Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

deninho32 wrote: 27 Feb 2023, 09:30 Normaliter is het zeer lastig om die CL voorrondes door te komen, dus dan is het niet zo erg. Zul je net zien dat Feyenoord Rangers loot of zo :I
Ik heb toch al 2x op rij het idee gehad dat wij die CL voorrondes prima door hadden kunnen komen, als we zelf gewoon naar behoren gepresteerd hadden. Thuis tegen Rangers en thuis tegen Benfica (met 10 man) hadden echt afgemaakt moeten worden.

Bovendien: als Ajax 2e wordt, krijgen ze in de voorrondes sowieso een geplaatste status.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

ShovingNE2 wrote: 27 Feb 2023, 06:40 RKC-PSV
PSV-Cambuur
Vitesse-PSV
NEC-PSV
PSV-EXC
VOL-PSV
STEL (en dat is al een hele grote onzekerheid) je wint ze inderdaad alle zes en Feyenoord en Ajax spelen gelijk tegen elkaar (of winst Ajax), dan kan het nog best spannend worden. Zeker wanneer Feyenoord zich nog een keer verslikt tegen een Utrecht of een Sparta.

Programma Feyenoord:
FEY-GRO
AJA-FEYE
SPA-FEYE
FEYE-RKC
CAM-FEY
FEY-UTR

Programma Ajax:
AJA-NEC
HEE-AJA
AJA-FEY
GAE-AJA
AJA-FOR
AJA-EMM

Maar goed, wij moeten na dat blok van zes nog tegen Ajax en AZ. Feit blijft dat we geen enkele wedstrijd meer mogen verliezen, en dat lijkt lastig genoeg.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Gisteren weliswaar gewonnen, maar er klopte bij vlagen nog steeds helemaal niets van. De linies stonden in fases nog steeds enorm uit elkaar, er was slechte bezetting in de as en de manier van drukzetten blijft vaak belabberd. De afstemming is nog steeds niet juist in het drukzetten, tekenend daarvoor een moment (redelijk aan het begin van de wedstrijd, rond minuut 4) waarbij De Jong druk probeert te zetten op de CB van Twente, maar Fabio Silva ondertussen naar achteren sprint: om de tegenstander, zoals Ruud dat graag wil, pas bij de middenlijn op te vangen..
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Brael wrote: 27 Feb 2023, 09:57
deninho32 wrote: 27 Feb 2023, 09:30 Normaliter is het zeer lastig om die CL voorrondes door te komen, dus dan is het niet zo erg. Zul je net zien dat Feyenoord Rangers loot of zo :I
Ik heb toch al 2x op rij het idee gehad dat wij die CL voorrondes prima door hadden kunnen komen, als we zelf gewoon naar behoren gepresteerd hadden. Thuis tegen Rangers en thuis tegen Benfica (met 10 man) hadden echt afgemaakt moeten worden.

Bovendien: als Ajax 2e wordt, krijgen ze in de voorrondes sowieso een geplaatste status.
Dat laatste zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd, Feyenoord gaat dit noet vasthouden
Thuis tegen Rangers had afgemaakt moeten worden, maar tegen Monaco had PSV er altijd al uit moeten liggen, dat ging helemaal nergens over. Die voorrondes zijn voor PSV altijd een brug te ver, ik denk voor Feyenoord ook. Het is voor PSV zaak om goed te investeren en na volgend seizoen die 2e plek terug te pakken en rechtstreeks de CL in te gaan. Die 2e CL plek zal neem ik aan ook geen seizoenen duren, dus zaak om zoveel mogelijk naar binnen te harken wat mij betreft.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

GiveCup2day wrote: 27 Feb 2023, 10:02
ShovingNE2 wrote: 27 Feb 2023, 06:40 RKC-PSV
PSV-Cambuur
Vitesse-PSV
NEC-PSV
PSV-EXC
VOL-PSV
STEL (en dat is al een hele grote onzekerheid) je wint ze inderdaad alle zes en Feyenoord en Ajax spelen gelijk tegen elkaar (of winst Ajax), dan kan het nog best spannend worden. Zeker wanneer Feyenoord zich nog een keer verslikt tegen een Utrecht of een Sparta.

