Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Massimo wrote: 26 Feb 2023, 23:15
Joenepsv wrote: 26 Feb 2023, 22:35 Stewart heeft inderdaad een flinke klus te doen. Het is jammer dat er afgelopen winter geen fundering is gelegd door aankopen voor de toekomst te doen. Met zoveel huurlingen heb je automatisch een enorm verloop in je selectie boven wat je normaal zou verwachten. Wat mij betreft wordt de defensie volledig gerenoveerd en moet je tijdig op zoek naar vleugelaanvallers en een vervanger voor Sangare die onhoudbaar is.

Ben benieuwd op hoe zo'n termijn er duidelijkheid gaat komen over een Branthwaite. Ik zie in hem wel een belangrijke schakel voor de toekomst. Van Aanholt lijkt me niet heel lastig te binden. Hazard en Savio afscheid van nemen en peilen hoe Wolves erin staat inzake Silva.
De verdediging moet inderdaad eens gerenoveerd worden. PSV heeft al 5 jaar een te zwakke verdediging. Af en toe een goede back, maar centraal is het al zo lang huilen met de pet op. Van Aanholt blijft waarschijnlijk nog wel een jaar, dus heb je met Mauro die positie als enige achterin prima tot goed bezet. Branthwaite heeft nog wel stappen te maken en wisselt hele goede met hele matige momenten af. En ik zou hem alleen halen als je daarnaast ook een sturende verdediger kan zetten die complementair aan hem is.

Voorin is het niveau ook onvoldoende. Op rechts al het gehele seizoen door de blessure van Madueke de eerste seizoenshelft en nu ook links bij het vertrek van Gakpo. Daar zal je tevens ook naar diverse specificaties moeten gaan kijken zodat je voorin diverse wapens hebt. Sangaré zal willen vertrekken en die verkoop heb je nodig om de renovatie te bekostigen.

Ik had op 1 of 2 strategische aankopen gehoopt, maar die zijn er niet gekomen. Het heeft vooral in het teken gestaan van het lozen, al dan niet tijdelijk, van spelers om ruimte te maken voor de renovatie die komende zomer gepland staat.
Dat gaat echt een hels karwei worden zonder al teveel poen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Moet absoluut een rechtsback komen, maar ook een rechter centrale verdediger. Graag zou ik weer eens een echte slager bij ons zien, een CB die er weer eens ouderwets op klapt met passie en het nodige 'gif'. Een type zoals de neuzen een tijd hadden lopen met Lisandro Martinez, dat soort types hebben we nodig. Er zitten teveel jongens in deze selectie die te lief zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Persepolis wrote: 27 Feb 2023, 10:30 Sangaré is echt wel een klasse beter dan Zerrouki hoor, qua leeftijd schelen ze ook maar 5 maanden. Zerrouki zal zich natuurlijk nog wel ontwikkelen, maar gevoelsmatig zijn er betere opties met meer potentie.
Ik denk dus dat die optie bij PSV wel echt buiten categorie niveau moet zijn om die optie eerder te nemen dan Zerrouki. En ik hoop het hoor want de best mogelijke moet gehaald worden maar ik denk dat er heel veel seinen bij Zerrouki op groen staan mbt een transfer naar PSV. Hij is ervaren, hij is plug & play, kent de Eredivisie, vult Veerman uitstekend aan, is haalbaar en betaalbaar als je a la Veerman met de pinpas betaalt voor Feyenoord een uitgaande transfer heeft gedaan en je kunt hem al ruim op tijd halen. Denk dat die 8 miljoen van afgelopen winter toch een stukje lager wordt in de zomer.

