Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Til is de laatste die daar iets van mag zeggen. Voegt 0 toe.
Robson de Souza
Vedette

Wisselen graag.
CZ_Code
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 08 Feb 2023, 19:59 Til is de laatste die daar iets van mag zeggen. Voegt 0 toe.
Maakt meerdere keren echt goeie loopacties, kan zo naar de 16/achterlijn rennen als 'iemand' die bal simpelweg een tik geeft. Maar nee, liever 4 kappen en een saint maximin imitatie doen.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Eindhovenvoetbal wrote: 08 Feb 2023, 19:43 Speelt toch best aardig? Voorzetje had beter gekund, maar die twee schoten waren prima. Ik vind hem een stuk beter en dreigender dan Luuk.
Twee kansarme schoten die geeneens op goal waren. De lat ligt dan wel bijzonder laag.

En ook in deze wedstrijd, dreigend wellicht maar effectief komt er niets uit. Met de ruimte die hij krijgt moet hij veel meer doen, zeker als basisspeler bij PSV.
Jwoeloe
Moderator

Hadden toch echt het geld moeten pakken toen het op een presenteerblaadje aangeboden werd. Vind het gevaar stichten ook een kul argument als je vervolgens je zelf onschadelijk maakt zoals Bakayoko elke keer weer doet.
koetje
Legende

Was best dreigend. Maar het is altijd een goede actie en dan knullig balverlies of bij toeval een speler voorbij met daarna een redelijke voorzet. Heeft nog geen twee goede acties/beslissingen achter elkaar wat meestal nodig is. Is wel gevarieerd in zijn spel. Kan buitenom. Kan binnendoor en vindt zijn medespelers goed. Heeft dan de pech van Teze achter hem. Bakayoko afschrijven is nog te vroeg omdat een back het toch best lastig tegen hem heeft.
Ren Höek
Vedette

Hij is op alle gebieden nog echt een pupil, apart dat hij zoveel speeltijd krijgt.

En het was in het stadion goed te zien dat Til op een gegeven moment nogal klaar was met Baka. Til had al meerdere keren na een situatie aangegeven wat Baka had moeten doen, maar hij bleek hardleers. Waarna Til in korte tijd 2 keer flink boos werd, veelzeggend.
Terecht overigens van Til, aangezien hij zelf vrij kwam door een loopactie maar de bal niet kreeg of ruimte maakte voor Baka met een loopactie die daar vervolgens geen gebruik van maakte.

Baka heeft natuurlijk wel talent, maar hij wil alle ballen in de voeten en kijkt daarna pas wat de mogelijkheden zijn, waarbij hij nauwelijks diep gaat en vooral stilstaat met de bal aan de voet. Dat schiet niet echt op.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
TomPSV
Legende

Was vandaag het meest aan de bal van alle spelers denk ik.

Ik vond het een goede wedstrijd van hem.
Juancho
Mister PSV

Verdient de complimentjes. Prima hersteld, (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Joenepsv
Legende

Heeft gewoon een goede wedstrijd gespeeld. Ben zelf ook iemand die kritisch naar PSV en zijn spelers kijkt, maar ik vind het af en toe bijzonder hoe snel Bakayoko wordt afgefikt af en toe. Er wordt vergeten dat die jongen 19 is en aan zijn eerste seizoen op het hoogste niveau bezig is. Dat is wel een kleine nuance voor zijn wisselvalligheid wmb. Deze jongen komt er wel.
Last edited by Joenepsv on 11 Feb 2023, 22:36, edited 1 time in total.
DC_PSV
Vedette

Ruud blijft hem het vertrouwen geven. Het is ook onze enige fitte rechtsbuiten nu, maar hij maakt nu veel vlieguren.
#simplythebest
PCGC
Vedette

Prima wedstrijd, ging nog genoeg mis, maar ook heel veel goed. Mooi bekroond met doelpunt!
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik denk dat je er voor rust 4 of 5 had kunnen maken als daar een goeie vleugelaanvaller had gestaan, en dus niet Bakayoko. Daar lag zó ontzettend veel ruimte, zelden gezien. Maar hij maakt vrijwel altijd veilige keuzes, balletjes breed of terug, continu blaffen en zelden bijten, en gewoon heel veel fouten. Ook vandaag. Maar goed: die bal schiet hij wel fantastisch binnen. Dat is zo, maar dit Groningen was rijp voor de slacht aan die kant van het veld. Daar hebben we ondanks 6-0 niet genoeg uitgehaald, wat mij betreft.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Bakayoko beloont het vertrouwen van RvN deze wedstrijd. Zegt helemaal niks over de toekomst, maar mooi om te zien wat vertrouwen geven kan doen. De blijdschap van zijn ploeggenoten was ook veelzeggend.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Gastje kan echt wel wat. Zelfvertrouwen doet een hoop.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Persepolis
Vedette

Tuurlijk kan hij wel wat en heeft hij talent. Dat is de vraag ook niet, de vraag is of hij het niveau bezit om langere tijd regelmatig te spelen en van genoeg waarde te zijn voor PSV 1. Het antwoord is wmb nog steeds nee, daar doet 1 goede wedstrijd niets aan af. Hij heeft het niveau om ervaring op te doen bij een kleinere club, dat had dit jaar moeten gebeuren. De tweede vraag is of hij dat niveau in de toekomst kan bereiken, dat is een "misschien" wmb.
DonyellMalen
Legende

Ykhim wrote: 11 Feb 2023, 23:22 Ik denk dat je er voor rust 4 of 5 had kunnen maken als daar een goeie vleugelaanvaller had gestaan, en dus niet Bakayoko. Daar lag zó ontzettend veel ruimte, zelden gezien. Maar hij maakt vrijwel altijd veilige keuzes, balletjes breed of terug, continu blaffen en zelden bijten, en gewoon heel veel fouten. Ook vandaag. Maar goed: die bal schiet hij wel fantastisch binnen. Dat is zo, maar dit Groningen was rijp voor de slacht aan die kant van het veld. Daar hebben we ondanks 6-0 niet genoeg uitgehaald, wat mij betreft.
Klopt, maar toch is er wel een vooruitgang te zien. Vond hem verdedigend het redelijk vandaag bijvoorbeeld, veroverde oa keurig de bal waar die kans voor Hazard uit voort kwam. Al met al zijn dit wel echt de wedstrijden waar hij enorm veel ervaring en met name vertrouwen op kan doen, wat alleen maar een positief effect kan hebben op z'n ontwikkeling.

Uitstekende goal met z'n zwakke been idd.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Vooruitgang is juist niet te zien want hij is in niets beter dan 6 maanden terug. Vorige week geen bal goed geraakt en deze wedstrijd was gewoon goed maar dat is natuurlijk geen teken van groei maar van wisselvalligheid. Hij heeft ons letterlijk punten gekost en als hij als basisspeler op rechts blijft spelen dan gaat hij nog meer punten kosten voor hij over dat punt heen is dat hij basiswaardig is.
Tovast
Nationale topspeler

Komt er wel, vraag me alleen af of dit als basisspeler is of nuttige 3e buitenspeler is achter twee onbetwiste toppers. Denk het laatste.
Chucky
Vedette

Toch jammer dat deze jongen hier door bepaalde mensen zo snel wordt afgeschreven. Hij is nog maar 19 hè, ze kunnen niet allemaal Xavi heten.

Het is jammer als hij slachtoffer zou worden van de situatie wat betreft aanvallende kwaliteiten. Idealiter had hij nu de Gakpo/Malen rol van 2018/19 op zich genomen, of was hij verhuurd. Ik vraag me ook af of hij het potentieel heeft van bovengenoemde heren, maar ik ben er wel van overtuigd dat hij minstens een hele waardevolle speler voor PSV zou kunnen worden. Geef hem gewoon de tijd.
Juancho
Mister PSV

11 Tinus wrote: 12 Feb 2023, 08:31 Vooruitgang is juist niet te zien want hij is in niets beter dan 6 maanden terug. Vorige week geen bal goed geraakt en deze wedstrijd was gewoon goed maar dat is natuurlijk geen teken van groei maar van wisselvalligheid. Hij heeft ons letterlijk punten gekost en als hij als basisspeler op rechts blijft spelen dan gaat hij nog meer punten kosten voor hij over dat punt heen is dat hij basiswaardig is.
Met deze visie kan je het hele elftal wel bij uit oud vuil zetten. Vrijwel allemaal hebben ze ons punten gekost 😁

De grootste fout ligt bij Brands en co want Bakayoko is de enige speler die snelheid /diepte (moet nog beter)/ breedte aan elkaar koppelt. En dat is gewoon heel belangrijk.

Wat ik je gister ook zei, je kan niet met een Xavi en Hazard op de flanken spelen zonder Luuk in te ruilen. Dan heb je een type Silva nodig die bewegelijk, snel is en dus de ruimtes opzoekt en dus indirect ruimtes maakt voor anderen.

De selectie is gewoon weer eens incompleet en daarom heeft Bakayoko als type speler eigenlijk best een belangrijke rol. Veel spelen maakt een speler beter. Of het voldoende is voor Bakayoko? We gaan het zien maar de situatie is er nou eenmaal tot einde seizoen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler

Ykhim wrote: Ik denk dat je er voor rust 4 of 5 had kunnen maken als daar een goeie vleugelaanvaller had gestaan, en dus niet Bakayoko. Daar lag zó ontzettend veel ruimte, zelden gezien. Maar hij maakt vrijwel altijd veilige keuzes, balletjes breed of terug, continu blaffen en zelden bijten, en gewoon heel veel fouten. Ook vandaag. Maar goed: die bal schiet hij wel fantastisch binnen. Dat is zo, maar dit Groningen was rijp voor de slacht aan die kant van het veld. D1aar hebben we ondanks 6-0 niet genoeg uitgehaald, wat mij betreft.
Mee eens. Goed in de duels en speelde bedreven, maar vond hem in zijn acties erg sober, steeds hetzelfde trucje en de veilige weg kiezen, vaak terugdraaien en tempo vertragen. Hoort gewoon nog niet in de basis te staan.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 12 Feb 2023, 10:48
11 Tinus wrote: 12 Feb 2023, 08:31 Vooruitgang is juist niet te zien want hij is in niets beter dan 6 maanden terug. Vorige week geen bal goed geraakt en deze wedstrijd was gewoon goed maar dat is natuurlijk geen teken van groei maar van wisselvalligheid. Hij heeft ons letterlijk punten gekost en als hij als basisspeler op rechts blijft spelen dan gaat hij nog meer punten kosten voor hij over dat punt heen is dat hij basiswaardig is.
Met deze visie kan je het hele elftal wel bij uit oud vuil zetten. Vrijwel allemaal hebben ze ons punten gekost 😁

De grootste fout ligt bij Brands en co want Bakayoko is de enige speler die snelheid /diepte (moet nog beter)/ breedte aan elkaar koppelt. En dat is gewoon heel belangrijk.

Wat ik je gister ook zei, je kan niet met een Xavi en Hazard op de flanken spelen zonder Luuk in te ruilen. Dan heb je een type Silva nodig die bewegelijk, snel is en dus de ruimtes opzoekt en dus indirect ruimtes maakt voor anderen.

De selectie is gewoon weer eens incompleet en daarom heeft Bakayoko als type speler eigenlijk best een belangrijke rol. Veel spelen maakt een speler beter. Of het voldoende is voor Bakayoko? We gaan het zien maar de situatie is er nou eenmaal tot einde seizoen.
Xavi en Hazard hebben beide een assist op Luuk gehad in 1 week tijd doordat ze juist wel beweging en diepte hebben en veel lopen zonder bal. Die breedte kun je dus ook met je backs hebben, zeker omdat Hazard en Xavi heel betrouwbaar zijn in de omschakeling. Dus ik vind dat geen reden om Bakayoko op te stellen.

Ben het wel eens dat er een extra speler bij had moeten komen maar normaal gesproken gaat El Ghazi daar weer spelen ipv Bakayoko maar daar moeten we nu op wachten. Nu is Hazard de vervanger van Gakpo en El Ghazi de vervanger van Madueke geworden en dan mis je dus 1 speler die gehaald had moeten worden. Nu is het hopen dat Bakayoko ontwikkeling laat zien.
ShovingNE2
Site Admin

Is op dit moment geen basismateriaal, maar kan dat de komende jaren zeker worden. Blijven terugkijken van beelden met hem. Hij hoeft er nog niet te staan natuurlijk. Heeft nog een paar jaar. Ik heb er wel vertrouwen in dat had ooit een sterkhouder gaat worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Wisselvalligheid is inherent aan zijn leeftijd. Door blessures en slecht aankoopbeleid is de rol van Bakayoko groter dan die eigenlijk zou moeten zijn. Zo'n jongen breng je idealiter wat meer in de luwte. Gister gewoon een goede pot gespeeld. Zal door sommige professoren nog genoeg op aan te merken zijn maar zoals gezegd, die jongen is pas 19.
Post Reply