heel veel minder geworden?
En idd Gakpo kunnen we wel invullen, maar voor de rest?
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Johnnie Walker wrote: 06 Feb 2023, 11:41 Dan ben je de enige inderdaad maat. :D
Nee hoor, ik vind dat ook.
Mauro en Luuk de Jong zijn terug na lange afwezigheid.
De drie huurlingen kunnen echt iets toevoegen.

Nu is het aan Ruud om logische dingen te gaan doen.
Gisteren stond het zoals vaker in toppers wél goed, nu nog eens een goed strijdplan maken voor wedstrijden tegen mindere goden.....
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Persepolis wrote: 06 Feb 2023, 11:33
Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 11:08 ik moet echt bijna lachen toen ik las dat je vind dat Schmidt een mindere selectie had. hier zet je je echt voor schut.
zahavi gotze doan een fitte bosca Gakpo voor een heel seizoen, die had echt een veel betere selectie hoor.
De Jong is beter dan Zahavi. Simons beter dan Doan. Benitez beter dan Drommel. Götze was wel een sterkhouder die vertrok. Boscagli en degenen die er nu staan is me echt om het even. Dat zijn 3 posities die sterker zijn geworden, en 1 zwakker. Jij kan ook rekenen neem ik aan.
Gakpo is nu weg, maar daarvoor het hele seizoen fit geweest, vorig seizoen lag hij er 7 wedstrijden uit. En zonder hem moet je ook die 5 wedstrijden in januari winnen hoor.
Veel betere selectie vorig seizoen? Laat me niet lachen.
zahavi heeft er vorig jaar 11 gemaakt met 7assits in 25
de jong nu na 11 wedstrijden nog maar 3 goals 2 assists.
Luuk moet dus vanaf nu elke eredivisie wedstrijd scoren of een assist te geven om gelijk te komen.
dus nee zahavi was wel degelijk beter.
en jij wilt dus serieus beweren dat de aanval met gakpo doan en zahavi slechter was dan wat we er nu hebben lopen?
simons speelt in ons systeem op de plek van Gakpo, is simons beter als gakpo? nee, doan beter als el ghazi ja , gotze bter als til ja.
onze selectie is wel degelijk veel slechter jij ziet het blijkbaar alleen niet.
laat MIJ niet lachen
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 06 Feb 2023, 11:32
Makaveli wrote: 05 Feb 2023, 22:36 Mensen houden zichzelf echt voor de gek door maar telkens naar de selectie te blijven wijzen. Die van Feyenoord is niks beter en waarschijnlijk zelfs minder. Maar daar zit gewoon veel meer een gedachte achter en iedereen weet wat hij moet doen. Dat is het verschil.

Natuurlijk is deze selectie niet goed genoeg voor 85 punten. Maar tussen 85 en freaking 68 (waar we nu op afkoersen) zit nogal wat ruimte. Is er nou werkelijk iemand die denkt dat bv Cocu hetzelfde aantal punten had gehad als Ruud nu? Ik ben er redelijk van overtuigd dat Schmidt het beter had gedaan maar die blijft voor veel een soort rode lap. Dus pak je Cocu, denken jullie nou werkelijk dat hij op dit puntenaantal had gestaan? Echt?
Ben het helemaal met je eens. Er zijn er hier gewoon een aantal fan van Ruud. Ongeacht wat je zegt, je gaat ze toch niks wijsmaken. Steeds dezelfde herhaling van zetten (van beide kanten overigens).
Dat zal je altijd hebben. Was bij Schmidt niet anders natuurlijk. Ik heb me bij Roger ook zo vaak afgevraagd of hij het wel zag. Die enorme gaten tussen de linies, het constant verkeerd instappen van Max terwijl hij een paar meter van Schmidt liep. Het matige aanvalsspel. Zeker het eerste jaar was het ook net als nu vaak niet om aan te gluren met eveneens basis zaken die hij er maar niet in kreeg. Pas nadat Roger wat aanpassingen deed werd het wat stabieler.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Toch fijn dat hier nog veel gelachen wordt. Wat een kiespijn. Alhoewel de subtiele prozadichtvorm dat leed ietwat verzacht.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza wrote: 06 Feb 2023, 11:43
Johnnie Walker wrote: 06 Feb 2023, 11:41 Dan ben je de enige inderdaad maat. :D
Nee hoor, ik vind dat ook.
Mauro en Luuk de Jong zijn terug na lange afwezigheid.
De drie huurlingen kunnen echt iets toevoegen.

Nu is het aan Ruud om logische dingen te gaan doen.
Gisteren stond het zoals vaker in toppers wél goed, nu nog eens een goed strijdplan maken voor wedstrijden tegen mindere goden.....
2 dan :D