Programma Feyenoord:
FEY-GRO
AJA-FEYE
SPA-FEYE
FEYE-RKC
CAM-FEY
FEY-UTR

Programma Ajax:
AJA-NEC
HEE-AJA
AJA-FEY
GAE-AJA
AJA-FOR
AJA-EMM

Maar goed, wij moeten na dat blok van zes nog tegen Ajax en AZ. Feit blijft dat we geen enkele wedstrijd meer mogen verliezen, en dat lijkt lastig genoeg.
Ruud heeft de JCS gewonnen, EL overwintering (overwinningen tegen Monaco Arsenal en Sevilla), zitten praktisch in de halve finale met nog een oefenwedstrijd tegen ADO te gaan en zouden voor de ED echt nog wel een serie neer kunnen zetten als het op zijn plek valt. Het is niet te verwachten want we winnen gewoon geen uitwedstrijden maar als we nu enkel en alleen naar ons zelf kijken. Niet naar programma's van concurrenten en al helemaal geen wedstrijden wegstrepen waarbij we de favoriet zijn en wel zouden winnen. We spelen slechts 1x per week straks, zit nog interlandvoetbal tussen waarbij we amper internationals hebben dus er is ruimte om te finetunen.

Een week geleden waren alle ingrediënten voor een crisis aanwezig en nu met een flinke portie geluk (bal op de lat van Rakitic) als startpunt is er feitelijk niet super veel nodig om een reeks neer te zetten. Het belangrijkste wat mij vertrouwen geeft is dat Ruud gisteren af is gestapt van Teze/3e man CV en 1 kant dominant aanvallen. Met 2 aanvallende backs hebben we een compleet andere en dynamischer aanvalsspel.

We hebben nu 5 uitwedstrijden op rij niet gewonnen en er komen er 4 aan. Statistisch is de kans 0,01% maar begin bij het begin en kijk enkel naar jezelf. Winnen uit bij RKC is net zo belangrijk als uit winnen bij AZ of Twente.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

deninho32 wrote: 27 Feb 2023, 10:11
Brael wrote: 27 Feb 2023, 09:57 Ik heb toch al 2x op rij het idee gehad dat wij die CL voorrondes prima door hadden kunnen komen, als we zelf gewoon naar behoren gepresteerd hadden. Thuis tegen Rangers en thuis tegen Benfica (met 10 man) hadden echt afgemaakt moeten worden.

Bovendien: als Ajax 2e wordt, krijgen ze in de voorrondes sowieso een geplaatste status.
Dat laatste zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd, Feyenoord gaat dit noet vasthouden
Thuis tegen Rangers had afgemaakt moeten worden, maar tegen Monaco had PSV er altijd al uit moeten liggen, dat ging helemaal nergens over. Die voorrondes zijn voor PSV altijd een brug te ver, ik denk voor Feyenoord ook. Het is voor PSV zaak om goed te investeren en na volgend seizoen die 2e plek terug te pakken en rechtstreeks de CL in te gaan. Die 2e CL plek zal neem ik aan ook geen seizoenen duren, dus zaak om zoveel mogelijk naar binnen te harken wat mij betreft.
Over de titelkansen van Feyenoord denken we anders dan. De bookies zien Feyenoord inmiddels ook als favoriet (voor wat het waard is natuurlijk). Verder ben ik het met je eens. Als Feyenoord 2e wordt, vliegen ze er waarschijnlijk uit in de voorrondes CL.
Anyhow, met een plek in de top 2 voor PSV zou ik in de huidige situatie echt ontzettend tevreden zijn. Dat betekent dat we zelf nog een goede serie gaan neerzetten, en dat betekent dat één van onze concurrenten sowieso géén CL haalt, wat enorm belangrijk wordt richting het komende seizoen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Het is inderdaad van wedstrijd tot wedstrijd bekijken met dit PSV. Normaliter zou je van de komende 6 wedstrijden 18 punten kunnen verwachten. In dezelfde periode spelen Ajax en Feyenoord nog tegen elkaar en ik verwacht dat AZ minimaal 4 punten gaat verliezen. In dat geval ligt het bij aanvang van PSV-Ajax helemaal open. Probleem is dat er te weinig houvast is om van dit PSV een dergelijke serie te verwachten, zoals in januari is gebleken. Daarom is het inderdaad van wedstrijd tot wedstrijd bekijken en kijken hoe ver we komen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Maar dat we zo ver zijn dat we 'van wedstrijd tot wedstrijd gaan bekijken' is toch tekenend voor de hele situatie.. We hebben een trainer die er na al die maanden nog steeds geen gesmeden team van weet te maken, met daardoor geen vastigheden en geen lijn in het spel. Spelers weten minder goed waar ze aan toe zijn en dat heeft weer effect op de prestaties, we kunnen nergens op terugvallen dus blijven we extreem labiel.

Gisteren is het niet zo dat we extreem veel kansen creëren, wat kansen betreft was het eigenlijk een standaardwedstrijd onder Ruud, alleen nu vlogen die ballen er gelukkig wel een keer in.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 27 Feb 2023, 10:25

Gisteren is het niet zo dat we extreem veel kansen creëren, wat kansen betreft was het eigenlijk een standaardwedstrijd onder Ruud, alleen nu vlogen die ballen er gelukkig wel een keer in.
De kansen die we gisteren nog verprutst hebben tegen een team als Twente vond ik toch best op zijn minst bovengemiddeld.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 27 Feb 2023, 10:25 Maar dat we zo ver zijn dat we 'van wedstrijd tot wedstrijd gaan bekijken' is toch tekenend voor de hele situatie.. We hebben een trainer die er na al die maanden nog steeds geen gesmeden team van weet te maken, met daardoor geen vastigheden en geen lijn in het spel. Spelers weten minder goed waar ze aan toe zijn en dat heeft weer effect op de prestaties, we kunnen nergens op terugvallen dus blijven we extreem labiel.
Klopt helemaal, ik bedoelde het natuurlijk ook niet positief. Het PSV van vorig seizoen had zijn problemen maar de komende 6 wedstrijden waren 18 punten hoor. PSV is nog steeds vooral afhankelijk van individuele oplevingen, dus ik durf daar nu niet vanuit te gaan.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Exact, maar dat is dan ook de hele tactiek van Ruud: volledig ingesteld op individuele klasse en vooral de buitenspelers in de 1vs1 krijgen om vanuit daar iets te creëren. Voetballend blijft het nog steeds ondermaats, veel te weinig dominantie aan de bal.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Het wordt wel voor iedereen makkelijker voetballen nu er meerdere spelers op het veld staan die goed zijn aan de bal en/of dreigend voor de goal zijn. Ik denk dat de doorwerking van het mentale aspect op het spel wel iets onderschat wordt. Als het nu een aantal weken goed valt kan het spel er zomaar een heel stuk beter gaan uitzien, terwijl Ruud niet echt andere dingen doet.

Overigens zujn er gisteren toch redelijk wat kansen gecreëerd? Even uit mijn hoofd (naast de goals):

- Kans Xavi na terugleggen Silva
- Kans Luuk net na 2-1
- Kans Silva bij 2-1 (schot korte hoek, goede redding Unnerstall)
- Goed schot van Bakayoko met prima parade Unnerstall
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

PSV90 wrote: 27 Feb 2023, 10:40
Overigens zujn er gisteren toch redelijk wat kansen gecreëerd? Even uit mijn hoofd (naast de goals):

- Kans Xavi na terugleggen Silva
- Kans Luuk net na 2-1
- Kans Silva bij 2-1 (schot korte hoek, goede redding Unnerstall)
- Goed schot van Bakayoko met prima parade Unnerstall
Nee nee, we creëren geen kansen uit open spel, en zijn volledig afhankelijk van individuele kwaliteit. Tevens is de derde plek het hoogst haalbare, gesnapt en gesnopen?
LEROI
Ballenjongen
Posts: 23
Joined: 16 Jan 2023, 10:42
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 wrote: 27 Feb 2023, 10:40 Het wordt wel voor iedereen makkelijker voetballen nu er meerdere spelers op het veld staan die goed zijn aan de bal en/of dreigend voor de goal zijn. Ik denk dat de doorwerking van het mentale aspect op het spel wel iets onderschat wordt. Als het nu een aantal weken goed valt kan het spel er zomaar een heel stuk beter gaan uitzien, terwijl Ruud niet echt andere dingen doet.

