Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 24 Feb 2023, 10:58Er is nog wel een interessant scenario mogelijk waarbij Bruggink good old Rutten naar Twente haalt als opvolger van Jans en dat Ernie/Ruud een nieuwe 2e man kunnen kiezen. Nieuwe frisse ideeën van buitenaf met een verfrissende selectie zou volgend jaar nog iets kunnen opleveren.
Ruud is goede matties met Arnold. Als je een goede vriend ben dan haal je Rutten niet weg bij PSV/Ruud als Arnold zijnde. Er is alleen een grote 'maar' en dat is wanneer Ruud zelf liever een andere assistent heeft. Dit alles staat dan nog los van het feit dat Rutten geen trainer meer wil worden vgm, aangezien hij meer tijd aan familie wou besteden. Dus het scenario dat je schetst acht ik bijna onmogelijk.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 24 Feb 2023, 10:58

Er is nog wel een interessant scenario mogelijk waarbij Bruggink good old Rutten naar Twente haalt als opvolger van Jans en dat Ernie/Ruud een nieuwe 2e man kunnen kiezen. Nieuwe frisse ideeën van buitenaf met een verfrissende selectie zou volgend jaar nog iets kunnen opleveren.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een nieuwe assistente een oplossing gaat bieden, dat is een veel te lichte ingreep. Had Van der Sar ook bedacht met Schreuder. Jammer genoeg is het niet doorgegaan.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 24 Feb 2023, 11:04 Leuk, maar al die namen die je nu noemt zijn niet als zogeheten rookies ingestapt bij clubs die per se kampioen moeten worden.
PSV moet ook helemaal niet per sé kampioen worden.
Op Klopp, Tuchel, Nagelsmann, Slot en Janssen lag niet de druk van het wekelijks moeten winnen, en daar ligt het ook direct het grootste verschil denk ik.
Wat een onzin.
Het grootste verschil tussen die trainers en Ruud is dat die trainers wel kundig zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Je kan het na zo'n wedstrijd echt over zoveel dingen hebben:

Over hoe je trainer aankondigt dat ze er "potverdikke tegenaan gaan" - het kon zomaar een frase van Carry Slee uit Jip en Janneke zijn - op de persconferentie voorafgaand.
Over hoe we echt een waardeloze eerste helft zonder enige aanvallende intenties spelen.
Over hoe we in een do-or-die wedstrijd, waarbij we virtueel al 3-0 achterstaan vervolgens niet wisselen bij rust.
Over hoe PSV amper tot uitgespeelde kansen komt.
Over hoe PSV eigenlijk pas in het laatste kwartier opportunistisch durft te spelen.
Over hoe PSV soms in een speelveld met ruimtes van wel 50 a 60 meter komt te spelen.
Over hoe Sevilla met uiterst gemak de bal van voet naar voet rond kan laten gaan zonder dat PSV er adequate pressie op kreeg.
Over hoe PSV vanuit een laag blok sowieso absurd weinig intenties vertoont om pressie te leveren op de bal en van eigen helft af te komen.
Over hoe de verdediging van PSV maar achteruit en achteruit blijft lopen, terwijl de aanvallers van Sevilla in het gehele tweeluik nauwelijks diepte verzorgen.
Over hoe PSV met regelmaat lange ballen van achteruit probeert te spelen, terwijl PSV totaal niet goed gepositioneerd staat om een 2e bal te winnen.
Over hoe een trieste veldbestormer ironisch genoeg de keeper van Sevilla het meeste vuur aan de schenen heeft gelegd.
Over een scala aan tactische problemen.

Ik vond zelf de manier waarop PSV de veldbezetting invulde heel exemplarisch. Het hebben van een systeem of zogezegd meerdere systemen is tegenwoordig een van de grootste misopvattingen die er is. 4-3-3, 4-4-2 of whatever kan op zoveel verschillende manier gespeeld worden. Het draait daarom ook om spelprincipes die verpakt worden en leiden tot een positionele bezetting. Waarbij trainers capabel genoeg zijn om accenten te verleggen per wedstrijden afhankelijk van hun spelers. Speel je met een aanspeelpunt, wil je een loper eromheen. Speel je met een diepe spits, wil je een spelmaker erachter. Speel je met een wingback, dan wil je hem gebruiken in de overlap. Speel je met een middenvelder/CV op die positie, dan wil je hem meer in de opbouw gebruiken. Guardiola vind ik in zijn flexibiliteit daarin een mooi voorbeeld, maar heel veel, lees vrijwel alle, goede trainers hebben dat. Als je met een back als Mwene speelt, dan kopieer en plak je hem niet 1 op 1 in de positie van Teze. Zelfde problemen. Er waren echt duizenden logische manieren te bedenken om wat accenten te verleggen waarmee je vanuit een 3-2-2-3 Mwene meer in zijn kracht gebruikt, een totaal andere dynamiek krijgt en dezelfde bezetting houdt.

Je kan het na zo'n wedstrijd echt over heel veel dingen hebben. Ruud had het echter vooral over "jonge ploeg", "net een goaltje te weinig" en "een goede prestatie als team neergezet". Een duidelijker antwoord op het vraagstuk of onze trainer wel de juiste man is, krijg je na gisteravond dan ook niet..
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Siemen wrote: 24 Feb 2023, 09:21 Iedereen slikt deze uitspraken, lijkt het wel. De RvC en AD houden zich stil. De perschef keurt deze teksten goed. Het publiek laat zich nog niet horen tegen Ruud. De media is nog steeds veel te lief voor Ruud. Wat een ellende. Het is hoog tijd dat iemand Ruud de spiegel voorhoudt.

PSV onder Ruud als trainer: was niks, is niks, wordt niks.
Hahaha dus niemand roept of zegt wat, behalve Ruud. En toch ligt het allemaal aan hem en is hij degene die in de spiegel moet kijken? Misschien moet de club dat zelf eens een keer doen. We spelen al sinds Phillip Cocu afbraak- dan wel countervoetbal met de enige ontwikkeling dat het niveau omlaag is gegaan en de prestatiecurve instabieler is geworden. Zowel op technisch als financieel vlak zakken we bedenkelijk ver weg van waar we willen staan en is er weinig reden te denken dat we meer ruimte in onze prijzenkast nodig hebben. Kortom: het laatste wat je moet doen is wel een beginnend trainer die niet eens aan de klus wilde beginnen de schuld geven van deze malaise. Geef hem liever spelers en een organisatie waar hij wel gewoon de ambities na te jagen die hij in de schoenen geschoven heeft gekregen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

@Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV

Laten we wel wezen, elke andere trainer die was al lang ontslagen. Het is dat we hier te maken hebben met een clubicoon dus heeft hij meer krediet, terecht of onterecht.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:20 @Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
Oeps :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:20 @Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
Het is alleen een beetje flauwe kritiek en typerend voor de stemming. Ik heb volgens mij nog nooit een trainer gezien die vlak na een nipte uitschakeling voor de camera's gaat uitleggen wat er tactisch allemaal misging. Om daar kritiek op te gaan hebben is gewoon zoeken naar een stok om mee te slaan. Best treurig. Nog los van het feit dat zo'n interview eigenlijk niks zegt over hoe het er intern aan toegaat, en dat je er dus ook niet zoveel waarde aan zou moeten hechten.

Het mooie is dat als hij het wel over de tactische fouten zou hebben gehad, dat mensen hier boos zouden worden over waarom hij het dan niet aanpakt. Een verliezende trainer kan het simpelweg nooit echt goed doen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Ykhim wrote: 24 Feb 2023, 12:40
DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:20 @Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
Het is alleen een beetje flauwe kritiek en typerend voor de stemming. Ik heb volgens mij nog nooit een trainer gezien die vlak na een nipte uitschakeling voor de camera's gaat uitleggen wat er tactisch allemaal misging. Om daar kritiek op te gaan hebben is gewoon zoeken naar een stok om mee te slaan. Best treurig. Nog los van het feit dat zo'n interview eigenlijk niks zegt over hoe het er intern aan toegaat, en dat je er dus ook niet zoveel waarde aan zou moeten hechten.

Het mooie is dat als hij het wel over de tactische fouten zou hebben gehad, dat mensen hier boos zouden worden over waarom hij het dan niet aanpakt. Een verliezende trainer kan het simpelweg nooit echt goed doen.
Een trainer die elke wedstrijd dezelfde fouten maakt kan het ook simpelweg nooit echt goed doen. En volgens mij is dat wat iedereen ziet behalve Ruud en een paar supporters die zich blind staren op Ruud zijn uitstraling. Ik vind Van Nistelrooy een geweldige persoonlijkheid, maar als je na 6/7 maanden er nog steeds niet in slaagt om het veld klein te maken bij balbezit tegenstander en de ruimtes zo groot blijven waardoor het middenveld blijft zwemmen en iedereen zich een ongeluk loopt, dan zijn er twee kansen: óf je ziet het niet, dan ben je als trainer ongeschikt, óf je kan de oplossing niet overbrengen, dan ben je als trainer ook ongeschikt. En dat is dus waar het gros nu boos om is, er is gewoon niets wat houvast biedt voor de toekomst.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

@Ykhim. Ik snap je punt, en misschien heb je nog gelijk ook dat het een beetje treurig is, maar dat ik dit zeg komt natuurlijk voort uit onderliggende ergernis over het verloop van dit seizoen. Tactisch klopt er weinig van, geen lijn in het spel en het is veelal slappe hap.

Nogmaals, ik gun Ruud dit allesbehalve, maar er moet echt een verandering plaats gaan vinden bij PSV. Afgezien van het feit dat Ruud een ontzettend goede gast is en een ware clublegende.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Dr. Gonzo wrote: 24 Feb 2023, 09:45Zelfs als Stewart niet in Ruud als trainer gelooft, moet hij wel heel sterk in zijn schoenen staan om als beginnend TD de door Brands aangestelde trainer er uit te gooien.
Stewart is geen beginnend TD. Hij heeft jaren ervaring als TD wat ook een van de redenen is dat hij is aangesteld. En als hij tot de conclusie komt dat we beter niet met Ruud verder kunnen gaan (ik verwacht zo'n conclusie op zijn vroegst aan het eind van het seizoen), dan gooit hij Ruud er gewoon uit. Als Ernie dat niet durft dan kan hij beter zelf maar weer opstappen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:53 @Ykhim. Ik snap je punt, en misschien heb je nog gelijk ook dat het een beetje treurig is, maar dat ik dit zeg komt natuurlijk voort uit onderliggende ergernis over het verloop van dit seizoen. Tactisch klopt er weinig van, geen lijn in het spel en het is veelal slappe hap.

Nogmaals, ik gun Ruud dit allesbehalve, maar er moet echt een verandering plaats gaan vinden bij PSV. Afgezien van het feit dat Ruud een ontzettend goede gast is en een ware clublegende.
Ik voel de ergernis en teleurstelling ook wel hoor, daarover geen twijfel. Ik ben net als velen wel klaar met dit PSV, en met name het gebrek aan vooruitgang. Dan kun je af en toe wel een topwedstrijd winnen, daar zijn we dit seizoen behoorlijk goed in, maar het heeft natuurlijk 0 waarde als je een week later weer op je muil gaat. Ik probeer dingen alleen wel in redelijk perspectief te zetten en als we ook al nietszeggende interviews gaan bekritiseren, tja...

Ruud is een vechter, maar gewoon (nog) niet zo'n goede trainer. Dat is oké. Het is alleen wel zaak dat PSV de juiste keuze maakt en niet aarzelt omdat er nu eenmaal vol is ingezet op Ruud. Je moet volgend jaar gewoon goed zijn. De risico's zijn simpelweg te groot om te gaan hopen dat Ruud het volgend jaar wél op de rit krijgt.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 24 Feb 2023, 12:40
DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:20 @Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
Het is alleen een beetje flauwe kritiek en typerend voor de stemming. Ik heb volgens mij nog nooit een trainer gezien die vlak na een nipte uitschakeling voor de camera's gaat uitleggen wat er tactisch allemaal misging. Om daar kritiek op te gaan hebben is gewoon zoeken naar een stok om mee te slaan. Best treurig. Nog los van het feit dat zo'n interview eigenlijk niks zegt over hoe het er intern aan toegaat, en dat je er dus ook niet zoveel waarde aan zou moeten hechten.

Het mooie is dat als hij het wel over de tactische fouten zou hebben gehad, dat mensen hier boos zouden worden over waarom hij het dan niet aanpakt. Een verliezende trainer kan het simpelweg nooit echt goed doen.
Ik snap harstikke goed dat je bepaalde dingen niet in de media kan zeggen. Net als dat je altijd spelers moet beschermen etc. Maar van alle dingen die hij wel had kunnen zeggen, is dit oprecht by far misschien wel de domste en slechtste uitspraak. Het is precies zoals jij zelf gister zo goed verwoordt: het is een wedstrijd/tweeluik waar je stront zuur van wordt. Dit Sevilla kan er oprecht geen kut van hoor. Dit is echt een te kloppen ploeg. We hebben gisteren allemaal gezien dat PSV niet tot nauwelijks gevaarlijk was en dat er niet de urgentie was om ook maar enigszins Sevilla bij de keel te willen grijpen. Zeg dan gewoon waar het op staat: dat PSV onder de streep een draak van een wedstrijd heeft gespeeld waarin we gewoon niet goed genoeg waren en/of gevaarlijk in het overgrote gedeelte en door opportunisme uiteindelijk nog bijna een verlenging eruit slepen. Dat is een hele nette verwoording van de realiteit, zonder te zeggen dat jezelf als trainer er tactisch geen kut van kan (iets wat Ruud waarschijnlijk niet eens beseft zelf) waar denk ik iedereen vrede mee heeft. En ik vind dat echt niet heel raar om te zeggen to be fair. Moet je niet te vaak doen, maar goed.

De woorden van Ruud doen net lijken alsof wij ontzettend goed hebben gespeeld, Sevilla een wereldploeg was en wij ondanks dit verlies gewoon ontzettend goed bezig zijn. Dat is helemaal niet waar. En dat ziet echt letterlijk iedereen. En tot overmaat van ramp zegt die koekwous nog dat we bijna de slingertjes buiten konden gaan hangen. Vandaar dat ik deze uitspraken totaal niet slik. Het is toch werkelijk waar gênant als je trainer dit soort teksten gaat lopen verkondingen.

Image

Dit zijn teksten van een trainer die intern de druk voelt en die op de schopstoel zit. Lijkt wel flashbacks naar Bommel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Toen ik een jaar of 10 was schreef ik naar PSV, of ik een handtekening mocht hebben van mijn absolute favoriet, Ruud van Nistelrooy. Hij is een van mijn favoriete spelers ooit, een clubicoon, hoort bij de all time beste spitsen van PSV, Man United, Oranje, Eredivisie en Premier League. Ik wil hem niet zien afgaan. Sowieso nooit een trainer van PSV, maar hem nog minder. Maar als iets niet werkt dan werkt het niet. Wanneer de resultaten slecht zijn, er niet het meeste uit de selectie wordt gehaald en er geen houvast zit in de vorm van progressie of een duidelijk tactisch plan waaraan gewerkt wordt, dan moeten er conclusies getrokken worden. En ik hoop dan van harte dat hij na x aantal jaar ervaring en ontwikkeling bij andere clubs weer terugkomt en succesvol is. Maar deze Ruud en dit PSV zijn geen match, dat kun je nu wel concluderen.
Last edited by Persepolis on 24 Feb 2023, 14:00, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Zeg dan gewoon waar het op staat: dat PSV onder de streep een draak van een wedstrijd heeft gespeeld waarin we gewoon niet goed genoeg waren en/of gevaarlijk in het overgrote gedeelte en door opportunisme uiteindelijk nog bijna een verlenging eruit slepen. Dat is een hele nette verwoording van de realiteit, zonder te zeggen dat jezelf als trainer er tactisch geen kut van kan (iets wat Ruud waarschijnlijk niet eens beseft zelf) waar denk ik iedereen vrede mee heeft. En ik vind dat echt niet heel raar om te zeggen to be fair. Moet je niet te vaak doen, maar goed.
Precies: moet je niet te vaak doen. En hij heeft het volgens mij toch echt al regelmatig gezegd: PSV was niet goed genoeg, hijzelf was niet goed genoeg, hij nam zelfs het woord crisis in de mond vóórdat de media dat deed. Hij is niet achterlijk hoor. Hij weet prima hoe het in de top werkt. Geen resultaten = druk, zeker bij PSV.

Ik ben verbaasd dat juist jij hier zoveel waarde aan hecht. Ook jij weet dat zulke mediadingetjes nauwelijks wat zeggen over hoe er intern gehandeld wordt. Sterker nog: zelfs als dit al een accurate weergave is van de interne toestand, dan kan het ook gewoon waarde hebben. Positieve dingen aanstippen, enig optimisme en trots behouden in de hoop dat je daarmee een ommekeer teweeg kan brengen. Ik geloof niet dat die ommekeer er gaat komen, in elk geval niet zonder serieuze tactische veranderingen in trainer en/of staf, maar je kan het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij het probeert hoor.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 24 Feb 2023, 14:00
Zeg dan gewoon waar het op staat: dat PSV onder de streep een draak van een wedstrijd heeft gespeeld waarin we gewoon niet goed genoeg waren en/of gevaarlijk in het overgrote gedeelte en door opportunisme uiteindelijk nog bijna een verlenging eruit slepen. Dat is een hele nette verwoording van de realiteit, zonder te zeggen dat jezelf als trainer er tactisch geen kut van kan (iets wat Ruud waarschijnlijk niet eens beseft zelf) waar denk ik iedereen vrede mee heeft. En ik vind dat echt niet heel raar om te zeggen to be fair. Moet je niet te vaak doen, maar goed.
Precies: moet je niet te vaak doen. En hij heeft het volgens mij toch echt al regelmatig gezegd: PSV was niet goed genoeg, hijzelf was niet goed genoeg, hij nam zelfs het woord crisis in de mond vóórdat de media dat deed. Hij is niet achterlijk hoor. Hij weet prima hoe het in de top werkt. Geen resultaten = druk, zeker bij PSV.

Ik ben verbaasd dat juist jij hier zoveel waarde aan hecht. Ook jij weet dat zulke mediadingetjes nauwelijks wat zeggen over hoe er intern gehandeld wordt. Sterker nog: zelfs als dit al een accurate weergave is van de interne toestand, dan kan het ook gewoon waarde hebben. Positieve dingen aanstippen, enig optimisme en trots behouden in de hoop dat je daarmee een ommekeer teweeg kan brengen. Ik geloof niet dat die ommekeer er gaat komen, in elk geval niet zonder serieuze tactische veranderingen in trainer en/of staf, maar je kan het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij het probeert hoor.
Dat valt de laatste weken toch wel mee? Ik hoor de laatste weken voor mijn gevoel alleen maar een positiviteitscampagne van Ruud. Maar oké, stel dat je zegt dat PSV niet zo slecht was etc., dan zit er nmi nog een heel groot verschil tussen dat zeggen en dit wat letterlijk de uitvergrotende trap is van denken dat je uitstekend bezig bent. Ik denk echt dat dit van alles by far de meest slechte uitspraak is die je had kunnen doen. Daar erger ik me kapot aan. Dat soort teksten van die slingers en die quotes van andere spelers, dat moet je gewoon niet doen.

Des te meer omdat het spel op het veld er voor geen meter uitziet, onze trainer zelf weinig tekenen geeft van progressie en hijzelf anderzijds de impressie wekt dat PSV op deze koers door moet varen. Het is pijnlijk om te zeggen, maar onze trainer kan er kort door de bocht gewoon geen kut van. En dan is maar één uitweg mogelijk.

Zoals ik al zei: als ik niet beter zou weten, zouden deze woorden echt klinken als die van een trainer die naar buiten toe flink op de schopstoel zit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 24 Feb 2023, 14:00 [En hij heeft het volgens mij toch echt al regelmatig gezegd: PSV was niet goed genoeg, hijzelf was niet goed genoeg, hij nam zelfs het woord crisis in de mond vóórdat de media dat deed.
Allemaal leuk en aardig, maar het is veelzeggend dat spelers na wedstrijden inhoudelijk met betere teksten komen dan Ruud.
Ruud weet het goed en mooi te verkopen, hij heeft ook echt de uitstraling en het charisma, maar tactisch weet hij nooit de vinger op de juiste plaats te leggen waardoor hij vooral met losse kreten komt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik beweer niet dat je inhoudelijk geen gelijk hebt hè, dat dat duidelijk is. Maar ik mis wel met enige regelmaat het mentale aspect in het hele verhaal. Ja: tactisch is het een bende en er zit geen enkele progressie in, maar tegelijkertijd zijn er meerdere manieren om resultaat te boeken. Niet voor niets heeft PSV dit seizoen ook gewonnen van Monaco, Ajax, Arsenal, Feyenoord, gisteren Sevilla, terwijl die clubs of individueel of collectief gewoon meer kwaliteit hebben. Op basis van opportunisme en mentaliteit kun je ze nog steeds de baas zijn en dat is waar PSV het nu wat meer van moet hebben. Dat uitgangspunt zie je wat mij betreft ook terug in die interviews. Is het een duurzame strategie? Nee, waarschijnlijk niet en al helemaal niet met het voetballende fundament dat we eronder hebben liggen. Maar het is wel een manier om iets voor elkaar te krijgen wanneer het niet loopt. En dan kun je roepen wat je wil, maar ik kan dat staf en spelers nu echt niet kwalijk nemen. Dat ze het over slingers hebben: tja, het zal wel. Ik zou daar gewoon niet zoveel waarde aan hechten. Ik denk dat als je morgen koffie gaat drinken met Ruud en echt een open, eerlijk gesprek voert, hij ongelooflijk de pest heeft in hoe alles tot nu toe gelopen is, inclusief het tweeluik tegen Sevilla.

Het is aan de leiding van PSV om hier gewoon in te grijpen, zeker met het oog op volgend seizoen.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Zou Ruud trouwens niet door hebben dat zo'n Rakitic dit ook gewoon maar uit beleefdheid zegt?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heruone wrote: 24 Feb 2023, 13:49 Image

Dit zijn teksten van een trainer die intern de druk voelt en die op de schopstoel zit. Lijkt wel flashbacks naar Bommel.
Ja?

Ik las dit juist als teksten van een trainer die vertrouwen voelt van binnenuit. Hmm.... Ik hoop dat jij gelijk hebt. (Y)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

Ykhim wrote: 24 Feb 2023, 12:40
DonyellMalen wrote: 24 Feb 2023, 12:20 @Heruone. Zoals gewoonlijk gebruikt Ruud geen tactische termen en probeert hij het inderdaad met 'passie en strijd', 'goaltje te weinig' op te lossen. Je verwacht meer van de hoofdtrainer van PSV. En btw, Jip en Janneke is toch echt van Annie M.G. Schmidt. :mrgreen:
Het is alleen een beetje flauwe kritiek en typerend voor de stemming. Ik heb volgens mij nog nooit een trainer gezien die vlak na een nipte uitschakeling voor de camera's gaat uitleggen wat er tactisch allemaal misging. Om daar kritiek op te gaan hebben is gewoon zoeken naar een stok om mee te slaan. Best treurig. Nog los van het feit dat zo'n interview eigenlijk niks zegt over hoe het er intern aan toegaat, en dat je er dus ook niet zoveel waarde aan zou moeten hechten.

Het mooie is dat als hij het wel over de tactische fouten zou hebben gehad, dat mensen hier boos zouden worden over waarom hij het dan niet aanpakt. Een verliezende trainer kan het simpelweg nooit echt goed doen.
Slot, Ten Hag, Van Gaal, Guardiola, Klopp, Bielsa, Adriaanse, Nagelsmann…. Om er een paar te noemen!
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 24 Feb 2023, 15:01
Heruone wrote: 24 Feb 2023, 13:49 Image

Dit zijn teksten van een trainer die intern de druk voelt en die op de schopstoel zit. Lijkt wel flashbacks naar Bommel.
Ja?

Ik las dit juist als teksten van een trainer die vertrouwen voelt van binnenuit. Hmm.... Ik hoop dat jij gelijk hebt. (Y)
Een trainer met vertrouwen hoeft zich niet te verantwoorden i.t.t. een trainer die zich in het nauw gedreven voelt. Ik vond Bommel daarvoor exemplarisch. Die zei niet we missen onze twee beste spelers door blessures mbt rendement, maar die ging vervolgens een heel betoog houden over waarom als PSG Mbappe en Neymar zou missen ze ook niet veel meer zouden zijn. Dan ben je jezelf aan het verantwoorden en het zoeken naar excuses die normaliter eigenlijk niet nodig zijn. Want als je stevig op je stoel zit, waarom zou je je dan zo expliciet moeten verantwoorden?

Elfrink kwam overigens ook met onderstaande:
Veel spelers zijn wel een beetje klaar met het geschuif en snakken naar duidelijkheid over hun positie. In combinatie met de slechte resultaten geeft dat onvrede en als PSV tegen FC Twente geen goed resultaat pakt, zal de stemming verder verslechteren.
https://www.ed.nl/PSV/na-de-europese-ui ... ~a712bfd4/
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Dat de spelers wel een beetje klaar zijn met het geschuif lijkt mij duidelijk. En ook wel grotendeels terecht. Veel supporters ook. Deze supporter iig wèl. Zal mij benieuwen welke opstelling vanmiddag weer uit de hoge hoed rolt…
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Post Reply