Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 13:20
El Dante wrote: 17 Feb 2023, 13:18 Evalueer na dit seizoen (als Stewart wél actief is) gewoon of PSV en RvN nog voldoende toekomst zien in de samenwerking en laat anders een trainer uit het netwerk van Stewart vanaf de zomer het team opbouwen. En tot slot, stel je verwachtingpatroon omlaag bij en verwacht niet opeens wonderen dit seizoen zoals uit winnen bij Sevilla als PSV.
Even afwachten. En dan blijkt het mis te gaan en mag je volgend jaar 25 miljoen bezuinigen. Waardoor je na volgend seizoen voorgoed topclub in Nederland af bent. Je moet de gok maar durven wagen.
Of je zit omdat je nu per sé een trainer aan wilt stellen (niet het beste moment qua trainerspool ergens halverwege het seizoen) met een incompetente trainer zoals Bosz en gooit volgend seizoen ook alvast even weg. Dan ben je helemaal topclub af (want dat ben je blijkbaar als je bezuinigt, zijn we dan na deze winter niet al topclub af?). Daarnaast is hier best veel onderzoek naar gedaan en blijkt het dat een team met een trainerswissel midden in het seizoen statistisch gezien niet beter presteert de rest van dat seizoen. Vrijwel alle signalen staan op rood om nu van trainer te wisselen, met ook niet direct veel goede vervangers beschikbaar.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 17 Feb 2023, 13:33 met een incompetente trainer zoals Bosz
Bosz een incompetente trainer noemen is vrij onzinnig. Maar wat is er mis met hem volgens jou?

Hij is niet mijn favoriet, maar hij staat garant voor een duidelijke tactische basis, hij maakt spelers beter, hij laat zijn teams aantrekkelijk spelen, hij is bij de tijd en hij kan ook iets neerzetten voor de langere termijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In deze fase is het vooral een kwestie van, zoals mijn leraar Duits een periode van tegenslag zo poëtisch kon omschrijven, ‘poepen, bidden en de lamp vasthouden’.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 17 Feb 2023, 10:05 Wat een armoede. Ruud is in de steek gelaten en doodzonde dat notabene de vervanger van Cody de aankomende weken gedwongen moet toekijken.
Maar ook mét Cody hebben we uit verloren van de nummer 18, 17 en 16 van de eredivisie. Ze zijn voor minder ontslagen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 14:30 Hij is niet mijn favoriet, maar hij staat garant voor een duidelijke tactische basis, hij maakt spelers beter, hij laat zijn teams aantrekkelijk spelen, hij is bij de tijd en hij kan ook iets neerzetten voor de langere termijn.
Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 15:07
Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 14:30 Hij is niet mijn favoriet, maar hij staat garant voor een duidelijke tactische basis, hij maakt spelers beter, hij laat zijn teams aantrekkelijk spelen, hij is bij de tijd en hij kan ook iets neerzetten voor de langere termijn.
Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
Dortmund, Leverkusen en Lyon zijn clubs waar je best een keer bekertje mee kan winnen hoor ;)
nee, ik ben ook niet de grootste Bosz fan. Heb ook weleens gezegd dat hij niks wint. Maar als we verder dan alleen prijzen kijken naar zijn laatste klussen:
- Met Lyon de laagste eindklassering in 25 jaar (8e), vervolgens op de 9e plek ontslagen.
- Met Leverkusen heel goed aan het begin (van 9e naar 4e in een seizoenshelft), 2e seizoen een "normale" eindklassering (5e), 3e seizoen vervolgens ontslagen na een serie met 4 overwinningen in 17 wedstrijden.
- Met Dortmund na een halfjaar al ontslagen, na 2 maanden zonder zege in de competitie en 2 punten uit 6 CL wedstrijden.
- Met Ajax 2e in de competitie, net tekort voor de titel en een prima EL run met een ietwat gunstige loting.

