Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwacht vooral dat we echt naar een kleinere kern gaan. Ook kans voor jeugdspelers om eerder door te breken.
Een kern van 23 spelers aangevuld met spelers uit jong. 20 speler (iedere positie dubbelbezet) en 3 keepers

DM: Benitez, Peersman en Waterman
Toelichting: ik verwacht dat Drommel vertrekt en ze hier geen hoog salaris voor willen terughalen. Dan kan Steur ook in Jong keepen en zal Peersman op de bank zitten als 2de doelman.

Verdediging
RB: Aankoop, Sambo
RCV: Aankoop (een echte kwaliteitspeler), Teze of Jeugdspeler(?) zoals van de Blaak
LCV: Brainthwaite, Obispo, Boscagli (1 speler gaat vertrekken)
LB: Mauro, Oppegard
Toelichting: de soort aankoop RB zal afhangen hoe ze Sambo beoordelen, zien ze Sambo als back-up zal er een topper komen. Indien hij als beoogd basisspeler gezien word zal er een backup speler komen. Dit kan een jong talent zijn of een oudere speler met een niet al te hoog salaris. Kan ook eventueel Mwene zijn maar volgens mij is Ruudje geen groot fan van hem. RCV zullen ze een topaankoop doen en dan aanvullen met eigen jeugd. Dus of Teze of van de Blaak. Afhankelijk van de ontwikkeling van de 2de natuurlijk.

Middenveld
CVM: Aankoop en Guti(?)/aankoop
CM: Veerman en Ledezma
10: Xavi en Til
Toelichting: ik verwacht dat er vooral ingezet gaat worden op een goede CVM omdat Veerman de ideale cm is naast een CVM. Zoals Sangaré de rol nu invult, idealiter haal je dus een CVM met body. Verder zie ik Guti vertrekken en nog een leuk avontuur in Spanje aangaan. Dan dien je dus 2 spelers voor de CVM positie te halen. Dan heb je met Veerman en Xavi een voetballend middenveld met een echte breker.

Aanval
LV: Aankoop en El Ghazi
CS: Luuk de Jong en Aankoop
RV: Aankoop en Bakayoko
Toelichting: Hier verwacht ik op zowel LV als RV een aankoop en als CS een huurspeler. Die huurspeler gebasseerd op de ontwikkeling Fofana en van Duiven. Mogelijkheid dat Fabio Silva volgend jaar ook gehuurd gaat worden.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

LaFoquita wrote: 03 Feb 2023, 09:19 Ik verwacht vooral dat we echt naar een kleinere kern gaan.
We zullen wel moeten. Ik denk dat het heel lastig wordt om competitief te blijven als er teveel wordt beknibbeld op de topsalarissen in de selectie en dat er dus ruimte moet blijven om zo'n vijf - zes spelers een salaris van 1,5 - 2 mln te bieden. Het is wanstaltig, maar helaas de realiteit in voetballand. Er moet dan wel een heel duidelijke balans komen tussen toptalenten (die op moment van doorbreken niet zoveel hoeven te verdienen) en meer ervaren spelers die nog wél heel duidelijk iets toevoegen en na twee-drie jaar eventueel nog iets op kunnen leveren (dus geen Pröpper, Ginkel, Zahavi of Doan meer). Het geld moet ergens vandaan komen en een kleinere selectie lijkt dan logisch. Wellicht ook de rest van de organisatie eens goed tegen het licht houden.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 03 Feb 2023, 09:59
LaFoquita wrote: 03 Feb 2023, 09:19 Ik verwacht vooral dat we echt naar een kleinere kern gaan.
We zullen wel moeten. Ik denk dat het heel lastig wordt om competitief te blijven als er teveel wordt beknibbeld op de topsalarissen in de selectie en dat er dus ruimte moet blijven om zo'n vijf - zes spelers een salaris van 1,5 - 2 mln te bieden. Het is wanstaltig, maar helaas de realiteit in voetballand. Er moet dan wel een heel duidelijke balans komen tussen toptalenten (die op moment van doorbreken niet zoveel hoeven te verdienen) en meer ervaren spelers die nog wél heel duidelijk iets toevoegen en na twee-drie jaar eventueel nog iets op kunnen leveren (dus geen Pröpper, Ginkel, Zahavi of Doan meer). Het geld moet ergens vandaan komen en een kleinere selectie lijkt dan logisch. Wellicht ook de rest van de organisatie eens goed tegen het licht houden.
Denk vooral de scouting eens aan het licht houden. mogelijkheid misschien ook uitbreiden zodat er echt een scout specifiek op Zuid-Amerika en Noord-Amerika gaat scouten.
Iemand die weet hoe de scouting is ingericht? Uit hoeveel mensen bestaat de scouting en heeft elke scout zijn eigen gebied?
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Komend seizoen is cruciaal en er zullen veel wisselingen gaan komen in de selectie.
Om nog enigzins vastigheid te behouden moet er iets van een kern overblijven in de selectie.

