Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Juancho wrote: 06 Mar 2023, 11:59
Standbeeld wrote: 06 Mar 2023, 11:06
Of de club biedt simpelweg niet meer dan 30. Volgens mij rekent zowel PSV als Sangare en zijn management op een vertrek.
Dan is het toch simpel? Als er een club komt en Sanga wil daar perse heen maar die biedt max 30 miljoen....dan lapt Sanga zelf maar die ontbrekende 7 miljoen bij. Moeilijker is het niet. Loopt echt gruwelijk uit de klauwen als je een belangrijke speler als hem maar laat gaan voor onder de afkoopsom die in het contract staat. Dan lost hij dat zelf maar op, met zijn zaakwaarnemer en nieuwe club. Succes.
En vervolgens willen wij een volgende groeibriljant uit bijvoorbeeld Ivoorkust halen en dan vertelt Sangaré hoe schandalig we omgaan met spelers? Natuurlijk je hoeft echt niet altijd mee te werken aan lage prijzen. Daar hebben we allemaal inmiddels genoeg over gezegd. Maar als Sangaré per se weg wil, er ten minste 30 miljoen wordt geboden en PSV een vervanger heeft klaar staan zou je het ook kunnen zien als win-win-win toch? Een mega ongemotiveerde speler heb je ook niks aan.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 06 Mar 2023, 11:06
Of de club biedt simpelweg niet meer dan 30. Volgens mij rekent zowel PSV als Sangare en zijn management op een vertrek.
Dan is het toch simpel? Als er een club komt en Sanga wil daar perse heen maar die biedt max 30 miljoen....dan lapt Sanga zelf maar die ontbrekende 7 miljoen bij. Moeilijker is het niet. Loopt echt gruwelijk uit de klauwen als je een belangrijke speler als hem maar laat gaan voor onder de afkoopsom die in het contract staat. Dan lost hij dat zelf maar op, met zijn zaakwaarnemer en nieuwe club. Succes.
Dat is inderdaad vrij simpel.
ShovingNE2
Site Admin

Een speler bij laten lappen omdat hij de clausule niet waard is, of dat het niet neergelegd wordt.

Het wordt steeds gekker hoor.

Je kan in de details wel kijken dat als een transfersom niet wordt neergelegd dat een speler afstand doet van zijn percentage. Bergrat en zijn zakwaarnemer (bewussie) hadden recht op een percentage, maar moesten daar afstand van doen om de transfer mogelijk te maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 06 Mar 2023, 12:32

Dat is inderdaad vrij simpel.
Ik vind het vooral vrij simpel om wel hoge eisen bij PSV te stellen maar vervolgens maar blijven hangen in het zogenaamd meedenken met spelers die graag weg willen. Afkoopsom in het contract? Boeie! Minder is ook prima, wat boeit PSV dat. Op die manier kan je als speler jezelf helemaal overspoelen met centje. Spreek gewoon met club X af: biedt 30 miljoen en de andere 7 ontvang ik zelf als speler en alleen dan kies ik voor jullie.

Ik vind het vrij bizar hoe simpel hier sommigen toch over hele belangrijke centjes voor PSV denken. Je hebt samen, dus Ibi en PSV, een afspraak gemaakt he. Zelfs eentje die tijdelijk is komende zomer. Als een club hem wil, is het gewoon dat bedrag aftikken binnen die periode.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

We zijn wel weer erg op de speculatieve weg hier, sterker nog, PSV staat juist strenger in de clausule aangezien deze niet voor de hele window geld maar tot een bepaalde datum en dat hij daarna alleen maar duurder wordt omdat de tijd voor een vervanger dan kleiner is.

En een speler zelf mee laten betalen gebeurd al helemaal nooit; die clausule wordt door de club betaald en anders gaat de speler niet weg. Punt. Je leest hooguit weleens dat spelers van bepaalde fee's afzien om een transfer te laten gebeuren maar even 7mil bijlappen zou ik alleen doen als je daarmee de overstap van Ajax naar PSV kan zetten :mrgreen:
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 06 Mar 2023, 12:57Ik vind het vooral vrij simpel om wel hoge eisen bij PSV te stellen maar vervolgens maar blijven hangen in het zogenaamd meedenken met spelers die graag weg willen. Afkoopsom in het contract? Boeie! Minder is ook prima, wat boeit PSV dat. Op die manier kan je als speler jezelf helemaal overspoelen met centje. Spreek gewoon met club X af: biedt 30 miljoen en de andere 7 ontvang ik zelf als speler en alleen dan kies ik voor jullie.

