Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Balinho
Internationale topspeler

De Realist wrote: 23 Feb 2023, 23:24 Op welke planeet pak je geen 15 miljoen voor deze jongen?
Planet Bakanogo.
DC_PSV
Vedette

Manneke is net 19, had dubbele dekking. Je kan hem niks kwalijk nemen. Het is kwalijker dat er geen enkele andere fitte buitenspeler over is in de selectie.
#simplythebest
De Realist
Internationale topspeler

DC_PSV wrote: 23 Feb 2023, 23:31 Manneke is net 19, had dubbele dekking. Je kan hem niks kwalijk nemen. Het is kwalijker dat er geen enkele andere fitte buitenspeler over is in de selectie.
Omdat hij dubbele dekking heeft mag hij staan te slapen? Het is PSV 1 he, niet de f jeugd waar je naar madeliefjes tussen het gras staat te zoeken
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
DC_PSV
Vedette

Het hele elftal stond verkeerd waardoor spelers steeds te laat kwamen bij elke bal. De verdediging die naar achter liep, het drukzetten wat voorin niet lukte en Baka die tegenover 2 man stond en het vooral fysiek niet aankon. Die jongen komt er wel.
#simplythebest
MaartenV
Nationale topspeler

Het is wel steeds duidelijker wat psg in deze gast ziet. Aantal dingen doet hij echt goed. Andere dingen moet hij echt nog leren. Voor nu de beste keuze op de buitenpositie. Bij gebrek aan andere opties in de selectie.
De Realist
Internationale topspeler

Wij hebben blijkbaar echt een andere pot zitten kijken. Heel VV riep om wissel Bakayoko
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat willen we dan liever? Saibarslecht op rechts?
Revolinho
Internationale topspeler

De Realist wrote: 23 Feb 2023, 23:57 Wij hebben blijkbaar echt een andere pot zitten kijken. Heel VV riep om wissel Bakayoko
Dat hebben we dan zeker weten. Heel VV mag roepen wat het wil, maar Bakayoko was redelijk. Het klopt, hij mist echt duelkracht en mist net het overzicht. Maar hij was de enige die 1-op-1 iets kon creëren. Ik vind hem veel te lief spelen, hij moet veel giftiger worden. Je hebt niks anders daar. 100x liever Baka dan Saibari.

Door hem zo te zien, zag ik ook wat we met Madueke aan die kant hadden kunnen hebben. Man, die had die Acuna ofzo helemaal opengereten.
Trixm
Vedette

Ik ben ook sinds de u18 al behoorlijk kritisch op Johan. Het is eigenlijk ook niet eerlijk om hem zwaar te bekritiseren op dit niveau, daar is hij gewoon nog lang niet. De vraag is of hij daar überhaupt ooit gaat komen. Ik merk wel dat hij meer de 1-1 situatie uitprobeert te spelen, daarin zit wel wat progressie. Maar nogmaals, moet veel meer diepte in zijn spel krijgen en niet alleen wachten aan de zijkant. Vervolgens vee dynamischer worden. Inspelen, in beweging, en doorbewegen. In die zin is het nog net een pupil.
Saibari is underrated.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Het maakt geen reet uit wie je er neerzet want 4-3-3 gaat toch niet werken. Dus in dat kader is Bakayoko de minst slechte keuze, als je als coach dan toch zo koppig wilt zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Standbeeld
Mister PSV

Als je deze jongen de tijd geeft en hij weet (met name) zijn voorzet en schot te verbeteren, dan bestaat er echt wel een kans dat hij van (grote) toegevoegde waarde gaat zijn. Tot op heden komen zijn voorzetten nog niet aan en zijn de schoten vaak onvoldoende. Mocht het lukken om dat te verbeteren zal het qua productie steeds beter gaan lopen waardoor zijn rendement beter wordt. Het liefst had je deze jongen verhuurd zodat hij ergens anders de fouten kon maken en dat we zelf een grote topper op rechtsvoor konden zetten. Maar, die vlieger gaat niet op en dus maken we er maar her beste van. Ik heb wel geloof in Baka, maar zoals gezegd moet hij wel (veel) tijd krijgen.
Tijn
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 24 Feb 2023, 10:08 Als je deze jongen de tijd geeft en hij weet (met name) zijn voorzet en schot te verbeteren, dan bestaat er echt wel een kans dat hij van (grote) toegevoegde waarde gaat zijn. Tot op heden komen zijn voorzetten nog niet aan en zijn de schoten vaak onvoldoende. Mocht het lukken om dat te verbeteren zal het qua productie steeds beter gaan lopen waardoor zijn rendement beter wordt. Het liefst had je deze jongen verhuurd zodat hij ergens anders de fouten kon maken en dat we zelf een grote topper op rechtsvoor konden zetten. Maar, die vlieger gaat niet op en dus maken we er maar her beste van. Ik heb wel geloof in Baka, maar zoals gezegd moet hij wel (veel) tijd krijgen.
Volledig eens. Er zit best veel potentie in, alleen had die een jaar verhuurd moeten worden, want voor de basis komt hij nog veel te veel tekort momenteel.
Koenjo
Meervoudig international

Ik vond hem één van de betere spelers, er ging continue dreiging van hem uit. Het is vroeg om te zeggen maar ik denk dat PSV er goed aan heeft gedaan om hem niet te verkopen aan PSG. Zit enorm veel potentie in die jongen.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Standbeeld
Mister PSV

Qua buitenspelers kunnen we ook niet iedereen langs de Cody-meetlat leggen. Als deze jongen straks drie jaar in het eerste speelt en hij weet al een niveau van een Locadia te halen (marktwaarde 17mln destijds), dan heb je voor PSV al echt een hele aardige speler. Het is een hele ruwe diamant momenteel waarbij het nog alle kanten op kan. Een ding is in ieder geval zeker: hij wordt niet slechter van meer wedstrijden spelen in PSV 1.
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ik vond hem gisteren echt niet best. Heel veel balverlies, slaapmomenten en echt veel te lief. Er is echt nog veel ontwikkeling nodig.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

DC_PSV wrote: 23 Feb 2023, 23:31 Manneke is net 19, had dubbele dekking. Je kan hem niks kwalijk nemen. Het is kwalijker dat er geen enkele andere fitte buitenspeler over is in de selectie.
Helemaal eens. Deze jongen heeft echt wel een mooie potentie waar we nog lang niet alles van hebben gezien. Normaal gesproken zou hij een van de vaste invallers zijn achter een sterk drietal dat voorin wekelijks de basisplaatsen bezet, zoals Malen dat was achter Lozano, De Jong en Bergwijn. We verwachten teveel van hem als hij week in week uit gaat leveren voor PSV, wat helaas de schuld is van het technisch kader dat zoals bekend geen fitte of adequate spelers heeft gevonden om Gakpo en Madueke op te volgen. Want El Ghazi, Hazard en Saibari.

Bovendien laat Bakayoko zien dat PSV de stap van Jong PSV naar PSV 1 onderschat. Ik hoop dat Stewart het hiaat in de doorstroom en ontwikkeling van onze spelers herkent en inziet dat na Jong jonge spelers standaard een jaar verhuurd zouden moeten worden binnen de ED. En we daar hooguit bij uitzondering vanaf zouden moeten wijken. Win-win: want talenten krijgen meer vlieguren op het hoogste niveau en halen niet het niveau in de selectie omlaag. Wat was er nou op tegen om Ledezma en Saibari gewoon lekker bij FC Groningen of Volendam te pluggen voor één seizoen bijvoorbeeld? Werkt voor Sambo toch ook prima bij Sparta?
Ren Höek
Vedette

Hij doet echt alles vanuit stilstand, hij schakelt te laat om (zowel na balbezit als na balverlies), hij staat regelmatig te slapen en laat daardoor zijn tegenstander weglopen, zijn voorzetten zijn matig en hij zoekt vaak de moeilijke oplossing.

Ik snap echt niet dat sommigen zo positief over hem zijn, dat is eigenlijk puur op basis van die paar acties die lukken.
Ja hij heeft potentie, maar hij heeft nog ontzettend veel te leren. Hij is in bijna alles nog een jeugdspeler.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Tjah wat doe je met hem volgend jaar? Ga je een rechtsbuiten halen, El Ghazi back-up links/rechts en deze jongen daarachter of ga je hem wellicht verhuren aan een club als Vitesse dat onder Cocu normaal gesproken iets onder de subtop gaat spelen. Geen degradatievoetbal, niet de concurrentie sterker maken, zelf niet de rekening betalen voor zijn rookie fouten en wellicht nog belangrijker... hij kan een jaar lang 30+ wedstrijden spelen. Ik denk niet dat PSV het gaat doen maar ik denk dat een jaartje Vitesse of Heerenveen echt heel goed zou zijn om in 1 jaar duidelijk te krijgen of hij ooit PSV basisniveau gaat worden of niet. Lammers, Doan, Obispo, Mauro en zelfs Sadilek waren wat dat betreft prima (ver)huurdeals.
Chucky
Vedette

Wat mij betreft neem je afscheid van Savio, Hazard, El Ghazi en Silva, en haal je twee nieuwe, betrouwbare buitenspelers deze zomer.

RW: aankoop, Bakayoko
SP: Luuk, Van Duiven
LW: aankoop, Vertessen

Ik zie echt wel potentie in Johan, maar hij moet rustiger gebracht worden. Ik zou hem dus volgend seizoen de concurrentiestrijd aan laten gaan met een nieuwe rechtsbuiten.
DonyellMalen
Legende

Vertessen is geen flankspeler en al helemaal niet op links. PSV moet Yorbe verkopen deze zomer, is geen PSV-materiaal in mijn ogen. Daarnaast is het seizoen ingaan met enkel De Jong en daarachter een piepjonge Van Duiven teveel risico. Luuk zal naar mate hij ouder wordt zeker niet beter worden, dus er moet gewoon een glasbak voorin komen.
Chucky
Vedette

DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 11:11 Vertessen is geen flankspeler en al helemaal niet op links. PSV moet Yorbe verkopen deze zomer, is geen PSV-materiaal in mijn ogen. Daarnaast is het seizoen ingaan met enkel De Jong en daarachter een piepjonge Van Duiven teveel risico. Luuk zal naar mate hij ouder wordt zeker niet beter worden, dus er moet gewoon een glasbak voorin komen.
In principe ben ik het met je eens hoor. Maar PSV gaat niet in staat zijn 4+ aanvallers te halen, zo realistisch moeten we zijn.
Wat mij betreft ligt dan ook de hoogste prioriteit bij het halen van 2 betrouwbare buitenspelers, waardoor Xavi naar de 10 kan en we vanuit de as meer voetballend vermogen hebben.
DonyellMalen
Legende

Het zal wel moeten, Hazard zal weggaan, je hebt Noni en Madueke verkocht, Savio gaat wellicht ook nog weg, Xavi blijft wellicht niet eens.. Vier aanvallers aantrekken is niet eens zo'n gekke gedachte komende zomer.

En om even on-topic te blijven: een nieuw bod op Bakayoko sluit ik ook niet uit.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ren Höek wrote: 24 Feb 2023, 10:32 Hij doet echt alles vanuit stilstand, hij schakelt te laat om (zowel na balbezit als na balverlies), hij staat regelmatig te slapen en laat daardoor zijn tegenstander weglopen, zijn voorzetten zijn matig en hij zoekt vaak de moeilijke oplossing.

Ik snap echt niet dat sommigen zo positief over hem zijn, dat is eigenlijk puur op basis van die paar acties die lukken.
Ja hij heeft potentie, maar hij heeft nog ontzettend veel te leren. Hij is in bijna alles nog een jeugdspeler.
Yep, op dit moment kan ie er geen reet van. Het enige waar hij beter in is vs Subaru is rendement.
koetje
Legende

Mij viel gisteren op dat hij helemaal niet zo snel is als verondersteld. Heeft wel een goede startsnelheid wat zinvol is bij een passeeractie maar op diepere ballen/langere stukken moest hij steeds afleggen tegen Ancuna. Vandaar dat hij veel uit stilstand doet waarschijnlijk.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Favoriete speler: Luuk de Jong

sommige van jullie zijn te veel aan het verwachten van een 19 jarige jongen, komt ook door de ontwikkeling van Simons.
inprincipe maakt johan gewoon een goede ontwikkeling door
gakpo had op de zelfde leeftijd bijvoorbeeld in 16 wedstrijden eredivisie ook slechts 1 goal en 5 assists.
dat hij nog niet rijp voor de basis is logisch maar ik zie echt veel potentie bij Johan.
ik denk echt dat hij over 1 a 2 seizoenen gewoon een hele belangrijke kracht is van PSV.
Oans bin de Zeeuwen!
Post Reply