Van Aanholt en Silva zijn middelmaat. Normaliter zouden dat bankzitters moeten zijn.
Hazard lijkt mij een fijne speler. Cody was beter tho.
Feit is dat je beste speler weg is. Dan moet je de rest van je elftal wel heel erg versterken wil je een betere selectie krijgen. Dat hebben we niet gedaan.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Juancho wrote: 06 Feb 2023, 11:50
Standbeeld wrote: 06 Feb 2023, 11:32
Ben het helemaal met je eens. Er zijn er hier gewoon een aantal fan van Ruud. Ongeacht wat je zegt, je gaat ze toch niks wijsmaken. Steeds dezelfde herhaling van zetten (van beide kanten overigens).
Dat zal je altijd hebben. Was bij Schmidt niet anders natuurlijk. Ik heb me bij Roger ook zo vaak afgevraagd of hij het wel zag. Die enorme gaten tussen de linies, het constant verkeerd instappen van Max terwijl hij een paar meter van Schmidt liep. Het matige aanvalsspel. Zeker het eerste jaar was het ook net als nu vaak niet om aan te gluren met eveneens basis zaken die hij er maar niet in kreeg. Pas nadat Roger wat aanpassingen deed werd het wat stabieler.
tja hij maakt ook zeker fouten Ruud onder andere het blijven opstellen van obispo maar als je ziet waarom we nu uitendelijk punten verspelen tegen feye wat kan hij daar aandoen? dat Obispo rood pakt kan Ruud niks aan doen en dat bakayoko de slechtste wissel in het betaald voetbal was is lekker makkelijk achteraf lullen.
als hazard geen 90 min aankan en saibari is ook nog maar net terug van blessure dan is het toch vrij logisch dat baka erin gezet moet worden.
of tegen een emmen waar Mauro ook een domme rode kaart pakt en xavi niet verdedigt bij een corner en vervolgens alle kansen naast gaan.
als je nou kijkt na al het punten verlies van dit seizoen is het toch 90 procent de fout van de spelers en niet van de gekozen tacktiek.
de enige reden waarom cocu meer punten pakte was omdat hij standaard in de 70 minuut met 5 verdedigers ging spelen. en toen brak de pleuris weer uit omdat dat niet bij PSV hoort. shijtbakkenvoetbal noemde iedereen het volgens mij.
Oans bin de Zeeuwen!
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 07:26 Nooit zo'n hele hoge pet opgehad van Hiddink, maar hij heeft natuurlijk wel zijn waarde gehad voor PSV. Nu moet je hem echter niet weer gaan opgraven. Al zet je Ancelotti erbij, dan wordt het nog niks. De defensie is lek en qua positiespel is het van niveau FC Emmen. Er moet gewoon een andere trainer komen en een ander centrum. Bosz graag als trainer.
Niet zo'n hoge pet van Hiddink? meen je dit?

De man die ons mede naar halve finale CL heeft gebracht? Die mede verantwoordelijk is voor de enige CL die we ooit hebben gewonnen? Die de Wereldbeker naar Eindhoven heeft gebracht? Die ons 6 keer! kampioen heeft gemaakt? De meest succesvolle trainer in onze historie? Niet zo'n hoge pet?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 11:47
Persepolis wrote: 06 Feb 2023, 11:33

De Jong is beter dan Zahavi. Simons beter dan Doan. Benitez beter dan Drommel. Götze was wel een sterkhouder die vertrok. Boscagli en degenen die er nu staan is me echt om het even. Dat zijn 3 posities die sterker zijn geworden, en 1 zwakker. Jij kan ook rekenen neem ik aan.
Gakpo is nu weg, maar daarvoor het hele seizoen fit geweest, vorig seizoen lag hij er 7 wedstrijden uit. En zonder hem moet je ook die 5 wedstrijden in januari winnen hoor.
Veel betere selectie vorig seizoen? Laat me niet lachen.
zahavi heeft er vorig jaar 11 gemaakt met 7assits in 25
de jong nu na 11 wedstrijden nog maar 3 goals 2 assists.
Luuk moet dus vanaf nu elke eredivisie wedstrijd scoren of een assist te geven om gelijk te komen.
dus nee zahavi was wel degelijk beter.
en jij wilt dus serieus beweren dat de aanval met gakpo doan en zahavi slechter was dan wat we er nu hebben lopen?
simons speelt in ons systeem op de plek van Gakpo, is simons beter als gakpo? nee, doan beter als el ghazi ja , gotze bter als til ja.
onze selectie is wel degelijk veel slechter jij ziet het blijkbaar alleen niet.
laat MIJ niet lachen
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht hoor... Ik ben geen fan van Luuk, verre van. Maar om een spits alleen maar te vergelijken op doelpunten en assists vind ik oneerlijk. Als Zahavi niet scoorde had je echt helemaal niks aan die man. Was onthutsend zwak in de combinatie, geen aanspeelpunt, geen actie en geen snelheid. Luuk kan nog wel een bal vasthouden en kan met zijn kopkracht er toch voor zorgen dat de lange bal de optie is. In die zin heeft Luuk wel waarde. Ik zeg niet dat ik tevreden ben met Luuk, maar om puur en alleen naar goals en assists te kijken vind ik kort door de bocht.
Ik vind de aanval Gakpo, Doan en Zahavi ook niet per sé beter dan wat we nu hebben. En waarom je Götze erbij betrekt als je het over de aanval hebt snap ik ook niet. Gakpo is nog iets beter dan Xavi, maar Xavi wordt echt wel beter en is een hele andere voetballer. Gakpo's bijdrage aan goals en assits was ongekend dit seizoen maar voor het spel veel minder bepalend dan Xavi. Bij Xavi begint en eindigt iedere aanval van PSV zo ongeveer. Doan is wellicht beter dan El G maar echt niet beter dan Hazard. Nu loopt Hazard daar de rest van het seizoen denk ik dus dat is om het even. Luuk en Zahavi zijn gelijk waar Luuk meer bijdrage kan leveren mits goed bediend. Op de bank is het daarentegen nu wel karig.

Je mag een mening hebben, onze meningen hoeven absoluut niet overeen te komen, maar om nou zo stellig te zijn en dat amper te onderbouwen vind ik niet best. Ik denk dat de selecties niet zoveel uit elkaar lopen.
Post Reply