Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

[mention]ShovingNE2[/mention] kunnen we een polletje (RIP) doen? Ben wel benieuwd hoe het forum erover denkt.
"Is Ruud de juiste man voor PSV? Ja, Nee, Weet niet."
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 18 Feb 2023, 03:21Waarom expliciet die nadruk op beginnend trainer? Dit geldt namelijk toch gewoon voor elke trainer. Mane bij Liverpool, Lewandowski bij Bayern, Haaland bij Dortmund, Sinisterra bij Feyenoord of Martinez bij Ajax. Zodra je club je beste speler verkoopt, is dat voor elke trainer altijd ronduit kut.
Waarom expliciet die nadruk? Ja: het geldt voor elke trainer, maar ik mag toch hopen dat je je kan voorstellen dat het voor iemand die als trainer net begint in de absolute top, het juist nog extra lekker is om spelers te hebben die het verschil kunnen maken. Het trainersvak is niet alleen een kwestie van tactisch inzicht hebben of een gevoelsmens zijn, het is ook een vak van ervaring. Je merkt ook duidelijk dat Ruud zoekende is en blijft. Op zich geen verkeerde eigenschap, hoewel het bij een club als PSV verre van ideaal is. Maar die keuze is eenmaal gemaakt. Dan is het verkopen van spelers aan de bovenkant van de kwaliteitsklasse extra bitter. Dat is nog geen 100% excuus voor prestaties zoals we die nu zien, maar dat is ook helemaal niet mijn stelling.
maar los daarvan lijkt het gehele sentiment in het voordeel voor Ruud te spreken. Dat is prettig voor hem als trainer, want druk gevoed door externe partijen is nooit prettig en kan werken tot opportunistische keuzes, maar het feit is wel dat Ruud op dat vlak niks te klagen heeft.
Ik vind deze formulering wel erg offensief. Als in: je doet het lijken alsof het Ruud komt aanwaaien. Maar niet alleen is het een ontzettend prettig mens om naar te luisteren (en ongetwijfeld om mee te werken), maar wat vooral in z'n voordeel spreekt, is dat hij dingen probeert te veranderen. Hij raakt niet geïrriteerd, hij valt mensen nauwelijks af (uitzondering daargelaten) en hij probeert naar de juiste oplossingen te zoeken. In combinatie met het zwakke presteren van concurrenten en het feit dat hij gewoon een icoon van het Nederlandse voetbal én PSV is, zijn dat zaken die eraan bijdragen. Maar het is vooral z'n eigen verdiensten. Hij heeft daarmee dus wat krediet, maar op deze manier raakt het ook gewoon snel op. Je merkt dat men links en rechts wat kritischer wordt en dat is niet alleen logisch, maar ook terecht. Je kan de komende drie maanden niet zo blijven sukkelen, want dan houdt het ook voor Ruud gewoon op. Daar ben ik vrij zeker van.

Verder in grote lijnen wel eens met je verhaal hoor!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 18 Feb 2023, 13:53 [mention]ShovingNE2[/mention] kunnen we een polletje (RIP) doen? Ben wel benieuwd hoe het forum erover denkt.
"Is Ruud de juiste man voor PSV? Ja, Nee, Weet niet."
Zoiets?

Ja
Nee
Kans tot einde seizoen voor verbetering
Volgend seizoen de kans met andere selectie
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 09:53 Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Dat het een rookie is vind ik niet het ergste, maar dat ze iemand aanstellen die zo weinig verstand van tactiek heeft is echt bizar. Dan wordt dat onderdeel ook schromelijk onderschat door Brands.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 09:53 Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Eens per 5-7 jaar kans hebben op kampioenschap? Zijn we Feyenoord of AZ geworden terwijl ik sliep?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Thijs wrote: 19 Feb 2023, 10:12
deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 09:53 Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Eens per 5-7 jaar kans hebben op kampioenschap? Zijn we Feyenoord of AZ geworden terwijl ik sliep?
Niet happen naar dit zuigertje.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Thijs wrote: 19 Feb 2023, 10:12
deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 09:53 Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Eens per 5-7 jaar kans hebben op kampioenschap? Zijn we Feyenoord of AZ geworden terwijl ik sliep?
Het is wel wat langzamer gegaan, maar dit acht ik intussen wel realistisch. Wat denk jij dan?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Rik heeft het over de mogelijkheid van Mauro als rechtsback. Denkt hij dit puur zelf, of is dit gebaseerd op concrete informatie vanuit PSV?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 11:09
Thijs wrote: 19 Feb 2023, 10:12
Eens per 5-7 jaar kans hebben op kampioenschap? Zijn we Feyenoord of AZ geworden terwijl ik sliep?
Het is wel wat langzamer gegaan, maar dit acht ik intussen wel realistisch. Wat denk jij dan?
Niets van te zeggen nu. Hangt 100% van volgend jaar af.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

Kan iemand mij uitleggen wat zijn tactiek is?
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:17 Kan iemand mij uitleggen wat zijn tactiek is?
Is dit een retorische vraag of?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 11:09
Thijs wrote: 19 Feb 2023, 10:12
Eens per 5-7 jaar kans hebben op kampioenschap? Zijn we Feyenoord of AZ geworden terwijl ik sliep?
Het is wel wat langzamer gegaan, maar dit acht ik intussen wel realistisch. Wat denk jij dan?
Kans hebben we elk jaar. Die kans is minder dan 50%, maar zeker wel nog aanzienlijk, dus ik zou zeggen ongeveer 30% kans om kampioen te worden normaal gesproken.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Thijs wrote: 19 Feb 2023, 11:33
deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 11:09 Het is wel wat langzamer gegaan, maar dit acht ik intussen wel realistisch. Wat denk jij dan?
Kans hebben we elk jaar. Die kans is minder dan 50%, maar zeker wel nog aanzienlijk, dus ik zou zeggen ongeveer 30% kans om kampioen te worden normaal gesproken.
Doe 35%
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:35
Thijs wrote: 19 Feb 2023, 11:33
Kans hebben we elk jaar. Die kans is minder dan 50%, maar zeker wel nog aanzienlijk, dus ik zou zeggen ongeveer 30% kans om kampioen te worden normaal gesproken.
Doe 35%
Ik kan helaas maximaal tot 33,8% gaan…
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Thijs wrote: 19 Feb 2023, 11:38
Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:35

Doe 35%
Ik kan helaas maximaal tot 33,8% gaan…
Doen we ‘t voor 🤝
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:33
Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:17 Kan iemand mij uitleggen wat zijn tactiek is?
Is dit een retorische vraag of?
Nee ben serieus.

Wellicht heeft hij het ergens deels toegelicht?
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:42
Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:33

Is dit een retorische vraag of?
Nee ben serieus.

Wellicht heeft hij het ergens deels toegelicht?
Hijzelf niet, maar het komt allemaal hier op neer
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:42
Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:33

Is dit een retorische vraag of?
Nee ben serieus.

Wellicht heeft hij het ergens deels toegelicht?
Geduldig positiespel van achteruit met 1 doorschuivend (links)back die overlapt op de linksvoor die naar binnen trekt (is af te wisselen). Op rechts een vleugelspeler met diepgang, maar rechtsback blijft achter en schuift naar het midden, dus 3 man achterin en dus een soort 3-2-4-1 aanval.

Verdedigend in eerste instantie hoog druk zetten totdat dat fout gaat en dan juist inzakken en diep verdedigen.

Zoiets meen ik.
Last edited by Sparts on 19 Feb 2023, 12:19, edited 1 time in total.
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 19 Feb 2023, 11:55
Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:42

Nee ben serieus.

Wellicht heeft hij het ergens deels toegelicht?
Hijzelf niet, maar het komt allemaal hier op neer
Dus iets als

‘Zoek naar dezelfde kleur’

En

Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

Sparts wrote: 19 Feb 2023, 11:59
Roys wrote: 19 Feb 2023, 11:42

Nee ben serieus.

Wellicht heeft hij het ergens deels toegelicht?
Geduldig positiespel van achteruit met 1 doorschuivend (links)back die overlapt op de linksvoor die naar binnen trekt (is af te wisselen). Op rechts een vleugelspeler met diepgang, maar rechtsback blijft achter en schuift naar het midden, dus 3 man achterin ben dus blijft achterin en dus een soort 3-2-4-1 aanval.

Verdedigend in eerste instantie hoog druk zetten totdat dat fout gaat en dan juist inzakken en diep verdedigen.

Zoiets meen ik.
Okee dank!

Zou opzich prima zijn als je hier de juiste spelers voor had. PSV heeft de Jong een flink salaris gegeven dus die gaan ze niet zo snel wisselen. Dan is het eigenlijk nog onbegrijpelijker dat je geen goede rechtsback hebt gehaald met een goede voorzet. Of kiezen voor Mauro en dan voorgeven met links.

Ruud is een jeugdheld alleen hij haalt naar mijn inziens bij lange na niet alles uit zijn elftal. Hij kan beter een stap terugdoen en als tweede man gaan leren onder een ervaren coach. Zou voor alle partijen beter zijn.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Roys wrote: 19 Feb 2023, 12:08
Sparts wrote: 19 Feb 2023, 11:59

Geduldig positiespel van achteruit met 1 doorschuivend (links)back die overlapt op de linksvoor die naar binnen trekt (is af te wisselen). Op rechts een vleugelspeler met diepgang, maar rechtsback blijft achter en schuift naar het midden, dus 3 man achterin ben dus blijft achterin en dus een soort 3-2-4-1 aanval.

Verdedigend in eerste instantie hoog druk zetten totdat dat fout gaat en dan juist inzakken en diep verdedigen.

Zoiets meen ik.
Okee dank!

Zou opzich prima zijn als je hier de juiste spelers voor had. PSV heeft de Jong een flink salaris gegeven dus die gaan ze niet zo snel wisselen. Dan is het eigenlijk nog onbegrijpelijker dat je geen goede rechtsback hebt gehaald met een goede voorzet. Of kiezen voor Mauro en dan voorgeven met links.

Ruud is een jeugdheld alleen hij haalt naar mijn inziens bij lange na niet alles uit zijn elftal. Hij kan beter een stap terugdoen en als tweede man gaan leren onder een ervaren coach. Zou voor alle partijen beter zijn.
Nou ja als je zo wilt spelen is het heel erg logisch dat je geen rechtsback haalt met een goede voorzet. Die moet namelijk fungeren als 3e CV'er ;)
Wat dat betreft pas Teze in dat profiel, echter functioneert hij helaas totaal niet.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben erg voor het RB-model. Binnen de gehele club is overeenstemming over hoe modern voetbal gespeeld hoort te worden. Dat moet de blauwdruk zijn voor je organisatie. Vervolgens ga je daar scouts, spelers, trainers, etc. bij zoeken. Dat levert enkele voordelen op: alles is duidelijk: scouts kunnen met focus scouten, trainers kunnen met focus trainen, spelers weten wat ze moeten doen en talenten kunnen naadloos ingepast worden zonder een nieuwe speelstijl te hoeven leren. Binnen de speelstijl kan een trainer zijn eigen accenten leggen, maar hij mag niet volledig afstappen van de blauwdruk. Even kort door de bocht, maar zo worden clubs als Liverpool met Klopp, City met Guardiola en Arsenal met Arteta ook bewust ingericht. City en Liverpool waren de voorlopers en Arsenal is later ook overstag gegaan met Arteta. Bij United hebben ze die keuze niet bewust gemaakt want ze zitten daar met de Glazers, maar met Ten Hag hebben ze wel alvast een voltreffer waarmee ze gradueel stappen kunnen maken. De absolute top hebben ongekende mogelijkheden. Alles is daar mogelijk. Zij zijn de voorlopers in het voetbal.

Onder Ruud spelen wij verouderd voetbal. Incidenteel hebben we een uitschieter zoals tegen ajax of Arsenal, maar als de nieuwigheid er af is en clubs meer beeldmateriaal hebben om ons te kunnen analyseren, dan gaat het al snel mis. Het spel is te statisch en teveel afhankelijk van een individuele actie. De keuze voor Ruud is achteraf helaas geen goede keuze gebleken en ik heb niet het gevoel dat het nog ooit een goede keuze gaat worden. Ruud houdt zoals hij zelf zegt vast aan zijn eigen koers. De filosofie van Ruud is gedateerd. Ruud is de John de Mol die besloot geen online videodienst te starten maar het lekker bij radio en lineaire TV te houden. Als PSV niet oppast en we gaan zo door dan worden we het nieuwe oude Feyenoord.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

deninho32 wrote: 19 Feb 2023, 09:53 Het is zo ontzettend jammer dat ze een rookie op die plek hebben gezet. Dit had het jaar kunnen zijn waarin het weer lukte voor PSV. Ervan uitgaande dat PSV zo'n beetje eens per 5-7 jaar kampioen kan worden is dit echt enorm zuur. Dit was zo'n seizoen waarin Ajax het laat liggen. Het kan zomaar nog eens 5-7 jaar duren voor er weer zo'n kans komt, zeker met die dikke CL bedragen straks. Dikke fail van de leiding van PSV.
Door voor een rookie te kiezen zeg je heel duidelijk: we mikken niet op korte termijnsucces. Kortom, dat we dit seizoen wéér geen titel pakken is gewoon ingecalculeerd.

Degenen die hopen dat Ruud snel vervangen wordt hebben m.i. dus pech gehad. We zullen met z'n allen meer geduld op moeten brengen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Worst case scenario is dat PSV 3de-5de wordt dit seizoen, men vertrouwen houdt in Ruudje, na een paar weken in het nieuwe seizoen met een aangepakte selectie blijkt hij er nog steeds weinig van te kunnen en kan de leiding alsnog niets anders doen dan ingrijpen. Zit je dan, geld uitgegeven, lopend seizoen en een nieuwe trainer moeten vinden in het belangrijkste seizoen van de eeuw.

Ik haal mijn deadline visie er daarom maar even bij: Utrecht/Sevilla/Twente is bepalend voor Ruudje zijn job zekerheid. En komt Ruudje die voldoende door, maken we een nieuw rijtje van 3 wedstrijden.
Last edited by Juancho on 19 Feb 2023, 12:43, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply