Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

deninho32 wrote: 22 Feb 2023, 16:28
Persepolis wrote: 22 Feb 2023, 16:16. De selectie is dan ook echt geen smoes voor de reeks in ons pretprogramma in januari, waarin we 8 uit 5 haalden tegen Sparta, Fortuna, Vitesse, Emmen en Go Ahead. Hadden we 13 punten gehaald (laten we ruimte laten voor een keertje dom puntverlies), stonden we nu 1 puntje achter de koploper. En dan heb ik het niet over de 6 punten die verloren zijn tegen de huidige hekkensluiters.
Geen smoes, maar wel een verklaring. Ik kijk er in ieder geval niet van op dat al die punten zijn verloren. Ik verbaas me meer over het feit dat mensen dit als een soort verrassing zien. Er staat gewoon een mank elftal met veel te weinig kwaliteit. Gakpo wist dat nog wat te verbloemen.
Ja. Inderdaad. Sommige mensen zijn zieners. Anderen, zoals ik, niet (A) . Laatste zin dan wel weer enigszins mee eens
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Paco Casal wrote: 22 Feb 2023, 16:44 Gewoon blijven, Ruud. Door dik & dun :heart:
Ja? Echt? Ook als we de playoffs in gaan en geen Europees voetbal halen wat de genadeklap voor de club is?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2023, 17:35
Paco Casal wrote: 22 Feb 2023, 16:44 Gewoon blijven, Ruud. Door dik & dun :heart:
Ja? Echt? Ook als we de playoffs in gaan en geen Europees voetbal halen wat de genadeklap voor de club is?
Als ze maar iets kiezen wat duidt op toekomstvisie. En niet weer zo'n trainer die zijn eigen speelstijl en spelers meeneemt om vervolgens na 2 jaar weer op zoek te moeten naar een nieuwe trainer en je weer overnieuw kunt beginnen.

Wat mij betreft gaan ze verder met Ruud en gaan ze bouwen richting de toekomst. Maar dan moet er in de directie wel wat zijn veranderd qua transferbeleid, en met de komst van Stewart zou dat zomaar eens kunnen
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Last edited by El Sordo on 22 Feb 2023, 18:12, edited 1 time in total.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08

El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat lievere gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik zie het als een onvermijdelijke stap terug na jarenlang matig beleid. Wanneer er door wordt gegaan waarmee PSV bezig was zie ik ons alleen maar verder af glijden. En er moet aan zaken gewerkt worden die al langer van toepassing zijn, zoals de faalangst wanneer de tegenstander ook maar een beetje gaat drukken en het volledig afhankelijk zijn van individuele bevliegingen van spelers. Gezien de resultaten van Schmidt nu bij Benfica denk ik dat het probleem elders ligt dan bij de trainer
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het wel gewoon oprecht een hele vervelende situatie. Ik ben bovenal PSV-supporter, maar we kunnen niet ontkennen dat clubiconen ook de club maken / hebben gemaakt. Daarnaast hebben we wel met een mens te maken, iemand die zijn ziel en zaligheid in de club stopt en het liefst kampioen wil worden. Dat het uiteindelijk dan niet zo loopt als iedereen wil is gewoon super vervelend en ik denk dat Ruud het hardst zal balen. We zijn nu driekwart seizoen onderweg en ik heb nog geen gevoel gehad dat Ruud de stijgende lijn te pakken heeft of heeft gehad. Rond Arsenal tot aan AZ waarbij je de koppositie had kunnen pakken, kwam het misschien in de buurt, maar we kregen zoals iedereen weet de deksel op de neus. Na de winterstop is het er niet beter op geworden, misschien zelfs minder. Teveel puntverlies en slecht voetbal.

Als we daadwerkelijk allemaal het clubbelang op 1 hebben staan, dan is de huidige situatie erg precair. Bij mij is er na Sevilla iets geknakt. Dat is het moment geweest waarbij ik mijn conclusie heb getrokken dat het beter is om het met een andere trainer te proberen. Dit moment moet nog komen bij Brands, maar dat moet niet veel slechte resultaten verder gaan gebeuren. In deze roerige tijden hebben we daadkracht nodig, zoals Overmars er destijds voor koos om Keizer uit zijn functie te ontheven en Ten Hag aan te stellen. Dat is daadkracht. Of zoals onze RvC Toon wisselde voor Marcel (alhoewel nog moet blijken of het een succes wordt).

Vooropgesteld hoop ik dat Ruud het door een wonder alsnog op de rit krijgt vanaf nu, maar mocht dat niet lukken dan mag Marcel zich de situatie ernstig aanrekenen. Dan mag hij op zoek naar een geschikte trainer, in de wetenschap dat er al een heel erg groot minpunt op zijn CV als directeur staat.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Eens maar dan had je natuurlijk in de winter moeten ingrijpen. Desnoods met een interim coach als je gedroomde kandidaat pas in de zomer vrij komt. Dan kan je iig alvast bouwen aan die villa die er op 1 juli moet staan.

Nu heb je een coach waar je twijfels over hebt, een AD die TD is geweest en geen lekkere start maakt en een nieuwe TD die juist met directie en coach knetter veel werk te doen heeft.

Dan moet je nu maar hopen dat PSV, lees Brands en Stewart, hun eigen nieuwe plan bedenken en uitvoeren om PSV weer 1x in de 2 jaar kampioen te maken. En dan moet je de staf wellicht grotendeels buitenspel zetten. Je moet, vind ik, als club in control zijn i geacht wie coach is.

Een coach moet in dat plaatje passen. Niet andersom.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik betrap me erop dat als hij sommige spelers wat minder gebruikt en andere wat meer dat ik vind dat je hem niet kan ontslaan omdat dan de kwaliteit gewoon te matig is om er iets van te maken. Maarja.. zolang hij dezelfde spelers de spreekwoordelijke kastanjes uit het vuur laat halen terwijl iedereen ziet dat hij best wat kritischer mag zijn naar bepaalde spelers... tjah dan zie ik geen trainer in hem.

Ik zei altijd over Roger dat het een geweldige manager is maar niet zo'n hele goede voetbaltrainer. En eigenlijk vind ik dat bij Ruud ook. Als ik zie of hoor wat ie zegt dan denk ik dat hij alles in zich moet hebben maar dat is alles buiten het tactische plaatje. Het gaat natuurlijk óók om het tactische plaatje. Inspirator en motivator zijn is niet genoeg.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik vind dit zo bizar. Niet per se hier, maar holyfuck wat is een grote groep onwetend wat de gevolgen zijn van wel of niet bij de eerste twee volgend jaar. Het gros heeft niet in de gaten dat de eerste twee 3x zoveel als normaal op gaan halen in de CL.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

ShovingNE2 wrote: 23 Feb 2023, 08:01
El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik vind dit zo bizar. Niet per se hier, maar holyfuck wat is een grote groep onwetend wat de gevolgen zijn van wel of niet bij de eerste twee volgend jaar. Het gros heeft niet in de gaten dat de eerste twee 3x zoveel als normaal op gaan halen in de CL.
En dan straks stomverbaasd zijn als het zover is en PSV jaarlijks via de play-offs vecht voor Europees voetbal. Volgend jaar moet PSV weer op die 2e plek staan, alles wat kan worden geïnvesteerd moet in de selectie wat mij betreft. Haal in ieder geval een fatsoenlijke CV en een spits die wat sneller is dan Fabio. Zorg dat de vleugels en backposities goed bezet zijn en dan kom je denk ik al een heel eind. Als dan ook nog Bosz voor de groep staat heb ik er een stuk meer vertrouwen in.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 23 Feb 2023, 08:01
El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik vind dit zo bizar. Niet per se hier, maar holyfuck wat is een grote groep onwetend wat de gevolgen zijn van wel of niet bij de eerste twee volgend jaar. Het gros heeft niet in de gaten dat de eerste twee 3x zoveel als normaal op gaan halen in de CL.
Denk dat iedereen dat wel in de gaten heeft maar dat niet iedereen er dezelfde oplossing voor ziet. Het probleem ligt niet alleen bij Ruud namelijk maar zit dieper. Onze selectie is niet zo goed als menigeen denkt en die zal grondig gerenoveerd moeten worden. Marcel had in de winter een fundament kunnen leggen door niet alleen te huren maar dat is niet gebeurd waardoor je alleen al met 5 huurlingen zit. De keus zal nu gemaakt moeten worden of je die vernieuwde selectie koppelt aan een nieuwe staf of dat je een ingewerkte staf de kans geeft.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Misschien heeft Marcel sowieso voorgenomen om te wachten totdat Stewart in functie is.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Joenepsv wrote: 23 Feb 2023, 09:31 De keus zal nu gemaakt moeten worden of je die vernieuwde selectie koppelt aan een nieuwe staf of dat je een ingewerkte staf de kans geeft.
Daar zit hem inderdaad de crux. Je kiest afgelopen zomer heel bewust voor vNistelrooij, waarbij je hem zelfs moet overhalen. Ik neem aan dat dit bij PSV ook was met in het achterhoofd dat seizoen 23/24 heel belangrijk zal worden. De conclusie dat de technische staf er niet het maximale uithaalt en dat het op dit moment (ondanks een aantal verzachtende omstandigheden) zelfs onvoldoende is zal niet tot veel discussie leiden. Maar is het ook onvoldoende om vertrouwen te houden in deze staf richting aankomend seizoen? En welke opties zijn er aankomende zomer die er vorige zomer niet waren?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

ShovingNE2 wrote: 23 Feb 2023, 08:01
El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik vind dit zo bizar. Niet per se hier, maar holyfuck wat is een grote groep onwetend wat de gevolgen zijn van wel of niet bij de eerste twee volgend jaar. Het gros heeft niet in de gaten dat de eerste twee 3x zoveel als normaal op gaan halen in de CL.
Zou Marcel zich daar zelf bewust van zijn? :mrgreen:
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2023, 17:35
Ja? Echt? Ook als we de playoffs in gaan en geen Europees voetbal halen wat de genadeklap voor de club is?
Dat gaan we niet, dat voorop gesteld. En nee, natuurlijk moet er alles aan gedaan worden om te voorkomen dat dat gebeurd. Ik ben er echter absoluut niet van overtuigd dat het met een trainerswissel zomaar even rozengeur en maneschijn is. Ik vind de selectie vrij beperkt, in de winter wordt je absolute (!) topspeler (met afstand) verkocht en daar komt eigenlijk pas op de laatste dag een speler voor terug die na 2 weken geblesseerd wegvalt. Madueke wordt verkocht, Bakayoko/Saibari is zijn vervanger.

Plus, ik verwacht een lange termijn visie bij PSV. Er is voor Ruud gekozen, omdat men veel vertrouwen in hem heeft. Anders vraag je niet meerdere keren (na afwijzing dus) of hij trainer bij PSV 1 wil worden terwijl hij openlijk twijfelde over of hij daar al klaar was. Ik ben ook nog niet tevreden, maar ik heb op voorhand goede dingen over RvN gehoord van mensen die er veel meer kijk op (zouden moeten) hebben dan wij allemaal.

En nogmaals, ik vind het ook niet goed genoeg en mis ook een zekere vooruitgang. Maar zoals dus hierboven gezegd vind ik niet dat die verantwoordelijkheid volledig door Ruud gedragen wordt en wil na Mark van Bommel (niet vergelijkbaar, zeg ik alvast) niet nog een jeugdheld kut zien vertrekken.
#FreeGeneratie4
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het vooral heel zorgwekkend dat er gesteld werd en hiermee Ruud ook is overgehaald, dat hij er voor 90% wel klaar voor is en die andere 10% een kwestie is van praktijk. Dan schat je dus als club al in dat de trainer een prima basis niveau heeft voor het niveau waar je als club op wilt acteren.

Echter, als er in de basis al zoveel fouten zijn en dat eigenlijk al vanaf moment 1... dan heb ik ernstige twijfels over het beoordelingsvermogen van een Brands en de mensen in de RvC.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

