Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben ook wel blij. Hij met Stewart lijkt mij een serieuze upgrade ivm Ome Toon en Johnny.
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

Wat een klasse heeft deze man. Hij doet niet alles goed maar qua integriteit, intelligentie, eerlijkheid, charisma vind ik hem echt zo ver boven de voetbalwereld staan. Onze hoop in bange dagen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

rjg1992 wrote: 03 Feb 2023, 22:45 Wat een klasse heeft deze man. Hij doet niet alles goed maar qua integriteit, intelligentie, eerlijkheid, charisma vind ik hem echt zo ver boven de voetbalwereld staan. Onze hoop in bange dagen.
Intelligent zonder meer, maar eerlijk en charismatisch…? Kan me toch wel een paar situaties met Brands herinneren die niet per se tot die associaties hoeven te leiden hoor. Bovendien heeft Brands tot dusver nog helemaal niets bewezen als AD, laat staan beter gedaan dan de overschatte Gerbrands. Niet dat ik er per definitie geen vertrouwen in heb maar persoonlijk vind ik dit soort lofzang wel wat vroeg.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 03 Feb 2023, 22:40 Ik ben ook wel blij. Hij met Stewart lijkt mij een serieuze upgrade ivm Ome Toon en Johnny.
Denk dat Gerbrands weer een nieuw paar managementboekjes kan uitbrengen: ‘Toons Teringzooi’ of ‘De Jong en zijn Janboel.’ 😉
Last edited by O Goleiro Grande on 03 Feb 2023, 23:58, edited 1 time in total.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48

Ziet er oud uit, jaren in Engeland hebben hem genoeg grijze haren en rimpels gekost. Vertelt vrij weinig nieuws, hopelijk maakt hij er wat moois van aankomende zomer.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Denk dat er 2 echt positieve dingen zijn die hij benoemt.

1. Hij geeft zelf ook aan dat er in de zomer gewoon geen goed verhaal vanuit PSV kwam. En dat hij daar niet goed was.

2. Uit de transfer van Madueke hebben we echt alles uitgehaald. Dat is dus weer het voordeel als je als club financieel wat stabieler bent. Je kan bij zo'n Chelsea gewoon nog even 15 miljoen eruit peuteren.
Discussie is al vaak gevoerd over het bedrag van Gakpo, maar als Gakpo niet verkocht was had PSV bij 30 voor Madueke al ja gezegd denk ik.

Dat is ook een voordeel van financiele stabiliteit. Gewoon nee kunnen zeggen. Dan zijn die Engelsen tot gekke dingen in staat.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Zou een topaankoop zijn geweest van onze Marcel. ;)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... pgaan.html
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Huren met optie tot koop. Dus dat is dan wel goed volgens velen ;)
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Hoe dan ook, ik ben blij dat Brands weer TD af is. Vooral benieuwd wat en hoe hij als TD te werk gaat en PSV weer daadwerkelijk aan 1x per 2 seizoenen aan CL helpt. Mooie woorden, maar laat eerst de uitvoering maar eens zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

En waarom ben je daar blij mee?
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48



Vrij opmerkelijk (geen waardeoordeel vanuit mij overigens) dat Marcel juist in een onzekere periode over zijn zoon er vol voor koos om bij PSV te tekenen. Fijn dat het nu beter gaat met zijn zoon, zal rust brengen..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Tijdje geleden dat ik zijn zoon heb gezien, maar hij begint wel steeds meer op Marcel te lijken qua uiterlijk. Fijn om te horen dat het wat beter gaat.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Mr.Unibet wrote: 07 Feb 2023, 13:49 Vrij opmerkelijk (geen waardeoordeel vanuit mij overigens) dat Marcel juist in een onzekere periode over zijn zoon er vol voor koos om bij PSV te tekenen. Fijn dat het nu beter gaat met zijn zoon, zal rust brengen..
Volgens mij heeft dat elkaar net gekruist vorig jaar (als ik even in herinnering het interview met Kevin in het ED terughaal. Bedenk je eens dat Marcel al een tijd geleden een dochtertje verloren is, wat voor een verschrikkelijke tijd het is geweest voor dat gezin.

Ooit zei Marcel daar bijna 8 jaar geleden dit over:
"Het verlies van mijn dochtertje bepaalde wie ik ben. Het heeft me doen relativeren. Dat komt me elke dag van pas", vertelt Brands aan Eindhoven Business. Zijn dochtertje, Stephanie, stierf tijdens de bevalling. "Ik wilde sterk zijn, voor mijn omgeving en mijn gezin. Maar van binnen ging ik kapot. Het verliezen van je kindje.. dat geeft zo'n verdriet. Ik verwerkte het op mijn eigen manier, in mezelf. Ik ben een binnenvetter." Brands kreeg later als nog een dochter, Michelle, wie hij overbeschermd, veel meer dan zijn zoon. "Die redt zich wel, maar van m'n dochter moeten ze afblijven."

Toch blijft er een gat bestaan. "Elke 25 mei is een rotdag", vertelt de technisch manager. "Stephanie zou dit jaar alweer 24 worden. Haar verliezen, deed me nadenken over het leven en de toekomst. Er is meer dan voetbal. Het is dus kennelijk niet zo vanzelfsprekend dát het er is." De dood van zijn dochtertje heeft veel met Brands gedaan. "Ik ben een gevoelsmens, maar als ik daar puur op zou gaan varen, kwam ik vaak bedrogen uit. Dat is erg, zeker. Maar in deze wereld gaat zoveel geld om, je kunt niet alleen uitgaan van iemands intenties en wat zijn hart zegt", besluit de technisch directeur wijs.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Nou Marcel. Ruud die blijft aankloten zonder waardige aanvallers. Hazard die nu eruit ligt mef een blessure. Wat ga je nu doen?
#simplythebest
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

In augustus speel je met Saibari en Bakayoko tegen Monaco en Rangers voor de CL miljoenen, 7 maanden later en 100 miljoen en twee transferperiodes verder ga je om de prijzen spelen met Saibari en Bakayoko. Do I need to say more?

Is het pech qua blessures? Ja Madueke en Vertessen was pure pech maar je hebt niets hersteld toen het nog kon. Nu met Hazard en El Ghazi heb je ook pech maar je zoekt dit zelf op door de beleidsmatige keuzes die je maakt.

In de winterstop zo dit seizoen vergooien is PSV onwaardig en een dikke middelvinger naar de mensen die seizoenkaarten hebben of honderden euro's betalen om je club na te reizen en te steunen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Ja, maar het was winter(window) en niemand had verwacht dat Gakpo (en Noni) zouden kunnen vertrekken.

Er zijn geen lijstjes, er is geen geld. In de beker staat Rommel op doel, dus play-offs spelen voor Europees voetbal komt steeds dichterbij.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Een van de meest dramatische eerste jaren van een PSV directeur van de afgelopen decennia.

Een coach die meermalen aan heeft gegeven zichzelf niet klaar te achtten om trainer bij PSV te worden, overtuigen om toch de klus te gaan doen.
En je raadt het nooit, die coach lijkt er inderdaad niet klaar voor geweest te zijn.

En halverwege een kwakkelend seizoen de twee beste aanvallers verkopen, en als vervanger een halve manke die al jaren niet meer presteert daarvoor terughalen.
Een selectie met al een behoorlijk aantal aanwijsbare mankementen wordt halverwege nog eens verder uitgekleed. En de man die is aangesteld om te pogen hier sportief nog iets van te maken heeft amper ervaring, en lijkt niet geschikt voor de job (iets wat hij zelf eigenlijk al wist).

De tijd zal leren hoe destructief dit jaar Brands gaat zijn. Hopelijk weten we het komende zomer om te keren.

Ik zit mezelf deze ochtend met het volgende vraagstuk te vermaken/pijnigen:
Als je moest kiezen tussen het eerste jaar John de Jong als TD, of het eerste jaar Brands als AD, wat zou je dan kiezen?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Dr. Gonzo wrote: 17 Feb 2023, 10:55 Ik zit mezelf deze ochtend met het volgende vraagstuk te vermaken/pijnigen:
Als je moest kiezen tussen het eerste jaar John de Jong als TD, of het eerste jaar Brands als AD, wat zou je dan kiezen?
Dat is een vrij simpele, maar misschien ook te kort door de bocht.
Maar 2018/19 was (ondanks missen van het kampioenschap) een stuk beter seizoen dan dit seizoen...
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Brands maakt er gewoon net zo'n zooitje van als Gerbrands. Alleen dan op andere vlakken. Selectie weer eens ouderwets niet in balans, trainer aanstellen die er niks van bakt. Nee, Marcel maakt een uitermate slechte indruk op mij. En hij moet de club weer verder helpen? 🤔

Hoe dit seizoen al opgegeven wordt, hoe dit seizoen de slappe mentaliteit weer in en rondom de club hangt. Hoe alles weer op komende zomer wordt gegooid. Ik word zolangzamerhand een beetje heel erg PSV moe eigenlijk. Elke keer weer, zo voorspelbaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ik snap ergens de denkwijze van Brands wel deze winter maar ben het er niet mee eens. Hij zet vol in op komende zomer om met Stewart een nieuw elftal op te bouwen blijkbaar. Maar daar had meneer nu al mee moeten beginnen. Ik vind het van de zotte dat je twee beste aanvallers zijn verkocht en dat is opgevuld met twee huurlingen waarvan de één kreupel is en de ander het niveau nog niet heeft. Marcel had net als in zijn periode als td zijn zaakjes niet op orde. Ik weet daarom ook zeker dat hij Ruud niet gaat ontslaan want dan is zijn eigen positie ook onhoudbaar. Brands is net zo verantwoordelijk voor deze fuck up als Ruud, misschien zelfs wel meer. Verzachtende omstandigheid is dat hij een fijne erfenis heeft gekregen van gladde John en ome Toon maar dan nog. Wat er deze winter is gebeurd is topclub onwaardig.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ondertussen heeft Brands ook rotzooi opgestapeld dat hij deze zomer alsnog moet opruimen. Oa de trainer en een gigantisch probleem met de selectie en met een beetje pech dit seizoen geen 2de plek.

Tis werkelijk ongelofelijk wat er ook nu weer aan de hand is met ons mooie PSV. wt een puinhoop.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Hoe je het ook bekijkt, Marcel is als AD en tijdelijk TD in de laatste transferperiode (mede-) verantwoordelijk voor deze bende. Als Ruud weg moet, dan geldt dat evenzo voor Marcel.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Gomes92 wrote: 17 Feb 2023, 18:52 Hoe je het ook bekijkt, Marcel is als AD en tijdelijk TD in de laatste transferperiode (mede-) verantwoordelijk voor deze bende. Als Ruud weg moet, dan geldt dat evenzo voor Marcel.
Totaal bezopen omdat na 1 jaar te doen. Marcel had ook te dealen met de erfenis qua financiën. En selectie.

Heel kortzichtig om hem te slachtofferen.

Bij Ajax zou het logisch zijn geweest dat naast Schreuder ook Flap geslachtofferd zou worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Er is elke keer weer iets. Let maar op, komende zomer zijn er ook weer allerlei beperkingen waardoor er niet adequaat gehandeld kan worden. Ik heb een enorm sterke indruk dat er intern een politiek spel word gespeeld waarbij de sportieve belangen totaal niet bovenaan staan. Als je alle beslissingen van de afgelopen 3 jaar op een rij zet, ook na John, dan is dat gewoon duizelingwekkend. Flaters na flaters, met af en toe ‘per ongeluk’ een goeie actie. Er word een titel gewoon weg gegeven zoals de wedstrijd gister. En we staan erbij, we kijken, niemand doet iets. Je laat Ruud ook compleet in de kou he, die heeft de toezegging gehad dat Madueke niet zou vertrekken terwijl dat helemaal niet gegarandeerd kon worden. Kan je roepen dat Chelsea opeens met geld smijt, maar PSV loopt al 5 jaar achter de feiten aan. Wat een enorme taak voor Stewart, ben heel benieuwd hoe die te werk gaat. Is het ook een behouden gast, of durft hij out-of-the-box te gaan. En ik vraag me ook af of hij Ruud gaat behouden.

Is het hogere wiskunde om te bedenken dat prestaties alles makkelijker maken, we zijn tenslotte een BVO. Eerst prestaties, daarna geld verdienen. Sta je dalijk met die titel, pak je de CL-pot, krijg je meer geld voor Gakpo, meer geld voor Madueke, je hebt dan zoveel meer ademruimte en boven alles ook een veel sterkere positie op de transfermarkt. Nu heb je geld, maar een beperkt perspectief. Het is alleen maar moeilijker geworden.

En ik blijf het zeggen: aan de basis van alle problemen staat de visie van de club mbt jeugd. 1 moet voornamelijk bestaan uit jeugd, nou dat mag je op je buik schrijven als je een topclub wilt blijven. De academy is hartstikke nuttig, iedereen wilt eigen talenten door zien breken, ook ik, maar dat moet niet dé visie zijn. Je moet 1 kunnen aanvullen met de academy, mits ze goed genoeg zijn. Daarom het gezeik nu met Bakayoko en Saibari, waar de gedachte is dat ze goed genoeg WORDEN, maar het nu niet zijn. En voordat je evt. gebruik van ze kunt maken, vertrekken ze. Zie Madueke, zie Bakayoko bijna. Het is een faalbeleid dat John en Toon vorm hebben gegeven en waar Ruud nu ook heilig in gelooft. Dan krijg je dus Obispo, Teze, Saibari, Bakayoko op het veld uit bij Sevilla. Ajax heeft het van ousher gedaan en het is 2x in die 100-nogwat jaren gelukt. Ze zijn er vanaf gestapt en terecht, want het is een sprookje. Barca kan het niet, geen enkele club ter wereld kan met 60% eigen jeugd de nationale competitie domineren. Wie heeft die stront ooit in zn hoofd gehaald zeg.
Last edited by Revolinho on 17 Feb 2023, 20:07, edited 2 times in total.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het niet kortzichtig. Ruud heeft pas ja gezegd nadat Brands met hem om de tafel heeft gezeten. Dan verbind je dus ergens je toekomst aan elkaar. En gezien de winterse transferperiode heeft Brands het er niet makkelijker op gemaakt voor Ruud. Dat komt inderdaad door de financiële erfenis maar net zo goed door waardeloos te anticiperen op de transfermarkt. Ik zie Ruud daarom alleen vertrekken als hij zelf opstapt. Marcel gaat hem nooit ontslaan na dit jaar. Dan is hij totaal ongeloofwaardig.
Last edited by Joenepsv on 17 Feb 2023, 21:21, edited 1 time in total.
Post Reply