Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Armada wrote: 23 Feb 2023, 21:50 4-4-2. Anders geen kans op plek 1 of 2.
Bij gebrek aan buitenspelers zit hier wel logica in. Met alleen De Jong en Til in de as voorin komt die bal elke keer weer net zo hard terug.
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

Ruud:

,,We hebben een goede prestatie met het team neergezet”, zei Van Nistelrooij. ,,Vanavond konden we niet meer doen. De drie doelpunten die we tegen kregen in de uitwedstrijd waren er te veel.”

Van Nistelrooij vindt niet dat PSV het dit seizoen slecht heeft gedaan in Europa. De club wil graag weer bij de beste 32 teams horen, maar is daar nog ver van verwijderd. ,,Het is duidelijk waar we staan als team en club. We zijn in opbouw. Maar de ambitie blijft overeind, we willen daar weer naartoe. We moeten zeker nog stappen maken, maar ik zie genoeg aanknopingspunten.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het vooral klote dat we 75 minuten hebben gekeken naar een elftal dat een 3-0 voorsprong leek te verdedigen i.p.v. het aan te vallen. Tactisch klopt er geen reet van, maar onze jongens liepen er ook wel bij als dode vogeltjes. Of alsof ze bij elk balcontact drie jaar de tijd namen om eens wat te verzinnen. 0 idee, 0 urgentie, 0 tempo. Verschrikkelijk.

En dan alsnog bijna op 3-0 komen hè. Daar kan ik me toch een partij zuur van worden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Leon77M wrote: 23 Feb 2023, 22:38 Ruud:

,,We hebben een goede prestatie met het team neergezet”, zei Van Nistelrooij. ,,Vanavond konden we niet meer doen. De drie doelpunten die we tegen kregen in de uitwedstrijd waren er te veel.”

Van Nistelrooij vindt niet dat PSV het dit seizoen slecht heeft gedaan in Europa. De club wil graag weer bij de beste 32 teams horen, maar is daar nog ver van verwijderd. ,,Het is duidelijk waar we staan als team en club. We zijn in opbouw. Maar de ambitie blijft overeind, we willen daar weer naartoe. We moeten zeker nog stappen maken, maar ik zie genoeg aanknopingspunten.”
Oh jongens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Ykhim wrote: 23 Feb 2023, 22:41 Ik vind het vooral klote dat we 75 minuten hebben gekeken naar een elftal dat een 3-0 voorsprong leek te verdedigen i.p.v. het aan te vallen. Tactisch klopt er geen reet van, maar onze jongens liepen er ook wel bij als dode vogeltjes. Of alsof ze bij elk balcontact drie jaar de tijd namen om eens wat te verzinnen. 0 idee, 0 urgentie, 0 tempo. Verschrikkelijk.

En dan alsnog bijna op 3-0 komen hè. Daar kan ik me toch een partij zuur van worden.
Ik had het te doen met Veerman. Wat afschuwelijk dat je de enige bent die kan opbouwen, waardoor je achterin nodig bent, en de enige middenvelder die iets kan creëeren, waardoor hij tegelijk voorin nodig was. Wat een armoede om hem heen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Makaveli wrote: 23 Feb 2023, 21:19
ruuddevil wrote: 23 Feb 2023, 21:05 Ach volgende keer staat Silva er in en dan raakt die geen knikker. Of hij scoort en de 2 wedstrijden daarna niet. Dan roept iedereen waarom staat die idioot er in. We zitten nu in een fase waarin alles afgefakkeld wordt. Kleur van de schoenen is verkeerd, de thee te koud. Heeft allemaal weinig zin. Mauro moet er in en pakt weer rood. Wat een gek. En zo gaan we door. Nu de trainer eruit. Als het dan nog niet naar de zin gaat moet Brands er uit. En daarna is Stewart aan de beurt. Of de RvC moet hangen. Ergens zullen we de rust moeten hervinden als club.
Je gaat nooit rust vinden met een incapabele trainer omdat je prestaties sowieso slecht blijven. Dit is ons gemiddelde ExG verschil onder Ruud over het seizoen, denken dat het in de selectie zit is jezelf echt voor de gek houden. Het is 1 grote vrije val:

Image
Het is niet alleen de selectie, maar het is ook niet alleen Ruud. Ik was tegen zijn aanstelling en ik vind het prima als er een betere trainer komt. De vraag is alleen of je dat de mensen kan toevertrouwen die een jaar geleden bedachten dat Ruud de juiste man is. We zitten inmiddels zo’n 5 jaar in een dip en dat komt niet door individuele poppetjes.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

ShovingNE2 wrote: 23 Feb 2023, 22:43
Leon77M wrote: 23 Feb 2023, 22:38 Ruud:

,,We hebben een goede prestatie met het team neergezet”, zei Van Nistelrooij. ,,Vanavond konden we niet meer doen. De drie doelpunten die we tegen kregen in de uitwedstrijd waren er te veel.”

Van Nistelrooij vindt niet dat PSV het dit seizoen slecht heeft gedaan in Europa. De club wil graag weer bij de beste 32 teams horen, maar is daar nog ver van verwijderd. ,,Het is duidelijk waar we staan als team en club. We zijn in opbouw. Maar de ambitie blijft overeind, we willen daar weer naartoe. We moeten zeker nog stappen maken, maar ik zie genoeg aanknopingspunten.”
Oh jongens.
Oei, in opbouw. :treurig:
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ondanks de Europese eliminatie blikt Van Nistelrooij terug op een succesvol avontuur. 'We kwamen tekort tegen een heel goed Sevilla. Niet heel veel, dat blijkt uit de score. Je zou kunnen zeggen een doelpunt tekort. Dat is misschien kort door de bocht, maar het is duidelijk waar we staan als team. In een poule met Arsenal, Bodø en Zürich hebben we een heel goede Europese campagne gehad. Nu ook weer thuis 2-0 tegen Sevilla. We hebben het vaker over details gehad en constant presteren op topniveau. Dan moeten er stappen worden gemaakt, dat is duidelijk. Maar er zijn ook genoeg aanknopingspunten.'

Ik vond Sevilla echt helemaal niet zo goed..
Ze waren kwetsbaar wanneer je zoals in het laatste kwartier opportunistisch ging spelen..
Maar dan moet je daar op tijd mee beginnen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Sevilla was ontzettend zwak. Gewoon een slechte prestatie en een slecht Europees seizoen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

ruuddevil wrote: 23 Feb 2023, 23:14 Sevilla was ontzettend zwak. Gewoon een slechte prestatie en een slecht Europees seizoen.
Zo is het en zo is het al jaren. Ook de pyrrusoverwinningen dit seizoen ten spijt.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

ruuddevil wrote: 23 Feb 2023, 22:53
Makaveli wrote: 23 Feb 2023, 21:19

Je gaat nooit rust vinden met een incapabele trainer omdat je prestaties sowieso slecht blijven. Dit is ons gemiddelde ExG verschil onder Ruud over het seizoen, denken dat het in de selectie zit is jezelf echt voor de gek houden. Het is 1 grote vrije val:

Image
Het is niet alleen de selectie, maar het is ook niet alleen Ruud. Ik was tegen zijn aanstelling en ik vind het prima als er een betere trainer komt. De vraag is alleen of je dat de mensen kan toevertrouwen die een jaar geleden bedachten dat Ruud de juiste man is. We zitten inmiddels zo’n 5 jaar in een dip en dat komt niet door individuele poppetjes.
Ja dat vind ik dus niet. We worden nu voor het 5e jaar geen kampioen maar vorig seizoen was het beeld totaal anders dan nu. Toen zat er duidelijk een opgaande lijn in het spel, de ploeg groeide naar elkaar toe, knokte voor elke meter op het laatst en sommige spelers (a la Doan) werden gereanimeerd waardoor ze nog enige waarde terugkregen.

Ook toen ontbrak de individuele kwaliteit waardoor de titel net buiten bereik bleef. Maar in een dip zaten we zeker niet meer. Met de beker als kleine troostprijs. Ik ben het er dus wel mee eens dat de selectie kwalitatief niet goed genoeg is en was. Alleen was toen de lijn wel degelijk omhoog op diverse vlakken en zijn we nu weer in een vrije val geraakt. Dat komt gewoon door de trainerswissel. Ik had het Ruud van harte gegund want het is een wereldvent maar in ieder geval nu nog geen goede trainer. En persoonlijk denk ik dat het er gewoon helemaal niet in zit bij hem. Daarvoor mist hij tactisch en voetbalinhoudelijk te veel.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

ruuddevil wrote: 23 Feb 2023, 23:14 Sevilla was ontzettend zwak. Gewoon een slechte prestatie en een slecht Europees seizoen.
Absoluut, maar dit team lijkt af en toe de mentale weerbaarheid te hebben van een pakje boter. Hoe ze in blinde paniek geraken na een tegengoal en hoe Ruud geen antwoord heeft op een kleine tactische omzetting is eigenlijk om je voor te schamen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Het is prima en terecht dat Ruud kritiek krijgt op het vertoonde spel en de resultaten maar vind het toch wel raar dat er kritiek is op zijn uitspraken. Laten we blij zijn met een trainer die in zwaar weer zowel zijn club als zijn selectie niet afvalt terwijl hij daar in beide gevallen alle reden toe heeft. Ruud is qua imago een geweldig uithangbord voor onze club. Netjes, beschaafd en een enorme status. Het is jammer dat hij sommige dingen die hij als speler wel had niet structureel op zijn ploeg kan overbrengen. Vond de eerste 75 minuten daar tekenend voor. Lijdzaam en nederig toe zien hoe Sevilla de bal rond speelt. Hij had anders moet beginnen of eerder moeten ingrijpen. Begin nu drie kwart van het seizoen erop zit toch wel twijfels te krijgen of het er überhaupt in zit bij hem maar vind het nog steeds niet geheel terecht om hem op straat te zetten. Hij heeft zichzelf namelijk niet aangesteld. Er zijn mensen binnen PSV geweest die het een goed idee vonden om Ruud het stuur in handen te geven terwijl hij zelf twijfels had. Het is niet zo dat Ruud de onder 18 van Roda JC trainde, hij loopt hier al jaren rond dus zou je verwachten dat zijn capaciteiten bekend zijn. Diezelfde mensen hebben er op de transfermarkt een gigantische klerezooi van gemaakt en mede daardoor staan we waar we nu staan. Je lost het probleem niet alleen op door nu de trainer te ontslaan. Er moet structureel beleid gevoerd worden en niet het god zegene de greep beleid wat we tot en met afgelopen winter hebben gevoerd. Ik weet namelijk wel zeker dat Ruud in een rustige periode beter had gepresteerd dan hij nu doet. Het is nu de vraag wat de beleidsvoerders willen. Doorgaan met een ingewerkte staf of weer op nul beginnen terwijl gelijkertijd ook je selectie gerenoveerd moet worden. Ik vind het een lastige. Mocht Ruud geslachtofferd worden dan mag Marcel wel even met de billen bloot.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

Joenepsv wrote: 23 Feb 2023, 23:19 Het is prima en terecht dat Ruud kritiek krijgt op het vertoonde spel en de resultaten maar vind het toch wel raar dat er kritiek is op zijn uitspraken. Laten we blij zijn met een trainer die in zwaar weer zowel zijn club als zijn selectie niet afvalt terwijl hij daar in beide gevallen alle reden toe heeft. Ruud is qua imago een geweldig uithangbord voor onze club. Netjes, beschaafd en een enorme status.
100%. Maar daar zijn weinigen het over oneens denk ik.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Ykhim wrote: 23 Feb 2023, 22:41 (…) maar onze jongens liepen er ook wel bij als dode vogeltjes. Of alsof ze bij elk balcontact drie jaar de tijd namen om eens wat te verzinnen. 0 idee, 0 urgentie, 0 tempo. Verschrikkelijk.
Ligt dit niet deels ook gewoon aan Ruud et al. die het niet lukt om de boel voldoende motiveren en zo neer te zetten dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen?
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Joenepsv wrote: 23 Feb 2023, 23:19 Het is prima en terecht dat Ruud kritiek krijgt op het vertoonde spel en de resultaten maar vind het toch wel raar dat er kritiek is op zijn uitspraken. Laten we blij zijn met een trainer die in zwaar weer zowel zijn club als zijn selectie niet afvalt terwijl hij daar in beide gevallen alle reden toe heeft.
Eens hoor, een trainer moet spelers niet publiekelijk afvallen. Probleem bij Ruud is dat hij het daadwerkelijk wel prima vind. Hij heeft na 2 maanden ein-de-lijk Teze eruit gehaald nadat ie wedstrijd na wedstrijd zat te stuntelen. Obispo werd er pas uitgehaalf na die rode kaart tegen Feyenoord en vorige week begonnen we nog met Saibari als rechtsbuiten. Dus ik kan best begrijpen dat mensen kritisch zijn op de uitspraken, want hij lijkt er toch echt achter te staan
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 23 Feb 2023, 23:22Ligt dit niet deels ook gewoon aan Ruud et al. die het niet lukt om de boel voldoende motiveren en zo neer te zetten dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen?
Dat weet ik niet. Los van het feit dat het zorgelijk zou zijn als je je als speler niet vanuit jezelf kunt opladen voor dit soort uitdagingen: er zijn dit seizoen meer momenten geweest dat dat wél goed zat en dat PSV op basis daarvan nog het verschil kon maken. Het klopt tactisch gewoon niet en dát is zijn voornaamste probleem. Maar dat kan voor die spelers moeilijk reden zijn om er zo weinig urgentie en snelheid in te leggen. Of dat simpele passes over 5 meter gewoon kut zijn, wat veel te vaak voorkomt. Ik snap daar echt de ballen van.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Laffe kutcoach met een nog laffere assistent.

Ontslag in de rust was te begrijpen geweest
Last edited by AddoCultheld on 23 Feb 2023, 23:30, edited 1 time in total.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Joenepsv wrote: 23 Feb 2023, 23:19 Het is prima en terecht dat Ruud kritiek krijgt op het vertoonde spel en de resultaten maar vind het toch wel raar dat er kritiek is op zijn uitspraken. Laten we blij zijn met een trainer die in zwaar weer zowel zijn club als zijn selectie niet afvalt terwijl hij daar in beide gevallen alle reden toe heeft. Ruud is qua imago een geweldig uithangbord voor onze club. Netjes, beschaafd en een enorme status. Het is jammer dat hij sommige dingen die hij als speler wel had niet structureel op zijn ploeg kan overbrengen. Vond de eerste 75 minuten daar tekenend voor. Lijdzaam en nederig toe zien hoe Sevilla de bal rond speelt. Hij had anders moet beginnen of eerder moeten ingrijpen. Begin nu drie kwart van het seizoen erop zit toch wel twijfels te krijgen of het er überhaupt in zit bij hem maar vind het nog steeds niet geheel terecht om hem op straat te zetten. Hij heeft zichzelf namelijk niet aangesteld. Er zijn mensen binnen PSV geweest die het een goed idee vonden om Ruud het stuur in handen te geven terwijl hij zelf twijfels had. Het is niet zo dat Ruud de onder 18 van Roda JC trainde, hij loopt hier al jaren rond dus zou je verwachten dat zijn capaciteiten bekend zijn. Diezelfde mensen hebben er op de transfermarkt een gigantische klerezooi van gemaakt en mede daardoor staan we waar we nu staan. Je lost het probleem niet alleen op door nu de trainer te ontslaan. Er moet structureel beleid gevoerd worden en niet het god zegene de greep beleid wat we tot en met afgelopen winter hebben gevoerd. Ik weet namelijk wel zeker dat Ruud in een rustige periode beter had gepresteerd dan hij nu doet. Het is nu de vraag wat de beleidsvoerders willen. Doorgaan met een ingewerkte staf of weer op nul beginnen terwijl gelijkertijd ook je selectie gerenoveerd moet worden. Ik vind het een lastige. Mocht Ruud geslachtofferd worden dan mag Marcel wel even met de billen bloot.
Dat is ook waarom Marcel hem niet gaat ontslaan. Maar het is ook wel een beetje een sunk cost fallacy om vast te houden aan een ongeschikte trainer alleen omdat je eerder een verkeerde inschatting hebt gemaakt. Wel helemaal eens dat Marcel zelf eigenlijk het meest te verwijten valt. Die heeft hem aangesteld en vervolgens een rommeltje gemaakt van de winterse transferwindow.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Heruone wrote: 23 Feb 2023, 18:09 Dit is wel next level cosmopolitan forum vibes zeg. Een top10 aan wie het ligt :mrgreen: Hardop lachen dat sommige mensen zo denken.

En dan staat de man die eindverantwoordelijk is voor wat er op het veld gebeurd niet eens in het lijstje :mrgreen:
Wel blijven opletten carnavalszuiperd ;-).. ruud staat op 10.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

We moeten 3 doelpunten maken. Heel de week getraind op het absolute masterplan voor de laatste 30 minuten. Het staat nog 0-0, het is de 60e minuut. Heel het stadion is in afwachting van het masterplan dat nu gaat komen. Ruud grijpt in, er wordt gewisseld. We zien Mauro klaarstaan met Fabio, zal Mauro dan inderdaad linksbuiten gezet gaan worden om samen met de goed spelende van Aanholt een tandem op links te vormen een Xavi naar het midden te sturen? Eindelijk!!

Het bord gaat omhoog. Nummer 17 er in voor....30.

Een linksback voor de fitte, sterk spelende linksback. Het masterplan.

Geniaal.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Schandalige 70 minuten waarin we 1 kansje creëeren. Daarna opeens lukt het wel als de spelers de chroom van zich afgooien.
#simplythebest
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 23 Feb 2023, 22:41 Ik vind het vooral klote dat we 75 minuten hebben gekeken naar een elftal dat een 3-0 voorsprong leek te verdedigen i.p.v. het aan te vallen. Tactisch klopt er geen reet van, maar onze jongens liepen er ook wel bij als dode vogeltjes. Of alsof ze bij elk balcontact drie jaar de tijd namen om eens wat te verzinnen. 0 idee, 0 urgentie, 0 tempo. Verschrikkelijk.

En dan alsnog bijna op 3-0 komen hè. Daar kan ik me toch een partij zuur van worden.
Dit omschrijft mijn stemming ook. Wat een laffe trainer zeg, niet normaal. Je vreet die gasten uit Sevilla toch vanaf de aftrap op met dominant voetbal. Pas als we echt niet anders meer kunnen, dan gaan we opportunistisch spelen (meer geluk dan wijsheid) en lukt het opeens wel. Tekenend voor dit seizoen onder RvN.

Nee, er zit na al die maanden nog steeds geen enkele lijn in het spel.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

zoals ook voor de wedstrijd al gezegd, hoezo begin je geen 442 Silva en de Jong. Komt hij pas na de 60e? Minuut mee, veel te laat. Teveel laten beïnvloeden door ons Sliske
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Johnnie Walker wrote: 23 Feb 2023, 22:05 Als we het na een verloren wedstrijd hebben over dat we meer energie moeten leveren, dan werkt dat nog weleens als een rode lap. Maar je ziet wel wat veel energie met het spel doet. Het verbloemt veel en geeft je alsnog de kans om tot doelpunten te komen. Uiteindelijk winnen we in een strontwedstrijd wel met 2-0 van Sevilla. Sevilla wat echt niet zo slecht is als wordt beweerd. Als je zo speelt als op het einde, dan win je naar mijn verwachting ook thuis van Twente.

Dus wat mij betreft spelen we tegen Twente dat opportunistische voetbal. Met Silva dichtbij Luuk. Veel energie erin zodat we ook het publiek meekrijgen. Ballen vanaf de zijkant er zo snel mogelijk in gooien en wat meer god zegene de greep. Dat is geen lange termijn strategie, maar denk niet dat iemand hier de illusie heeft dat we verzorgd voetbal aanstaande zondag plotseling op de rit hebben.

Vechtwedstrijd van maken zoals tegen Feyenoord thuis. Anders is het seizoen na aanstaand weekend vermoedelijk klaar.
Nee joh... dit was echt uitzonderlijk dat Sevilla zo slecht verdedigde op ons pompen en verzuipen spel. Dat werkt normaalgesproken nog niet eens tegen kelder van de eredivisie. Achilleshiel van Sevilla (te laat) gevonden.
Post Reply