11 Tinus wrote: ↑08 Feb 2023, 15:13
@Heruone Ik vind bovenstaande niet logischer dan de versie met een echte 6, 2 lopende middenvelders met diepte en scorend vermogen en 2 aanvallende backs. Die 2 aanvallende backs kunnen alleen niet als je niet met een echte 6 speelt.
Kan je dat uittekenen haha? Dan hebben we er een beeld bij.
Nu speelt Teze als 3e CV om de restverdediging op orde te hebben bij balverlies maar ook om de opbouw makkelijker te maken omdat 1 back een man meer kan creëeren op het middenveld op een plek waar de tegenstander moet kiezen wie er door moet dekken. En je hebt tussen de linies meer afspeelmogelijkheden om verticaal te passen.
Als je van het idee af stapt om met een 3e CV op te bouwen dan kun je ook je echte '6' voor gebruiken. Als je met 2 CM's speelt en 1 diepe AM dan is de afstand naar die AM wat groot zou ik zeggen en heb je wel een dynamisch middenveld maar lijkt het voor mij (als leek) ingewikkelder. Daarom zou ik met Mauro/van Aanholt als vooral offensieve backs het wel aandurven om hen dieper te zetten en dan niet met een AM te spelen maar 2 CM's die in de ruimte achter Luuk komen door loopvermogen en ook doelpunten kunnen maken zoals bv Veerman kan. Je krijgt dan diepte via de flanken waar of de back of de links/rechtsbuiten aan de buitenkant blijft en de ander aan de binnenkant blijft om in die vrije ruimte achter Luuk te spelen.
Teze vind ik als CV acceptabel voor een club als PSV en is qua opbouw echt niet zo slecht als men soms doet vermoeden. Maar het is wel lastiger opbouwen als RB/3e CV dan als CV in mijn ogen, want je hebt veel meer opties die bij zijn kwaliteiten passen.
Nu speelt Teze als 3e CV om de restverdediging op orde te hebben bij balverlies maar ook om de opbouw makkelijker te maken omdat 1 back een man meer kan creëeren op het middenveld op een plek waar de tegenstander moet kiezen wie er door moet dekken. En je hebt tussen de linies meer afspeelmogelijkheden om verticaal te passen.
Als je van het idee af stapt om met een 3e CV op te bouwen dan kun je ook je echte '6' voor gebruiken. Als je met 2 CM's speelt en 1 diepe AM dan is de afstand naar die AM wat groot zou ik zeggen en heb je wel een dynamisch middenveld maar lijkt het voor mij (als leek) ingewikkelder. Daarom zou ik met Mauro/van Aanholt als vooral offensieve backs het wel aandurven om hen dieper te zetten en dan niet met een AM te spelen maar 2 CM's die in de ruimte achter Luuk komen door loopvermogen en ook doelpunten kunnen maken zoals bv Veerman kan. Je krijgt dan diepte via de flanken waar of de back of de links/rechtsbuiten aan de buitenkant blijft en de ander aan de binnenkant blijft om in die vrije ruimte achter Luuk te spelen.
Teze vind ik als CV acceptabel voor een club als PSV en is qua opbouw echt niet zo slecht als men soms doet vermoeden. Maar het is wel lastiger opbouwen als RB/3e CV dan als CV in mijn ogen, want je hebt veel meer opties die bij zijn kwaliteiten passen.
Ik ben het volledig met je eens, ook wat betreft Teze. Voor in ieder geval de verdedigers en middenvelders lijkt dit ideaal.
Dat is dus de Rangers variant. Ik denk niet dat die gaat werken omdat je hiermee bijzonder statisch bent. En op de vleugels echte buitenspeler kwaliteiten mist. Hoewel... Whats new.
Heruone wrote: ↑08 Feb 2023, 17:01
Dat is dus de Rangers variant. Ik denk niet dat die gaat werken omdat je hiermee bijzonder statisch bent. En op de vleugels echte buitenspeler kwaliteiten mist. Hoewel... Whats new.
Tegen Rangers speelde we met Max Teze en Saibari op sleutelposities om het niet statisch te maken. En ook Obispo als CV die de minste opbouwer is van de 5 CV's die we hebben.
Heruone wrote: ↑08 Feb 2023, 17:01
Tegen Rangers speelde we met Max Teze en Saibari op sleutelposities om het niet statisch te maken. En ook Obispo als CV die de minste opbouwer is van de 5 CV's die we hebben.
Ja, maar dat vraagstuk is niet alleen afhankelijk van de spelers die je daar hebt staan. Het feit dat de backs bijv. altijd al gearriveerd zijn, speelt een enorme rol. Zij staan in principe vast. En zodra zij die bal aangespeeld krijgen in de breedte, zijn zij niet de spelers met een individuele actie. Terwijl we tegen Rangers ook zagen dat met Gakpo/Saibari tussen de linies we alsnog te vaak spelers miste die de ruimtes tussen de linies bespeelde als Veerman een halve linie terug zakte. Dat komt omdat het vrij lastig tot onmogelijk is om synchroon de rotaties CVM die uitzakt, backs die hoog pushen en buitenspelers die naar binnen komen tegelijktijdig uit te voeren.
Haha ja, Ruud denkt in systemen. Daarom zien we ook gewoon een standaardinvulling met positie specifieke taken waarin alles ook zo voorspelbaar en statisch is en spelers letterlijk vastgepind aan hun positie/zone staan. Nu al zin in de reacties die in dit topic na de wedstrijd gaan komen haha.
Je hoeft toch geen blinde te zijn om te zien dat die rechterkant al weken niet werkt.
11 Tinus wrote: ↑08 Feb 2023, 17:46
Ruud verkiest systeem boven spelers. Maar toch gek dat hij Mauro niet op links gebruikt terwijl Hazard blijkbaar niet kan starten en van Aanholt wel.
11 Tinus wrote: ↑08 Feb 2023, 17:46
Ruud verkiest systeem boven spelers. Maar toch gek dat hij Mauro niet op links gebruikt terwijl Hazard blijkbaar niet kan starten en van Aanholt wel.
Denk dat Ruud nog even klaar is met Mauro.
Tja en ik/wij met Ruud en spelers als Til, Teze, Obispo, de Jong en Bakayoko
Fc Denzel wrote: ↑08 Feb 2023, 18:42
Toch denk ik dat als we met 3 centrale voetballen, dus 532 dat hij als rechtercentrale het beste tot z'n recht komt.
Als CV sowieso een prima speler. Is gewoon geen back, wat geen schande is.
Zet hem nu gewoon op RCV waar hij voorheen goed tot zijn recht kwam. Van Ramalho wordt toch afscheid genomen in de zomer (helemaal gezien zijn salaris).