Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

Een onervaren trainer de 4e selectie van nederland geven en dan verwachten dat we kampioen worden? Ik neem Marcel veel meer kwalijk dan Ruud.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Mede verantwoordelijke van de transfer zomer, hoofdverantwoordelijke voor het aanstellen van deze trainer, als TD hoofdverantwoordelijke voor de afgelopen transfer winter.

Marcel maakt er gewoon een teringzooi van. Moeilijker is het niet. Als AD kan hij zich niet langer verschuilen. Tis verschrikkelijk wat er met PSV aan de hand is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Kan zijn. Maar je kan niet de club onthoofden.

Staf eruit gooien. En frisse start. Staf en directie eruit gooien en je kan de club beter ten grave dragen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ik heb eigenlijk nul vertrouwen dat we nu opeens een "magische" zomerse transferperiode zullen hebben..
Een nieuwe trainer en staf zal wel helpen maar dan nog moeten echt zoveel zwakke punten in de selectie aangepakt worden..
Ik geloof niet dat dit in de zomer al kan..
Daar zal je echt meer tijd voor vrij moeten maken..
Helaas hebben we die tijd niet..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Stewart begint over 10 dagen toch? Genoeg werk te verrichten.
#simplythebest
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:00 Kan zijn. Maar je kan niet de club onthoofden.

Staf eruit gooien. En frisse start. Staf en directie eruit gooien en je kan de club beter ten grave dragen
Jij vindt de wanprestatie van de staf groter dan die van de directie? Of is het vervangen van de staf de makkelijkste optie?
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV

Begin het masterplan te ontdekken denk ik.

Volgend seizoen geen Europese afleiding en alle focus op de competitie om een plek bij de eerste twee veilig te stellen. Laten onze concurrenten maar punten laten liggen in de speelrondes na een midweekse uitwedstrijd
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 16:44 Een onervaren trainer de 4e selectie van nederland geven en dan verwachten dat we kampioen worden? Ik neem Marcel veel meer kwalijk dan Ruud.
Ruim een half jaar geleden was het hier hosanna. PSV ging all in want het project RvN mocht niet falen. Alles werd uit de kast gehaald, de ene na de andere aankoop gepresenteerd. We gingen over Ajax heen! Maar toen was het geld op en kwam er geen rechtsback, en was de aanval te dun bezet. En verloren we van Rangers want geen back up voor Luuk. En verkochten we Gakpo want financieel wanbeleid. En verkochten we Madueke want mooi bod. Maar niet getreurd, de beste speler is verkocht en er is geld dus er komt een topper terug. Niet? Oh wacht, het is lastig dus we wachten op buitenkansjes. Hazard! Geweldig, we halen Hazard! Maar wacht die is niet fit. Geeft niet joh, die makkelijke potjes winnen we toch wel. Realiteit: 43 punten uit 22 wedstrijden. Ruud moet hangen schreeuwt het volk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 17:08
ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:00 Kan zijn. Maar je kan niet de club onthoofden.

Staf eruit gooien. En frisse start. Staf en directie eruit gooien en je kan de club beter ten grave dragen
Jij vindt de wanprestatie van de staf groter dan die van de directie? Of is het vervangen van de staf de makkelijkste optie?
Ja en nee.

Maar je kan gewoon niet de hele club buiten gooien.

Een paar jaar geleden waren de trainer en de TD ineens weg. Kijk wat het ons gebracht heeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

DE MADERA 76 wrote: 19 Feb 2023, 17:09 Begin het masterplan te ontdekken denk ik.

Volgend seizoen geen Europese afleiding en alle focus op de competitie om een plek bij de eerste twee veilig te stellen. Laten onze concurrenten maar punten laten liggen in de speelrondes na een midweekse uitwedstrijd
En de oorlogskas zit al vol dankzij onze transfers, dus we hebben ook geen Europees voetbal nodig. Sterkhouders presteren ondertussen zo matig dat we ze met geen mogelijkheid kunnen verkopen, dus die blijven ook.

Hoe langer je erover nadenkt, hoe briljanter het wordt.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Valt Marcel genoeg te verwijten, de nederlagen tegen (ja ik val in herhaling) tegen nummer 16,17 en 18 in de Eredivisie komen op conto van de trainersstaf en spelers. Marcel is binnen gekomen in een puinzooi met nauwelijks geld voor aankopen en of duurdere staf. Ruud is een beginnend coach waarvan maar de vraag is of het ooit professioneel niveau waardig wordt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Marcel hoeft er niet uit, Marcel moet als AD zijn verantwoordelijkheid gaan pakken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

ruuddevil wrote: 19 Feb 2023, 17:10
Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 16:44 Een onervaren trainer de 4e selectie van nederland geven en dan verwachten dat we kampioen worden? Ik neem Marcel veel meer kwalijk dan Ruud.
Ruim een half jaar geleden was het hier hosanna. PSV ging all in want het project RvN mocht niet falen. Alles werd uit de kast gehaald, de ene na de andere aankoop gepresenteerd. We gingen over Ajax heen! Maar toen was het geld op en kwam er geen rechtsback, en was de aanval te dun bezet. En verloren we van Rangers want geen back up voor Luuk. En verkochten we Gakpo want financieel wanbeleid. En verkochten we Madueke want mooi bod. Maar niet getreurd, de beste speler is verkocht en er is geld dus er komt een topper terug. Niet? Oh wacht, het is lastig dus we wachten op buitenkansjes. Hazard! Geweldig, we halen Hazard! Maar wacht die is niet fit. Geeft niet joh, die makkelijke potjes winnen we toch wel. Realiteit: 43 punten uit 22 wedstrijden. Ruud moet hangen schreeuwt het volk.
That sums it up
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Waarschijnlijk laat Marcel het vuile werk door Stewart opknappen of hoopt hij dat Ruud zeld opstapt. Zijn zelf gecreëerde probleem opgelost.
NilisVanNistelrooy
Ballenjongen
Posts: 7
Joined: 18 Sep 2022, 12:11
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 19 Feb 2023, 17:10
Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 16:44 Een onervaren trainer de 4e selectie van nederland geven en dan verwachten dat we kampioen worden? Ik neem Marcel veel meer kwalijk dan Ruud.
Ruim een half jaar geleden was het hier hosanna. PSV ging all in want het project RvN mocht niet falen. Alles werd uit de kast gehaald, de ene na de andere aankoop gepresenteerd. We gingen over Ajax heen! Maar toen was het geld op en kwam er geen rechtsback, en was de aanval te dun bezet. En verloren we van Rangers want geen back up voor Luuk. En verkochten we Gakpo want financieel wanbeleid. En verkochten we Madueke want mooi bod. Maar niet getreurd, de beste speler is verkocht en er is geld dus er komt een topper terug. Niet? Oh wacht, het is lastig dus we wachten op buitenkansjes. Hazard! Geweldig, we halen Hazard! Maar wacht die is niet fit. Geeft niet joh, die makkelijke potjes winnen we toch wel. Realiteit: 43 punten uit 22 wedstrijden. Ruud moet hangen schreeuwt het volk.
En dan nog kun je met deze selectie beter doen en eigenlijk winnen van iedere Eredivisieclub buiten de top 3. Het is niet dat een Utrecht of een Cambuur betere selecties hebben he? Ik vind dat Ruud te weinig rendement haalt uit zijn echt wel betere selectie tegen de nummers 4 t/m 18.
Last edited by NilisVanNistelrooy on 19 Feb 2023, 17:19, edited 2 times in total.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:12
Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 17:08

Jij vindt de wanprestatie van de staf groter dan die van de directie? Of is het vervangen van de staf de makkelijkste optie?
Ja en nee.

Maar je kan gewoon niet de hele club buiten gooien.

Een paar jaar geleden waren de trainer en de TD ineens weg. Kijk wat het ons gebracht heeft.
Ben het op zich niet oneens met je. Maar ben benieuwd waarom je dan voor beholden van Marcel kiest ipv Ruud?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 19 Feb 2023, 17:10
Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 16:44 Een onervaren trainer de 4e selectie van nederland geven en dan verwachten dat we kampioen worden? Ik neem Marcel veel meer kwalijk dan Ruud.
Ruim een half jaar geleden was het hier hosanna. PSV ging all in want het project RvN mocht niet falen. Alles werd uit de kast gehaald, de ene na de andere aankoop gepresenteerd. We gingen over Ajax heen! Maar toen was het geld op en kwam er geen rechtsback, en was de aanval te dun bezet. En verloren we van Rangers want geen back up voor Luuk. En verkochten we Gakpo want financieel wanbeleid. En verkochten we Madueke want mooi bod. Maar niet getreurd, de beste speler is verkocht en er is geld dus er komt een topper terug. Niet? Oh wacht, het is lastig dus we wachten op buitenkansjes. Hazard! Geweldig, we halen Hazard! Maar wacht die is niet fit. Geeft niet joh, die makkelijke potjes winnen we toch wel. Realiteit: 43 punten uit 22 wedstrijden. Ruud moet hangen schreeuwt het volk.
Heel terecht relaas. En terechte kritiek richting onder andere mij.