Hij heeft wel een duidelijke en aantrekkelijke manier van spelen en het zou best een succes kunnen zijn. Maar qua resultaten valt het best tegen, ook als je prijzen winnen niet als eis stelt. Vandaar mijn twijfels, maar zoals ik zeg, het zou best kunnen werken in de Eredivisie.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 15:07
Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 14:30 Hij is niet mijn favoriet, maar hij staat garant voor een duidelijke tactische basis, hij maakt spelers beter, hij laat zijn teams aantrekkelijk spelen, hij is bij de tijd en hij kan ook iets neerzetten voor de langere termijn.
Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
Dat was in het seizoen waarbij Feyenoord zonder verdere verplichtingen kampioen werd, en Ajax tot in de finale EL kwam. Rondom die wedstrijden zijn veel punten verloren, anders gewoon kampioen en Feyenoord al 35 jaar niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 17 Feb 2023, 15:30
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 15:07

Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
Dortmund, Leverkusen en Lyon zijn clubs waar je best een keer bekertje mee kan winnen hoor ;)
nee, ik ben ook niet de grootste Bosz fan. Heb ook weleens gezegd dat hij niks wint. Maar als we verder dan alleen prijzen kijken naar zijn laatste klussen:
- Met Lyon de laagste eindklassering in 25 jaar (8e), vervolgens op de 9e plek ontslagen.
- Met Leverkusen heel goed aan het begin (van 9e naar 4e in een seizoenshelft), 2e seizoen een "normale" eindklassering (5e), 3e seizoen vervolgens ontslagen na een serie met 4 overwinningen in 17 wedstrijden.
- Met Dortmund na een halfjaar al ontslagen, na 2 maanden zonder zege in de competitie en 2 punten uit 6 CL wedstrijden.
- Met Ajax 2e in de competitie, net tekort voor de titel en een prima EL run met een ietwat gunstige loting.

Hij heeft wel een duidelijke en aantrekkelijke manier van spelen en het zou best een succes kunnen zijn. Maar qua resultaten valt het best tegen, ook als je prijzen winnen niet als eis stelt. Vandaar mijn twijfels, maar zoals ik zeg, het zou best kunnen werken in de Eredivisie.
Eens.

Maar, en daar komt dus zelfs bij mij de twijfel om de hoek kijken: We winnen toch al een hele tijd niets, en dat lijkt dit seizoen vooral te maken te hebben met een gebrek aan duidelijkheid in de speelstijl. Het is hinken op twee gedachten en daardoor wordt al het hele seizoen het middenveld overlopen. Wellicht dat een Bosz in ieder geval een duidelijke speelstijl er in kan slijpen. Maar ja, de resultaten die hij behaald heeft bij zijn vorige clubs doen mij vermoeden dat dat duidelijke systeem ook niet leidt tot gewenste resultaten, en vooral een houdbaarheidsdatum heeft.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 17 Feb 2023, 15:30
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 15:07

Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
Dortmund, Leverkusen en Lyon zijn clubs waar je best een keer bekertje mee kan winnen hoor ;)
nee, ik ben ook niet de grootste Bosz fan. Heb ook weleens gezegd dat hij niks wint. Maar als we verder dan alleen prijzen kijken naar zijn laatste klussen:
- Met Lyon de laagste eindklassering in 25 jaar (8e), vervolgens op de 9e plek ontslagen.
- Met Leverkusen heel goed aan het begin (van 9e naar 4e in een seizoenshelft), 2e seizoen een "normale" eindklassering (5e), 3e seizoen vervolgens ontslagen na een serie met 4 overwinningen in 17 wedstrijden.
- Met Dortmund na een halfjaar al ontslagen, na 2 maanden zonder zege in de competitie en 2 punten uit 6 CL wedstrijden.
- Met Ajax 2e in de competitie, net tekort voor de titel en een prima EL run met een ietwat gunstige loting.

Hij heeft wel een duidelijke en aantrekkelijke manier van spelen en het zou best een succes kunnen zijn. Maar qua resultaten valt het best tegen, ook als je prijzen winnen niet als eis stelt. Vandaar mijn twijfels, maar zoals ik zeg, het zou best kunnen werken in de Eredivisie.
Maar daarop ook even wat kanttekeningen:

1. Sinds het vertrek van Klöpp bij Dortmund hebben 7 trainers daar gezeten. Enkel Tuchel (voor Bosz) wist er soep van te maken. Alle trainers die na Bosz zijn gekomen zijn eigenlijk allemaal niet succesvol geweest.
2. Alleen Sascha Lewandowski en Jupp Heynckes hebben in de historie van Leverkussen meer punten per wedstrijd gehaald dan Bosz.
3. Bij Dortmund vertrok zijn sterspeler Dembele, terwijl die andere Aubameyang gewoon zichtbaar ging staken. Reus was, als ik me niet vergis, ook nog geblesseerd op dat moment. Datzelfde gold ook bij Lyon waar Memphis vertrok die verantwoordelijk was voor als het goed is meer dan 1/3 van de goals.

Ik vind Bosz altijd heel interessant, omdat hij als trainer over 'culture' praat en hoe je jezelf als trainer daaraan moet aanpassen. Bij Lyon was bijv. het volgende aan de hand (leestip als je VI pro hebt, geeft een beter beeld in de situatie):
De praktijk in Frankrijk bleek anders. Bosz worstelde met een spelersgroep die hij nooit volledig meekreeg in zijn plannen. De selectie bleek niet gewend aan intensieve trainingen. De fysieke waardes die in wedstrijden gehaald werden, kwamen aanvankelijk niet in de buurt bij de cijfers die Bosz kende uit zijn periodes bij Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen. Discipline bleek een groot probleem. Waar Bosz in Duitsland gewend was geraakt aan voorbeeldprofs die een uur voor de training al bezig waren met hun fysieke preparatie, liep hier het leeuwendeel van de groep een minuut voor de start binnen.
https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen

Bovendien waren de onderliggende cijfers bij Lyon niet slecht. Qua xG uit open-play etc. stonden ze gewoon 2e onder PSG. Ik denk dat het meest onderschatte probleem is dat de verschillen onderling bij clubs als Dortmund, Lyon en Leverkussen met hun concurrenten gewoon heel erg klein zijn. Zie ook hier in de ED dit seizoen Vitesse en Utrecht die slecht(er) presteren. PSV of Ajax staan vrijwel altijd eigenlijk 1e, 2e of 3e, ook in een minder seizoen. Clubs als Utrecht kunnen in een minder seizoen daarentegen gewoon play-offs Europees voetbal mislopen.

Mocht je VI Pro hebben, zou ik onderstaande zeker aanraden. Twee wedstrijdanalyses met Bosz van Lyon waarin hij ook praat over voetbal en de problemen van zijn ploeg op tactisch vlak. Heel interessant om te beluisteren.

https://www.vi.nl/pro/beelden-kijken-me ... igen-ploeg

Mocht je geen VI pro hebben, is hier een gratis fragment wat online staat op Youtube wat enkel over de vakbeleving van hem in Frankrijk gaat.



Bosz is wellicht niet de perfecte kandidaat. Maar ik denk dat die lastig tot niet te vinden is. Hij vinkt iig wel heel veel checkmarks af. En hij is iemand die bewezen heeft met jonge spelers te kunnen werken en deze ook echt te kunnen inpassen en ontwikkelen, hetgeen wat PSV in haar toekomst wel nodig heeft met jonge grote talenten die vanuit JPSV komen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 17 Feb 2023, 15:43
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 15:07

Het argument is vaak dat hij nooit wat heeft gewonnen. Maar eigenlijk had hij alleen bij Ajax de kans om iets te winnen en daar kwam hij net een punt tekort voor. Al werd hij wel kampioen van de Eerste Divisie.
Dat was in het seizoen waarbij Feyenoord zonder verdere verplichtingen kampioen werd, en Ajax tot in de finale EL kwam. Rondom die wedstrijden zijn veel punten verloren, anders gewoon kampioen en Feyenoord al 35 jaar niet.
Valt mee hoor, er is maar 2x direct na zo'n EL wedstrijd in de 2e seizoenshelft punten verloren: tegen Excelsior en bij ons in Eindhoven. Sterker nog, zij speelden een veel sterker 2e seizoenshelft dan 1e: 45 uit 17 in de 2e seizoenshelft, 36 uit 17 in de 1e. Met het gemiddelde van de 2e seizoenshelft kom je uit op 90 punten, met die extra EL wedstrijden erbij dus. Het ging dus vooral mis aan het begin, toen beide teams EL verplichtingen hadden. Ver komen in de EL was dus niet de reden uiteindelijk.

