Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

En dat gaat op wonderbaarlijke wijze ineens gebeuren? Ineens valt alles samen in het tactische voetbalbrein van Ruud?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Het Kanon wrote: 02 Mar 2023, 09:19
ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:35 Ik vind dat best harde cijfers. Hoe dat mensen hoop geeft voor de langere termijn is mij echt een raadsel.
Er is hoop voor de rest van het seizoen. Tegen FC Twente heeft Ruud Obispo, Teze en Til op de bank gezet. Een stap in de goede richting, als het goed is blijft dit de eerste 11. Silva blijkt de linker kant te kunnen invullen.

We hoeven geen wondervoetbal te verwachten, maar we kunnen op basis van inzet, met de huidige basiself, nog veel wedstrijden gaan winnen. Een fitte El Ghazi en Hazard kunnen nog wat toevoegen.

Zien we echter Saibari en Til nog aan de aftrap verschijnen, dan kunnen we er beter mee ophouden.
Helemaal eens. En vanavond snap ik best dat bijvoorbeeld een Xavi rust krijgt. Al is het aan de andere kant ook zo'n beetje de laatste midweekse wedstrijd.

Belangrijkste is dat hij niet meer met het centrale duo achterin gaat schuiven. Dat hij Mwene wisselt voor Mauro op RB en dan samen met Ramalho en Gerrit doorgaat lijkt mij uitstekend. Maar ik ben er bang voor dat Teze en Obispo nog veel minuten gaan maken, ook als de rest gewoon fit is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Belangrijkste is dat je met Silva weer iemand extra in de aanval hebt met scorend vermogen; El Ghazi werd kampioen kansen missen, Xavi vanaf 10 en rechts beter/productiever, Saibari heeft nog altijd geen rendement en bij Hazard is het afwachten hoe het vervolg gaat (begon qua rendement prima, en heeft in het verleden laten zien dit te kunnen maar het blijft afwachten).
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:57 Nee, je kan het niet 1 op 1 vergelijken maar er wordt wel veel te makkelijk daarnaar verwezen. Ruud koos er zelf voor om Silva nog nauwelijks te gebruiken. In de 7 duels die hij erbij was speelde hij 189 minuten. Betrokken bij 4 goals....

Nee: het is niet beter wat hij heeft terug gekregen (onmogelijk), maar hij heeft Silva veel te laat benut ten faveure van oa Saibari. Die 2 assists gaf in ruim 1000 minuten.....
Zoals Ruud Xavi te laat heeft benut door hem niet op te stellen tegen Rangers, zoals Ruud Saibari te lang heeft laten staan en van Teze, Obispo valt ook wat te zeggen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Inderdaad. Die wedstrijd tegen Rangers was compleet achterlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Zo soms komen er veel dingen samen in één moment. Dit was er een. Het is erg dat dàt niet werd herkend, niet (voldoende) door de technische staf, niet (voldoende) door de spelers. Maar ja, achteraf. Blijft kut
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Op dit soort momenten komt altijd de positivo in mij bovendrijven:
Wat als we nu een reeks van 4 a 5 wedstrijden overtuigend winnen. En Ruud maakt daarin minder onlogische keuzes (zoals Saibari in de aanval laten spelen bijvoorbeeld).

Tot nu toe lukt het niet om dit soort reeksen neer te zetten, dus is de (terechte) conclusie dat Ruud tot nu toe niet voldoet als trainer. Maar wat voor waarde zou het hebben als hij nu wel zo'n reeks weet neer te zetten?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld wrote: 02 Mar 2023, 10:02
ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 08:57 Nee, je kan het niet 1 op 1 vergelijken maar er wordt wel veel te makkelijk daarnaar verwezen. Ruud koos er zelf voor om Silva nog nauwelijks te gebruiken. In de 7 duels die hij erbij was speelde hij 189 minuten. Betrokken bij 4 goals....

Nee: het is niet beter wat hij heeft terug gekregen (onmogelijk), maar hij heeft Silva veel te laat benut ten faveure van oa Saibari. Die 2 assists gaf in ruim 1000 minuten.....
Zoals Ruud Xavi te laat heeft benut door hem niet op te stellen tegen Rangers, zoals Ruud Saibari te lang heeft laten staan en van Teze, Obispo valt ook wat te zeggen.
En wellicht zelfs Mauro, want nu lijkt hij niet om Mauro heen te kunnen/willen want hij heeft hem gebruikt of 3 verschillende posities in 2 wedstrijden.

