Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Dr. Gonzo wrote: 12 Feb 2023, 12:02 Normaal gesproken vind ik dat een trainer minimaal 2 seizoenen verdient.
Pfff kon je niet een maand geleden de Ajax leiding bellen hiermee!?
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

ShovingNE2 wrote: 12 Feb 2023, 10:58 [mention]AddoCultheld[/mention] heb ik al vaker uitgelegd maar wil het nog wel een keertje doen hoor: Schmidt heeft voor PSV blijk van gegeven dat hij wat snapt van tactiek en dat over te kunnen brengen op een selectie. Dat heeft Ruud nog nooit gedaan. Vandaar mijn scepsis.

Maar ga jij met Ruud als trainer graag het volgende seizoen in zoals het er nu voorstaat?

Ik (nog) niet. Maar ik hoop vooral dat hij ons gaat verrassen hoor.
Dacht je hetzelfde na het eerste seizoen van Schmidt? Waarschijnlijk niet. Overig was het tweede jaar ook vaak ondermaatst met een lage xG per duel (aanname gebaseerd op de wedstrijden die we hebben gezien) en helemaal al top duel die niet worden gewonnen. Dus waaruit blijkt dan dat RvN ook niet kan groeien en deze rol?
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

ShovingNE2 wrote: 12 Feb 2023, 11:57
Dr. Gonzo wrote: 12 Feb 2023, 11:56 Schmidt verdiende de tijd die hij kreeg.
Ruud verdient ook de tijd om zich te bewijzen. Nu al conclusies trekken is veel te vroeg.
De definitieve conclusie trekken we op 29 mei hoop ik? En die conclusie kan voor mij nog steeds zijn dat we vol vertrouwen met Ruud het nieuwe seizoen in gaan. We hebben minimaal nog 16 duels dus daarin kan een hoop gebeuren.

Of wil je hem langer de tijd geven dan dit seizoen?
PSV kiest ervoor om een beginnende trainer voor de groep te zetten, waarbij ze ook nog zijn beste spelers weghalen en jij vindt het dan eerlijk om hem daar na een seizoen op te beoordelen?

Maar goed, laten we hopen dat hij dan met de schaal staat.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 13:25 Dat hij verder nergens bewezen heeft een toptrainer te zijn is flauw, hij heeft die kans nooit gehad. En natuurlijk ben ik niet tevreden met de resultaten van PSV, maar om Ruud af te doen als tactisch onbenul terwijl hij wint van Ajax (2x in de Arena), Feyenoord, Arsenal, Monaco en uit bij Zurich en Bodo dan kun je geen volledig tactisch onbenul zijn.
Ik zeg nergens nog toptrainer hè? En ik zeg niet dat het een tactisch onbenul is, ik zeg dat hij vooralsnog geen duidelijke speelwijze op de selectie heeft kunnen overbrengen en dat we eigenlijk nog niet weten of hij dat uberhaupt kan. Logisch: rookie trainer op dit niveau. Maar tactisch inzicht hebben wil niet zeggen dat je een selectie goed kan laten voetballen.
Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 13:25 Tegenvraagje: Wat waren de tactische inzichten van Roger Schmidt die hij bij PSV heeft laten zien. Welke wedstrijden werden gekanteld door ingrijpen van de trainer, of werd de tegenstander verrast met een tactische ingreep?
Wil het nog wel een keertje zeggen voor de 20e keer. Hier gaat het mij in deze discussie dus niet om. Bij Schmidt wist je dat hij teams op een bepaalde manier kon laten voetballen en dat hij een tactiek kon overbrengen. Dat had hij al laten zien. Dat is bij Ruud dus nog steeds de vraag en de grote onzekerheid. Maar goed: bij Cocu ging het ook pas echt lopen in de tweede seizoenshelft. We werden vierde dat jaar, maar de eerste seizoenshelft haalden we 23 punten en de tweede 36 punten (1 punt minder dan Ajax en Feyenoord). Daar zag je een sterk stijgende lijn wat vertrouwen gaf voor het jaar erop.

Ik neem aan dat iedereen echt een stijgende lijn wil zien in spel en resultaten voordat ze Ruud een volgend seizoen ook de kans willen geven? Want het niveau wat nu gehaald wordt is niet voldoende. En dan is FC Groningen hopelijk het begin, maar sinds augustus hebben we in de Eredivisie geen 3 wedstrijden op rij weten te winnen.

Na Utrecht uit en FC Twente thuis komt deze reeks en daarna volgt Ajax.

Image

Dit moeten gewoon 18 punten zijn. Net zoals de eerste 5 duels dit kalenderjaar 15 punten hadden moeten zijn. Nu kan je een keer ongelukkig tegen puntverlies aanlopen, vooruit. Maar als het er geen 16 worden maar minder wat dan? De 6-0 was echt heel hard nodig voor het vertrouwen. Hopelijk geeft dat ook houvast en gaan we steeds meer de hand van Ruud zien. Net zoals bij Cocu destijds.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het 1e jaar van Schmidt ben ik me kapot geschrokken. Hij kwam natuurlijk met veel boembarie binnen, een hele grote naam die wel even heel PSV zou wakkerschudden met een geweldige manier van spelen. Damn wat viel dat tegen. En net als nu bij Ruudje zag je (ik iig wel) toen ook al fouten in tactiek die hij niet wist te fixen. Oa ook de enorme gaten tussen de linies waardoor we eigenlijk met 2 linies speelden en daartussen in vooral Sangare. Het was oprecht verschrikkelijk. Hij herstelde zich, mede door wat aanpassingen (veelste laat!!) wel in zijn 2de seizoen en je zag toen wel progressie.

De vraag is dus hoelang je Ruud de kans geeft, met een beetje mazzel word je dit seizoen gewoon kampioen ondanks een heel laag punten aantal en weinig ontwikkeling in het spel. Durf je dan als directie alsnog in te grijpen? Brands kennende zal hij dat niet doen. Ik ga er dus maar vanuit dat als Ruud gewoon bij de 1e twee eindigt hij nog een 2de seizoen krijgt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Tja, leuk als je het laat zien bij Salzburg, Leverkussen en in China, maar bij PSV totaal geen blijk van geeft dat je de tactiek kan overbrengen op je team. Dan heb je er niet zo veel aan he.

Dat je dat eigenlijk beaamt door aan te geven dat daar de discussie niet over gaat is veelzeggend.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 14:28 Tja, leuk als je het laat zien bij Salzburg, Leverkussen en in China, maar bij PSV totaal geen blijk van geeft dat je de tactiek kan overbrengen op je team. Dan heb je er niet zo veel aan he.

Dat je dat eigenlijk beaamt door aan te geven dat daar de discussie niet over gaat is veelzeggend.
Wij zijn het al oneens over het feit of Schmidt wel of geen tactiek over kon brengen. Dan maakt de rest inderdaad niet uit.

Sinds augustus niet 3 duels op rij kunnen winnen in de Eredivisie..... Daar ga je dan weer niet op in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

ShovingNE2 wrote: 12 Feb 2023, 14:30
Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 14:28 Tja, leuk als je het laat zien bij Salzburg, Leverkussen en in China, maar bij PSV totaal geen blijk van geeft dat je de tactiek kan overbrengen op je team. Dan heb je er niet zo veel aan he.

Dat je dat eigenlijk beaamt door aan te geven dat daar de discussie niet over gaat is veelzeggend.
Wij zijn het al oneens over het feit of Schmidt wel of geen tactiek over kon brengen. Dan maakt de rest inderdaad niet uit.

Sinds augustus niet 3 duels op rij kunnen winnen in de Eredivisie..... Daar ga je dan weer niet op in.
Jawel, ik heb gezegd dat ik verre van tevreden ben over de resultaten van PSV. Dat lijkt me overduidelijk.
En misschien dat Schmidt de tactiek wel kon overbrengen, maar als die tactiek helemaal nergens op lijkt en maar een helft opgebracht wordt ben ik niet onder de indruk en zie ik net zo lief een trainer die gewoon 11 spelers opstelt op een manier waarvan hij denkt dat ze allemaal het best tot hun recht komen. Op die manier kan ik ook van Nistelrooy gaan roemen dat hij de scheve 4-3-3 heeft overgebracht op zijn team.

Maar ik zou graag zien dat PSV stabieler wordt en iedere wedstrijd aanvangt met een jacht op 1 en 2 - 0 en dat PSV antwoorden vindt als het niet loopt.Maar dat zijn zaken die bij Schmidt ook tekort schoten.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Ontzettend blij met de wedstrijd van gisteren. Éindelijk. Te weinig lijn in het spel is een terechte vaak gehoorde klacht. Gisteren was deze er overduidelijk wel. Zowel in balbezit als in het druk zetten. Met een doordekkende van Aanholt. De linksback is zo mega belangrijk in deze. Na 30 minuten zag ik in het stadion een moment waarvan ik dacht: ho, dit zou je kunnen screenen, want we gingen pressen terwijl we niet goed stonden. Veelzeggend dat dit pas na een half uur was. Complimenten voor Ruud.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 14:42 Maar ik zou graag zien dat PSV stabieler wordt en iedere wedstrijd aanvangt met een jacht op 1 en 2 - 0 en dat PSV antwoorden vindt als het niet loopt. Maar dat zijn zaken die bij Schmidt ook tekort schoten.
Eens. En vooral niet in paniek schiet als het verder niet lukt. Schmidt kon dan op balbezit een wedstrijd uit spelen. Had vorig jaar twee streaks van 9 en 13 duels op rij ongeslagen in de Eredivisie met in die streaks respectievelijk 1 en 2 gelijke spelen. Cocu kon dat ook: op slot gooien. Desnoods Isimat erin.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Ja. Schmidt in zijn tweede jaar was prima en zou met een normaal scheidsrechterscorps gewoon de dubbel gepakt hebben.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ruud kan ook nog de dubbel pakken. Ik verwacht het niet, maar je mag dromen...
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Nog steeds Schmidt? Die man heeft PSV weer naar de top gebracht vanuit een zeer penibele situatie, maar dat is off topic.

Ik weet niet of het optisch bedrog is, maar het oogt voor mij alsof Gakpo en Madueke ‘te snel’ waren voor de rest van het team en dat het nu beter klopt. Het team staat nu meer bij elkaar en de druk komt nu meer van achteruit. Voor de komst van Hazard, Silva en PvA werd er maar gebeukt op die 16 van de tegenstander, bijv. Sparta thuis. Dat had geen nut. Nu heb je snelheid ingeleverd voorin, maar staat het team als geheel. Als je ook ziet hoe de aanwinsten in de combinatie spelen, dan is dat veel prettiger. Wel hoop ik dat Boscagli snel terugkeert, aangezien hij positioneel en opbouwend weer iets gaat toevoegen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 12 Feb 2023, 15:00 Ruud kan ook nog de dubbel pakken. Ik verwacht het niet, maar je mag dromen...
De triple dan toch? ;)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Johnnie Walker wrote: 12 Feb 2023, 14:44 Ontzettend blij met de wedstrijd van gisteren. Éindelijk. Te weinig lijn in het spel is een terechte vaak gehoorde klacht. Gisteren was deze er overduidelijk wel. Zowel in balbezit als in het druk zetten. Met een doordekkende van Aanholt. De linksback is zo mega belangrijk in deze. Na 30 minuten zag ik in het stadion een moment waarvan ik dacht: ho, dit zou je kunnen screenen, want we gingen pressen terwijl we niet goed stonden. Veelzeggend dat dit pas na een half uur was. Complimenten voor Ruud.
Ik heb ook zo'n moment gezien, was dat toen Teze en Aanholt allebei hoog stonden?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

SKERLA wrote: 12 Feb 2023, 15:06
Johnnie Walker wrote: 12 Feb 2023, 14:44 Ontzettend blij met de wedstrijd van gisteren. Éindelijk. Te weinig lijn in het spel is een terechte vaak gehoorde klacht. Gisteren was deze er overduidelijk wel. Zowel in balbezit als in het druk zetten. Met een doordekkende van Aanholt. De linksback is zo mega belangrijk in deze. Na 30 minuten zag ik in het stadion een moment waarvan ik dacht: ho, dit zou je kunnen screenen, want we gingen pressen terwijl we niet goed stonden. Veelzeggend dat dit pas na een half uur was. Complimenten voor Ruud.
Ik heb ook zo'n moment gezien, was dat toen Teze en Aanholt allebei hoog stonden?
Goeie vraag. Geen idee meer. Had een halve liter vast :L
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Toch blijft die bezetting in balbezit in de as van het veld af en toe wat vreemd, als de bal aan de zijkant van het veld is. Dan is de bal bijv aan de linkerkant, staan Hazard, PvA en Veerman kort op elkaar, aan de overzijde Xavi en Baka, maar in de as ontbreekt elke bezetting en daarmee de afspeelmogelijkheden. Het is tamelijk zinloos om Xavi en Bakayoko zo kort op elkaar neer te zetten terwijl er in de as geen bezetting is. Dit zie je het gehele seizoen al te vaak terug.
Last edited by DonyellMalen on 12 Feb 2023, 15:52, edited 1 time in total.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 12 Feb 2023, 15:41 Toch blijft die bezetting in balbezit in de as van het af en toe wat vreemd als de bal aan de zijkant van het veld is. Dan is de bal bijv aan de linkerkant, staan Hazard, PvA en Veerman kort op elkaar, aan de overzijde Xavi en Baka, maar in de as ontbreekt elke bezetting en daarmee de afspeelmogelijkheden. Het is tamelijk zinloos om Xavi en Bakayoko zo kort op elkaar neer te zetten terwijl er in de as geen bezetting is. Dit zie je het gehele seizoen al te vaak terug.
Wat dat betreft heeft Xavi nog veel te leren qua positionering. Til is daar stukken beter in. Ook meteen het enige waar Til beter in is dan Xavito :grin:
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Franciscus wrote: 12 Feb 2023, 14:50 Ja. Schmidt in zijn tweede jaar was prima en zou met een normaal scheidsrechterscorps gewoon de dubbel gepakt hebben.
Nou nou prima.
5-0 bij Ajax
4-0 tegen Feyenoord
3-0 bij Sociedad

Dat is geen prima. Ruud is minstens zo erg hoor met alle blamages tegen de onderste drie, maar Schmidt kon er ook een potje van maken met late escapes tegen Zwolle, Sparta, Emmen etc.
#simplythebest
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 12 Feb 2023, 15:48 Wat dat betreft heeft Xavi nog veel te leren qua positionering. Til is daar stukken beter in. Ook meteen het enige waar Til beter in is dan Xavito :grin:
Dit zijn opdrachten van Ruud, toch?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 12 Feb 2023, 15:52
Johnnie Walker wrote: 12 Feb 2023, 15:48 Wat dat betreft heeft Xavi nog veel te leren qua positionering. Til is daar stukken beter in. Ook meteen het enige waar Til beter in is dan Xavito :grin:
Dit zijn opdrachten van Ruud, toch?
Gedeelte wel. Maar je merkt dat o.a. Rutten veel bezig is met de positionering van Xavi. In het stadion al een aantal keer gezien en op televisie tegen Emmen was het ook duidelijk hoorbaar. Misschien een beetje los van jouw verhaal, maar positionering is iets waar Xavi nog stappen op kan zetten.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Terecht punt over die positionering van Xavi. Daar is nog goede winst te halen.

Wat naar mijn idee over het hoofd wordt gezien is dat PSV verdedigend dit seizoen is gegroeid. Dat is de grote zwakte geweest de afgelopen seizoenen. Met 42 doelpunten tegen, zoals het afgelopen seizoen, word je niet gauw kampioen. Onder Ruud is die verdediging natuurlijk niet opeens beter geworden. Maar je ziet wel een verbetering :
- afgelopen 14 wedstrijden : 10 doelpunten tegen.(waarvan 2 met 10 man tegen fey)
- 14 wedstrijden ervoor : 19 doelpunten tegen.
Met een vergelijkbaar zwaar programma.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Wereldtrainer
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Totaalvoetbal!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 12 Feb 2023, 15:05
RIO wrote: 12 Feb 2023, 15:00 Ruud kan ook nog de dubbel pakken. Ik verwacht het niet, maar je mag dromen...
De triple dan toch? ;)
Quadruple. Die JCS heeft hij al. #TopCoach
Post Reply