Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Joenepsv wrote: 01 Mar 2023, 17:03 Heb de hele discussie gelezen en ik kan er maar één conclusie uit halen. Het ligt niet aan de trainers maar aan het beleid achter de trainers. John en Toon hebben ons naar de klote geholpen met hun korte termijn en hak op de tak beleid. Het is nu zaak rust te creëren. Het aanstellen van Stewart is daarin een belangrijke stap en die mag samen met Brands gaan nadenken of hij Ruud nog een kans geeft of een nieuwe trainer aanstelt.

Wat ik overigens wel wil zeggen ter verdediging van Ruud is dat het nogal lastig instappen is als onervaren trainer terwijl het zo onrustig is binnen de club. En dat zowel John als Marcel hem niet echt de handvaten hebben geleverd voor een stabiele selectie. Beetje alsof je Max Verstappen halverwege een race zijn auto afpakt en hem in een Fiat Panda verder laat rijden maar wel dezelfde verwachting houdt. Niet realistisch dus.
Nie mauwe, gas houwe!

Image
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Joenepsv wrote: 01 Mar 2023, 17:03 Heb de hele discussie gelezen en ik kan er maar één conclusie uit halen. Het ligt niet aan de trainers maar aan het beleid achter de trainers. John en Toon hebben ons naar de klote geholpen met hun korte termijn en hak op de tak beleid. Het is nu zaak rust te creëren. Het aanstellen van Stewart is daarin een belangrijke stap en die mag samen met Brands gaan nadenken of hij Ruud nog een kans geeft of een nieuwe trainer aanstelt.

Wat ik overigens wel wil zeggen ter verdediging van Ruud is dat het nogal lastig instappen is als onervaren trainer terwijl het zo onrustig is binnen de club. En dat zowel John als Marcel hem niet echt de handvaten hebben geleverd voor een stabiele selectie. Beetje alsof je Max Verstappen halverwege een race zijn auto afpakt en hem in een Fiat Panda verder laat rijden maar wel dezelfde verwachting houdt. Niet realistisch dus.
Kort door de bocht: er waren vorig jaar 2 plekken in de selectie niet ingevuld waardoor we geen kampioen werden - keeper en spits. Die twee zijn aangepakt. Verder heeft Schmidt een volwassen vechtmachine achtergelaten waar een duidelijke spelopvatting in te ontdekken was met herkenbare en geoefende patronen. Götze weg was een aderlating maar Xavi blijkt dat goed op te kunnen pakken.

Dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden he? Door met hetzelfde, eventueel wat kleine accenten inbouwen in met name doseren.

Nu zitten we te kijken naar onherkenbaar voetbal zonder duidelijke ideeën, uitgevoerd door een stel bange schaapjes, die op het moment dat het even niet loopt direct alles kwijt zijn
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Behalve dat er in de opstelling nog steeds veel te weinig vastigheden zitten, zie je dit ook terug in het spel. Dat lijkt soms ontzettend schizofreen. Er zitten soms hele goede periodes in een wedstrijd waar goed druk wordt gezet en kansen worden gecreëerd, maar dan kan 1 moment er voor zorgen dat het 20 minuten lang overal open huis is en de afstanden overal voor geen meter kloppen. Dit zorgt ervoor dat er ondanks dat er een boel hiaten in deze selectie zit er zeker niet richting het maximale wordt uitgehaald en dat mag je Van Nistelrooij verwijten. We kunnen van alles erbij gaan halen en gaan vergelijken, maar de feiten zijn dat PSV 23 verliespunten heeft na 23 wedstrijden en op plek 4 staat. Tevens is het al uitgeschakeld in Europa. Dat is voor een coach van PSV zwaar onvoldoende.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik stoor me niet eens zozeer aan dat het onherkenbaar is of dat het gewoon niet goed genoeg is maar dat hij het zo moeilijk om kan (en wil) zetten. Dat idee met Teze als RB (3e CV) moest tot eind februari geprobeerd worden terwijl er echt wel alternatieven waren. Nu Mwene een paar keer goed in was gevallen op links mocht hij een keer op rechts. Dan gaat ook niet alles goed maar de dynamiek is weer terug omdat het nu over 2 kanten gaat. Het is niet voor niets dat Bakayoko bv ook beter speelde. Het grote nadeel hieraan is dat we ook zomaar weer een Cambuur wedstrijd ertussen kunnen hebben zitten omdat Sangaré Veerman + aanvallende backs + Xavi als schaduwspits iets teveel van het goede is. Dat probleem is namelijk nog steeds niet opgelost.

Als je ook ziet hoeveel wedstrijden hij nodig heeft gehad om zijn pupil Saibari niet meer te gebruiken als aanvaller. Die heeft 1000 minuten als aanvaller gespeeld in PSV 1 en komt op 0 goals en 2 assists. Thank god dat Bakayoko iets beter erin lijkt te komen.

Daarnaast vind ik dat met Obispo ook heel opmerkelijk. Hij zegt notabene zelf in augustus dat Obispo een topper kan worden maar dat Teze en Ramalho dat al zijn (zo liet Roger het achter). Vervolgens speelt Teze 0 wedstrijden als CV, Ramalaho wordt geslachtofferd omdat Jarred moet spelen en Jarred moet rechts spelen omdat Obispo links moet spelen. Waarom heeft dat 30+ wedstrijden gekost om erachter te komen? Ik denk dat ik het antwoord wel weet; eigen jeugd is belangrijk want we zijn een opleidinsclub. Dit kun je bij alle bovengenoemde gevallen herhalen denk ik.

Als Ruud morgen weer met Teze als RB, Obispo als LCV, Jarred als RCV, Saibari als RB en Xavi als LV met Til op 10 speelt dan is dat alleen al een reden voor ontslag.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

1) respect Heruone dat je de discussie nog steeds aangaat.
2) de opmerking hier dat de ene falende trainer wordt vergeleken met de ander is simpelweg een beetje dom wat mij betreft. Het is gewoon een feit dat PSV in een opgaande lijn zat. Als je alleen naar de uitkomst kijkt in de vorm van landstitels dan negeer je de realiteit van de sport, namelijk dat er meer ploegen meedoen. En in ons geval er op dat moment een hele sterke concurrent was.

Ik kijk dan liever naar het onderliggende proces. PSV zat na van Bommel in de shit en behoorlijk vast. Na een moeilijk eerste jaar (waarin de trend al wel gekeerd werd) zag je in het 2e jaar die stijgende lijn heel duidelijk doorzetten met een sterk slot uiteindelijk en heel behoorlijk niveau. Die stijgende lijn kwam in tal van zaken tot uiting, resultaten werden beter, spelers die eigenlijk al dood en begraven waren werden weer enigszins gereanimeerd en kregen weer transferwaarde, de onderliggende cijfers werden beter enz.

