Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 07 Mar 2023, 12:04
ComeOnPSV wrote: 07 Mar 2023, 09:58Kan FC Eindhoven niet de satellietclub worden van ons :P
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als PSV in samenwerking met een club spelers koopt (beetje zoals City het doet)
We kunnen ze zelf wel in de KKD laten voetballen. En types als Booth kiezen nu rechtstreeks voor FC Utrecht maar die ga je niet overtuigen door te zeggen dat ze een jaartje in de KKD mogen ballen.
Klopt. Zou mooi zijn als FC Eindhoven in de Eredivisie komt te spelen.
Dan heb je enorm goed zicht op hoe zulke spelers zich ontwikkelen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 04 Mar 2023, 10:26 Leuk en goed betoog maar Mauro afdoen iemand die "zelfs" Teze voorbijstreeft als duizenddingendoekje dan sla je één plank mis.
Mauro was vorig seizoen met afstand de allerbeste back ban de eredivisie.
Ik mis Schmidt meer om zijn vermogen om spelers opnieuw uit te vinden dan om zijn moderne tactieken.
Denk dat je dit een beetje verkeerd opvat. Dat Mauro zich bewezen heeft als duizenddingendoekje is vooral een compliment voor zijn veelzijdigheid. En zonder meer was hij een van de beste backs in onze competitie en w.b. PSV zelfs een van de beste spelers vorig jaar. Echter mag Jordan Teze, die al eens aangaf zich primair rechtsback te voelen – er wordt uitgeconcurreerd door een collega voor wie Teze’s favoriete positie in principe een fremdkörper is, mag deze zich natuurlijk aanrekenen. Wat ook geldt voor het genie dat sinds Dumfries dus geen adequate vervanger op die plek heeft gevonden, waardoor het testen van Mauro in deze rol een noodzakelijkheid maakte.

W.b. het vermogen om spelers opnieuw uit te vinden - of laten we beginnen met: ze beter maken - valt me de impact van Fred Rutten tegen. Die wordt toch geroemd als veldtrainer, als man die spelers meer raakt dan in het tactisch-theoretische alleen. Behalve Branthwaite zie ik weinig spelers die echt een gestage lijn omhoog maken wanneer het gaat om ontwikkeling.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

O Goleiro Grande wrote: 07 Mar 2023, 13:19
Franciscus wrote: 04 Mar 2023, 10:26 Leuk en goed betoog maar Mauro afdoen iemand die "zelfs" Teze voorbijstreeft als duizenddingendoekje dan sla je één plank mis.
Mauro was vorig seizoen met afstand de allerbeste back ban de eredivisie.
Ik mis Schmidt meer om zijn vermogen om spelers opnieuw uit te vinden dan om zijn moderne tactieken.
Denk dat je dit een beetje verkeerd opvat. Dat Mauro zich bewezen heeft als duizenddingendoekje is vooral een compliment voor zijn veelzijdigheid. En zonder meer was hij een van de beste backs in onze competitie en w.b. PSV zelfs een van de beste spelers vorig jaar. Echter mag Jordan Teze, die al eens aangaf zich primair rechtsback te voelen – er wordt uitgeconcurreerd door een collega voor wie Teze’s favoriete positie in principe een fremdkörper is, mag deze zich natuurlijk aanrekenen. Wat ook geldt voor het genie dat sinds Dumfries dus geen adequate vervanger op die plek heeft gevonden, waardoor het testen van Mauro in deze rol een noodzakelijkheid maakte.

W.b. het vermogen om spelers opnieuw uit te vinden - of laten we beginnen met: ze beter maken - valt me de impact van Fred Rutten tegen. Die wordt toch geroemd als veldtrainer, als man die spelers meer raakt dan in het tactisch-theoretische alleen. Behalve Branthwaite zie ik weinig spelers die echt een gestage lijn omhoog maken wanneer het gaat om ontwikkeling.
Bakayoko.

Maar verder wel eens. Teze is gewoon niet de rechtsback die we nodig hebben, dat lijkt me duidelijk.
NilisInOranje
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:21

ComeOnPSV wrote: 07 Mar 2023, 09:58
ShovingNE2 wrote: 07 Mar 2023, 09:46Je zou eigenlijk naar een model toemoeten waarbij je inderdaad deze spelers onder contract haalt om ze vervolgens te verhuren aan een club onder de top 5. Booth zelf halen en in de selectie opnemen was denk ik geen optie. Dat zou ten koste gaan van andere spelers die mogelijk al wel op een hoger niveau hebben gepresteerd of waar je beter zicht op hebt omdat ze uit je jeugdopleiding komen.

Dan beperk je de kosten, geef je de club ook nog 10% doorverkoop of zo en dan zou je op die manier misschien wel 2 a 3 spelers per jaar in de Eredivisie kunnen wegzetten.

Kan FC Eindhoven niet de satellietclub worden van ons :P
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als PSV in samenwerking met een club spelers koopt (beetje zoals City het doet)
Ik zou het verschrikkelijk vinden. Dat soort clubs maakt het voetbal juist kapot.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

loginnaam wrote: 07 Mar 2023, 06:28
Massimo wrote: 05 Mar 2023, 12:07Ik kreeg niet het idee dat de lijstjes klaar lagen dat voor het geval deze spelers zouden vertrekken wie er in aanmerking zouden komen om de opvolgers te worden.
Tsygankov, Depay, Danjuma. Lijstje was er wel, maar was duidelijk gericht op spelers met reeds ervaring op CL-niveau die ook meteen van toegevoegde waarde konden zijn en niet op spelers die eerst een wenperiode nodig zouden hebben en hier door moeten groeien om over een paar jaar de volgende klapper te worden. Daar is afgelopen transferperiode ook al genoeg discussie geweest over het proberen te halen van zulke spelers in een winterse transferperiode vs een zomerse transferperiode. En het lijkt me sterk dat ze daarvoor geen lijstjes hebben liggen.
En jij gelooft dat dit de lijstjes waren voor Gakpo en Madueke in december? Ik niet. Hooguit Tsygankov en daarvan was binnen PSV bekend dat er banden waren met Girona en dat hij daar al een tijdje verbleef. Naar mijn mening had PSV zijn huiswerk afgelopen winter op dat vlak absoluut niet op orde. En het eindresultaat is daar ook naar.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48



PSV lijkt me onwaarschijnlijk gezien hij er al qua salaris niet mee Porto uitkomt, maar wie weet..
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet wrote: 07 Mar 2023, 14:22

PSV lijkt me onwaarschijnlijk gezien hij er al qua salaris niet mee Porto uitkomt, maar wie weet..
Zou dat niet om die andere club uit de ED gaan....
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 07 Mar 2023, 14:09
loginnaam wrote: 07 Mar 2023, 06:28

Tsygankov, Depay, Danjuma. Lijstje was er wel, maar was duidelijk gericht op spelers met reeds ervaring op CL-niveau die ook meteen van toegevoegde waarde konden zijn en niet op spelers die eerst een wenperiode nodig zouden hebben en hier door moeten groeien om over een paar jaar de volgende klapper te worden. Daar is afgelopen transferperiode ook al genoeg discussie geweest over het proberen te halen van zulke spelers in een winterse transferperiode vs een zomerse transferperiode. En het lijkt me sterk dat ze daarvoor geen lijstjes hebben liggen.
En jij gelooft dat dit de lijstjes waren voor Gakpo en Madueke in december? Ik niet. Hooguit Tsygankov en daarvan was binnen PSV bekend dat er banden waren met Girona en dat hij daar al een tijdje verbleef. Naar mijn mening had PSV zijn huiswerk afgelopen winter op dat vlak absoluut niet op orde. En het eindresultaat is daar ook naar.
Ik weet niet wat erger is: geen lijstje hebben, of een lijstje dat voor 1/3e bestaat uit een speler waar bekend van is dat hij zijn keuze waarschijnlijk al gemaakt heeft, en voor de overige 2/3e bestaat uit onhaalbare spelers met een verleden bij PSV.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Massimo wrote: 07 Mar 2023, 14:09
loginnaam wrote: 07 Mar 2023, 06:28

Tsygankov, Depay, Danjuma. Lijstje was er wel, maar was duidelijk gericht op spelers met reeds ervaring op CL-niveau die ook meteen van toegevoegde waarde konden zijn en niet op spelers die eerst een wenperiode nodig zouden hebben en hier door moeten groeien om over een paar jaar de volgende klapper te worden. Daar is afgelopen transferperiode ook al genoeg discussie geweest over het proberen te halen van zulke spelers in een winterse transferperiode vs een zomerse transferperiode. En het lijkt me sterk dat ze daarvoor geen lijstjes hebben liggen.
En jij gelooft dat dit de lijstjes waren voor Gakpo en Madueke in december? Ik niet. Hooguit Tsygankov en daarvan was binnen PSV bekend dat er banden waren met Girona en dat hij daar al een tijdje verbleef. Naar mijn mening had PSV zijn huiswerk afgelopen winter op dat vlak absoluut niet op orde. En het eindresultaat is daar ook naar.
Dan kom je weer op de discussie uit tussen versterking in de winter vs versterking in de zomer en die is al genoeg uitgekauwd. Er hebben ongetwijfeld nog veel meer spelers op lijstjes gestaan (genoeg namen in het geruchtencircuit voorbij gekomen) maar waarvoor om wat voor reden dan ook is gekozen om die niet nu afgelopen winter te halen. Ik vind het echt verbazingwekkend dat jij denkt dat iemand als Brands, ook al vervulde hij de rol van TD a.i. in, niet bewust de acties heeft gedaan zoals hij ze nu heeft gedaan en zelfs denkt dat er niet eens lijstjes zijn geweest, alsof ze zelf ook compleet verrast waren door het vertrek van Gakpo en eigenlijk maar uit hun neus aan het vreten waren.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 07 Mar 2023, 13:14 Voor een rechtsbuiten mag zijn rendement wel nog serieus omhoog, maar ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Maar toch blijft staan: bijna 10 miljoen is veel geld.
Helemaal mee eens.
Ook dat het veel geld is, en schijnbaar is een huidige CL deelnemer serieus in hem geïnteresseerd.

Wel opvallend dat hij als middenvelder een aardig rendement heeft, maar als buitenspeler juist niet.
Dat maakt hem een betere optie als middenvelder, qua rendement dan in ieder geval.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

De kans bestaat idd dat Teze en Obispo volgend seizoen niet meer bij PSV spelen..
Er is veel belangstelling voor ze..
PSV beraad zich nog op het houden van Ramalho..
Wat mij betreft is hij een van de eersten die weg mag..
Het behoud van Xavi is prioriteit 1 voor Stewart.
Als Sangare weggaat dan is de aankoop van een controlerende middenvelder ook prioriteit..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Zowel Teze als Obispo voldoen alleen als wisselspeler als PSV de stap omhoog wil maken. Tevens allebei nog een contract tot 2025. Als je daar dan nog een aardig bedrag voor kan krijgen dan zou ik dat zeker niet nalaten.

Ramalho kan je ook wel laten gaan. Is als back-up prima, maar is daar te duur voor. Het niveau op dit positie moet omhoog en met het geld van Teze en Obispo is er wellicht de mogelijkheid om Branthwaite aan te trekken. Dan heb je verder nog Boscagli en heb je nog een back-up RCV nodig.

De verdediging is al 5 jaar subtopniveau en het is geen toeval dat PSV elk seizoen zoveel doelpunten tegen krijgt en daardoor niet de prestaties haalt die bij de ambitie hoort. Daar horen dus ook bepaalde keuzes bij als je dat een keer wil doorbreken.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik zou Ramalho 100% eerder behouden dan Teze/Obispo. Het is ook goed voor PSV als onze jeugdspelers elders een mooie stap kunnen maken en wij kunnen er financieel op de korte en lange termijn nog wel iets aan verdienen. Ramalho vertegenwoordigd niet perse veel transferwaarde en lijkt me niet te duur voor de rol die hij kan hebben. Bij Obispo en Teze heeft PSV er alles aan gedaan om het optimale eruit te halen en is nu het moment om te verkopen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er veel clubs zijn die ze willen overnemen zonder gekke huurconstructie.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

AddoCultheld wrote: 09 Mar 2023, 12:10 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
Beetje een trieste reactie vind ik.

Teze wordt hier nu compleet afgeschreven omdat hij als rechtsback tekort komt, maar volgens mij heeft hij als RCV altijd redelijk tot prima gefunctioneerd.
Daarom zou ik hem er zeker bij houden, Obispo mag van mij ook uitkijken naar een andere club.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld wrote: 09 Mar 2023, 12:10 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
Twee jongens van de club die zich altijd voor de volle 100% hebben ingezet. Dat het jou dan niet bevalt is nog geen reden om ze zo weg te zetten.

Ik denk dat het goed is voor Obispo en/of Teze om verder te gaan kijken. Zo'n Obispo zou in Italië bijvoorbeeld prima tot zijn recht komen denk ik. Ook Teze zal wel in trek zijn. Die heeft zich onder Roger wel redelijk bewezen. Heb er verder ook geen moeite mee als ze blijven, want het zijn meer dan prima back-up spelers. Het zijn alleen allebei geen spelers die PSV verder brengen in het hart van de defensie. Ik hoop dat we het niveau wat omhoog kunnen krikken in de basis.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Chucky wrote: 09 Mar 2023, 13:07
AddoCultheld wrote: 09 Mar 2023, 12:10 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
Beetje een trieste reactie vind ik.

