Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Die mokerslag van gisteren kom ik nog wel makkelijk te boven maar het perspectief van aankomende zondag, donderdag en zondag tegen Utrecht Sevilla en Twente is zo slecht dat het besef er is dat de beker het enige is waar we over een maand nog voor spelen. Weinig bemoedigend dat Ruud zegt dat hij door gaat op deze manier terwijl de blessures hem juist in een situatie duwen waarin hij wel moet veranderen.

Ik heb nog liever Mauro rechtsbuiten en Mwene rechtsback dan Teze en Saibari. Guti erbij en eventueel met 4 middenvelders en 2 spitsen spelen of zelfs 3 5 2 variant het maakt me niet uit. Maar géén Saibari als aanvaller en géén Teze als rechtsback.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Nul medelijden mee. Als iedereen het ziet dat je zo'n waardeloze rechterkant opstelt en je blijft dat doen, roep je het over jezelf af.

Daarnaast allang tijd voor 442. Veerman en simons rechts en links midden. Silva en de Jong voorin.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Met Ruud zit er continu 0 verbetering in. Nu ook weer. Een drama resultaat maar uitspraken als we gaan op dezelfde voet verder. Situatie wordt echt onhoudbaar, anders kost het je ook een hoge klassering in de competitie.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Machteloos...krachteloos...besluiteloos... en daarom ook waardeloos..
We hebben wellicht tactisch gezien 1 van de slechtste coaches van de Eredivisie..
Het is bijna maart en het elftal hangt nog steeds als los zand aan elkaar met nul hoop dat dat gaat veranderen..
Nul illusie dat wij gaan strijden om het kampioenschap..

Buiten dat hebben wij deze winterperiode weer geld stukgeslagen op een speler die, an sich, helemaal geen slechte speler is maar A: totaal niet fit is en B: niet het type speler is
dat wij nodig hebben gehad..
Hazard dus..
Tenzij er geen grote, rigoureuze veranderingen gaan plaatsvinden, niet alleen in de technische staf, dan zie ik ons volgend seizoen ook niet bij de top 2 eindigen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Oh jongens toch, wat een ellende deze trainer. We worden gewoon keihard afgeserveerd maar Ruud denkt dat het details waren.
Details zijn de sleutel geweest en die moeten we verbeteren. Ik blijf met deze koers verdergaan en de ontwikkeling die ik zie.”
Ik call hem: we worden vierde met deze 'trainer'.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Lekker zeiken weer op Ruud. Ga vooral voorbij aan het feit dat ie het moet doen met een partij bagger. 3-0 is de normale verhouding als je de selecties naast elkaar legt. Het feit dat ie zelf pleit voor non-voetballers als Teze, Til en Saibari helpt uiteraard niet. Maar zijn topspelers zoals Luuk (overbodig bij Sevilla) en Sangare presteren helemaal niks.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Hij doet iedere wedstrijd weer wat anders.

Maar jij gaat ook graag het do or die seizoen in met Van Nistelrooij?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ik kan het simpelweg niet beoordelen [mention]ShovingNE2[/mention] . Je hebt een elftal met een hopeloze Luuk, Saibari, Teze, Ramalho en Til en op de bank heb je aanvallend brekebeen Hazard en Bakayoko. Met zo’n selectie zou je in Spanje tegen degradatie spelen. Sevilla is gewoon veel en veel beter ondanks dat ze een moeilijke periode hadden.

En ik zou het komende seizoen niet met Ruud in gaan. Maar ik was sowieso dit seizoen al niet gestart met hem. Maar hier was het hosanna want de grote Fred Rutten ging hem helpen. Tja we krijgen wat we verdienen met de keuzes die telkens weer worden gemaakt. Als ik jou in een formule 1 auto zet en je rijd hem in de grindbak dan neem ik het je ook niet kwalijk. Je had daar nooit moeten zitten.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Het is eigenlijk te lachwekkend voor woorden dat de positie van Ruud niet eens onderwerp van gesprek is in de media. Ik hoor of lees er vrijwel niets over, terwijl daar alle aanleiding toe is. 4e in de competitie, kansloos eruit in Europa tegen een middenmoter en het voetbal is niet om aan te zien. Zijn we eigenlijk nog wel een topclub, als het nu geen crisis is en daar ook naar wordt gehandeld?
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Er zal hier niemand te vinden zijn die er 100% vertrouwen in heeft met Ruud. Je kan hem dus prima vervangen als er een goede optie langskomt. Maar dan stellen we Bosz aan en roepen we over 9 maanden weer dezelfde teksten nadat we met 4-2 van Slavia Praag hebben verloren. Het is gewoon al 15 jaar drie keer niks in Europa, met een enkele uitzondering daargelaten. Ik vrees echt dat dit dieper zit dan weer een trainer te vervangen. Onder Schmidt kregen we er ook 4 goals om de oren tegen Griekse clubjes en gaven we niet thuis tegen 10 man van Benfica. Onder Bommel weggespeeld tegen een team vol enthousiaste Oostenrijkers en onder Cocu konden we tegen een stel stukadoors uit Kroatië niet eens scoren.

En elke keer ga je weer met frisse moed zo’n wedstrijd in, maar zeker in Europa wordt er gewoon echt nooit thuis gegeven zodra het moet. En dat is enorm zuur.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 07:11 Oh jongens toch, wat een ellende deze trainer. We worden gewoon keihard afgeserveerd maar Ruud denkt dat het details waren.
Details zijn de sleutel geweest en die moeten we verbeteren. Ik blijf met deze koers verdergaan en de ontwikkeling die ik zie.”
Ik call hem: we worden vierde met deze 'trainer'.
1-0: 3 keer balverlies in 1 minuut, met als hoogtepunt Luuk's buitenkantje voet
2-0: enorme dekkingsfout Teze
3-0 Ocampos mag in de 16 vrij aannemen en Gudelj mag vrij uithalen

Ruud bakt er niks van, maar deze fouten kunnen echt niet. De alternatieven op de bank? Nauwelijks.
#simplythebest
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dat is het Europese verhaal. Maar Ruud krijgt helemaal niets in dit elftal.

En is de selectie werkelijk zo slecht als het lijkt of komt dat ook doordat er een trainer voor staat die werkelijk geen idee heeft wat te doen en hoe dat over te brengen op de selectie.

Zet mij een jaartje voor de groep van PSG en Mbappe wordt niet eens meer uitgenodigd voor het nationale elftal.

Wellicht hoopvol dat niet iedereen het vertrouwen in Ruud heeft verloren. Ik hoop van harte dat ik kruipend hier mijn excuses kom aanbieden omdat Ruud het alsnog op de rit krijgt. Laten we in godsnaam hopen dat een competitie minder in het programma meer kansen op punten geeft in de Eredivisie. Zondag FC Utrecht dat er niet aan te pas kwam tegen 10 man van Vitesse.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

DC_PSV wrote: 17 Feb 2023, 07:43
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 07:11 Oh jongens toch, wat een ellende deze trainer. We worden gewoon keihard afgeserveerd maar Ruud denkt dat het details waren.



Ik call hem: we worden vierde met deze 'trainer'.
1-0: 3 keer balverlies in 1 minuut, met als hoogtepunt Luuk's buitenkantje voet
2-0: enorme dekkingsfout Teze
3-0 Ocampos mag in de 16 vrij aannemen en Gudelj mag vrij uithalen

Ruud bakt er niks van, maar deze fouten kunnen echt niet. De alternatieven op de bank? Nauwelijks.
Ruud houdt Teze in de basis, terwijl je Mauro hebt. Zet Saibari in de basis die logischerwijs verzuipt. Houdt vast aan Luuk die al tijden uit vorm is. Maar erger: krijgt geen stabiel voetbal in de ploeg, noch een betrouwbare organisatie. Een opstapelen van individuele fouten ligt verder dan het individu.

Ik twijfel waar we goed aan doen. Verliezen tegen Utrecht en Twente is goed voor twijfel aan Ruuds positie. Winnen is goed voor de ranglijst, maar blijft Ruud langer aan boord. Ik zou Ruud het zou gunnen om via de voordeur te vertrekken, maar vrees dat dat onmogelijk wordt op deze manier.

#RuudOut
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Siemen wrote: 17 Feb 2023, 07:49
DC_PSV wrote: 17 Feb 2023, 07:43

1-0: 3 keer balverlies in 1 minuut, met als hoogtepunt Luuk's buitenkantje voet
2-0: enorme dekkingsfout Teze
3-0 Ocampos mag in de 16 vrij aannemen en Gudelj mag vrij uithalen

Ruud bakt er niks van, maar deze fouten kunnen echt niet. De alternatieven op de bank? Nauwelijks.
Ruud houdt Teze in de basis, terwijl je Mauro hebt. Zet Saibari in de basis die logischerwijs verzuipt. Houdt vast aan Luuk die al tijden uit vorm is. Maar erger: krijgt geen stabiel voetbal in de ploeg, noch een betrouwbare organisatie. Een opstapelen van individuele fouten ligt verder dan het individu.

Ik twijfel waar we goed aan doen. Verliezen tegen Utrecht en Twente is goed voor twijfel aan Ruuds positie. Winnen is goed voor de ranglijst, maar blijft Ruud langer aan boord. Ik zou Ruud het zou gunnen om via de voordeur te vertrekken, maar vrees dat dat onmogelijk wordt op deze manier.

#RuudOut
We hebben Fabio Silva nu een paar keer gezien: heeft het niveau niet. Dus is Luuk je enige andere spits. Guti is er niet dus heb je geen vervanger en moet je eigenlijk wel Til opstellen. Teze en Saibari is een fout, zet daar Mwene en Mauro desnoods neer als rechtsback of rechtsbuiten.

Maar goed, de selectie is gewoon kut. Ruud doet er zelf ook niks aan in de vorm van een 4-4-2 of desnoods een 5-4-1. Aanmodderen met 4-3-3 terwijl je het materiaal niet hebt is killing.
#simplythebest
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het gewoon te makkelijk om Ruud alle schuld in de schoenen te schuiven. Vind het gewoon belachelijk hoe John en Marcel hem laten zwemmen. Hoe het deze winterse transferperiode is gegaan is topclub onwaardig en ik durf zelfs te stellen dat er trainers waren die zelf de handdoek in de ring hadden gegooid. De wedstrijd gister is een imo logisch gevolg van het gevoerde beleid. Je stelt een onervaren trainer aan, zadelt hem op met een selectie die totaal uit balans is zowel kwalitatief als kwantitatief, in de winter worden zijn beste aanvallers verkocht en op 31 januari haal je een kreupele Belg die in niks de aanvaller is die we zoeken. En dan raar opkijken van het feit dat het aanvallend niet loopt...

En ja, Ruud moet inmiddels wat meer vastigheid hebben maar het feit dat hij nog steeds geen vaste elf heeft zegt ook dat hij niet tevreden is over zijn selectie. En ik vraag me af hoe complementair zijn staf is.

Als het aan Ruud ligt mogen ze hem van mij wegsturen einde seizoen. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. Maar dan mag Brands ook oprotten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Misschien is dat het ook wel he. Of de combi ervan.

Linksom rechtsom: we zijn zo hopeloos fucked.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ruud is een held, maar voldoet niet als trainer.
#simplythebest
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Er zijn best scenario's te bedenken waarin een uitwedstrijd tegen Sevilla verliezen best acceptabel is.
Maar dit scenario (tactisch volledig afgetroefd worden) hoort daar niet bij.

Ruud brengt geen lijn of verbetering in ons spel, en maakt tactisch slechte keuzes. Fred heeft blijkbaar niet genoeg invloed om hem te corrigeren, en dus is het het beste als we afscheid van hen beide nemen.

Ruud is misschien wel de juiste man, maar op het verkeerde moment, en daar mogen we onze directie die hem heeft aangesteld ook zéker op aankijken.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Durf zelfs wel te stellen dat als Ruud eruit gaat Brands ook weg moet. Ontslaan of de eer aan zichzelf houden. Hij heeft Ruud in deze positie gepusht en hem daarna keihard in zijn reet geneukt door iedereen die kan voetballen voorin te verkopen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

DC_PSV wrote: 17 Feb 2023, 07:43
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 07:11 Oh jongens toch, wat een ellende deze trainer. We worden gewoon keihard afgeserveerd maar Ruud denkt dat het details waren.



Ik call hem: we worden vierde met deze 'trainer'.
1-0: 3 keer balverlies in 1 minuut, met als hoogtepunt Luuk's buitenkantje voet
2-0: enorme dekkingsfout Teze
3-0 Ocampos mag in de 16 vrij aannemen en Gudelj mag vrij uithalen

Ruud bakt er niks van, maar deze fouten kunnen echt niet. De alternatieven op de bank? Nauwelijks.
De eerste 20/30 minuten staat het goed. Dan doet Sevilla volgens mij een tactische omzetting en zijn we het meteen kwijt en worden we tot ver na de 3-0 continue volledig onder druk gezet en slagen we er niet meer in het voetballend op te lossen.
Op dat moment moeten we een trainer hebben die met een oplossing komt zodat we het initiatief terug krijgen.
En dat lukt Ruud nagenoeg nooit. Zelfs niet tegen clubs als Cambuur of Sparta. Op het begin staat het vaak redelijk maar als de trainer van de tegenstander een foefje uithaalt is het klaar. En het verbetert niet. Dat maakt Ruud helaas ongeschikt, vooral ook omdat hij het niet ziet...
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Met de blessures van El Ghazi en Hazard komt het de komende weken op het vermogen van Ruud aan om inventief te zijn.

Na 9 maanden zie ik nog steeds geen enkele lijn en vaste patronen in het 433 spel, dus ik stel voor dat we gewoon lekker 442 spelen, met een middenveld met Guti - Sangare - Veerman en Xavi. En dan Luuk en Silva voorin.

Mauro uiteraard op rechtback maar dat gaat Ruud toch nooit doen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

trouwepsvfan wrote: 17 Feb 2023, 08:32 dus ik stel voor dat we gewoon lekker 442 spelen, met een middenveld met Guti - Sangare - Veerman en Xavi. En dan Luuk en Silva voorin.
Dit is misschien wel het beste inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 07:43 Laten we in godsnaam hopen dat een competitie minder in het programma meer kansen op punten geeft in de Eredivisie.
Dit stadium ben ik al sinds 2012/13 onder Advocaat gepasseerd...
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

trouwepsvfan wrote: 17 Feb 2023, 08:32 Met de blessures van El Ghazi en Hazard komt het de komende weken op het vermogen van Ruud aan om inventief te zijn.

Na 9 maanden zie ik nog steeds geen enkele lijn en vaste patronen in het 433 spel, dus ik stel voor dat we gewoon lekker 442 spelen, met een middenveld met Guti - Sangare - Veerman en Xavi. En dan Luuk en Silva voorin.

Mauro uiteraard op rechtback maar dat gaat Ruud toch nooit doen.
Ik zou overigens overwegen om Mauro toch weer voorin te posteren - andere serieuze smaken hebben we niet meer...

Benitez; Mwene, Ramalho, Branthwaite, Van Aanholt; Sangaré, Gutierrez; Veerman; Mauro, De Jong, Xavi
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Chucky wrote: 17 Feb 2023, 08:43
trouwepsvfan wrote: 17 Feb 2023, 08:32 Met de blessures van El Ghazi en Hazard komt het de komende weken op het vermogen van Ruud aan om inventief te zijn.

Na 9 maanden zie ik nog steeds geen enkele lijn en vaste patronen in het 433 spel, dus ik stel voor dat we gewoon lekker 442 spelen, met een middenveld met Guti - Sangare - Veerman en Xavi. En dan Luuk en Silva voorin.

Mauro uiteraard op rechtback maar dat gaat Ruud toch nooit doen.
Ik zou overigens overwegen om Mauro toch weer voorin te posteren - andere serieuze smaken hebben we niet meer...

Benitez; Mwene, Ramalho, Branthwaite, Van Aanholt; Sangaré, Gutierrez; Veerman; Mauro, De Jong, Xavi
Helemaal eens. Als er nu weer plek wordt gemaakt voor Bakayoko en Saibari, dan weet ik het ook niet meer. Is middenmoot Eredivisie niveau.
Post Reply