Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23 Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal.
Waarom Bosz? Wat is er mis met Slot, beste voorzitter?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23
ruuddevil wrote: 07 Feb 2023, 12:48

Dan moet je ook de trainer vervangen door Cocu. Maximale zekerheid.
Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal.

Het boeit wel hoe we het doen. Want wordt je geen tweede en heb je geen kapitaal op het veld, dan val je definitief weg. Je moet altijd zorgen voor kapitaal op het veld. Dit seizoen zijn we financieel gered door kapitaal op het veld. Als we het met 8 huurlingen hadden moeten doen, dan waren we goed de lul geweest. Je kan niet alleen maar gokken op een top 2 klassering; dit seizoen geeft al aan hoe het kan lopen als er verkeerde beslissingen genomen worden of wanneer het tegen zit.
Bosz geeft maar één garantie: Dat je niks wint. En ja; plek 2 beschouw ik als winst.

Goed voetbal als hoog(ste) doel hebben ze volgens mij, als puntje bij paaltje komt, in Amsterdam niet eens.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 07 Feb 2023, 16:27
Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23 Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal.
Waarom Bosz? Wat is er mis met Slot, beste voorzitter?
Graag, maar die is helaas onhaalbaar.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Dr. Gonzo wrote: 07 Feb 2023, 12:59 Een trainerswissel biedt nooit zekerheid
Maar vasthouden aan een trainer die het sowieso niet op de rit krijgt, heeft ook geen zin. Dan kan je beter gokken op die trainerswissel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Sowieso moet je nooit voor de 2e plek gaan. We zijn PSV verdomme.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23 Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal
Dit dus!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

deninho32 wrote: 07 Feb 2023, 17:41
Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23 Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal
Dit dus!
Want? Waar stonden clubs de seizoenen voor hij kwam en hoe vaak hielp hij ze naar hogere plekken dan dat? En qua voetbal is het ook vaker niet dan wel gelukt. Leuk dat hij zich als professor presenteert, maar dat maakt het nog niet waar.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dr. Gonzo wrote: 07 Feb 2023, 12:59 Een trainerswissel biedt nooit zekerheid
In dit geval in ieder geval wel. 100% dat het beter gaat. Als ik het fout heb stuur ik Ruud een handgeschreven brief dat ik het fout zag.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Jwoeloe wrote: 07 Feb 2023, 16:45
Dr. Gonzo wrote: 07 Feb 2023, 12:59 Een trainerswissel biedt nooit zekerheid
Maar vasthouden aan een trainer die het sowieso niet op de rit krijgt, heeft ook geen zin. Dan kan je beter gokken op die trainerswissel.
Gokken lijkt mij sowieso niet verstandig...
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 07 Feb 2023, 18:17
Dr. Gonzo wrote: 07 Feb 2023, 12:59 Een trainerswissel biedt nooit zekerheid
In dit geval in ieder geval wel. 100% dat het beter gaat. Als ik het fout heb stuur ik Ruud een handgeschreven brief dat ik het fout zag.
In het eerste jaar van ten Hag bij Ajax hielden supporters de spelersbus aan na de verloren wedstrijd van PSV.
Er deugde volgens Ajax supporters en media helemaal niets van Ten Hag zijn tactiek.
Maar goed dat ze hem destijds hebben laten zitten.

Ik zie ook nog spelers van PSV die troost zochten bij de supporters na een dik verloren wedstrijd van Vitesse in eigen stadion.
Hiddink moest ingeschakeld worden om Cocu van advies te voorzien. Het was een enorme crisis.
Ze lieten Cocu zitten en het jaar erop werd hij kampioen. Door een ervaren speler als Guardado toe te voegen aan de selectie, en de toen nog jongere en scorende Luuk de Jong.

Ik zie nu gewoon een selectie dat niet klopt. Zwakke backs, verdedigers die niet het PSV niveau hebben.
2 beste aanvallers die verkocht worden. Spelers als Luuk de Jong en El Ghazi die worstelen met hun vorm.

De trainer maakt zijn fouten. Maar iedere supporter ziet dat de selectie en het transferbeleid 2 gezichten kent dit seizoen.

John de Jong bleek in de periode van Bommel al als een lichtgewicht.


In maart zal de veel meer ervaren Steward aantreden. Iemand met een frisse blik van buiten de club.
Laat Ruud zitten. En zorg voor een goede selectie met een aantal ervaren spelers in het veld die dit team kunnen dragen.

Ik weet zeker dat Ruud dit op de rit krijgt. Hij is zelfkritisch genoeg in tegenstelling tot van Bommel.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Waarom blijft Ernie hier nog steeds steward genoemd worden, hij wordt toch technisch directeur?
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Bij Bosz wordt elke keer maar weer herhaald dat hij geen prijzen heeft gepakt. Slot toch ook niet? De tegenstanders van Bosz waren Bayern en PSG. Bij Ajax werd hij inderdaad geen kampioen (wel finale EL). Waarom wordt er gedaan alsof er een vloek op hem rust?

Edit: Ruud blijft gewoon waar hij zit en Ruud wordt dit jaar kampioen.
Onze verdediging krijgt eindelijk vorm en Luuks ketchupfles flatst plotseling helemaal leeg.
Luuk
Hazard Veerman Xavi
Guti Sangaré
PvA Boscagli Branthwaite Mauro
Benitez
Last edited by Lorenzo von Matterhorn on 07 Feb 2023, 19:00, edited 1 time in total.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Lorenzo von Matterhorn wrote: 07 Feb 2023, 18:53 Bij Bosz wordt elke keer maar weer herhaald dat hij geen prijzen heeft gepakt. Slot toch ook niet? De tegenstanders van Bosz waren Bayern en PSG. Bij Ajax werd hij inderdaad geen kampioen (wel finale EL). Waarom wordt er gedaan alsof er een vloek op hem rust?
Omdat hij al een aardig tijdje coach is en overal heeft gefaald misschien?
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Lorenzo von Matterhorn wrote: 07 Feb 2023, 18:53 Bij Bosz wordt elke keer maar weer herhaald dat hij geen prijzen heeft gepakt. Slot toch ook niet? De tegenstanders van Bosz waren Bayern en PSG. Bij Ajax werd hij inderdaad geen kampioen (wel finale EL). Waarom wordt er gedaan alsof er een vloek op hem rust?
Het is ook flauwekul. Advocaat heeft 20 prijzen of zo gepakt. Slot 0. Een keer raden wie ze liever als ze als trainer willen in Rotterdam?

Bosz (en uiteraard Koning Slot) zouden een absolute zegen voor PSV zijn. Om een herkenbaar systeem er in te slepen, attractief voetbal te spelen (wat de waarde van spelers vergroot) en een echt fundament neer te leggen voor latere successen, ipv het God zegene de greep voetbal van Ruud waar geen enkele lijn in te bespeuren valt, laat staan progressie.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 07 Feb 2023, 16:58 Sowieso moet je nooit voor de 2e plek gaan. We zijn PSV verdomme.
Precies, we zijn wel diep gezakt als we op voorhand al voor een tweede plaats gaan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Daar kiest PSV toch echt zelf al voor hoor. Die topsport visie is al langere tijd zoek in Eindhoven. Kan je als directie lullen over je plannen, over Ajax heen gaan, 1x per 2 jaar CL halen....voorlopig blijkt uit niets dat ze dit ook een kunnen waarmaken. Ik jat even een gezegde uit Rotterdam: geen woorden maar daden.
Last edited by Juancho on 07 Feb 2023, 20:13, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

We mogen blij zijn als we überhaupt nog bij de eerste 2 eindigen.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Juancho wrote: 07 Feb 2023, 19:52 Kan je als directie lullen over je pakken,
Wat is er mis met de pakken?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 18:59
Lorenzo von Matterhorn wrote: 07 Feb 2023, 18:53 Bij Bosz wordt elke keer maar weer herhaald dat hij geen prijzen heeft gepakt. Slot toch ook niet? De tegenstanders van Bosz waren Bayern en PSG. Bij Ajax werd hij inderdaad geen kampioen (wel finale EL). Waarom wordt er gedaan alsof er een vloek op hem rust?
Het is ook flauwekul. Advocaat heeft 20 prijzen of zo gepakt. Slot 0. Een keer raden wie ze liever als ze als trainer willen in Rotterdam?

Bosz (en uiteraard Koning Slot) zouden een absolute zegen voor PSV zijn. Om een herkenbaar systeem er in te slepen, attractief voetbal te spelen (wat de waarde van spelers vergroot) en een echt fundament neer te leggen voor latere successen, ipv het God zegene de greep voetbal van Ruud waar geen enkele lijn in te bespeuren valt, laat staan progressie.
Omdat Bosz met Lyon 8e werd, met 15 punten minder dan zijn voorganger die 4e werd. En met zijn attractieve voetbal, 15 goals minder voor en 8 meer tegen.

Wie ik overigens wel geschikt zou vinden is Seoane. Twee seizoenen later dan Bosz bij Leverkusen: 3e plek, veel meer goals voor en stabielere prestaties. Daarvoor 3x kampioen met Young Boys.

https://themastermindsite.com/2021/12/2 ... -analysis/

Maar Ruud blijft zitten idd. En de eerstvolgende keer dat [mention]Menno1[/mention] Koning en Slot in 1 zin gebruikt krijgt hij een Luckassen shirt.
LEROI
Ballenjongen
Posts: 23
Joined: 16 Jan 2023, 10:42
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 07 Feb 2023, 08:17 Boscagli was geloof ik vorig seizoen de beste CV qua statistieken? Bal onderscheppen en passing. En ook kop duels? Hij was echt heel goed bezig. Met hem ipv Guti achterin waren we kampioen geworden.
Ja, verdediger met meeste balveroveringen, meeste intercepties en meeste progressieve passes + progressieve passes in laatste 1/3 van het veld.

In het Obispo topic een stukje geschreven over Boscagli vs. Obispo:
viewtopic.php?p=376688#p376688 (pagina 62, onderaan)
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 07 Feb 2023, 20:46
Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 18:59

Het is ook flauwekul. Advocaat heeft 20 prijzen of zo gepakt. Slot 0. Een keer raden wie ze liever als ze als trainer willen in Rotterdam?

Bosz (en uiteraard Koning Slot) zouden een absolute zegen voor PSV zijn. Om een herkenbaar systeem er in te slepen, attractief voetbal te spelen (wat de waarde van spelers vergroot) en een echt fundament neer te leggen voor latere successen, ipv het God zegene de greep voetbal van Ruud waar geen enkele lijn in te bespeuren valt, laat staan progressie.
Omdat Bosz met Lyon 8e werd, met 15 punten minder dan zijn voorganger die 4e werd. En met zijn attractieve voetbal, 15 goals minder voor en 8 meer tegen.

Wie ik overigens wel geschikt zou vinden is Seoane. Twee seizoenen later dan Bosz bij Leverkusen: 3e plek, veel meer goals voor en stabielere prestaties. Daarvoor 3x kampioen met Young Boys.

https://themastermindsite.com/2021/12/2 ... -analysis/

Maar Ruud blijft zitten idd. En de eerstvolgende keer dat [mention]Menno1[/mention] Koning en Slot in 1 zin gebruikt krijgt hij een Luckassen shirt.
Maar diezelfde Seoane is deze zomer ontslagen na een werkelijk waar dramatische serie. En hij heeft bovendien per wedstrijden minder punten dan Bosz (1.57 vs 1.79). Alleen Heynckes en Sascha Lewandowski hebben meer punten per wedstrijd dan Bosz bij Leverkussen gehaald..

Image

Ik wil Seoane hiermee niet kwalificeren als een slechte trainer hoor. Integendeel zelfs, hij is meer dan welkom. Alleen het toont wel aan dat deze analogie nogal misleidend kan zijn. Ook bij Lyon doet Blanc het momenteel niet beter. Ik denk dat Bosz juist heeft aangetoond bij Leverkussen een hele goede trainer te zijn. Die een duidelijke speelstijl kan implementeren en die spelers kan beter maken.

Ik weet niet of hij per se de perfecte kandidaat/trainer is. Maar hij tikt wel heel veel checkmarks wmb. Mocht je VI pro hebben, check onderstaande eens. Pieter Zwart is bij hem langs geweest en heeft 2 video fragmenten met hem (resp. 30 en 45 min) waarin ze praten over voetbal, Lyon en tactiek. Echt heel interessant, dan zie je echt wel dat het een goede trainer is.

https://www.vi.nl/pro/beelden-kijken-me ... igen-ploeg

En dit artikel schetst ook wel wat licht op de situatie bij Lyon.

https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

TomPSV wrote: 02 Feb 2023, 06:55 Gijs Smal is toch ook helemaal niet goed genoeg? Prima hoor dat Twente het goed doet, maar niet iedere speler is nu opeens een versterking voor PSV. Eigenlijk zou alleen Zerrouki een prima aanwinst zijn, maar ook dan ga je er direct niet op vooruit als je Sangare verkoopt.
Whoops…

https://www.vi.nl/pro/analyse/de-creati ... -fc-twente
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV

O Goleiro Grande wrote: 08 Feb 2023, 08:28
TomPSV wrote: 02 Feb 2023, 06:55 Gijs Smal is toch ook helemaal niet goed genoeg? Prima hoor dat Twente het goed doet, maar niet iedere speler is nu opeens een versterking voor PSV. Eigenlijk zou alleen Zerrouki een prima aanwinst zijn, maar ook dan ga je er direct niet op vooruit als je Sangare verkoopt.
Whoops…

https://www.vi.nl/pro/analyse/de-creati ... -fc-twente
Dat is altijd lastig te beoordelen. Zo vond ik Mees Hilgers niet heel veel tegen Groningen. Net als Zerrouki.

Het is ook een beetje in the eye of the beholder.

Maar ik ben dan ook geen scout
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

SKERLA wrote: 07 Feb 2023, 16:27
Menno1 wrote: 07 Feb 2023, 16:23

Bosz halen. Garantie op een tweede plek. En leuker voetbal.

Het boeit wel hoe we het doen. Want wordt je geen tweede en heb je geen kapitaal op het veld, dan val je definitief weg. Je moet altijd zorgen voor kapitaal op het veld. Dit seizoen zijn we financieel gered door kapitaal op het veld. Als we het met 8 huurlingen hadden moeten doen, dan waren we goed de lul geweest. Je kan niet alleen maar gokken op een top 2 klassering; dit seizoen geeft al aan hoe het kan lopen als er verkeerde beslissingen genomen worden of wanneer het tegen zit.
Bosz geeft maar één garantie: Dat je niks wint. En ja; plek 2 beschouw ik als winst.

Goed voetbal als hoog(ste) doel hebben ze volgens mij, als puntje bij paaltje komt, in Amsterdam niet eens.
Peter Bosz zou prima kampioen kunnen worden in Nederland, heeft ook in buitenland niet bij clubs getraind die het zonder hem beter deden. Prima trainer, als die langer bij Ajax was gebleven had hij ook titels gepakt met die aankopen daar. Uiteindelijk heeft hij wel een basis gelegd waar ten Hag op voorborduurd heeft. Enorme upgrade t.o.v. Ruud in tactisch oogpunt. Qua persoon en uithangbord een enorme stap terug.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

IK vind dat Bosz eigenlijk altijd heel netjes, correct en goed uit zijn woorden komt naar buiten toe. Kan ook inhoudelijk eens wat zeggen ipv dat geneuzel dat Ruudje elke keer voor de camera verkondigd. Dus waarom Bosz geen prima uithangbord kan zijn weet ik niet, behalve als je bedoelt dat Ruud natuurlijk een oud topvoetballer is geweest.

Wellicht kan Ruud blijven als assistent van Bosz... :wonder: :think: :L
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply