Philipp Max

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
1913
Moderator
Posts: 124
Joined: 01 Nov 2020, 09:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Image

Philipp Max, 30 september 1993
Nationaliteit: Duits
Voet: Links
:PSV: 2 september 2020 -

Aankoopbedrag: 8 miljoen euro vanaf FC Augsburg
Verkoopbedrag:

Links:
Instagram
Facebook
Transfermarkt

nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Aan de ene kant natuurlijk heel mooi. Maar de halve selectie vliegt straks weer heel Europa door...

User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben bang dat Max hier maar 1 jaar zal spelen. Wat een geweldenaar.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Ontzettend mooi voor hem en ook terecht natuurlijk. Is zeker niet minder dan die Gosens.

Voor PSV vrij nadelig denk ik. Ook nog Sangare naar Ivoorkust en Mauro naar Brazilië.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 06 Nov 2020, 12:09 Voor PSV vrij nadelig denk ik. Ook nog Sangare naar Ivoorkust en Mauro naar Brazilië.
Dit ja. Ik kwam al op het volgende rijtje spelers dat weer heel Europa door gaat vliegen...

Nederland: Ihattaren & Malen
Jong Oranje: Teze
Ivoorkust: Sangaré
Duitsland: Max
Israel: Zahavi
VS: Ledezma
Zwitserland: Mvogo
Jong Brazilië: Mauro
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

nilssonH wrote: 06 Nov 2020, 12:12
TomPSV wrote: 06 Nov 2020, 12:09 Voor PSV vrij nadelig denk ik. Ook nog Sangare naar Ivoorkust en Mauro naar Brazilië.
Dit ja. Ik kwam al op het volgende rijtje spelers dat weer heel Europa door gaat vliegen...

Nederland: Ihattaren & Malen
Jong Oranje: Teze
Ivoorkust: Sangaré
Duitsland: Max
Israel: Zahavi
VS: Ledezma
Zwitserland: Mvogo
Jong Brazilië: Mauro
Allemaal een spierblessure. Lullig voor de spelers, maar PSV betaalt hun salaris en heeft er last van als ze er straks weer een paar weken uit liggen. Max en Mauro zaten fysiek al op de grens. Thuis houden die hap.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja, dat zou ik ook het liefst zien, al zal het in de praktijk toch lastig worden waarschijnlijk. Ben erg benieuwd of Schmidt daar nog wat over gaat zeggen tijdens de persconferentie vandaag.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je mag van de spelers zelf daarin ook wat verantwoordelijkheid verwachten vind ik. Zeker oefeninterlands moet je gewoon skippen als speler van PSV gezien de kleinere selectie die we al hebben en de Corona gevallen die we al gehad hebben. Sterker nog, ik vind het eerder getuigen van egoïsme om nu toch ook weer interlands te spelen als je ziet en weet dat de club het al moeilijk heeft/heeft gehad door Corona. Ik snap best dat het een mooie kans is voor Max, maar die kans komt straks ook echt wel weer hoor. Hij is gewoon (op gister na) goed bezig bij PSV.

Als bonden zelf niet die idiote oefeninterlands aflasten...dan moet je als speler er zelf maar voor gaan liggen (in overleg met je club).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Spelers hebben daar over het algemeen teveel eer voor. Geen grotere waardering dan een oproep voor je nationale elftal. Dat het onverstandig is, is helder. Aan de andere kant: er hebben al een aantal gasten corona gehad, dus in principe is de kans op herbesmetting niet heel groot.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Na een geweldig begin van het seizoen nu wat minder...
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 14:02 Ik snap best dat het een mooie kans is voor Max, maar die kans komt straks ook echt wel weer hoor.
Wie zegt dat?
Elke speler heeft als (een) ultiem doel om te mogen spelen voor zijn nationale team, dat was voor Max ook een belangrijke reden om Augsburg te verlaten voor PSV. Alsof hij zich dan af zou melden bij zijn 1e selectie.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Het is niet eens zeker dat hij überhaupt minuten gaat maken. Ik denk dat het hem wel goed kan doen om er effe tussenuit te gaan. Het heeft ook positieve kanten natuurlijk.
Ex unitate vires
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Nee spelers gaan dat begrijpelijkerwijs niet zelf doen. Spelen voor je land is het de grootste ego kietelaar, en terecht. Daarom moet het vanuit PSV komen. Overleggen met je spelers, situatie uitleggen, medische data laten zien en dan zeggen: kies maar, gaan we voor hamstring of kuitblessure?

Alleen vrees ik dat PSV iedereen gewoon laat gaan. En dat velen die het nog niet gehad hebben het na deze interlandperiode gaat krijgen.

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Natuurlijk gaat Max naar Duitsland toe. Je kan niet verwachten dat hij daar wegblijft. Die kans komt niet zomaar want je weet niet hoe chagrijnig Low daarvan wordt. Wie weet is het wel close met iemand anders en haalt hij die back erbij en doet die het goed.

Dit moet je niet bij de spelers neerleggen, dit hoort bij de clubs en bonden thuis.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Daar denk ik dan anders over en ik vind dat spelers zeker in deze situatie ook wat meer aan zichzelf en ook de club mag en moet denken. Als je dan toch gaat, en blijkbaar gaan ze straks weer lekker allemaal... kap dan ook aub met dat gezeur over nutteloze oefenwedstrijden of bij blessures etc. Dat hoort er dan ook bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Zolang hij geen 3 wedstrijden speelt vind ik het geen probleem dat hij daarheen gaat. Is ook goed voor PSV om te laten zien dat een stapje opzij soms goed is om een stapje naar voren te kunnen doen. En richting een eindtoernooi is het ook wel gaaf om een linksback van Duitsland rond te hebben lopen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 06 Nov 2020, 17:23 Daar denk ik dan anders over en ik vind dat spelers zeker in deze situatie ook wat meer aan zichzelf en ook de club mag en moet denken. Als je dan toch gaat, en blijkbaar gaan ze straks weer lekker allemaal... kap dan ook aub met dat gezeur over nutteloze oefenwedstrijden of bij blessures etc. Dat hoort er dan ook bij.
Als buitenstaander is het makkelijk roepen dat een speler aan zichzelf en de club mogen en moeten denken. Er is voor 99% van de spelers geen grotere eer dan een oproep voor hun nationale elftal. Daar ga je geen nee tegen zeggen omdat je een beetje moe bent geworden bij je club en een risico loopt op een blessure.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Zulke beslissingen moet je m.i. idd ook niet bij spelers neerleggen... Als club kun je wel zeggen: sorry wij doen ff niet mee.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 06 Nov 2020, 18:18
Juancho wrote: 06 Nov 2020, 17:23 Daar denk ik dan anders over en ik vind dat spelers zeker in deze situatie ook wat meer aan zichzelf en ook de club mag en moet denken. Als je dan toch gaat, en blijkbaar gaan ze straks weer lekker allemaal... kap dan ook aub met dat gezeur over nutteloze oefenwedstrijden of bij blessures etc. Dat hoort er dan ook bij.
Als buitenstaander is het makkelijk roepen dat een speler aan zichzelf en de club mogen en moeten denken. Er is voor 99% van de spelers geen grotere eer dan een oproep voor hun nationale elftal. Daar ga je geen nee tegen zeggen omdat je een beetje moe bent geworden bij je club en een risico loopt op een blessure.
Zou ook onredelijk zijn. Max heeft dit pad al jaren in gedachten. Vorig jaar werd het tegengehouden omdat hij geen transfer kon maken. Nu maakt hij een gewaagde stap en komt het uit. Defining moment in zijn carrière. Feliciteren en veel succes wensen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Park
Nationale topspeler
Posts: 2112
Joined: 25 Aug 2017, 19:12
FOOTB_REM_S: No

Mooi voor Max en ook mooi voor PSV. Dat de overgang van Max naar PSV ervoor gezorgd heeft dat hij nu bij het Duitse elftal zit. Als je bij een selectie wilt komen moet je bij PSV spelen :)
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Leuk voor die jongen en ook goed voor PSV. Natuurlijk gaat hij niet afzeggen. Dit kan ook wel eens zijn enige interland worden natuurlijk. Is 1 vd grootste voetbal landen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Dit is echt wel iets anders dan Gakpo in Jong Oranje. Spelers, die hun debuut kunnen maken, moet je dat gunnen. Op 27 jarige leeftijd, is dat ook vrij uniek, dus alle succes gewenst. Ik vind het totaal onzinnig om nu interlands te laten doorgaan, maar gun Max (en Mo bij Oranje) wel zijn debuut.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 06 Nov 2020, 18:18
Juancho wrote: 06 Nov 2020, 17:23 Daar denk ik dan anders over en ik vind dat spelers zeker in deze situatie ook wat meer aan zichzelf en ook de club mag en moet denken. Als je dan toch gaat, en blijkbaar gaan ze straks weer lekker allemaal... kap dan ook aub met dat gezeur over nutteloze oefenwedstrijden of bij blessures etc. Dat hoort er dan ook bij.
Als buitenstaander is het makkelijk roepen dat een speler aan zichzelf en de club mogen en moeten denken. Er is voor 99% van de spelers geen grotere eer dan een oproep voor hun nationale elftal. Daar ga je geen nee tegen zeggen omdat je een beetje moe bent geworden bij je club en een risico loopt op een blessure.
Dan gaat ie toch lekker? Net zoals bijna heel PSV lekker op pad gaat met al die nationale ploegen? Vooral doen joh! Maar achteraf aub geen gezeur en excuses dat hij zo vermoeid is of terugkomt met een blessure.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb Max nog geen moment horen zeuren over vermoeidheid. Schmidt wel, maar die kan hem niet commanderen thuis te blijven.

Ik snap verder je frustratie wel, maar ik vind ook dat je best wat inlevingsvermogen mag hebben. Voor Max is dit fantastisch nieuws, een droom die uitkomt. Daarvoor hoef je alleen z'n teksten uit het verleden te lezen. Ik gun het hem ook. Hij zal echt niet alle interlands 90 minuten spelen overigens, mocht dat je troosten.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Zijn pa kwam tot 1 interland. Als de trainer van Die Mannschaft belt moet je gewoon altijd ja zeggen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Post Reply