Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Geen PvA was opvallend. Niet geheel fit? Want voetballend is hij steeds prima. Moet op basis van fitheid zijn dan lijkt mij.

Verder blijft het af en toe schizofreen dit team. Er zit voetbal in, maar de ruimtes tussen de linies soms zijn werkelijk bizar.

Vandaag win je door de jonkies. Fabio, Xavi en Johan. Ruud stelde ze op, waarvoor credits.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 26 Feb 2023, 20:30erder blijft het af en toe schizofreen dit team. Er zit voetbal in, maar de ruimtes tussen de linies soms zijn werkelijk bizar.
Er zit voetbal in omdat PSV individueel geen slechte spelers heeft. Bakayoko, Simons, Sangare, Veerman, Silva, Mauro, V. Aanholt kunnen individueel allemaal heel goed voetballen. Alleen die voetballende moment zijn wmb ondanks de technische staf en niet dankzij. Daar zit de crux.

Ik denk dat vandaag andermaal treffend is. Het is heel prettig dat je deze wint met het oog op de competitie zelf, maar als je kijkt naar de hoeveelheid kansen die PSV creëert, de schotlocaties van de betreffende kansen en de manier waarop ze ontstaan/gecreëerd worden, dan is de cumulatieve optelsom daarvan zorgwekkend. Dat icm met het o.a. feit dat PSV steeds enorm veel ruimtes blijft weggeven, basisvastigheden zoals controleren van de ruimtes tussen de linies en gebrek werkende patronen in balbezit om de bal progressie te laten maken richting controlerende zones ontbreken, maakt PSV zo ontzettend fragiel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Er zit een sterke winnaarsmentaliteit, teamspirit en aardig wat spelvreugde in dit elftal.

Zoals ik het zie zijn we klaar voor de laatste fase van het seizoen. We zijn aardig gepositioneerd om een serieuze gooi naar de titel te doen.

Come on PSV,
Come on Ruud,
Ik geloof in jullie!
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Skuddem wrote: 26 Feb 2023, 22:24 Er zit een sterke winnaarsmentaliteit, teamspirit en aardig wat spelvreugde in dit elftal.

Zoals ik het zie zijn we klaar voor de laatste fase van het seizoen. We zijn aardig gepositioneerd om een serieuze gooi naar de titel te doen.

Come on PSV,
Come on Ruud,
Ik geloof in jullie!
Ik wil niet te veel spelbreker zijn, maar de volgende wedstrijden staat er Ruud kennende gewoon weer een compleet ander team in het veld hoor.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 26 Feb 2023, 22:24Zoals ik het zie zijn we klaar voor de laatste fase van het seizoen. We zijn aardig gepositioneerd om een serieuze gooi naar de titel te doen.
Ik heb dit heel vaak gedacht dit seizoen, maar dit PSV is ongeveer net zo betrouwbaar als Obispo. Ja: als we spelen zoals we de afgelopen drie wedstrijden ongeveer hebben gedaan, dan gaan we in principe niet veel averij oplopen, maar best kans dat we volgende week tegen RKC weer onderuit gaan. Op PSV zou ik echt geen cent durven te zetten momenteel.

Aan de andere kant: had vorige week gezegd dat we in de reeks Utrecht, Sevilla en Twente helemaal niet zouden verliezen, dan had menigeen je voor krankzinnig uitgemaakt. Dingen hadden nog beter uit kunnen pakken, inderdaad, maar gezien de omstandigheden ook veel slechter. PSV heeft zich redelijk staande gehouden. En nu doorpakken ook. De bekerfinale is mogelijk en er blijft een kleine kans op de titel. Hopelijk komt er potverdikkie nu wat stabiliteit en progressie in dit elftal.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 26 Feb 2023, 23:53

Aan de andere kant: had vorige week gezegd dat we in de reeks Utrecht, Sevilla en Twente helemaal niet zouden verliezen, dan had menigeen je voor krankzinnig uitgemaakt.
Valt toch reuze mee? Utrecht-uit niet verliezen is ook voor dit PSV niet krankzinnig, Sevilla thuis kon je ook best voorspellen dat PSV niet zou verliezen wanneer Sevilla met 3-0 hiernaartoe komt (doorgaan is uiteraard anders) en Twente heeft precies 2 uitwedstrijden gewonnen dit seizoen. Ik meen het echt als ik zeg dat ik in deze 3 wedstrijden 0 verliespartijen had verwacht, en ik ben (denk ik!?) niet krankzinnig 😉 met de rest van je post eens overigens.
Het is ook niet dat het een hele goede week is geweest. Tegen Sevilla ben je uitgeschakeld en dankzij de blamages in januari moest je tegen Utrecht en Twente 6 punten halen. Het spel biedt ook nog steeds weinig houvast, al is het fijn om de individuele oplevingen van Bakayoko, Silva, Simons etc. te zien. Maar feit blijft dat je nog steeds daarvan afhankelijk bent.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ykhim wrote: 26 Feb 2023, 23:53Aan de andere kant: had vorige week gezegd dat we in de reeks Utrecht, Sevilla en Twente helemaal niet zouden verliezen, dan had menigeen je voor krankzinnig uitgemaakt. Dingen hadden nog beter uit kunnen pakken, inderdaad, maar gezien de omstandigheden ook veel slechter. PSV heeft zich redelijk staande gehouden. En nu doorpakken ook. De bekerfinale is mogelijk en er blijft een kleine kans op de titel. Hopelijk komt er potverdikkie nu wat stabiliteit en progressie in dit elftal.
Ik hoop met je mee al denk ik tegen beter weten in. Maar fuck it: ik ben wel toe aan iets van positiviteit. Voor dit drieluik zei ik dat je minimaal 4 punten moet pakken tegen FC Utrecht en Twente en dan moet je gezien de tegenstand echt zes duels op rij gaan winnen.

RKC-PSV
PSV-Cambuur
Vitesse-PSV
NEC-PSV
PSV-EXC
VOL-PSV

Als dit lukt wie weet wat er dan mogelijk is. Geen Europese beslommeringen. Deze reeks wordt 1x door de weeks onderbroken door de KNVB Beker. Feyenoord heeft in die periode 5 onderbrekingen door de weeks.

Komop. One time!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Nul geloof in een titel. Derde plek is het hoogst haalbare.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 27 Feb 2023, 06:40
Ykhim wrote: 26 Feb 2023, 23:53Aan de andere kant: had vorige week gezegd dat we in de reeks Utrecht, Sevilla en Twente helemaal niet zouden verliezen, dan had menigeen je voor krankzinnig uitgemaakt. Dingen hadden nog beter uit kunnen pakken, inderdaad, maar gezien de omstandigheden ook veel slechter. PSV heeft zich redelijk staande gehouden. En nu doorpakken ook. De bekerfinale is mogelijk en er blijft een kleine kans op de titel. Hopelijk komt er potverdikkie nu wat stabiliteit en progressie in dit elftal.
Ik hoop met je mee al denk ik tegen beter weten in. Maar fuck it: ik ben wel toe aan iets van positiviteit. Voor dit drieluik zei ik dat je minimaal 4 punten moet pakken tegen FC Utrecht en Twente en dan moet je gezien de tegenstand echt zes duels op rij gaan winnen.

RKC-PSV
PSV-Cambuur
Vitesse-PSV
NEC-PSV
PSV-EXC
VOL-PSV

Als dit lukt wie weet wat er dan mogelijk is. Geen Europese beslommeringen. Deze reeks wordt 1x door de weeks onderbroken door de KNVB Beker. Feyenoord heeft in die periode 5 onderbrekingen door de weeks.

Komop. One time!
Dit zijn 4 uitwedstrijden he. Ik acht de kans groter dat we geen van die 4 winnen dan dat we ze alle 4 winnen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil wrote: 27 Feb 2023, 07:11 Nul geloof in een titel. Derde plek is het hoogst haalbare.
Titel is we. 2e plek max. Feyenoord kampioen. Gaat dus tussen ons, AZ en Ajax.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:18Dit zijn 4 uitwedstrijden he. Ik acht de kans groter dat we geen van die 4 winnen dan dat we ze alle 4 winnen.
:huil: :huil: :huil:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:38 Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
Dat is gewoon een geslaagd seizoen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:38 Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
Dat zou een uitstekend resultaat zijn (zeker gegeven de situatie waar wij in zitten).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

2e zou nog kunnen. Maar dan moet men wel eindelijk eens een keer geleerd hebben van die domme tegengoals. En de wisselvalligheid.
Ajax moet nog tegen Utrecht, AZ, Feyenoord, PSV en Twente. Terwijl PSV van dat rijtje AZ en Ajax nog heeft en Feyenoord alleen nog Ajax.

Maar goed als PSV al niet kan winnen bij Emmen en Fortuna is iedere pot een zware.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:38 Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
Normaalgesproken echt no fucking way, maar gezien ons seizoen tot nu toe is dit het hoogst haalbare
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Als Ruud eens kapt met dat gewissel en het een paar wedstrijden laat staan als gister heb ik wel vertrouwen in een tweede plek. Gister stond het gewoon goed met op Silva na alle spelers op een positie waar ze zichzelf prettig voelen en wat eigenlijk hun natuurlijke positie is. Je kan Van Aanholt, Mauro en Mwene nog eens ruilen maar verder is dit momenteel onze sterkste opstelling. Deze jongens vertrouwen geven en de eindsprint inzetten.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Heruone wrote: 26 Feb 2023, 21:56
Menno1 wrote: 26 Feb 2023, 20:30erder blijft het af en toe schizofreen dit team. Er zit voetbal in, maar de ruimtes tussen de linies soms zijn werkelijk bizar.
Er zit voetbal in omdat PSV individueel geen slechte spelers heeft. Bakayoko, Simons, Sangare, Veerman, Silva, Mauro, V. Aanholt kunnen individueel allemaal heel goed voetballen. Alleen die voetballende moment zijn wmb ondanks de technische staf en niet dankzij. Daar zit de crux.

Ik denk dat vandaag andermaal treffend is. Het is heel prettig dat je deze wint met het oog op de competitie zelf, maar als je kijkt naar de hoeveelheid kansen die PSV creëert, de schotlocaties van de betreffende kansen en de manier waarop ze ontstaan/gecreëerd worden, dan is de cumulatieve optelsom daarvan zorgwekkend. Dat icm met het o.a. feit dat PSV steeds enorm veel ruimtes blijft weggeven, basisvastigheden zoals controleren van de ruimtes tussen de linies en gebrek werkende patronen in balbezit om de bal progressie te laten maken richting controlerende zones ontbreken, maakt PSV zo ontzettend fragiel.
Je scoort 3x tegen het team met de minste doelpunten tegen in de eredivisie. Dat waren er 15 in 22 wedstrijden. Komen er 3 bij, alle drie uit open spel.

Verder zo uit mijn hoofd :
Xavi (3 tegen 1 situatie),Fabio (schot met rechts in strafschopgebied), luuk (alleen voor de keeper) krijgen nog 3 grote kansen.

Kansrijke situaties te over. Ik denk aan een teruggelegde bal van aanholt, voorzetten die iets te diep vielen, bakayoko die iemand op de achterlijn binnen de 16 aanspeelt.

En PSV mag een aantal keer aanleggen van vlak buiten strafschopgebied, waarbij het gebrek aan kwaliteit op dat gebied weer opvalt. En 6 corners..wat met enig cornerrendement ook wel meer mag opleveren. Herinner me een kopbal van Brantwaite. Weet niet meer zeker of dat uit een corner was.

Ik maak me geen zorgen over het creeerend vermogen van dit team. Dat is maar in heel weinig wedstrijden een probleem geweest. Het afwerkend vermogen is een groot probleem. En de kwetsbaarheid van de verdediging. Hetgeen gisteren ook weer duidelijk zichtbaar was.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:38 Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
In deze situatie zou ik al tekenen voor een 2e plaats zonder bekerwinst.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

De basisopstelling en de wedstrijd van gisteren bieden perspectief voor de komende weken. De minder presterende spelers van de laatste tijd zaten ineens op de bank. Er zit genoeg energie en werklust in het team om een serie neer te gaan zetten.

Als El Ghazi en Hazard fit worden heb je aanvallend nog wat meer keuze.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Brael wrote: 27 Feb 2023, 08:28
11 Tinus wrote: 27 Feb 2023, 07:38 Wie zou er tekenen voor bekerwinst een 2e plaats?
In deze situatie zou ik al tekenen voor een 2e plaats zonder bekerwinst.
Ik teken sowieso voor bekerwinst, ongeacht de plaats op de ranglijst. Zelf als word je vierde.

Bekerwinst biedt de beste Europese perspectieven (CL plaatsen uitgezonderd). Ik verwacht dat Ajax en Feyenoord vrij gemakkelijk op 1 en 2 gaan eindigen. Wij zullen met AZ gaan strijden om plek 3
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

trouwepsvfan wrote: 27 Feb 2023, 09:01
Brael wrote: 27 Feb 2023, 08:28 In deze situatie zou ik al tekenen voor een 2e plaats zonder bekerwinst.
Ik teken sowieso voor bekerwinst, ongeacht de plaats op de ranglijst. Zelf als word je vierde.

Bekerwinst biedt de beste Europese perspectieven (CL plaatsen uitgezonderd). Ik verwacht dat Ajax en Feyenoord vrij gemakkelijk op 1 en 2 gaan eindigen. Wij zullen met AZ gaan strijden om plek 3
Ik weet niet of je Ajax gisteren gezien hebt maar die pakken daar met meer geluk dan wijsheid de punten, elke wedstrijd is voor hen een struggle. Ik vond onze wedstrijd gisteren meer houvast geven. Nu eens een aantal potjes zo vasthouden aan dezelfde spelers en je wordt minimaal tweede.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

trouwepsvfan wrote: 27 Feb 2023, 09:01
Brael wrote: 27 Feb 2023, 08:28 In deze situatie zou ik al tekenen voor een 2e plaats zonder bekerwinst.
Ik teken sowieso voor bekerwinst, ongeacht de plaats op de ranglijst. Zelf als word je vierde.

Bekerwinst biedt de beste Europese perspectieven (CL plaatsen uitgezonderd). Ik verwacht dat Ajax en Feyenoord vrij gemakkelijk op 1 en 2 gaan eindigen. Wij zullen met AZ gaan strijden om plek 3
De vraag was ook waar je voor zou tekenen, niet wat je verwacht ;)
Ik denk dat het juist enorm belangrijk is om sowieso één van die CL plekken in te nemen, al is het maar zodat de concurrentie niet de CL ingaat. Als Ajax en Feyenoord allebei de CL in gaan, zijn we financieel behoorlijk ver van huis.
Dan is een bekerwinst leuk, maar dat wordt dan een soort Pyrrusoverwinning.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Normaliter is het zeer lastig om die CL voorrondes door te komen, dus dan is het niet zo erg. Zul je net zien dat Feyenoord Rangers loot of zo :I
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30

Zelf reken ik nergens op de komende wedstrijden, bekijk het van wedstrijd naar wedstrijd.

Ik ben al te vaak teleurgesteld na een hoopvolle wedstrijd. Zal me daarom ook benieuwen naar de basis tegen ADO en zondag tegen RKC. Gaat onze trainer eindelijk eens een vast team laten staan, of toch weer schuiven met spelers.
Post Reply