Als Ruud iets pragmatischer wordt dan is er nog wel wat te halen dit jaar. De selectie is echt niet zo slecht ondanks dat er een paar mindere posities zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Dr. Gonzo wrote: 02 Mar 2023, 11:11 Maar wat voor waarde zou het hebben als hij nu wel zo'n reeks weet neer te zetten?
Er is niet zoveel nodig om een reeks neer te zetten. Het zijn geen wedstrijden uit bij Ajax of Feyenoord, we hebben geen zondag-donderdag-zondag wedstrijden waarbij we op een hoger niveau moeten spelen en verre uitwedstrijden hebben en qua blessures valt het ook allemaal wel mee. Als je met deze 11 thuis van Twente kunt winnen dan moet uit bij RKC ook nog wel lukken. Hij hoeft daar eigenlijk niets aan te doen anders dan alleen maar dezelfde 10 veldspelers op te stellen.

Het feit dat we staan waar we nu staan is het bewijs dat Ruud geen toptrainer is. Het feit dat we wel van Monaco, Feyenoord, Ajax (2x), Arsenal en Sevilla winnen is het bewijs dat het ook geen totale floptrainer is. Ruud is een motivator, een leider en mensen gaan voor hem door het vuur maar is tactisch eenvoudig af te troeven. Je zou zeggen dat hij met nog betere keuzes wel een betere trainer kan worden. Heitinga gaat bv in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer worden en Schreuder ook niet omdat zij echt missen wat Ruud wel heeft.

Ik had zelf gewild dat een club als PSV niet in een situatie zou zitten waarbij de trainer relatief weinig zekerheid biedt en waarbij letterlijk alles nog mogelijk is mbt zijn dienstverband als trainer van PSV. Dat hij volgend jaar opnieuw de kans krijgt, met een compleet andere selectie, lijkt een zekerheid.
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47

De discussie werd hier ook een tijd geleden gevoerd over wat voor facetten een trainer nou moet bezitten, was best interessant vond ik. Volgens mij werden er dingen als people manager, motivator, tactisch sterk onderlegd en uithangbord geroepen. Maar ik vraag me ook altijd af in hoeverre 1 onderdeel hiervan gecompenseerd kan worden door een ander staflid. In Ruud zie ik namelijk een echte people-manager en een fantastisch uithangbord voor PSV (over zijn motiverend vermogen kan ik niet echt oordelen, maar denk dat dit ook wel oké zit als ik van buitenaf oordeel), alleen tactisch klopt er tot nu toe geen reet van. Ik vraag me af wat er gebeurt als er een tactisch competent staflid bij wordt gezet (dus niet Fred), waar Ruud bereid is om naar te luisteren. In theorie hoeft Ruud natuurlijk alleen uit te kauwen wat zo'n persoon zegt naar de rest van de groep, als die het niet al zelf doet naar de groep toe, maar dan moet er wel een stukje erkenning zijn dat Ruud zelf gewoon niet top is op dit niveau en bereidheid om te luisteren naar iemand anders.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Heb zoals velen hier ook zo mijn twijfels aan de trainer/coach RvN in tactisch opzicht. Vaak wordt gerefereerd aan het gegeven dat wij bij omzettingen door de tegenstander daar vaak geen goed antwoord op hebben, geen goede veldbezetting hebben bij de omschakeling naar bbt. Als ik mij goed herinner, en verbeter mij als het niet klopt, speelde dat onder Roger toch ook. Op een iets andere manier, wellicht. Zou dat er op kunnen wijzen dat wij in dát opzicht niet over een tactisch goed onderlegd team, althans niet alle spelers, beschikken om dit uit te voeren? Kan het mij niet echt goed voorstellen, maar zelfs bij het amateur team waar ik bij ben betrokken spelen dergelijke dingen (dit seizoen spelen er PSV-achtige dingen: slechte resultaten tegen slechte tegenstanders en veelal goede tegen topteams. De tactiek is op zich duidelijk. Verschil is dat het voetballend bij ons wèl behoorlijk in elkaar zit. Maar we worden verrast door hechte, simpel maar wel vol overtuiging spelende teams die de juiste momenten weten te kiezen. Waar kennen wij dit van? :mrgreen: ). Schmidt is nou niet de trainer die daarin tekort schoot, lijkt mij. Oftewel simpel zwart-wit gesteld: zijn jullie nou zo dom of is hij het - ligt het aan de spelers dan wel de technische staf. En natuurlijk zal het antwoord niet zo simplistisch en eenduidig zijn. Maar toch.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 02 Mar 2023, 11:21Heitinga gaat bv in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer worden en Schreuder ook niet omdat zij echt missen wat Ruud wel heeft.
Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?
Ykhim wrote: 01 Mar 2023, 21:44Ach, je weet zelf net zo goed als ik dat de voetbalwereld veel te complex is om eenduidige antwoorden te geven op lastige vraagstukken.
Haha, wat ironisch dat de guy die in de laatste paar posts in dit topic de facto eigenlijk vrijwel niet verder komt dan zijn 'falende trainer vs falende trainer' uitspraak, hiermee zijn reactie opent op @Makaveli die jou precies dit verwijt. Het heeft heel weinig zin om zo een discussie te voeren. Zo herken ik mijn dubbeltje weer.. Never change Ykhim, never change.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59
11 Tinus wrote: 02 Mar 2023, 11:21Heitinga gaat bv in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer worden en Schreuder ook niet omdat zij echt missen wat Ruud wel heeft.
Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?
Een andere vraag,

Welke cruciale eigenschappen heeft Zidane wel, die Ruud niet heeft.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59
11 Tinus wrote: 02 Mar 2023, 11:21Heitinga gaat bv in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer worden en Schreuder ook niet omdat zij echt missen wat Ruud wel heeft.
Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?
Ykhim wrote: 01 Mar 2023, 21:44Ach, je weet zelf net zo goed als ik dat de voetbalwereld veel te complex is om eenduidige antwoorden te geven op lastige vraagstukken.
Haha, wat ironisch dat de guy die in de laatste paar posts in dit topic de facto eigenlijk vrijwel niet verder komt dan zijn 'falende trainer vs falende trainer' uitspraak, hiermee zijn reactie opent op @Makaveli die jou precies dit verwijt. Het heeft heel weinig zin om zo een discussie te voeren. Zo herken ik mijn dubbeltje weer.. Never change Ykhim, never change.
Uitstraling en leiderschap. Hij houdt de boel goed bij elkaar.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?
Ik zou er eentje kunnen verzinnen waarvan ik niet 100% zeker ben of dat klopt, maar wel vrij zeker. Ruud heeft communicatieve vaardigheden. Ook richting spelers. Schreuder heeft die niet, dat is vaak genoeg aangetoond. En ook Heitinga begint gelijk met regels en straffen etc... Dus dat moet ik ook nog maar zien.

Tactisch lijken ze alle drie op hetzelfde niveau te zitten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ykhim wrote: 02 Mar 2023, 09:18Nee, natuurlijk is het wat gechargeerd. We staan niet op omvallen, er is geen totale renovatie nodig, enzovoorts. Wat ik ermee wil zeggen is dat er nu een behoorlijk gat bestaat tussen wat we zijn en wat we willen zijn, en dat PSV al jaren niet in staat is dat gat te dichten. Sterker nog: we lopen zowat achteruit. Dat is niet gezond.
We staan nu, en zeker afgelopen 5 a 6 jaar in het algemeen, niet waar we willen en naar onze mening ook horen, te staan. Echter is het wel gelukt om met Schmidt vanuit een enorme crisis (voetballend, sfeer in het team, waarde op het veld én financieel door wanprestaties en corona) bijna kampioen te worden en een elftal te creeren met waarde op het veld. Ook spelers die al waren afgeschreven zijn opgebloeid. In die zin hebben we wel degelijk het gat bijna dichtgelopen vorig seizoen. Helemaal als je je beseft dat we nu niet echt geluk hebben gehad met beslissingen waar je zelf geen invloed op hebt. Vanuit een crisis is er dus wel degelijk een basis gelegd om verder te kunnen bouwen. Echter zijn we die nu vakkundig weer aan het slopen met Ruud. Als jij denkt dat er een trainer is die PSV meer punten had laten halen of meer waarde uit de groep had kunnen halen dan hoor ik die naam heel graag. Ik denk echter dat we heel, heel blij mogen zijn dat Schmidt hier langs is gekomen. Met de meeste trainers waren we slechter af geweest, bedenk je maar waar we vandaan kwamen. En Schmidt heeft ook niet alles goed gedaan, dat is duidelijk. Maar kijkende waar we vandaan kwamen en waar we eind vorig jaar stonden, rekening houdend met de middelen we hadden in vergelijking met bijvoorbeeld Ajax kun je onmogelijk zeggen dat hij gefaald heeft.
Dr. Gonzo wrote: 02 Mar 2023, 11:11Op dit soort momenten komt altijd de positivo in mij bovendrijven:
Wat als we nu een reeks van 4 a 5 wedstrijden overtuigend winnen. En Ruud maakt daarin minder onlogische keuzes (zoals Saibari in de aanval laten spelen bijvoorbeeld).

