Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Siemen wrote: 24 Feb 2023, 07:59 Ruud staat symbool voor het afglijden van onze topclub naar tobclub. Middenmoot mentaliteit, zoeken naar excuses om eigen falen aan toe te schrijven.
Die neerwaartse lijn is al ingezet na het vertrek van Cocu 5 jaar geleden...
Onder Van Bommel zijn we al aardig weggezakt, waarna Schmidt ook wekelijks het ene na het andere excuus gebruikte. En Ruud gaat daar vervolgens vrolijk mee verder.

Die excuuscultuur is onder zowel voormalige- als huidige beleidsmensen de club in geslopen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik begin nu toch een beetje het gevoel te krijgen dat Ruud weldegelijk onder druk staat. Wat een achterlijke uitspraken joh. Waar is de Ruud die met de borst vooruit vertelde wat voor grote club PSV is? En dan moeten we nu de slingers ophangen na een uitschakeling tegen Sevilla? Hele rare teksten. Deze 2-0 en de manier waarop is gewoon kansloos. 85m ben je volledig kansloos en loopt het team erbij als makke lammetjes om vervolgens 5m gas te geven. Man man man.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 24 Feb 2023, 09:32
Siemen wrote: 24 Feb 2023, 07:59 Ruud staat symbool voor het afglijden van onze topclub naar tobclub. Middenmoot mentaliteit, zoeken naar excuses om eigen falen aan toe te schrijven.
Die neerwaartse lijn is al ingezet na het vertrek van Cocu 5 jaar geleden...
Onder Van Bommel zijn we al aardig weggezakt, waarna Schmidt ook wekelijks het ene na het andere excuus gebruikte. En Ruud gaat daar vervolgens vrolijk mee verder.

Die excuuscultuur is onder zowel voormalige- als huidige beleidsmensen de club in geslopen.
Dit dus en dat zit blijkbaar behoorlijk diepgeworteld in de club. Natuurlijk is RvN onhoudbaar. Helemaal bij dit soort volslagen idiote uitspraken. Maar alleen de coach eruit gaat je niet helpen als dezelfde mensen een nieuwe coach moeten aanstellen en een zak met geld mogen gaan uitgeven. Dezelfde input maar wel een andere uitput verwachten. Alle hoop op Stewart dan maar, die heeft een volstrekt onmenselijke taak zo.... :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 24 Feb 2023, 09:32
Siemen wrote: 24 Feb 2023, 07:59 Ruud staat symbool voor het afglijden van onze topclub naar tobclub. Middenmoot mentaliteit, zoeken naar excuses om eigen falen aan toe te schrijven.
Die neerwaartse lijn is al ingezet na het vertrek van Cocu 5 jaar geleden...
Onder Van Bommel zijn we al aardig weggezakt, waarna Schmidt ook wekelijks het ene na het andere excuus gebruikte. En Ruud gaat daar vervolgens vrolijk mee verder.

Die excuuscultuur is onder zowel voormalige- als huidige beleidsmensen de club in geslopen.
Van Bommel en de aankopen Bruma en Baumgartl hebben ons inderdaad lichtjaren achteruit geworpen. Roger heeft juist in twee jaar veel herstelwerk geleverd en weer een stevig fundament gelegd. Het kostte hem twee jaar doordat corona ertussen kwam en we met stoorzender Mo te maken hadden. Dat Ruud er vervolgens weer zo mee omgaat is niet best. Misschien eens stoppen met die onervaren coaches uit eigen jeugd en gewoon iemand aanstellen met verstand van tactieken en presteren als coach.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Het lijkt wel alsof het gister een wedstrijdje 'wie kan het het lachwekkendste interview geven' was tussen PSV en Ajax. Vooralsnog zie ik alleen wat krankzinnige quotes van Ruud en (nog) niet van spelers, maar Heitinga, Klaassen en Tadic deden ook mee aan die wedstrijd.

Ze denken echt dat de supporters van hun club compleet gek zijn o.i.d.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Als we de huidige wisselvallige vorm vasthouden, zal Ruud gewoon aanblijven. Daar ben ik volledig van overtuigd.
Brands gaat hem pas ontslaan als het echt niet anders kan. Zelfs als Stewart niet in Ruud als trainer gelooft, moet hij wel heel sterk in zijn schoenen staan om als beginnend TD de door Brands aangestelde trainer er uit te gooien.

Ik denk dat pas als we nu nog een dramatische reeks krijgen, dat er dan ingegrepen wordt. En als we straks punten verspelen tegen Twente (waar ik van uit ga), heeft Ruud daarna wedstrijden tegen RKC en Cambuur om ontslag te omzeilen.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Je gaat bijna nog hopen dat ze de komende 2,3 wedstrijden verliezen zodat ze geen andere keus hebben om Ruud eruit te gooien.
Met pappen en nathouden komen we er niet.

Steward zal lekker beginnen woensdag zeg. Wat een berg werk krijgt hij op zijn bordje.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

"Als je tegen Sevilla loot dan weet je dat je te maken krijgt met een tegenstander die meer mogelijkheden heeft dan PSV. Dan wordt het lastig. Als je dan uit 3-0 verliest dan wil je er thuis nog alles aan doen om o.a. de fans iets terug te geven. Dat we dan vandaag met 2-0 winnen is qua resultaat prima, maar verder in meerdere opzichten onvoldoende. We zijn uitgeschakeld en ik heb de complete wedstrijd maar 5min het gevoel gehad dat het team er echt nog in geloofde. Dat mag het team en mij aangerekend worden. Dat is onvoldoende en daar baal ik van."

Misschien was zoiets beter geweest Ruud? Met je slingers ophangen.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Als we niet van Twente winnen moet hij echt ontslagen worden of zelf opstappen.
Daarna krijg je 7 wedstrijden die je met een beetje fatsoenlijke tactiek en moraal allemaal kan winnen en dan heb je Ajax thuis.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

De komende 8 wedstrijden moeten 24 punten opleveren. Dit blok wordt op papier makkelijk voor PSV.
Ik denk zelf niet dat ze die 24 punten zullen halen daarentegen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Sjorsensjimmie wrote: 24 Feb 2023, 09:47 Je gaat bijna nog hopen dat ze de komende 2,3 wedstrijden verliezen zodat ze geen andere keus hebben om Ruud eruit te gooien.
Met pappen en nathouden komen we er niet.

Steward zal lekker beginnen woensdag zeg. Wat een berg werk krijgt hij op zijn bordje.
Inmiddels beginnen bij mij de twijfels over Van Nistelrooij ook toe te nemen, maar betwijfel ik of een ontslag wel zin heeft. Je kunt de ene dweil wel voor de andere vervangen, maar als het water blijft stromen wordt het gewoon nooit droog. Daarom kun je de vraag of Van Nistelrooij een slechte trainer is omdat hij zijn ploeg slecht laat voetballen ook omdraaien: maakt zijn ploeg hem niet ook een slechte trainer? Gaat de opvolger het beter doen met dit materiaal?

Zoals ik het ook eerder en elders een slecht idee heb gevonden dat rookie-trainers zonder nauwelijks enige ervaring - Cocu, Van Bommel, Marco van Basten, Marcel Keizer, Frank de Boer, John Heitinga, Giovanni van Bronckhorst, Jaap Stam - op een van je belangrijkste posities in je organisatie worden neergezet, was ook de aanstelling van Van Nistelrooij op deze plek van het begin al een slecht idee. Zeker omdat Ruud de zeldzame gave bezat om aan te geven dat hij nog niet klaar was voor het grote werk. Hij is overgehaald, moest worden bijgestaan door een trainer die met betere resultaten dan nu is weggestuurd, zag zijn sterspeler en toptalent uit handen glippen, moest een maand wachten op vervangers en zou 10 maanden later dan op straat worden gezet?

Hoe kun je dat maken? In mijn ogen gewoon niet. Van Nistelrooij moet een eerlijke kans krijgen. De club moet eens naar zichzelf kijken. Rusten wij onze trainers (want ook Schmidt klaagde erop los op dit vlak) wel uit met de spelers die nodig zijn voor onze ambitie? Overschatten we onze eigen talenten niet wat te veel en te snel? Moet zoals ze in Rotterdam en Amsterdam hebben gedaan onze scouting geen impuls cq wijziging ondergaan?

Marcel Brands houdt zichzelf op de achtergrond het liefst. Maar als ie wat roept zijn het cliché's als 'minder dan de eerste plaats is niet acceptabel voor PSV' en 'onze ambities staan nog steeds overeind', zoals Toon Gerbrands ook bij hoog en laag beweerde dat PSV bij de beste 32 clubs van Europa zou gaan horen. Terwijl we internationaal én nationaal al vijf jaar geen reet meer voorstellen omdat we doorlopend met ongebalanceerde selecties vol middelmaat, miskopen en overschat talent aan komen draven met als resultaat drie JC-schaaltjes en een dennenappeltje. Maar gaat het ergens om - tegen Benfica, Olympiakos Piraeus, Real Sociedad, Rangers, Leicester - dan zien we steevast een stelletje chokers die het gevolg zijn van wensdenken en gewoon niet tot het resultaat leidt dat de clubleiding te pas en te onpas bij wijze van ambitie uit de mond laat rollen. Ben even benieuwd als sceptisch hoe Stewart de cultuur die hieraan ten grondslag ligt gaat doorbreken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ruud had als excuus ook nog dat het allemaal zo jong was.

Hoi Ruud!

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Gemiddelde leeftijd van de basis was 26,6 jaar. Nou was die van Sevilla 29,6 jaar, maar dat is ook erg hoog. Het is nog steeds niet dat je die van ons jong kunt noemen.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Standbeeld wrote: 24 Feb 2023, 09:50 "Als je tegen Sevilla loot dan weet je dat je te maken krijgt met een tegenstander die meer mogelijkheden heeft dan PSV. Dan wordt het lastig. Als je dan uit 3-0 verliest dan wil je er thuis nog alles aan doen om o.a. de fans iets terug te geven. Dat we dan vandaag met 2-0 winnen is qua resultaat prima, maar verder in meerdere opzichten onvoldoende. We zijn uitgeschakeld en ik heb de complete wedstrijd maar 5min het gevoel gehad dat het team er echt nog in geloofde. Dat mag het team en mij aangerekend worden. Dat is onvoldoende en daar baal ik van."

Misschien was zoiets beter geweest Ruud? Met je slingers ophangen.
Haha, ik was dit aan het lezen en ik dacht nog: "eindelijk eens prima teksten van Ruud". Toen kwam je laatste zin. Jammer.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2,222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23

Den Bondskoots wrote: 23 Feb 2023, 20:54
voskat wrote: 23 Feb 2023, 20:50 Heeft Ruud überhaupt iets in te brokkelen qua tactiek?
Alles, van basisopstelling tot aan de wissels, lijkt 1-op-1 overgenomen van het Fred Rutten draaiboek.
Hij is HOOFDtrainer….

Hoofdtrainer = eindverantwoordelijk

Lekker naar de assistenten blijven wijzen.
Dat is precies wat ik doe.
Ik wijs naar Rutten en naar Van Nistelrooij.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Voor het grootste gedeelte prima analyse, @O Goleiro Grande , waarbij je op het laatst flink doorschiet in negativisme, maar soit. Laatste twee zinnen dan weer eens. Het lijkt onderhand in het PSV dna te zitten, het zal ook niet zo maar veranderen, ook omdat het hele voetbal zo van bluf en gebrek aan realiteitszin doordrongen is. Maar bijPSV giert het al een tijdje wel flink uit de bocht qua verhouding ambitie-werkelijkheid. Dat zal ook een Stewart niet zo maar weten om te buigen, maar ik laat mij graag verrassen. Maar wat een kwestieus besluit zeg om na het Van Bommel drama weer een rookie aan te stellen, de ondersteuning door Rutten is klaarblijkelijk niet voldoende. Het is pijnlijk om steeds weer te moeten zien. Bij de grote concurrent speelt nu min of meer hetzelfde, ‘gelukkig’. En de derde hond loopt ermee heen, want die hebben wèl een redelijke trainer/coach die weliswaar nauwelijks meer punten weet te halen, maar wel net voldoende. Enfin, de oplossing? Geen idee. Die is juni 2022 vertrokken, zonder dat ik zou durven stellen dat hij alleen de zaak vlot zou weten te trekken, daarvoor is veel bredere verandering nodig…
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Hahahahahahaha
Hij heeft echt 'Dit hele goede Sevilla' gezegd? Over 't meest slechte Sevilla in zo'n 15 jaar.

Volledig de weg kwijt
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05

Voor mij is het klaar met RvN. Maar, ik zie een ontslag nu niet zitten. Kans is groot dat Faber of Rutten dan het seizoen afmaakt, is dat dan zoveel beter? Het geeft wel helderheid.

Het moet klaar zijn om een onervaren trainer voor de groep te zetten. De betere en ervaren trainers, zijn degenen die nu het nu het beste doen in de Eredivisie. Misschien op Ajax na.
Ook als je kijkt naar Schmidt en TH, die doen het super bij hun nieuwe club.
Ik denk dat Schmidt alles uit de selectie heeft gehaald en te weinig middelen had (en kreeg) om de selectie nog meer naar zijn hand te zetten.
Ook wordt bij PSV de rol van hoofdcoach onderschat, lijkt het, want anders ga je RvN niet overhalen toch te tekenen.

Ik vond het "Kapitel Schmidt" een goede keuze. Het net niet halen van de CL en daarmee niet kunnen doorpakken in de selectie zie ik als één van de oorzaken waarom dat niet is gelukt.
PSV moet gaan bouwen o.l.v. Brands, Ernie en een nieuwe ervaren coach met een duidelijk spelidee en netwerk of beeld van de spelers die hij wil en aanvullend zijn aan de speelwijze.

Al met al blijf ik erbij dat de kans groter is dan RvN zelf opstapt dan dat hij de laan uit wordt gestuurd. Althans, in het lopende seizoen. Ik hoop dat het intern al eerder bekend is en eind vh seizoen "in onderling overleg" verbroken wordt.

Sorry Ruud. Je had gelijk: je bent er nog niet klaar voor.
One can only hope
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Er is ook geen enkele journalist die hem aanspreekt op onjuistheden zoals de leeftijd. Glas, plas en doorrr. Straks weer lekker babbelen over Twente en Ruud vooral niet confronteren met de onzin die hij uitslaat.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Al die nadruk op het rookie zijn, dat is vooral afleiding.

Klopp, Tuchel en Nagelsmann (als 28 jarige!) waren ook allemaal rookies toen ze begonnen als hoofdcoach in de Bundesliga, evenals Arteta bij Arsenal en Slot en Janssen bij AZ. Om maar enkelen te noemen. Zij presteerden echter allemaal meteen vanaf het begin (bij Arteta duurde het even), waarbij ze zorgden voor tactische duidelijkheid en eenheid en er een stijgende lijn te zien was in hun presteren.

En bijv. Wormuth is heel ervaren, dat deed hem veel goed bij Groningen.
Oftewel, dat zegt wel iets maar absoluut niet alles.

Ruud beheerst helaas het tegenwoordig meest belangrijke aspect van een hoofdtrainer niet, tactisch inzicht. En mede daardoor de gave om er een tactisch geheel van te maken, waarbij het team staat en de individuen optimaal worden gebruikt zodat ze het verschil kunnen maken. En spelers beter worden gemaakt.
Dat hij een rookie is op het hoogste niveau maakt op dat gebied niets uit.

Ik snap dat Brands bij Ruud is uitgekomen, ik snap dat Ruud de kans heeft aangenomen, maar dit wordt'm niet. Dood- en doodzonde, maar het is niet anders. Hopelijk houdt Ruud de eer binnenkort aan hem zelf, zo niet dan zal Brands moeten ingrijpen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ruud gaat sowieso het einde van het seizoen halen. Hij krijgt de kans om de beker te winnen en er komen nog genoeg thuiswedstrijden aan om elke keer weer een beetje krediet terug te krijgen van de verloren punten in uitwedstrijden. We krijgen straks Vitesse en AZ nog uit waar ik een beetje vrees voor heb maar voor de rest zouden we in elke andere wedstrijd favoriet zijn.

De wedstrijd van gisteren heeft een plottwist gekregen waar weinig supporters over de lange termijn tevreden mee kunnen zijn. De bal op de lat van Rakitic had PSV richting een nieuwe crisis geduwd en ineens frommelen we er een paar ballen in zodat we 2-0 winnen tegen Sevilla en daarmee voorkomt Ruud in ieder geval vroegtijdig ontslag in dit jaar. En tjah, als je hem dit jaar af laat maken dan zullen ze er ook wel mee beginnen volgend jaar. Wat PSV nu al jaar in jaar uit doet is gokken op ontwikkeling (CV's, buitenspelers, Jong PSV en trainers) dus ik kan me niet voorstellen dat dit ineens gaat veranderen.

Er is nog wel een interessant scenario mogelijk waarbij Bruggink good old Rutten naar Twente haalt als opvolger van Jans en dat Ernie/Ruud een nieuwe 2e man kunnen kiezen. Nieuwe frisse ideeën van buitenaf met een verfrissende selectie zou volgend jaar nog iets kunnen opleveren.

Ik heb me erbij neergelegd dat Ruud voorlopig aan blijft en ook volgend jaar de kans gaat krijgen (helaas) maar ik probeer er dan het beste van te maken. Het is en blijft een clublegende, wint toppers, sterk in communicatie, inspirator en motivator en vurig. Hij gaat geen selectie krijgen waarbij zijn manier van voetbal prijzen op gaat leveren dus hij moet wel aan zijn plan gaan werken. Zo door gaan is 100% geen titel in 2024.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 24 Feb 2023, 07:30 https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... lingers-op

Uit dit artikel..
Dit is echt schandalig. Hoe kan je dit nou zeggen?! PSV-onwaardig.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Ren Höek wrote: 24 Feb 2023, 10:55 Al die nadruk op het rookie zijn, dat is vooral afleiding.

Klopp, Tuchel en Nagelsmann (als 28 jarige!) waren ook allemaal rookies toen ze begonnen als hoofdcoach in de Bundesliga, evenals Arteta bij Arsenal en Slot en Janssen bij AZ. Om maar enkelen te noemen. Zij presteerden echter allemaal meteen vanaf het begin (bij Arteta duurde het even), waarbij ze zorgden voor tactische duidelijkheid en eenheid en er een stijgende lijn te zien was in hun presteren.
Leuk, maar al die namen die je nu noemt zijn niet als zogeheten rookies ingestapt bij clubs die per se kampioen moeten worden.
Op Klopp, Tuchel, Nagelsmann, Slot en Janssen lag niet de druk van het wekelijks moeten winnen, en daar ligt het ook direct het grootste verschil denk ik.
En wat betreft Arteta, die heeft in de afgelopen 3 jaar al zo enorm vaak onder vuur gestaan dat hem in dit rijtje noemen überhaupt niet echt van toepassing is.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Madueke wrote: 24 Feb 2023, 10:51 Er is ook geen enkele journalist die hem aanspreekt op onjuistheden zoals de leeftijd. Glas, plas en doorrr. Straks weer lekker babbelen over Twente en Ruud vooral niet confronteren met de onzin die hij uitslaat.
Dat doen ze bij geen enkele trainer. De voetbaljournalistiek is de term journalistiek niet waardig.
Vaak zwaar onvoorbereid de interviews in, nooit doorvragen, etc, etc.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Toch vond ik het gisteren allemaal wel meevallen met Ruud. De opstelling was logisch. Een aanvallende rechterkant. Je had met Silva kunnen starten in plaats van Til nog maar meer keuzes waren er niet.

Je moet vooral zorgen dat je nog lang in de wedstrijd zit als PSV. Als de tegenstander leeg raakt, in paniek of het te makkelijk oppakt moet je toeslaan.

De eerste vijf tot tien minuten waren behoorlijk met een redelijk kans voor PSV. Daarna pakt Sevilla de regie totaal over. De keeper van Sevilla stond steeds heel ver voor zijn goal en was een extra man in de opbouw. De pasnauwkeurigheid viel mij op bij Sevilla. Veel ballen gezien waarvan je dacht dat ze te hard waren maar ze kwamen altijd bij een Sevilla speler aan. Alle 50/50 gevallen gaf de scheids aan Sevilla. Dan is het zaak de 0-0 naar de rust te brengen.

In de rust had ik wel een wissel verwacht. Daar was de situatie naar. Naar mijn idee het enige minpuntje. De wissels Mauro/Silva daarna pakte wel heel goed uit. Je was best dicht bij een verlenging uiteindelijk en dat zou een wereldprestatie zijn geweest.
Post Reply