Persoonlijk zou ik Brantwaite proberen te behouden, zodat je Benitez, Mauro, Brantwaite, Veerman, Simons, De Jong nog hebt staan voor de basis volgend seizoen.
Van het duo Obispo/Boscagli mag er maximaal 1 blijven voor de roulatie, maar als ze eventueel beide vertrekken heb ik er ook vrede mee. Is Brantwaite niet te behouden zou ik toch insteken op Obispo behouden, omdat die nog wel potentie heeft om door te groeien.
Ramalho komt tekort voor de basis om echt die ervaren topverdediger te zijn, dus die mag vertrekken en Teze kan dan nog een keer blijven voor de roulatie of mag eventueel ook vertrekken. Achterin moet er een nieuwe RCV en een nieuwe RB bij.

Op het middenveld moet er een VCM komen die complementair is aan Veerman en Simons, meer een type bewaker dan een type jager dus en liefst iemand met meer voetballend vermogen dan Guti. Waarbij Guti mag blijven voor de roulatie. Type Zerrouki of Vinicius Souza is prima. Mogelijk Zerrouki als beste optie, aangezien hij de competitie al kent en minder tijd nodig zal hebben om zich aan te passen vermoed ik. Sangare gaat zeker weg en Til mag eventueel ook vertrekken wat mij betreft.

Voorin vooral 2 nieuwe basisspelers voor de vleugels, waarvan minimaal 1 met diepte in zijn spel. Vertessen/El Ghazi/Savio/Bakayoko mogen de invallers zijn, waarbij er eventueel 1 mag vertrekken of verhuurd mag worden. Savio moet de komende maanden wel flinke progressie laten zien, maar dat sluit ik nog niet uit, aangezien hij nog jong is en nog moest wennen aan een andere cultuur. Verder moet er nog een back-up spits die kan concurreren met De Jong.

Al met al krijg je dan 5 nieuwe basisspelers (best veel), waarbij er achterin en op het middenveld al genoeg kwaliteit en kapitaal op het veld staat en voorin geinvesteerd kan worden in toptalenten.

Verwacht budget zou met de uitgaande transfers van Sangare, Ramalho, Boscagli, Drommel en de al gedane transfers in de winter rond de 60 miljoen moeten liggen.
Afschrijvingen op de overgebleven selectie ligt denk ik nog onder de 10 miljoen, dus daar moet ook ruimte zijn voor investeringen.
Op sommige posities kunnen misschien goedkopere spelers of transfervrije spelers gehaald worden, maar er moet nu ook in kwaliteit geinvesteerd worden. Een De Vrij zal veel tekengeld kosten, maar kan ook je gehele verdediging echt een boost geven, waardoor iedereen beter tot zijn recht komt en de rechtsback minder ervaren hoeft te zijn.

Ideaalplaatje (voor zover ik genoeg spelers ken, zijn vast op sommige plekken betere opties):

Benitez
Van Ewijk, De Vrij, Branthwaite, Mauro
Simons, Zerrouki, Veerman
Isaksen, De Jong, Zeballos

Met als back-ups:
?
Mwene, Teze, Obispo, Oppegard?
Saibari, Guti, Ledezma
Bakayoko/Savio, ? , El Ghazi

Totale investering:
Brantwaite: 7,5 miljoen
De Vrij: 3 miljoen
Zerrouki: 8,5 miljoen
Isaksen: 8,5 miljoen
Zeballos: 8,5 miljoen
Van Ewijk: 7 miljoen
Spits: 6 miljoen
Keeper: 1 miljoen

8 aankopen, totaal 50 miljoen, rekening houdend met 20% extra kosten maakt 60 miljoen.
Sommige spelers zullen goedkoper gehaald kunnen worden, sommige zijn misschien wat duurder, maar overall lijkt zo'n investering me redelijk reëel.
Minimaal 4 jarige contracten maakt afschrijvingen van 15 miljoen per jaar maximaal extra tot een totaal van maximaal 25 miljoen.
Met een beetje goede scouting zal er vast minder uitgegeven worden, bijvoorbeeld op rechtsback, de reservespits en de reservekeeper.

Potentieel kapitaal zomer 2024:
Simons, Veerman, Mauro

Potentieel kapitaal zomer 2025:
Brantwaite, Ledezma, Bakayoko en de aankopen van 2023.

Volgens mij heb je dan en heel veel kwaliteit staan en zit je financieel goed de komende jaren.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

El Sordo wrote: 03 Feb 2023, 09:59
LaFoquita wrote: 03 Feb 2023, 09:19 Ik verwacht vooral dat we echt naar een kleinere kern gaan.
We zullen wel moeten. Ik denk dat het heel lastig wordt om competitief te blijven als er teveel wordt beknibbeld op de topsalarissen in de selectie en dat er dus ruimte moet blijven om zo'n vijf - zes spelers een salaris van 1,5 - 2 mln te bieden. Het is wanstaltig, maar helaas de realiteit in voetballand. Er moet dan wel een heel duidelijke balans komen tussen toptalenten (die op moment van doorbreken niet zoveel hoeven te verdienen) en meer ervaren spelers die nog wél heel duidelijk iets toevoegen en na twee-drie jaar eventueel nog iets op kunnen leveren (dus geen Pröpper, Ginkel, Zahavi of Doan meer). Het geld moet ergens vandaan komen en een kleinere selectie lijkt dan logisch. Wellicht ook de rest van de organisatie eens goed tegen het licht houden.
Helemaal mee eens, maar zou Doan niet noemen en Ramalho daarentegen wel.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Tijn wrote: 03 Feb 2023, 10:11 Totale investering:
Brantwaite: 7,5 miljoen
De Vrij: 3 miljoen
Zerrouki: 8,5 miljoen
Isaksen: 8,5 miljoen
Zeballos: 8,5 miljoen
Van Ewijk: 7 miljoen
Spits: 6 miljoen
Keeper: 1 miljoen
Met je verhaal ben ik het wel eens, maar 5 spelers kopen van rond de 7/8 miljoen gaat PSV natuurlijk nooit doen. Gaf je zelf ook al aan.
Denk dat PSV zelf denkt aan maximaal 3 spelers kopen voor zo'n bedrag en de rest transfervrij of aflopende contract het jaar erop.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20

Sambo zijn grootste vraagteken was of hij verdedigend zijn mannetje kon staan op het hoogste niveau. Hij was altijd fel in het pressen, dribbelend goed en in zijn eerste volledige seizoen in de KKD (als 18-jarige) zelfs 9 G+A.
Nu speelt hij als huurling bij Sparta alles in de basis, een team dat verdedigend ongelooflijk solide is, weliswaar met een relatief lage lijn. Zonder meer dan 5 wedstrijden van Sparta gezien te hebben, vraag ik mij dan af wat de meerwaarde van Van Ewijk is ten opzichte van Sambo.

Gezien het feit dat Sambo jonger is en een jaar ontwikkeling heeft gemist door z'n blessure, zou het me niet verbazen als Sambo zelfs de betere van de 2 is/wordt. Kortom, bespaar je de 8 tot 12 miljoen en laat Sambo het volgend jaar uitvechten met Mwene en Teze.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Kolkmania wrote: 03 Feb 2023, 10:41 Sambo zijn grootste vraagteken was of hij verdedigend zijn mannetje kon staan op het hoogste niveau. Hij was altijd fel in het pressen, dribbelend goed en in zijn eerste volledige seizoen in de KKD (als 18-jarige) zelfs 9 G+A.
Nu speelt hij als huurling bij Sparta alles in de basis, een team dat verdedigend ongelooflijk solide is, weliswaar met een relatief lage lijn. Zonder meer dan 5 wedstrijden van Sparta gezien te hebben, vraag ik mij dan af wat de meerwaarde van Van Ewijk is ten opzichte van Sambo.

Gezien het feit dat Sambo jonger is en een jaar ontwikkeling heeft gemist door z'n blessure, zou het me niet verbazen als Sambo zelfs de betere van de 2 is/wordt. Kortom, bespaar je de 8 tot 12 miljoen en laat Sambo het volgend jaar uitvechten met Mwene en Teze.
Die was ik idd vergeten, is best een prima optie misschien.
En scheelt een mogelijke extra investering inderdaad.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20

Volgens Opta en StatsBomb data hebben we overigens net zoveel xGA als Feyenoord en Ajax. Per 90 minuten in lijn met de kampioenselftallen van Ajax de afgelopen jaren (vorig jaar presteerden we op dat vlak overigens significant slechter).

Als we als team de boel niet opengooien door vooraan door te dekken en vanuit de verdediging achteruit te lopen, hebben we mijn inziens goede opties centraal achterin. Zou het zeker niet afraden om te kijken of we wat kwantiteit kunnen inruilen voor een verdediger die er qua talent bovenuit steekt, maar het is mijn inziens niet zo slecht. Je hoort niemand over de centrale verdedigers van Feyenoord, maar als Trauner bij ons centraal zou staan, zouden we dan minder goals tegenkrijgen? Trainer/team heeft zoveel invloed op het ontlasten van je centrale verdedigers.

Aanvallend hebben we veel meer problemen in mijn ogen. We scoren veel te weinig, in mijn ogen een gevolg door weinig/geen automatismes, maar ook beperkt voetballend vermogen. Als drie van de vier beste aanvallers De Jong, El Ghazi, Bakayoko/Til zijn dan zit er een grens aan de hoeveelheid kansen die je kunt creëren. Blijf er bij dat het aantrekken van De Jong een domme fout is geweest. Denk niet dat PSV de ballen gaat hebben om door te selecteren op de spitspositie, waardoor je nog een tijd met dit probleem gaat zitten.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Kolkmania wrote: 03 Feb 2023, 09:10
loginnaam wrote: 03 Feb 2023, 08:27 [mention]Kolkmania[/mention] Als een speler wordt verkocht, dan wordt zijn resterende waarde op de balans in één keer afgeschreven.
Hoe zou het dan kunnen dat de afschrijvingen in 2019/2020 (jaar waarin veel gekochte spelers zijn doorverkocht met Lozano, De Jong, Angelino, Pereiro) de afschrijvingen niet significant hoger liggen dan andere jaren?

Afschrijvingen per jaar:
2018/2019: 21.5m
2019/2020: 22.3m
2020/2021: 28.7m
2021/2022: 29.6m
Heb zitten kijken naar het jaarverslag van 2019/2020 maar daar valt het ook niet precies uit te halen. Het enige wat ik wel kan zien is dat er desinvesteringen in de aanschafwaarde waren van 36,1 miljoen; dat zijn dus oorspronkelijk betaalde transfersommen en tekengelden van spelers die in 2019/2020 zijn vertrokken. Verder was er 22,341 miljoen desinvesteringen in afschrijvingen; dat bedrag was dus al voor 2019/2020 afgeschreven op spelers die in 2019/2020 zijn vertrokken. Betekent dat er dus zo'n 13,75 miljoen euro was afgeschreven op die spelers in 2019/2020 wat in die 22,3 miljoen afschrijvingen + mogelijk ook 2,6 miljoen bijzondere waardeverminderingen zit.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Mijn visie voor seizoen 2023-2024:

Doorselecteren:
Ramalho, Drommel, Boscagli, Mwene, Max, Baumgartl en Antonisse.

Waarschijnlijk niet houdbaar:
Sangaré.

Momenteel verhuurd ter ontwikkeling:
Vertessen, Oppegård en Sambo.

Uitleg:
De komende 4 maanden zijn van eminent belang en van grote invloed op komende transferzomer. Dat maakt dat je eigenlijk moeilijk beleid uit kunt stippelen; bij een 1e of 2e plek kun je de jas aanhouden, maar alles daaronder betekent voorlopig een jasje uitdoen en een totaal ander beleid ten uitvoer brengen.

Daarom vond ik het ingezette winterbeleid prima; veel huren (met opties) zodat je hierop kunt anticiperen. Bevallen de gehuurde spelers en behaal een 1e of 2e plek, kun je ze immers ook voor komend seizoen binden. Lukt dit niet, zul je ze noodgedwongen moeten laten gaan.

Bij behalen plek 1 of 2, zie ik het alsvolgt:
► Show Spoiler
Bij behalen plek 3 of lager:
► Show Spoiler
Het lijkt me leuk om op deze manier ook Jong PSV in kaart te brengen, maar duty calls. Wellicht later nog.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

In je scenario voor plek 1 of 2 kan ik me redelijk vinden, ervanuitgaande dat onze 3 huurlingen dit seizoen een goede indruk maken als we eerste of tweede worden. Overigens denk ik dat alleen plek 1 een significant verschil maakt. Bij plek twee moet je je selectie grotendeels op orde hebben voor vCL om überhaupt een kans te maken op de CL-miljoenen. Vervolgens kun je hoogstens in de laatste week van de transfermarkt nog wat extra investeren als je weet dat je CL gehaald hebt.

Je plek 3 of lager scenario vind ik te mager. Zeker omdat het volgend seizoen cruciaal is om minimaal 2e te worden. Daarnaast vind ik onze uitgangspositie te goed om hiermee tevreden te zijn.

Ik ga ervanuit dat we momenteel ruimte hebben om te investeren na de verkoop van Gakpo en Madueke. Daarnaast lijkt een vertrek van Sangaré een zekerheidje en verkoop je o.a. Drommel, Boscagli, Ramalho, Baumgartl, Max, Mwene. Alles bij elkaar zal dit toch nog zo'n €50 miljoen moeten opleveren en een hoop salarisruimte vrijmaken. Om vervolgens enkel 2 spelers te huren en 2 spelers te kopen lijkt me te karig in een seizoen dat zo belangrijk is.

Wat mij betreft laten we overigens niet het complete rijtje wat je aangeeft vertrekken. Ik zou inzetten op iets wat hierop lijkt.

Benitez, Speler1, Waterman

Speler2, Sambo, Teze, Speler3, Obispo, Boscagli, Mauro Jr., Mwene

Gutierrez, Speler4, Veerman, Ledezma, Til, Saibari

Xavi, Bakayoko, De Jong, Fofana/Romero, Speler5, Speler6, El Ghazi

Speler1: Betrouwbare, goedkope 2e doelman indien Drommel vertrekt (bijv. Zoet, Krul).

Speler2: Rechtsback die de concurrentie aangaat met Sambo (bijv. Mbabu, Booth).

Speler3: Centrale verdediger die qua niveau boven de spelers zit die we al hebben (bijv. De Vrij, Mina). Overigens vind ik van de 5 centrale verdedigers (incl. Baumgartl) die we volgend seizoen in principe onder contract hebben geen enkele PSV-onwaardig. Probleem is in mijn ogen dat we ook niemand hebben die erboven uitsteekt. Wie er vertrekken zou ik (deels) laten afhangen van de interesse van andere clubs.

Speler4: Middenvelder die bij voorkeur zowel ipv als met Guti kan spelen (bijv. Vinicius Souza, Zerrouki, Schouten).

Speler5: Multifunctionele aanvaller die zowel in de spits als op de flank kan spelen (bijv. Lukebakio). Als Vertessen veel indruk maakt tijdens zijn uitleenbeurt is dat wat mij betreft ook een optie.

Speler6: Linksbuiten met diepgang (bijv. ???).

Overigens begrijp ik dat dit niet 5x een aankoop van richting de €10 miljoen kan zijn. Prima als er 2 of 3 spelers gehuurd worden danwel transfervrij worden binnengehaald.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Komende zomer moet zowel de verdediging als de aanval worden gerenoveerd. Jongens als Obispo, Teze, Mwene, Til, Bakayoko, el Ghazi en Luuk in deze vorm; dat is te weinig om kampioen te spelen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Kan zomaar eens de grootste transferzomer ooit gaan worden. Stewart kan een volledig nieuwe aanval en verdediging gaan neerzetten. Enkel Xavi (als hij blijft) en Benitez lijken zeker van een plek.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

DonyellMalen wrote: 06 Feb 2023, 13:25 Kan zomaar eens de grootste transferzomer ooit gaan worden. Stewart kan een volledig nieuwe aanval en verdediging gaan neerzetten. Enkel Xavi (als hij blijft) en Benitez lijken zeker van een plek.
Naar mijn gevoel horen we dit voor ongeveer elke zomer :mrgreen:
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

En Xavi Simons lijkt me alles behalve een zekerheidje in onze selectie, die kan zomaar weg zijn deze zomer.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 06 Feb 2023, 13:38 Naar mijn gevoel horen we dit voor ongeveer elke zomer :mrgreen:
Klopt, maar voor mijn gevoel heeft het er nog nooit zo uitgezien als dat het nu is. Vooral omdat uit het huidige basisteam er veel zullen gaan vertrekken.
Ricardo Zamora
International
Posts: 993
Joined: 09 Aug 2018, 04:41
Clubvoorkeur: PSV

Met dat gejank van de RVC voor geld verwacht ik een transferwindow waar Sangaré vanaf 1 juli direct weg is, we Xavi voor een megabod verkopen aan een club uit Engeland en op de laatste dag 3 uitgerangeerde huurlingen halen. Ongetwijfeld ook weer een selectie met 4 keepers en grote gaten zoals geen buitenspelers.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ricardo Zamora wrote: 06 Feb 2023, 14:27 Met dat gejank van de RVC voor geld verwacht ik een transferwindow waar Sangaré vanaf 1 juli direct weg is, we Xavi voor een megabod verkopen aan een club uit Engeland en op de laatste dag 3 uitgerangeerde huurlingen halen. Ongetwijfeld ook weer een selectie met 4 keepers en grote gaten zoals geen buitenspelers.
Je vergeet nog te zeggen dat er niets verandert in de verdediging. ;-)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ricardo Zamora wrote: 06 Feb 2023, 14:27 Met dat gejank van de RVC voor geld verwacht ik een transferwindow waar Sangaré vanaf 1 juli direct weg is, we Xavi voor een megabod verkopen aan een club uit Engeland en op de laatste dag 3 uitgerangeerde huurlingen halen. Ongetwijfeld ook weer een selectie met 4 keepers en grote gaten zoals geen buitenspelers.
Deze winter kwam er geen club voor Sangare. Wie weet valt het in de zomer ook tegen qua clubs. Volgens mij wil Sangare alleen naar een topclub.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 06 Feb 2023, 13:25 Kan zomaar eens de grootste transferzomer ooit gaan worden. Stewart kan een volledig nieuwe aanval en verdediging gaan neerzetten. Enkel Xavi (als hij blijft) en Benitez lijken zeker van een plek.
Ik verwacht dat Benitez, Mauro, Veerman, Xavi, De Jong en Simons zeker zijn van hun plek bij de eerste 14 spelers. De rest mag er wat mij betreft uit.

Sangare zal natuurlijk al verkocht worden. Misschien dat de huurlingen blijven maar de rest kan gewisseld worden. Moet gewisseld worden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Van Aanholt gaat heel belangrijk worden voor het blijven van Xavi bij PSV denk ik. Patrick kwam mede door Xavi naar Nederland en blijft 1,5 jaar waarschijnlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Er is als het goed is in elk geval budget om vroeg iets te doen op de transfermarkt. Dan maak je toch gelijk een statement, en zal een Xavi wellicht meer oren hebben in nog een seizoen PSV.

Ik verwacht niet dat we gelijk dik (kunnen) spenderen, maar stuk of 2 a 3 talenten zouden we al vroeg moeten kunnen oppikken
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Gezien wat er allemaal moet gebeuren heb ik nu al heel veel zin in het transferwindow.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

ShovingNE2 wrote: 06 Feb 2023, 15:41 Gezien wat er allemaal moet gebeuren heb ik nu al heel veel zin in het transferwindow.
Ik ook, maar zonder nieuwe trainer zie ik het erg somber in bij voorbaat.
Post Reply