Maar dan nog kan je vaststellen dat Ruud en staf niet goed genoeg is? Hoe deze aanstelling ook tot stand gekomen is. En wat er ook gebeurd is.

Laatste 9 uitwedstrijden: 9 punten. Met een selectie die 8x superieur was qua spelers. Niet 1 speler wil iemand vast basis bij PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Zo ongeveer alle beslissingen van de afgelopen jaren die PSV heeft genomen zijn reactief. Van het vervangen van vertrokken spelers, tot de interim periode van Faber en het lang wachten na het vertrek van JdJ. Ik moet het allemaal nog maar zien komende zomer.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:00 Kan zijn. Maar je kan niet de club onthoofden.

Staf eruit gooien. En frisse start. Staf en directie eruit gooien en je kan de club beter ten grave dragen
Ook RVC is verantwoordelijk. Dus laten we die er ook uit gooien. :mrgreen:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 17:17
ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:12

Ja en nee.

Maar je kan gewoon niet de hele club buiten gooien.

Een paar jaar geleden waren de trainer en de TD ineens weg. Kijk wat het ons gebracht heeft.
Ben het op zich niet oneens met je. Maar ben benieuwd waarom je dan voor beholden van Marcel kiest ipv Ruud?
Omdat Ruud nog niet 1 seconde er blijk van heeft gegeven een topploeg te kunnen leiden.

En dat is nog nooit een oud topspits gelukt de afgelopen 30 jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

nilssonH wrote: 19 Feb 2023, 17:17 Zo ongeveer alle beslissingen van de afgelopen jaren die PSV heeft genomen zijn reactief. Van het vervangen van vertrokken spelers, tot de interim periode van Faber en het lang wachten na het vertrek van JdJ. Ik moet het allemaal nog maar zien komende zomer.
Klopt. Reactief en dan ook nog eens weinig creatief.
Ik vind de transfers van Doan, Drommel en Veerman het toonbeeld van het beleid. Er wordt door media geroepen dat die echt bij de topclubs terecht moeten komen, wij weten het niet meer (de club dan, wij hier wel want iedereen wist al dat die gasten niet goed genoeg zijn) en halen ze dan maar voor veel te veel geld binnen.

En wat denk je? Ze voldoen niet. Ondertussen moet je daar weer op reageren, en kom je met weer wat open deuren aan. Repeat.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 17:21
Dn Trol wrote: 19 Feb 2023, 17:17

Ben het op zich niet oneens met je. Maar ben benieuwd waarom je dan voor beholden van Marcel kiest ipv Ruud?
Omdat Ruud nog niet 1 seconde er blijk van heeft gegeven een topploeg te kunnen leiden.

En dat is nog nooit een oud topspits gelukt de afgelopen 30 jaar.
Ok ergens te begrijpen. Maar niet helemaal mee eens. Ik vond dat er voor de winter wel degelijk een stijgende lijn in zat na een een moeizaam begin met beginners fouten. Waar we na het wk naar zitten te kijken neem ik de directie meer kwalijk dan de staf.

Wat niet wil zeggen dat Ruud geen enkele blaam treft natuurlijk. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en zou hem graag willen zien werken met een selectie waar je wel wat van mag verwachten. Ik zou een 4e plek met deze selectie eigenlijk heel logisch vinden en verwacht dat een andere trainer niet veel meer uit deze selectie haalt
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

100% zeker dat Cocu met deze selectie beter zou presteren dan Ruud..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Welke stijgende lijn dan? Twee duels winnen. Puntverlies. Twee duels winnen. Puntverlies. Etc.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

Vond dat er na cambuur wel degelijk verbetering in het spel te zien was. Maar net als bij een jonge speler is de stijgende lijn van een beginnend trainer niet lineair.

Maar goed, agree to disagree
Post Reply