Nogmaals, als er ergens een Sangaré achtige rond loopt waarbij iedereen bij PSV enthousiast is qua talent/vraagprijs/risico dan denk ik dat ze die halen maar anders verwacht ik dat ze voor Zerrouki gaan.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Ik vind Zerrouki tot nu toe in iedere topwedstrijd erg door de mand vallen. Zijn passing gisteren ging ook bijna allemaal fout. Daarnaast vond ik hem weinig duels echt winnen. Tel daar bij op dat hij ook al 25 is en dan moeten we er wat mij betreft echt niet aan beginnen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja, Zerrouki is op zijn best een klein beetje beter dan Veerman, maar gaat je niet naar CL niveau brengen als team zijnde. Je hebt een nog sterkere stofzuiger dan Sangare nodig die zich volledig richt op de balans van het team.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Dat spandoek voor Branco was mooi gisteren. Ben benieuwd of Stewart bij hem een poging gaat wagen, moeilijk in te schatten of hij een meerwaarde voor ons kan zijn. Heeft een schitterende trap die hij nu maar al te vaak toont in de Ligue 1.

Werd laatst bij VI al uitgelicht:

User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Als ik die stats zie van sanga vs zerrouki vs vinicius souza: hoe enthousiast moeten we dan nog worden van laatstgenoemde? Zerrouki vind ik sowieso echt geen optie, Veerman bewijst ook keer op keer dat dat niveau niet genoeg is voor PSV. Leuk op 1 tempo maar zodra er tempoverhoging gevraagd wordt vallen dat soort spelers keihard door de mand.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

De Realist wrote: 27 Feb 2023, 11:15 Als ik die stats zie van sanga vs zerrouki vs vinicius souza: hoe enthousiast moeten we dan nog worden van laatstgenoemde? Zerrouki vind ik sowieso echt geen optie, Veerman bewijst ook keer op keer dat dat niveau niet genoeg is voor PSV. Leuk op 1 tempo maar zodra er tempoverhoging gevraagd wordt vallen dat soort spelers keihard door de mand.
Ander type speler. Valt eigenlijk niet te vergelijken.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Akkoord
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond Zerrouki niet verkeerd spelen gisteren, maar hij is nog niet topfit.
Hij bleef wat uit de duels (dat doet hij anders niet) en hij kreeg niet voor niets een blessurebehandeling op het veld, hij leek puur opgesteld te worden omdat Twente een topper speelde. Anders had hij nog rust gekregen.

Maar hij is in ieder geval een stofzuiger, een leider en een organisator. Zijn passing was wat wisselend van niveau gisteren, maar hij heeft normaal gesproken een prima korte pass en kan ook een prima lange bal geven.

Of hij een speler is die individueel veel hoger kan dan de Nederlandse top betwijfel ik, maar voor PSV vind ik hem een goede speler.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Ren Höek wrote: 27 Feb 2023, 11:42 Ik vond Zerrouki niet verkeerd spelen gisteren, maar hij is nog niet topfit.
Hij bleef wat uit de duels (dat doet hij anders niet) en hij kreeg niet voor niets een blessurebehandeling op het veld, hij leek puur opgesteld te worden omdat Twente een topper speelde. Anders had hij nog rust gekregen.

Maar hij is in ieder geval een stofzuiger, een leider en een organisator. Zijn passing was wat wisselend van niveau gisteren, maar hij heeft normaal gesproken een prima korte pass en kan ook een prima lange bal geven.

Of hij een speler is die individueel veel hoger kan dan de Nederlandse top betwijfel ik, maar voor PSV vind ik hem een goede speler.
Daarin deel ik je mening niet maar dat is niet erg. Ik ben dan wel benieuwd: is het een speler die PSV naar een hoger niveau gaat tillen? Want dat zijn wel de spelers die we zoeken. Zeker als het iemand is die 'wat ouder' is. Zerrouki is niet oud maar komende zomer 25 dus er zit niet extreem veel rek in. Ik vraag me af of het een slimme transfer is.
Bruneau
Jeugdinternational
Posts: 140
Joined: 06 Jan 2023, 09:37
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 27 Feb 2023, 11:48
Ren Höek wrote: 27 Feb 2023, 11:42 Ik vond Zerrouki niet verkeerd spelen gisteren, maar hij is nog niet topfit.
Hij bleef wat uit de duels (dat doet hij anders niet) en hij kreeg niet voor niets een blessurebehandeling op het veld, hij leek puur opgesteld te worden omdat Twente een topper speelde. Anders had hij nog rust gekregen.

Maar hij is in ieder geval een stofzuiger, een leider en een organisator. Zijn passing was wat wisselend van niveau gisteren, maar hij heeft normaal gesproken een prima korte pass en kan ook een prima lange bal geven.

Of hij een speler is die individueel veel hoger kan dan de Nederlandse top betwijfel ik, maar voor PSV vind ik hem een goede speler.
Daarin deel ik je mening niet maar dat is niet erg. Ik ben dan wel benieuwd: is het een speler die PSV naar een hoger niveau gaat tillen? Want dat zijn wel de spelers die we zoeken. Zeker als het iemand is die 'wat ouder' is. Zerrouki is niet oud maar komende zomer 25 dus er zit niet extreem veel rek in. Ik vraag me af of het een slimme transfer is.
Als je een speler van 25 haalt, dan moet die echt van toegevoegde waarde zijn. De kans dat je een speler uit die categorie later met winst kan verpatsen is niet zo groot, daarom moet hij in het veld onderscheidend zijn. Bij Zerrouki heb ik die overtuiging niet. Als die 6-7 miljoen moet kosten, dan is dat gewoon veel geld voor een risico. In de eredivisie doet ie t leuk, maar kan ie t ook op topniveau? Ik heb liever dat ze dat geld in iemand stoppen waarvan je bijna zeker weet dat ie t zal waarmaken.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Mij heeft hij ook juist ervan overtuigd een aanwinst te zijn voor ons. Dat ie kan voetballen wisten we al. Heel comfortabel aan de bal. Gisteren heb ik zijn leiderschapskwaliteiten ook mogen zien. Mocht Guti vertrekken, dan ga je er met het halen van deze jongen op vooruit.

Terechte vraag is wel of je dat moet willen, omdat hij geen toekomstig Premier League speler is. Als vervanger van Guti zeg ik ja. Als vervanger van Sangaré: twijfel.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Johnnie Walker wrote: 27 Feb 2023, 11:53 Mij heeft hij ook juist ervan overtuigd een aanwinst te zijn voor ons. Dat ie kan voetballen wisten we al. Heel comfortabel aan de bal. Gisteren heb ik zijn leiderschapskwaliteiten ook mogen zien. Mocht Guti vertrekken, dan ga je er met het halen van deze jongen op vooruit.

Terechte vraag is wel of je dat moet willen, omdat hij geen toekomstig Premier League speler is. Als vervanger van Guti zeg ik ja. Als vervanger van Sangaré: twijfel.
Ik zou graag zien dat ze Guti verkopen en voor Branco gaan, dat zou een gouden deal kunnen zijn!
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV

Aub Gerrit en PVA behouden en bij voorkeur definitief vastleggen. Silva zie ik ook graag blijven maar dat zal een lastig verhaal worden. Met een paar gerichte aankopen kan er volgend jaar een zeer sterk elftal staan, ervan uitgaande dat alleen Sangare als sterkhouden vertrekt.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Johnnie Walker wrote: 27 Feb 2023, 11:53 Mij heeft hij ook juist ervan overtuigd een aanwinst te zijn voor ons. Dat ie kan voetballen wisten we al. Heel comfortabel aan de bal. Gisteren heb ik zijn leiderschapskwaliteiten ook mogen zien. Mocht Guti vertrekken, dan ga je er met het halen van deze jongen op vooruit.

Terechte vraag is wel of je dat moet willen, omdat hij geen toekomstig Premier League speler is. Als vervanger van Guti zeg ik ja. Als vervanger van Sangaré: twijfel.
Dat lijkt me al slimmer inderdaad. Alleen denk ik niet dat je Guti voor meer dan 5 miljoen gaat verkopen, PSV kennende. Om dan een speler terug te halen die Guti moet vervangen voor 6/7 miljoen of meer is wel een behoorlijke investering denk ik.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats wrote: 27 Feb 2023, 09:52 Voor degene die Sangare zouden willen vervangen door een Zerrouki mogen van mij nog eens achter hun oren krabben.

Sangare
Image

Zerrouki
Image

Vinicius Souza
Image
Mooie bijdrage voor een vergelijk natuurlijk @Hatseflats. Ik ben echter wel benieuwd of je niet dezelfde verschillen zou zien tussen de Sangaré die net bij PSV kwam en de Sangaré die als één van de sterkhouders van het team zeer waarschijnlijk gaat vertrekken komende zomer. Die eerste was voetballend gezien soms regelrecht drama en werd voorzichtig al als miskoop betitelt het eerste seizoen. Sterker nog, ik denk dat de alternatieven waarmee je hem nu vergelijkt op dit moment misschien verder zijn dan hij toen.

Ik durf Zerrouki en Souza - en Matusiwa, heb je die bewust niet meegewogen? - dus best aan op de plek van Sangaré. In het begin is dat op die plek waarschijnlijk een (niet fatale) verzwakking, maar het lijkt me dat zulke jongens zich bij PSV onherroepelijk tot betere spelers ontwikkelen. En met de €37M die onze Ivoriaan oplevert, kun je op heel wat andere plekken even mooie als noodzakelijke dingen doen. Want zeg nou zelf: Sangaré inruilen voor Vinicius Souza (€10M), Milan van Ewijk (€6M), Jarred Branthwaite (€9M) en Exequeil Zeballos (€10M) bijvoorbeeld. Zoiets is toch al met al een topinvestering?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Maar waarom zou je vergelijken als het niet aantoonbaar dezelfde types zijn waar je in het veld dus ook dezelfde verwachtingen van hebt? Met een echte 6 komt wellicht Veerman beter tot zijn recht. Of sowieso het hele elftal omdat de balans beter is. Nou wil ik niet zeggen dat dit volledig de fout van Sangare is, maar dat hij geen echte 6 is die de poort bewaakt mag nu toch wel een keer duidelijk zijn.

Het heeft dus weinig zin om 1:1 te gaan vergelijken denk ik maar wellicht mis ik iets :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 27 Feb 2023, 11:48 Ik ben dan wel benieuwd: is het een speler die PSV naar een hoger niveau gaat tillen? Want dat zijn wel de spelers die we zoeken. Zeker als het iemand is die 'wat ouder' is. Zerrouki is niet oud maar komende zomer 25 dus er zit niet extreem veel rek in. Ik vraag me af of het een slimme transfer is.
Een speler hoeft individueel niet top te zijn om het team beter te maken.

Ik vind Zerrouki individueel zeker goed genoeg voor PSV, maar ik vind hem vooral een speler die het team beter kan laten functioneren.
Hij is een 'type Guti' met meer leiderschap en meer voetballend vermogen. Met hem erbij kan PSV met verder Veerman en Xavi het middenveld vormen, zowel met de punt naar achteren als met de punt naar voren. Dat is met Sangaré veel lastiger (sowieso met de punt naar achteren), ondanks dat Sangaré individueel een hoger niveau haalt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Ren Höek wrote: 27 Feb 2023, 15:09
DeEintovenaar wrote: 27 Feb 2023, 11:48 Ik ben dan wel benieuwd: is het een speler die PSV naar een hoger niveau gaat tillen? Want dat zijn wel de spelers die we zoeken. Zeker als het iemand is die 'wat ouder' is. Zerrouki is niet oud maar komende zomer 25 dus er zit niet extreem veel rek in. Ik vraag me af of het een slimme transfer is.
Een speler hoeft individueel niet top te zijn om het team beter te maken.

Ik vind Zerrouki individueel zeker goed genoeg voor PSV, maar ik vind hem vooral een speler die het team beter kan laten functioneren.
Hij is een 'type Guti' met meer leiderschap en meer voetballend vermogen. Met hem erbij kan PSV met verder Veerman en Xavi het middenveld vormen, zowel met de punt naar achteren als met de punt naar voren. Dat is met Sangaré veel lastiger (sowieso met de punt naar achteren), ondanks dat Sangaré individueel een hoger niveau haalt.
Daar zijn dan de meningen over verdeeld. Ik zie persoonlijk in Zerrouki niet de speler die het team beter laat voetballen, althans die zelf voldoende toevoegt. Hij zal misschien in zekere zin Veerman en Xavi beter laten renderen omdat hij taakbewuster voetbalt maar zo'n speler heb je ook met Guti. Ik vind Zerrouki niet dusdanig beter dan Guti om daar een behoorlijk bedrag op stuk te slaan. Maar dat is mijn opvatting en daar mag iedereen anders over denken haha.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

O Goleiro Grande wrote: 27 Feb 2023, 15:02
Hatseflats wrote: 27 Feb 2023, 09:52 Voor degene die Sangare zouden willen vervangen door een Zerrouki mogen van mij nog eens achter hun oren krabben.

