Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 27 Feb 2023, 15:08 Maar waarom zou je vergelijken als het niet aantoonbaar dezelfde types zijn waar je in het veld dus ook dezelfde verwachtingen van hebt? Met een echte 6 komt wellicht Veerman beter tot zijn recht. Of sowieso het hele elftal omdat de balans beter is. Nou wil ik niet zeggen dat dit volledig de fout van Sangare is, maar dat hij geen echte 6 is die de poort bewaakt mag nu toch wel een keer duidelijk zijn.

Het heeft dus weinig zin om 1:1 te gaan vergelijken denk ik maar wellicht mis ik iets :)
Dit dus,. Vraag is hoe een Zerrouki past naast een Simons en Veerman, aannemende dat die 2 blijven. En hoe past dat in het systeem (LOL!) hoe Ruud wilt spelen? Ik vind Sangare een geweldenaar maar we hebben nooit een geweldige balans kunnen vinden op het middenveld; het blijft schuiven met Guti, dan weer Simons, dan weer Veerman er naast/ er voor.

Je moet naar een vaste basis middenveld, een ideaal systeem, waarin er eindelijk eens vastigheden komen. En ja, ik weet blessures/ schorsingen enz. Maar er moet een blueprint komen in wat voor spel je wilt spelen. Nu is het elke week een tombola.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Die blueprint is er: Sangaré, Veerman en Xavi. Guti en Til op de bank. Dat Sangaré ziek was en we geen flankspelers hebben heeft even roet in het eten gegooid. Nu is Sangaré weer terug en heeft Ruud inmiddels door dat Silva de linksbuitenpositie ook kan invullen.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 27 Feb 2023, 16:28 Voor de lol
Xavi Simons :kwijl:

Image
Teeering zeg wat is die gozer matig in zijn intercepties!! 😜
koetje
Legende

Van Ewijk, totaal geen bijzondere speler. Kun je beter Sambo een kans geven.
ShovingNE2
Site Admin

Yup
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Die van Ewijk heb ik maar een paar keer gezien omdat ik Heerenveen bijna nooit zie... maar die valt echt niet mee hoor. Als Narsingh en Brenet een baby zouden malen zou die van Ewijk heten.
Standbeeld
Mister PSV

Toch hadden Fulham en Sporting concrete interesse. Allebei afgehaakt door de prijs.
Tovast
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 21:38 Toch hadden Fulham en Sporting concrete interesse. Allebei afgehaakt door de prijs.
Fulham had daarentegen ook zeer concrete interesse in Vini. Zegt me niet zo veel. Van Ewijk komt gewoon veel te kort, Mwene light.
Standbeeld
Mister PSV

Tovast wrote: 01 Mar 2023, 21:44
Standbeeld wrote: 01 Mar 2023, 21:38 Toch hadden Fulham en Sporting concrete interesse. Allebei afgehaakt door de prijs.
Fulham had daarentegen ook zeer concrete interesse in Vini. Zegt me niet zo veel. Van Ewijk komt gewoon veel te kort, Mwene light.
Dat neem ik wel van je aan hoor.
Massimo
Legende

Welke specifieke kwaliteiten heeft Van Ewijk dat hij PSV beter zou maken?
koetje
Legende

Massimo wrote: 01 Mar 2023, 21:47 Welke specifieke kwaliteiten heeft Van Ewijk dat hij PSV beter zou maken?
Niks.

Weinig fysiek. Klein. Geen agressiviteit, normale snelheid. Aardig aan de bal.
robert_94
Lid 2e elftal

koetje wrote: 01 Mar 2023, 21:52
Massimo wrote: 01 Mar 2023, 21:47 Welke specifieke kwaliteiten heeft Van Ewijk dat hij PSV beter zou maken?
Niks.

Normale snelheid... Hij is de snelst gemeten speler van de eredivisie dit seizoen.
Standbeeld
Mister PSV

Als we met Mauro en Patje op back spelen hebben we in principe geen rechtsback nodig. We hebben namelijk ook nog Teze, Mwene en dan mogelijk Sambo voor die positie. Ik zie liever dat PSV het geld voor de verdediging in een dijk van een CV stopt.
koetje
Legende

robert_94 wrote: 01 Mar 2023, 21:55
koetje wrote: 01 Mar 2023, 21:52

Niks.

Normale snelheid... Hij is de snelst gemeten speler van de eredivisie dit seizoen.
In de 2e helft moest hij een sprint trekken. Dat won hij maar nipt. Wellicht momentopname.
Ren Höek
Vedette

Van Ewijk is razendsnel, wordt nauwelijks gepasseerd door een tegenstander, is sterk in het veroveren van de bal, heeft een uitstekende tackle, kan scoren en heeft een prima voorzet.

Artikel van VI Pro van afgelopen januari:
Het is niet moeilijk om te begrijpen waarom Van Ewijk zo gewild is. Hij heeft ervaring in een vier- en vijfmansachterhoede en zijn enorme snelheid is zowel met als zonder bal een wapen. Dusdanig, dat Van Ewijk in zeventien speelronden dit seizoen pas één (!) keer voorbij is gedribbeld door een tegenstander. Als we Van Ewijk in dit opzicht leggen naast de rechtsbacks van de clubs waarmee SC Heerenveen op de ranglijst concurreert, wordt duidelijk hoe bijzonder deze statistiek is. Na Thom Haye is Van Ewijk bij Heerenveen bovendien de speler met het op één na hoogste aantal balveroveringen, het slagingspercentage van zijn tackles (69 procent) is zelfs het hoogste van allemaal.
In aanvallend opzicht zet Van Ewijk deze jaargang ook stappen. Hij was in zeventien duels al drie keer trefzeker, wat het huidige seizoen met afstand zijn meest productieve jaar maakt. Opvallend is wel dat de rechtsback nog geen assist achter zijn naam heeft. In dit opzicht valt er nog winst te boeken, hoewel de onderliggende statistieken aantonen dat Van Ewijk in het creëren van kansen wel degelijk progressie maakt.
https://www.vi.nl/pro/overig/voor-milan ... -brandstof
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Klinkt goed. Doe mij er maar een, inpakken hoeft niet. Met de fiets brengen mag 8)
Trixm
Vedette

koetje wrote: 01 Mar 2023, 22:01
robert_94 wrote: 01 Mar 2023, 21:55
In de 2e helft moest hij een sprint trekken. Dat won hij maar nipt. Wellicht momentopname.
Of je zit er gewoon volledig naast :)

Van Ewijk is enorm snel.
Saibari is underrated.
Heruone
Lid scoutingsteam

Komende transferwindow zal andermaal een hele belangrijke worden, waarbij PSV er alles aan zal moeten doen om te kunnen zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn om aan het eind van volgend seizoen één v/d twee CL-tickets te realiseren. Tegelijkertijd heeft PSV nog met een aantal grote uitdagingen te werken:

1. PSV heeft in elke linie sowieso eigenlijk minimaal één echte kwaliteitsinjectie nodig
Op het middenveld vertrekt Sangare vrijwel zeker, lijkt mij. Voor hem zal PSV gewoon een goede speler terug moeten halen. Terwijl men anderzijds in aanvallend opzicht minimaal één, idealiter twee hele goede buitenspelers nodig heeft. Dat heeft o.a. te maken met het uitblijven daarvan deze winter na een verkoop van Gakpo en Madueke. Daarnaast zal men ook de laatste linie onder handen moeten nemen, waarbij een kwaliteitsinjectie nodig is.

2. Behouden van Xavi Simons
Hoe, wat en waarom spreekt voor zich. Simons is de absolute X-factor van dit PSV. En bovendien echt een hele waardevolle potentiële cashcow. PSV zal er alles aan moeten doen om te zorgen dat hij iig behouden blijft of iig anderzijds niet voor de verleiding uit Parijs kiest.

3. Afschrijvingen/salariskosten meer naar ratio kwaliteit selectie krijgen
Een van de grote doelen van Brands deze winter was om flink te saneren, waarbij de afschrijvingen en/of salarislasten flink omlaag moesten. Dat is enerzijds voor een deel gelukt, anderzijds zal men deze zomer op dat vlak daarmee ook verder willen. PSV heeft bijvoorbeeld momenteel 5 centrale verdedigers (waarvan 1 gehuurd) onder contract staan. Dat is te gortig en het lijkt meer dan logisch dat PSV op die positie het e.e.a. kan weg bezuinigen. Hetzelfde geldt bijv. voor bankspelers als Gutiérrez, Mwene, Ramalho, El Ghazi en Til die PSV nu rond heeft lopen. Stuk voor stuk kunnen zij hun waarde hebben voor PSV, maar het zijn allemaal spelers die hoogstwaarschijnlijk eigenlijk relatief (te) duur zijn qua salaris om te laten banken. Daarvan zal PSV er niet teveel willen hebben. Tot slot zal PSV ook spelers als Baumgartl en Romero definitief willen slijten.

4. De jeugd heeft de toekomst
Of het hem nu zit in de doelstelling en het vraagstuk om de afschrijvingen/salarislasten verder omlaag te krijgen, het doel om zelfvoorzienend te zijn en dus zelf spelers op te leiden of vanwege talentvolle lichtingen die eraan zitten te komen. De jeugdopleiding is de sleutel voor PSV en heeft op alle vlakken een essentiële rol in de toekomst. Het is cruciaal dat PSV genoeg mogelijkheden/perspectief biedt aan talenten om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen. Dat kan in de vorm van perspectief bij het 1e door bij de selectie van te horen (~ 25 spelers volgens mij), serieus mee te trainen en/of zelfs (soms) minuutjes te krijgen of anderzijds al dan niet elders op huurbasis. Hoe dan ook is het belangrijk dat PSV op dat vlak uitkomsten zoekt. Er is voor teveel spelers in de huidige selectie te weinig perspectief en/of ze zitten te lang op een dood spoor. Contractverlengingen zijn hiervan ook een belangrijk onderdeel.

Als we de selectie onder de loep nemen en plotten in een age-plot (met als zwarte lijn tot hoelang een contract nog doorloopt), dan ziet dat er als volgt uit:

Image
Ik denk dat hieruit iig 3 belangrijke conclusies getrokken kunnen worden:

1. PSV heeft geen duidelijke basiselftal.
2. PSV heeft in de categorie 25-30 jaar eigenlijk geen bepalende dragende en leidende spelers, zoals Guardado en Moreno dat waren in beide kampioensteams. Of Tadic en Blind jarenlang bij Ajax. PSV heeft weliswaar Luuk de Jong en Benitez (en nu ook v. Aanholt), maar PSV toch zeker 1 a 2 meer van die spelers nodig te hebben eigenlijk.
3. PSV mist duidelijk talentvolle spelers in de categorie 18-21 jaar, de (potentiële) cashcows die ook daadwerkelijk in de basis voor impact kunnen zorgen.

PSV heeft afgelopen winter iig flink verkocht en is vrij liquide. Er zullen wel mogelijkheden zijn tot (vroeg) investeren en daarin zal PSV ook echt moeten laten zien dat het wel degelijk ambities heeft, ondanks dat het tegelijkertijd de afschrijvingen/salarislasten naar beneden en/of meer in verhouding van de selectie wilt hebben. Echter betekend dat ook dat het maken van goed doordachte keuzes belangrijker dan ooit is. Bovendien zal PSV creatief te werk moeten gaan. Bijv. een speler als Branco van den Boomen die transfervrij is, iemand die hier al veelvuldig genoemd wordt, is daarvan een goed voorbeeld. Maar ook Benitez en Simons vorig jaar. PSV zal nog steeds een paar van dat soort transfers nodig moeten hebben om te kunnen zorgen dat het wat serieuzere bedragen kan investeren elders. Ik denk dat kijkend naar de uitdagingen die ik hierboven had geschetst, dit de komende transferperiode iig de belangrijkste doelstellingen moeten zijn:

1. Het verder opruimen van de selectie
Dure spelers die hier geen tot weinig perspectief meer hebben en/of van waarde zijn, mogen wmb opgeruimd worden. Dat kan een Ramalho zijn, dat kan ook een Mwene zijn als Sambo op een dusdanig niveau wordt geacht, etc. Ook een Drommel is een speler waarvan al duidelijk is dat ie weg mag. Het zou mij niets verbazen als jammer genoeg ook Guti een vertrekwens zou hebben.