Teze wordt hier nu compleet afgeschreven omdat hij als rechtsback tekort komt, maar volgens mij heeft hij als RCV altijd redelijk tot prima gefunctioneerd.
Daarom zou ik hem er zeker bij houden, Obispo mag van mij ook uitkijken naar een andere club.
Eens, ik zou het liefst Teze en Branthwaite behouden en dan een basiswaardige CV erbij halen, waarbij de natte droom natuurlijk iemand als De Vrij is, maar die zal niet haalbaar zijn. De vierde CV zou dan bij voorkeur een nog aan te trekken potentiële topper zijn. Boscagli vind ik verdedigend niet sterk genoeg, Ramalho is te duur voor de positie van vierde CV en Obispo zou je nu moeten verkopen, of verlengen als hij het niet erg vindt om op de bank te zitten.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Zowel Teze (als CV!) als Obispo kun je er prima bij hebben. Maar dan niet voor de basis. De vraag is of het wenselijk voor hun eigen ontwikkeling is om 70% vh seizoen op het bankie te zitten. Maar als je beide back-ups uit de jeugd zijn gekomen en beide voldoen als back-up dan is dat eigenlijk ook een soort luxe en goedkope oplossing. Je moet voor de basis echter wel doorschakelen, dus zowel Branthwaite als nog een RCV halen (bijvoorbeeld de Vrij). Dan kun je er ook voor kiezen Ramalho, Baumi en Boscagli te verkopen.

Dan heb je links Mauro en PvA. Rechts Mwene en Sambo?. Centraal 2 backups (vd 5) en koop je Branthwaite en nóg een CV voor de basis.

Dan hebben we nog een vervanger van Sangare nodig en minimaal 1 linksbuiten. Ervan uitgaande dat Silva ook nog een jaar blijft.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 09 Mar 2023, 13:07
AddoCultheld wrote: 09 Mar 2023, 12:10 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
Beetje een trieste reactie vind ik.

Teze wordt hier nu compleet afgeschreven omdat hij als rechtsback tekort komt, maar volgens mij heeft hij als RCV altijd redelijk tot prima gefunctioneerd.
Daarom zou ik hem er zeker bij houden, Obispo mag van mij ook uitkijken naar een andere club.
Ik vind beide nog steeds twee interessante verdedigers hoor, alleen Obispo heeft gewoon relatief weinig minuten in de benen voor zijn leeftijd en maakt daardoor nog ontzettend veel onnodige fouten. Teze vind ik een hele interessante RCV en echt een hele moderne verdediger, alleen hij heeft nooit echt een serieuze kans gekregen op RCV. Terwijl hij daar echt puike wedstrijden heeft gespeeld. Wat sowieso in case van beiden niet meehelpt is dat onze trainer in defensie organisatie er echt een rommeltje van maakt. Geen enkele speler blijft daar overeind.

Uiteindelijk heeft PSV natuurlijk bepaalde belangen en moet je altijd kiezen voor de beste optie. Is dat afscheid nemen, dan moet je daarvoor kiezen. Geld zal o.a. ook een rol daarin spelen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Teze heeft natuurlijk wel kansen gehad onder Roger want hij speelde anderhalf seizoen als RCV. Maar Ruud heeft vanaf het eerste moment geen gebruik gemaakt van Teze als RCV terwijl er toch genoeg gelegenheden waren om hem daar wel uit te proberen, zeker als Jarred gewoon beter is op links dan op rechts.

De vraag is een beetje wat de gek ervoor geeft. Als een Club Brugge komt met 6 miljoen of Fulham met 8 miljoen kun je niet snel nee zeggen lijkt me.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ittot wrote: 09 Mar 2023, 13:24 Zowel Teze (als CV!) als Obispo kun je er prima bij hebben. Maar dan niet voor de basis. De vraag is of het wenselijk voor hun eigen ontwikkeling is om 70% vh seizoen op het bankie te zitten. Maar als je beide back-ups uit de jeugd zijn gekomen en beide voldoen als back-up dan is dat eigenlijk ook een soort luxe en goedkope oplossing.
Ik denk dat dat juist een hele dure oplossing is. Gezien het aantal wedstrijden wat ze gespeeld hebben denk ik dat ze prima in de range van 6-7 miljoen verkocht kunnen worden (zie Rosario). Dat vind ik dure bankzitters. Spelers van die waarde moeten gewoon 1 op 1 inwisselbaar zijn met de basis en dat zijn deze twee spelers niet. Prima dat we 4 CV's hebben met ongeveer die waarde, maar dan moet het echt alle 4 basismateriaal zijn. Dat zou ik toejuichen, maar zowel Teze en helemaal Obispo vind ik dat zeker niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Heruone wrote: 09 Mar 2023, 13:45
Chucky wrote: 09 Mar 2023, 13:07

Beetje een trieste reactie vind ik.

Teze wordt hier nu compleet afgeschreven omdat hij als rechtsback tekort komt, maar volgens mij heeft hij als RCV altijd redelijk tot prima gefunctioneerd.
Daarom zou ik hem er zeker bij houden, Obispo mag van mij ook uitkijken naar een andere club.
Ik vind beide nog steeds twee interessante verdedigers hoor, alleen Obispo heeft gewoon relatief weinig minuten in de benen voor zijn leeftijd en maakt daardoor nog ontzettend veel onnodige fouten. Teze vind ik een hele interessante RCV en echt een hele moderne verdediger, alleen hij heeft nooit echt een serieuze kans gekregen op RCV. Terwijl hij daar echt puike wedstrijden heeft gespeeld. Wat sowieso in case van beiden niet meehelpt is dat onze trainer in defensie organisatie er echt een rommeltje van maakt. Geen enkele speler blijft daar overeind.

Uiteindelijk heeft PSV natuurlijk bepaalde belangen en moet je altijd kiezen voor de beste optie. Is dat afscheid nemen, dan moet je daarvoor kiezen. Geld zal o.a. ook een rol daarin spelen.
Maar hoe lang wil je daar Obispo nog de kans voor geven? Hij is nu 24 jaar, en dus ook niet meer op een leeftijd dat je hem gaat verhuren aan een Vitesse zoals we in 2019 hebben gedaan.
Hij heeft ons dit seizoen al veel te vaak tegengoals / puntverlies gekost (oa Feyenoord thuis- en uit, Groningen-uit), ik vind het daarom niet meer houdbaar om hem maar kansen te blijven geven in de hoop dat hij uiteindelijk wel een verdere stap zet in zijn ontwikkeling.

Bij een mooi bod (vanaf een miljoen of 7) zou ik hem laten gaan, en anders behouden als back-up LCV voor (hopelijk) Gerrit volgend jaar.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Standbeeld wrote: 09 Mar 2023, 13:16
AddoCultheld wrote: 09 Mar 2023, 12:10 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... aring.html

Mooi. 2 faalhazen die staan voor de zeer matige prestaties van de afgelopen jaren. Hoop punten door verloren
Twee jongens van de club die zich altijd voor de volle 100% hebben ingezet. Dat het jou dan niet bevalt is nog geen reden om ze zo weg te zetten.

Ik denk dat het goed is voor Obispo en/of Teze om verder te gaan kijken. Zo'n Obispo zou in Italië bijvoorbeeld prima tot zijn recht komen denk ik. Ook Teze zal wel in trek zijn. Die heeft zich onder Roger wel redelijk bewezen. Heb er verder ook geen moeite mee als ze blijven, want het zijn meer dan prima back-up spelers. Het zijn alleen allebei geen spelers die PSV verder brengen in het hart van de defensie. Ik hoop dat we het niveau wat omhoog kunnen krikken in de basis.
Dat " jongens van de club" gedoe. Daar hebben trainers ook te lang aaan vastgehouden. Als je deze jongens van buitenaf had gehaald hadden ze nooit zo lang in de basis blijven staan. Prima om afscheid te nemen van deze jongens.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Als je de defensie na 5 jaar wil verbeteren dan zullen er spelers weg moeten gaan. Zowel Teze als Obispo hebben laten zien niet die basisspeler te zijn waar op je kan bouwen en vertrouwen. Teze heeft het nog aardig gedaan onder Schmidt vorig seizoen de laatste maanden, maar als Van Nistelrooij steevast andere keuzes maakt op die positie dan is komende zomer wel het moment om afscheid te nemen. Er is blijkbaar interesse, de contractsituatie is er naar en ze zullen zelf ook waarschijnlijk weg willen als ze volgend seizoen geen basisspeler zijn. Teze op rechtsback is ook in de aangepaste manier van Van Nistelrooij na de winterstop geen succes, dus die optie zou ik dan ook weghalen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Je moet ze natuurlijk niet weg doen en dan Kasanwirjo of Rasmussen achtige aankopen doen voor achter je basis CV's. Er moet een plan zijn om je te versterken en niet te cashen om te vervangen met middelmaat. Het lullige is wel een beetje dat Boscagli nog het grote vraagteken is. Moet je hem weg doen, hem erbij houden, erop vertrouwen dat hij stabiel kan worden na een misselijke blessure?
Post Reply