Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler

Chucky wrote: 24 Feb 2023, 10:54 Wat mij betreft neem je afscheid van Savio, Hazard, El Ghazi en Silva, en haal je twee nieuwe, betrouwbare buitenspelers deze zomer.

RW: aankoop, Bakayoko
SP: Luuk, Van Duiven
LW: aankoop, Vertessen

Ik zie echt wel potentie in Johan, maar hij moet rustiger gebracht worden. Ik zou hem dus volgend seizoen de concurrentiestrijd aan laten gaan met een nieuwe rechtsbuiten.
Hazard mag van mij blijven. Bakayoko of verhuren of 1e invaller als hij dit seizoen nog een verder stijgende lijn laat zien.
Dan heb je nog over:

Hazard / El Ghazi / Bakayoko / Vertessen voor de vleugels
De Jong / Fofana / Van Duiven voor de spits
Moet er nog minimaal 1 vleugelspeler en 1 spits bij.
Savio zie ik trouwens nog wel potentie in, maar dan moet hij wel de laatste maanden flinke progressie laten zien.
Ardbeg
Mister PSV

Silva nu al weg? 😂 Waarom dan?
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Silva is voor een half jaar gehuurd en zal daarna 'gewoon' vertrekken, toch? Is helaas te duur om te kopen en in de zomer moet PSV zo min mogelijk huren, vind ik althans.
Juancho
Mister PSV

Ren Höek wrote: 24 Feb 2023, 10:32 Hij doet echt alles vanuit stilstand, hij schakelt te laat om (zowel na balbezit als na balverlies), hij staat regelmatig te slapen en laat daardoor zijn tegenstander weglopen, zijn voorzetten zijn matig en hij zoekt vaak de moeilijke oplossing.

Ik snap echt niet dat sommigen zo positief over hem zijn, dat is eigenlijk puur op basis van die paar acties die lukken.
Ja hij heeft potentie, maar hij heeft nog ontzettend veel te leren. Hij is in bijna alles nog een jeugdspeler.
Zo positief over hem zijn valt enorm mee als je goed leest. Het is vooral dat een aantal hier, ik ook, hem eigenlijk amper iets kwalijk kunnen nemen en dat er veel meer spelers veel meer verantwoordelijk zijn. Dit ventje is 19, komt net over, moet door wanbeleid al veel eerder de basis in en tja, dan krijg je dus een speler die nog heel veel moet leren. Ik weet niet wat jij dan verwacht maar ik krijg het idee dat je verwachtingen enorm hoog zijn. Je moet bovendien kijken wat je alternatieven zijn binnen het systeem wat Ruudje nog altijd wil. Dan kan je wel spelers als Til, Veerman of weet ik veel wie op rechts zetten maar dat schiet ook niet op.

In dat kader vind ik Bakayoko ondanks al zijn beperkingen en verbeterpunten, onze beste rechtsbuiten op dit moment als je dan toch perse met een rechtsbuiten moet spelen. Ik zie liever hem daar ontwikkelen dan een Til te zien prutsen elke week.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ren Höek
Vedette

Juancho wrote: 24 Feb 2023, 12:26 Ik weet niet wat jij dan verwacht maar ik krijg het idee dat je verwachtingen enorm hoog zijn.
Mijn verwachtingen zijn juist helemaal niet zo hoog, ik vind hem namelijk niet zo'n groot talent.
Maar sommigen hier zijn erg positief over hem, ik vraag me dus af waarop ze dat baseren. Aangezien hij nog ontzettend veel te leren heeft en ik bijv. diepgang een hele belangrijke eigenschap vind, maar hij juist echt alles vanuit stilstand doet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Juancho
Mister PSV

Ren Höek wrote: 24 Feb 2023, 13:59
Juancho wrote: 24 Feb 2023, 12:26 Ik weet niet wat jij dan verwacht maar ik krijg het idee dat je verwachtingen enorm hoog zijn.
Mijn verwachtingen zijn juist helemaal niet zo hoog, ik vind hem namelijk niet zo'n groot talent.
Maar sommigen hier zijn erg positief over hem, ik vraag me dus af waarop ze dat baseren. Aangezien hij nog ontzettend veel te leren heeft en ik bijv. diepgang een hele belangrijke eigenschap vind, maar hij juist echt alles vanuit stilstand doet.
Ik vind hem in deze bezetting de laatste tijd de minst slechte aanvaller. Dat is niet erg positief zijn, maar vooral heel erg teleurgesteld zijn in wat de meer ervaren en op papier betere spelers leveren.
De Realist
Internationale topspeler

Misschien eens afstappen van het in systemen denken. Dan hoef je dit soort jongens niet in de basis te zetten
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 24 Feb 2023, 12:13 Silva nu al weg? 😂 Waarom dan?
Omdat zijn huurcontract aankomende sowieso verloopt. Wat ik voornamelijk bedoelde is dat ik hem niet wederom zou huren voor een seizoen. Als definitieve aanwinst wellicht interessant mits haalbaar.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 24 Feb 2023, 14:18
Ardbeg wrote: 24 Feb 2023, 12:13 Silva nu al weg? 😂 Waarom dan?
Omdat zijn huurcontract aankomende sowieso verloopt. Wat ik voornamelijk bedoelde is dat ik hem niet wederom zou huren voor een seizoen. Als definitieve aanwinst wellicht interessant mits haalbaar.
Ah zo, ik snap hem. Ik zou hem idd graag definitief bij PSV zien maar dat lijkt me echt een onhaalbare kaart.
Juancho
Mister PSV

De Realist wrote: 24 Feb 2023, 14:07 Misschien eens afstappen van het in systemen denken. Dan hoef je dit soort jongens niet in de basis te zetten
Daarom zeg ik, in deze bezetting. Die onze coach kiest. Niet ik, jij of wij.
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ai. Ik zie net het interview van Bakayoko met ESPN. Die vond dat PSV gewoon goed en gevaarlijk de eerste helft.....
De Realist
Internationale topspeler

Vond hij zichzelf zeker ook heel erg alert?
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

De Realist wrote: 24 Feb 2023, 14:07 Misschien eens afstappen van het in systemen denken. Dan hoef je dit soort jongens niet in de basis te zetten
Dan denk je juist wel in systemen en doe je alsof 4-4-2 fundamenteel iets anders is dan 4-3-3. Die jongen staat er in omdat hij onze enige speler is met diepgang, niet ‘omdat er perse 4-3-3 gespeeld moet worden’.
Asjemenou
Bankzitter

Hij heeft juist heel weinig diepgang, had hij dat maar.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Dat El Ghazi weer terug komt gaat hem heel erg helpen want dan kan hij weer die rol als invaller in de 60e min pakken. Dat is gewoon de tussenstap die hij 100% nodig heeft.
kastoekast
Nationale topspeler

Mensen vergeet niet dat dit zijn eerste jaar PSV 1 is. Hij komt letterlijk in een kut team team terecht waarin vrij weinig loopt. Hij kan er ook niks aandoen dat hij in de basis moet. Stop eens met het afkraken van spelers, want hij kan zomaar de volgende Gakpo, Madueke, Depay enzo worden.

Vergeet ook niet dat Gakpo rustig kan rijpen achter Bergwijn in een kampioensteam. Baka kan dat niet.
De Realist
Internationale topspeler

Sparts wrote: 24 Feb 2023, 16:57
Dan denk je juist wel in systemen en doe je alsof 4-4-2 fundamenteel iets anders is dan 4-3-3. Die jongen staat er in omdat hij onze enige speler is met diepgang, niet ‘omdat er perse 4-3-3 gespeeld moet worden’.
Welke diepgang? Hij wil - net als de rest van de aanvallers - alleen maar in de voeten aangespeeld worden.
Dat "1e jaar PSV1" vind ik trouwens ook geen argument voor staan te slapen. Want dat doet hij gewoon een groot deel van de tijd he. Daar kwam ik bij de C jeugd ook niet mee weg.
Juancho
Mister PSV

11 Tinus wrote: 24 Feb 2023, 17:29 Dat El Ghazi weer terug komt gaat hem heel erg helpen want dan kan hij weer die rol als invaller in de 60e min pakken. Dat is gewoon de tussenstap die hij 100% nodig heeft.
Ik vind El G anders geen haar beter dan Bakayoko om eerlijk te zijn. Die valt voorlopig ook enorm tegen zeg. Poeh.
Tovast
Nationale topspeler

Ik kijk ook liever naar Bakayoko dan naar el Ghazi idd. Zit meer toekomstmuziek in.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 24 Feb 2023, 21:44
11 Tinus wrote: 24 Feb 2023, 17:29 Dat El Ghazi weer terug komt gaat hem heel erg helpen want dan kan hij weer die rol als invaller in de 60e min pakken. Dat is gewoon de tussenstap die hij 100% nodig heeft.
Ik vind El G anders geen haar beter dan Bakayoko om eerlijk te zijn. Die valt voorlopig ook enorm tegen zeg. Poeh.
Heb je het verschil in de Kuip gezien?
29.04.2007
Nationale topspeler

En daarbij heeft El Ghazi juist wel diepgang, iets wat Bakayoko amper heeft, wat @De Realist al terecht aangeeft. En dat is wel iets wat gemist wordt met deze aanval. Daarmee niet gezegd dat El Ghazi nou zo top is, maar het is eigenlijk de enige die nog wel eens achter de laatste linie kruipt en daarmee kansen creëert.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

GiveCup2day wrote: 24 Feb 2023, 15:26 Ai. Ik zie net het interview van Bakayoko met ESPN. Die vond dat PSV gewoon goed en gevaarlijk de eerste helft.....
Die kans, die rebound van hem was vooral gevaarlijk voor de fans op de 2e ring want daar schoot ie namelijk de bal. Als ie gewoon rustig bleef dan had ie gehangen, keeper lag nog op de grond.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Zeeuwse-psver wrote: 24 Feb 2023, 11:49 sommige van jullie zijn te veel aan het verwachten van een 19 jarige jongen, komt ook door de ontwikkeling van Simons.
inprincipe maakt johan gewoon een goede ontwikkeling door
gakpo had op de zelfde leeftijd bijvoorbeeld in 16 wedstrijden eredivisie ook slechts 1 goal en 5 assists.
dat hij nog niet rijp voor de basis is logisch maar ik zie echt veel potentie bij Johan.
ik denk echt dat hij over 1 a 2 seizoenen gewoon een hele belangrijke kracht is van PSV.
Dit ja.
Ik vind hem ook wat meer brengen dan Bergwijn in zijn eerste volle seizoen. Die kwam in 25 wedstrijden tot 2 doelpunten. Ook op zijn negentiende.
Persepolis
Vedette

Franciscus wrote: 25 Feb 2023, 21:34
Zeeuwse-psver wrote: 24 Feb 2023, 11:49 sommige van jullie zijn te veel aan het verwachten van een 19 jarige jongen, komt ook door de ontwikkeling van Simons.
inprincipe maakt johan gewoon een goede ontwikkeling door
gakpo had op de zelfde leeftijd bijvoorbeeld in 16 wedstrijden eredivisie ook slechts 1 goal en 5 assists.
dat hij nog niet rijp voor de basis is logisch maar ik zie echt veel potentie bij Johan.
ik denk echt dat hij over 1 a 2 seizoenen gewoon een hele belangrijke kracht is van PSV.
Dit ja.
Ik vind hem ook wat meer brengen dan Bergwijn in zijn eerste volle seizoen. Die kwam in 25 wedstrijden tot 2 doelpunten. Ook op zijn negentiende.
Die was dan ook voornamelijk invaller, mocht een paar keer starten maar viel meestal voor 10-20 minuten in. Daar gaat het nu om, Bakayoko is basisspeler en wordt dus beoordeeld als basisspeler. En daarin komt ie tekort. Zijn rol moet die van invallend talent zijn, zoals Bergwijn toen. Is ook niet zijn schuld dat hij steeds moet starten, maar dat zegt ook niemand. Net zoals dat niemand zegt dat hij zich niet kan ontwikkelen tot waardevolle kracht. Maar op dit moment staat hij in de basis en wordt hij daarop beoordeeld, niks mis mee.

Overigens wilden veel mensen Bergwijn middenin zijn 2e volledige seizoen voor 10 miljoen wegdoen naar Torino. Die harde beoordelingen waren er toen dus ook. Toen hij basisspeler was geworden en te weinig rendement had. Zo gaat dat nou eenmaal.
Revolinho
Internationale topspeler

Beoordelen ‘omdat dat nou eenmaal zo is’, terwijl je zelf benoemt dat het eigenlijk niet heel fair is, is best wel vreemd. Hij staat namelijk basis omdat de directie het geld verkoos boven gezond verstand en daarbij zijn zowel Hazard en Ghazi geblesseerd. Je kan die jongen niks kwalijk nemen. Hij zou normaliter nauwelijks spelen. Maar op deze manier kom je er wel eerder achter waar zijn plafond zit. Hij word flink voor de leeuwen gegooid, kom zelf maar boven drijven.

Ik vind hem in principe alles hebben qua snelheid, actie, etc. maar dat zegt niks. Hij zal zelf een manier moeten vinden om elke wedstrijd weer te kunnen leveren. Want daar gaat het om.
Post Reply