Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 19 Feb 2023, 11:37
ruuddevil wrote: 18 Feb 2023, 18:21 Misschien pakt vissen in een ander segment beter uit. Met al die buitenkansjes zijn we de afgelopen jaren immers 0 opgeschoten.
Zou Stewart een ander netwerk aanboren. VS?
Daar hoop ik op. En in algemene zin iets meer op de lange termijn gericht. We hebben op zich best een aardige jeugdopleiding, als die ontwikkeling doorzet dan kan je daar met enige regelmaat een goede speler uit halen. Dat aanvullen met strategische aankopen en gerichte scouting onder 21 en hopelijk word je dan minder afhankelijk van de duurdere aankopen en huurlingen waar je weinig mee opschiet. Want laten we eerlijk zijn in de huidige voetbal piramide kunnen wij geen enkele rol spelen. De Engelse clubs kopen alles op en wat er over blijft vindt andere competities en zelfs de mindere clubs daarin veel interessanter en financieel aantrekkelijker.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Wat ik vooral belangrijk vind komende transferperiode(s) is het ontdekken van duidelijke kaders bij de spelers die gehaald worden. Te vaak heb ik het idee dat er maar wordt gekeken naar het halen van goede spelers, in plaats van spelers die specifiek passen binnen een bepaalde tactiek en ook op hun sterke punten benut worden. Je ziet nu bij Feyenoord dat je met spelers die gewoon kunnen doen waar ze goed in zijn al een heel eind kunt komen.

Daarnaast eens met @ruuddevil . Meer inzetten op spelers met restwaarde en die balans weer wat herstellen. In een ideaal scenario heb je een as met ervaren topspelers aangevuld met eigen jeugd en strategische aankopen. Waarbij je - wat mij betreft - bij twijfel sowieso eerder voor een jongere speler kiest dan een oude bekende. Zo'n Nakamura kost even veel als El Ghazi bijvoorbeeld. Dat zijn gewoon keuzes die je maakt.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Stewart heeft een heel sterk netwerk in Noord, Midden en Zuid-Amerika.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat multifunctionaliteit, fitheid, blessuregeschiedenis, leiderschap en hardheid ook wel erg belangrijk is. Nu spelers selecteren die bij een speelstijl horen helpt alleen als je van te voren een complete visie vast stelt en daar volledig naar gaat handelen voor 3 tot 5 jaar. Dan heb je een visie, trainer en spelersgroep die in elkaar geweven zitten en dan is de kans op succes het grootst. Van mij hoeft dat niet a la Red Bull of zo modern als sommige upcomming trainers.

Het klinkt wat onrealistisch maar ik denk oprecht dat 80% van de huidige selectie goed genoeg is om volgend jaar voor de titel mee te doen. Die laatste 20% moet je erbij kopen waardoor weer iedereen in zijn kracht komt te spelen. Vorig jaar hebben ze ingezien dat een spits en een keeper topprioriteit was en ik verwacht dat ze nu ook wel inzien dat een rechtsback en rechtsbuiten topprioriteit hebben. Voor de eerste training in 2023/2024 moeten er dus 2 a 3 nieuwe basisspelers staan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Hopen op volgend seizoen maar.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 20 Feb 2023, 11:17 Stewart heeft een heel sterk netwerk in Noord, Midden en Zuid-Amerika.
Niet sceptisch bedoeld hoor, maar hoe weet je dat? Zijn connecties in Noord-Amerika en in het verlengde daarvan Mexico lijken me overduidelijk. Maar Zuid-Amerika? Deed hij daar als TD bij AZ veel zaken indertijd?

Zou het overigens van harte hopen. Er mag van mij wel een nieuwe wind gaan waaien bij PSV. Wmb stappen we af van het idee om zogenaamd ervaren spelers cq. ex-Eredivisiespelers met een op zijn best gemiddelde carrièreverloop in het buitenland (types als Ramalho, Mwene) naar PSV te halen en leggen we de lat voor talenten hoger om door te kunnen stromen. Ik hoop daarom dat PSV onder Stewart:
  • ...blijft inzetten op het aantrekken van Britse 'homegrown' talenten voor wie PSV meer perspectief biedt dan bij hun eigen clubs;
  • ...in de jeugdscouting prioriteert op het aantrekken van de beste talenten van clubs die buiten de tops van Europese competities vallen;
  • ...in de doorstroming naar PSV1 by default een verhuur binnen de ED inbouwt om talenten beter voor te bereiden op een bijdrage op het hoogste niveau (en hier alleen bij hoge uitzondering vanaf wijkt);
  • ...inzet op het halen van directe versterkingen met doorverkoopperspectief in de regio's Scandinavie, Frankrijk en Zuid-Amerika;
  • ...harde noten durft te kraken voor doorselectie: met de huidige mate van vriendjespolitiek en excuuscultuur heb je echt iemand nodig die niet beperkt is om korte metten te maken met zelf opgeleiden middelmaat als Vertessen, Teze, Obispo en Saibari. Weg met die troep alsjeblieft, bij voorkeur definitief. Je kunt niet roepen dat je om de prijzen wilt spelen als je elke week met dat allegaartje komt opdraven.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Ittot wrote: 19 Feb 2023, 12:16 Ajb Ajb Ajb geen El Ghazi's, Luuk de Jongs, Proppers, van Ginkels etc meer. Kappen met die voetballers die mislukt zijn in het buitenland en op hun laatste benen lopen.

Spelers terug naar Nederland hal;en kan maar dan moeten ze wel een bepaald niveau hebben, zoals een Depay. Anders niet doen, niet doen, niet doen. We zitten nu wéér met een zwaar overbetaalde Luuk, zwaar overbetaalde Hazard, zwaar overbetaalde el Ghazi, Til etc.

Richt je op jong talent en ga een keer echt bouwen. Icm (bij voorkeur transfervrije) spelers die in Frankrijk of Engeland wél presteren maar net te kort komen voor bijv. een PSG (Benitez, Xavi, Sangare).

En inderdaad voor de zoveelste keer doorselecteren. Dus spelers als Saibari verhuren en de echte talenten laten doorstromen (Babadi bijv.). Werken met een kleine selectie van zo'n 16 a 17 man die gelijkwaardig zijn en dan aanvullen met jeugd. Het basis niveau moet omhoog en de breedte moet heel hard gaan krimpen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Dit is wel een categorie die je niet zomaar kan negeren. Luuk de Jong wordt bijvoorbeeld volledig verkeerd gebruikt. Als je amper tot een fatsoenlijke voorzet kan komen dan heb je niet heel veel aan Luuk de Jong en is hij zwaar overbetaald idd. Hazard is gewoon een prima speler en is denk ik pure pech dat hij een spierblessure opgelopen heeft. Pröpper leek me nog een prima speler, alleen werd hij geen basisspeler en daardoor raakte hij ook zijn motivatie kwijt, maar die kwam transfervrij en heeft ook niet veel gekost. Het is een categorie spelers die haalbaar is, maar waar je niet blind moet zijn voor de risico's.

De wisselwerking met de trainer en zijn competenties is wel belangrijk. Van Nistelrooij wou graag De Jong en Til, maar gebruikt ze beide verkeerd. Zo heb je helemaal niks aan Til, maar hij was wel goedkoop op te pikken en heeft in NL laten zien makkelijk te kunnen scoren.

Het valt of staat zoals bij alle transfers met of je zelf de juiste afweging en kaders hebt meegenomen en vervolgens nog een factor van 20-30% ongrijpbaarheid.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

We hebben momenteel 5 huurlingen: Gerrit, Silva, Van Aanholt, Savio en Hazard. Savio en Hazard kunnen retour afzender, maar de andere 3 laten zich goed zien. Prioriteit ligt komende zomer bij een rechtsback (wederom), een rechter CV, een echte stofzuiger (als vervanger van Sangare, die top is maar geen stofzuiger) en een linksbuiten.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Wat PSV voor de basis nodig heeft volgend seizoen is een RB, RCV, LCV, vervanger Sangaré, linksbuiten en rechtsbuiten. Er zullen dan ook een aantal verdedigers vertrekken. El Ghazi en Bakayoko kan je dan als back-ups gebruiken en die komen dan ook aan genoeg minuten. Een reservespits zal afhangen van hoe Van Duiven zich manifesteert in de zomer. Als die nog niet ver genoeg is kan je aan het einde van de window alsnog aan een tweede spits denken. Stewart heeft genoeg te doen en de kwaliteit van de basis zal flink omhoog moeten als je volgend seizoen kampioen wil worden en nu wel eens in Europa eens wat kan laten zien.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Stewart heeft inderdaad een flinke klus te doen. Het is jammer dat er afgelopen winter geen fundering is gelegd door aankopen voor de toekomst te doen. Met zoveel huurlingen heb je automatisch een enorm verloop in je selectie boven wat je normaal zou verwachten. Wat mij betreft wordt de defensie volledig gerenoveerd en moet je tijdig op zoek naar vleugelaanvallers en een vervanger voor Sangare die onhoudbaar is.

Ben benieuwd op hoe zo'n termijn er duidelijkheid gaat komen over een Branthwaite. Ik zie in hem wel een belangrijke schakel voor de toekomst. Van Aanholt lijkt me niet heel lastig te binden. Hazard en Savio afscheid van nemen en peilen hoe Wolves erin staat inzake Silva.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon Sangare overtuigen om nog één seizoen te blijven.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 26 Feb 2023, 22:39 Gewoon Sangare overtuigen om nog één seizoen te blijven.
Nee toch? Goede speler maar prima vervangbaar. Zou je Vinicius Souza, Zerrouki of Matusiwa terughalen, dan heb je denk ik niet veel kwaliteitsverlies op die positie. En met €37m inkomsten heb je dan nog genoeg over om op andere plekken te investeren.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Prima vervangbaar zegt ie.

🤢
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Je maakt de denkfout dat je een vertrekkende topspeler 1:1 moet/kunnen/wil vervangen. Dat gaat idd niet lukken. Wat bij NL clubs het geval is, is dat je met die flinke transfersommen steeds een beter elftal gaat/kunnen bouwen. Topspeler voor heel veel geld weg, jezelf op minimaal 2 posities dusdanig versterken dat je er over de gehele linie beter van wordt. En daar zit vaak het probleem want dat kan PSV al een tijdje niet zo goed.

Deze winter is er ook niks (serieus) gedaan aan het vervangen van die topspeler dus dat zal in de zomer alsnog moeten. Plus nog tig andere posities en dus ook de volgende topspeler die voor veel geld (in mijn ogen helaas te weinig door die afkoopsom maar ok) gaat: Sangare. Die ga je niet snel 1:1 kunnen vervangen, wat je wel kan doen is je aankopen zo gericht mogelijk doen zodat je als gehele middenveld beter wordt. Want dat is nu wel een dingetje zeg maar.

Topspelers komen en gaan en komen en gaan weer bij PSV, dat is altijd zo geweest. Het is zaak je beleid en toekomstbeeld op orde te hebben zodat je er juist beter van kan worden. Ten eerste over de gehele linie maar ten tweede natuurlijk ook op de iets langer termijn door de grotere talenten alvast binnen te halen. Toekomstbestendig worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Joenepsv wrote: 26 Feb 2023, 22:35 Stewart heeft inderdaad een flinke klus te doen. Het is jammer dat er afgelopen winter geen fundering is gelegd door aankopen voor de toekomst te doen. Met zoveel huurlingen heb je automatisch een enorm verloop in je selectie boven wat je normaal zou verwachten. Wat mij betreft wordt de defensie volledig gerenoveerd en moet je tijdig op zoek naar vleugelaanvallers en een vervanger voor Sangare die onhoudbaar is.

Ben benieuwd op hoe zo'n termijn er duidelijkheid gaat komen over een Branthwaite. Ik zie in hem wel een belangrijke schakel voor de toekomst. Van Aanholt lijkt me niet heel lastig te binden. Hazard en Savio afscheid van nemen en peilen hoe Wolves erin staat inzake Silva.
De verdediging moet inderdaad eens gerenoveerd worden. PSV heeft al 5 jaar een te zwakke verdediging. Af en toe een goede back, maar centraal is het al zo lang huilen met de pet op. Van Aanholt blijft waarschijnlijk nog wel een jaar, dus heb je met Mauro die positie als enige achterin prima tot goed bezet. Branthwaite heeft nog wel stappen te maken en wisselt hele goede met hele matige momenten af. En ik zou hem alleen halen als je daarnaast ook een sturende verdediger kan zetten die complementair aan hem is.

Voorin is het niveau ook onvoldoende. Op rechts al het gehele seizoen door de blessure van Madueke de eerste seizoenshelft en nu ook links bij het vertrek van Gakpo. Daar zal je tevens ook naar diverse specificaties moeten gaan kijken zodat je voorin diverse wapens hebt. Sangaré zal willen vertrekken en die verkoop heb je nodig om de renovatie te bekostigen.

Ik had op 1 of 2 strategische aankopen gehoopt, maar die zijn er niet gekomen. Het heeft vooral in het teken gestaan van het lozen, al dan niet tijdelijk, van spelers om ruimte te maken voor de renovatie die komende zomer gepland staat.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

O Goleiro Grande wrote: 26 Feb 2023, 22:49
Standbeeld wrote: 26 Feb 2023, 22:39 Gewoon Sangare overtuigen om nog één seizoen te blijven.
Nee toch? Goede speler maar prima vervangbaar. Zou je Vinicius Souza, Zerrouki of Matusiwa terughalen, dan heb je denk ik niet veel kwaliteitsverlies op die positie. En met €37m inkomsten heb je dan nog genoeg over om op andere plekken te investeren.
Volgend seizoen met een echte nummer 6, Veerman op 8 en Xavi op 10..
Heb je een coherenter middenveld dan in principe 2 achten en een tien die we nu hebben staan..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Bij Sangare twijfel ik serieus of die 37 mln gaat opleveren. Beleeft geen top seizoen en het is ook geen talentje meer. Zou zomaar eens 25 tot 30 mln kunnen worden.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Voor degene die Sangare zouden willen vervangen door een Zerrouki mogen van mij nog eens achter hun oren krabben.

Sangare
Image

Zerrouki
Image

Vinicius Souza
Image
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Zerrouki zou niet misstaan op ons middenveld hoor. Heel ander type dan Sangaré wel, meer een Guti. Is wel iemand die het neerzet op het middenveld. Dat kunnen we gebruiken.
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21

Hatseflats wrote: 27 Feb 2023, 09:52 Voor degene die Sangare zouden willen vervangen door een Zerrouki mogen van mij nog eens achter hun oren krabben.

Sangare
Image

Zerrouki
Image

Vinicius Souza
Image
Dit laat toch vooral zien dat Sangare niet perse een verdedigende middenvelder is?
Zerrouki en Vini Souza zijn dit bij uitstek wel.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond Zerrouki heel erg tegenvallen gisteren.
Erg passief, terwijl je juist van zo iemand verwacht het spel (met wat risico) naar zich toe te trekken.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Eens, bleekjes hoor. Heb speciaal op hem gelet en had heel wat meer verwacht. Maar goed, dat was één wedstrijd. Kan
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

Met de opbrengst van Sangaré kun je voor PSV begrippen zeker 2, maar misschien wel 3 héle goede aankopen doen. Dan word je specifiek op de positie van Sangaré wel zwakker, maar door andere posities óók flink te versterken, word je als geheel wel beter.

De vraag is alleen hoe het met het aankoopbeleid van PSV zit met Stewart en Brands. De laatste jaren was dat namelijk behoorlijk ruk.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Sangaré is echt wel een klasse beter dan Zerrouki hoor, qua leeftijd schelen ze ook maar 5 maanden. Zerrouki zal zich natuurlijk nog wel ontwikkelen, maar gevoelsmatig zijn er betere opties met meer potentie.
Post Reply