[mention]Heruone[/mention] uiteindelijk zijn er natuurlijk altijd kanttekeningen te plaatsen en ik vind Bosz ook best een interessante trainer, ook al ben ik niet zijn grootste fan. En ik zei al, het feit dat hij zulke duidelijke en moderne ideeën heeft is al een pre, en dat zou best eens goed kunnen gaan werken. Een verbetering is het zeker, denk ik zo.
Last edited by Persepolis on 17 Feb 2023, 16:11, edited 3 times in total.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 17 Feb 2023, 16:00
Persepolis wrote: 17 Feb 2023, 15:30

Dortmund, Leverkusen en Lyon zijn clubs waar je best een keer bekertje mee kan winnen hoor ;)
nee, ik ben ook niet de grootste Bosz fan. Heb ook weleens gezegd dat hij niks wint. Maar als we verder dan alleen prijzen kijken naar zijn laatste klussen:
- Met Lyon de laagste eindklassering in 25 jaar (8e), vervolgens op de 9e plek ontslagen.
- Met Leverkusen heel goed aan het begin (van 9e naar 4e in een seizoenshelft), 2e seizoen een "normale" eindklassering (5e), 3e seizoen vervolgens ontslagen na een serie met 4 overwinningen in 17 wedstrijden.
- Met Dortmund na een halfjaar al ontslagen, na 2 maanden zonder zege in de competitie en 2 punten uit 6 CL wedstrijden.
- Met Ajax 2e in de competitie, net tekort voor de titel en een prima EL run met een ietwat gunstige loting.

Hij heeft wel een duidelijke en aantrekkelijke manier van spelen en het zou best een succes kunnen zijn. Maar qua resultaten valt het best tegen, ook als je prijzen winnen niet als eis stelt. Vandaar mijn twijfels, maar zoals ik zeg, het zou best kunnen werken in de Eredivisie.
Maar daarop ook even wat kanttekeningen:

1. Sinds het vertrek van Klöpp bij Dortmund hebben 7 trainers daar gezeten. Enkel Tuchel (voor Bosz) wist er soep van te maken. Alle trainers die na Bosz zijn gekomen zijn eigenlijk allemaal niet succesvol geweest.
2. Alleen Sascha Lewandowski en Jupp Heynckes hebben in de historie van Leverkussen meer punten per wedstrijd gehaald dan Bosz.
3. Bij Dortmund vertrok zijn sterspeler Dembele, terwijl die andere Aubameyang gewoon zichtbaar ging staken. Reus was, als ik me niet vergis, ook nog geblesseerd op dat moment. Datzelfde gold ook bij Lyon waar Memphis vertrok die verantwoordelijk was voor als het goed is meer dan 1/3 van de goals.

Ik vind Bosz altijd heel interessant, omdat hij als trainer over 'culture' praat en hoe je jezelf als trainer daaraan moet aanpassen. Bij Lyon was bijv. het volgende aan de hand (leestip als je VI pro hebt, geeft een beter beeld in de situatie):
De praktijk in Frankrijk bleek anders. Bosz worstelde met een spelersgroep die hij nooit volledig meekreeg in zijn plannen. De selectie bleek niet gewend aan intensieve trainingen. De fysieke waardes die in wedstrijden gehaald werden, kwamen aanvankelijk niet in de buurt bij de cijfers die Bosz kende uit zijn periodes bij Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen. Discipline bleek een groot probleem. Waar Bosz in Duitsland gewend was geraakt aan voorbeeldprofs die een uur voor de training al bezig waren met hun fysieke preparatie, liep hier het leeuwendeel van de groep een minuut voor de start binnen.
https://www.vi.nl/pro/bij-olympique-lyo ... ijn-ideeen

Bovendien waren de onderliggende cijfers bij Lyon niet slecht. Qua xG uit open-play etc. stonden ze gewoon 2e onder PSG. Ik denk dat het meest onderschatte probleem is dat de verschillen onderling bij clubs als Dortmund, Lyon en Leverkussen met hun concurrenten gewoon heel erg klein zijn. Zie ook hier in de ED dit seizoen Vitesse en Utrecht die slecht(er) presteren. PSV of Ajax staan vrijwel altijd eigenlijk 1e, 2e of 3e, ook in een minder seizoen. Clubs als Utrecht kunnen in een minder seizoen daarentegen gewoon play-offs Europees voetbal mislopen.

Mocht je VI Pro hebben, zou ik onderstaande zeker aanraden. Twee wedstrijdanalyses met Bosz van Lyon waarin hij ook praat over voetbal en de problemen van zijn ploeg op tactisch vlak. Heel interessant om te beluisteren.

https://www.vi.nl/pro/beelden-kijken-me ... igen-ploeg

Mocht je geen VI pro hebben, is hier een gratis fragment wat online staat op Youtube wat enkel over de vakbeleving van hem in Frankrijk gaat.



Bosz is wellicht niet de perfecte kandidaat. Maar ik denk dat die lastig tot niet te vinden is. Hij vinkt iig wel heel veel checkmarks af. En hij is iemand die bewezen heeft met jonge spelers te kunnen werken en deze ook echt te kunnen inpassen en ontwikkelen, hetgeen wat PSV in haar toekomst wel nodig heeft met jonge grote talenten die vanuit JPSV komen.
Ik denk dat je laatste alinea het wel mooi samenvat. Vraag is of hij volgend seizoen kan leveren. Ik ben absoluut geen voorstander van Bosz, maar hoe hij over voetbal praat lijkt hij veel meer kijk te hebben op tactiek dan Ruud. Wellicht dat hij in combinatie met Ruud top kan zijn, aangezien de spirit die Ruud er in brengt toch ook zeker wel veel waarde heeft. Bosz lijkt niet altijd even goed met zijn spelersgroep te kunnen, en dat lijkt Ruud dan weer wel te bezitten.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz is een leuke man om naar te luisteren, maar uiteindelijk gaat voetbal om meer dan tactiek en goeie verhalen. Dat is ook meteen je antwoord op de vraag waarom Bosz nergens wat significants presteert: te weinig winnaar, teveel romanticus, eigenwijs, enzovoorts. En heel stiekem is het misschien ook gewoon een wat overschatte trainer die er in Nederland goed op staat omdat hij Ajax een keer naar een Europese finale wist te loodsen. Daarin werd hij trouwens kinderachtig afgetroefd door één simpele omzetting van Mourinho, waar de man geen enkel antwoord op had. Bij Dortmund was het in no-time klaar omdat tegenstanders begrepen wat het antwoord was, bij Leverkusen hetzelfde verhaal en in Lyon heeft hij het ook niet op de rit gekregen.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 12:10
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 12:05 Maar bij mij staat bovenaan: Cocu.
Ik hoop dat we een keer vooruit blijven kijken en niet terug, waarbij men ook een moderne trainer aantrekt ipv een pragmatische.
Zodat men daarop voort kan borduren.
Ik denk dat dit vooral in de jeugd moet worden geïmplementeerd, omdat je daar 5-10 jaar met spelers kunt werken. Bij PSV 1 heb je elk jaar wel in en uitgaande transfers, en ook steeds gedoe met om de 2 a 3 jaar een nieuwe trainer.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
D'n Berry
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 16 Jul 2021, 21:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van de beschikbare opties lijkt Bosz me inderdaad de beste keus. Al zien we allemaal hier ook wel zijn beperkingen geloof ik.

Het meest zorgen maak ik me over dat verhaal dat hij zijn spelers niet overtuigd kreeg van zijn speelstijl. Dat klinkt als een flashback naar de problemen onder Schmidt. Ik zie Joey Veerman nog niet echt vol overgave het werk op hoge intensiteit vol omarmen bijvoorbeeld.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je moet je afvragen hoe je jezelf zou voelen als Bosz nu bij Ajax tekent of als opvolger van Slot bij Feyenoord. Zou je het dan voelen als een gemiste kans? Of als een opluchting?

Ik hoop bv dat Feyenoord gaat voor een van Wonderen of Fraser en zeker niet voor Bosz. Dus ik ben denk ik wel pro Bosz.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 12:10
ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2023, 12:05 Maar bij mij staat bovenaan: Cocu.
Ik hoop dat we een keer vooruit blijven kijken en niet terug, waarbij men ook een moderne trainer aantrekt ipv een pragmatische.
Zodat men daarop voort kan borduren.
Het punt is denk ik ook dat je volgend jaar gewoon moet scoren. Dan moet kwalificatie voor de Champions League worden afgedwongen. En dat doe je niet door juist dan te beginnen met een nieuw beleid.

Ook met de laatste opmerking van [mention]Josef Dettelbacher[/mention] in het achterhoofd.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 18 Feb 2023, 09:57 Het punt is denk ik ook dat je volgend jaar gewoon moet scoren. Dan moet kwalificatie voor de Champions League worden afgedwongen. En dat doe je niet door juist dan te beginnen met een nieuw beleid.
Dat doe je juist wel met een nieuw beleid.
Stilstand is achteruitgang, een pragmatische coach is stilstand. Dat werkt even, maar daarna stokt het en wordt er meer gevraagd. Helemaal bij de topclubs, die moeten in beweging en in ontwikkeling blijven.

Daarbij moeten we ook niet doen alsof nieuw beleid betekent dat alles omgegooid moet worden en/of dat dit heel veel tijd en punten moet kosten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 18 Feb 2023, 10:25 Dat doe je juist wel met een nieuw beleid.
Stilstand is achteruitgang, een pragmatische coach is stilstand. Dat werkt even, maar daarna stokt het en wordt er meer gevraagd. Helemaal bij de topclubs, die moeten in beweging en in ontwikkeling blijven.
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat dit nog vermeld moet worden anno 2023. Mensen leven in het verleden. We moeten door en het voetbal ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Als je ziet hoe ver de absolute top qua geld en mogelijkheden op ons is uitgelopen, dat is niet normaal. Welke absolute topclub speelt nu nog zoals Ruud het voetbal ziet? Welke club heeft daar überhaupt nog succes mee? Het hedendaags voetbal vraagt veel en veel meer dan één individu die het moet beslissen. Met een pragmatische coach zoals Ruud, Cocu, Rutten, Hiddink of Advocaat gaan we geen successen beleven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 18 Feb 2023, 10:58
Ren Höek wrote: 18 Feb 2023, 10:25 Dat doe je juist wel met een nieuw beleid.
Stilstand is achteruitgang, een pragmatische coach is stilstand. Dat werkt even, maar daarna stokt het en wordt er meer gevraagd. Helemaal bij de topclubs, die moeten in beweging en in ontwikkeling blijven.
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat dit nog vermeld moet worden anno 2023. Mensen leven in het verleden. We moeten door en het voetbal ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Als je ziet hoe ver de absolute top qua geld en mogelijkheden op ons is uitgelopen, dat is niet normaal. Welke absolute topclub speelt nu nog zoals Ruud het voetbal ziet? Welke club heeft daar überhaupt nog succes mee? Het hedendaags voetbal vraagt veel en veel meer dan één individu die het moet beslissen. Met een pragmatische coach zoals Ruud, Cocu, Rutten, Hiddink of Advocaat gaan we geen successen beleven.
Dan moet je toch naar de bron kijken en niet naar de uitvoerder? Kortom, waarom stelt PSV het type coach v. Nistelrooij aan nadat het juist met Schmidt een meer moderne kant op wilde? Dat komt toch echt vanuit de RvC en Marcel Brands, onze AD. Mensen die het dus voor het zeggen hebben bij onze club. Zij kiezen voor het ouderwetse voetbal van Ruud, zij kiezen voor een onervaren coach met alle risico, zij kiezen ervoor om niet te verversen en te verfrissen. Dat PSV dus stilstaat of zelfs achteruit gaat is 100% de verantwoordelijkheid van Brands en de RvC.