Sangare
Image

Zerrouki
Image

Vinicius Souza
Image
Mooie bijdrage voor een vergelijk natuurlijk @Hatseflats. Ik ben echter wel benieuwd of je niet dezelfde verschillen zou zien tussen de Sangaré die net bij PSV kwam en de Sangaré die als één van de sterkhouders van het team zeer waarschijnlijk gaat vertrekken komende zomer. Die eerste was voetballend gezien soms regelrecht drama en werd voorzichtig al als miskoop betitelt het eerste seizoen. Sterker nog, ik denk dat de alternatieven waarmee je hem nu vergelijkt op dit moment misschien verder zijn dan hij toen.

Ik durf Zerrouki en Souza - en Matusiwa, heb je die bewust niet meegewogen? - dus best aan op de plek van Sangaré. In het begin is dat op die plek waarschijnlijk een (niet fatale) verzwakking, maar het lijkt me dat zulke jongens zich bij PSV onherroepelijk tot betere spelers ontwikkelen. En met de €37M die onze Ivoriaan oplevert, kun je op heel wat andere plekken even mooie als noodzakelijke dingen doen. Want zeg nou zelf: Sangaré inruilen voor Vinicius Souza (€10M), Milan van Ewijk (€6M), Jarred Branthwaite (€9M) en Exequeil Zeballos (€10M) bijvoorbeeld. Zoiets is toch al met al een topinvestering?
Matusiwa
Image

Sanga met Zerrouki zou ik 100% toejuichen, maar niet als vervanger van.

Guti
Image

Branco (omdat het kan :)) lijkt mij alleen een optie als Til vertrekt.
Image
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Voor de lol
Xavi Simons :kwijl:

Image
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Voor de lol
Xavi Simons :kwijl:

Image
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Juancho wrote: 27 Feb 2023, 15:08 Maar waarom zou je vergelijken als het niet aantoonbaar dezelfde types zijn waar je in het veld dus ook dezelfde verwachtingen van hebt? Met een echte 6 komt wellicht Veerman beter tot zijn recht. Of sowieso het hele elftal omdat de balans beter is. Nou wil ik niet zeggen dat dit volledig de fout van Sangare is, maar dat hij geen echte 6 is die de poort bewaakt mag nu toch wel een keer duidelijk zijn.

Het heeft dus weinig zin om 1:1 te gaan vergelijken denk ik maar wellicht mis ik iets :)
Precies. Met Sangare verkopen we een zeer goede 8, die noodgedwongen vaak als 6 moet spelen en daarin vaak wat minder goed uitkomt. Daarvoor in de plaats koopt men hopelijk een (in potentie) zeer goede 6. En dat kan je dus maar deels met Sangaré vergelijken in statistieken. Een betrouwbare 6 (zoals Guti of Alvarez) maar dan met meer (handelings)snelheid en voetbalvermogen.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Bij die stats worden de spelers uit topcompetities overigens wel vergeleken met andere spelers uit de grote 5 competities. Onze spelers met die uit de 'volgende 8 competities' dus dat vertekent een beetje. Op papier hebben we op dit moment een heel mooi middenveld met verschillende kwaliteiten.

Gutierrez
Sangaré
Veerman
Til
Xavi

Als het scenario is dat alleen Sangaré vertrekt hoop ik dat zijn vervanger zowel in plaats van als met Gutierrez kan spelen. Sangaré zou dat op papier ook moeten kunnen, maar in de praktijk is het toch niet ideaal als hij op 6 staat.

Kan Jerdy Schouten dat of is dat toch een pure nummer 6?
Post Reply