Ik vind het vrij bizar hoe simpel hier sommigen toch over hele belangrijke centjes voor PSV denken. Je hebt samen, dus Ibi en PSV, een afspraak gemaakt he. Zelfs eentje die tijdelijk is komende zomer. Als een club hem wil, is het gewoon dat bedrag aftikken binnen die periode.
Je denkt gewoon te simpel. Veel te simpel. Natuurlijk denkt PSV niet 'boeien'. Je schiet door naar het andere uitersten'.

Het gaat uiteindelijk om marktwaarde en welke clubs op dat moment naar de diensten van Sangaré hengelen.

Bij zo'n beetje alles denk je dat PSV in de driving seat zit en alles kan eisen bij clubs en spelers. En als ze een clausule willen zoals bij Angelino (of Xavi) of dat er een afspraak ligt om niet moeilijk te doen bij verkoop (Guardado/Moreno/Gakpo) dan zoeken ze maar een andere club. Die instelling brengt je helemaal nergens.
Juancho
Mister PSV

Sensation wrote: 06 Mar 2023, 13:04 ie clausule wordt door de club betaald en anders gaat de speler niet weg. Punt. Je leest hooguit weleens dat spelers van bepaalde fee's afzien om een transfer te laten gebeuren maar even 7mil bijlappen zou ik alleen doen als je daarmee de overstap van Ajax naar PSV kan zetten :mrgreen:
Dat is dus wat ik zeg. Wil je Sangare? Dan tik je die 37 miljoen af. Anders kom je maar terug als je het wel kan betalen. Die clausule hebben ze niet voor niets samen afgesproken. Sterker nog, dat hebben ze 2x samen afgesproken. Je moet wel heel idioot zijn om Sangare voor een heel stuk minder te gaan verkopen.
Chucky
Vedette

Beide gevallen zijn ridicuul: PSV moet hem natuurlijk nooit voor minder dan 37 miljoen laten gaan, en Sangaré gaat het eventuele gat natuurlijk ook nooit zelf ophoesten. Sangaré en zaakwaarnemer hebben met het volle verstand een nieuw contract getekend inclusief deze clausule, dus het is heel simpel lijkt me: 'gewoon' die 37 miljoen euro lappen.
Juancho
Mister PSV

Dat bedoel. En natuurlijk zal een speler geen 7 miljoen bijlappen. Dat snap ik ook wel. Het gaat er mij om dat je niet als club dan maar weer moet meedenken met de speler omdat een club niet verder wil gaan dan 30 miljoen. Ik hoop iig dat PSV kapt met op dat niveau maar mee willen denken met de speler in kwestie. Prima als hij zo graag wil, hij regelt het dan maar met die club. Links om of rechtsom zullen ze PSV die vastgestelde 37 miljoen moeten betalen. En anders blijft hij nog lekker een seizoen hier.
Ren Höek
Vedette

Natuurlijk vertrekt Sangaré na dit seizoen bij PSV en natuurlijk betaalt een club (lachend) die 37 miljoen.
Ik zou hem als PL club zijnde al gehaald hebben voor 50 miljoen, dan was hij tenminste zeker binnen. Komende zomer verwacht ik dat meerdere clubs hem heel graag willen halen, met name uit de PL. Hij kan daarin namelijk makkelijk mee.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Persepolis
Vedette

Ren Höek wrote: 06 Mar 2023, 15:07 Natuurlijk vertrekt Sangaré na dit seizoen bij PSV en natuurlijk betaalt een club (lachend) die 37 miljoen.
Ik zou hem als PL club zijnde al gehaald hebben voor 50 miljoen, dan was hij tenminste zeker binnen. Komende zomer verwacht ik dat meerdere clubs hem heel graag willen halen, met name uit de PL. Hij kan daarin namelijk makkelijk mee.
Precies, 37 miljoen is deze dagen echt niks. Er is geen club zo dom om bij 30 miljoen te stoppen en het mis te laten lopen op 7 miljoen (wat bij bv. PL clubs echt zakgeld is) hoor. Sangaré zal redelijk vroeg in de window worden weggekocht verwacht ik.
loginnaam
Internationale topspeler

Juancho wrote: 06 Mar 2023, 14:06 Dat bedoel. En natuurlijk zal een speler geen 7 miljoen bijlappen. Dat snap ik ook wel. Het gaat er mij om dat je niet als club dan maar weer moet meedenken met de speler omdat een club niet verder wil gaan dan 30 miljoen. Ik hoop iig dat PSV kapt met op dat niveau maar mee willen denken met de speler in kwestie. Prima als hij zo graag wil, hij regelt het dan maar met die club. Links om of rechtsom zullen ze PSV die vastgestelde 37 miljoen moeten betalen. En anders blijft hij nog lekker een seizoen hier.
Volgens mij is er afgelopen zomer al duidelijk geworden in een artikel (van Elfrink waarschijnlijk) dat PSV 25 miljoen netto aan een transfer van Sangare wil overhouden, en met de huidige afspraken is daar een som van 37 miljoen voor nodig. Mocht een club geen 37 miljoen willen betalen, dan zal er waarschijnlijk wat aan die afspraken gedaan moeten worden (waar wel een deel zaakwaarnemerfee ook in zal zitten) zodat PSV toch nog die 25 miljoen netto overhoudt. Gebeurt dat niet, dan zal hij in zo'n geval verwacht ik inderdaad gewoon hier blijven, zijn contract loopt ook nog lang genoeg door.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon waarschijnlijker dat die 37 miljoen ergens deze zomer op tafel wordt gelegd.
Ittot
Internationale topspeler

Serieus, laten gaan voor minder dan 37 miljoen? Omdat er wellicht ooit een talent uit Ivoorkust gehaald zou kunnen worden?

Als we ons lekker klein willen houden is dat precies de juiste instelling.

Sangare zit hier met veel liefde en plezier en gaat echt geen stampij maken, helemaal omdat hij zelf heel bewust voor die clausule heeft getekend. En 37m is nou niet echt een raar bedrag voor de gemiddelde PL club. Dat scenario gaat dus sowieso niet op. Ze moeten gewoon betalen wat wij willen / contractueel is afgesproken.
ShovingNE2
Site Admin

loginnaam wrote: 06 Mar 2023, 15:46Volgens mij is er afgelopen zomer al duidelijk geworden in een artikel (van Elfrink waarschijnlijk) dat PSV 25 miljoen netto aan een transfer van Sangare wil overhouden, en met de huidige afspraken is daar een som van 37 miljoen voor nodig.
Dit was de boekhoudkundige waarde. De nettowinst voor in het jaarverslag. Dus 37 miljoen minus de boekwaarde, bonusspeler, goudenhanddrukheffing en eventuele doorverkoop.
loginnaam
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 06 Mar 2023, 16:05
loginnaam wrote: 06 Mar 2023, 15:46Volgens mij is er afgelopen zomer al duidelijk geworden in een artikel (van Elfrink waarschijnlijk) dat PSV 25 miljoen netto aan een transfer van Sangare wil overhouden, en met de huidige afspraken is daar een som van 37 miljoen voor nodig.
Dit was de boekhoudkundige waarde. De nettowinst voor in het jaarverslag. Dus 37 miljoen minus de boekwaarde, bonusspeler, goudenhanddrukheffing en eventuele doorverkoop.
Komt op hetzelfde neer. Verlaag de kosten zodat je boekhoudkundig hetzelfde overhoudt, dan kan de aankoopsom ook nog lager zijn. Het zal in zo'n geval dus van 1 kant moeten komen, en dat is dan niet van de kant van de club ;)
ShovingNE2
Site Admin

Ik bedoelde meer te zeggen dat de bijkomende kosten bij de transfer in dat geval geen 12 miljoen zijn. Maar dat daar ook resterende boekwaarde inzit.
DonyellMalen
Legende

Ontzettend slordige pass voorafgaand die 0-1. Verder prima pot.
Menno1
Legende

Ik vond hem zwak en laks. Zeker als je weet hoe goed hij kan zijn. Had er gewoon geen zin in vandaag.
Juancho
Mister PSV

Ik ook, ging bij de 1e tegengoal ook in de fout. Hij lijkt een beetje de absolute wil en drive kwijt te zijn wat juist bij een speler van zijn niveau niet zo mogen. Dat soort jongens moeten een stabiele factor zijn. Ik vind het ook een lul excuus dat je vaak hoort, dat Ibi het allemaal te makkelijk af gaat en dat het daarom maar logisch moet zijn dat hij nu al best lange periode in een matige fase zit met zelfs cruciale fouten. De omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
Mikelvb
Nationale topspeler

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 12:49 Ik ook, ging bij de 1e tegengoal ook in de fout. Hij lijkt een beetje de absolute wil en drive kwijt te zijn wat juist bij een speler van zijn niveau niet zo mogen. Dat soort jongens moeten een stabiele factor zijn. Ik vind het ook een lul excuus dat je vaak hoort, dat Ibi het allemaal te makkelijk af gaat en dat het daarom maar logisch moet zijn dat hij nu al best lange periode in een matige fase zit met zelfs cruciale fouten. De omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
Volgens mij wilt Sangare te vaak een andere speler zijn dan hij is. Denkt een aanvallende middenvelder te zijn.
Ren Höek
Vedette

Sangaré verwijten dat hij gebruik maakt van zijn kwaliteiten is vrij vreemd.
Leg het verwijt neer waar het hoort, bij de trainer die na 3/4 seizoen nog steeds niet weet hoe hij zijn spelers optimaal moet gebruiken en er wekelijks voor zorgt dat ze verzuipen in veel te grote ruimtes. Dan ziet bijna iedereen er individueel minder goed uit.
Mikelvb
Nationale topspeler

Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 16:02 Sangaré verwijten dat hij gebruik maakt van zijn kwaliteiten is vrij vreemd.
Leg het verwijt neer waar het hoort, bij de trainer die na 3/4 seizoen nog steeds niet weet hoe hij zijn spelers optimaal moet gebruiken en er wekelijks voor zorgt dat ze verzuipen in veel te grote ruimtes. Dan ziet bijna iedereen er individueel minder goed uit.
Dus jij vindt Sangare een aanvallende middenvelder? Plus, het zijn geen kleine kinderen die door een schoolmeester aan hun tafeltje gehouden moeten worden.
Juancho
Mister PSV

Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 16:02 Sangaré verwijten dat hij gebruik maakt van zijn kwaliteiten is vrij vreemd.
Klopt deels, dat is bekend. Sangare is geen 6 en zal het daarmee zeker ook niet gaan redden in bijv. de PL. Wat ik echter wel bij hem mis is een stukje inzicht en verantwoordelijkheid. Ook Ibi moet toch ook wel kunnen beseffen dat het in bepaalde fases van de wedstrijd of bij een specifieke stand niet zo handig is om als controleur (dat is hij nou eenmaal) naar voren te rennen. Dan maar even vreselijk balen dat het niet kan, maar alles voor het team. Dat moet op 1 staan.

En dat is gewoon een kwestie van beseffen wat je rol is en al helemaal op een specifiek moment in een wedstrijd. En nog een niveautje dieper, een Ramalho mag hij ook gerust op zijn flikker geven als hij weer eens als een blind paard uit positie rent.

Sangare is/wil een grote jongen zijn die naar de PL wil. Dat is prima, maar dan hoort er ook een stukje verantwoordelijkheid, taakbewustheid en overzicht bij. Niet alleen hier bij/voor PSV maar ook zeker als hij op hoger niveau serieus wil aanhaken. De fouten die hij hier maakt zijn op een hoger niveau met veel meer concurrentie killing. Dan sta je er gewoon naast.
Ren Höek
Vedette

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 17:25 Sangare is/wil een grote jongen zijn die naar de PL wil. Dat is prima, maar dan hoort er ook een stukje verantwoordelijkheid, taakbewustheid en overzicht bij. Niet alleen hier bij/voor PSV maar ook zeker als hij op hoger niveau serieus wil aanhaken. De fouten die hij hier maakt zijn op een hoger niveau met veel meer concurrentie killing. Dan sta je er gewoon naast.
Dan snap je niet waar Sangaré zijn kwaliteiten liggen.
Sangaré is geen controleur, hij is een fysiek sterke jager die ballen afpakt en daarnaast een prima passing heeft. Gebruik je hem in die rol (zoals Schmidt vorig seizoen deed) en de PL is geen enkel probleem.

Zet Kanté hier neer in de rol van Sangaré en je ziet hem dezelfde fouten maken, wil je zeggen dat die ook "een stukje verantwoordelijkheid, taakbewustheid en overzicht" mist?
Waarom denk je dat Schmidt vorig seizoen Guti achter Sangaré posteerde?
Juancho
Mister PSV

Wij vinden Sangare geen controleur. Hij staat echter wel in het veld als meest defensieve middenvelder. Wat je daar ook van mag vinden. En daar horen wel specifieke taken bij die hij nogal eens wil vergeten. Dat is mijn punt. En ja, die verantwoordelijkheid kan je ook nemen als je niet op je beste positie speelt hoor. Het gaat misschien wat tegen je nature in maar Ibi zou/is ondertussen een dragende speler waar je dat wel van mag verwachten vind ik.

Los daarvan vind ik het sowieso volslagen idioot dat Guti opeens uit het elftal is gehaald, die zou ik ALTIJD koppelen aan Ibi. No matter what.
Post Reply