2. Toevoegen leidende spelers
Ik ben zelf van mening dat PSV iig minimaal één speler uit de categorie 25-30 jaar moet toevoegen centraal in de as, bij voorkeur het centrale duo. Ik denk dat dat nodig is om sturing te geven en om bovendien stabieler te worden. Ook op het middenveld zou dit prettig zijn.

3. Het vinden van een goede '6'
Een van de problemen die PSV momenteel wel heeft is dat het middenveld niet complementair is. Guti-Sangare is niet complementair net als dat eigenlijk ook voor Sangare-Veerman geldt. Guti-Veerman is bovendien eigenlijk geen optie (dit seizoen). PSV heeft een goede complete '6' nodig die sterk is aan de bal, pressing resistant, kan distribueren en defensief betrouwbaar is. Cruciaal is daarbij iig dat het een speler is die de organisatie kan bewaken.

4. Talentvolle kwaliteitsinjecties
PSV heeft voorin op de flanken talentvolle kwaliteitsinjecties nodig in de vorm van spelers die een cashcow kunnen zijn, maar ook kunnen leveren. Ook voor andere posities op het veld, bijv. mogelijk de rechtsback positie, zou dit prettig zijn.

5. PSV moet een oplossing vinden voor jeugdspelers die buiten de boot vallen
Spelers als Ledezma, Saibari, Sambo, Oppegård, etc. zitten nu een beetje in de spagaat. Enerzijds zijn sommigen van ze nuttige selectiespelers, anderzijds hebben veel van hun serieuze concurrentie op hun posities waardoor ze amper perspectief op speeltijd hebben. O.a. met Oppegård en Ledezma heeft PSV te traag gehandeld. Zij hebben echt minuten elders nodig. PSV zal komend seizoen voor dit soort spelers echt een oplossing moeten vinden. Of verkopen, of verhuren of serieus bij PSV 1 betrekken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Heruone wrote: 03 Mar 2023, 15:30 Komende transferwindow zal andermaal een hele belangrijke worden, waarbij PSV er alles aan zal moeten doen om te kunnen zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn om aan het eind van volgend seizoen één v/d twee CL-tickets te realiseren. Tegelijkertijd heeft PSV nog met een aantal grote uitdagingen te werken:

1. PSV heeft in elke linie sowieso eigenlijk minimaal één echte kwaliteitsinjectie nodig
Op het middenveld vertrekt Sangare vrijwel zeker, lijkt mij. Voor hem zal PSV gewoon een goede speler terug moeten halen. Terwijl men anderzijds in aanvallend opzicht minimaal één, idealiter twee hele goede buitenspelers nodig heeft. Dat heeft o.a. te maken met het uitblijven daarvan deze winter na een verkoop van Gakpo en Madueke. Daarnaast zal men ook de laatste linie onder handen moeten nemen, waarbij een kwaliteitsinjectie nodig is.

2. Behouden van Xavi Simons
Hoe, wat en waarom spreekt voor zich. Simons is de absolute X-factor van dit PSV. En bovendien echt een hele waardevolle potentiële cashcow. PSV zal er alles aan moeten doen om te zorgen dat hij iig behouden blijft of iig anderzijds niet voor de verleiding uit Parijs kiest.

3. Afschrijvingen/salariskosten meer naar ratio kwaliteit selectie krijgen
Een van de grote doelen van Brands deze winter was om flink te saneren, waarbij de afschrijvingen en/of salarislasten flink omlaag moesten. Dat is enerzijds voor een deel gelukt, anderzijds zal men deze zomer op dat vlak daarmee ook verder willen. PSV heeft bijvoorbeeld momenteel 5 centrale verdedigers (waarvan 1 gehuurd) onder contract staan. Dat is te gortig en het lijkt meer dan logisch dat PSV op die positie het e.e.a. kan weg bezuinigen. Hetzelfde geldt bijv. voor bankspelers als Gutiérrez, Mwene, Ramalho, El Ghazi en Til die PSV nu rond heeft lopen. Stuk voor stuk kunnen zij hun waarde hebben voor PSV, maar het zijn allemaal spelers die hoogstwaarschijnlijk eigenlijk relatief (te) duur zijn qua salaris om te laten banken. Daarvan zal PSV er niet teveel willen hebben. Tot slot zal PSV ook spelers als Baumgartl en Romero definitief willen slijten.

4. De jeugd heeft de toekomst
Of het hem nu zit in de doelstelling en het vraagstuk om de afschrijvingen/salarislasten verder omlaag te krijgen, het doel om zelfvoorzienend te zijn en dus zelf spelers op te leiden of vanwege talentvolle lichtingen die eraan zitten te komen. De jeugdopleiding is de sleutel voor PSV en heeft op alle vlakken een essentiële rol in de toekomst. Het is cruciaal dat PSV genoeg mogelijkheden/perspectief biedt aan talenten om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen. Dat kan in de vorm van perspectief bij het 1e door bij de selectie van te horen (~ 25 spelers volgens mij), serieus mee te trainen en/of zelfs (soms) minuutjes te krijgen of anderzijds al dan niet elders op huurbasis. Hoe dan ook is het belangrijk dat PSV op dat vlak uitkomsten zoekt. Er is voor teveel spelers in de huidige selectie te weinig perspectief en/of ze zitten te lang op een dood spoor. Contractverlengingen zijn hiervan ook een belangrijk onderdeel.

Als we de selectie onder de loep nemen en plotten in een age-plot (met als zwarte lijn tot hoelang een contract nog doorloopt), dan ziet dat er als volgt uit:

Image
Ik denk dat hieruit iig 3 belangrijke conclusies getrokken kunnen worden:

1. PSV heeft geen duidelijke basiselftal.
2. PSV heeft in de categorie 25-30 jaar eigenlijk geen bepalende dragende en leidende spelers, zoals Guardado en Moreno dat waren in beide kampioensteams. Of Tadic en Blind jarenlang bij Ajax. PSV heeft weliswaar Luuk de Jong en Benitez (en nu ook v. Aanholt), maar PSV toch zeker 1 a 2 meer van die spelers nodig te hebben eigenlijk.
3. PSV mist duidelijk talentvolle spelers in de categorie 18-21 jaar, de (potentiële) cashcows die ook daadwerkelijk in de basis voor impact kunnen zorgen.

PSV heeft afgelopen winter iig flink verkocht en is vrij liquide. Er zullen wel mogelijkheden zijn tot (vroeg) investeren en daarin zal PSV ook echt moeten laten zien dat het wel degelijk ambities heeft, ondanks dat het tegelijkertijd de afschrijvingen/salarislasten naar beneden en/of meer in verhouding van de selectie wilt hebben. Echter betekend dat ook dat het maken van goed doordachte keuzes belangrijker dan ooit is. Bovendien zal PSV creatief te werk moeten gaan. Bijv. een speler als Branco van den Boomen die transfervrij is, iemand die hier al veelvuldig genoemd wordt, is daarvan een goed voorbeeld. Maar ook Benitez en Simons vorig jaar. PSV zal nog steeds een paar van dat soort transfers nodig moeten hebben om te kunnen zorgen dat het wat serieuzere bedragen kan investeren elders. Ik denk dat kijkend naar de uitdagingen die ik hierboven had geschetst, dit de komende transferperiode iig de belangrijkste doelstellingen moeten zijn:

1. Het verder opruimen van de selectie
Dure spelers die hier geen tot weinig perspectief meer hebben en/of van waarde zijn, mogen wmb opgeruimd worden. Dat kan een Ramalho zijn, dat kan ook een Mwene zijn als Sambo op een dusdanig niveau wordt geacht, etc. Ook een Drommel is een speler waarvan al duidelijk is dat ie weg mag. Het zou mij niets verbazen als jammer genoeg ook Guti een vertrekwens zou hebben.

2. Toevoegen leidende spelers
Ik ben zelf van mening dat PSV iig minimaal één speler uit de categorie 25-30 jaar moet toevoegen centraal in de as, bij voorkeur het centrale duo. Ik denk dat dat nodig is om sturing te geven en om bovendien stabieler te worden. Ook op het middenveld zou dit prettig zijn.

3. Het vinden van een goede '6'
Een van de problemen die PSV momenteel wel heeft is dat het middenveld niet complementair is. Guti-Sangare is niet complementair net als dat eigenlijk ook voor Sangare-Veerman geldt. Guti-Veerman is bovendien eigenlijk geen optie (dit seizoen). PSV heeft een goede complete '6' nodig die sterk is aan de bal, pressing resistant, kan distribueren en defensief betrouwbaar is. Cruciaal is daarbij iig dat het een speler is die de organisatie kan bewaken.

4. Talentvolle kwaliteitsinjecties
PSV heeft voorin op de flanken talentvolle kwaliteitsinjecties nodig in de vorm van spelers die een cashcow kunnen zijn, maar ook kunnen leveren. Ook voor andere posities op het veld, bijv. mogelijk de rechtsback positie, zou dit prettig zijn.

5. PSV moet een oplossing vinden voor jeugdspelers die buiten de boot vallen
Spelers als Ledezma, Saibari, Sambo, Oppegård, etc. zitten nu een beetje in de spagaat. Enerzijds zijn sommigen van ze nuttige selectiespelers, anderzijds hebben veel van hun serieuze concurrentie op hun posities waardoor ze amper perspectief op speeltijd hebben. O.a. met Oppegård en Ledezma heeft PSV te traag gehandeld. Zij hebben echt minuten elders nodig. PSV zal komend seizoen voor dit soort spelers echt een oplossing moeten vinden. Of verkopen, of verhuren of serieus bij PSV 1 betrekken.
En dan te beseffen dat alle PSV watchers bij elkaar, nog niet tot de helft van interessante beschouwingen en inzichten komen zoals jij die neer kan zetten.

Hulde!
11 Tinus
Legende

@Heruone Dat opruimen van de selectie is niet zo vanzelfsprekend. Max was een dure jongen met weinig restwaarde en hoog salaris (idem Bruma/Baumi/Romero/Drommel) waarbij ze ook allemaal te weinig brengen. Ik geloof oprecht dat Ruud heel tevreden is over Mwene en Til waarbij ik denk dat die helemaal niet zo hoog zitten qua salaris en afschrijvingen. Deze spelers moet je juist in die groep 12 tot 18 hebben zolang ze hun rol maar omarmen. Ramalho en Guti zitten daar beetje tussenin maar zijn voor PSV van grote waarde en die spelers hoeven van mij niet weg. Je moet alleen zorgen dat het geen bepalende spelers zijn door in de top kwaliteit toe te voegen en niet in de breedte.

Van mij mogen Mwene (back-up LB/RB), Til (back-up 10 en zijn energie vanaf de bank), Guti (back-up 6 of 8) en Ramalho (naast Jarred) gewoon blijven in een rol die bij hun status past. Idem voor Teze (back-up RCV) en Obispo (back-up LCV).
Heruone
Lid scoutingsteam

11 Tinus wrote: 03 Mar 2023, 15:58Ik geloof oprecht dat Ruud heel tevreden is over Mwene en Til waarbij ik denk dat die helemaal niet zo hoog zitten qua salaris en afschrijvingen. Deze spelers moet je juist in die groep 12 tot 18 hebben zolang ze hun rol maar omarmen. Ramalho en Guti zitten daar beetje tussenin maar zijn voor PSV van grote waarde en die spelers hoeven van mij niet weg. Je moet alleen zorgen dat het geen bepalende spelers zijn door in de top kwaliteit toe te voegen en niet in de breedte.

Van mij mogen Mwene (back-up LB/RB), Til (back-up 10 en zijn energie vanaf de bank), Guti (back-up 6 of 8) en Ramalho (naast Jarred) gewoon blijven in een rol die bij hun status past. Idem voor Teze (back-up RCV) en Obispo (back-up LCV).
Daar ben ik het mee eens, maar het probleem is dat als je deze allemaal behoudt, je dus in de huidige situatie blijft hangen. Exact datgene wat je niet wilt. De salarissen zijn de afgelopen jaren echt het dak uitgegaan. Exacte nummers hebben we niet, maar ik denk dat het echt wel onderschat wordt hoeveel deze jongens verdienen. Ramalho, Guti en Til zullen denk ik allemaal op of boven de 2 miljoen zitten (in wat voor constructie dan ook). En ik denk dat Mwene ook zeker boven de miljoen zit, het zou mij niets verbazen als dat stiekem veel meer is.

Je hoeft ze niet allemaal kwijt, maar ik denk wel dat het prettig is als je op dat vlak de selectie meer naar verhouding krijgt. Je kan net zo goed een eigen jeugd speler als Teze als back-up RCV hebben ipv een dure Ramalho wmb.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
11 Tinus
Legende

Heruone wrote: 03 Mar 2023, 16:11
11 Tinus wrote: 03 Mar 2023, 15:58Ik geloof oprecht dat Ruud heel tevreden is over Mwene en Til waarbij ik denk dat die helemaal niet zo hoog zitten qua salaris en afschrijvingen. Deze spelers moet je juist in die groep 12 tot 18 hebben zolang ze hun rol maar omarmen. Ramalho en Guti zitten daar beetje tussenin maar zijn voor PSV van grote waarde en die spelers hoeven van mij niet weg. Je moet alleen zorgen dat het geen bepalende spelers zijn door in de top kwaliteit toe te voegen en niet in de breedte.

Daar ben ik het mee eens, maar het probleem is dat als je deze allemaal behoudt, je dus in de huidige situatie blijft hangen. Exact datgene wat je niet wilt. De salarissen zijn de afgelopen jaren echt het dak uitgegaan. Exacte nummers hebben we niet, maar ik denk dat het echt wel onderschat wordt hoeveel deze jongens verdienen. Ramalho, Guti en Til zullen denk ik allemaal op of boven de 2 miljoen zitten (in wat voor constructie dan ook). En ik denk dat Mwene ook zeker boven de miljoen zit, het zou mij niets verbazen als dat stiekem veel meer is.

Je hoeft ze niet allemaal kwijt, maar ik denk wel dat het prettig is als je op dat vlak de selectie meer naar verhouding krijgt. Je kan net zo goed een eigen jeugd speler als Teze als back-up RCV hebben ipv een dure Ramalho wmb.
Ik heb de nummers qua salaris ook niet helder voor de bril maar ik vind die 2 miljoen prima voor een speler die 30 wedstrijden per jaar speelt (al is het 60% als invaller). Ik heb liever 16 spelers die 30+ wedstrijden spelen dan 20 spelers die 20+ wedstrijden spelen. Als je ziet wat Til voor ons kan betekenen vind ik 2 miljoen best ok. En als Mwene back-up links en rechtsback is en dat naar behoren invult vind ik 1,5 miljoen ook wel prima. Zeker omdat hij geen transfersom heeft gekost.

Vergeet niet dat we al wat hebben afgeroomd in de winter door Gakpo/Madueke/Max en v Ginkel weg te doen. Sangaré zal ook topverdiener zijn en die valt ook weg. Een vd Boomen/Zerrouki zijn logische vervangers voor een club als PSV en die zullen echt niet in de buurt komen van een Sangaré qua salaris.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ik denk dat de mannen van PSV daar anders overdenken. Want zodra je deze zomer weer wat aankopen gaat doen, wat ongetwijfeld gaat gebeuren, komt er weer een grote hap salaris bij.

Overigens nog even terugkomend: je zei dat je denkt dat Ruud erg tevreden is over Mwene/Til. Dat kan best zo zijn, maar ik weet niet hoeveel waarde we daaraan moeten hechten. Brands heeft deze winter al laten zien volledig schijt te hebben aan de wensen van Ruud als dat volgens hem voor PSV beter uitkomt. Los van de twijfel of ik me afvraag of Ruud komend seizoen er nog zit. Maar dat is iets wat men alleen intern weet.
Massimo
Legende

Heruone wrote: 03 Mar 2023, 16:11 Daar ben ik het mee eens, maar het probleem is dat als je deze allemaal behoudt, je dus in de huidige situatie blijft hangen.
En dit is wat komende zomer doorbroken moet gaan worden. PSV heeft het saneren in de selectie al ingezet, maar het is er nog niet. En wat er bijkomt moet ook echt wat toevoegen zowel sportief als financieel in verhouding met de kosten zoals je post daarboven al hebt uiteengezet. De verkoop van Madueke en als het goed is Sangaré zorgt voor die mogelijkheid, maar het plan moet goed zijn en het zal anders dan de laatste jaren moeten. Anders ga je weer een seizoen van teleurstellingen tegemoet.
Menno1
Legende

Het gaat interessant worden of Ernie het wel lukt om dead wood weg te snijden. John lukte dat zelden. Uiteraard ben je afhankelijk van meerdere factoren incl sportief succes en onze eigen financiën
Post Reply