Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Maikel wrote: 23 Feb 2023, 20:47 Alsof spelers gevangen zitten in de 'tactiek' van Ruud en pas vrijuit kunnen spelen als het echt niet anders kan
Ik vind dit wel vrij treffend gezegd.
De "tactiek" van Ruud zorgt voor 70 minuten angsthazen kut voetbal zonder enig idee. Dan gaat de knop bij een paar spelers om en wordt er gepompt - met succes.

Waarom kan je de 70 minuten daarvoor niet zo spelen en sta je gvd balletjes achterin rond te tikken? Ja dat zal de opdracht zijn geweest.

Enige positieve aan Ruud vandaag is dat hij Teze en Obispo niet liet starten.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/met-deze-jonge ... unnen-doen
'We kwamen tekort tegen een heel goed Sevilla. Niet heel veel, dat blijkt uit de score. Je zou kunnen zeggen een doelpunt tekort. Dat is misschien kort door de bocht, maar het is duidelijk waar we staan als team.
Krijg echt kromme tenen van deze teksten.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ik vond het in twee wedstrijden tegen sevilla ook overduidelijk hoeveel kwaliteit je tekort komt. Echt in individuele duels op alle mogelijke manieren gedold door hun middenvelders en aanvallers. En onze aanvallers konden weinig uitrichten tegen hun aanvallers totdat het puur opportunisme werd.
Ook op slimmigheden (even wachten op dat duwtje in de rug..etc) als kleine kindjes afgetroefd.

Ik betwijfel of er überhaupt 1 PSV speler in de basis zou staan bij Sevilla.

Het is triest en betekent dat een trainerswissel niet veel gaat helpen. Maar deze selectie heeft het niet.

Over 2 wedstrijden wel weer een stuk meer kansen gehad dan sevilla, vooral dankzij het laatste pompen of verzuipen. (xGs zal ik hier maar niet meer noemen..kunnen jullie wel raden ;-)
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ruudje gaat toch nergens heen. Laffe trainer, laffe AD. Welkom bij PSV. Weer een verloren jaar met kut voetbal. PSV is m'n cluppie zo niet meer. Wat een ellende. Tis dat het zo diepgeworteld zit anders zou ik hier smakelijk om kunnen lachen.
Last edited by Juancho on 24 Feb 2023, 00:14, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 24 Feb 2023, 00:06 Het is triest en betekent dat een trainerswissel niet veel gaat helpen. Maar deze selectie heeft het niet.
De selectie ontbreekt kwaliteit, dat is absoluut zo, maar toch valt er wel meer uit te halen dan nu op de mat wordt gelegd. Tactisch klopt er weinig van, geen lijn in het spel en het is bijna altijd slappe hap. Wat hebben we vandaag tot de 70e minuut nou gedaan? Helemaal niets.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Een heel goed Sevilla? Slechtste Sevilla in jaren. Net zoals PSV.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Sevilla stelt niks voor. Zeker niet beter als PSV, maar we moesten vorige week zo nodig instorten voor niks.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

De Realist wrote: 23 Feb 2023, 23:51
Maikel wrote: 23 Feb 2023, 20:47 Alsof spelers gevangen zitten in de 'tactiek' van Ruud en pas vrijuit kunnen spelen als het echt niet anders kan
Ik vind dit wel vrij treffend gezegd.
De "tactiek" van Ruud zorgt voor 70 minuten angsthazen kut voetbal zonder enig idee. Dan gaat de knop bij een paar spelers om en wordt er gepompt - met succes.

Waarom kan je de 70 minuten daarvoor niet zo spelen en sta je gvd balletjes achterin rond te tikken? Ja dat zal de opdracht zijn geweest.

Enige positieve aan Ruud vandaag is dat hij Teze en Obispo niet liet starten.
Ruud probeert het Manchester City voetbal te kopiëren Ook daar lijkt het dat de spelers gevangen zitten en pas vrijgelaten worden als het echt niet anders kan.
Meest treffende voorbeeld bij hen is de pot tegen Dortmund.
.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

"Ik sprak na de wedstrijd Ivan Rakitic. Goh, jullie hebben het ons niet makkelijk gemaakt. Zit voetbal in, jonge jongens. Dat is waar we nu zitten met z'n allen. Dan moet je ook blij zijn dat je zulke wedstrijden mag spelen. En dat ben ik ook. En als je dan ook nog kan winnen, hang ik een uurtje de slingers op.'

Serieus Ruud?
Waarom Sevilla zo groot maken en PSV zo klein?
Alsof we een wereldprestatie hebben geleverd tegen een absolute topclub..
De welbekende lat gaat lager en lager..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

DonyellMalen wrote: 23 Feb 2023, 23:56 https://www.vi.nl/nieuws/met-deze-jonge ... unnen-doen
'We kwamen tekort tegen een heel goed Sevilla. Niet heel veel, dat blijkt uit de score. Je zou kunnen zeggen een doelpunt tekort. Dat is misschien kort door de bocht, maar het is duidelijk waar we staan als team.
Krijg echt kromme tenen van deze teksten.
Een ongekend grote plaat voor z'n amateuristische trainershoofd. Man, man, man..
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

milansandro wrote: 24 Feb 2023, 06:56 "Ik sprak na de wedstrijd Ivan Rakitic. Goh, jullie hebben het ons niet makkelijk gemaakt. Zit voetbal in, jonge jongens. Dat is waar we nu zitten met z'n allen. Dan moet je ook blij zijn dat je zulke wedstrijden mag spelen. En dat ben ik ook. En als je dan ook nog kan winnen, hang ik een uurtje de slingers op.'

Serieus Ruud?
Waarom Sevilla zo groot maken en PSV zo klein?
Alsof we een wereldprestatie hebben geleverd tegen een absolute topclub..
De welbekende lat gaat lager en lager..
Heeft ie dit echt gezegd?

De lat ligt al jaren heel laag, maar dit zou betekenen dat ie op de grond ligt.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

ruuddevil wrote: 24 Feb 2023, 07:20
milansandro wrote: 24 Feb 2023, 06:56 "Ik sprak na de wedstrijd Ivan Rakitic. Goh, jullie hebben het ons niet makkelijk gemaakt. Zit voetbal in, jonge jongens. Dat is waar we nu zitten met z'n allen. Dan moet je ook blij zijn dat je zulke wedstrijden mag spelen. En dat ben ik ook. En als je dan ook nog kan winnen, hang ik een uurtje de slingers op.'

Serieus Ruud?
Waarom Sevilla zo groot maken en PSV zo klein?
Alsof we een wereldprestatie hebben geleverd tegen een absolute topclub..
De welbekende lat gaat lager en lager..
Heeft ie dit echt gezegd?

De lat ligt al jaren heel laag, maar dit zou betekenen dat ie op de grond ligt.
https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... lingers-op

Uit dit artikel..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Man man man. #RuudOut ;)
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Bizarre uitspraken van een trainer die de weg kwijt is en/of er niks van snapt.

Overigens, wat zijn dat voor achterlijke uitspraken dat we zogenaamd zo’n jong elftal hebben?

Benitez 30
Mwene 29
Ramalho 31
Branthwaite 20
Van Aanholt 32
Guti 27
Veerman 24
Til 25
Bakayoko 19
De Jong 32
Xavi 19

Een gemiddelde leeftijd van ongeveer 26,5 jaar noem ik allesbehalve jeugdig. Enorm zwaktebod om dat als een excuus te gebruiken, ik noem het liever zelfs verzinnen.

In 2013, toen hadden we pas een jeugdig elftal…
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik zie heel veel overeenkomsten met de tijd dat Rutten hoofdtrainer was bij PSV en krijg bij sommige opmerkingen van Ruud in de media ook weer flashbacks naar hoe Fred zelfs amateurs nog gevaarlijk kon laten doen lijken.
M.a.w. ik denk dat Ruud op dit moment een hele slechte assistent in Rutten heeft en zich veel te veel door hem laat beïnvloeden. Altijd maar denken vanuit angst. Daarmee haal je geen resultaat.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Ruud staat symbool voor het afglijden van onze topclub naar tobclub. Middenmoot mentaliteit, zoeken naar excuses om eigen falen aan toe te schrijven.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

B. Dzsudzsak wrote: 24 Feb 2023, 07:52 Ik zie heel veel overeenkomsten met de tijd dat Rutten hoofdtrainer was bij PSV en krijg bij sommige opmerkingen van Ruud in de media ook weer flashbacks naar hoe Fred zelfs amateurs nog gevaarlijk kon laten doen lijken.
M.a.w. ik denk dat Ruud op dit moment een hele slechte assistent in Rutten heeft en zich veel te veel door hem laat beïnvloeden. Altijd maar denken vanuit angst. Daarmee haal je geen resultaat.
Krijg ook een beetje een Fred déjà vu. Dat was een enorme angsthaas die alles probeerde te controleren. Gister was daar een typisch voorbeeld van. Ruud heeft er enorm veel moeite mee om de schroom van zich af te gooien terwijl elke supporter liever een strijdend PSV ziet dat verliest dan een laf PSV dat gelijkspeelt. Toen Silva erin kwam zag je dat we met opportunistisch spel het Sevilla heel moeilijk kunnen maken. En als je zo was begonnen had je zeker 3 keer gescoord.

Ik zie overigens nog een gelijkenis met Fred. Zowel Ruud als Fred hebben oneindig vertrouwen in niet presterende spelers en blijven halsstarrig aan een systeem vasthouden. Fred heeft Engelaar maanden opgesteld terwijl die er niks meer van kon. Ruud doet dat met Teze. Obispo en Til.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

MaartenV wrote: 24 Feb 2023, 00:06 Ik vond het in twee wedstrijden tegen sevilla ook overduidelijk hoeveel kwaliteit je tekort komt. Echt in individuele duels op alle mogelijke manieren gedold door hun middenvelders en aanvallers. En onze aanvallers konden weinig uitrichten tegen hun aanvallers totdat het puur opportunisme werd.
Ook op slimmigheden (even wachten op dat duwtje in de rug..etc) als kleine kindjes afgetroefd.

Ik betwijfel of er überhaupt 1 PSV speler in de basis zou staan bij Sevilla.

Het is triest en betekent dat een trainerswissel niet veel gaat helpen. Maar deze selectie heeft het niet.

Over 2 wedstrijden wel weer een stuk meer kansen gehad dan sevilla, vooral dankzij het laatste pompen of verzuipen. (xGs zal ik hier maar niet meer noemen..kunnen jullie wel raden ;-)
Deze technische staf heeft het niet... er had veel eerder gewisseld moeten worden, misschien wel na een half uur al. Je zag toch dat het allemaal niet werkte, het was precies hetzelfde als de laatste 60 minuten in Sevilla. En dan zie je de energie die Silva brengt, met ook nog een assist en een goal, dat maakt de wissel van Saibari tegen Utrecht nóg belachelijker. Die had die bal in de laatste minuut wel in de touwen geschoten hoor. Maar onze trainers zien het niet, dat gaat er fout. Heb je gezien hoe groot de ruimte was tussen aanval en verdediging? Dat is elke wedstrijd zo, ook zonder Sangaré, omdat de tactiek niet klopt. En zo kan ik wel doorgaan.
De selectie is misschien niet helemaal compleet maar tegen Sparta, Groningen, Cambuur moet dit team kunnnen winnen, en ook tegen Sevilla. Ruud blijft dezelfde fouten maken helaas.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ruud hangt de slingers op.......

Wel godverdomme zeg. Nee: lekker komend seizoen met een trainer in dat DIT Sevilla heel erg goed vond en na uitschakeling lekker slingers op gaat hangen.

Ruud is het niveau van de KKD niet ontgroeid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Eerst helft was verschrikkelijk. Ik snap niet dat je als trainer niet de afspraak maakt, en anders als team zelf overigens, om bij iedere bal tempo te maken. Of het nou een ingooi, doeltrap, vrije trap, corner is, doe dat vanaf minuut 1 nou eens gewoon alsof het al minuut 90 is en je nog 1 doelpunt moet maken. Waarom kan zoiets maar 10 minuten? Blijf dat altijd zo raar vinden. Die eerste doeltrap van Benitez bijvoorbeeld, om je helemaal kapot te ergeren. Deed er gvd bijna nog langer over dan de keeper van Sevilla. Ja, de organisatie moet dan goed staan enz., het zal allemaal wel. Na de 1-0 kon het wel.
Bij Sevilla zag je het in de 2e helft ook mooi. Bij een aanval van PSV ontving de keeper de bal en je zag direct 3 man van Sevilla naar de zijkant voorin sprinten en nog 1 speler naar de andere zijkant voorin. Bij PSV zag je dat Xavi nog wel doen, maar voor de rest was het gewoon weer gelaten. Het druk zetten en vast zetten ook weer. Als bij een ingooi van Sevilla op de helft van PSV de tegenstander de bal gewoon kan aannemen en vervolgens rustig terug kan spelen, klopt er geen kut van. En dit heeft niet eens iets met tactische kennis te maken, maar met afspraken en mentaliteit die je prima van iedere PSV 1 speler kan (moet) eisen.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00

Revolinho wrote: 24 Feb 2023, 02:33 Sevilla stelt niks voor. Zeker niet beter als PSV, maar we moesten vorige week zo nodig instorten voor niks.
Overschat je ons hiermee nou ook weer niet een beetje? Kijk wat er bij ons in de basis staat.

Mwene, Til, Bakayoko, Guti en aan de bal (voetballend) moet ik Luuk ook bij dit rijtje voegen. Stuk voor stuk zijn dit spelers die er aan bijdragen dat je voetballend weinig kunt creëren. Teveel zwakke schakels. Te sloom, te dom, te weinig inzicht en bovenal te weinig kwaliteit aan de bal. En het erge is: dit is het beste wat we momenteel te bieden hebben.

Luuk de Jong kan (nog steeds) een uitstekende speler zijn. Echter, dan moet je wel spelers hebben wiens doel het is om hem vaak in stelling te brengen. Bakayoko geeft alleen een goede voorzet als hij de bal verkeerd raakt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

grasveld wrote: 24 Feb 2023, 08:58Overschat je ons hiermee nou ook weer niet een beetje? Kijk wat er bij ons in de basis staat.
Kijk hoe simpel je ze onderste boven speelde met een iets ander strijdplan en andere speler voorin. Ze staan 3 punten boven de degradatiestreep.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 24 Feb 2023, 09:01
grasveld wrote: 24 Feb 2023, 08:58Overschat je ons hiermee nou ook weer niet een beetje? Kijk wat er bij ons in de basis staat.
Kijk hoe simpel je ze onderste boven speelde met een iets ander strijdplan en andere speler voorin.
Dat kan ik niet ontkennen. Sevilla is ook gewoon maar gemankeerd. Maar wij ook. Die speelstijl is niet iets waar ik normaal gesproken blij van zou worden. Maar goed. Deze wedstrijd was alles of niets, en daar had ook vanaf minuut 1 naar gespeeld moeten worden.

Dat valt Nistelrooij ook te verwijten. Ik ben geen fan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Als er nog twijfels waren....na deze idiote uitspraken mag er 0 twijfel meer zijn mag ik hopen. Bij de fans maar ook bij de PSV directie. Als men dit accepteert zijn we nog verder van huis dan we dachten. Wat een bizar beleid wordt er toch weer gevoerd... We zakken elk seizoen dieper in de shit.

De slingers ophangen... .ff serieus Ruudje? Hoe krijg je het uit je strot.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Iedereen slikt deze uitspraken, lijkt het wel. De RvC en AD houden zich stil. De perschef keurt deze teksten goed. Het publiek laat zich nog niet horen tegen Ruud. De media is nog steeds veel te lief voor Ruud. Wat een ellende. Het is hoog tijd dat iemand Ruud de spiegel voorhoudt.

PSV onder Ruud als trainer: was niks, is niks, wordt niks.
Post Reply