Overigens zujn er gisteren toch redelijk wat kansen gecreëerd? Even uit mijn hoofd (naast de goals):

- Kans Xavi na terugleggen Silva
- Kans Luuk net na 2-1
- Kans Silva bij 2-1 (schot korte hoek, goede redding Unnerstall)
- Goed schot van Bakayoko met prima parade Unnerstall
Opsomming komt overeen met de stats. xG van 2.1 waarvan 1.52 uit open spel. Niet heel hoog maar beter dan sommige hier doen vermoeden.

Image
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Brael wrote: 27 Feb 2023, 09:57
deninho32 wrote: 27 Feb 2023, 09:30 Normaliter is het zeer lastig om die CL voorrondes door te komen, dus dan is het niet zo erg. Zul je net zien dat Feyenoord Rangers loot of zo :I
Ik heb toch al 2x op rij het idee gehad dat wij die CL voorrondes prima door hadden kunnen komen, als we zelf gewoon naar behoren gepresteerd hadden. Thuis tegen Rangers en thuis tegen Benfica (met 10 man) hadden echt afgemaakt moeten worden.

Bovendien: als Ajax 2e wordt, krijgen ze in de voorrondes sowieso een geplaatste status.
Thuis tegen rangers had gewonnen moeten worden. Maar tegen monaco had verloren moeten worden bekeken vanuit neutraal perspectief.

Tegen benfica had niet gewonnen moeten worden. Was gewoon close.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 27 Feb 2023, 10:53
PSV90 wrote: 27 Feb 2023, 10:40
Overigens zujn er gisteren toch redelijk wat kansen gecreëerd? Even uit mijn hoofd (naast de goals):

- Kans Xavi na terugleggen Silva
- Kans Luuk net na 2-1
- Kans Silva bij 2-1 (schot korte hoek, goede redding Unnerstall)
- Goed schot van Bakayoko met prima parade Unnerstall
Nee nee, we creëren geen kansen uit open spel, en zijn volledig afhankelijk van individuele kwaliteit. Tevens is de derde plek het hoogst haalbare, gesnapt en gesnopen?
Ik wist niet dat kansen uit open spel en kansen obv individuele kwaliteit ipv tactische patronen elkaar uitsluiten :opzijnkop:
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

LEROI wrote: 27 Feb 2023, 11:59
PSV90 wrote: 27 Feb 2023, 10:40 Het wordt wel voor iedereen makkelijker voetballen nu er meerdere spelers op het veld staan die goed zijn aan de bal en/of dreigend voor de goal zijn. Ik denk dat de doorwerking van het mentale aspect op het spel wel iets onderschat wordt. Als het nu een aantal weken goed valt kan het spel er zomaar een heel stuk beter gaan uitzien, terwijl Ruud niet echt andere dingen doet.

Overigens zujn er gisteren toch redelijk wat kansen gecreëerd? Even uit mijn hoofd (naast de goals):

- Kans Xavi na terugleggen Silva
- Kans Luuk net na 2-1
- Kans Silva bij 2-1 (schot korte hoek, goede redding Unnerstall)
- Goed schot van Bakayoko met prima parade Unnerstall
Opsomming komt overeen met de stats. xG van 2.1 waarvan 1.52 uit open spel. Niet heel hoog maar beter dan sommige hier doen vermoeden.

Image
Die kans van simons zit niet in de xG, omdat daar geen schot uitkwam. Dat was wel de grootste kans met die 3 tegen 1 situatie.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:43
Brael wrote: 27 Feb 2023, 09:57 Ik heb toch al 2x op rij het idee gehad dat wij die CL voorrondes prima door hadden kunnen komen, als we zelf gewoon naar behoren gepresteerd hadden. Thuis tegen Rangers en thuis tegen Benfica (met 10 man) hadden echt afgemaakt moeten worden.

Bovendien: als Ajax 2e wordt, krijgen ze in de voorrondes sowieso een geplaatste status.
Thuis tegen rangers had gewonnen moeten worden. Maar tegen monaco had verloren moeten worden bekeken vanuit neutraal perspectief.

Tegen benfica had niet gewonnen moeten worden. Was gewoon close.
Tegen Benfica kun je op voorhand inderdaad zeggen dat het 50-50 is. Maar als je na een half uur tegen 10 man komt te staan, moet je gewoon winnen. Maar het meest belangrijke vind ik, is dat de nummer 2 positie wel gewoon enorm cruciaal kan zijn dit seizoen.

Want ik blijf erbij dat het voor de nummer 2 van Nederland echt prima mogelijk is om de voorrondes CL te overleven (zeker als je daar een geplaatste status krijgt). Voorwaarde daarvoor is wel dat je je eigen zaakjes op orde hebt. Dat het ons de laatste jaren niet gelukt is om die voorronde CL te overleven, ligt volgens mij dan ook vooral aan het feit dat we zelf de zaakjes niet op orde hadden. Of we moesten het met een gemankeerde selectie doen, of met een rookie als trainer. Of allebei.

Daarom vind ik het enorm belangrijk om zelf minimaal tweede te worden. Enerzijds geef je jezelf zo weer een kans om CL te halen, anderzijds weet je op die manier zeker dat één van je concurrenten sowieso geen CL speelt. En dat is vanuit concurrentie-oogpunt gewoon enorm belangrijk.
Last edited by Brael on 27 Feb 2023, 12:57, edited 1 time in total.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Persepolis wrote: 27 Feb 2023, 12:52
Skuddem wrote: 27 Feb 2023, 10:53

Nee nee, we creëren geen kansen uit open spel, en zijn volledig afhankelijk van individuele kwaliteit. Tevens is de derde plek het hoogst haalbare, gesnapt en gesnopen?
Ik wist niet dat kansen uit open spel en kansen obv individuele kwaliteit ipv tactische patronen elkaar uitsluiten :opzijnkop:
Dit was natuurlijk sarcasme van Skuddem. Omdat de tendens hier op het forum zo negatief is.. en iedere positieve opmerking tav het spel van PSV (lees tav Ruud) direct wordt neergesabeld door de welbekenden.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Brael wrote: 27 Feb 2023, 12:56
MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:43
Thuis tegen rangers had gewonnen moeten worden. Maar tegen monaco had verloren moeten worden bekeken vanuit neutraal perspectief.

Tegen benfica had niet gewonnen moeten worden. Was gewoon close.
Tegen Benfica kun je op voorhand inderdaad zeggen dat het 50-50 is. Maar als je na een half uur tegen 10 man komt te staan, moet je gewoon winnen. Maar het meest belangrijke vind ik, is dat de nummer 2 positie wel gewoon enorm cruciaal kan zijn dit seizoen.

Want ik blijf erbij dat het voor de nummer 2 van Nederland echt prima mogelijk is om de voorrondes CL te overleven (zeker als je daar een geplaatste status krijgt). Voorwaarde daarvoor is wel dat je je eigen zaakjes op orde hebt. Dat het ons de laatste jaren niet gelukt is om die voorronde CL te overleven, ligt volgens mij dan ook vooral aan het feit dat we zelf de zaakjes niet op orde hadden. Of we moesten het met een gemankeerde selectie doen, of met een rookie als trainer. Of allebei.

Daarom vind ik het enorm belangrijk om zelf minimaal tweede te worden. Enerzijds geef je jezelf zo weer een kans om CL te halen, anderzijds weet je op die manier zeker dat één van je concurrenten sowieso geen CL speelt. En dat is vanuit concurrentie-oogpunt gewoon enorm belangrijk.
Ja. Mee eens hoor. Alleen komende zomer gaat dat niet beter zijn dat dit jaar ben ik bang. VCL, als ze dat halen, zal wel weer de eerste of tweede keer zijn dat een aantal spelers elkaar in het veld voor het echie zien..
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:57
Persepolis wrote: 27 Feb 2023, 12:52

Ik wist niet dat kansen uit open spel en kansen obv individuele kwaliteit ipv tactische patronen elkaar uitsluiten :opzijnkop:
Dit was natuurlijk sarcasme van Skuddem. Omdat de tendens hier op het forum zo negatief is.. en iedere positieve opmerking tav het spel van PSV (lees tav Ruud) direct wordt neergesabeld door de welbekenden.
Had ik ook wel door, ik reageerde erop als een van degenen die vindt dat PSV te afhankelijk is van individuele oplevingen. En mijn punt was dat kansen uit open spel ook vaak voort komen uit individuele oplevingen en de twee elkaar niet uitsluiten. Dus kortom, dat PSV kansen uit open spel creëert wil niet zeggen dat ze niet te afhankelijk zijn van individuele oplevingen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Persepolis wrote: 27 Feb 2023, 13:02
MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:57
Dit was natuurlijk sarcasme van Skuddem. Omdat de tendens hier op het forum zo negatief is.. en iedere positieve opmerking tav het spel van PSV (lees tav Ruud) direct wordt neergesabeld door de welbekenden.
Had ik ook wel door, ik reageerde erop als een van degenen die vindt dat PSV te afhankelijk is van individuele oplevingen. En mijn punt was dat kansen uit open spel ook vaak voort komen uit individuele oplevingen en de twee elkaar niet uitsluiten. Dus kortom, dat PSV kansen uit open spel creëert wil niet zeggen dat ze niet te afhankelijk zijn van individuele oplevingen.
Dus welke individuele oplevingen waren er gisteren allemaal ?
Fabio en xavi die glorieus een 3 tegen 1 situatie uitspelen ? Luuk die briljant stift ? Fabio die zich prachtig vrijspeelt in de 16 om daarna hem in de bovenhoek te leggen ? De kanonskogels van buiten de 16 ?

Er was maar 1 belangrijk moment van individuele kwaliteit..de goal van xavi. Verder niets bijzonders gezien. Toen gakpo, malen, götze, mootje en madueke er nog waren. Toen zagen we echt individuele kwaliteit ja.
Nu moet er weer gewerkt worden voor de kansen. En dat ging ze gisteren best wel goed af.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:59 Ja. Mee eens hoor. Alleen komende zomer gaat dat niet beter zijn dat dit jaar ben ik bang. VCL, als ze dat halen, zal wel weer de eerste of tweede keer zijn dat een aantal spelers elkaar in het veld voor het echie zien..
Klopt, maar alle beperkingen zijn daarin relatief. Dit nadeel dat jij noemt geldt in meer of mindere mate voor elke ploeg die in die voorrondes zit. Maar niet elke ploeg staat met Jeroen Zoet of Joël Drommel in het doel, of zet een trainer voor de groep die nog nooit hoger dan de Keuken Kampioen Divisie gecoacht heeft.

Maar goed, ik vind het bijna net zo belangrijk om zelf die voorronde CL te halen, als dat je concurrentie die voorronde níet haalt. Daarom dubbel zoveel reden om blij te zijn als we minimaal tweede worden.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 13:29
Persepolis wrote: 27 Feb 2023, 13:02

Had ik ook wel door, ik reageerde erop als een van degenen die vindt dat PSV te afhankelijk is van individuele oplevingen. En mijn punt was dat kansen uit open spel ook vaak voort komen uit individuele oplevingen en de twee elkaar niet uitsluiten. Dus kortom, dat PSV kansen uit open spel creëert wil niet zeggen dat ze niet te afhankelijk zijn van individuele oplevingen.
Dus welke individuele oplevingen waren er gisteren allemaal ?

...
Alledrie assists zou je hieronder kunnen scharen. Met name die van Sangaré (mooi voorbeeld van kans uit open spel én individuele opleving).
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

MaartenV wrote: 27 Feb 2023, 12:59VCL, als ze dat halen, zal wel weer de eerste of tweede keer zijn dat een aantal spelers elkaar in het veld voor het echie zien..
Ik mag toch aannemen dat er ook een dure huurspeler komt die pas 8 weken later inzetbaar is. Een soort mosterd na de maaltijd van Pinokkio. Eerder is de transferwindow niet compleet in Eindhoven.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Post Reply