ShovingNE2 wrote: 23 Feb 2023, 08:01
El Sordo wrote: 22 Feb 2023, 18:04 Ik blijf het toch wonderlijk vinden dat velen niet lijken te beseffen dat "bouwen voor de toekomst" betekent dat liever gisteren dan vandaag de fundamenten moeten worden gelegd. Volgend seizoen is zo belangrijk dat het hele huis in juli moet staan en in hoge mate aardbevingsbestendig is.
Ik vind dit zo bizar. Niet per se hier, maar holyfuck wat is een grote groep onwetend wat de gevolgen zijn van wel of niet bij de eerste twee volgend jaar. Het gros heeft niet in de gaten dat de eerste twee 3x zoveel als normaal op gaan halen in de CL.
Niet 3x zoveel, eerder 1,5 - 2x zoveel (nog steeds fors natuurlijk), maar wat ook belangrijk is, is dat het incidentele inkomsten zijn. De nr 2 van volgend seizoen heeft geen garantie dat ze het jaar daarna ook weer bij de eerste 2 eindigen en CL halen. En al helemaal niet voor meerdere jaren omdat Portugal zeer waarschijnlijk na 2 of 3 jaar Nederland weer op de coëfficiëntenlijst zal hebben ingehaald en we dan dus weer terug zijn naar 1 rechtstreekse plek. Keuzes maken op basis van goed en duurzaam beleid vind ik nu dan ook veel belangrijker dan op iets te gokken en daarmee te hopen de 2e plek volgend jaar te halen. Het eruit slopen van de clausule uit het contract van Xavi zodat hij over 1 of 2 jaar voor de hoofdprijs verkocht kan worden, kan al bijna net zoveel waard zijn als de extra inkomsten van een jaartje nieuwe CL. Ervoor zorgen dat onze eigen jeugd echt van hoog niveau wordt en daardoor tegen flinke prijzen kan worden verkocht is veel meer waard. En als zij goed zijn, dan komt het sportieve succes ook vanzelf wel. Zeker zolang Jong Feyenoord nog ergens in die beloftencompetitie rondzwerft, lig ik niet heel erg wakker van een Feyenoord dat volgend jaar misschien wel 2e wordt, zolang wij maar de juiste beslissingen nemen en goed en duurzaam beleid voeren.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 wrote: 22 Feb 2023, 16:28
Persepolis wrote: 22 Feb 2023, 16:16. De selectie is dan ook echt geen smoes voor de reeks in ons pretprogramma in januari, waarin we 8 uit 5 haalden tegen Sparta, Fortuna, Vitesse, Emmen en Go Ahead. Hadden we 13 punten gehaald (laten we ruimte laten voor een keertje dom puntverlies), stonden we nu 1 puntje achter de koploper. En dan heb ik het niet over de 6 punten die verloren zijn tegen de huidige hekkensluiters.
Geen smoes, maar wel een verklaring. Ik kijk er in ieder geval niet van op dat al die punten zijn verloren. Ik verbaas me meer over het feit dat mensen dit als een soort verrassing zien. Er staat gewoon een mank elftal met veel te weinig kwaliteit. Gakpo wist dat nog wat te verbloemen.
Dat vind ik dus geen verklaring. Of vind jij dat Emmen, Fortuna, Cambuur en Groningen net zoveel of meer kwaliteit hebben? Een keertje tegen dergelijke teams punten verliezen kan altijd gebeuren, zelfs bij goed draaiende topteams. Maar 13 punten? Nee, dat is niet te wijten aan kwaliteit. Alsof er ook maar 1 speler bij die teams zit die een versterking zou zijn voor PSV. Dit is derhalve een structureel probleem dat elders ligt, voornamelijk tactisch maar wellicht ook mentaal. Dus ja, leg de selecties naast elkaar en het is wel degelijk een verrassing op papier.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal wrote: 23 Feb 2023, 12:34 maar ik heb op voorhand goede dingen over RvN gehoord van mensen die er veel meer kijk op (zouden moeten) hebben dan wij allemaal.
Wie zijn die mensen dan?

De enige die een tactische voorbeschouwing deed op basis van Ruud zijn werk met Jong PSV was Pieter Zwart, en die was niet geweldig positief zeg maar.
@Heruone heeft daar toen ook een lange en inhoudelijke post aan gewijd en ook hij was niet bepaald positief.

Zoals beiden in de tussentijdse analyses ook geen/weinig hoop zien voor de (nabije) toekomst. Waar ik het mee eens ben.
Ruud heeft voldoende tijd gehad, heeft absoluut dingen goed gedaan, maar tactisch was, is en blijft het te ver onder de maat.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ren Höek wrote: 23 Feb 2023, 14:13
Paco Casal wrote: 23 Feb 2023, 12:34 maar ik heb op voorhand goede dingen over RvN gehoord van mensen die er veel meer kijk op (zouden moeten) hebben dan wij allemaal.
Wie zijn die mensen dan?

De enige die een tactische voorbeschouwing deed op basis van Ruud zijn werk met Jong PSV was Pieter Zwart, en die was niet geweldig positief zeg maar.
@Heruone heeft daar toen ook een lange en inhoudelijke post aan gewijd en ook hij was niet bepaald positief.

Zoals beiden in de tussentijdse analyses ook geen/weinig hoop zien voor de (nabije) toekomst. Waar ik het mee eens ben.
Ruud heeft voldoende tijd gehad, heeft absoluut dingen goed gedaan, maar tactisch was, is en blijft het te ver onder de maat.
Maar dat zijn uiteindelijk allemaal slechts meningen, geen vaststaande feiten.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Je hoeft het er niet mee eens te zijn met de uiteindelijke conclusies, maar anderzijds valt de aanleiding daartoe ook nauwelijks te ontkennen.

Wat namelijk wel een vaststaand feit is, is dat PSV veruit ondermaats presteert, er geen lijn in het spel zit en PSV dit seizoen haar beste spel/resultaten heeft gehaald in wedstrijden die gewonnen werden op basis van ouderwets counteren van eigen helft, lange ballen spelen en spelhervattingen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Heruone wrote: 23 Feb 2023, 14:31 Je hoeft het er niet mee eens te zijn met de uiteindelijke conclusies, maar anderzijds valt de aanleiding daartoe ook nauwelijks te ontkennen.

Wat namelijk wel een vaststaand feit is, is dat PSV veruit ondermaats presteert, er geen lijn in het spel zit en PSV dit seizoen haar beste spel/resultaten heeft gehaald in wedstrijden die gewonnen werden op basis van ouderwets counteren van eigen helft, lange ballen spelen en spelhervattingen.
Met je eerste punt ga je m.i. gelijk de mist in: "Dat PSV veruit ondermaats presteert", is subjectief en niet te bewijzen, dus geen vaststaand feit. De volgende punten die je aanhaalt kan je ook op zijn minst een snufje subjectiviteit geven.

Dat geeft verder niet, maar ga het niet als feiten brengen, want het is een feit dat dat niet zo is ;)
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Oh ja wel hoor. Alle drie kan ik meer dan genoeg onderbouwen, meten en of uitdrukken als ik wil. In zo'n nadrukkelijke zin dat het binnen de norm wel degelijk feiten zijn. Dat geeft verder niet hé, zo enorm je kop in het zand blijven steken ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

SKERLA wrote: 23 Feb 2023, 14:38
Heruone wrote: 23 Feb 2023, 14:31 Je hoeft het er niet mee eens te zijn met de uiteindelijke conclusies, maar anderzijds valt de aanleiding daartoe ook nauwelijks te ontkennen.

Wat namelijk wel een vaststaand feit is, is dat PSV veruit ondermaats presteert, er geen lijn in het spel zit en PSV dit seizoen haar beste spel/resultaten heeft gehaald in wedstrijden die gewonnen werden op basis van ouderwets counteren van eigen helft, lange ballen spelen en spelhervattingen.
Met je eerste punt ga je m.i. gelijk de mist in: "Dat PSV veruit ondermaats presteert", is subjectief en niet te bewijzen, dus geen vaststaand feit. De volgende punten die je aanhaalt kan je ook op zijn minst een snufje subjectiviteit geven.

Dat geeft verder niet, maar ga het niet als feiten brengen, want het is een feit dat dat niet zo is ;)
Dat PSV veruit ondermaats presteert is toch wel objectief? Doelstelling van PSV is om mee te doen om het kampioenschap. Na 22 wedstrijden sta je 4e met 6 punten achter op de nummer 1. Waarbij je wedstrijden hebt verloren die je niet mag verliezen. Althans te veel van zulke wedstrijden.
In Europa heb je op zich in de poule een goede prestatie geleverd door 2e te worden en dus door te gaan in de EL. Maar je bent er wel kansloos afgegaan tegen Sevilla en dat moet je vanavond zien te repareren wat heel lastig gaat worden.
In de beker doe je nog mee maar op dit moment lijkt dat de enige prijs die nog te winnen is. Daarmee is het wel een feit dat je ondermaats presteert. Zeker als je kijkt naar de doelstellingen van PSV.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 23 Feb 2023, 14:20 Maar dat zijn uiteindelijk allemaal slechts meningen, geen vaststaande feiten.
Cijfers liegen niet.
Maar zeer goed onderbouwde tactische analyses zien als "slechts een mening" is nogal onzinnig natuurlijk.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply