Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Chucky wrote: 06 Feb 2023, 13:38
DonyellMalen wrote: 06 Feb 2023, 13:25 Kan zomaar eens de grootste transferzomer ooit gaan worden. Stewart kan een volledig nieuwe aanval en verdediging gaan neerzetten. Enkel Xavi (als hij blijft) en Benitez lijken zeker van een plek.
Naar mijn gevoel horen we dit voor ongeveer elke zomer :mrgreen:
Nou inderdaad. Het is ALTIJD de belangrijkste transferzomer. Als je kampioen wordt moet je afstand nemen, wordt je tweede moet je investeren om eerste te worden, wordt je derde dan moet je investering om niet te aansluiting met de eerste twee te worden etc etc etc.

De belangrijkste transfers zijn het behouden van spelers als Jarred, Xavi en wie weet Hazard en van Aanholt. Dan zal er niet heel veel meer gebeuren buiten die jongens (mits ze die 4 behouden)..
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Tijn wrote: 06 Feb 2023, 15:42 Ik ook, maar zonder nieuwe trainer zie ik het erg somber in bij voorbaat.
Ruud weet na dit jaar tenminste wel wat er beter moet en wat voor spelers hij daarvoor nodig heeft.

Een nieuwe trainer komt met de teksten: eerst kijken hoe deze spelers het doen voordat we gaan investeren.

Juist met Ruud kunnen we doorpakken.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 16:14
Tijn wrote: 06 Feb 2023, 15:42 Ik ook, maar zonder nieuwe trainer zie ik het erg somber in bij voorbaat.
Ruud weet na dit jaar tenminste wel wat er beter moet en wat voor spelers hij daarvoor nodig heeft.

Een nieuwe trainer komt met de teksten: eerst kijken hoe deze spelers het doen voordat we gaan investeren.

Juist met Ruud kunnen we doorpakken.
Doorpakken op wat? Op basis waarvan moeten we doorpakken? We gaan richting afgrond en jij zegt laten we er nog wat extra gas bijgeven :lol:

Ik vind dat Ruud, zolang de spelersgroep achter hem blijft staan, het seizoen mag afmaken. Maar ik vind ook dat er dan wel wezenlijk iets moet veranderen wil hij volgend seizoen nog voor de groep staan. Het spel maar ook het resultaat moet echt veel en veel beter gaan zijn. Zo niet heeft het weinig zin om hier mee door te gaan.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Ruud lijkt nu al amper te beseffen wat er beter moet en welke spelers hij daarvoor moet gebruiken. Afijn, wat mij betreft ook nog voordeel van de twijfel, maar na acht maanden zonder stijgende lijn en zonder heldere spelprincipes mag er wel snel wat veranderen. Met deze spelers moet je van dertien-veertien van de Eredivisieploegen met twee vingers in de neus kunnen winnen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik krijg hier soms het idee dat sommigen transfers interessanter vinden dan voetbal…
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 06 Feb 2023, 16:38 Ruud lijkt nu al amper te beseffen wat er beter moet en welke spelers hij daarvoor moet gebruiken.
Ben ik het niet mee eens.
Als je ziet dat hij Veerman eruit gooit en aangeeft dat hij op een aantal punten beter moet worden, geeft aan dat Ruud wel weet wat hij van zijn spelers verwacht.

Het is gewoon kwaliteit van de speler. Of denk je dat Ruud er iets aan kan doen dat Obispo zo'n overtreding maakt.

Als we opbouwers vanuit achteruit krijgen ziet de wereld er al veel beter uit.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 18:28
El Sordo wrote: 06 Feb 2023, 16:38 Ruud lijkt nu al amper te beseffen wat er beter moet en welke spelers hij daarvoor moet gebruiken.
Ben ik het niet mee eens.
Als je ziet dat hij Veerman eruit gooit en aangeeft dat hij op een aantal punten beter moet worden, geeft aan dat Ruud wel weet wat hij van zijn spelers verwacht.

Het is gewoon kwaliteit van de speler. Of denk je dat Ruud er iets aan kan doen dat Obispo zo'n overtreding maakt.

Als we opbouwers vanuit achteruit krijgen ziet de wereld er al veel beter uit.
volgens mij wil jij maar niet beseffen dat een tactisch raamwerk, spelprincipe, spelsysteem en dergelijke van uiterst belang is om een team goed te laten voetballen..
Als de helft van je elftal achteruit loopt en de helft wil vooruit dan zal je, ook al heb je spelers die beter zijn dan driekwart van de andere teams in de Eredivisie, problemen ondervinden..
En dat hebben we de afgelopen periode ook gezien..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Je bedoelt in dit soort situaties waarin letterlijk heel je ploeg stilstaat, er geen diepgang is en spelers als Branthwaite de bal absoluut niet kwijt kunnen? PSV heeft niet de beste opbouwers achterin, maar dat is echt niet het primaire probleem.

Image
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 06 Feb 2023, 18:42 volgens mij wil jij maar niet beseffen dat een tactisch raamwerk, spelprincipe, spelsysteem en dergelijke van uiterst belang is om een team goed te laten voetballen..
Als de helft van je elftal achteruit loopt en de helft wil vooruit dan zal je, ook al heb je spelers die beter zijn dan driekwart van de andere teams in de Eredivisie, problemen ondervinden..
En dat hebben we de afgelopen periode ook gezien..
Jawel hoor. Maar het heeft soms ook met wat geluk te maken. We hebben teveel gevallen dat we net op een verkeerd moment niet scoren of iets tegen krijgen. Dat ligt helemaal aan onszelf, maar met een beetje mazzel sta je nu op 1 met vertrouwen.

Dat de ondergrens omhoog moet lijkt me duidelijk, maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat we van Fortuna en Emmen punten hebben verloren.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 06 Feb 2023, 18:42 Je bedoelt in dit soort situaties waarin letterlijk heel je ploeg stilstaat, er geen diepgang is en spelers als Branthwaite de bal absoluut niet kwijt kunnen? PSV heeft niet de beste opbouwers achterin, maar dat is echt niet het primaire probleem.

Image
Wat je ziet is dat Feyenoord weet dat ze bij een beetje druk ons team helemaal ontregelen. Als de achterste 4 goed kunnen opbouwen zorgt dat ervoor dat Feyenoord ook minder aggresief zal drukzetten.
Misschien is het ook een teken van de andere spelers dat hij die bal naar voren moet schieten.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 19:07 Misschien is het ook een teken van de andere spelers dat hij die bal naar voren moet schieten.
Maar misschien — héél misschien — is het ook een teken dat jij en die andere enkeling hier die het tactisch vermogen van Ruud voortdurend et coûte que quôte verdedigen het gewoonweg niet goed zien en vervolgens allerbelabberst reflecteren op dat cognitief mankement. Zou kunnen hè?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 06 Feb 2023, 19:49
ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 19:07 Misschien is het ook een teken van de andere spelers dat hij die bal naar voren moet schieten.
Maar misschien — héél misschien — is het ook een teken dat jij en die andere enkeling hier die het tactisch vermogen van Ruud voortdurend et coûte que quôte verdedigen het gewoonweg niet goed zien en vervolgens allerbelabberst reflecteren op dat cognitief mankement. Zou kunnen hè?
Zou kunnen, maar ik vond dat het gisteren tactisch best goed stond. Makkelijk zeggen dat een Pedersen bijvoorbeeld 2x erdoorheen loopt. Tja Simons loopt er ook achter elkaar doorheen. Is dat dan ook slecht van Feyenoord?

Soms staat het niet helemaal ideaal en dat is voetbal. Dan moet je als speler slim zijn en anders opbouwen. Gisteren ging dat vrij aardig vond ik.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 19:05
milansandro wrote: 06 Feb 2023, 18:42 volgens mij wil jij maar niet beseffen dat een tactisch raamwerk, spelprincipe, spelsysteem en dergelijke van uiterst belang is om een team goed te laten voetballen..
Als de helft van je elftal achteruit loopt en de helft wil vooruit dan zal je, ook al heb je spelers die beter zijn dan driekwart van de andere teams in de Eredivisie, problemen ondervinden..
En dat hebben we de afgelopen periode ook gezien..
Jawel hoor. Maar het heeft soms ook met wat geluk te maken. We hebben teveel gevallen dat we net op een verkeerd moment niet scoren of iets tegen krijgen. Dat ligt helemaal aan onszelf, maar met een beetje mazzel sta je nu op 1 met vertrouwen.

Dat de ondergrens omhoog moet lijkt me duidelijk, maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat we van Fortuna en Emmen punten hebben verloren.
Zo vaak afhankelijk zijn van toevalligheden is hét teken van slecht voetbal zonder fatsoenlijke tactische basis. Dat is het hele punt.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 03 Feb 2023, 10:38
Tijn wrote: 03 Feb 2023, 10:11 Totale investering:
Brantwaite: 7,5 miljoen
De Vrij: 3 miljoen
Zerrouki: 8,5 miljoen
Isaksen: 8,5 miljoen
Zeballos: 8,5 miljoen
Van Ewijk: 7 miljoen
Spits: 6 miljoen
Keeper: 1 miljoen
Met je verhaal ben ik het wel eens, maar 5 spelers kopen van rond de 7/8 miljoen gaat PSV natuurlijk nooit doen. Gaf je zelf ook al aan.
Denk dat PSV zelf denkt aan maximaal 3 spelers kopen voor zo'n bedrag en de rest transfervrij of aflopende contract het jaar erop.
Ik vermoed dat je hier gelijk in hebt. Er is alleen een reden waarom de suggestie van [mention]Tijn[/mention] misschien meer dan ijdele hoop is. Het is duidelijk dat PSV volgend seizoen echt op volle oorlogssterkte wil aantreden om echt een van die twee CL-plekken wil bemachtigen. Om die reden lijkt de club de adem even in te houden en het niet geringe deel van de Madueke-miljoenen die het overhoudt pas in de zomer in te zetten. Daarnaast zal het met Sangaré €37m binnenharken en zal PSV kritisch zijn tegen de kwaliteit die het overhoudt. Met name achterin en in de breedte zullen mensen moeten vrezen voor hun toekomst in Eindhoven, wanneer PSV echt voornemens is om een CL-waardig elftal op de been te brengen. Vooropgesteld zal het sowieso Baumgartl (€5m), Drommel (€2,5m), Max (€5m) en Romero (€2,5m) van de hand willen doen, lijkt het me waarschijnlijk dat Mwene (€2m), Teze (€5m), Obispo (€5m), Vertessen (€5m) en Ramalho (€2m) ook elders hun loopbaan voortzetten en ga ik er gemakshalve vanuit dat Hazard, Van Aanholt, Sávio en Silva in ieder geval terugkeren naar hun clubs. Dat betekent dus zo'n €50m tot €70m+ aan extra inkomsten en in het maximale geval een vertrek van 14 spelers, aangenomen dat Xavi Simons en Jared Braithwaite voor de club behouden blijven. Daar tegenover staat de terugkeer van Sambo. Jonge spelers als Oppegard, Ledezma, Saibari en misschien ook Bakayoko moeten volgend seizoen als huurling elders vlieguren opdoen, zelfs in de tweede garnituur zul je (niet al) deze jongens voor het eerste kunnen behouden. Wat ook geldt voor nieuwe aanwas als Van de Blaak en Seelt. Niet in hun belang en niet in dat van het eerste elftal.

In dit licht zie ik PSV wel fors investeren in kwaliteit, zeker omdat het waarschijnlijk met een kleinere selectie zal gaan werken. Met een leegloop als hierboven én de ambitie om écht voor de CL-tickets mee te doen zul je wel moeten. En met de genoemde inkomsten én dus nog de nodige Madueke-miljoenen lijkt me dat ook haalbaar.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwacht juist helemaal geen ultiem drukke transfer zomer eigenlik. Sangare zal verkassen en Xavi zal een twijfelgeval zijn. Meer spelers waar je bang voor moet zijn dat ze gaan hebben we toch niet. Wat anderen al zeiden, elke zomer wordt er weer gedaan alsof deze window o zo belangrijk is. Vuurwerk! En uiteindelijk valt het ook allemaal weer enorm tegen.

Ik verwacht ook niet dat PSV daadwerkelijk een flinke zak geld geeft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 06 Feb 2023, 18:16 Ik krijg hier soms het idee dat sommigen transfers interessanter vinden dan voetbal…
Gezien het spelbeeld kan ik het daar niet mee oneens zijn...
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 06 Feb 2023, 23:54 Ik verwacht juist helemaal geen ultiem drukke transfer zomer eigenlik. Sangare zal verkassen en Xavi zal een twijfelgeval zijn. Meer spelers waar je bang voor moet zijn dat ze gaan hebben we toch niet. Wat anderen al zeiden, elke zomer wordt er weer gedaan alsof deze window o zo belangrijk is. Vuurwerk! En uiteindelijk valt het ook allemaal weer enorm tegen.

Ik verwacht ook niet dat PSV daadwerkelijk een flinke zak geld geeft.
De opdracht is duidelijk: afschrijvingen moeten omlaag. Dat is al aardig in gang gezet, maar dat betekend ook dat we niet 5-6 spelers a 8 miljoen gaan halen, zelfs als daar geld voor is, want ze willen de afschrijvingen lager houden.

Ik denk dus dat we weer kunnen verwachten: enkele transfervrije buitenkansjes. Een stuk 4-5 huurlingen. En 2-3 'grote' aankopen.

Dat hoeft heus niet rampzalig uit te pakken, mits PSV door kan pakken op transfervrije spelers van niveau Benitez, Xavi (dus spelers die ook al zijn ze 'gratis' gelijk een meerwaarde hebben.)

Hoe dan ook, spannend gaat het sowieso worden. PSV moet dus:

- sportief betere spelers halen
- kapitaal op het veld hebben
- de afschrijvingen en salarissen niet weer laten exploderen

Kortom, een loodzware missie en meer dan ooit zijn we afhankelijk van netwerk, scouting, en de grotere clubs vwb huurlingen....
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 06 Feb 2023, 19:07
Heruone wrote: 06 Feb 2023, 18:42 Je bedoelt in dit soort situaties waarin letterlijk heel je ploeg stilstaat, er geen diepgang is en spelers als Branthwaite de bal absoluut niet kwijt kunnen? PSV heeft niet de beste opbouwers achterin, maar dat is echt niet het primaire probleem.

Image
Wat je ziet is dat Feyenoord weet dat ze bij een beetje druk ons team helemaal ontregelen. Als de achterste 4 goed kunnen opbouwen zorgt dat ervoor dat Feyenoord ook minder aggresief zal drukzetten.
Misschien is het ook een teken van de andere spelers dat hij die bal naar voren moet schieten.
Dat is een hele logische gedachte, maar die is niet per se waar. Je hebt in principe 3 oriëntatiepunten in het voetbal: de bal, de tegenstander en je medespelers. Even simplistisch gesteld kan je een hele goede speler aan de bal hebben die kan opbouwen, je hebt anderzijds ook medespelers nodig die vrijkomen. Feyenoord zet PSV vast, maar het feit is dat er ergens altijd 1 vrije man is. Op basis van tactiek kan je die vinden en exploiteren. Bovendien zijn, hoewel ik denk dat voor topwedstrijden ze (wellicht) wel wat techniek te kort komen, Teze, Branthwaite en Obispo aan de bal echt geen slechte opbouwers. Ter ondersteuning: Timber is een uitstekende voetballende CV, maar de laatste weken onder Schreuder was daar echt weinig van te merken.

Binnenkort komt Boscagli weer terug. Ik betwijfel of hij bassispeler wordt, maar we zijn het volgens mij allemaal over eens dat hij opbouwend de beste CV is in onze selectie. Ik merk dat deze discussie een beetje trekken aan een dood paard is dus ik denk dat we op dat moment mooi uitsluitsel kunnen krijgen. Toch?

Dat laatste zou kunnen maar is sterk. Tot aan de rode kaart zijn dit de lange ballen die PSV heeft gegeven richting de middle third (het groene gebied). Alle ballen in de zestien zijn van Benitez. Als je het dan over tactiek gesproken hebt waar Feyenoord kwetsbaar is (zagen we ook bij Schmidt zn ploegen): lok Feyenoord uit en speel de lange bal. Dat gebeurd ook niet. Tja...

Image
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 00:45
Thijs wrote: 06 Feb 2023, 18:16 Ik krijg hier soms het idee dat sommigen transfers interessanter vinden dan voetbal…
Gezien het spelbeeld kan ik het daar niet mee oneens zijn...
Ik was al bang dat iemand dat ging zeggen…
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 00:55
Juancho wrote: 06 Feb 2023, 23:54 Ik verwacht juist helemaal geen ultiem drukke transfer zomer eigenlik. Sangare zal verkassen en Xavi zal een twijfelgeval zijn. Meer spelers waar je bang voor moet zijn dat ze gaan hebben we toch niet. Wat anderen al zeiden, elke zomer wordt er weer gedaan alsof deze window o zo belangrijk is. Vuurwerk! En uiteindelijk valt het ook allemaal weer enorm tegen.

Ik verwacht ook niet dat PSV daadwerkelijk een flinke zak geld geeft.
De opdracht is duidelijk: afschrijvingen moeten omlaag. Dat is al aardig in gang gezet, maar dat betekend ook dat we niet 5-6 spelers a 8 miljoen gaan halen, zelfs als daar geld voor is, want ze willen de afschrijvingen lager houden.

Ik denk dus dat we weer kunnen verwachten: enkele transfervrije buitenkansjes. Een stuk 4-5 huurlingen. En 2-3 'grote' aankopen.

Dat hoeft heus niet rampzalig uit te pakken, mits PSV door kan pakken op transfervrije spelers van niveau Benitez, Xavi (dus spelers die ook al zijn ze 'gratis' gelijk een meerwaarde hebben.)

Hoe dan ook, spannend gaat het sowieso worden. PSV moet dus:

- sportief betere spelers halen
- kapitaal op het veld hebben
- de afschrijvingen en salarissen niet weer laten exploderen

Kortom, een loodzware missie en meer dan ooit zijn we afhankelijk van netwerk, scouting, en de grotere clubs vwb huurlingen....
Dit zal het ongeveer zijn. Ben benieuwd hoe Stewart hier naar kijkt. Kan me voorstellen dat zijn doelstelling is om de afhankelijkheid van huurlingen en buitenkansjes te verkleinen omdat die pas laat in de window komen waardoor je niet echt kan bouwen aan een team. Mijn idee is dat er meer uit Jong PSV te halen valt middels strategische aankopen en als er daar 1 of 2 per jaar vandaan komen (naast je echte eigen jeugd) dan scheelt dat weer en je bouwt meer kapitaal op.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Boscagli was geloof ik vorig seizoen de beste CV qua statistieken? Bal onderscheppen en passing. En ook kop duels? Hij was echt heel goed bezig. Met hem ipv Guti achterin waren we kampioen geworden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Hoe ze het doen, doen ze het: volgend jaar moet je bij de eerste twee zitten. En Marcel is daar goed van doordrongen als ik hem hoorde in het interview.

Dat gaat de dealbreaker worden voor de komende 10 jaar. Wie pakt die 100 miljoen? En als het dan met huurlingen is dan is dat maar zo. Het boeit me echt niet hoe we bij de eerste twee zitten: als we er maar zitten.

Kan een deel melden dat het wanbeleid is, of zelfs geen beleid. Er is maar 1 beleidspunt: eerste twee. Hoe is totaal ondergeschikt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 07 Feb 2023, 11:14 Hoe ze het doen, doen ze het: volgend jaar moet je bij de eerste twee zitten. En Marcel is daar goed van doordrongen als ik hem hoorde in het interview.

Dat gaat de dealbreaker worden voor de komende 10 jaar. Wie pakt die 100 miljoen? En als het dan met huurlingen is dan is dat maar zo. Het boeit me echt niet hoe we bij de eerste twee zitten: als we er maar zitten.

Kan een deel melden dat het wanbeleid is, of zelfs geen beleid. Er is maar 1 beleidspunt: eerste twee. Hoe is totaal ondergeschikt.
Dan moet je ook de trainer vervangen door Cocu. Maximale zekerheid.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Een trainerswissel biedt nooit zekerheid
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 07 Feb 2023, 12:48
ShovingNE2 wrote: 07 Feb 2023, 11:14 Hoe ze het doen, doen ze het: volgend jaar moet je bij de eerste twee zitten. En Marcel is daar goed van doordrongen als ik hem hoorde in het interview.

Dat gaat de dealbreaker worden voor de komende 10 jaar. Wie pakt die 100 miljoen? En als het dan met huurlingen is dan is dat maar zo. Het boeit me echt niet hoe we bij de eerste twee zitten: als we er maar zitten.

Kan een deel melden dat het wanbeleid is, of zelfs geen beleid. Er is maar 1 beleidspunt: eerste twee. Hoe is totaal ondergeschikt.
Dan moet je ook de trainer vervangen door Cocu. Maximale zekerheid.
Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal.

Het boeit wel hoe we het doen. Want wordt je geen tweede en heb je geen kapitaal op het veld, dan val je definitief weg. Je moet altijd zorgen voor kapitaal op het veld. Dit seizoen zijn we financieel gered door kapitaal op het veld. Als we het met 8 huurlingen hadden moeten doen, dan waren we goed de lul geweest. Je kan niet alleen maar gokken op een top 2 klassering; dit seizoen geeft al aan hoe het kan lopen als er verkeerde beslissingen genomen worden of wanneer het tegen zit.
Post Reply