Tot nu toe lukt het niet om dit soort reeksen neer te zetten, dus is de (terechte) conclusie dat Ruud tot nu toe niet voldoet als trainer. Maar wat voor waarde zou het hebben als hij nu wel zo'n reeks weet neer te zetten?
De waarde hangt ook af hoe die reeks tot stand komt. Ik vind de reeks van Heitinga niet heel indrukwekkend, sterker nog onder Schreuder speelde ze regematig veel beter voetbal maar zat het ook vaak tegen. Bij Heitinga is het exact het tegenovergestelde, hij heeft een beetje een gouden pik tot nu toe en voetballend spelen ze zeer matig en geven ze heel veel weg.

Maar goed, ik zie ons zonder extreem veel geluk niet zo'n reeks neerzetten. We spelen daar simpelweg gewoon veel te slecht en voorspelbaar voor. Ga 2 dagen training volgen over tactieken en je ziet hoe voorspelbaar wij zijn, dat er geen enkele synergie is, het druk zetten voor geen meter loopt, we aan de bal maar 1 of 2 ideeën hebben en hoe makkelijk je je kunt weren tegen ons spel.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

ShovingNE2 wrote: 02 Mar 2023, 13:27
Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?
Ik zou er eentje kunnen verzinnen waarvan ik niet 100% zeker ben of dat klopt, maar wel vrij zeker. Ruud heeft communicatieve vaardigheden. Ook richting spelers. Schreuder heeft die niet, dat is vaak genoeg aangetoond. En ook Heitinga begint gelijk met regels en straffen etc... Dus dat moet ik ook nog maar zien.

Tactisch lijken ze alle drie op hetzelfde niveau te zitten.
Ik denk dat Schreuder tactisch veel en veel sterker is dan Ruud. Hij kan echter geen team managen en al helemaal niet als er lastige jongens bij zitten. Dan heb je er ook niet veel aan.

Heitinga is tactisch ook sterker. Niet omdat hij slimmer is (kan ook niet, Johnnie is niet bepaald Einstein) maar wel omdat hij jarenlang 1 voetbalfilosofie of manier van spelen heeft geleerd (als jeugdspeler en als speler) en uitgedragen (als trainer). Het zal daarin geen hoogvlieger zijn, maar ik denk dat zijn basis niveau daardoor wel wat hoger is dan die van Ruud.


Ruud daarentegen is denk ik juist iemand die kan inspireren en van nature gezag heeft, wat zeker in een voetbalelftal veel waarde kan hebben.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 02 Mar 2023, 13:26
Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59

Just curious, welke cruciale eigenschappen heeft Ruud wel die Heitinga en Schreuder niet zouden hebben en hun in geen 100 jaar een goede hoofdtrainer zouden maken?



Haha, wat ironisch dat de guy die in de laatste paar posts in dit topic de facto eigenlijk vrijwel niet verder komt dan zijn 'falende trainer vs falende trainer' uitspraak, hiermee zijn reactie opent op @Makaveli die jou precies dit verwijt. Het heeft heel weinig zin om zo een discussie te voeren. Zo herken ik mijn dubbeltje weer.. Never change Ykhim, never change.
Uitstraling en leiderschap. Hij houdt de boel goed bij elkaar.
Ik weet niet zozeer of dat binnenskamers ook zo is uiteraard, maar richting de buitenwereld lijkt dit idd wel te kloppen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 14:54
Juancho wrote: 01 Mar 2023, 14:36Je moet toch Schmidt zijn 1e seizoen pakken als referentie?
Het jaar waarin Roger puin moest ruimen na het vertrek van Van Bommel. Gedoe met Mo die voor een splitsing zorgde in het team. Roger heeft over twee jaar een heel stevig fundament gebouwd. We hadden het laatste seizoen onder Roger twee zwakke plekken die ons ervan weerhielde kampioen te worden: de keeper en de spits. Beide posities zijn stevig aangepakt aangepakt met Luuk en Benny. Ruud kwam in een gespreid bedje terecht vergeleken met het eerste seizoen van Roger.
Vind ik te simpel....

1. Ruud heeft te maken gehad met het tussentijds laten gaan van onze beste speler en bovendien de speler met het meeste rendement van de hele ED
2. Ruud heeft er net zijn eerste half jaar op zitten, speelt anders dan Roger en tja dat kost tijd. Net zoals Roger bijna een heel seizoen nodig had om zijn visie erin te krijgen ipv de visie van v. Bommel
3. Ruud moet puinruimen in de zin van dat de club er financieel zwaar belabberd voor staat, mede ook door de 2 jaar onder Schmidt. Ykhim haalde eerder al aan, we hebben buiten een beker om niks gepresteerd nationaal en internationaal. Wel een hoop geld uitgegeven.

Ruud kwam wat mij betreft dus helemaal niet terecht in een gespreid bedje. Het gedonder begon in de zomer al he. Eerst met Brands, de Jong en RvC. Daarna het geneuzel rondom de transfer van Gakpo die zelfs tot na de deadline door etterde.

Ruud heeft te maken gehad met een WK er tussendoor.

Ik ben helemaal geen fan van Ruud tot op heden, begrijp me goed. Maar ik vind het te simpel om Schmidt alle veren te geven en Ruud alleen maar trappen te geven. Roger had zo zijn punten, maar die heeft Ruud natuurlijk ook absoluut. Het is wat mij betreft dan ook een onzinnige discussie over trainers terwijl het probleem van PSV veel dieper zit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 02 Mar 2023, 14:172. Ruud heeft er net zijn eerste half jaar op zitten, speelt anders dan Roger en tja dat kost tijd. Net zoals Roger bijna een heel seizoen nodig had om zijn visie erin te krijgen ipv de visie van v. Bommel
Schmidt had tenminste nog een visie die hij erin probeerde te slijpen. Ruud moet eerst nog een visie ontwikkelen volgens mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 02 Mar 2023, 12:59Haha, wat ironisch dat de guy die in de laatste paar posts in dit topic de facto eigenlijk vrijwel niet verder komt dan zijn 'falende trainer vs falende trainer' uitspraak, hiermee zijn reactie opent op @Makaveli die jou precies dit verwijt. Het heeft heel weinig zin om zo een discussie te voeren. Zo herken ik mijn dubbeltje weer.. Never change Ykhim, never change.
"Niet verder wil komen", was een betere analyse geweest. Ik kan inderdaad tijd spenderen aan een uitvoerige analyse, inclusief de meeste relevante nuances en hoe zwaar ik ze allemaal weeg (wat ik ook weleens gedaan heb), maar dan zou mijn eindconclusie niet echt veranderen. Dus ik houd het simpel: falende trainer versus falende trainer. Lekker eenvoudig, scheelt tijd en het maakt toch wat los :mrgreen:
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Juancho wrote: 02 Mar 2023, 14:17
Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 14:54
Het jaar waarin Roger puin moest ruimen na het vertrek van Van Bommel. Gedoe met Mo die voor een splitsing zorgde in het team. Roger heeft over twee jaar een heel stevig fundament gebouwd. We hadden het laatste seizoen onder Roger twee zwakke plekken die ons ervan weerhielde kampioen te worden: de keeper en de spits. Beide posities zijn stevig aangepakt aangepakt met Luuk en Benny. Ruud kwam in een gespreid bedje terecht vergeleken met het eerste seizoen van Roger.
Vind ik te simpel....

1. Ruud heeft te maken gehad met het tussentijds laten gaan van onze beste speler en bovendien de speler met het meeste rendement van de hele ED
2. Ruud heeft er net zijn eerste half jaar op zitten, speelt anders dan Roger en tja dat kost tijd. Net zoals Roger bijna een heel seizoen nodig had om zijn visie erin te krijgen ipv de visie van v. Bommel
3. Ruud moet puinruimen in de zin van dat de club er financieel zwaar belabberd voor staat, mede ook door de 2 jaar onder Schmidt. Ykhim haalde eerder al aan, we hebben buiten een beker om niks gepresteerd nationaal en internationaal. Wel een hoop geld uitgegeven.

Ruud kwam wat mij betreft dus helemaal niet terecht in een gespreid bedje. Het gedonder begon in de zomer al he. Eerst met Brands, de Jong en RvC. Daarna het geneuzel rondom de transfer van Gakpo die zelfs tot na de deadline door etterde.

Ruud heeft te maken gehad met een WK er tussendoor.

Ik ben helemaal geen fan van Ruud tot op heden, begrijp me goed. Maar ik vind het te simpel om Schmidt alle veren te geven en Ruud alleen maar trappen te geven. Roger had zo zijn punten, maar die heeft Ruud natuurlijk ook absoluut. Het is wat mij betreft dan ook een onzinnige discussie over trainers terwijl het probleem van PSV veel dieper zit.
1. Voor de winterstop had Ruud dus met afstand de beste speler vd eredivsie en kreeg het toch voor elkaar om met van Cambuur!, Groningen! en AZ thuis te verliezen. Sterker nog hij verloor 4 vd 14 wedstrijden, mét de beste speler vd eredivisie. Hieruit blijkt eerder dat Gakpo Ruud nog gered heeft de eerste seizoenshelft.
2. Dit klopt en daar ben ik het ook mee eens. Bij Schmidt duurde het ook even voordat het ging draaien. Je zag echter wel wat hij wilde doen, met en zonder bal en het was met een voetbalvisie van na het stenen tijdperk zeg maar. Ruud wil lekker jaren 90 gaan kantelen en een vleugelspeler vrij krijgen. That's it. Druk zetten? variatie in looplijnen? opbouwpatronen? Zie jij ze?
3. Je hebt volgens mij geen flauw idee hoe wij erbij zaten toen Schmidt aan de klus begon of wel? Over puinruimen gesproken. Schmidt moest concurreren tegen een Ajax dat 83 punten haalde, geholpen werd door de scheidsrechters en nog een goede trainer aan boord hadden. Wat is de concurrentie van Ruud? Een redelijk Feyenoord en een Ajax in diepe crisis. Alleen kijken naar het feit dat we geen titel hebben gehaald onder Schmidt is echt extreem kortzichtig.

Van mij mag Ruud sowieso dit seizoen de tijd krijgen, maar ik verwacht wel meer dan wat we nu zien. Met of zonder Gakpo. En ik ben het eens dat dit natuurlijk een enorme impact heeft. Dat staat buiten kijf. Echter met Gakpo was het ook niet al te best.

Ik ben het overigens ook met je eens dat het dieper zit bij PSV. Ik mis het geloof (wat JdJ iig wel had, en nee ik ben geen voor of tegenstander van JdJ) dat we een topclub zijn en met name een soort gelatenheid ofzo. We doen ons best en hopen bij de 32 clubs van europa te gaan eindigen. Tja. De lat mag echt wel wat harder neergezet worden en met meer overtuiging. Maar waarschijnlijk missen we dus ook echte visie op hoe we dat gaan bewerkstelligen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

En dan ga je op zulke details in die ik niet zo zinvol vind. Sorry. Beide coaches, of eigenlijk elke coach, heeft wel zo zijn dingen. Dat probeerde ik aan te geven in mijn post. Feit is dat het jaar in jaar uit behoorlijk belabberd is bij PSV. En dat komt ergens vandaan wat verder gaat dan coach A of B aanstellen.

We vergeten ook dat de huidige RvC en Brands Ruud heeft overgehaald en hebben aangetrokken. En deze mensen moeten dus EN ingrijpen EN de club uit de shit trekken? Prima hoor, maar ik heb bar weinig vertrouwen zoals beken. Ik ben ook helemaal niet zo'n Brands fan en zeker als nieuwe AD wil ik het eerst wel eens zien. de Jong had een mooie uitspraak dat we Ajax voorbij zouden gaan. Brands rept alweer over 1x per 2 jaar over CL. vd Wallen heeft (onrealistische) dromen. Ik ben er wel van overtuigd dat een nieuwe coach ons niet verder gaat brengen. Daarvoor is er te veel aan de hand. Praten kunnen ze heel goed bij PSV, nu is het tijd om van woorden een keer waarheid te maken.

Geen excuses meer, voor niemand.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Vooral dat laatste ja, praatjes maken kunnen ze.

Een nieuwe koers onder Schmidt…
We gaan Ajax voorbij…
Brainport-fonds 1 en 2
Talentenpotje

De ene natte scheet na de andere!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Precies. Dat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply