Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Heruone wrote: 08 Feb 2023, 15:31
11 Tinus wrote: 08 Feb 2023, 15:13 @Heruone Ik vind bovenstaande niet logischer dan de versie met een echte 6, 2 lopende middenvelders met diepte en scorend vermogen en 2 aanvallende backs. Die 2 aanvallende backs kunnen alleen niet als je niet met een echte 6 speelt.
Kan je dat uittekenen haha? Dan hebben we er een beeld bij.

http://sharemytactics.com/
Haha ik wil het best uittekenen maar zo ingewikkeld bedoel ik het niet.

http://sharemytactics.com/190378/

Nu speelt Teze als 3e CV om de restverdediging op orde te hebben bij balverlies maar ook om de opbouw makkelijker te maken omdat 1 back een man meer kan creëeren op het middenveld op een plek waar de tegenstander moet kiezen wie er door moet dekken. En je hebt tussen de linies meer afspeelmogelijkheden om verticaal te passen.

Als je van het idee af stapt om met een 3e CV op te bouwen dan kun je ook je echte '6' voor gebruiken. Als je met 2 CM's speelt en 1 diepe AM dan is de afstand naar die AM wat groot zou ik zeggen en heb je wel een dynamisch middenveld maar lijkt het voor mij (als leek) ingewikkelder. Daarom zou ik met Mauro/van Aanholt als vooral offensieve backs het wel aandurven om hen dieper te zetten en dan niet met een AM te spelen maar 2 CM's die in de ruimte achter Luuk komen door loopvermogen en ook doelpunten kunnen maken zoals bv Veerman kan. Je krijgt dan diepte via de flanken waar of de back of de links/rechtsbuiten aan de buitenkant blijft en de ander aan de binnenkant blijft om in die vrije ruimte achter Luuk te spelen.

Teze vind ik als CV acceptabel voor een club als PSV en is qua opbouw echt niet zo slecht als men soms doet vermoeden. Maar het is wel lastiger opbouwen als RB/3e CV dan als CV in mijn ogen, want je hebt veel meer opties die bij zijn kwaliteiten passen.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

11 Tinus wrote: 08 Feb 2023, 16:15
Heruone wrote: 08 Feb 2023, 15:31

Kan je dat uittekenen haha? Dan hebben we er een beeld bij.

http://sharemytactics.com/
Haha ik wil het best uittekenen maar zo ingewikkeld bedoel ik het niet.

http://sharemytactics.com/190378/

Nu speelt Teze als 3e CV om de restverdediging op orde te hebben bij balverlies maar ook om de opbouw makkelijker te maken omdat 1 back een man meer kan creëeren op het middenveld op een plek waar de tegenstander moet kiezen wie er door moet dekken. En je hebt tussen de linies meer afspeelmogelijkheden om verticaal te passen.

Als je van het idee af stapt om met een 3e CV op te bouwen dan kun je ook je echte '6' voor gebruiken. Als je met 2 CM's speelt en 1 diepe AM dan is de afstand naar die AM wat groot zou ik zeggen en heb je wel een dynamisch middenveld maar lijkt het voor mij (als leek) ingewikkelder. Daarom zou ik met Mauro/van Aanholt als vooral offensieve backs het wel aandurven om hen dieper te zetten en dan niet met een AM te spelen maar 2 CM's die in de ruimte achter Luuk komen door loopvermogen en ook doelpunten kunnen maken zoals bv Veerman kan. Je krijgt dan diepte via de flanken waar of de back of de links/rechtsbuiten aan de buitenkant blijft en de ander aan de binnenkant blijft om in die vrije ruimte achter Luuk te spelen.

Teze vind ik als CV acceptabel voor een club als PSV en is qua opbouw echt niet zo slecht als men soms doet vermoeden. Maar het is wel lastiger opbouwen als RB/3e CV dan als CV in mijn ogen, want je hebt veel meer opties die bij zijn kwaliteiten passen.
Ik ben het volledig met je eens, ook wat betreft Teze. Voor in ieder geval de verdedigers en middenvelders lijkt dit ideaal.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Dat is dus de Rangers variant. Ik denk niet dat die gaat werken omdat je hiermee bijzonder statisch bent. En op de vleugels echte buitenspeler kwaliteiten mist. Hoewel... Whats new.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
11 Tinus
Legende

Heruone wrote: 08 Feb 2023, 17:01 Dat is dus de Rangers variant. Ik denk niet dat die gaat werken omdat je hiermee bijzonder statisch bent. En op de vleugels echte buitenspeler kwaliteiten mist. Hoewel... Whats new.
Tegen Rangers speelde we met Max Teze en Saibari op sleutelposities om het niet statisch te maken. En ook Obispo als CV die de minste opbouwer is van de 5 CV's die we hebben.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Hopelijk vanaf vandaag op de bank, om er dit hele seizoen niet meer vanaf te komen samen
Heruone
Lid scoutingsteam

11 Tinus wrote: 08 Feb 2023, 17:19
Heruone wrote: 08 Feb 2023, 17:01 Dat is dus de Rangers variant. Ik denk niet dat die gaat werken omdat je hiermee bijzonder statisch bent. En op de vleugels echte buitenspeler kwaliteiten mist. Hoewel... Whats new.
Tegen Rangers speelde we met Max Teze en Saibari op sleutelposities om het niet statisch te maken. En ook Obispo als CV die de minste opbouwer is van de 5 CV's die we hebben.
Ja, maar dat vraagstuk is niet alleen afhankelijk van de spelers die je daar hebt staan. Het feit dat de backs bijv. altijd al gearriveerd zijn, speelt een enorme rol. Zij staan in principe vast. En zodra zij die bal aangespeeld krijgen in de breedte, zijn zij niet de spelers met een individuele actie. Terwijl we tegen Rangers ook zagen dat met Gakpo/Saibari tussen de linies we alsnog te vaak spelers miste die de ruimtes tussen de linies bespeelde als Veerman een halve linie terug zakte. Dat komt omdat het vrij lastig tot onmogelijk is om synchroon de rotaties CVM die uitzakt, backs die hoog pushen en buitenspelers die naar binnen komen tegelijktijdig uit te voeren.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler

Staat waar basis. Boven Mauro.
trouwepsvfan
Vedette

Je rechterkant is met Teze en Bakayoko van niveautje om te janken. Ongelooflijk dat Ruud hieraan blijft vasthouden!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
11 Tinus
Legende

Ruud verkiest systeem boven spelers. Maar toch gek dat hij Mauro niet op links gebruikt terwijl Hazard blijkbaar niet kan starten en van Aanholt wel.
Heruone
Lid scoutingsteam

Haha ja, Ruud denkt in systemen. Daarom zien we ook gewoon een standaardinvulling met positie specifieke taken waarin alles ook zo voorspelbaar en statisch is en spelers letterlijk vastgepind aan hun positie/zone staan. Nu al zin in de reacties die in dit topic na de wedstrijd gaan komen haha.

Je hoeft toch geen blinde te zijn om te zien dat die rechterkant al weken niet werkt.
Standbeeld
Mister PSV

11 Tinus wrote: 08 Feb 2023, 17:46 Ruud verkiest systeem boven spelers. Maar toch gek dat hij Mauro niet op links gebruikt terwijl Hazard blijkbaar niet kan starten en van Aanholt wel.
Denk dat Ruud nog even klaar is met Mauro.
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 08 Feb 2023, 17:51
11 Tinus wrote: 08 Feb 2023, 17:46 Ruud verkiest systeem boven spelers. Maar toch gek dat hij Mauro niet op links gebruikt terwijl Hazard blijkbaar niet kan starten en van Aanholt wel.
Denk dat Ruud nog even klaar is met Mauro.
Tja en ik/wij met Ruud en spelers als Til, Teze, Obispo, de Jong en Bakayoko ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Toch denk ik dat als we met 3 centrale voetballen, dus 532 dat hij als rechtercentrale het beste tot z'n recht komt.
Rikkert1234
Vedette

Fc Denzel wrote: 08 Feb 2023, 18:42 Toch denk ik dat als we met 3 centrale voetballen, dus 532 dat hij als rechtercentrale het beste tot z'n recht komt.
Als CV sowieso een prima speler. Is gewoon geen back, wat geen schande is.
Siemen
Nationale topspeler

Tsja.
ruuddevil
Legende

Tsja.
Dropshot
Talent

Zet hem nu gewoon op RCV waar hij voorheen goed tot zijn recht kwam. Van Ramalho wordt toch afscheid genomen in de zomer (helemaal gezien zijn salaris).
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje

Blijft er waarschijnlijk nog het hele seizoen aan vasthouden. Ziet Ruud het dan echt niet.....
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

LeandroBonfim wrote: 10 Feb 2023, 13:33 Blijft er waarschijnlijk nog het hele seizoen aan vasthouden. Ziet Ruud het dan echt niet.....
5 puntjes!!!!! Ik word er gewoon eventjes stil van…..
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

🚨 BREAKING 🚨

TEZE KAN ZIJN EI KWIJT
(Jordan Teize)
https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... n-ei-kwijt
koetje
Legende

Je speelwijze aanpassen om een van je mindere spelers beter tot zijn recht te laten komen is nooit een goed idee.
SKERLA
Legende

koetje wrote: 10 Feb 2023, 14:05 Je speelwijze aanpassen om een van je mindere spelers beter tot zijn recht te laten komen is nooit een goed idee.
Je doelt op de huidige speelwijze? Denk je dat Ruud dat vanwege Teize heeft ingevoerd?
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Skuddem wrote: 10 Feb 2023, 13:55
LeandroBonfim wrote: 10 Feb 2023, 13:33 Blijft er waarschijnlijk nog het hele seizoen aan vasthouden. Ziet Ruud het dan echt niet.....
5 puntjes!!!!! Ik word er gewoon eventjes stil van…..
Bijna dubbel sarcasme. Wordt t dan weer opgeheven? :alien:
voskat
Nationale topspeler

Ho... ho eens even.

"Hij ziet zichzelf meer als centrale verdediger en dat is hij ook," beaamde Van Nistelrooij.

Vorig seizoen, onder Schmidt, wilde Teze per se rechtsback spelen. Is dat nog steeds het geval? Dat Teze zelf weigert als CV te spelen?
SKERLA
Legende

voskat wrote: 10 Feb 2023, 15:00 Ho... ho eens even.

"Hij ziet zichzelf meer als centrale verdediger en dat is hij ook," beaamde Van Nistelrooij.

Vorig seizoen, onder Schmidt, wilde Teze per se rechtsback spelen. Is dat nog steeds het geval? Dat Teze zelf weigert als CV te spelen?
Nee, hij heeft onlangs aangegeven liever CV te spelen.
Post Reply