Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Ittot wrote: 06 Feb 2023, 12:03 Die de Wereldbeker naar Eindhoven heeft gebracht?
Que?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 06 Feb 2023, 12:04
Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 11:47

zahavi heeft er vorig jaar 11 gemaakt met 7assits in 25
de jong nu na 11 wedstrijden nog maar 3 goals 2 assists.
Luuk moet dus vanaf nu elke eredivisie wedstrijd scoren of een assist te geven om gelijk te komen.
dus nee zahavi was wel degelijk beter.
en jij wilt dus serieus beweren dat de aanval met gakpo doan en zahavi slechter was dan wat we er nu hebben lopen?
simons speelt in ons systeem op de plek van Gakpo, is simons beter als gakpo? nee, doan beter als el ghazi ja , gotze bter als til ja.
onze selectie is wel degelijk veel slechter jij ziet het blijkbaar alleen niet.
laat MIJ niet lachen
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht hoor... Ik ben geen fan van Luuk, verre van. Maar om een spits alleen maar te vergelijken op doelpunten en assists vind ik oneerlijk. Als Zahavi niet scoorde had je echt helemaal niks aan die man. Was onthutsend zwak in de combinatie, geen aanspeelpunt, geen actie en geen snelheid. Luuk kan nog wel een bal vasthouden en kan met zijn kopkracht er toch voor zorgen dat de lange bal de optie is. In die zin heeft Luuk wel waarde.
Verder is een spits afhankelijk, en het feit dat Zahavi meer scoorde zou heeel misschien te maken kunnen hebben met het feit dat hij in een beter draaiend team stond. Heel misschien he. En Gakpo uitsluiten van de selectie van dit seizoen terwijl hij tot 6 wedstrijden geleden er gewoon was (en 5 van die wedstrijden tegen degradatiekandidaten en Sparta waren) is lachwekkend. Maar goed, veel zin heeft dit niet, goed dat je het nog geprobeerd hebt.
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 10:58
D.Millpants wrote: 06 Feb 2023, 10:55

Maar dan ga je dus voor 0 prijzen.
Dat denk ik niet. Herkenbaar voetbal op de helft van de tegenstander. Dan verlies je soms punten, maar dat doet PSV nu ook al jaren met kutvoetbal. Voetbal is entertainment en Bosz brengt dat.
Ja, maar entertainment is subjectief. Ik vind kampioen worden met een seizoen kut voetbal en veel afgunst van andere supportersgroepen entertainment. Lof krijgen voor mooi voetbal en geen prijzen pakken vind ik iets minder entertainment.

Dat hij prijzen pakt is verre van zeker.....is kampioen eerste divisie geworden met de Graafschap en de finale Europa League vind ik ook nog wel een prijs. Maar verder helemaal niets. Waarom zou dat veranderen? M.a.w. ik zie 100x liever Hiddink of Cocu, die pakken prijzen, zelfs Jan Reker is kampioen geworden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik wil vooral een betere trainer. Want ook Bosz was dit jaar kampioen geworden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

DeEintovenaar wrote: 06 Feb 2023, 12:04
Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 11:47

zahavi heeft er vorig jaar 11 gemaakt met 7assits in 25
de jong nu na 11 wedstrijden nog maar 3 goals 2 assists.
Luuk moet dus vanaf nu elke eredivisie wedstrijd scoren of een assist te geven om gelijk te komen.
dus nee zahavi was wel degelijk beter.
en jij wilt dus serieus beweren dat de aanval met gakpo doan en zahavi slechter was dan wat we er nu hebben lopen?
simons speelt in ons systeem op de plek van Gakpo, is simons beter als gakpo? nee, doan beter als el ghazi ja , gotze bter als til ja.
onze selectie is wel degelijk veel slechter jij ziet het blijkbaar alleen niet.
laat MIJ niet lachen
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht hoor... Ik ben geen fan van Luuk, verre van. Maar om een spits alleen maar te vergelijken op doelpunten en assists vind ik oneerlijk. Als Zahavi niet scoorde had je echt helemaal niks aan die man. Was onthutsend zwak in de combinatie, geen aanspeelpunt, geen actie en geen snelheid. Luuk kan nog wel een bal vasthouden en kan met zijn kopkracht er toch voor zorgen dat de lange bal de optie is. In die zin heeft Luuk wel waarde. Ik zeg niet dat ik tevreden ben met Luuk, maar om puur en alleen naar goals en assists te kijken vind ik kort door de bocht.
Ik vind de aanval Gakpo, Doan en Zahavi ook niet per sé beter dan wat we nu hebben. En waarom je Götze erbij betrekt als je het over de aanval hebt snap ik ook niet. Gakpo is nog iets beter dan Xavi, maar Xavi wordt echt wel beter en is een hele andere voetballer. Gakpo's bijdrage aan goals en assits was ongekend dit seizoen maar voor het spel veel minder bepalend dan Xavi. Bij Xavi begint en eindigt iedere aanval van PSV zo ongeveer. Doan is wellicht beter dan El G maar echt niet beter dan Hazard. Nu loopt Hazard daar de rest van het seizoen denk ik dus dat is om het even. Luuk en Zahavi zijn gelijk waar Luuk meer bijdrage kan leveren mits goed bediend. Op de bank is het daarentegen nu wel karig.

Je mag een mening hebben, onze meningen hoeven absoluut niet overeen te komen, maar om nou zo stellig te zijn en dat amper te onderbouwen vind ik niet best. Ik denk dat de selecties niet zoveel uit elkaar lopen.
Ik ben juist wel de jong fan en het is gewoon niet veel atm. je geeft aan dat zahavi verdwijnt als ie niet scoorde maar met 8 assists deed hij dat juist beter als Luuk dit seizoen, ja luuk houd een bal goed vast maar is weer zwaar uit vorm en Luuk kennende is dat pas volgend seizoen weer terug.
grote vriend je kan moeilijk beginnen over de snelheid van Zahavi als je LDJ verdedigt want die loopt inmiddels met een wandelstok.
gotze staat erbij omdat die ook vaak genoeg vanaf de vleugels startte en dat betreft zijn hazard en gotze zelfde type spelers.
ik heb niet alles onderbouwd nee maar als ik iets onderbouw met statistieken is het ook niet goed voor je want dan boeien statistieken ineens niet meer dus wat dat betreft kan ik het toch nooit goed doen...
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

[mention]D.Millpants[/mention] Entertainment is dat ik leuk voetbal krijg voorgeschoteld, waarbij de tegenstander in minimaal 28 van de 34 wedstrijden tegen de muur kan gaan staan. Als je dat stelselmatig blijft doen komt dat de prestaties ten goede. Je hebt sowieso te maken met een club die veel meer geld heeft, dus in principe wordt PSV standaard 2e. Laat dat dan in ieder geval met leuk voetbal zijn, dan heb je wat mij betreft de meeste kans op weer een keer een titel als Ajax een slecht jaar heeft. Was dit seizoen niet gek geweest.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 12:17 [mention]D.Millpants[/mention] Entertainment is dat ik leuk voetbal krijg voorgeschoteld, waarbij de tegenstander in minimaal 28 van de 34 wedstrijden tegen de muur kan gaan staan. Als je dat stelselmatig blijft doen komt dat de prestaties ten goede. Je hebt sowieso te maken met een club die veel meer geld heeft, dus in principe wordt PSV standaard 2e. Laat dat dan in ieder geval met leuk voetbal zijn, dan heb je wat mij betreft de meeste kans op weer een keer een titel als Ajax een slecht jaar heeft. Was dit seizoen niet gek geweest.
Dat is voor jou entertainment idd, voor velen anderen is dat juist 'de prijs aan t einde van het seizoen'. Of dat dan met leuk of saai (wat ook subjectief is) voetbal gebeurd zal de meesten minder interesseren. Pas als je de combi kunt maken met aantrekkelijk voetbal prijzen winnen is aantrekkelijk voetbal een eis, tot dan is resultaat voetbal n.m.m. beter.

Er zijn maar weinig teams ter wereld die (altijd) in 80% van hun wedstrijden domineren in de competitie. Dat is gewoon niet realistisch voor een club als PSV. Met resultaat kampioen worden en af en toe kunnen verrassen in Europa is echt de max.

Dat aantrekkelijk voetbal wat jij bedoelt zit ook niet in de cultuur van de club, dan moet je toch elders in het land gaan kijken, daar gaat aantrekkelijk voetbal ook boven resultaat :P
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Zeeuwse-psver wrote: 06 Feb 2023, 12:15
DeEintovenaar wrote: 06 Feb 2023, 12:04

Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht hoor... Ik ben geen fan van Luuk, verre van. Maar om een spits alleen maar te vergelijken op doelpunten en assists vind ik oneerlijk. Als Zahavi niet scoorde had je echt helemaal niks aan die man. Was onthutsend zwak in de combinatie, geen aanspeelpunt, geen actie en geen snelheid. Luuk kan nog wel een bal vasthouden en kan met zijn kopkracht er toch voor zorgen dat de lange bal de optie is. In die zin heeft Luuk wel waarde. Ik zeg niet dat ik tevreden ben met Luuk, maar om puur en alleen naar goals en assists te kijken vind ik kort door de bocht.
Ik vind de aanval Gakpo, Doan en Zahavi ook niet per sé beter dan wat we nu hebben. En waarom je Götze erbij betrekt als je het over de aanval hebt snap ik ook niet. Gakpo is nog iets beter dan Xavi, maar Xavi wordt echt wel beter en is een hele andere voetballer. Gakpo's bijdrage aan goals en assits was ongekend dit seizoen maar voor het spel veel minder bepalend dan Xavi. Bij Xavi begint en eindigt iedere aanval van PSV zo ongeveer. Doan is wellicht beter dan El G maar echt niet beter dan Hazard. Nu loopt Hazard daar de rest van het seizoen denk ik dus dat is om het even. Luuk en Zahavi zijn gelijk waar Luuk meer bijdrage kan leveren mits goed bediend. Op de bank is het daarentegen nu wel karig.

Je mag een mening hebben, onze meningen hoeven absoluut niet overeen te komen, maar om nou zo stellig te zijn en dat amper te onderbouwen vind ik niet best. Ik denk dat de selecties niet zoveel uit elkaar lopen.
Ik ben juist wel de jong fan en het is gewoon niet veel atm. je geeft aan dat zahavi verdwijnt als ie niet scoorde maar met 8 assists deed hij dat juist beter als Luuk dit seizoen, ja luuk houd een bal goed vast maar is weer zwaar uit vorm en Luuk kennende is dat pas volgend seizoen weer terug.
grote vriend je kan moeilijk beginnen over de snelheid van Zahavi als je LDJ verdedigt want die loopt inmiddels met een wandelstok.
gotze staat erbij omdat die ook vaak genoeg vanaf de vleugels startte en dat betreft zijn hazard en gotze zelfde type spelers.
ik heb niet alles onderbouwd nee maar als ik iets onderbouw met statistieken is het ook niet goed voor je want dan boeien statistieken ineens niet meer dus wat dat betreft kan ik het toch nooit goed doen...
Ik snap weinig van je verhaal. Dus een spits is alleen maar belangrijk wanneer hij goals of assists maakt?
Het gaat mij niet zozeer om snelheid specifiek. Ik heb wat eigenschappen opgenoemd die een spits gevaarlijk kunnen maken. Dus je wil zeggen dat je Zahavi beter vind dan Luuk?
Götze speelde vorig seizoen nagenoeg alles vanuit het centrum, jaar daarvoor speelde hij veel vanaf vleugels/hangende 10. En al zie je hem als vleugelspeler, waarom vergelijk je hem dan met Til? Til speelt echt nooit op de vleugels. Als we zo gaan vergelijken kan ik ook zeggen dat Xavi beter is dan Max want Xavi speelt ook op links. Dat is een kromme vergelijking.

Onderbouwen met statistieken vind ik wel degelijk een goed iets. Het laat bepaalde dingen zien. Alleen zijn er veel meer statistieken dan enkel goals en assists.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Luuk de Jong presteert dit seizoen inderdaad ondermaats, maar volgens mij komt dat niet doordat Luuk de Jong minder kwaliteiten heeft dan Zahavi (integendeel), maar doordat Luuk in een zeer stroef opererend team speelt. Luuk is natuurlijk (net als Zahavi, overigens) zwaar afhankelijk van aanvoer (om te scoren) en aansluiting (om te kaatsen/voetballend van waarde te zijn). Die aanvoer en aansluiting zijn er veel te weinig.

En dan kom je al vrij snel bij Ruud van Nistelrooij uit, die ons PSV gewoon heel stroef en heel statisch laat voetballen. Luuk komt daardoor niet in zijn kracht te spelen, maar eigenlijk verras je tegenstanders tactisch vrijwel nooit. Zo ongeveer de enige manier waarop we tegenstanders overtreffen, is op basis van individuele kwaliteit. Nu met Madueke en vooral Gakpo veel van die kwaliteit verkocht is, zie je gewoon heel duidelijk dat we er ook tegen de zwakke broeders veel te weinig doorheen komen. En daar is echt maar één man verantwoordelijk voor, Ruud van Nistelrooij.

Ik vind het een hele trieste constatering, maar er wordt op deze manier weer afbreuk gedaan aan een PSV-icoon, door hem trainer te maken terwijl hij daar gewoon (nog) niet geschikt voor is.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Nou ja, dit is natuurlijk niet de eerste zeer zwakke periode van Luuk bij PSV.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 12:05
Ittot wrote: 06 Feb 2023, 12:03 Die de Wereldbeker naar Eindhoven heeft gebracht?
Que?
Ik bedoel de wereldbeker voor clubs..
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Ittot wrote: 06 Feb 2023, 15:18
deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 12:05 Que?
Ik bedoel de wereldbeker voor clubs..
Ja die ook niet.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

deninho32 wrote: 06 Feb 2023, 15:20
Ittot wrote: 06 Feb 2023, 15:18

Ik bedoel de wereldbeker voor clubs..
Ja die ook niet.
Oh nee, das waar. Maar blijft de meest succesvolle trainer in onze historie. Mijn punt blijft hetzelfde. En daar dan geen hoge pet van op hebben is hoogst opmerkelijk.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Tenzij Van Nistelrooij ineens een enorme wake-up call krijgt en zijn tactische kennis plotseling enorm verbeterd kunnen we dit seizoen wel afschrijven.
Ik zie in allerlei topics alweer verschillende spelers kritiek krijgen, terwijl het met name aan de trainer ligt dat zoveel spelers niet uit de verf komen dit seizoen.
Sangaré is een jager (perfect verwoord door VI in een artikel waar [mention]Ren Höek[/mention] volgens mij al naar verwees vorige week) en heeft iemand naast/achter hem nodig die de balans bewaakt, waardoor hij kan jagen. Veerman is een geweldige passer en heeft ook iemand nodig die hem defensief ontlast. Til is alleen erg nuttig als hij kan lopen en druk kan zetten, maar zeker niet als voetballer. Dit middenveld lijkt alleen te kunnen werken als je met Guti-Sangare-Veerman speelt of als via een andere manier zorgt dat de posities continu bezet worden op de juiste momenten, maar dat hebben we niet. De verdediging loopt achteruit, het middenveld bestaat amper en zo blijft Van Nistelrooij dingen vragen van spelers die ze niet kunnen. Wie komt er nou goed uit de verf in onze tactiek? Alleen Xavi Simons komt aan voetballen toe, maar die zou ook beter renderen als het team beter functioneert.

We creëren amper wat en geven enorm veel kansen weg. Ja, we hadden bijna van Feyenoord gewonnen en met een redelijke scheidsrechter hadden we ook gewonnen, maar dat wil niet zeggen dat we zelf goed speelden of het Feyenoord onmogelijk maakten goed te spelen. Het is echt dood- en doodzonde dat de kwaliteiten die Van Nistelrooij wel heeft nu ook niet optimaal benut worden, maar zo doormodderen heeft echt niemand wat aan. Het is alleen maar hopen op individuele bevliegingen en doen alsof het allemaal maar aan de mentaliteit van de spelers ligt. En zelfs de kwalitatief goede spelers wordt het op deze manier bijna onmogelijk gemaakt om echt gevaarlijk te zijn, want je speelt ze amper vrij daar waar ze gevaar kunnen stichten. Van Nistelrooij is enorm leergierig, dus misschien is hij er over 2 of 3 jaar wel echt klaar voor, maar nu in ieder geval nog lang niet.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Net even zonder de spanning de eerste 45 min van gisteren teruggekeken.

PSV staat echt meer dan prima. Veel gevaarlijker dan feyenoord. Feyenoord krijgt zijn eerste echte kans in de 23e minuut. Maar daaraan gaat vooraf dat op het middenveld xavi zijn man laat lopen en vervolgens brantwaite individueel blundert door zijn man voor zich te laten komen. Echt individuele fouten. Kan een coach niks aan doen.

PSV komt er zeker 10x gevaarlijk uit. Met opvallend veel gewonnen kopduels van Luuk. In de eindfase vaak wordt het matig uitgespeeld. Maar echt wel een aantal flinke kansen of kansrijke situaties.

42e minuut zegt zelfs de verslaggever dat feyenoord afgezien van de kans van gimenez in de 23e minuut nauwelijks gevaarlijk is geweest. Veel geschreeuw va het publiek en het was spannend. Maar het waren vooral heel veel kansloze voorzetten naar een vol strafschopgebied.

Dan komt de blessuretijd met waarschijnlijk de slechtst gefloten 6 minuten ooit. Makkelie compleet de weg kwijt... met het affluiten van zogenaamde handsballen Til en Xavi. Vervolgens niet affluiten van een overduidelijke handsbal van een feyenoorder op de 16 waar een kans uitkomt. En Brantwaite affluiten voor een normaal duel met gimenez. Komt een vrije trap vanaf dichtbij de cornervlag uit waar feyenoords 2e grote kans afkomt. Een afvallende bal waarbij niemand de man op de 16 afdekt. Dat soort momenten (hebben we ook tegen Emmen gezien) vind ik onbegrijpelijk. Is wat mij betreft 3e klasse onderafdeling niveau dat je iemand op de 12-14 meter zet bij dat soort situaties. Of daar nu echt een coach aan te pas moet komen ?

Als je 5 jaar op rij zo een eerste helft mag spelen ib de kuip dan ben je gewoon blij want dan sta je in het merendeel van de gevallen of gelijk of voor met rust. Zeker als er eens een keer een scheids zou zijn die niet raar gaat lopen doen in de kuip.

2e helft herinner ik me als zeer kut..dus ga ik niet terugkijken.

Maar dit om gewoon aan te geven dat tegen elke verwachting in PSV gewoon goed stond de eerste helft. En dat zelfs zonder Guti.

Wat me ook nog opviel is dat Veerman 3 slechte ballen op rij geeft vlak voor rust. Zakt even diep weg. En is zo een liability op dat moment. Was me tijdens het live kijken ook niet opgevallen.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Toen ik deze zin vandaag zag moest ik gelijk denken aan het verhaal gisteren dat je Ruud eigenlijk nooit iets voetbalinhoudelijks hoort zeggen.

"Tegen Feyenoord was het de spirit die ons overeind hield. Het voetbal moet nu vanzelf gaan komen."

Dit is vrij typerend. Het voetbal moet vanzelf gaan komen. Zo werkt het dus niet, dat komt niet vanzelf. Eigenlijk is hij daar al 5 maanden op aan het wachten en is het alleen maar minder geworden in die periode. Hij heeft echt geen idee hoe hij het tactisch concreet vorm moet geven en blijft daarom altijd hangen in algemeenheden. Wat hij hier zegt is gewoon je kop in het zand steken.

Ik vind het best zorgwekkend. Dat je met een nieuwe trainer weer aan een nieuw proces moet beginnen vind ik eigenlijk niet zo'n sterk argument. Zoals gezegd denk ik dat er tal van trainers zijn die met deze groep vrijwel zeker meer punten hadden gehaald. En ik zie onder van Nistelrooij vrijwel geen groeiproces. Als dat wel zichtbaar was geweest, had ik geen enkel probleem met de spaarzame punten gehad omdat het ergens heen gaat. Maar dat gaan we niet.
Last edited by Makaveli on 06 Feb 2023, 18:38, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Dit artikel zegt echt wat anders hoor:

https://www.vi.nl/pro/analyse/feyenoord ... avi-simons

Bovendien mbt die kans in de 23e minuut:

Situatie 1. Kokcu laat zich uitzakken, Til volgt hem. Wieffer zakt in naar rechterzone, Veerman volgt hem. Mandekking principe via koppeltjes.

Image

Situatie 2. Bal terug wordt afgedwongen, PSV gaat pressen op centrale verdediger van Feyenoord met Luuk en Simons die paraat staan.

Image

Situatie 3. Simons staat in een duidelijke 2vs1 ondertalsituatie doordat het pressingmechanisme van Ruud niet werkt. Goh. Pedersen komt helemaal vrij.

Image

Situatie 4. Veerman en Til zijn geïsoleerd in een eerder stadium (situatie 1 en 2) en staan te ver van de bal af. Sangare is gebonden en kan niet uitstappen. Gevolg is dat Pedersen vrij baan heeft. Again een gevolg aan tactiek. Zonale ideeën leveren daar een hele andere situatie op, evenals andere vormen van mandekking.

Image

Situatie 5. Simons loopt als een holle achter Pedersen aan maar die kan er echt geen drol aandoen. Die afstanden die hij moet overbruggen zijn echt absoluut niet te belopen. Het is geen wonder dat de tank bij hem na 90 minuten ook echt volledig leeg was. Bovendien loopt de verdediging hierdoor dus maar naar achter en naar achter. En daarmee geef je ruimtes weg. Daardoor kan Giminez zo makkelijk voor Branthwaite komen.

Image

Dit soort momenten zie je de gehele 1e helft al. Deze wordt overigens ook in dat VI pro artikel besproken. Maar om de algemene beschrijving te geven:
Die opzet slaagt in dit geval niet voor PSV. Pedersen herkent wat Simons probeert te doen en laat zich zakken, zodat Geertruida hem alsnog kan aanspelen. Via de rechtsback zet Feyenoord daarna een aanval op.

Dit gebeurt vaak in de eerste helft. Na de onderlinge passes tussen Geertruida en Hancko gaat de meest gegeven bal bij Feyenoord van Geertruida naar Pedersen. Op de rechterflank leeft de Noor zich uit. Hij onderneemt twee doelpogingen, zet twee dribbels in en staat met een voorzet aan de basis van de beste mogelijkheid van de thuisploeg voor rust.
Het gooien op individuele fouten gaat echt, maar dan echt totaal niet op. Gister kwam andermaal het verwijt dat PSV zoveel individuele kwaliteit mist, maar [mention]Makaveli[/mention] wees terecht dat Feyenoord beter is, terwijl het met een verdediging Geertruida - Hancko - Pedersen - Lopez speelde. Daarin missen ze twee basiswaardige belangrijke schakels. Op het hoogste niveau van voetbal, in dit geval de topwedstrijden in de ED, waar het individueel niet ver uit elkaar ligt, is het collectief de factor die het absolute verschil maakt. Als gister een examen was op dat vlak, dan was PSV andermaal weer gezakt.

PS: [mention]VeresRivne[/mention] ik snap jouw eerder genoemde uitspraken over van Nistelrooij, drukzetten en de trainerscursus echt heel goed :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

John van ''t Schip heeft nog geen club....


#justsaying
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Maar het ging ook vaak genoeg wel goed met Mwene die doordekte.
Wel makkelijk om 1 moment eruit te pakken.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 06 Feb 2023, 18:53 John van ''t Schip heeft nog geen club....


#justsaying
Dan weet je in elk geval zeker dat je ‘t schip ingaat.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48

Sterkhouders verkopen en dan wat eisen, er is echt geen touw vast te knopen aan het beleid van PSV mocht dit artikel kloppen.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Goede move van Brands. Het wordt inderdaad tijd dat er lijn in het spel komt. Komt dat niet, staat er komend jaar een andere trainer voor de groep.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet wrote: 07 Feb 2023, 10:08 Sterkhouders verkopen en dan wat eisen, er is echt geen touw vast te knopen aan het beleid van PSV mocht dit artikel kloppen.
Inmiddels werkt van Nistelrooij zo'n 7 maanden bij PSV en tactisch lijkt er, op wat kleine nuances na, weinig verbetering in te zitten. Uiteraard vallen prestaties ook samen met de sterkte van je selectie, maar bepaalde ideeën in het spel, zowel aanvallend als verdedigend, lijken nog steeds niet zichtbaar of worden dramatisch uitgevoerd. Ook bij (veel) mindere selecties dan die van PSV kan je soms de hand van de trainer zien met een bepaalde speelwijze/spelopvatting zonder de kinderlijke en herhaalde fouten die we nu iedere keer zien terugkomen.
Ondanks dat het nu vooral om de punten gaat, vind ik het eigenlijk nog belangrijker dat het tactisch goed in elkaar steekt. Dat je dan een keer ongelukkig puntverlies lijdt, so be it, maar zorg eerst maar eens dat de basis van het spel goed is. En dan komen die punten ook vanzelf, daar ben ik van overtuigd.

Echter, omdat het al 7 maanden duurt en ik die verbetering persoonlijk niet/amper zie, heb ik er weinig vertrouwen in dat het nu wel ineens gaat lukken. Wat mij betreft prima dat de druk daarom een beetje opgevoerd wordt. Aan van Nistelrooij om daar wat mee te doen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet wrote: 07 Feb 2023, 10:08 Sterkhouders verkopen en dan wat eisen, er is echt geen touw vast te knopen aan het beleid van PSV mocht dit artikel kloppen.
Nog steeds een top 2 selectie, dus logisch dat Brands meer wil zien. Het spel van Ruud is niet om aan te gluren en hij pakt te weinig punten op dit moment.
Post Reply