Zoals elders ook gemeld, je kan Ruud eruit gooien (wat ik overigens terecht zou vinden) maar als dezelfde mensen weer dezelfde belangrijke keuzes moeten maken...ik houd mijn hart vast hoor.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Feb 2023, 10:34
Noosa wrote: 17 Feb 2023, 10:25 Dit dus, vanuit PSV wordt Ruud echt niet ontslagen en krijgt hij ook na de zomer nog gewoon de kans.
Dit is echt onzin.
Brands is de druk richting Ruud flink aan het opvoeren. En resultaten als die van gisteren zullen een voortijdig einde van Ruud als trainer van PSV 1 bespoedigen.
We zullen het zien. Ik verwacht het niet. Heb er ook een dubbel gevoel bij. Ruud is voor mij een helf en ik vind dat hij de club geweldig presenteert, maar ja het belangrijkste ontbreekt natuurlijk. Hij maakt de ploeg en de spelers vooralsnog niet beter. Ik zou liever zien dat Ruud een traject in ging om in de toekomst Brands op te volgen als AD.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We kunnem Ruud vervangen door Bosz, maar dan roept de meute volgend jaar rond deze tijd om zijn hoofd. Of welke trainer dan ook. Als er in het beleid niets verandert faalt iedere trainer. Daarom is het belangrijker wat Stewart gaat doen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 18 Feb 2023, 10:58
Ren Höek wrote: 18 Feb 2023, 10:25 Dat doe je juist wel met een nieuw beleid.
Stilstand is achteruitgang, een pragmatische coach is stilstand. Dat werkt even, maar daarna stokt het en wordt er meer gevraagd. Helemaal bij de topclubs, die moeten in beweging en in ontwikkeling blijven.
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat dit nog vermeld moet worden anno 2023. Mensen leven in het verleden. We moeten door en het voetbal ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Als je ziet hoe ver de absolute top qua geld en mogelijkheden op ons is uitgelopen, dat is niet normaal. Welke absolute topclub speelt nu nog zoals Ruud het voetbal ziet? Welke club heeft daar überhaupt nog succes mee? Het hedendaags voetbal vraagt veel en veel meer dan één individu die het moet beslissen. Met een pragmatische coach zoals Ruud, Cocu, Rutten, Hiddink of Advocaat gaan we geen successen beleven.
Ik lees alleen maar wat we niet moeten willen.

Maar wat moeten we wel willen en wie is daarvoor geschikt?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een investeerder die en onbezoldigd er een honderdtal miljoenen in wil douwen. Money is key.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan komen we dus weer bij hetzelfde discussiepunt als altijd hier: het ligt voor een groot deel bij Brands in plaats van de ts. Maar dit is het topic "Opvolging van Ruud". We moeten naar de selectie kijken en het spel wat Ruud speelt. Dan kom ik tot de conclusie dat Ruud nu te weinig uit de selectie haalt. Ja, op Brands is ook heel veel aan te merken, maar hier gaat het over Ruud en zijn mogelijke opvolger. Zoals ik al eerder heb aangegeven moet PSV opzoek naar een moderne trainer die:
- Een goed collectief kan smeden.
- Een duidelijke aanvallende focus heeft.
- Een leider is die zijn tactiek goed over kan brengen.
- Iemand die spelers individueel beter kan maken.
- Iemand die leert van fouten.
- Iemand die niet twee seizoenen nodig heeft doordat zijn tactiek onduidelijk of te moeilijk is.
- Iemand die sterk in de analyse is en snel en adequaat kan reageren op wijzigingen bij de tegenstander.
- Iemand die inhoudelijk ijzersterk is.

Wie dat dan concreet moet worden, dat is aan Brands. Ik volg alleen Nederlands voetbal en met name PSV. Ik kan mij niet voorstellen dat PSV niemand zou kunnen vinden buiten Bosz.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 18 Feb 2023, 12:33 Wie dat dan concreet moet worden, dat is aan Brands. Ik volg alleen Nederlands voetbal en met name PSV. Ik kan mij niet voorstellen dat PSV niemand zou kunnen vinden buiten Bosz.
Je kan een buitenlandse trainer voorhouden dat als het hem lukt om bij de eerste twee te geraken hij het jaar erop Champions League kan spelen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply