Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Boscagli komt gewoon tekort. Dat ie het goed doet tegen Willem II en dat soort clubs, zegt dat het een fantastische speler zou zijn voor AZ, Feyenoord, Utrecht of dat soort clubs. Bij PSV moeten we een niveau hoger ambiëren. Met Boscagli achterin ga je het heel lastig krijgen na de Kerst, dus laten we hopen dat er dan iets anders staat.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Helemaal met je eens Thijs.
#FreeGeneratie4
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bubba Gump wrote: 11 Nov 2020, 06:52 Dat hij aardig is aan de bal is leuk, maar dient ondergeschikt te zijn aan zijn positionering en duelkracht..
Dat dient volgens jou ondergeschikt te zijn. Maar bij Schmidt duidelijk niet. Schmidt zijn spel is niet gericht op het voorkomen van goals, alleen op het maken van goals.

Ik zit in geen van beide extremen overigens: haten of houden. Ik denk dat er een betere versie van Boscagli te vinden moet zijn. Verdedigend goed, duelkracht maar ook goed aan de bal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ooijer zou hem toch moeten kunnen leren hoe je je tactisch positioneert op het veld en wanneer je wel en wanneer je niet moet instappen. Vorig jaar als lb was het helemaal schrijnend hoe hij zich positioneerde(buitenkant dekken etc.) Nu vooral als er een sterkere tegenstander is, valt hij verdedigend door de mand. In balbezit een verademing t.o.v. laatste 2 voorgaande jaren centraal achterin.
User avatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
Posts: 2243
Joined: 22 Jan 2019, 13:12
FOOTB_REM_S: No

Ik ben blij met ons centrale duo , Boscagli en Teze, lekker laten staan en in de winterstop Kim binnen hengelen , de beste zal dan spelen.
Boscagli speelt in elk geval 10 keer beter dan vorig jaar, ontwikkeld zich prima !
We can't change the world until we change ourselves.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Boscagli wordt volgende week 23, maar in principe is het nog een onervaren ventje. Dit is zijn eerste seizoen als volwaardige basisspeler op CV en hij moet meteen alles spelen, in een hele andere speelstijl bovendien. Is niet makkelijk.

Het hele traject doet me denken aan Arias. Jeugdinternational die voor weinig wordt weggehaald bij een Europese club van formaat. Heeft een lastige start, maar blijkt met een beetje aandacht en vertrouwen ook flinke stappen te kunnen maken. Bij Arias duurde het drie, vier seizoenen voordat hij de glasbak werd die hij nu is. Als je ziet hoe snel Boscagli zich in alle opzichten ontwikkeld, is het logisch dat mensen tevreden zijn. Ik was ook zeer kritisch op 'm en foutloos is hij zeker niet, maar geef hem tijd. Er zit veel meer in het vat. Hetzelfde kun je over Teze zeggen.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dat Boscagli zich heeft ontwikkeld van heel slecht naar redelijk. Echter vind ik het als basisspeler nog niet goed genoeg. Boscagli maakt wel stappen, maar voor een centrale verdediger mist hij wel een aantal essentiële eigenschappen als snelheid en kop- en duelkracht. Ook zijn lengte is als centrale verdediger niet in zijn voordeel. Dat maakt het wel lastig om nog die volgende stap te maken. Positioneel is hij wel gegroeid en aan de bal brengt hij achterin in de meeste gevallen wel een bepaalde rust, maar ik vind het totalitair nog magertjes en heb mijn twijfels hoeveel beter hij nog gaat worden.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 11 Nov 2020, 14:31 Boscagli wordt volgende week 23, maar in principe is het nog een onervaren ventje. Dit is zijn eerste seizoen als volwaardige basisspeler op CV en hij moet meteen alles spelen, in een hele andere speelstijl bovendien. Is niet makkelijk.

Het hele traject doet me denken aan Arias. Jeugdinternational die voor weinig wordt weggehaald bij een Europese club van formaat. Heeft een lastige start, maar blijkt met een beetje aandacht en vertrouwen ook flinke stappen te kunnen maken. Bij Arias duurde het drie, vier seizoenen voordat hij de glasbak werd die hij nu is. Als je ziet hoe snel Boscagli zich in alle opzichten ontwikkeld, is het logisch dat mensen tevreden zijn. Ik was ook zeer kritisch op 'm en foutloos is hij zeker niet, maar geef hem tijd. Er zit veel meer in het vat. Hetzelfde kun je over Teze zeggen.
Arias vanaf het begin al positioneel echt 5 klasses beter. Ik snap ook echt de positiviteit omtrent hem wel, maar tegen elke sterkere tegenstander kom je met hem gewoon in de problemen. Zonder glasbak naast hem is hij gewoon veel te licht.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 11 Nov 2020, 19:01 Arias vanaf het begin al positioneel echt 5 klasses beter.
Sorry? Ik herinner me dat echt anders. Die startte helemaal niet zo goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
GOATZE
Regelmatige invaller
Posts: 302
Joined: 09 Nov 2020, 20:16
Clubvoorkeur: PSV FCE
FOOTB_REM_S: No

Idd, Arias begon juist dramatisch.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Geen zorgen, AddoCultHeld roept wel vaker dingen die niet kloppen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Werd Arias niet na een half uur gewisseld tegen GAE omdat hij volledig voorbij werd gelopen door Houtkoop?

Daarna heeft Brenet nog een hele tijd basis gestaan en vond iedereen Brenet oprecht beter dan Arias. Heeft wel een tijdje geduurd tot Arias echt helemaal top was. En toen was hij na 2 goede jaren ook weg.
Bubba Gump
Meervoudig international
Posts: 1101
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
FOOTB_REM_S: No

Arias startte inderdaad niet sterk. Ik herinner me ook nog die wedstrijd tegen Go Ahead, waar ik toen tegen mijn medesupporters opperde dat we die Houtkoop zouden kopen😀. Echter heeft die onervarenheid PSV weinig tot geen punten gekost. Boscagli heeft PSV al heel wat tegengoals gekost. Zoals eerder gezegd: het is nu redelijk ipv heel slecht. En dat moeten we niet willen nastreven .
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nee, je moet een goed niveau nastreven. Maar waarom zou Boscagli geen verdere ontwikkeling kunnen doormaken, afgezien van zijn lengte?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 11 Nov 2020, 19:59 afgezien van zijn lengte?
32 kopduels in de Eredivisie. 24 gewonnen. Lengte is niet echt een probleem.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Timing is veel belangrijker. Vaak genoeg winnen kleinere spelers een kopduel.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Arias moest een paar maandjes wennen, maar was al vrij snel een glasbak naar mijn mening. Werd ook al snel international toen + vaste basisspeler in het kampioensteam van 2014/15. Die drie/vier jaar kan ik me iig niet in vinden.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 11 Nov 2020, 19:14 Geen zorgen, AddoCultHeld roept wel vaker dingen die niet kloppen.
:bye
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nieuwe Blanc.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die man springt ook ontiegelijk hoog
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Wéér een mooi tegenargument tegen het "hij kan niet verdedigen" betoog. :bye
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Haha. Lekker hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit had ik niet verwacht. Mooie statistiek voor Olivier!
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Beetje opportunistisch haha. Hij valt mee in vergelijking met eerst maar hosanna..
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Is natuurlijk cynisch he. Dit soort cijfers zeggen niet zoveel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply