Johan Bakayoko
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Dit is dus wat ik eerder al bedoelde: hij heeft tot nu toe nog wat pech gehad met zijn voorzetten, maar als die goed gaan vallen dan gaat zijn rendement omhoog. Dan heb je aan Baka een prima buitenspeler. Hoe meer deze jongen speelt, des te meer ervaring, des te beter hij wordt. Het is allemaal nog erg ruw maar het kan wel wat worden.
-
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Chucky Lozano
Wereld van verschil met Mwene die er overheen komt. Hierdoor moet de tegenstander kiezen en krijgt Bakayoko de tijd om een voorzet te geven.
Met Teze achter hem is het allemaal wel voorspelbaar.
Met Teze achter hem is het allemaal wel voorspelbaar.
-
- Moderator
Zwakke plekken als speler moet je eigenlijk compenseren met rendement, ook als jonge speler. Op die manier ben je altijd van belang voor een team. Dat is met 4 G/A in de laatste 3 wedstrijden natuurlijk prima. Luuk noemt hem bij VI ook specifiek als speler met goede voorzet, hopelijk gaan we dat nu vaker zien.
-
- Lid scoutingsteam
Ik vond die tweede misschien nog wel fraaier, maar dat kan ook komen omdat dat is hoe dit PSV het makkelijkst aan goals zou moeten komen. Luuk krijgt ze zelden beter dan bij die goal van vandaag.
Ik ben zelf ook erg kritisch geweest op Bakayoko, maar begint nu toch wat beter te draaien. Iets meer lef en durf in z'n spel doet wonderen. Fijn om te zien!
- DonyellMalen
- Legende
Zelfde hier, vond het eerst altijd een absolute ruwe diamant met net te weinig voetbalintelligentie, maar hij begint nu wel slimmer te spelen en levert bovendien in assists en goals de laatste wedstrijden. Echt een stijgende lijn, deze lijn doortrekken aub, hij is nu goed bezig.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dat sowieso maar gisteren helemaal omdat Mwene heel aanvallend speelde dus was het veel makkelijker om de 1 op 1 op te zoeken. Als Teze daar staat heeft ie veel minder keuzes (vooruit) en dubbele dekking. Die ballen mag hij best blijven geven want ook een Til benut je dan in zijn kracht.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
- Legende
Dat hele plan om in balbezit Teze als derde cv neer te zetten klopte gewoon niet. Teze is opbouwend niet zo goed dat hij daar een meerwaarde in heeft en je mist de overlap op rechts waardoor je rechtsbuiten alleen komt te staan. Nu je weer terug gaat naar een relatief normale invulling van een 4-3-3 systeem zie je dat een Bakayoko ook meer ruimte krijgt voor zijn acties en voorzetten. Mwene is geen geweldenaar maar is wel een echte back. Nuttige speler. En prima dat Ruud het nu beter heeft neergezet. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Leermomenten.
-
- Vedette
Zo zie je maar wat een logische opstelling wel niet kan doen. Zet een echte back op de back positie en je buitenspeler functioneert een stuk beter met een paar fijne voorzetten. Plotseling blijkt ook dat je spitsen ook een doelpunt kunnen maken als ze maar benut worden op hun sterke punten, ballen erin koppen. Nu hopen dat het kwartje bij Ruud onderhand is gevallen.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik zie wel echt een positieve ontwikkeling, elke wedstrijd zijn de voorzetten 20cm hoger (hopelijk stopt hij wel op tijd met deze stijgende lijn) en hij toont meer en meer lef. De eerste wedstrijden kwam het er allemaal niet uit, allicht even wennen aan niveauverschil ED/Europa League vs. KKD, maar hij durft steeds meer zijn man op te zoeken, kan zowel binnendoor als buitenom (zijn voorzetten met rechts zijn ook echt van prima kwaliteit) en de indraaiende voorzetten doen denken aan die van Gakpo (tuurlijk, wat minder afgemeten, maar toch blijven zulke type voorzetten gevaarlijk). Verdedigend heb je er overigens niks aan, maar dat gold voor Madueke ook, Baka loopt wel mee met zijn tegenstander maar heeft op eigen helft niet de pit om druk te zetten op de bal en positioneel is het ook niet veel soeps. Is opzich ook niet erg, totaal niet zijn taak als aanvaller, maar hij mag zich daar best nog wat in ontwikkelen.
Aanvallend iig echt steeds meer van waarde en (itt Saibari) een speler waarbij je (steeds vaker) even op het puntje van je stoel gaat zitten als hij de bal krijgt.
Aanvallend iig echt steeds meer van waarde en (itt Saibari) een speler waarbij je (steeds vaker) even op het puntje van je stoel gaat zitten als hij de bal krijgt.
-
- Vedette
-
- Regelmatige invaller
Was de laatste weken kritisch op hem, maar er zit zowaar progressie in. Nog genoeg punten te verbeteren, maar het begint eindelijk ergens op te lijken, met belangrijk zijn voor de ploeg, door assists en zelf te scoren.
Benieuwd naar de komende weken met hem.
Benieuwd naar de komende weken met hem.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Dit is inderdaad wel echt dikke prima. Als hij zich kan doorontwikkelen, dan hebben we toch wel weer een goede buitenspeler uit eigen jeugd.Robson de Souza wrote: ↑27 Feb 2023, 09:05 Elke 117 minuten betrokken bij een doelpunt in de competitie. Dat is een prima gemiddelde.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
En daarbij in de laatste 3 wedstrijden 2 goals en 2 assists wat tegen ploegen als Groningen (oke dit seizoen niet), Twente en Utrecht dikke prima is.Robson de Souza wrote: ↑27 Feb 2023, 09:05 Elke 117 minuten betrokken bij een doelpunt in de competitie. Dat is een prima gemiddelde.
- Standbeeld
- Mister PSV
Vergeet niet dat er nog voldoende momenten van terugslag zullen komen. Een ontwikkeling verloopt nagenoeg nooit in een rechte lijn omhoog. Baka doet het prima nu, en ik denk dat het een goede speler kan worden voor PSV op de langs termijn. Ik wil er alleen voor waken dat als hij volgende week 90m slecht speelt dat het halve forum hier weer komt reageren dat hij er niks van kan.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Als hij de bal verliest duurt het 2 a 3 seconden voordat hij omschakelt door pure teleurstelling. Dat kan nog wel beter want met 2 aanvallende backs en een middenveld Veerman-Sangaré zijn we daar het meest kwetsbaar. Als hij dat ook gaat leren dan is een rechterkant Mauro-Bakayoko wel heel dynamisch en met op links een fitte Hazard/Silva/Pattie dan is er ook voor Luuk/Guus het nodige te halen.
Een ander punt wat ik eerder al zei is het voordeel wat je hebt als een rookie maar wat je wel aan moet passen als je de stap omhoog wil maken en dat is zijn voorspelbaarheid. Straks wordt hij een target in wedstrijdbesprekingen van tegenstanders als ze zeker weten dat hij start bij PSV. Die wat risicovolle pass vooruit moet er nog komen ipv altijd terug kappen of de 1 op 1 opzoeken. Zelf diep gaan zonder baal op doorkopballen van Luuk of de passes van Xavi/Veerman is ook geen overbodige luxe.
Ik was donderdag al best positief over hem en gisteren was hij belangrijk dus ik hoop dat vertrouwen de beste motor is in de ontwikkeling naar een stabiele PSV speler. Als hij dan nog een paar stapjes maakt gaat hij mijn ongelijk bewijzen en ik hoop dat hij dat dit jaar nog doet.
Een ander punt wat ik eerder al zei is het voordeel wat je hebt als een rookie maar wat je wel aan moet passen als je de stap omhoog wil maken en dat is zijn voorspelbaarheid. Straks wordt hij een target in wedstrijdbesprekingen van tegenstanders als ze zeker weten dat hij start bij PSV. Die wat risicovolle pass vooruit moet er nog komen ipv altijd terug kappen of de 1 op 1 opzoeken. Zelf diep gaan zonder baal op doorkopballen van Luuk of de passes van Xavi/Veerman is ook geen overbodige luxe.
Ik was donderdag al best positief over hem en gisteren was hij belangrijk dus ik hoop dat vertrouwen de beste motor is in de ontwikkeling naar een stabiele PSV speler. Als hij dan nog een paar stapjes maakt gaat hij mijn ongelijk bewijzen en ik hoop dat hij dat dit jaar nog doet.
-
- Vedette
Cody had tegen deze 3 ploegen in de eerste seizoenshelft "slechts" 3 assists. Dus wat je aangeeft: dikke prima tegen deze ploegen. Nu hopen dat hij ook tegen de wat minder sterke ploegen die nu komen de lijn door kan zetten.Sensation wrote: ↑27 Feb 2023, 10:08En daarbij in de laatste 3 wedstrijden 2 goals en 2 assists wat tegen ploegen als Groningen (oke dit seizoen niet), Twente en Utrecht dikke prima is.Robson de Souza wrote: ↑27 Feb 2023, 09:05 Elke 117 minuten betrokken bij een doelpunt in de competitie. Dat is een prima gemiddelde.
-
- Vedette
Eens, zijn cijfers spreken ook echt voor hem, gelijk aan bijvoorbeeld de veelal bejubelde Kudus.
Het zou fijn als hij deze lijn vast kan houden, dan kan hij zomaar volgend jaar onbetwist basisspeler zijn en dat zou sneller zijn dan verwacht wat mij betreft.
- Balinho
- Internationale topspeler
Had het mij na Feyenoord uit gevraagd, en ik was met de pet rondgegaan om zijn enkeltje anywhere te bekostigen.
Hoop niets liever dan dan zijn rendement van gisteren de norm gaat worden overigens. Maar de waan van de dag regeert overduidelijk, ook vwb het positivisme dat er nu ineens heerst.