Als je het dan nog hebt over falende trainer vs falende trainer begrijp je echt heel weinig van het coaching vak in mijn ogen. Het heeft ook weinig zin om daar mee in discussie te gaan want dan flikker je alles maar gewoon op 1 hoop zolang het geen landstitel oplevert. Kijk je er op die manier naar dan levert ten Hag nu prutswerk in Manchester want kampioen worden ze niet. Terwijl het verder vrijwel iedereen duidelijk is dat de club op het goede spoor zit. Ik kan daar eigenlijk weinig mee, met zo'n simplistische manier van redeneren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Schmidt is een vakman hoor, maar nogmaals: bijna alle vrijheid gehad om de selectie naar wens in te vullen en gewoon niet geleverd. Zeker: sterke concurrent en met Benfica ook een kutloting gehad, maar niet geleverd. Europa League: niet geleverd. Conference League: niet geleverd. En hij begreep waarschijnlijk dondersgoed dat er daardoor financiële limieten zouden zijn, waarna hij vertrok. Een opgaande lijn kan in zo'n situatie prima stabiliseren of zelfs dalen. Je koopt er niks voor als er uiteindelijk niet geleverd wordt. En ik gun Schmidt alles, maar hij is zelf deels verantwoordelijk voor de huidige staat van PSV. Zoveel cruciale wedstrijden verliezen is simpelweg funest, ook voor Schmidt. Dat falen in grote wedstrijden was zo structureel dat je simpelweg niemand anders als hoofdverantwoordelijk kunt aanwijzen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Je kan ook nog opvoeren dat Roger moest leveren in het tijdperk van Ten Hag. De concurrentie is dit jaar nog nooit zo zwak geweest. Roger had één jaar nodig om puin te ruimen, het tweede jaar om met een goede spirit in het team te bouwen, en het derde jaar (dit jaar) om te oogsten. Helaas.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik was wel echt een Schmidt fan. Het deed wel pijn toen hij de benen nam. Die pijn werd verzacht door de baard van Ruud. Ik geloof erin dat hij onze club er weer bovenop krijgt, maar hij bouwt niet verder op de lijn Schmidt, en is een beginnend coach, dus ik verwacht in het eerste jaar geen wonderen. Over wonderen gesproken, mocht Ruud het niet redden, zou Kees iets voor ons zijn?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 01 Mar 2023, 21:25 Ik was wel echt een Schmidt fan. Het deed wel pijn toen hij de benen nam. Die pijn werd verzacht door de baard van Ruud. Ik geloof erin dat hij onze club er weer bovenop krijgt, maar hij bouwt niet verder op de lijn Schmidt, en is een beginnend coach, dus ik verwacht in het eerste jaar geen wonderen. Over wonderen gesproken, mocht Ruud het niet redden, zou Kees iets voor ons zijn?
Kees Kwakman? Samen met Joey lekker palingen vreten.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 21:26
Skuddem wrote: 01 Mar 2023, 21:25 Ik was wel echt een Schmidt fan. Het deed wel pijn toen hij de benen nam. Die pijn werd verzacht door de baard van Ruud. Ik geloof erin dat hij onze club er weer bovenop krijgt, maar hij bouwt niet verder op de lijn Schmidt, en is een beginnend coach, dus ik verwacht in het eerste jaar geen wonderen. Over wonderen gesproken, mocht Ruud het niet redden, zou Kees iets voor ons zijn?
Kees Kwakman? Samen met Joey lekker palingen vreten.
Kees van Wonderen..
🫣
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem wrote: 01 Mar 2023, 21:28
Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 21:26
Kees Kwakman? Samen met Joey lekker palingen vreten.
Kees van Wonderen..
🫣
Dat dacht ik al. Nee, maar even serieus over Ruud: hij is echt al heel het seizoen aan het zoeken en schuiven met zijn systeem en de invulling daarvan. Misschien kan Ruud het wel op de rit krijgen, maar dan zou ik hem adviseren eens te beginnen met vastigheden creëren: eens voor langere tijd met dezelfde samenstelling van spelers spelen. Iedere speler op zijn sterkste positie zetten. Afgelopen keer tegen Twente leek het al ergens op en ik hoop dat we nu toewerken naar de sterkste opstelling. Vanuit daar kan Ruud dan later kijken of een andere speler beter past, maar niet om de week een complete andere verdediging, of Saibari rechtsvoor, of Mauro middenveld.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Van Wonderen is de ultieme defensieve coach (zoals ze die kennen in de NBA of NFL), maarja zo werkt voetbal niet. Laat hem maar naar Feyenoord gaan.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Ykhim wrote: 01 Mar 2023, 21:16 Schmidt is een vakman hoor, maar nogmaals: bijna alle vrijheid gehad om de selectie naar wens in te vullen en gewoon niet geleverd. Zeker: sterke concurrent en met Benfica ook een kutloting gehad, maar niet geleverd. Europa League: niet geleverd. Conference League: niet geleverd. En hij begreep waarschijnlijk dondersgoed dat er daardoor financiële limieten zouden zijn, waarna hij vertrok. Een opgaande lijn kan in zo'n situatie prima stabiliseren of zelfs dalen. Je koopt er niks voor als er uiteindelijk niet geleverd wordt. En ik gun Schmidt alles, maar hij is zelf deels verantwoordelijk voor de huidige staat van PSV. Zoveel cruciale wedstrijden verliezen is simpelweg funest, ook voor Schmidt. Dat falen in grote wedstrijden was zo structureel dat je simpelweg niemand anders als hoofdverantwoordelijk kunt aanwijzen.
Ja, langs deze manier van redeneren heeft ten Hag na dit seizoen dus gefaald. Want mocht wel investeren maar geen landstitel. Toegegeven, de wereld wordt een stuk eenvoudiger op die manier! Lekker duidelijk ook.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ach, je weet zelf net zo goed als ik dat de voetbalwereld veel te complex is om eenduidige antwoorden te geven op lastige vraagstukken. Bij periode Schmidt kun je een miljard kanttekeningen plaatsen, bij periode Ruud net zo. Uiteindelijk hebben we allemaal een nog veel te simpele mening waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Ik vind dat Schmidt niet geleverd heeft waar het wel had gemoeten, jij bent het daar niet mee eens en noemt mijn redenatie zwart-wit. Is prima hoor. Ik geloof niet dat ik hier gauw anders tegenaan ga kijken. Ik blijf het in essentie een treurige discussie vinden, dat vergelijken tussen Schmidt en Ruud. De club was doodziek en is niet beter gemaakt. En nu zijn we nog steeds doodziek en worden we nog steeds niet beter. Het is me wat.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

De club is doodziek? Is onze licentie in gevaar? Is degradatie dichter bij dan Champions League? Wordt de koffiejuffrouw ontslagen? Worden spelerssalarissen niet meer betaald?
Doodziek is een zwartwit term die je betoog direct een hoog dramaqueengehalte geeft. Jammer, want met de rest van je argumentatie ben ik het niet oneens.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Franciscus wrote: 02 Mar 2023, 07:53Wordt de koffiejuffrouw ontslagen?
PAUL???? :alien:

Ik had niet verwacht maar wel een beetje (tegen beter weten in) gehoopt dat Ruud nu geen trainer meer zou zijn van ons. Mijn verwachting is zelfs dat als hij vier potjes van de komende zes Eredivisieduels wint hij nog steviger in het zadel zit terwijl het eerder reden voor vertrek zou moeten zijn. Zijn we doodziek als club? Nee, helemaal niet. Maar als we nu zachte heelmeesters zijn en op goed geluk het volgend jaar nog maar eens gaan proberen met Ruud dan worden we als club wel erg ver terug geworpen. En dat besef dringt niet bij iedereen door zo lijkt het.

Steeds vaker ook de vergelijking met het eerste jaar Cocu. Alleen die liet een stijgende lijn zien. Tot 1 januari 1,44 punten gemiddeld en erna 2,1 punten gemiddeld. Onder Ruud een stevig dalende lijn. 2,14 punten in de Eredivisie voor 1 januari. 1,78 punten gemiddeld na 1 januari. Ik vind dat best harde cijfers. Hoe dat mensen hoop geeft voor de langere termijn is mij echt een raadsel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Moet idd wel tegen beter weten in zijn geweest, ja :mrgreen: Want: wat gaat een RvC doen met wéér zo’n scenario (‘veelbelovende jonge trainert i.o., clubicoon, uit eigen gelederen’ mislukt)? En vooral: wie dan? Wéér Faber? Bosz? Nee, daar worden knopen geteld. Met als bijkomend risico dat het allemaal nog erger wordt… Wie weet lukt het de komende wedstrijden om die 1,78 weer wat op te krikken, kijkt men elkaar weer zelfvoldaan aan en gaat weer verder. Ben d’r bang voor. Volgende seizoen ook weer. Al zal het dan scherper worden gesteld: dan zal er (meer, veel meer) moeten worden geleverd, zo niet… Maar dan is de reputatie schade al weer een tikkeltje minder, kan er wrsch. een wat genuanceerder eind evaluatie worden gemaakt. Zie hier mijn voorspelling, hiermee zult u het moeten doen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

RKC haalde na de winterstop 15 punten. Wij 16. En we moeten uit naar RKC. Dat is geen sinecure.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:35
Franciscus wrote: 02 Mar 2023, 07:53Wordt de koffiejuffrouw ontslagen?
PAUL???? :alien:

Ik had niet verwacht maar wel een beetje (tegen beter weten in) gehoopt dat Ruud nu geen trainer meer zou zijn van ons. Mijn verwachting is zelfs dat als hij vier potjes van de komende zes Eredivisieduels wint hij nog steviger in het zadel zit terwijl het eerder reden voor vertrek zou moeten zijn. Zijn we doodziek als club? Nee, helemaal niet. Maar als we nu zachte heelmeesters zijn en op goed geluk het volgend jaar nog maar eens gaan proberen met Ruud dan worden we als club wel erg ver terug geworpen. En dat besef dringt niet bij iedereen door zo lijkt het.

Steeds vaker ook de vergelijking met het eerste jaar Cocu. Alleen die liet een stijgende lijn zien. Tot 1 januari 1,44 punten gemiddeld en erna 2,1 punten gemiddeld. Onder Ruud een stevig dalende lijn. 2,14 punten in de Eredivisie voor 1 januari. 1,78 punten gemiddeld na 1 januari. Ik vind dat best harde cijfers. Hoe dat mensen hoop geeft voor de langere termijn is mij echt een raadsel.
De situatie bij PSV is dit jaar wel echt anders natuurlijk. Dit jaar ontstond de onrust in de winter, toen verkochten we 2 aanvallers, waaronder MVP Gakpo.
In het begin van het seizoen zat de club in rustig vaarwater, en hadden we met Gakpo veruit de beste speler van de Eredivisie.

Hiermee is niet gezegd dat Ruud wél een goede trainer is natuurlijk, maar je kan de situaties niet 1 op 1 vergelijken
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Nee, je kan het niet 1 op 1 vergelijken maar er wordt wel veel te makkelijk daarnaar verwezen. Ruud koos er zelf voor om Silva nog nauwelijks te gebruiken. In de 7 duels die hij erbij was speelde hij 189 minuten. Betrokken bij 4 goals....

Nee: het is niet beter wat hij heeft terug gekregen (onmogelijk), maar hij heeft Silva veel te laat benut ten faveure van oa Saibari. Die 2 assists gaf in ruim 1000 minuten.....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:49 RKC haalde na de winterstop 15 punten. Wij 16. En we moeten uit naar RKC. Dat is geen sinecure.
Zeker niet! Ga er zondag ook eens extra goed voor zitten. En niet geheel gerust kan ik zeggen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 02 Mar 2023, 07:53 De club is doodziek? Is onze licentie in gevaar? Is degradatie dichter bij dan Champions League? Wordt de koffiejuffrouw ontslagen? Worden spelerssalarissen niet meer betaald?
Doodziek is een zwartwit term die je betoog direct een hoog dramaqueengehalte geeft. Jammer, want met de rest van je argumentatie ben ik het niet oneens.
Nee, natuurlijk is het wat gechargeerd. We staan niet op omvallen, er is geen totale renovatie nodig, enzovoorts. Wat ik ermee wil zeggen is dat er nu een behoorlijk gat bestaat tussen wat we zijn en wat we willen zijn, en dat PSV al jaren niet in staat is dat gat te dichten. Sterker nog: we lopen zowat achteruit. Dat is niet gezond.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:35 Ik vind dat best harde cijfers. Hoe dat mensen hoop geeft voor de langere termijn is mij echt een raadsel.
Er is hoop voor de rest van het seizoen. Tegen FC Twente heeft Ruud Obispo, Teze en Til op de bank gezet. Een stap in de goede richting, als het goed is blijft dit de eerste 11. Silva blijkt de linker kant te kunnen invullen.

We hoeven geen wondervoetbal te verwachten, maar we kunnen op basis van inzet, met de huidige basiself, nog veel wedstrijden gaan winnen. Een fitte El Ghazi en Hazard kunnen nog wat toevoegen.

Zien we echter Saibari en Til nog aan de aftrap verschijnen, dan kunnen we er beter mee ophouden.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Het Kanon wrote: 02 Mar 2023, 09:19
ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:35 Ik vind dat best harde cijfers. Hoe dat mensen hoop geeft voor de langere termijn is mij echt een raadsel.
Er is hoop voor de rest van het seizoen. Tegen FC Twente heeft Ruud Obispo, Teze en Til op de bank gezet. Een stap in de goede richting, als het goed is blijft dit de eerste 11. Silva blijkt de linker kant te kunnen invullen.

We hoeven geen wondervoetbal te verwachten, maar we kunnen op basis van inzet, met de huidige basiself, nog veel wedstrijden gaan winnen. Een fitte El Ghazi en Hazard kunnen nog wat toevoegen.

Zien we echter Saibari en Til nog aan de aftrap verschijnen, dan kunnen we er beter mee ophouden.
En is dat dan ook het strijdplan voor volgend seizoen? Lekker op basis van inzet bidden dat we bij de eerste twee komen?
Als we dat volgend jaar namelijk niet redden dan is het klaar he
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Nee alleen voor de rest van dit seizoen. Daarna moet het niveau omhoog.
Post Reply